Тръгва метрото от "Младост 1" до Националния стадион

© Анелия Николова

В последните дни на новите метростанции кипяха довършителни работи за днешното официално откриване на новия участък от подземната железница.



Отсечката на софийското метро от кв. "Младост 1" до Националния стадион "Васил Левски" ще бъде официално открита днес. Строителството на участъка от 6 км започна през 2005 г. и струва 145 млн. лв., осигурени със заем от Японската международна банка и финансиране от държавния и общинския бюджет. Очаква са на ден с подземната железница да пътуват около 45 хил. души. Първоначално влаковете ще минават през 7 минути и да изминават разстоянието за 10-12 минути.


Вече трябваше да е готов и участъкът на метрото от станция "Сердика" до Националния стадион, но строителите от японската "Тайсей корпорейшън" се забавиха с изпълнението. Очаква се тази отсечка да бъде пусната през есента.


Строителството на софийското метро е започнало от 1979 г. С откриването на участъка до "Младост 1" дължината му ще стане 16 км. Сред плановете на общината е до 2012 г. да бъде завършен и строящият се в момента втори метродиаметър от надлез "Надежда" до бул. "Черни връх". През същата година трябва да приключи и изграждането на отсечките "Младост 1"-"Младост 3"-бул. "Цариградско шосе" и "Обеля"-"Надежда"-надлез "Надежда" и общата дължина подземната железница да е 31 км. В момента общината преговаря с Европейската инвестиционна банка за отпускането на заем за разширяването на подземната железница от "Младост 3" до Бизнес парка в "Младост 4". Няма осигурено финансиране и за строителството метрото от бул. "Цариградско шосе" до летището.




Автобус ще свързва "Младост 4" с метрото


Експериментален автобус с номер 113 ще свързва "Младост 4" с последната спирка на метрото в кв. "Младост 1". Автобусът ще се движи половин година и може да остане за по-дълго, ако с него се возят достатъчно хора. Центърът за градска мобилност променя частично и маршрутите на автобусите с номера 3, 5 и 306. Измененията може да видите тук.

Ключови думи към статията:

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3300 Неутрално

    Завзек, обърни внимание какво е построено от 1979 г. до момента и какво реално се строи от 2005 до 2009 и какво се очаква да бъде построено през следващите три години.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. | Горещо препоръчвам http://www.e-zona.bg - намаления на книги от 23-25%.
  2. 4 Профил на Богомил
    Богомил
    Рейтинг: Неутрално

    Преди години са прокопали тунел за т.нар. "виетнамски трамвай", малък и тесен, в който пътниците са могли само да седят. Както се сещаме този тунел за нищо не става сега. А както се оказва некъдърните комуняги и виетнамски трамвай не могат да направят.

  3. 5 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Поздравления на София. Една хубава придобивка. Дано останалите участъци да се довършват с темпото от последните 4 години.

  4. 6 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Предизборно

    Ама пак добре, де. Да се повозим като пенсионери на Княжевския трамвай.

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  5. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  6. 8 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1207 Весело

    честито! сега остава и хората да слязат от колите

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/
  7. 11
    self made
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  8. 17 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5349 Неутрално

    Честито на столичани! Това е една добра новина.
    Дай Боже бързо да се построи и втори диаметър, както и линия до летището. А мотриските не разбрах какви ще са.
    Дано да са такива: http://leifi.physik.uni-muenchen.de/web_ph09_g8/heimversuche/13beschleunigung/u_bahn/u-bahn02.jpg

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  9. 18 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5349 Неутрално

    Нека да помечтаем:
    http://www.volante.de/uploads/pics/U-Bahn_Decke_quad.jpg
    http://fotowelt.chip.de/imgserver/communityimages/502100/502189/1280x.jpg

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  10. 19
    self made
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  11. 22 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 1042 Весело

    Е бати шампионите по 1 км за 2 години средно!!! Ненадминати сме в строителството и иновативните технологии!!! хаххаахха

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  12. 25 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5349 Весело

    Павел Янчев, №8,
    Тук не искат да слизат от колите, дори в метрото:
    http://www.bahn-spass.de/wp-content/myfotos/2007/ubahn2.jpg

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  13. 28 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5349 Неутрално

    Радомир, имал си удоволствието да се возиш в най-старото и в най-развитото метро на света, обслужващо метрополис от над 14 милиона жители. София с Лондон не може да се сравнява. Виж, с Мюнхен - да, защото и двата града са с еднакъв брой жители и метро се строи отскоро - в Мюнхен има метро (U-Bahn) от 19 октомври 1971 , сега има обща дължина 100,8 km, 98 станции и 336 милиона пътници на година. Това трябва да гоним. Има и друга подземна железница - S-Bahn, тя не се брои.
    Ето мрежата:
    http://www.mvv-muenchen.de/web4archiv/objects/download/3/schnellbahnnetz_2009.pdf

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  14. 29 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Мюнхен само дето сравняваш българските ресурси с немските, което пак е супер неправилно, няма място за сравнение, тук пък въобще!!! И срещу тях да тичаме няма да ги стигнем!!!:/

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  15. 31 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5349 Неутрално

    It is wonderful to have a dream. It can also be wonderful to have a goal.
    "И срещу тях да тичаме няма да ги стигнем!!!:/ "
    Ние нека се позатичаме, пък дали ще ги стигнем, това е друга тема. Нека само да успеем да се позатичаме
    И сравнявам големината на Мюнхен с големината на София, като и метрото в Мюнхен с метрото в Лондон в отговор на Радомир, не сравнявам някакви български ресурси с някакви немски такива. Това са две различни неща. А самият термин "ресурс" е доста общ и не знам за какви ресурси става въпрос в забележката. Ако става въпрос за нихилизъм, песимизъм, завист и злоба - българските ресурси са на планетарно ниво...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  16. 35 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Да се повозим като пенсионери на Княжевския трамвай.

    Явно не са ме разбрали повечето читатели. Софийското метро се строи вече 30 години. Изградените по онова време "спирки" (потресваща далновидност!) днес изглеждат като пещерите на ужасите (не знам има ли такива, но поне тези в София са такива). Примери: Софийски университет и НДК.

    Значи за някои метрото беше започнато когато са били ученици, а ще се повозят в него когато са станали вече дядовци и баби. Сега този пуск изглежда като предизборен хит за ГЕРБ, но жалко ако се хванат стада шарани на тази евтина въдица: тези спирки отдавна трябваше да бъдат пуснати. Впрочем най-важните две отсечки: Сердика — Университетът и Университетът — Стадионът ще има да почакат.

    Съвсем отделен въпрос е дали капацитетът на метрото е изобщо достатъчен все още за големината на града. Който е пътувал във върховите часове до Сердика се сеща за какво става дума. Нещо като по-дълги композиции или съкратени интервали би трябвало да има, но дали е предвидено — не се знае.

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  17. 38 Профил на Aman
    Aman
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Ало мрънкащите....спрете се поне малко с мрънкането и критиките и се порадвайте на новата придобивка.

    Не мога да разбера защо мрънкалниците смятат, че под всяка новина по презумпция трябва да се плюе и критикува.

    Бъдете поне веднъж в годината по-позитивни.

    "Европа свършва там, където започват да ядат шкембе чорба" Уинстън Чърчил
  18. 40 Профил на Недев
    Недев
    Рейтинг: 230 Неутрално

    до 39 - още утре ще стане ясно!

  19. 44 Профил на fen
    fen
    Рейтинг: 8 Неутрално
  20. 47 Профил на krassss
    krassss
    Рейтинг: 8 Неутрално

    браво !

    sunshine ... moonlight ... good times ... boogie
  21. 49 Профил на Karla Miyagi
    Karla Miyagi
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    За 30 години по Тошово време комунята "построиха" 300 метра тунел за метрото. За 10 години от толкова омразната ви "демокрация" при всичкото "крадене" и "разсипване" на "държавата" се построиха в десетки пъти повече... Какво ви говори това , а комунета?

    Klaatu Barada Nikto!
  22. 50 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Браво, добра новина. И смятам, че истинският строеж на метрото започва през 1995. Това, че през 80-те са направили няколко дупки тук-там изобщо не би трябвало да се брои.

    Е, ако зависеше от мен, бих пуснал и автобус, който да свързва двете половинки в недостроения участък и в него да важат билетчетата от метрото.

    Damnant quod non intellegunt.
  23. 56 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Гост, не ставаше дума да минават изборите, а че това метро трябваше да е готово преди 2 години. В центъра е все още един нестихващ хаос. Затова всъщност е още рано за радост и поздравления. Пък и както казах още преди да са готови тези отсечки, те вече са остарели.

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах