Регистрация
14 май 2009, 15:25

Депутатите се скараха за тоталната забрана на пушенето

От Дневник
Последна промяна в 15:31 на 14 май 2009, 3499 прочитания, 79 коментара
Тоталната забрана за пушене на обществени места да се въведе още от 1 юни тази година, предложи Рамадан Аталай от ДПС по време на дискусията в парламента на Закона за здравето. Според него това не изисква никакви инвестиции от ресторантьорския бранш, просто трябва да се махнат пепелниците от масите. Аталай дори поиска да не се разрешава пушенето и пред заведенията.

Според Руденко Йорданов от левицата обаче ограничението не може да се въведе от следващия месец, защото трябва да се пренастрои целия ресторантьорки и туристически бизнес. Йорданов отново предложи пушачите да плащат по-високи здравни вноски, защото черпят повече обществен ресурс за лечение. Пълната забрана на цигарите на обществени места подкрепи и доц. Атанас Щерев, според когото частичните мерки са доказали своята неефективност.

Точно на обратното мнение беше председателят на здравната комисия доц. Борислав Китов. Той поиска първо да се направи масирана кампания за вредата от цигарите и чак след това да се налагат драстичните ограничения. Против въвеждането на забраната се обяви и Олимпи Кътев, който каза, че си плаща акциза за цигарите, бирата и горивата и не кара непушачите да ходят там, където той пие и пуши. Анастасия Мозер пък призова депутатите да дадат пример, като спрат цигарите. Сега народни представители и журналисти редовно нарушават забраната и пушат в кафето на парламента, подчерта тя. Очаква се спорните текстове да се гласуват утре.

В законопроекта за промени на Закона за здравето е заложенто забраната да влезе в сила от 1 юни 2010 г., когато е крайният срок, определен от Европейската комисия за ограничаване на пушенето в страните от ЕС.
  • Зарче
Етикети
79 коментара
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1072 Неутрално
  • 1
  • 15:31
  • 14 май, 2009

"Йорданов отново предложи пушачите да плащат по-високи здравни вноски, защото черпят повече обществен ресурс за лечение." - аз предлагам и тези които не си купуват редовно презервативи също да плащат по-високи здравни осигуровки, защото и те теоретично може да черпят по-голям обществен ресурс. В този парламент е пълно с откровени дебили...

Оценка
-32 +37
 
Преглед на профил

fantomas

Рейтинг: 337 Неутрално
  • 2
  • 15:35
  • 14 май, 2009

Едно добро предложение да дойде от ДПС. Но нещо ми подсказва, че няма да се приеме. Най-вероятно чак на крайния срок ще се пусне нещо, колкото да се отбие номера.

Оценка
-17 +30
 
Преглед на профил

пламен

Рейтинг: 1569 Неутрално
  • 3
  • 15:37
  • 14 май, 2009

"Олимпи Кътев, който каза, че си плаща акциза за цигарите, бирата и горивата и не кара непушачите да ходят там, където той пие и пуши." Забележителен идиот. И този е народен представител?

Оценка
-12 +81
 
Анонимен потребител

Orient

Неутрално
  • 4
  • 15:40
  • 14 май, 2009

Оле ми то започни от депутатите, ами те милите дълбоко нагазили в ориента ... потънали до шия в дим от сладникави, мазни наргилета и евтини цигари ...
Как да Ви избираме бе ..,
Аталай и Мозер да Ви учат на ред и европейско поведение...

Оценка
-8 +26
 
Анонимен потребител

Заклет пушач

Неутрално
  • 5
  • 15:41
  • 14 май, 2009

Какво ще стане,ако всички пушачи вземат,че се вслушат в кампанията за вредата от пушенето? Горките тютюневи концерни ще се разорят,после и на докторите ще им стане зле,защото ще има само непушачи,а те кого ще лекуват от рак на белите дробове?

Оценка
-6 +25
 
Преглед на профил

smuten

Рейтинг: 8 Разстроено
  • 6
  • 15:42
  • 14 май, 2009

Ха-ха, по тази логика нека и тези, които хапват по-мазничко също да плащат по-високи осигуровки, защото високото ниво на холестерол е причина за инфаркт - а нали по инфаркти и инсулти сме на водещи позиции в Европа. Това е черпене на ресурс в особено големи размери!

Оценка
-10 +30
 
Анонимен потребител

бивш пушач

Неутрално
  • 7
  • 15:54
  • 14 май, 2009

При положение, че е доказано, че тютюнопушенето убива, се чудя защо държавата продължава да печели от избиването на поданниците си...

Определено в парламента не трябва да се пуши, това да не е селската кръчма?

Оценка
-9 +46
 
Преглед на профил

pocko

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 8
  • 16:04
  • 14 май, 2009

Според мен не трябва да има никакви пространствени ограничения за тютюнопушене.
ОБАЧЕ трябва да се забранят производството и вносът на цигари. Ако си пушач (като мен) - на ти тютюн от тоз пакет, свивай или тъпчи лулата и това е.
По този начин пушенето ще намалее (иска си свободно време), ще пушим по-качествен тютюн с по-малко отрови в него и най-вече жените-пушачи ще станат рядкост - сигурен съм.

Оценка
-12 +23
 
Анонимен потребител

bulgarin v usa

Неутрално
  • 9
  • 16:35
  • 14 май, 2009

Искаме да бъдем в Европа , как като не приемаме законите на Европа??/трябва да ги побългарим ли?/

Спрете пушнето! Тук вече се говори за забрана в цели градове !
Пушиш и после доктора виновен ,че не ме излекува. Миналата година бях в София - навсякъде мирише на тютюн ! Ужас !
Цял свят е против пушенето, умните българи винаги повече знаят и затова страдат - но страдат и непушачите около тях!

Без много мислене - начало 1910г. Нека един път бъдем преди крайният срок.

Оценка
-15 +27
 
Анонимен потребител

LZ2

Неутрално
  • 10
  • 16:59
  • 14 май, 2009

Ама и захарта е вредна.Итлъстото,и соленото и киселото, и ...всичко,щое е вкусно! Дайте да забраним всичко! Ще я караме на букова шума и вода.....Абе оставете всеки да си избира,от какво ще умре!!!. Между другото и бедността убива! и то много по-сигурно от цигарите...

Оценка
-23 +26
 
Анонимен потребител

Глупости!

Неутрално
  • 11
  • 17:11
  • 14 май, 2009

Е, то бива, бива, ама свинско за курбан не бива! Рамадан как си го представя това -"забрана на пушенето пред заведенията" ?! Че какво може да ми каже собственик на заведение ако пуша пред него? И какво може да ми направи - да откаже да ми сервира или да ме изгони от улицата? И какво, преминаващите пушачи стигайки до заведение ще си гасят цигарите и като го подминат - ще ги палят отново?
А бе депутатите май наистина ни смятат за малоумни!
Не пуша, така че не съм пристрастен (ангажиран), но много мразя абсурдни забрани, защото това ги прави неприложими. Също като отстоянието на паркираните коли от сградата - 1 м. би могло да бъде приложимо и неспазването - санкционирано, но, 2 - 2,5 м е пълен абсурд, къде в София такива улици?! И като така или иначе ще си в нарушение, нямаш грижата и този пусти метър да оставиш на пешеходците, майките с количките и инвалидите!

Оценка
-14 +19
 
Анонимен потребител

Aussie

Неутрално
  • 12
  • 17:27
  • 14 май, 2009

а бънч оф идиотс
са събрани в парламента

Оценка
-5 +10
 
Анонимен потребител

чочо

Неутрално
  • 13
  • 17:39
  • 14 май, 2009

Аз съм пушач от 30 години.Въпрос на личен избор.Когато в компания някой изрази нежелание на масата да се пуши аз се съобразявам с искането и пуша навън.Обмислям да преустановя пушенето или поне да го намаля но по финансови причини.Така аз не нарушавам или ограничавам ничии права.Но.Но аз мразя да се пие.Желая на масата и където и да е да не се употребява алкохол.Пушач на никого не е навреди с пушенето си,но пияници са причини за побой,катастрофи и причинена смърт.Ненапразно се забранява шофирането след пиене.Но не се забранява пушенето-то не предизвиква катастрофи.
Така,че след като аз ограничавам доброволно правата си или ограничават моите аз апелирам да се спре продажбата на алкохол на обществени места.Между другото-с колко са намалели в САЩ случаите на рак в белия дроб след като поне с 40 процента е намаляло тютюнопушенето.Отговор -с о процента.

Оценка
-24 +13
 
Преглед на профил

пламен

Рейтинг: 1569 Неутрално
  • 14
  • 17:44
  • 14 май, 2009

"Пушач на никого не е навреди с пушенето си"

чочо, я помисли пак....

Оценка
-8 +22
 
Анонимен потребител

до Олимпи

Неутрално
  • 15
  • 18:11
  • 14 май, 2009

"не кара непушачите да ходят там, където той пие и пуши"-проблема е че ти ходиш където непушачите ходятя, или си мислиш че си безценно важен и трябва хората да се съобразяват с теб. Селяндур

Оценка
-9 +30
 
Анонимен потребител

напълно стерилен

Неутрално
  • 16
  • 18:27
  • 14 май, 2009

Всички сме за Европа, но да не забравяме че безгрешен е само Христос. Това че едно малоумие се е пръкнало в глава на европейски чиновник не го отменя като такова по същество. Мене определено ме дразни подобно истеризиране на какъвто и да е пороблем, понеже това е по вредно от самия проблем. Ако въобще е проблем. Всичко което някога е обявявано за вредно след години е отричано, като за яйцата например. Както и полезното обрязване за мъжете, довело до масово обрязване в САЩ и считащо се за вредно към момента. Не е ли по вредна подобна намеса в свободата на избор за хората? Джулиани реши какви да са храните по ресторантите, Шварценегер забрани Кока Колата в училищата. Вижте резултатите. Утре ще ви забранят да сте дебели защото е много много по вредно от това да сте пушачи. А какво ще правим когато ви забранят да сте глупаци?

Оценка
-19 +9
 
Преглед на профил

WOI

Рейтинг: 913 Любопитно
  • 17
  • 18:32
  • 14 май, 2009

Аз подкрепям ограниченията на пушенето на обществени места, но същевременно намирам чувството за превъзходство на някои непушачи за арогантно и глупаво. Първо, всеки си има своите пороци. И второ, по света има безброй сравнителни изследвания относно обществените здравни разходи за пушачи и непушачи и резултатите са изненадващи: ПУШАЧИТЕ СТРУВАТ НА ОБЩЕСТВОТО ПО-МАЛКО! През активния си живот и едните, и другите плащат данъци. Смъртта и на едните, и на другите обикновено е съпроводена с медицински разходи. Но пушачите умират средно 10 години по-млади. За тези допълнителни 10 години непушачите, вече пенсионирани, подлежат на редовни прегледи и страдат от редица други усложнения, които изискват медицински грижи. В Холандия например здравеопазването на средния непушач струва на обществото над $90000 повече от това на един пушач. Така че хора като Руденко Йорданов нека се поограмотят първо по темата и после да дават акъл!

This is your Captain-and we are going down. We are all going down, together.

Оценка
-7 +19
 
Анонимен потребител

HP

Гневно
  • 18
  • 18:43
  • 14 май, 2009

LZ2 (10)
Ти май мислиш с Гръбначния си мозък. Само че той не е оста около, която се върти земята.
Яж си тлъсто и захар колкото искаш, това не пречи на другите. Или това за тровенето на другите и нарушаване на правата им да дишат чист въздух ти е трудно да го разбереш?

Оценка
-8 +15
 
Анонимен потребител

напълно стерилен

Неутрално
  • 19
  • 19:01
  • 14 май, 2009

НР,
Ти имаш право да дишаш чист въздух до Кремиковци, на булеварда, около купищата смет и в заведения за непушачи. Ако аз съм пушач нямам ли право да си дишам мръсен въздух в зведение за пушачи, в които не се допускат идиоти като теб?

Оценка
-23 +9
 
Анонимен потребител

HP

Неутрално
  • 20
  • 19:04
  • 14 май, 2009

до 19
Ми пуши си у вас в леглото и духай в лицето на децата си тогава

Оценка
-7 +21
 
Анонимен потребител

HP

Неутрално
  • 21
  • 19:17
  • 14 май, 2009

Пак до 19
Ааа разбрах ти си стерилен и нямаш деца.

Оценка
-11 +12
 
Анонимен потребител

пирата

Неутрално
  • 22
  • 19:18
  • 14 май, 2009

"Против въвеждането на забраната се обяви и Олимпи Кътев, който каза, че си плаща акциза за цигарите, бирата и горивата и не кара непушачите да ходят там, където той пие и пуши. "
-Еми аз ще пикая до колата на Кътев ,на стълбището пред жилището му и ще си плащам глобата.
Съгласен ли е на това д-ка Кътев ?
Дрехите ми миришат от тези цигари .
Който иска да пуши нека пуши , но не и в обществени места, а на открито место поне на 2 метра от хората.Малко култура бе,господа и госпожи/ци.

Оценка
-4 +26
 
Преглед на профил

biss Mark

Рейтинг: 1903 Неутрално
  • 23
  • 19:27
  • 14 май, 2009

На мен в ми харесва в Европейските кръчми (Английски и Немски) и с удоволствие ходя там. А като се прибера от българска и като си помириша пуловера ми се драйфа.

Crede quod habes, et habes

Оценка
-4 +27
 
Преглед на профил

The 8

Рейтинг: 917 Неутрално
  • 24
  • 20:30
  • 14 май, 2009

Ще ви дам аз едни цигари...осмърдяхте и отровихте света!

Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!

Оценка
-6 +19
 
Анонимен потребител

В подкрепа на Чочо

Неутрално
  • 25
  • 20:31
  • 14 май, 2009

И в Чад направили така. Намалили пиенето със 100% (освен при децата; по неясни причини там няма намаление). Какво станало с катастрофите? увеличили се. Това ми го каза лично собственика на автомобила (единствения в държавата).

Препоръка: всички да пият и да пушат.

Оценка
-21 +2
 
Анонимен потребител

MJ

Неутрално
  • 26
  • 20:32
  • 14 май, 2009

То кво ли може да се очаква от шибаните прости депутати. Такова им е нивото, не са виновни те.

Оценка
-5 +5
 
Анонимен потребител

Expat

Неутрално
  • 27
  • 21:11
  • 14 май, 2009

Пушенето е вредно, но който иска нека си пуши, само че в къщи, а не на обществени места защото така вреди и на другите около него, това един вид дискриминация спрямо непушачите.
Сега в Онтарио въвеждат забрана да се пуши и в колите ако в тях пътуват деца.
Това че депутатите пушат в парламента показва колко е деградирала тази държава. Щом тези които са избрани да създават закони/наредби не ги спазват, какво очаквате от народа който ги е избрал.

Оценка
-5 +28
 
Анонимен потребител

читател

Неутрално
  • 28
  • 21:22
  • 14 май, 2009

Пушенето си е чиста наркомания от най-долен вид. Глупаците пушат а тютюневите бизнеси печелят за сметка на първите, както и за сметка на всички останали данъкоплатци. Щом държавната администрация начело с парламента не забранява пушенето, значи нейни представители имат интерес пушенето да продължава.

Оценка
-5 +20
 
Анонимен потребител

Евдокий

Неутрално
  • 29
  • 21:30
  • 14 май, 2009

Дори и някога да въведат забраната, въведените санкции пак ще бъдат прилагани избирателно, както сега се прилагат санкциите спрямо нарушителите в градския транспорт. Никога досега не съм успявал да видя контрольор да успее да глоби лице от ромски произход.

Оценка
+19
 
Анонимен потребител

аве Expat

Неутрално
  • 30
  • 21:42
  • 14 май, 2009

ти си immigrant.

Оценка
-8
 
Преглед на профил

biss Mark

Рейтинг: 1903 Неутрално
  • 31
  • 21:49
  • 14 май, 2009

Освен това не разбирам как като за една цигара марихуана могат да те опандизят, още не са забранили цигарите.

Crede quod habes, et habes

Оценка
-1 +13
 
Анонимен потребител

Mr. Golden Nugget

Неутрално
  • 32
  • 22:17
  • 14 май, 2009

Като чета, дори ДПС е по-адекватно от БСП. В БСП всички ли са от дебил нагоре? Там с конкурс и по наследство само ги вземат?

Хубаво е да се въведе забрана, ама как ще се спазва и кой ще я следи? Първото без второто е безмислено!

Освен това за да има смисъл, забраната трябва да е придружена, дори предхождана от тотална кампания против пушенето, която да не е за ден и два, а за години напред, която да се финансира от данък върху цигарите. Цените на цигарите да се увеличат но не с 1-2%, а 4-5 пъти и да се увеличават всяка година. Тока може да го увеличават всеки сезон, а цигарите - не? Сигурно могат и още други мерки да се измислят и едва тогава да се наложи тоталната забрана за пушене.



И ако я въведат пак може да почна да ходя по барове. Писна ми да смърдя на боклук, когато излезна от бара. И да ме дерат дробовете от дима. И ми писна пушачи да ми горят дрехите. Не знам, колко клиенти печелят с пушенето, ама мен са ме загубили, заради него.

Оценка
-4 +15
 
Анонимен потребител

Mr. Golden Nugget

Неутрално
  • 33
  • 22:20
  • 14 май, 2009

Вижте само дебилът Олимпи Кътев, докато хора с такова селско-примитивно мислене са в парламента - държавата ни ще прилича на това, което е - кенеф турски.

Оценка
-2 +21
 
Анонимен потребител

до Expat

Неутрално
  • 34
  • 22:23
  • 14 май, 2009

В университета един даскал пушеше в час. В Германия в час професорите си изключват мобилните телефони. В България имаме 2 милиона цигани, германците произвеждат Меrcedes...

Какво искаш - българинът е простак и комплексар. Ще пуши, дори да не му се пуши, само за да се покаже, какъв е гъз.

Оценка
-3 +21
 
Анонимен потребител

вулгарин

Неутрално
  • 35
  • 22:27
  • 14 май, 2009

Жената-пушач е като кенеф в българско заведение - дори лъскав смърди! Отвратително, а за съжаление в България за разлика от другите страни жените пушат дори повече. Едно време, когато половината ми съученички пропушиха от момчетата да пушеха 1-2.

Оценка
-3 +16
 
Преглед на профил

biss Mark

Рейтинг: 1903 Неутрално
  • 36
  • 22:41
  • 14 май, 2009

35,
Взе ми думите от устата, купуват си парфюми за 200 лева и смърдят на кенеф като ти си оттворят устата

Crede quod habes, et habes

Оценка
-2 +17
 
Анонимен потребител

ала бала защо ли се хабя да пиша

Неутрално
  • 37
  • 23:19
  • 14 май, 2009

Аз като пушач бих се съгласил, че в заведенията става доста димилник и донякъде има логика. Ама примерно на улицата също е обществено място и ако вървя и пуша как точно вредя ? Или ако съм се отдръпнал настрани от непушачите ? В смисъл количеството вреден дим доста бързо се разсейва из въздуха. Ами това е по-малко вредно от аспуха на една кола. Има начин да се постигне компромис ама нито едната страна нито другата не иска да слуша. Ами като е толкова вредно дай да забраним направо производството на цигари. Ама чакай чакай то и месото е вредно викам да забраним продажбата на месо, че ония дето продават месо безсрамниците ни карат да си повишаваме холестеорла. Ама чакай чакай то и слъчевите лъчи са вредни закожата, викам да затъмним небето. Ама чакай чакай то всичко е вредно викам да скачам от моста. Животъ е вреден викам да се самоубием масово така или иначе накрая умираме.

Пък на цигарите предупредителните надписи са с правописна грешка. Всъщност са искали да напишат :
„Пушенето бива“ Айде със здраве. Крайностите не са хубаво нещо.

Оценка
-11 +9
 
Анонимен потребител

автор

Неутрално
  • 38
  • 23:29
  • 14 май, 2009

да сте виждали непушач да си хвърля фаса на земята, да си тръска в саксиите или да си пуска целофанчетата по земята? да си изсипва пепелника от колата на тротоара?
дори най-културните пушачи са простаци, които не искат да се съобразяват с другите и мислят, че винаги имат право да димят, да освинват наоколо и да цапат, щото било "по изключение, аз иначе винаги в кошчето ги хвърлям, ама сега дойде трамвая, а кошчето беше на 2 метра".

Оценка
-6 +18
 
Анонимен потребител

ала бала защо ли се хабя да пиша

Неутрално
  • 39
  • 23:36
  • 14 май, 2009

до автор:
А моля моля. Айде да не се групираме по етикети по един критерий и после да заключваме разни неща дето нямат нищо общо с етикета. Аз фасовете и целофанчетата си ги хвърлям в кошовете. Кола не карам. И не съм простак.

Оценка
-6 +10
 
Анонимен потребител

обикновен

Неутрално
  • 40
  • 23:37
  • 14 май, 2009

Смехотворно е в 21 век изобщо да се спори дали да се пуши или при какви условности на обществени места.
Никой нормален човек по света вече не пуши. На пушачите се гледа като на прокажени,болни хора. И в известен смисъл това е точно така - зависими хора ,следствие на слаба воля, комплексирани , малодушни или зомбирани в плен на пристрастяващите отвратителни цигари
Пушех дълги години и бях стигнал до 3 кутии на ден. Преди 10-тина години успях да се откажа. Дълго време след това бях в шок - как е възможно човек да е такъв идиот да се трови,да унищожава обонянието си , възприятието на живота,ако щете
В семейството ни не пушат и 20-30 годишните.
Въпрос на личен избор е , но съжалявам пушачите заради това че са малодушни комплексари,болни хора- робски зависими от вонящата гнусотия, които всячески се опитват да скрият тези си недостатъци обяснявайки пристрастеността си към цигарите чрез някакви уж много сложни и индивидуални емоционални нагласи итн безсмислици/какъвто съм бил и аз,разбира се/.
Та, по същество: Пушенето категорично и без всякакви условности час по-скоро трябва да бъде забранено на абсолютно всички обществени места - закрити и открити /вкл. паркове , градини,спортни площадки,плажове итн./
За никотиноманите, при възможност на общините и учрежденията,биха могли да се заделят някакви кътове или зони/ на открито/ или специално вентилирани и изолирани стаи, където пристрастените безволеви пушачи да се тровят и вмирисват колкото си искат.
Разбира се,нещастниците,в т.ч. Олимпи Кътев и останалите слабоволеви и безхарактерни депутати, имат абсолютна свобода да пушат с пълни гърди , на воля в собствените си домове/но не и на балкони граничещи със съседи,например/
Докато българинът-пушач започне да усеща срам,че е слабоволево,безхарактерно,вмирисано,изгубило си ума болно същество, забраната трябва да бъде съпътствана от глоби примерно от 1000-2000 лв - за запалена цигара или хвърлен фас.

Оценка
-10 +20
 
Анонимен потребител

ЧичоПенчо

Весело
  • 41
  • 00:40
  • 15 май, 2009

Тези които ядат чипс, мазни банички и не тичат всяка сутрин също да плащат по-големи осигуровки! Ако правите много секс - това качва риска - съответно по-големи осигуровки, ако не правите секс - също (заради стреса)! Ако ядете това - глоба, ако не го ядете също (щото според други диетолози било полезно).....
Всеки да подаде доброволна декларация с вредните си привички! И да си плати глобата!!
Това е едно гениално предложение на гениален администратор - и е напълно ПОЛЕЗНО и ПРИЛОЖИМО !
Така амчи кък иначе

Оценка
-11 +11
 
Анонимен потребител

bg

Неутрално
  • 42
  • 00:44
  • 15 май, 2009

Дано ги забранят

Оценка
-5 +11
 
Анонимен потребител

необикновен

Весело
  • 43
  • 00:47
  • 15 май, 2009

Ти си зомбиран пич (номер 40)... хората не били пушели вече ... абе чувал ли си ,че има бум много по-тежки зависимости?
Имаш ли представа колко по-вредни неша бомбандират сдравето ти всеки ден??
Бил си стигнал по 3 кутии цигари на ден ... ми яж по 20 шоколада на ден и ще си увредиш здравето оше по-бързо.. това ,че нямаш мярка не значи че трябва да се забрани всяко нещо на което ти не можеш да устоиш... на принципа - без 1 мога , но с 1 не мога.
Агресията ти произлиза от най-обикновенния страх , че може да се изкушуш и пак да пропушиш, ерго ти не си съвсем наред с психиката.
А и още нещо - аз съм непушач ... шокира ли се ??

Оценка
-9 +11
 
Анонимен потребител

TT

Неутрално
  • 44
  • 01:16
  • 15 май, 2009

Абе що се дрънкаме за глупости?

Аз предлагам направо Рамадан Аталай да предложи в Н.С. законопроект за обявяване на тютюна за наркотик близък по фармацевтични качества до марихуаната.

И кво следва? ДАНС прави серия от забележителни удари по Родопските села, срещу селяни отглеждащи тютюн. Те са обявени за наркопроиводители, България отчита сериозни резултати в борбата с орг. престъпност. Доган е щастлив, че има оправдание пред електората, защо поминъка им е е отишъл по-дяволите.

Чесно казано, аз съм пушач! По 1,5 кутия на ден. Не съм идиот, знам, че това което правя ми вреди и то много! Но идиотизма на някои т.н. народни представители ме хвърли в ужас! "Аталай дори поиска да не се разрешава пушенето и пред заведенията." А зад заведенията? А, на 45% странично от левия ъгъл на заведенията и на 100м. става ли ?

АМАН ОТ ИДИОТИ!!!

Оценка
-6 +12
 
Анонимен потребител

ТТ до ЧичоПенчо

Неутрално
  • 45
  • 01:50
  • 15 май, 2009

До ЧичоПенчо. Съжалявам, че не прочетох всички коментарии! Напълно съгласен с теб !
"Всеки да подаде доброволна декларация с вредните си привички! И да си плати глобата!!"
И да се създаде инспекториат който да следи за спазването на съответните наредби!

Пак казвам: АМАН ОТ ИДИОТИ!!!


Оценка
-4 +9
 
Анонимен потребител

папиросаСфилтър

Неутрално
  • 46
  • 01:52
  • 15 май, 2009

Смоукъри от весь восточьной полушар, обединяйтесь! Минаваемься в нелегалность! Не гасьотся, туй что не гаснеть! "Виктори" будет за нами! За ценой не постоим!

Оценка
-4 +2
 
Анонимен потребител

MJ

Неутрално
  • 47
  • 02:00
  • 15 май, 2009

Абе тук не става въпрос кое е вредно и кое не и, че по тая логика да се забрани всичко. Става въпрос, че с цигарите нарушаваш правата на другите около теб, които не са ти длъжни с нищо, та да ги тровиш.
А на сичкото отгоре, кой им е длъжен да им чисти след гъза, защото малцина си правят труда да си хвърлят фасовете където трябва. Да не говорим как смърдят след изпушена цигара и се качат да кажем в градски транспорт. Не може аз да се храня или да танцувам в клуб и да не мога да си поема въздух. И после кожата ми, дрехи, коса и т.н да смърдят на умряло.

Оценка
-5 +12
 
Анонимен потребител

ТТ до папиросаСфилтър

Неутрално
  • 48
  • 02:11
  • 15 май, 2009


Нет, толко для Родину и Беломорканал! "Виктори" постоет на етим рубеже! Все за нами! Вперыод!
Дано не звучи много тъпо, но от доста време не съм ползвал руския си!

Оценка
-3 +2
 
Анонимен потребител

ЕмфиеСкафе

Неутрално
  • 49
  • 02:39
  • 15 май, 2009

Казват, че кафе без цигара е като секс без партньор! Затуй, емфие му е майката! Няма дим! Няма пушек! Няма сръдня! Няма смръдня! Екология, брат! Душевна чистота и ангелски припеви! Забиеш палец дълбоко в лявата или дясната ноздра /според политическата си ориентация/, шмъркнеш сладострастно, кихнеш гръмко, подпръцнеш деликатно, изсекнеш се звучно, па сръбнеш шумно от кафето, а културните и цивилизовани непушачи около теб се надпреварват да те благославят и пожелават "Наздраве!" И те доволни, и на тебе кеф!

Оценка
-3 +8
 
Анонимен потребител

за революция

Неутрално
  • 50
  • 06:48
  • 15 май, 2009

Аз съм ЗА тоталната забрана за пушенето на обществени места, но този парламент и това правителсво са недостойни нито за писане на закони, нито в прилагането им. Това трябва да е работа на новия Парламент и новото правителсво трябва да приложи закона и да следи за изпълнението му. Ние имаме закони за какво ли не и кой ги спазва? Очевидно правителсвото не си върши работата щом законите в България не се спазват.

Оценка
-2 +8
 
Анонимен потребител

+-

Неутрално
  • 51
  • 09:33
  • 15 май, 2009

Докарахме я до там, че "най-ориенталската" партия ДПС, която си има интереси в бизнеса с тютюна да въвежда европейски норми, щото нашите "европейци" в парламента им се пуши и не искат да си развалят рахатлъка...странни времена...идат избори...ха дано го приемат, ама надали. Снощи в новините гледах репортаж колко добре било да няма ограничения и как ограниченията нямали ефект, щото добрите пушачи не намалявали цигарите, нещо в което силно се съмнявам. Аз пушач дето се е опитвал да ги спре не съм виждал, огромния брой от тях са неуспешни опити, разбира се...

Оценка
-2 +8
 
Анонимен потребител

Haftor

Весело
  • 52
  • 09:41
  • 15 май, 2009

Парадокса е, че тютюневия бизнес в БГ е един от малкото които си плащат всички данъци като цяло това са стотици милиони месечно за акцизи и десетки милиони за ДДС и преди разбирачите да са скочили да ми обясняват че това са индиректни данъци и се поемат от потребителя - то ДДС-то и в другите браншове е индиректен данък пък колко милиона се укриват месечно?
В държава в която почти никой друг не си плаща данъците или заради кризата няма какво да плаща е меко казано неизгодно за всички да се говори за "тотална" забрана на пушенето...
Иначе аз макар и пушач съм за забраната на пушенето вътре в заведенията както е в почти цялото ЕС. (а от догодина в цялото)....

Оценка
-4 +6
 
Анонимен потребител

Щ 854

Неутрално
  • 53
  • 09:50
  • 15 май, 2009

Поредния спам в медииното пространство

Оценка
-7 +1
 
Анонимен потребител

нахални

Неутрално
  • 54
  • 10:27
  • 15 май, 2009

най нахални са НЕПУШАЧИТЕ защото те искат да определят кога къде и по колко да пушат пушачите.
това е геноцид.
разбрасе че България може без Съветския съюз но българина без тютюн не може.

Оценка
-10 +5
 
Анонимен потребител

anonimen

Неутрално
  • 55
  • 10:34
  • 15 май, 2009

Автомобилите също замърсяват въздуха и отравят природата повече и от цигарите, нека забранят и тях. Ако говорим серьозно обаче то действително цигарите са вредни и това го знаят и самите пушачи. Те самите биха искали да се откажат от този навик но това не е толкова лесно. Трябва да има някакви мерки но едва ли е този начинът, чрез забрани. Иначе най голямата отрова са не цигарите и автомобилите, а дебилите, особено тези с власт.

Оценка
-5 +5
 
Анонимен потребител

ЧичоПенчо

Неутрално
  • 56
  • 10:52
  • 15 май, 2009

Тц тц задобрявате бе. 55 - браво на теб ,а и на някой други.
Пак казвам - дори и противоположното на моето мнение да защитавате, ако го правите с интелкт и толерантност - супер ми е приятно да чета.
Ето още една теза - да забраняваш цигарите и бирата (в парковете) при положение че не само не контролираш разпространението на наркотици, а се наблюдава даже пандемия от накротично зависими си е чиста проба услуга за наркобосовете!
Доста от децата ни днес взимат екстази за отслабване, пушат трева, а и по лоши неща използват... за тях точно би било сериозен напредък ако се задовол;ят само с цигари и бира....
Има обаче едно нещо в подкрепа на забраната и то не е за пренебрегване - точно в България 99% от заведенията не могат да си позволят да допускат пушачи, защото дори само 2-а 3-а да запалят цирага и става нетърпимо...
Но пак казвам - не бива фанатично да се хващаме за някакви си цигари и да ис мсилим че забраната им е някаква панацея - защото не е!
Освен това по колко много други начини може да ви нарушат правата в София... не ти е работа да се замсиляш направо... Най-лесното е с полицейщина да се решават въпросите, със забрани , глоби... но по-ценното е ако хората променят манталитета си и започнат да зачитат другия.

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

otnosno zabranite

Неутрално
  • 57
  • 11:09
  • 15 май, 2009

Все по вече се убеждавам че непушенето води до пълен идиотизъм. Особено опасен е той сред депутатите. Ами разделете заведенията на такива за пушачи и такива за непушачи, дайте на тези за непушачи данъчни облекчения и така ще бъдат защитени правата и на едните и на другите. Иначе само със забрани няма да се учудя един ден да забранят и дишането, щото въздуха особено около големите булеварди в София е много по вреден от въздуха в едно заведение.

Оценка
-3 +5
 
Анонимен потребител

Стига празни мисли на празни хора

Весело
  • 58
  • 11:26
  • 15 май, 2009

И да разсъждавате и да не разсъждавате по-умните вече са го измислили - пушенето на обществени места Е ЗАБРАНЕНО в целия цивилизован свят. Ако ви се пуши - емигрирайте за Русия...

Оценка
-2 +5
 
Анонимен потребител

автор

Неутрално
  • 59
  • 11:29
  • 15 май, 2009

е как ще е по-вреден, да не идва от някое друго място този в заведенията? мръсният уличен въздух става по-мръсен от цигарения дим.
а не са само депутатите такива - в колко бг компании официално пушенето е забранено, а на практика дори изпълнителните директори пушат?
а всичките доводи за колите, мазнините, алкохола и тн - всяко едно от тези неща има поне някаква положителна функция, просто трябва да се усъвършенства или използва с мярка, докато цигарите нямат абсолютно никаква положителна страна освен като оправдание за скатаване от работа.

Оценка
-4 +3
 
Преглед на профил

Nikolay

Рейтинг: 142 Неутрално
  • 60
  • 11:44
  • 15 май, 2009

Колко много тесногръдие и комплексарщина, джизъс
Имам пълното право да си се тровя с тютюн, както всеки друг има пълното право да се трови с алкохол, марихуана, кока, да се боде, или пък да си умре девствен. Същевременно правото ми свърша там, от където започват правата на другите. И ако другите не желаят да дишат дима на мойта цигара, моля да си се заврат в някое стерилно заведение за непушачи и там да си беснеят колкото си искат срещу "онези простаци пушачите". Не могат да ми забранят пушенето, защото тогава техните права минават онази тънка линия, където започват моите.
Впрочем има 1-2 заведения в София, в които вентилацията е толкова добра, че дим не се усеща, въпреки че тлеят стотици цигари всеки час. Т.е. очевидно има чисто технологично решение на проблема, което превахва "необходимостта" непушачите да хващат за гушата пушачите, или пък обратното.
Много ми хареса написаното по-горе, че непушачите струват по-скъпо на здравеопазването, защото живеят по-дълго ) Често някои от "по-цивилизованите" непушачи пропускат редица резонни аргументи, когато бързат най-хъшлашки да натрапят възгледите си на другите.

Оценка
-9 +6
 
Анонимен потребител

Имало технологично решение ;)

Весело
  • 61
  • 11:49
  • 15 май, 2009

Николай, номер 60 - най-широко скроения

Батка, след 2 години завряният в кучи г*з ще си ти, така че свиквай с тази мисъл. Схващаш ли това предсказание в цялата му пълнота?

Оценка
-5 +9
 
Преглед на профил

Milen.Ivanov

Рейтинг: 614 Гневно
  • 62
  • 12:03
  • 15 май, 2009

Тия ограничения на пушенето са пълен идиотизъм!

пръмовица (кунева) не е нито като-лич-ка, нито като-гъЗ-ка. Тя е една същинска ГЪСКА!

Оценка
-5 +3
 
Анонимен потребител

Смоки

Весело
  • 63
  • 12:05
  • 15 май, 2009

Иванов, имаш правото да изпратиш молба да ти позволят на теб да пушиш, ако много, ама много ти се пуши...

Оценка
-3 +1
 
Анонимен потребител

Кали Юга

Неутрално
  • 64
  • 12:16
  • 15 май, 2009

Само ще припомня една публикация от преди време:

Алкохолът е почти толкова вреден колкото и хероинът, а тютюнът е дори по-опасен от канабиса, ЛСД-то и екстазито, според нова класификация на наркотиците, публикувана в британското медицинско списание "Лансет". Таблицата, изработена от британски учени, нарежда хероина, кокаина, приспивателните и уличния метадон сред най-опасните наркотици. На пето място след тях е поставен алкохолът. Тютюнът е девети след кетамина, бензодиазепина и амфетамините. На 11 позиция е тревата. Популярната през 60- те години дрога ЛСД е на 14 място, а екстазито - 18. Класификацията се основава на така наречените "степени на вреда", които наркотикът нанася и в зависимост от това дали към него се развива зависимост. Оценява се също така и какъв ефект оказва върху семейството и обществото.

Очакам да забранят напитките лайт и дъвките без захар - особено за децата. Дано стане по-скоро.

Бедните и глупавите обичат да тровят себе си и другите, затова умните и богати хора трябва да ги насочват към верния път за едно по-пълноценно и етично съществуване.

Оценка
-6 +4
 
Анонимен потребител

Mr. Golden Nugget

Неутрално
  • 65
  • 12:19
  • 15 май, 2009

Здравейте простаци!

Оценка
-3 +2
 
Анонимен потребител

Mr. Golden Nugget

Неутрално
  • 66
  • 12:25
  • 15 май, 2009

Nikolay, когато си отворя прозореца да проветрявам и обикновено в стаята ми нахлува цигарен дим, защото съседът седи на прозореца и си пуши. Това няма нищо общо със заведенята, но има общо с оплакването на пушачите, че им се нарушават правата!

Ето съседът ми праща димът си в мен в моя апартамент. Той влиза в моята територия, а не аз в неговата. Като ви се пуши толкова - слагайте си скафандри на главата и си пушете в тях.
Защото където и да ида моите права се нарушават - в заведения, дори в кина, на улицата, в магазини.

И не ми се обяснявайте, че автомобилите били пушели. Ако става за въпрос и вулканите пушат. Ама без тия неща не може, а без цигари - може!

Оценка
-8 +6
 
Анонимен потребител

Кали Юга

Неутрално
  • 67
  • 12:30
  • 15 май, 2009

Надявам се, когато забранят пушенето, голяма част от пушачите радостно да се избавят от вредния навик и най-накрая да разберат колко по-хубаво миришат те самите и света около тях.

Но както е със всяко едно нещо - въпрос на вкус, казало кучето и се близнало, знаете къде... )о(

Оценка
-5 +3
 
Анонимен потребител

Mr. Golden Nugget

Неутрално
  • 68
  • 12:58
  • 15 май, 2009

...дупитооо!

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

svc

Весело
  • 69
  • 13:24
  • 15 май, 2009

а вие представяте ли си легален хероин във всвки магазин оба4е забрана за употреба?

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

д

Неутрално
  • 70
  • 14:02
  • 15 май, 2009

д

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

RIP

Неутрално
  • 71
  • 14:03
  • 15 май, 2009

Само не става ясно кой ще осъществява контрол или с две думите пак сложихме каруцата пред коня. Пътеводител за ценители:http://www.orientirbg.com/

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

Екоинспектор.до.Автор

Неутрално
  • 72
  • 14:09
  • 15 май, 2009

Блаженни са незнаещите и заблудените.... Въздуха по големите булеварди в София и особенно по светофаврите е смъртоносен , той съкращава живота на софиянци средно с по 20 години... само един ред дървета да има между вас и булеварда и да сте на 15-ина мертра от него и въздуха тотално се подобрява... Ако колите минават на 50 см от вас - това което дишате е чиста отрова...
Знам ги тези неща защото съм работил в РИОСВ и знам много добре как за да се получат поносими данни за въздуха правехме замервания там където има дървета и тротоарите са по отдалечени от колите.... Замервали сме и по светофарите - но тези данни са неофициални. Мога да ви кажа че е по добре да живеете в уранова мина отколкото да виситев по 1 час всеки ден на такъв светофар

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 231 Неутрално
  • 73
  • 14:31
  • 15 май, 2009

Хора, отказвайте ги!

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-3 +1
 
Анонимен потребител

Сопата

Гневно
  • 74
  • 14:50
  • 15 май, 2009

Никакви депутати не са това, а жалка паплач без елементарна култура!

Оценка
-1
 
Преглед на профил

kai

Рейтинг: 1036 Неутрално
  • 75
  • 15:23
  • 15 май, 2009

Да излезе поименно кой е гласувал за забраната, за знам за кого да не гласувам.

Оценка
-2
 
Анонимен потребител

Azis

Любопитно
  • 76
  • 15:28
  • 15 май, 2009

вие сте невеорятни, обичам ви

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

аз

Неутрално
  • 77
  • 18:45
  • 15 май, 2009

"Аталай дори поиска да не се разрешава пушенето и пред заведенията."

Абе какъв е тоя рязан келеш та че ще ми казва къде да пуша. Ако преча на някой разбирам, ама навън пред заведенията... тука вече ще ме хване за пурата

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

no name

Гневно
  • 78
  • 13:37
  • 16 май, 2009

офф нали всичко друго оправиха "депотаите" и само до това стигнаха ....нима те не пушат и ще спазват забраната .....да си гледат работа ,ако искат и вкъщи да ми забранят да пуша

 
Преглед на профил

valga

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 79
  • 14:37
  • 20 май, 2009

Ето го решението: Електронна цигара Gamucci Англия - новото поколение електронни цигари:
http://www.gamucci-bg.com

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.