Тръгва метрото от "Младост 1" до Националния стадион

В последните дни на новите метростанции кипяха довършителни работи за днешното официално откриване на новия участък от подземната железница. <br />

© Анелия Николова

В последните дни на новите метростанции кипяха довършителни работи за днешното официално откриване на новия участък от подземната железница.



Отсечката на софийското метро от кв. "Младост 1" до Националния стадион "Васил Левски" ще бъде официално открита днес. Строителството на участъка от 6 км започна през 2005 г. и струва 145 млн. лв., осигурени със заем от Японската международна банка и финансиране от държавния и общинския бюджет. Очаква са на ден с подземната железница да пътуват около 45 хил. души. Първоначално влаковете ще минават през 7 минути и да изминават разстоянието за 10-12 минути.


Вече трябваше да е готов и участъкът на метрото от станция "Сердика" до Националния стадион, но строителите от японската "Тайсей корпорейшън" се забавиха с изпълнението. Очаква се тази отсечка да бъде пусната през есента.


Строителството на софийското метро е започнало от 1979 г. С откриването на участъка до "Младост 1" дължината му ще стане 16 км. Сред плановете на общината е до 2012 г. да бъде завършен и строящият се в момента втори метродиаметър от надлез "Надежда" до бул. "Черни връх". През същата година трябва да приключи и изграждането на отсечките "Младост 1"-"Младост 3"-бул. "Цариградско шосе" и "Обеля"-"Надежда"-надлез "Надежда" и общата дължина подземната железница да е 31 км. В момента общината преговаря с Европейската инвестиционна банка за отпускането на заем за разширяването на подземната железница от "Младост 3" до Бизнес парка в "Младост 4". Няма осигурено финансиране и за строителството метрото от бул. "Цариградско шосе" до летището.





Автобус ще свързва "Младост 4" с метрото


Експериментален автобус с номер 113 ще свързва "Младост 4" с последната спирка на метрото в кв. "Младост 1". Автобусът ще се движи половин година и може да остане за по-дълго, ако с него се возят достатъчно хора. Центърът за градска мобилност променя частично и маршрутите на автобусите с номера 3, 5 и 306. Измененията може да видите тук.

Ключови думи към статията:

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на LZ2
    LZ2
    Рейтинг: Неутрално
  2. 2 Профил на завзек
    завзек
    Рейтинг: Весело

    Строителството на софийското метро е започнало от 1979 г.

    бързата работа-срам за майстора
    честито нова спирка на метрото

  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3383 Неутрално

    Завзек, обърни внимание какво е построено от 1979 г. до момента и какво реално се строи от 2005 до 2009 и какво се очаква да бъде построено през следващите три години.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  4. 4 Профил на Богомил
    Богомил
    Рейтинг: Неутрално

    Преди години са прокопали тунел за т.нар. "виетнамски трамвай", малък и тесен, в който пътниците са могли само да седят. Както се сещаме този тунел за нищо не става сега. А както се оказва некъдърните комуняги и виетнамски трамвай не могат да направят.

  5. 5 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Поздравления на София. Една хубава придобивка. Дано останалите участъци да се довършват с темпото от последните 4 години.

  6. 6 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Предизборно

    Ама пак добре, де. Да се повозим като пенсионери на Княжевския трамвай.

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  8. 8 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1137 Весело

    честито! сега остава и хората да слязат от колите

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/
  9. 9 Профил на me-tro
    me-tro
    Рейтинг: Неутрално
  10. 10 Профил на Death to Islam
    Death to Islam
    Рейтинг: Неутрално

    мммм да. ниама да го ползвам. не ми трябва. работя си от нас, катеря планини и си карам колело. но на вас, честито!

  11. 11
    self made
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  12. 12 Профил на Who the fuKC is Anita
    Who the fuKC is Anita
    Рейтинг: Неутрално

    Сайта на метрото е за златна малина, или каквато е там наградата за най смотан сайт. Информация за новата отсечка, за новите станции, разписания, интервали за движения- няма. Изобщо за този участък единствената информация е, че е в проект. Също така няма информация за цените, плащания и варианти за абонаменти. ТРАГЕДИЯ

  13. 13 Профил на Mr. Golden Nugget
    Mr. Golden Nugget
    Рейтинг: Неутрално

    Започнало е 1979-та само стотина години по-късно, отколкото е трябвало да започне и ще бъде завършено, когато нито на България, нито на София ще й трябва метро... за съжаление!

  14. 14 Профил на x
    x
    Рейтинг: Неутрално

    Честито! Най-после една добра новина. Младост е само на 10 мин.
    разстояние от центъра.

  15. 15 Профил на Boko
    Boko
    Рейтинг: Неутрално

    Радващо е, че все пак има българи , които не са тотално завладени от злоба, омраза и скептицизъм и не всички коментари са с "плювни" !

    Късно или не, от днес София стана една идея по-добро място, а наесен като тръгне пълната отсечка ще се решат доста от проблемите на града!

    Да не забравяме, че на стадиона ще има и паркинг за 400 коли, което ще поосвободи околните улички.

    Още по-позитивното е, че на същата спирка има направен голям вело-паркинг - за пръв път в България! От метрото обещават, че техни служители ще го охраняват!

  16. 16 Профил на Санта фе
    Санта фе
    Рейтинг: Неутрално

    Тази година полупроводници, догодина - цели. Честито, скъпи софиянци, сега си имаме полу-метро, което свързва половин София. А другата половина - догодина...

  17. 17 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5191 Неутрално

    Честито на столичани! Това е една добра новина.
    Дай Боже бързо да се построи и втори диаметър, както и линия до летището. А мотриските не разбрах какви ще са.
    Дано да са такива: http://leifi.physik.uni-muenchen.de/web_ph09_g8/heimversuche/13beschleunigung/u_bahn/u-bahn02.jpg

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  18. 18 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5191 Неутрално

    Нека да помечтаем:
    http://www.volante.de/uploads/pics/U-Bahn_Decke_quad.jpg
    http://fotowelt.chip.de/imgserver/communityimages/502100/502189/1280x.jpg

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  19. 19
    self made
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  20. 20 Профил на edin
    edin
    Рейтинг: Неутрално

    Честито!!! Дано да не са забравили да проектират и построят ТОАЛЕТНИ , както и асансиори за колички! Иначе ще сме направили пак нещо колкото да не е без хич.Най-добрите метостанции и обслужване е в Азия- Сеул, Тайпей, Токио, Хонконг... Направено е всичко за удобството и безопасноатта на пътниците. Иска ми се и у нас да имаме нещо наистина красиво и удобно. Нещо което с гордост да показваме. И да не забравяме ,че токова нещо се стои за много поколения напред.

  21. 21 Профил на Гост
    Гост
    Рейтинг: Неутрално

    Както е казал мъдрецът: "И най-дългият път започва с първата крачка". А също: "Не се страхувай, ако напредваш бавно, страхувай се, ако стоиш на едно място".

    Така че честито! Това е една добра новина

    P.S.

    Навремето колко се ругаеше, когато пуснаха най-първата отсечка от Люлин до К. Величков. Метрото водело отникъде заникъде. Я го кажете сега това на 300 000 души, които го използват всеки ден? Нали все отнякъде трябва да се почне? И след това да се прави. Никой няма да ви даде метрото накуп, готово, с всички линии и всички райони.

  22. 22 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 961 Весело

    Е бати шампионите по 1 км за 2 години средно!!! Ненадминати сме в строителството и иновативните технологии!!! хаххаахха

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  23. 23 Профил на Радомир
    Радомир
    Рейтинг: Неутрално

    Супер, но според мен трябва да заплануват и отсечка до летището. Скоро пътувах с Лондоското метро и останах наистина впечатлен ето линк към картата http://images.intolondon.com/images/intolondon/transport-maps/london-underground-tube-map.gif
    След като се поинтересувах и порових в интернет разбрах, че е над 400 км!!! 270 станции!!! Нямам думи

  24. 24 Профил на До 19
    До 19
    Рейтинг: Неутрално

    Ако с архитектурата си както с граматиката, предпочитам нищо да не проектираш. Или поне аз да съм по-далече.

  25. 25 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5191 Весело

    Павел Янчев, №8,
    Тук не искат да слизат от колите, дори в метрото:
    http://www.bahn-spass.de/wp-content/myfotos/2007/ubahn2.jpg

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  26. 26 Профил на Енчо
    Енчо
    Рейтинг: Неутрално

    До №19:

    А тази Ани от Сливен ли е? Ти от къде я познаваш, като тя е в София, пък ти - в Сливен?
    Може да те харесва момичето, но да е проблем разстоянието.
    Ако можеш да пътуваш по 2-3 пъти седмично до София, може и да се променят нещата...

  27. 27 Профил на Гост до 19 (Офтопик)
    Гост до 19 (Офтопик)
    Рейтинг: Весело

    Не зная какви петици и шестици си имал, но ако аз ти бях учител по български, щеше да видиш бая зор за едната тройка...

  28. 28 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5191 Неутрално

    Радомир, имал си удоволствието да се возиш в най-старото и в най-развитото метро на света, обслужващо метрополис от над 14 милиона жители. София с Лондон не може да се сравнява. Виж, с Мюнхен - да, защото и двата града са с еднакъв брой жители и метро се строи отскоро - в Мюнхен има метро (U-Bahn) от 19 октомври 1971 , сега има обща дължина 100,8 km, 98 станции и 336 милиона пътници на година. Това трябва да гоним. Има и друга подземна железница - S-Bahn, тя не се брои.
    Ето мрежата:
    http://www.mvv-muenchen.de/web4archiv/objects/download/3/schnellbahnnetz_2009.pdf

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  29. 29 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 961 Неутрално

    Мюнхен само дето сравняваш българските ресурси с немските, което пак е супер неправилно, няма място за сравнение, тук пък въобще!!! И срещу тях да тичаме няма да ги стигнем!!!:/

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  30. 30 Профил на завзек
    завзек
    Рейтинг: Весело

    инфраструктурни неволи и/или прогреси, съчетани с една любовна трагедия на участник във форума
    честно казано става голяма веселба тук

  31. 31 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5191 Неутрално

    It is wonderful to have a dream. It can also be wonderful to have a goal.
    "И срещу тях да тичаме няма да ги стигнем!!!:/ "
    Ние нека се позатичаме, пък дали ще ги стигнем, това е друга тема. Нека само да успеем да се позатичаме
    И сравнявам големината на Мюнхен с големината на София, като и метрото в Мюнхен с метрото в Лондон в отговор на Радомир, не сравнявам някакви български ресурси с някакви немски такива. Това са две различни неща. А самият термин "ресурс" е доста общ и не знам за какви ресурси става въпрос в забележката. Ако става въпрос за нихилизъм, песимизъм, завист и злоба - българските ресурси са на планетарно ниво...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  32. 32 Профил на newyorker
    newyorker
    Рейтинг: Неутрално

    Как трябва да отида от Младос в Люлин с метро,
    не знам как та напрява трансфер.От стадиона как да стигна до Люлин.
    Питам щото не съм от София и нямам соф.жителство.И съм малко и прост нали съм си от провинцията.

  33. 33 Профил на newyorker
    newyorker
    Рейтинг: Неутрално

    Уточнение трансфер означава връзка с другата линия без да плащам доп.такса и да не излизам отгоре.
    Може и да има рейс без пари ако няма метровръзка,чакащ отгоре за да се изпълни услугата до край.
    Шатъл бас има ли до Ц.на метрото от пл.Ленин до Стадиона и обратно за се продалжи до Люлин пак с метро.

  34. 34 Профил на никой
    никой
    Рейтинг: Неутрално

    Радвам се за новата отсечка. Обаче дано я свържат по-скоро с останалата част, защото така е някакси правено недоправено.

  35. 35 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Да се повозим като пенсионери на Княжевския трамвай.

    Явно не са ме разбрали повечето читатели. Софийското метро се строи вече 30 години. Изградените по онова време "спирки" (потресваща далновидност!) днес изглеждат като пещерите на ужасите (не знам има ли такива, но поне тези в София са такива). Примери: Софийски университет и НДК.

    Значи за някои метрото беше започнато когато са били ученици, а ще се повозят в него когато са станали вече дядовци и баби. Сега този пуск изглежда като предизборен хит за ГЕРБ, но жалко ако се хванат стада шарани на тази евтина въдица: тези спирки отдавна трябваше да бъдат пуснати. Впрочем най-важните две отсечки: Сердика — Университетът и Университетът — Стадионът ще има да почакат.

    Съвсем отделен въпрос е дали капацитетът на метрото е изобщо достатъчен все още за големината на града. Който е пътувал във върховите часове до Сердика се сеща за какво става дума. Нещо като по-дълги композиции или съкратени интервали би трябвало да има, но дали е предвидено — не се знае.

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  36. 36 Профил на Az
    Az
    Рейтинг: Весело
  37. 37 Профил на Петров
    Петров
    Рейтинг: Неутрално

    Леле това метро е прах в очите на данъкоплатците ?? Очастъка е от 5 км, а повече от половината са над земята, нали уж трябва да бъде поздемна железниза? Да не говорим че стига до началото на Младост 1, (т.е. края на Дървеница). За голямата част от жителите на Младост ( 1А, 2 3,4) въобще няма да е удобно да пътуват с метрото в сегашния му вид, защото трябва да се прекачват по няколко пъти докато стигнат в Борисовата градина Ситуацията е типично по български- там където трябва да се прокопае тунел нищо!, а меторто е пуснато над земята да заема иначе малкото пространство в натоварената ни столица и да шумозамърсява излишно. Никакво мислене в преспектива....

  38. 38 Профил на Aman
    Aman
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Ало мрънкащите....спрете се поне малко с мрънкането и критиките и се порадвайте на новата придобивка.

    Не мога да разбера защо мрънкалниците смятат, че под всяка новина по презумпция трябва да се плюе и критикува.

    Бъдете поне веднъж в годината по-позитивни.

    "Европа свършва там, където започват да ядат шкембе чорба" Уинстън Чърчил
  39. 39 Профил на Гост
    Гост
    Рейтинг: Неутрално

    Току що отидох от младост и се върнах. Наистина е бързо и удобно.

    Гуано, говориш за предизборен хит? Ами такива са плановете още отпреди бат ти Бойко да стане кмет. Според теб какво, да изчакат да минат изборите, за да не е предизборно ли?

    Лично аз имам само едно притеснение. Станцията е точно до Националния стадион. Представям си, какво може да се случи с тази хубавина след едно решително футболно дерби между водещи български отбори.

    Но това вече си е въпрос на манталитет.

  40. 40 Профил на Недев
    Недев
    Рейтинг: 221 Неутрално

    до 39 - още утре ще стане ясно!

  41. 41 Профил на AceXe
    AceXe
    Рейтинг: Неутрално

    @Мюнхен едно малко уточнение. U-Bahn е подземна железница (метро), а S-Bahn е наземно метро. Случва се тук-там да има участъци поради стари градоустройствени планове, в които метрото е горе, а s-bahn-а - долу, но по принцип това е разликата между двете. Едното е на земя, а другото под земя

  42. 42 Профил на студент
    студент
    Рейтинг: Неутрално

    Една добра новина за София. Дано да има повече такива новини и дано това не е само предизборен трик.
    Дано и проблемът с боклука да бъде решен по същия начин. Дано Японците да са за интересувани и от боклука на София...


  43. 43 Профил на Бачкатор
    Бачкатор
    Рейтинг: Неутрално

    Имате ли метро - имате!!! Стига сте се оплаквали.

    Метрото трябва да стане популярно като Мола - нещо от сорта къде ще се видиме довечера? ааа, в Метрото... ясно...

    Иначе гледам че малко хора във форума имат идея от възвращаемост на инвестицията - хората си пишат и сравняват без да мислят. Колко струва строеж на отсечка до летището? Колко струва билетчето до Хийтроу в Лондон? Колко човека се возят гратис?

    С други думи, ако струва 8 лв да отидеш до летището, колко хора ще ползват метрото до летището?

    Ама то всички в БГ са свикнали на "Аз искам..."

  44. 44 Профил на fen
    fen
    Рейтинг: 8 Неутрално
  45. 45 Профил на Гост до 43
    Гост до 43
    Рейтинг: Неутрално

    И си прав, и не си прав. Това, което оскъпява метрото в Лондон е високата цена на труда, основно. При положение, че софийското метро се строи от хора със заплата от максимум 400 паунда месечно, а обслужващият персонал не стига и толкова, себестойността на билетчето няма как да е 8 български кинта. А и от Младост до летището метрото ще бъде изцяло надземно, т.е. няма логика да струва повече, отколкото билетчето от Централна гара до гара Искър. виж, когато разходите за заплащане на труда се повишат, тогава и билетчето ще скочи и въпреки това ще бъде по-достъпно.

  46. 46 Профил на y.yon
    y.yon
    Рейтинг: Неутрално

    Браво на бат Бойко! Зарадва софианци!

  47. 47 Профил на krassss
    krassss
    Рейтинг: 8 Неутрално

    браво !

    sunshine ... moonlight ... good times ... boogie
  48. 48 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: Весело
  49. 49 Профил на Karla Miyagi
    Karla Miyagi
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    За 30 години по Тошово време комунята "построиха" 300 метра тунел за метрото. За 10 години от толкова омразната ви "демокрация" при всичкото "крадене" и "разсипване" на "държавата" се построиха в десетки пъти повече... Какво ви говори това , а комунета?

    Klaatu Barada Nikto!
  50. 50 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Браво, добра новина. И смятам, че истинският строеж на метрото започва през 1995. Това, че през 80-те са направили няколко дупки тук-там изобщо не би трябвало да се брои.

    Е, ако зависеше от мен, бих пуснал и автобус, който да свързва двете половинки в недостроения участък и в него да важат билетчетата от метрото.

    Damnant quod non intellegunt.
  51. 51 Профил на Гост до 49
    Гост до 49
    Рейтинг: Неутрално

    Карла, съгласен съм, че комунягите се изложиха тотално. Но все пак, когато правиш такива изказвания, бих те посъветвал да бъдеш по коректна с данните. 30 години по тошово време? Е хайде да са 10. После още 10 берово-виденово управление - пак не стигад со 30 години. А и това, което навремето е направено, и сега се ползва, и ще се ползва, макар и да е много занемарено.

    Проблемът на соц. периода на строителството е, че важното беше да се строи метро, е не дали ще го има и как ще изглежда. А и тогава се крадеше в пъти повече, отколкото сега.

    Сега не е обаче времето да си приказваме за историята на метрото, а да пием по биричка тези които това ни засяга, на другите да им пожелаем подобни радости.

  52. 52 Профил на Гост до 50
    Гост до 50
    Рейтинг: Неутрално

    Ти и да го пуснеш този билет, кажи ми откъде ще мине този автобус. И ако изобщо мине, дали ще е по-бърз от крачкомобила? Ти представяш ли си автобус от Синьото до Халите? Аз нещо не.

    Всъщност нали след още 3-4 месеца се ги свържат? Лято е. Ходенето пеша през красиви райони е полезно. пък и икономично - готов съм да се хвата на бас, че от Сишньожто до Халите пеша ще стигна по-бързо, отколкото ти с такси в пиков час.

  53. 53 Профил на Erini
    Erini
    Рейтинг: Неутрално

    Възмутена съм от проектирането и строителството на т. нар. станция на метрото при ул. Г.М. Димитров. В не една столица съм се возила на метро, но такова чудо никъде няма.
    - Няма паркинг за коли
    - няма място на сушина за велосипеди
    - няма подлез под ГМ Димитров
    - няма връзка между изхода на метрото и входа на подлеза - представете си земата във виелицата - излизаш с ескалатора от метрото - още малко вървиш и след това злизаш по стълбичките в подлеза
    - няма като в белите държави място къде да изпиеш едно кафе
    - няма как да минеш поз земята диалонала на кръстовището
    Синът ми учи оттатък спирката на метрото и трябва пак да пресича на светофара
    Не е истина!

  54. 54 Профил на Младост
    Младост
    Рейтинг: Неутрално

    Има доста недомислици. Това за кафето, № 53, не е сериозно, ще има, все пак това е първи ден. Но в Младост метрото излиза право на пазара. Он т.нар. "булевард" Андрей Сахаров половината е паркинг, спират си там разни коли, с часове. А сега пренасочиха още 4 автобудни линии да минават именно по този булевард. Т.е. там паркирането трябва да е забранено, но не е, а и няма помен от идея да се забрани.

  55. 55 Профил на Erini
    Erini
    Рейтинг: Неутрално

    Чрез Google earth дупката за метрото на ул. Г. М. Димитров се виждаше огромна като кратер от паднал метеорид, но така и не стигна, за да се напрови нормален подлез в удобство на пътниците

  56. 56 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Гост, не ставаше дума да минават изборите, а че това метро трябваше да е готово преди 2 години. В центъра е все още един нестихващ хаос. Затова всъщност е още рано за радост и поздравления. Пък и както казах още преди да са готови тези отсечки, те вече са остарели.

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах