Регистрация
09 окт 2009, 22:05

Дянков: Контрабандата на горива в България е огромна

От Дневник
Последна промяна в 22:12 на 09 окт 2009, 3474 прочитания, 49 коментара
Ако успеем да стигнем до балансиран бюджет, можем да използваме част от фискалния си резерв като гаранция. Срещу този ресурс ще бъде възможно банките да дават пари. Това заяви тази вечер в Перник финансовият министър Симеон Дянков. Той подчерта, че подобна схема досега не е използвана, но би могла да се реализира при стабилна фискална политика.

Банковата система в България е много стабилна, подчерта финансовият министър. По думите му, като резерви страната ни е на първо място в ЕС и няма опасност банковата система да се срине. Доста големи фирми започват да идват през последния месец-месец и половина. Това ни дава оптимизъм, че като тръгне световната икономика, можем да се окажем в центъра на интерес от страна на външни инвеститори, които досега не сме имали, заяви той.

Според Дянков в момента е огромна контрабандата на горива в България. Тя идвала главно от Румъния и Сърбия. Той очаква да се повиши събираемостта на акциза за горива.

Инфраструктурните проекти са голям приоритет за правителството, подчерта министърът. Той обеща средства за запазване на работната ръка. Около десет такива мерки се предвиждали в Тристранната комисия. По-важно е да се запази работникът на работното му място, дори и държавата да доплаща, заяви Дянков.
  • Зарче
Етикети
49 коментара
 
Анонимен потребител

Валди

Неутрално
  • 1
  • 22:22
  • 09 окт, 2009

Леле като знам че сръбските горива са най-некачествените в региона а и самите сърби постоянно се оплакват ...

Оценка
-3 +11
 
Анонимен потребител

Боцмана

Неутрално
  • 2
  • 22:27
  • 09 окт, 2009

Майтап - идвала контрабандата от Румъния и Сърбия.....
Абе, този кьорав ли е да види и да попита когото трябва , че от Гърция и през пристанищата ни е основния канал, а Дунава / Румъния/Сърбия е шлепна търговия само за регионалните "предприемчиви бизнесмени " . Преди Сгафишев и герганизацията Грънчарова плюеха по българските безмитни бензиностанции в Брюксел и в крайна сметка турската флотилия ТИР-ове бастиса българските превозвачи,които останаха неконкурентни,защото турците зареждат на турските и гръцки безмитни на фериботните точки и цепят до Европа за 90 ст. нафта . А вносителите от големите вериги си мислеха ,че ще се извият опашки пред бензиностанциите им и налоят шефовете си зад граница, изхвърляйки печалбите там. И то кво стана? Над 1,5 млрд.лева загуби и над 40 % според Дянков контрабанда на горива.
Над 4000 бензиностанции- направо национален спорт и първи на калпак от населението в ЕС. Стигнахме ги и надминахме.

Оценка
-17 +9
 
Преглед на профил

Цецо

Рейтинг: 2485 Неутрално
  • 3
  • 22:31
  • 09 окт, 2009

До коментар [#1] от "Валди":

По-лоши от тия дето ги бъркат у нас? Че тия с какво карат?

Оценка
-1 +11
 
Анонимен потребител

Moderniя desen

Неутрално
  • 4
  • 22:38
  • 09 окт, 2009

Инфраструктурните проекти са голям приоритет за правителството - Стената на границата с Мексико е голям приоритет на САЩ

Оценка
-8 +8
 
Анонимен потребител

шофер

Неутрално
  • 5
  • 22:39
  • 09 окт, 2009

Проблема е повече от ясен- карго -контрабандата от страни с дотирани горивни доставки и алхимичните бензиностанции. Фалшивите манифести на пристанищата-тоже.
И да не се правят на ударени ,че са затегнали контрола с въвеждане на ежедневните отчети. Отказаха се от идеята да вържат всяка операция он-лайн и регистрират номера на всяко зареждащо МПС,плюс зареждане само в светлата част на деня на резервоарите на бензиностанциите и то в присъствие на контролни органи. Нямало надежден сървер,разбираш ли...

Оценка
-2 +18
 
Анонимен потребител

Борката

Неутрално
  • 6
  • 22:55
  • 09 окт, 2009

Ами, като е огромна контрабандата - прелицензирай бензиностанциите,бе г-н министре,затегни контрола,попитай колко кинти остават от печалбата на т.нар. чужди инвеститори - бензинаджии в българската икономика ,колко работни места създават в свързания с горивата сектор - с изключение на Лукойл ,всички зареждат от странство и създават работни места и данъци за чужди икономики. А печалбите от тук се джиткат веднага зад граница.
За карго-контрабандистите - за тях сериал може да се снима.
Сега и с безмитнита търговия не може да се оправдавате. Всичко лъсна.

Оценка
-1 +18
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 2902 Весело
  • 7
  • 23:06
  • 09 окт, 2009

Ма тва било наше момче, бееее.... (сигОрно така е казал В.Златев?)

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-4 +13
 
Анонимен потребител

emigrant USA

Неутрално
  • 8
  • 23:07
  • 09 окт, 2009

Като един непросветен в областта за акцизи, ДДС и др. налози, ограбващи българина /трябва да сложат данък на въздуха, който дишаме/ имам въпрос към г-н Дянков - нали е живял в САЩ : тук в момента за 1 галон /3,750л/ бензин плащам 2.45$. Как се формира цената в БГ и къде отиват големите печалби? С какво Бат Бойко и компания са по-различни от Триглавата ламя?

Оценка
-14 +10
 
Анонимен потребител

..

Неутрално
  • 9
  • 23:09
  • 09 окт, 2009

Опаа, Хер Флик да се синхронизира с оня милицонер от митниците, който каза, че е контрабандата на горива е намалява с 80% преди един месец ?

Кои е лъжеца ?

Оценка
-1 +9
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 2902 Весело
  • 10
  • 23:12
  • 09 окт, 2009

До коментар [#8] от "emigrant USA":
Айде седи мирен - акциз да знаеш какво е , а, отворко? Държавата е най-големия рекетьор!!!

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-6 +12
 
Анонимен потребител

60614

Неутрално
  • 11
  • 23:30
  • 09 окт, 2009

#8, голямата разлика е че в САЩ акциза е много по-малък отколкото в Европа. В Европа се набират средства за обществена инфраструктура като метро, градски транспорт, влакове, т.н. чрез облагането на горивата с висок акциз. Акциза върху горивата е един от най-големите източници на финансиране за изграждане на такива инфраструктури. Това е и главната причина градския транспорт в САЩ да е адекватен до известна степен само в големите градове които имат по-високи такси върху горивата. Надявам се да ти е станало по-ясно.

Оценка
+18
 
Анонимен потребител

123

Неутрално
  • 12
  • 23:34
  • 09 окт, 2009

и тоя се прави на полицай айде стига полицейщина.и престанете да защитавате интересите само на един човек.В ТАЗИ ДЪРЖАВА НЕ ЖИВЕЕ САМО валентин златев

Оценка
-6 +14
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 2902 Весело
  • 13
  • 23:37
  • 09 окт, 2009

До коментар [#12] от "123":
Както е тръгнало - ще стане

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-1 +9
 
Анонимен потребител

АЗ

Неутрално
  • 14
  • 23:38
  • 09 окт, 2009

Ами за какво е дошъл от САЩ нали той да контролира контрабандата,а едвали за министерска заплата от 2000 лв.

Оценка
-3 +9
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 2902 Весело
  • 15
  • 23:40
  • 09 окт, 2009

До коментар [#6] от "Борката ":
Борко-Бърборко
Смешкоо.... та си и жалък.
Единствено в Бг само Ромпетрол продава горива от чужбина - от Румъния. Всичко друго - Бургос; плюс добавки, дето ги продават врачките .

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-8 +6
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 2902 Весело
  • 16
  • 23:43
  • 09 окт, 2009

До коментар [#14] от "АЗ":
Дошло е момчето да ти отвори очите, ама ти: Йок, не щЪ. Свикнал съм да мА крадат.

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-6 +10
 
Анонимен потребител

Руслан 21

Неутрално
  • 17
  • 23:43
  • 09 окт, 2009

Махни "горивата" и ще блесне истината - "Контрабандата в БТ е ОГРОМНА". Бюджет се пълни не с несъбираеми акцизи, а с пресичане на контрабандата - на когото му стиска разбира се.

Оценка
+19
 
Анонимен потребител

Comador

Неутрално
  • 18
  • 23:48
  • 09 окт, 2009

Нищо няма да направят с контрола на бензиностанциите и нелегалния внос на горива. Новата наредба за ежедневните отчети за продажбите на горива на бензиностанциите е "миже да те лажем"! Отчетите към НАП ги искат като оборот в лева, а не в литри по видове горива. Така не може да се направи засечката между производство, внос и продажби на крайни клиенти.

Оценка
+14
 
Анонимен потребител

Мишо

Неутрално
  • 19
  • 23:50
  • 09 окт, 2009

И какво правим г-н Дянков като контрабандата на горива е огромна? Вдигаме данъците на хората естествено.

Оценка
-1 +22
 
Анонимен потребител

emigrant USA

Неутрално
  • 20
  • 00:00
  • 10 окт, 2009

#11, благодаря за обяснението, съгласен съм с Вас за обществения транспорт и т.н. до известна степен - какви са пътищата, къде са паркингите,на какво приличт автобусите, влаковете, след като акциза е толкова висок в БГ? И тъй като децата скоро започнаха училище - колко струва на едно семейство да подготви един или двама ученици - няма да им стигне месечният бюджет, каква е цената на 1 тетрадка, на 1 учебник? А цената на книги, енциклопедии... Кои са източниците за финансирането на образование, наука или пак ще намерите оправдателен отговор... #10, съгласен съм, че държавата, в лицето на правителство, прокуратура, общини и много други подобни, е най-големия рекетьор!

Оценка
-2 +7
 
Преглед на профил

Цецо

Рейтинг: 2485 Неутрално
  • 21
  • 00:02
  • 10 окт, 2009

До коментар [#15] от "skara":

Май и ОМВ внасят. А масовката е базови масла и опала нафта. Пък що пушел двигтателя. Или бензол в нискооктанов бензин. И гумите заминавали... Та с какво ли карат в сръбско, че били по-зле?

Оценка
+10
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 2902 Весело
  • 22
  • 00:09
  • 10 окт, 2009

До коментар [#21] от "Цецо":
Откъде? От Виена (там е рафинерията на ОМV)? По едно време се хвалеха за дизела, че бил от там?, но си бяха само добавките

А нафтата нашите момчета я правят от каквото кажеш - сигурно могат и от краставици

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-1 +9
 
Анонимен потребител

Каква я Стършел свършил

Разстроено
  • 23
  • 00:10
  • 10 окт, 2009

Колко да е "огромна" контрабандата в България, бе, Дянков? Да е огромна, да е огромна, колко да е огромна- за седеммилионен народец, един файтон хора сме. Ама, че и мащаби имащ, вундеркиндино!

Оценка
-7 +8
 
Анонимен потребител

КОГА???

Неутрално
  • 24
  • 00:18
  • 10 окт, 2009

Ако успеем да стигнем до балансиран бюджет, можем да използваме част от фискалния си резерв като гаранция.
Срещу този ресурс ще бъде възможно банките да дават пари. Това заяви тази вечер в Перник финансовият министър Симеон Дянков, цитиран от БТА.
Той подчерта, че подобна схема досега не е използвана, но би могла да се реализира при стабилна фискална политика.

Абе пичове не може ли да дадем част от тоя фискален резерв на банките и те да намалят лихвите по кредитите???????

Оценка
-5 +4
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 2902 Весело
  • 25
  • 00:25
  • 10 окт, 2009

До коментар [#24] от "КОГА???":
Еееее, чекай сега.
Трябват нови шаранчета

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-3 +4
 
Анонимен потребител

bongo

Неутрално
  • 26
  • 01:27
  • 10 окт, 2009

този министър с тънкото гласче защо не каже истината, че не благодарение на него банковата система е в стабилно състояние? иначе е много лесно да търсиш недостатъците на предишните управляващи, но това ще им носи успех още няколко месеца! ами след това ........?

Оценка
-6 +5
 
Преглед на профил

artep

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 27
  • 01:32
  • 10 окт, 2009

започни с валентин златев като начало

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

И от...

Любопитно
  • 28
  • 01:33
  • 10 окт, 2009

Битум за хидроизолации става нафта ,от празни жп цистерни за "преработка" на горива в Румъния и обратно пълни с горива от Румъния. И газ кораби по Дунав от Русия и т.н. По луксозните коли с румънски номера в край дунавските български градове ще ги познаете - ако искате?!!!!

Оценка
+12
 
Преглед на профил

Bullet

Рейтинг: 1040 Любопитно
  • 29
  • 01:37
  • 10 окт, 2009

До коментар [#21] от "Цецо":

Карам кола на газ в Скандинавието.В началото на лятото се прибрах до България с колата и я заведах да и направят профилактика на изпарителя.За мое учудване и на техника също изпарителчето се оказа много читаво. Според въпросния специалист било от качеството на газта която зареждам ,за това ме попита от коя бензиностанция зареждам.
Та тази случка ме наведе на мисълта какво аджеба има горивата които се продават в България.Съвсем друг е въпросът и за честите злоупотреби по бензиностанциите при зареждане на гориво.Още се чудя в газова бутилка с номинал 25 литра как заредиха 25.55л на безиностанция ОМV във Варна.

Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.

Оценка
+9
 
Преглед на профил

From Bulgaristan

Рейтинг: 1111 Любопитно
  • 30
  • 01:45
  • 10 окт, 2009

До коментар [#25] от "skara":

Здравей тъпо копеле.
Пише ти вуйчо ти с голямата паламарка.
ОМВ,Петрол,Мамалигарите,Ек,Шел,купуват от вън.
Нафта в Бургас спират да правят.
И съкращават хора.Бензина ни е кофти,
Инсталацията е много стара.Пропан бутан правят но не е основното.
Има кораби,които да се зареждат е много по рентабилно.
С безинтересните бензиностанции се търси вдигане на цената на акциите на Лукойл.
Трябват им кинти за разработката на нови находища.
С продажбите в Булгаристан почти всички компании са на загуба.
И така ще бъде.
То да е х......й да го вкараш.А то е акъл..........................

Тъмен Балкански субект

Оценка
-4 +5
 
Преглед на профил

renegat

Рейтинг: 1307 Неутрално
  • 31
  • 03:22
  • 10 окт, 2009

за ДЕМОКРАЦИЯТА трябват първо пари, и тогава тя си идва от самосебе си.

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

renegat

Рейтинг: 1307 Неутрално
  • 32
  • 03:45
  • 10 окт, 2009

Малкото уточнение към така звучащия афоризъм е това,че трябва да има и достойни хора за нея. ТО АКО НЯМА ЗА КОГО ДА СЕ ПРАВИ демокрация НЯМА ДА ИМА И КОЙ ДА Я НАПРАВИ.

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

Рене

Неутрално
  • 33
  • 05:51
  • 10 окт, 2009

Този Дянков не е подгтотвен дори за счетоводител на ТКЗС. Попарите които ВЕЧЕ надроби в кратък срок ще надминат магариите на Милен Велчев и другите малоумни юпита. Борисов си вкара автогол с този фърфълак, финансов талибан, та ако иска да не му срива имиджа и бюджета да си го прогони откъдето е дошъл. Независимо дали жена му е еврейка, марсианка, или от хитлерюгенд.

Оценка
-5 +12
 
Анонимен потребител

Кьорфишеци на кило

Неутрално
  • 34
  • 06:17
  • 10 окт, 2009

След като консумира 8% от разполагаемото време това правителство продължава с алабалистики на всякакви теми - например контрабанда на горива. За 4 месеца можеше вече да има и някой закопчан, и някой даден на прокурата пък с добър доказателствен материал /не с медийно плямпотене/ можеше да има и повдигнато обвинение. Но уви само плътно и масирано медийно надуване на рейтинга с повод и без повод...........

Оценка
-1 +10
 
Анонимен потребител

1

Весело
  • 35
  • 06:26
  • 10 окт, 2009

Пази боже от "грамотни"финансови министри,а те все такива ни се падат.
Все големи теоретици,а никакви практици и се у4ат на гърба ни.

Оценка
+8
 
Преглед на профил

ь

Рейтинг: 3559 Весело
  • 36
  • 06:31
  • 10 окт, 2009

До коментар [#30] от "Белия Негър": Или уйчото на Скарата, с голямата паламарка и с празната "цафара" ! Земи се в ръце и се запознай поне на елементарно ниво, какво аджеба е преработка на нефт!

Простотията ходи по хората! Затова обичам животните!

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

фен на Девиците

Гневно
  • 37
  • 07:00
  • 10 окт, 2009

Бензин 95 пак ще е 2.00лв и през 2010г така ,че бръщолевенията на Хер Флик ще бъдат 4 пропилени години както пееха Мейдън през 80те год. Ние пак ще бъдем от и...ата страна

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

Гео

Неутрално
  • 38
  • 07:03
  • 10 окт, 2009

От правителствените уста валят очевидни истини. При всяко откриване на обект(построен през минало време) ББ и министрите му ни подават нова порция стара информация (и ругатни по адрес на предишния кабинет). Добре, че го има фискалния резерв, натрупан от същата "триглава ламя", та да влезе в упражненията на Дянков. За реална работа в държавните системи обаче няма време, пък и там трябва да се сменят "чипове", а не персонажи... И затова: "Араламбенето му е макьята"!

Оценка
-4 +4
 
Анонимен потребител

37

Неутрално
  • 39
  • 07:20
  • 10 окт, 2009

Започва да ми харесва Дянков .

Оценка
-5 +5
 
Анонимен потребител

goce

Неутрално
  • 40
  • 08:03
  • 10 окт, 2009

ТОЗИ СКАПАН ГАЛФОН ПРАВИ ;ГОЛЕМИ; ОТКРИТИА!!!!

Оценка
-5 +5
 
Анонимен потребител

от ROMANIA

Любопитно
  • 41
  • 08:32
  • 10 окт, 2009

* SNP Petrom е създадена през 1997 г. в резултат на сливането на няколко държавни предприятия. Компанията контролира 50% от румънския пазар на петролни продукти и около 45% от пазара на природен газ. Запасите на компанията от нефт се изчисляват на 128 млн. тона, тя има капацитет за производство на близо 6 млн. тона годишно суров петрол и 6.5 млрд. куб. метра природен газ, две рафинерии (Arpechim и Petrobrazi с капацитет близо 8 млн. тона годишно), над 600 бензиностанции, дистрибуторски мрежи в Унгария, Молдова, Сърбия и Черна гора. Petrom притежава лиценз за търсене и добив на петрол в Казахстан и извършва проучвателни дейности в Иран, Индия и Танзания.
* OMV има широка мрежа от бензиностанции в Източна Европа - Чехия, Словакия, Словения, Хърватия, България, Румъния, Сърбия и Черна гора, Босна и Херцеговина. През 2000 г. компанията придоби 10% от унгарската петролно-газова фирма MOL и 25.1% от румънската Rompetrol Group.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

Скандинавец

Рейтинг: 139 Неутрално
  • 42
  • 08:58
  • 10 окт, 2009

Добре бе Дянков! Това го каза преди повече от 2 месеца. Дори 2-3 седмици след това в някаква медия се беше похвалил, че си спрял 90% от нея (ако може да се вярва на журналисти). Защо сега отново си в началото!? Какво направи през тези 2 месеца?

Оценка
+10
 
Анонимен потребител

Де бре, Дянков

Весело
  • 43
  • 09:08
  • 10 окт, 2009

Ти сега ли откриваш топлата вада ?
Че тя тая далавера се врътка от 15 години...)))))

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

Дянкоооов....

Весело
  • 44
  • 09:11
  • 10 окт, 2009

Пак сме в изходна позиция !

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

симо ментата

Неутрално
  • 45
  • 09:19
  • 10 окт, 2009

Диалогът на Дянков с Българския народ/то си е монолог,де/ протича приблизително по следния начин:Съдията-към подсъдимия/-Осъждам те на смърт,чрез обесване!/подсъдимия,учудео и жално/-ама защо ,за какво, невинен съм!Съдията-осъждам те , осъждам те, виновен си! И си купи въже, че в криза сме ,ша знаеш!

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

ОТЛИЧНИК

Весело
  • 46
  • 09:20
  • 10 окт, 2009


„БУЛМАРКЕТ – ДМ” ООД получи днес национален лиценз за превоз на товари по цялата жп мрежа. Лицензът беше връчен от министъра на транспорта Петър Мутафчиев на управителя на компанията Станко Станков и влиза в сила от 24 октомври 2005 година.
По време на церемонията министър Мутафчиев заяви, че само за година и половина, като регионален жп превозвач в участъка Русе-Север – Русе-Разпределителна – Каспичан, компанията се утвърди и изпълни нелеките изисквания на нормативната уредба, тоест теста на регулативния и лицензионен орган. Резултатът е на лице, „БУЛМАРКЕТ – ДМ” влиза в регистъра на българските национални железопътни превозвачи, допълни още министърът.
Министърът на транспорта отбеляза, че е значим фактът, че фирмата „БУЛМАРКЕТ” е получила Свидетелство за експлоатационна годност на собствено пристанище в Русе. По този начин се създава възможността за извършването и на комбинирани превози.
Управителят на „БУЛМАРКЕТ” Станко Станков ,каза, че за една година от влизането в експлоатация на регионалния лиценз фирмата успя да докаже на клиентите си и на ИА „Железопътна администрация”, че може да се справи с поставените цели. За този период компанията е превозила около 330 хил. тона горива до Румъния и обратно.

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

коколино

Неутрално
  • 47
  • 09:21
  • 10 окт, 2009

Предишните поне не пипаха фискалния резерв,а тоя лумпен недорасъл,веднага на него се хвърля.

И кой направи стабилна банковата система? Бате Бойко ли?
В едно с нотариусите ,колекционерите,ловците,зеевладелци много почнах да се страхувам ,че скоро ще ревем за предишните.

Дано не съм прав.

Оценка
-4 +3
 
Анонимен потребител

Мондиана

Неутрално
  • 48
  • 09:26
  • 10 окт, 2009

Нещо вече започнах да се съмнявам в намерения ли, във възможности ли... и аз не знам още в какво (след 1-2 месеца сигурно вече ще знам).
На женския пазар все още се предлагат и продават свободно контрабандни цигари. Какво заключение да си извадя, а? Най-оптимистичния вариант е, че това е до изчерпване на количествата...

Оценка
-2 +6
 
Анонимен потребител

Взятки

Весело
  • 49
  • 15:03
  • 10 окт, 2009
Оценка
+2
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Абонамент
Аонамент за Капитал Daily
Абонирайте се и получавате ПОВЕЧЕ
  • Допълнителни издания
  • Остъпка за участия в събития
  • Отстъпка за реклама
Абонамент