Регистрация
10 сеп 2009, 08:51
Тази статия е част от темата "Трагедията в Охрид".

Божидар Димитров: Отношенията между България и Македония няма да се влошат повече от сега

От Дневник
Последна промяна в 15:12 на 10 сеп 2009, 2721 прочитания, 35 коментара
"Отношенията между България и Македония няма да се влошат повече, отколкото са влошени в момента", каза министърът без портфейл Божидар Димитров пред "Нова телевизия".

Той заяви още, че никой не е обвинявал македонските политици за трагедията с българските туристи в Охрид.

На въпрос кой носи отговорността за смъртта на 15-те българи Димитров отговори, че тя е на корабната администрация, но реакцията на местните власти след инцидента е била напълно адекватна.

Божидар Димитров каза още, че България не е зле настроена срещу Македония.

"Ние не можем да се съгласим, че те произхождат от антична Македония, и целият свят не е съгласен с това", допълни министърът в исторически план.
  • Зарче
Етикети
35 коментара
 
Анонимен потребител

д

Неутрално
  • 1
  • 09:00
  • 10 сеп, 2009

Мачкай родоотстъпническата паплач Божидаре!

Оценка
-15 +40
 
Анонимен потребител

Мариан

Гневно
  • 2
  • 09:02
  • 10 сеп, 2009

ВЕТО ДО ДУПКА!

Оценка
-9 +41
 
Анонимен потребител

Силва

Неутрално
  • 3
  • 09:03
  • 10 сеп, 2009

Божидар димитров да млъкне приятеля на примиера защото само глупости говори. Тези от ГЕРБ ще ни развалят отношенията по света с хората

Оценка
-56 +14
 
Преглед на профил

stupidon

Рейтинг: 285 Неутрално
  • 4
  • 09:07
  • 10 сеп, 2009

Силва е неграмотна, но пък се опитва да разсъждава... Трудно й е...

"Животът е като стълба на кокошарник - къс и осран." - Есхил

Оценка
-9 +36
 
Анонимен потребител

Аlexander

Весело
  • 5
  • 09:11
  • 10 сеп, 2009

Бе пука ми какво дрънкат македонците!

Най-доброто решение според мен е България да се стегне, да почне да си върши работата, за да стане истинска Европа, да спре да раздава паспортите си на македонците като глупачка, да остави македонците да се давят в лай и плюнки, да гледка отстрани как Гърция ги налага яко по простите кратуни, докато надъханите македонски шовинисти сами се сетят, че някога са имали рамо в лицето на България...

Такава черна неблагодарност и измекярщина, аз не съм виждал... Да си първият, който му оказва подкрепа за независимост, да му пращаш подаръци, да му раздаваш българско гражданство, да му даваш знаци да спре да се излага, крадейки ти историята, а то като дивак пак да си знае неговата...

България трябва да се научи да игнорира Македония, за да ни потърси Македония сама...накрая! Понеже Македония не е долюбвана от никой край нея... Заради глупостта и нахалството си!

Аман от тая Македония! Държат се като побъркани радикални ислямисти, без да са мюсюлмани!

Като балкански талибани са! То с това диалог води ли се?
Съседство прави ли се? А притяелство? Камо ли братство...
Балкански инатлък и гьонсуратлък!

Ужас!

Оценка
-6 +58
 
Анонимен потребител

неразбирам

Неутрално
  • 6
  • 09:11
  • 10 сеп, 2009

незнам за нашите отношения към тях, но македонците определено тая много омразя към нас.. не ми е понятно защо..

Оценка
-4 +21
 
Анонимен потребител

Омерзен

Неутрално
  • 7
  • 09:12
  • 10 сеп, 2009

Според мен, Божидар Димитров може да се постарае повече. Отношенията с Македония все още не са достатъчно влошени.
Ако са верни слуховете за гръцкия корен на агента без портфейл, от него трябва да се очаква много.

Оценка
-11 +20
 
Анонимен потребител

...

Неутрално
  • 8
  • 09:12
  • 10 сеп, 2009

този пък министър без портфеил и без да има какво да каже,току се изкаже по някой въпрос-колкото да не го забравят...

Оценка
-14 +13
 
Анонимен потребител

вай, вай

Неутрално
  • 9
  • 09:13
  • 10 сеп, 2009

Такъв провинциалист! Специалист по всичко. Цветков го подхващаше тук-там и он развива тези. Влиза в ролята на следствие, на съд и на каквото друго му падне. Поредният един, който ще се образова и учи на висок пост, на гърба на данъкоплатците. Защо не го пратиха предварително на обучение по дипломация. Да добие поне малко лустро. Тюрлю-гювеч от древна история и съвременост. Ценител на полу дупета. Сякаш другите хабер си нямат.

Оценка
-19 +12
 
Анонимен потребител

тото

Неутрално
  • 10
  • 09:19
  • 10 сеп, 2009

Б.Д. деликатно говори за много лошите ни отношения с БЮРМ.Насреща си имаме правителства в Скопие, които с постоянни селски хитрувания и безкрупулен антибългаризъм пред нашите партньори, се опитват да изкопчат нещо от България. И за съжаление до сега успяват.........Разните подаръци, които им правим само ги насърчават. Защо беше необходимо оня ден да им пращаме ваксина против морбили за 400 000 евро? .........Време е приказката за малката/голямата сестра да свърши!!! Братството си е братство, но сиренето е с пари..........

Оценка
-5 +19
 
Анонимен потребител

maketo

Гневно
  • 11
  • 09:23
  • 10 сеп, 2009

Браво, Александър, добър анализ. А тия дето плюят Божидар Димитров, нека се вгледат в себе си ...............

Оценка
-7 +20
 
Анонимен потребител

Мариан

Гневно
  • 12
  • 09:24
  • 10 сеп, 2009

СВОБОДА ЗА СПАСКА!

Оценка
-4 +25
 
Анонимен потребител

pafcho

Неутрално
  • 13
  • 09:30
  • 10 сеп, 2009

Най-добре да направят един референдум в Македония за определяне на самосазнанието на държавата: Антични македонци, Българи, "Самуилови македонци". шиптъри и сърбомани. Да видим аджеба какво мислиат хората а не агентите на службите.

Оценка
-4 +18
 
Преглед на профил

Обо

Рейтинг: 96 Неутрално
  • 14
  • 09:40
  • 10 сеп, 2009

Какво значение има от къде произлизат македонците и от къде мислят, че произлизат.....

Оценка
-4 +16
 
Анонимен потребител

начин

Неутрално
  • 15
  • 09:48
  • 10 сеп, 2009

тъпите 4таци от нова тв водещите на сутрешния блок намериха начин да си изкарват прехраната кото създадоха интрига между Б-я и М-я. срамота

Оценка
-6 +11
 
Преглед на профил

бавно мутираща в .уй

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 16
  • 10:12
  • 10 сеп, 2009

поздрави на куката

Оценка
-5 +1
 
Анонимен потребител

чип

Неутрално
  • 17
  • 10:12
  • 10 сеп, 2009

До коментар [#13] от "pafcho":

Интересно, ние акъл от другите не щем и се нервим, като ни дават, пък щедро съветваме макетата и то безплатно.

Оценка
-4 +7
 
Анонимен потребител

Тома Неверни

Неутрално
  • 18
  • 10:13
  • 10 сеп, 2009

Божидаре и ти си се превърнал в едно дрънкало.Преди няколко дни убедено ни уверяваше,че корабчето е получило повреда в двигателя ,валът към винта е нарушил баланса си и е разкъсал задната част на кораба.Вече е установеноче корабът е цял.Как да ти вярвам.И ти блещиш без да има информация.

Оценка
-6 +6
 
Преглед на профил

Graf

Рейтинг: 2988 Неутрално
  • 19
  • 10:13
  • 10 сеп, 2009

До коментар [#4] от "stupidon":
Благодарим на Дневник, че чинно ни уведомява, че журналистите му гледат телевизия. Хубаво би било, журналистите и от Нова и от Дневник да четат малко повече и да бъдат поне малко критични. Особенно, когато лица като БД предлагат на премиера и кабинета откровенни простотии като тази, която четем в официалния сайт на Министерски съвет:

ПРАВИТЕЛСТВОТО ЩЕ УДОСТОИ С ОРДЕН „ЗА ГРАЖДАНСКА ЗАСЛУГА” I СТЕПЕН МАКЕДОНСКИТЕ ГРАЖДАНИ, УЧАСТВАЛИ В СПАСЯВАНЕТО НА БЪЛГАРИТЕ ОТ КОРАБА „ИЛИНДЕН”
08 Септември 2009
Премиерът Бойко Борисов одобри докладна записка на министър Божидар Димитров за награждаване на македонските граждани, участвали в спасяването на българските туристи при катастрофата на кораба „Илинден” в Охридското езеро на 5 септември. Министър Димитров предложи македонците, рискували живота си за спасяването на сънародниците ни, да бъдат удостоени с орден „За гражданска заслуга” I степен. Предстои българското Генерално консулство да уточни списък с имената им."

Да споделя с околните, че тая, която я е предложил БД и приел възторжено ББ, няма как да стане. И съм готов да се хвана на бас, че няма да стане. Че ще се случи като във вица с компютрите. Пак ще има орден, ама няма да е "За граждански заслуги", а евентуално “Мадарски конник”, няма да е по предложение на Божидар Димитров, а по предложение на външния министър. Ще ги награди президента, а не министерски съвет, както ни е съобщено по ПР съобръжения.
Само че, ще се случи междувремнно международен скандал, ако малоумния кабинет започне да придвижва процедурата така както е предложена от малоумното ченге. Причините да се случат тези весели неща са простички. Има си все още закони в тази държава, въпреки възторженото им нечетене от страна на минсъвета....
Бе веселба да става. А ние тук ще цвилим и грухтим възторжено..

Указание за гербери: "Всяко нещо трябва да се прави толкова просто, колкото е възможно. Но не по-просто! "

Оценка
-8 +4
 
Анонимен потребител

тото

Весело
  • 20
  • 10:20
  • 10 сеп, 2009

Грах, ти си най големата веселба..........Май още не си се свестил от снощи?

Оценка
-2 +6
 
Преглед на профил

Graf

Рейтинг: 2988 Неутрално
  • 21
  • 10:26
  • 10 сеп, 2009

До коментар [#20] от "бобо":
Веселя ви нали?
Ма то благодарение на кабинета. Без него нищо нямаше да мога да направя. Иначе..за снощи...не помня. Да не те е грижа. Шъ са оправя. Само ББ и БД да не ме развеселяват толкова, че крачката от смешното до тъжното е съвсем малка. Въпрос на доза е. Ае лек и весел..

Указание за гербери: "Всяко нещо трябва да се прави толкова просто, колкото е възможно. Но не по-просто! "

Оценка
-3 +3
 
Анонимен потребител

гуци гуци

Неутрално
  • 22
  • 10:30
  • 10 сеп, 2009

за наденицата ли питате ? !

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Brrr

Неутрално
  • 23
  • 10:32
  • 10 сеп, 2009

>>"Ние не можем, да се съгласим, че те произхождат от Антична Македония и целият свят не е съгласен с това", допълни министърът в исторически план.<<

Ей тука е проблемът между България и Македония. Българското правителство продължава да смята, че му е работа да определи от къде произхождат македонците, да постанови дали македонският е език или диалект и прочее детинщини.

А пък аз мисля, че бълкаските национални интереси в отношенията с Македония са да има хубав път, железница, търговията да процъфтява и да си обменяме култура. Ама пусто - все някой юнак патриотар ще се намери от някъде да развали работата.



Оценка
-6 +11
 
Анонимен потребител

тото

Весело
  • 24
  • 10:40
  • 10 сеп, 2009

"Бълканските национални интереси в отношенията с Македония са да има хубав път, железница, търговията да процъфтява и да си обменяме култура." - Прав си! Ма я питай макетата??? Признайте ни го Александрос и Самуил и.........тогава сме приятели....

Оценка
-2 +6
 
Анонимен потребител

сартр

Неутрално
  • 25
  • 10:51
  • 10 сеп, 2009

Поведението на България към Македония е недопустимо! България е мафиотска държава, която извършва геноцид срещу собствените си граждани, обаче се е "загрижила" за гражданите на Македония! България може би иска да мафиотизира и съседните страни!Македония е суверенна , призната от България/първа/ и никой няма право да и се бърка в работите и да определя етническата и принадлежност! Кампанията срещу Македония се води от Комуно -патриотарите, повлекли една шепа лумпени и не отразява отношението на българския народ към съседния нам братски народ, с когото трябва да поддържаме братски, равноправни междусъседски отношения! А доносника е като буре с барут-само му дай фитил!

Оценка
-10 +3
 
Анонимен потребител

магаренко

Весело
  • 26
  • 10:53
  • 10 сеп, 2009

Айдеееееееее........Активиста на хомо-илинден Стефан Влахов-Мицов се развихри.........

Оценка
-2 +6
 
Анонимен потребител

Овчарчето Калитко

Неутрално
  • 27
  • 10:58
  • 10 сеп, 2009

Факт е, че макетата напъдиха Първанката като краставо куче за Спаска - йок, остава в затвора. Той Гуце че е за е* за е* е, но по-важното е, че македонците не ни бръснат за слива - хем искат да влизат в ЕС и НАТО.

Какво да ги правиш тия тикви - ми бой по кратуната, докато омекне- това е. Божидар Димитров е прав - с овчата ни политика ей докъде са нещата.

Оценка
-2 +5
 
Анонимен потребител

До Тото

Неутрално
  • 28
  • 11:11
  • 10 сеп, 2009

Тото, докато Македония има претенции към съседите си, нито хубави пътища ще види с тях, нито железници, нито търговия.

Причината е проста - апетита идва с яденето. Ако Македония влезе с тези си претенции в ЕС, а след това в НАТО не е ясно какво ОЩЕ ще поискат след това. Икономиката е важна, прав си, но и без политика явно не може, щом цял свят я прави.

Оценка
-3 +4
 
Анонимен потребител

Македонците от Пиринският дял на Македония

Неутрално
  • 29
  • 11:32
  • 10 сеп, 2009

ДА ЖИВЕЕ НЕЗАВИСИМА (АВТОНОМНА) РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЯ !ВЪН БЪЛГАРСКИТЕ ОКУПАТОРИ ОТ ПИРИНСКИЯТ ДЯЛ НА МАКЕДОНИЯ ! СВОБОДА И ЧОВЕШКИ ПРАВА ЗА МАКЕДОНСКИЯТ НАРОД В ПИРИНСКИЯТ ДЯЛ НА МАКЕДОНИЯ И ЗА МАКЕДОНЦИТЕ В БЪЛГАРИЯ ! ВЪВ ВСИЧКИ ОФИЦИЯЛНИ ДОКУМЕНТИ НА МАКЕДОНСКИЯТ НАРОД В ПИРИНСКИЯТ ДЯЛ НА МАКЕДОНИЯ И НА МАКЕДОНЦИТЕ В БЪЛГАРИЯ ДА ПИШЕ НАЦИОНАЛНОСТ - МАКЕДОНЕЦ / МАКЕДОНКА ! В ПИРИНСКИЯТ ДЯЛ НА МАКЕДОНИЯ ДА ОТВОРЯТ ВРАТИ МАКЕДОНСКИ УЧИЛИЩА И УНИВЕРСИТЕТИ И ДА СЕ ИЗУЧАВА МАКЕДОНСКАТА ИСТОРИЯ И КУЛТУРА ! НЕВРОКОПСКАТА ЕПАРХИЯ ДА ПРЕМИНЕ КЪМ МАКЕДОНСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА СЪС СЕДАЛИЩЕ В ОХРИД И В ПИРИНСКИЯТ ДЯЛ ДА СЕ ИЗБЕРЕ МАКЕДОНЕЦ ЗА ВЛАДИКА ! ПИРИН + ЕГЕЙ + ВАРДАР = ОБЕДИНЕНА МАКЕДОНИЯ !МАКЕДОНИЯ НА МАКЕДОНЦИТЕ ! МАКЕДОНЦИТЕ ЗА МАКЕДОНИЯ ! МАКЕДОНИЯ Е ВЕЧНА !

Оценка
-13 +1
 
Анонимен потребител

До Тото

Весело
  • 30
  • 11:41
  • 10 сеп, 2009

Ето, Тото, аз тъкмо бях написал, че апетитът идва с яденето и макетата от пиринския дял НА МАКЕДОНИЯ се разписаха

Като влязат в НАТО и ЕС, ей това ще виждаш и по вестниците им. Затова бой по канчетата македонски и да не ти е жал - явно тях който ги насилва, него харесват и Божидар Димитров е много прав.

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

berbenkov

Рейтинг: 3599 Весело
  • 31
  • 11:44
  • 10 сеп, 2009

Корабът на Костов бил,
а Яне Янев го пробил!!!
Вината за драмата
е у тия двамата!

www.berbenkov.hit.bg

Оценка
-3
 
Преглед на профил

Пирин

Рейтинг: 16 Неутрално
  • 32
  • 11:48
  • 10 сеп, 2009

Политиката на ароганстност и надменност, преливащи в чиста обида, ще направят това - да влоши отношенията с Македония. И заслугата ще е точно на Божидар Димитров. Разбира се и на Бойко Борисов, който е лишен от всякаква дипломатичност и му се подвежда по глупостите. Лошото е , че има разни патриотари, с разсъждения от миналия век, чийто крясъци само подклаждат кухото самочувствие на горните двама. Абсурд е историята да определя политиката, още по-голям абсурд е хора в една държава да искат хора в друга да си променят самосъзнанието. Не мога да разбера как някои си въобразяват, че им е дадено право да поучават другите, а не виждат собствената си нищета. Оправете си културата, тогава говорете за другите.

Оценка
-4 +3
 
Анонимен потребител

да, да

Неутрално
  • 33
  • 12:02
  • 10 сеп, 2009

До коментар [#32] от "анти":
Почти това имах предвид, като написах по-горе коментара "вай, вай".
Може професорът да се е ровичкал доста из древната история, но понятията му за съвременост, политика и дипломация е трудно да се оценят.
Може да се вземе мярка от действията на гръцките официози спрямо съседите им сега. Нека приоритет да остават българските национални интереси в аспекта на същите тези съседи. Добре ще е да се държи сметка за това, имаме ли предимства от членството си в ЕС и как да ги ползваме за тояга и морков. Толкова много примери от живота днес. Защо не се учат.

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

kiro

Неутрално
  • 34
  • 18:52
  • 10 сеп, 2009

Проблемат не е мрасната уста на Божо , а 4е Балг.полит елит се лута в краиности по отно6ение на Македониа.От "наи- романти4на 4аст от историата ни " ,та до "Македониа е К" .Просто отно6ението ни кам Македониа требва да е , като кам Унгариа да ре4ем без сантименти и злоба напално из4истено и прагмати4но.

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

Доктрината Велика Србия

Неутрално
  • 35
  • 15:14
  • 11 сеп, 2009

Ако обективно се сравнят нацисткия режим в Германия и режимът в Македония, от обявяването на независимостта и до сега, ще се намерят тревожно много общи черти.
- Измислен мит за велика нация, гъобелсова пропаганда, нацистко-комунистическо преследване на несъгласните....и много други. Някой да си направи труда да сравни до край.
"Великото в историята се повтаря, но като фарс."
Имаме си работа с трагикомично повторение на "Александър Македонизъм", на Хитлерофашизъм и на Сталинизъм, в гъза цивилизована и демократична Европа - в српскта република македония...
Та. Предлагам решение на спора за името.
Македония да се казва СРП - Сръбска Република Македония. Сърбия ще влезе в НАТО и ЕС, чрез СРП. Гърците ще се съгласят веднага, а ние ще си затраем в името на братските чувства към сръбските тайни служби дето изтребват що е останал българин край Вардаро посредством подлогите си там..

Оценка
-1 +2
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Абонамент
Аонамент за Капитал Daily
Абонирайте се и получавате ПОВЕЧЕ
  • Допълнителни издания
  • Остъпка за участия в събития
  • Отстъпка за реклама
Абонамент