Регистрация
06 сеп 2009, 09:57
Тази статия е част от темата "Трагедията в Охрид".

Задържан е собственикът на фирмата, която притежава кораба "Илинден"

От Дневник
Последна промяна в 11:29 на 06 сеп 2009, 1880 прочитания, 10 коментара
Задържан е собственикът на фирмата, която притежава кораба "Илинден", който потъна в Охридското езеро. Това заяви президентът Георги Първанов на брифинг късно в събота вечерта.

Президентът изрази своите искрени съболезнования към близките на загиналите при трагичния инцидент. Държавният глава благодари на македонските граждани, които са участвали в спасителните действия. Той каза, че ако не е била решителната намеса на случайни граждани, на органите на града, на реда и на жители на Охрид, е щяло да има сигурно значително повече жертви.

Президентът Георги Първанов съобщи, че е получил от македонските власти, от висши полицейски служители материали от огледа на водолазите на потъналия кораб, също така и други материали, които ще помогнат на следствието.

Президентът съобщи, че е бил в пряка връзка с главния прокурор на Република България Борис Велчев, който от своя страна му е съобщил, че на място вече е пристигнал висш служител от следствените служби на България, от отделите, които се занимават с тежки престъпления.

Първанов каза, че българските и македонските власти ще работят за откриването на истината, за това какво се е случило при този трагичен инцидент в пряко взаимодействие.
  • Зарче
Етикети
10 коментара
 
Анонимен потребител

Alexander

Весело
  • 1
  • 10:14
  • 06 сеп, 2009

Това ще е интересен тест за състоянието на македонските правораздавателни органи...

Резултатът ще се види... Много ми е интересно взависимост от резултата, какви изводи ще бъдат направени, кой какво ще получи, и как взависимост от евентуални присъди, или "договорки" с тамошния съд, ние ще изглеждаме... отнесени към Македония и в собствените си очи...

Това ще е много интересен тест!


Оценка
-3 +3
 
Анонимен потребител

още..

Неутрално
  • 2
  • 10:29
  • 06 сеп, 2009

Странно, че много МАСОВИ произшествия става с българи на територията на Македония (ЛИм - автобусът с децата... сега...)
Може да е случайност....
Но българи пътуват масово и на екскурзии в Париж и другаде... возят се по Сена с корабче....
Съдба ли ще кажем...
Или още в бивша съседна Югославия съзнанието е онова, което имахме през 1995...

Оценка
-8 +1
 
Анонимен потребител

мм

Неутрално
  • 3
  • 10:37
  • 06 сеп, 2009

Автобусът с деца в река Лим беше в Черна гора, а не в Македония.

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

Аlexander

Любопитно
  • 4
  • 10:54
  • 06 сеп, 2009

До коментар [#3] от "мм":

Боя се, че отговорът е един. И той е: На Балканите се шири една повсеместна нехайност и неглижиране на правила за безопасност, криене на проблеми - в това число и на технически такива, липса на отговорност, липса на справедливост и корупция на институциите.
Рядко се наказват провинилите се в каквото и да е, хората се познават, сработват се, целта е основно и единствоно бързата печалба и шуробаджанащината е модел на поведение...

За капак - балканският бабаитлък и излишна самоувереност също спомагат за такива трагедии...

Сложи всичко това накуп и ще намериш отговор...

Нека не търсим мистика в подобни случаи... Не Бог ни наказва. Сами се наказваме...

Преди няколко години потъна гръцки кораб в добро състояние при идеални условия, в слънчев ден и удави група туристи само защото целият екипаж, барабар с капитана слезли до ресторанта, за да видят ПОВТОРЕНИЕТО (Тоест - веднъж вече го били гледали) на някакъв незабравим гол от фитболен мач на "Панатинайкос"...

Корабът се удари в скала около Цикладските острови на път за някъде, много подводни скали има там...

Но балканецът си е балканец...

Оценка
-1 +6
 
Анонимен потребител

Аlexander

Неутрално
  • 5
  • 10:55
  • 06 сеп, 2009

До коментар [#2] от "още..":

За тебе беше последният коментар, прощавай...

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

съгласна

Неутрално
  • 6
  • 11:03
  • 06 сеп, 2009

до "мм"
Да, за Лим не бях сигурна и затова писах "Или още в бивша съседна Югославия "...

до Алекс:
Абсолютно си прав и логично разсъждаваш... и все пак има "рдна щипла" мистика във всичко случващо се изневиделица... въпреки, че подчертавам "Но българи пътуват масово и на екскурзии в Париж и другаде... возят се по Сена с корабче.... "
И въпреки това..
Да кажем.. "Бог да ни закриля !"...
Стават невероятни, но не и невъзможни неща...

Оценка
-2
 
Анонимен потребител

пост 6

Неутрално
  • 7
  • 11:04
  • 06 сеп, 2009

рдна щипла"= една щипка

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

Аlexander

Неутрално
  • 8
  • 11:11
  • 06 сеп, 2009

До коментар [#6] от "съгласна":

И аз казвам винаги: Нека Бог ни пази, нека... Всеки си го казва и се надява...

Но знаеш, че Господ дава, но в кошара не вкарва... И иска и от нас да си свършим работата...

Изневиделица щеше да бъде ако гръм и мълния ударят кораба и го разцепят на две, ако земетресение отвори пропаст на пътя и паднем в нея...

Но не и когато сме претоварили стар кораб, когато нямаме спасителни съоръжения на него, и когато съм се напил като руски казак, качил съм се на колата и съм връхлетял с бясна скорост върху нищо неподозиращ невинен шофьор от насрещната лента...

И Бог не може да ми помогне ако нещата стоят така...

Иначе всички имат окачен кръст на огледалото в колата, вероятно и капитаните на кораби го имат някъде в капитанското помещение на кораба...

Оценка
-1 +3
 
Анонимен потребител

.

Разстроено
  • 9
  • 16:53
  • 06 сеп, 2009

Мир на праха на загиналите, да се свети памета им !

Аз се занимавам с ветроходство, искам да ви кажа, че знам много добре какво причинява претоварен съд. Стабилноста му се влошава рязко, в комбинация с не реагиране на командите на кормилото (руля). Страшно много катастрофи са причинени от претоварване във всчички реки, езера, морета и океани. Има случай на потъване след заливане с вълна в река сена, Обръщане и потъвене с всички 65 души на борда, за по-малко от минута.
В случая с това корабче и младия и неопитен капитан е било фатална комбинация. На всеки плавателен съд трябва да има на видимо означено място броя пътници , който поема . Капитана трябва даго спазва, но и пътниците трябва да се пазят сами и да следят за този баланс.

Технически възраста не такъв проблем, колкото не зачитането и не знанието на правилата на физиката и хидродинамиката , съчетано с поредната доза алчност (повече пътници, повече продадени билети при същия разход на гориво) .... съдете сами и не се заблуждавайте повече ..

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

.

Разстроено
  • 10
  • 16:59
  • 06 сеп, 2009

В световен мащаб борбата винаги е била между корабособствиниците и капитаните. Собстваника иска винаги повече товар, по-малко р-ди, по-бързо и икономично пътуване ..А капитана трябва да балансира м-ду тези желания и границите на разумното

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.