Регистрация
23 юли 2009, 13:03
Тази статия е част от темата "Новото правителство".

Коя е Йорданка Фандъкова

От Дневник
Последна промяна в 13:57 на 23 юли 2009, 10745 прочитания, 15 коментара
Йорданка Фандъкова - учителката

Фандъкова се определя като човек от образователната система. Преди да стане заместник-кмет по образованието в София, е била учител и директор на 73-то училище "Владислав Граматик", известна като Втора немска гимназия. С Бойко Борисов се запознава при негово посещение в гимназията, след като е избран за кмет. Скоро след това той я кани за заместник-кмет. Фандъкова е един от основателите на партия ГЕРБ, а изборът й за министър на образованието не изненада никого.
Родена е през 1962 г. в Самоков. Завършила е 35-а руска езикова гимназия в столицата и руска филология в Софийския университет "Св. Климент Охридски".
Основният проблем, чието решение Фандъкова търсеше като заместник-кмет, беше недостигът на места в детските градини. По нейна инициатива беше приета програма за отварянето на нови забавачки и допълнителни групи. Въпреки това и тази година местата в градините бяха по-малко от желаещите. Заради провала на системата за електронен прием в забавачките през 2008 г. Фандъкова обяви, че ще подаде оставка като заместник-кмет. Борисов обаче застана зад нея и отказа да я освободи.
 "Готова съм за реформи", казва бъдещият министър на образованието. Смята обаче, че с тях не трябва да се прибързва и трябва да се правят след пълен анализ на силните и слабите страни. "Формула, която ще прилагаме в образователната система, е финансиране срещу качество", казва Фандъкова.
  • Зарче
Етикети
15 коментара
 
Анонимен потребител

успех

Неутрално
  • 1
  • 13:14
  • 23 юли, 2009

тя и Мирослав Найденов май са единствените, които си имат специалността в ресора. Всички други събрани от кол и въже - Тотю инженер по канали, ще оправя инвалидите, Трайчо икономика "ала бала-макро и микро " ще оправя всичко и т.н. Е, Вежди също си е специалист. Явно пак са се намърдали тоз и оня

Оценка
-12 +7
 
Анонимен потребител

Данъкоплатец

Неутрално
  • 2
  • 13:19
  • 23 юли, 2009

Наследството на Фандъкова е тежко. Българчетата хем най-дълго киснат в детска градина и училище, хем на тестовете ПИЗА се доказаха като най-тъпите копелета в Европа. Най-късно на 5 в предучилищна, на 6 - в училище и на 16- данъкоплатец (за среднистите), а на 22 - за висшистите. Че в тая държава имаме само пенсионери, ученици, студенти, деца, майки, бременни, а бюджетът продънен отвсякъде! Данъкоплатци трябват, данъкоплатцииии!

Оценка
-5 +23
 
Преглед на профил

Kerberos

Рейтинг: 1349 Неутрално
  • 3
  • 13:19
  • 23 юли, 2009

Да не забравяме Александър Цветков, който досега само с пътища и паркинги се е занимавал, а ще бъде министър и на информационните технологии (Дневник, няма ли да има и за него информация, моля?)

По принцип се надявах ИТ по-скоро да преминат точно към МОН, което обаче сега щяло да се занимава и с "младежта" (каквото и да значи това). От друга страна, като се сетя за историята с детските градини и тяхната информационна система, не знам дали и това, наистина, щеше да е добра идея.

Оффф, интересни времена ни чакат май.

"The Internet is an insecure place."

Оценка
-6 +14
 
Анонимен потребител

Една майка

Неутрално
  • 4
  • 13:20
  • 23 юли, 2009

Това с резултатите от теста PISA е наистина голяма излагация. Всички, които са чели за резултатите, гледат на българските деца със снизхождение (един вид тъпуците на Европа)

Оценка
+12
 
Преглед на профил

Kerberos

Рейтинг: 1349 Любопитно
  • 5
  • 13:40
  • 23 юли, 2009

И за какво сте ми нацъкали тия минуси? Какво толкова съм казал?

"The Internet is an insecure place."

Оценка
-2 +6
 
Анонимен потребител

ЛОРА

Весело
  • 6
  • 13:46
  • 23 юли, 2009

НАДЯВАМ СЕ КАТО БИВША УЧИТЕЛКА Г-ЖА ФАНДЪКОВА ДА ВЗЕМЕ ПРИСЪРЦЕ ПРОБЛЕМИТЕ В БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ И ДА СЕ ОПИТА ДА НАПРАВИ ПОЛОЖИТЕЛНИ ПРОМЕНИ, КАКТО ЗА УЧЕНИЦИТЕ,ТАКА И ЗА ИЗТОРМОЗЕНИТЕ И БЕДНИ БЪЛГАРСКИ УЧИТЕЛИ.

Оценка
-6 +5
 
Преглед на профил

Kerberos

Рейтинг: 1349 Неутрално
  • 7
  • 14:05
  • 23 юли, 2009

Нека да поясня позицията си: според мен информационните технологии трябваше да са в МОН, т.е. да имаме министерство на науката, информационните технологии и образованието. Даже може да се кръсти "високите технологии", защото идеята на това министерство би била да се грижи да излизат колкото се може по-висококвалифицирани кадри от учебните заведения, и по този начин да подпомогне развитието на българската икономика.

Все пак, да не си правим илюзии: никоя богата страна не е забогатяла от домати и тютюн. Дори от туризъм не е лесно да се забогатее, освен ако не си съвсем малка страна, та почти цялото население да е ангажирано в тази област.

А сега информационните технологии са неясно защо в министерството на транспорта. Е, да, и на съобщенията също, ама, за Бога, тия пакети в Интернет не се пренасят с камиони!

"The Internet is an insecure place."

Оценка
+11
 
Анонимен потребител

на училище

Неутрално
  • 8
  • 14:29
  • 23 юли, 2009

на 5 год. децата да тръгват на училище, което не пречи да е под формата на предучилищна подготовка. Тъкмо ще има и места в детските градини повече. Какво е това , до 7 год. възраст лешпери в къщи, баби и дядовци се чудят как да му угодят, разглезени до небесата и после - непригодни за живота. Как са пригодни в Германия Франция и Англия ? Там по-прости ли са, че тръгват на 5 год. Нямали били навици нашите, отразявало им се на психиката- ами да си направят навици. Майките-кокони искат отрочетата им все по мекото.
Правилно е средно образование да се завършва на 16 год. Какво е това безобразие-13-ти клас, станали за женене, вече наебали по две-три булки и още се води ученик, не работи , не създава, само папа. Да вървят да работят, който е кадърен да продължи То и без това само единици от нашите среднисти стават за по-нататъшно учене, другите знаят само чалгата и са тъпи, ама тъпи.
Да се намали броят и на университетите, вече и в Горно Нанадолнище има такива. Всеки учи за висшо и няма кой да работи, а пък повсеместно се лее тъпотията, дори преподавателите са по-тъпи от студентите.

Оценка
-3 +17
 
Анонимен потребител

Подлия Роби

Неутрално
  • 10
  • 14:40
  • 23 юли, 2009

Подкрепям Керберос за високите технологии. Аз не мога да се начудя тия милиарди за земеделието дето ги чакат, даже и да няма злоупотреби, как ще се използват рационално, при положение, че реално в България нямаме земеделие, нито животновъдство. Не можеш да чакаш на баба и дядо, дето гледат 5 кокошки, 2 кози и сеят пипер на бостана (защото в момента е така) да ти правят аграрната икономика. А мандрите да разчитат на дядовци, които носят издоено мляко от кравата си в бутилки от минерална вода, туби, кофи и манерки и въобще каквото намерят. България имаше потенциал за развитие на високи технологии със стабилни традиции в електрониката и изчислителната техника, но умовете забягнаха да работят за западни компании (защото тук получаваха жълти стотинки от държавата, а частния сектор не се интересува от такива неща) - както и много други хора, де.
Субсидиите за земеделие ще отидат колкото да се избегне безработицата по селата. В крайна сметка, дори и да усвоим правилно тези субсидии, пак ще ядем гръцки домати, турски краставици и френски картофи.

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

?

Неутрално
  • 11
  • 17:04
  • 23 юли, 2009

Министър на образованието и науката или само на образованието?

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

?

Неутрално
  • 12
  • 17:05
  • 23 юли, 2009

Грешка, аз забравих, че тук от никой не се интересува.

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

svc

Неутрално
  • 13
  • 20:41
  • 23 юли, 2009

11, merci za vyprosa. i az tova se zachudih.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Петкова

Неутрално
  • 14
  • 16:07
  • 02 сеп, 2009

Като учителка и директорка може да е била добра, но това не я прави автоматично добър министър. Някои от нейните идеи ме смущават. Задължително вземат децата на училище от 5 години? Дори, според дългосрочните й цели, задължителното вземане на децата на градина трябва да стане от 3 години. Колко ще струва това на всички нас, като данъкоплатци, един Господ знае. И за какво ще се похарчат тези пари? Каква ефективност ще имат? С какво образователната система е доказала своята ефективна работа с децата, с които вече работи, че иска да ги вземе от родителите на още по-ранна възраст. По-горе "на училище" е писал/а така, сякаш децата като не ходят на училище нищо смислено не правят. "На училище", за ваше сведение има много родители, които много активно се занимават с децата си, и те изпреварват нивото на държавните възпитаници. И това обучение става в семейна среда, като игра, при него се развиват добри взаимоотношения между децата и родителите, и се обръща внимание върху индивидуалността на детето. Стига вече с тези стереотипи срещу семействата и родителите в частност. Все родителите са виновни за щяло и нещяло, ама повечето инциденти с деца стават в училище, не вкъщи! Оставете децата на родителите, оставете ги намира да си изживеят детството!

Оценка
-1 +3
 
Анонимен потребител

Ж

Неутрално
  • 15
  • 18:26
  • 17 сеп, 2009

Както е казал народа: Зелен кон и умен даскал има ли?

Оценка
-1 +3
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.