Регистрация
10 дек 2009, 16:43

Българските мъже живеят най-дълго с родителите си

От Дневник
Младите българи заедно със словенците и словаците най-късно напускат домовете на родителите си, рядко ходят на кино и концерти и почти не посещават културни мероприятия. Това сочи публикуваният вчера доклад на Европейската статистическа служба (Евростат) за младежите в ЕС. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

23 коментара
 
Преглед на профил

Mda

Рейтинг: 731 Неутрално
  • 1
  • 16:58
  • 10 дек, 2009

Когато се чудиш коя сметка да платиш по-напред, парите за култура остават много назад в семейния бюджет.

Оценка
-11 +21
 
Анонимен потребител

статистика

Неутрално
  • 2
  • 17:05
  • 10 дек, 2009

Статистиката е едно, действителността-друго.
Заобиколена съм с млади хора.
Завършил медицина, намери работа като лекар в психиатрия, сега ще взема специалност . Заплата 510 лв. от половин година, радва се, че все пак е намерил работа. Родителите му ремонтираха стая в апартамента, живее стях. Къде да отиде? На 27 години е. Не виждам и на 40 да излезе оттам.
Друго мом4е захвърли уюта на инж. професия и да се връща всяка вечер в къщи. Пак е инженер, но прекосява морета и океани и по половин година за него няма земя.. След много години "затягане на коланите" имат скромен апртамент и две дечица. На 38 години, косата му е побеляла.Защото всичко, което е купено в къщи, никой не му го е подарил. Родителите де безработни, де с малки пенсии.
Това е с българите.
Другото е статистика.

Оценка
-8 +24
 
Анонимен потребител

На мама детенцето

Весело
  • 3
  • 17:22
  • 10 дек, 2009

Това важи най вече за варненските мамини синчеца то и в Бургас май са доста ама във Варна почти всички живеят при мама и тати въпреки че си имат в по голяма част от случайте и свои собствени апартаменти които вместо да живеят самостоятелно ги дават под наем. Ама при мама млякото най убаво цук цук.

Оценка
-17 +14
 
Анонимен потребител

r

Разстроено
  • 4
  • 17:29
  • 10 дек, 2009

Така, както е написана статията, оставя впечатление, че кога ще се отделят младите и ще заживеят самостоятелно е единствено въпрос на тяхно желание или каприз. Смешки! В България, поне, е въпрос на финансови възможности! Не, че не искат да живеят сами - просто не могат да си го позволят! И то не до 31 години, ами до 40 -50 и повече. За част от хората отделянето остава блян за цял живот! Нима не познавате такива, които живеят в общ дом не само с родителите си, но и с бабите и дядовците си? Всичките ми колеги (почти) и познати живеят поне две пълнолетни поколения под един покрив. Това води до влошаване на отношенията, стрес, опънати нерви, компромиси и болести. Познавам младеж и девойка, които не се женят, защото не могат да си позволят отделно жилище...Тъжно и страшно! Така че забравете тия захаросани статии и не сравнявайте несравними неща като стандартите на живот в България и Финландия!

Оценка
-8 +24
 
Анонимен потребител

Аман от статистики...

Неутрално
  • 5
  • 17:51
  • 10 дек, 2009

Мда съгласен съм напълно с коментар 4 тука е много трудно да се отдели човек именно поради ниското заплащане липсата на работа и куп други проблеми. Мисля си че ако минималното заплащане на глава е поне 800 900лв това нямаше да е изобщо така а и да не забравяме че и в България средна класа няма или има много богати или много бедни засъжаление а повечето хора които работят това което искарат им стига колкото да си платят сметките и това е.

Оценка
-5 +10
 
Анонимен потребител

Старшина

Неутрално
  • 6
  • 18:30
  • 10 дек, 2009

Махнаха военната служба, а трябваше да е поне 6 месеца, година ако мене питате.
Трябва младежът да се научи да е сам, да си пере гащите и чорапите, да няма мама (нефертилната) да му готви и говори, че е на мама сладкото момче и да не внимава някоя кучка да не го излъже, че за него (кретенът на мама) трябва да е някоя девствена (неродена мома), която го обича като мама и тя ще слушка мама как да се грижи за пиленцето, което в НБУ висше завършва, на мама пиленцето и е много умно, там в АОНСУ, пардон НБУ, само добри (разбирай 4 с мъка) носи.
Сега мама слипчетата му пере, дето с мръсната си п...а е ходил и ги души и целува, ах мама, как го обича и ще го пази от някоя мръсница да не и го вземе.
Ама я махнаха военната служба заради няколко кретена на важни хора, даже и предишният премиер до 1996г беше с руски паспорт да не служи в БА и като резултат не се ожени.
Вие сте учени, аз съм старшина, но направете статистика, с какъв процент спаднаха браковете, след като отмениха службата.
Вместо да служат хвърчат с Голфове по улиците и хулиганстват.
А какво става с момичетата. Считат ги за играчка, също като висшето. И затова няма бракове, деца и морал. И ако някой се ожени, то става след 10 -15г свободен полов живот. И те ми възпитават деца! Затов нацията е такава .
По темата говорих с един епилохиас (грц. страршина) и там служели година и половина и след това се женели.

Оценка
-19 +15
 
Анонимен потребител

Крез

Разстроено
  • 7
  • 20:24
  • 10 дек, 2009

Проблема е ,че в БГ и да си учил и да си кадърен примерно доктор заплатата е мижава а добре платената работа е само за малка част от работещите и затова всеки търси начин да се оправя кой с връзки кой с рушвети кой /най-често/по партийна линия други минават в сенчестият бизнес и тн . Тука при сегашната ситуация която си е същата вече 65г трябва да си по ръба на закона или леко с единия крак да го престъпваш ако искаш да оцелееш.Та затова бягат младите .Кой не иска да живее и се развива в собствената си страна?Просто наследството от комунизма ще се преодолява още дълго в БГ.
Да не забравяме ,че бяхме като 16 република на СССР.
На 40г съм със собствен бизнес и доста приличен стандарт за БГ.Но да кажа ,че от 20 до 33г не съм ходил на почивка и парите за бизнеса не съм ги изкарал а семейството е продало имот и аз съм ги рискувал тези пари за да постигна нещо.
Та мисълта ми е ,че въпреки че съм със више и си разбирам от специалноста и съм работил по нея със заплата...

Прочитане на целия коментар никога нямаше да спестя за собствен бизнес.Тоест щях да си работя за около 800-1000лв чисто което всички знаем ,че не е кой знае каква заплата в София. Затова поддържам идеята ,че битието определя съзнанието и в случея за българина има много малък шанс в БГ. Ако бях на 20-23 сега нямаше и да се замисля да емигрирам и ще направя всичко възможно деца и племеници да го направят.

Оценка
-5 +5
 
Анонимен потребител

МЪЖ

Неутрално
  • 8
  • 21:08
  • 10 дек, 2009

На 50 години съм и все още живея при мама; имам семейство, иамам прекрасна съпруга, невероятен син, но поех аганжимента да гледам срещу мама и татки с нотариален договор; в крайна сметка, гледам родители, а нищо дефакто нямам, даже и спокойствие, и все божи ден ме шантажират - щели да рзвалят договора! Станах един заложник ... Та нали съм завършил в чужбина, специализации в няколко престижни западни университета, множество публикации в престижни научни списания, около 15 страници са посветени в интернет за моя милост ... Заплатата ми е ... 420 лв ...! Е, как с тези пари да се отделя самостоятелно ..?
Живота ми мина, ей така ....
Кой образован мъж в милата ни България е успял, кой?

Оценка
-4 +10
 
Анонимен потребител

От Влашко

Неутрално
  • 9
  • 21:10
  • 10 дек, 2009

До коментар [#4] от "r":

Браво на Вас, господине! Доста добре и точно е казано! Напълно съм съгласен с Вас ...

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

dzver

Гневно
  • 10
  • 22:19
  • 10 дек, 2009

До коментар [#6] от "Старшина":

ти добре ли си бе ?!??!?!?!?!?!

Оценка
-1 +7
 
Анонимен потребител

*****

Неутрално
  • 11
  • 22:22
  • 10 дек, 2009

Не виждам никакво оправдание да живеят хора до 40 години с родителите се.Ако трудът им не е отценен на едно место,ще търсят изход на друго.Ще комбинират работа на две места.Ще наемат под наем с още някой както се прави по цял свят.Ама да стоиш при мама и тя да ти готви и глади дрехите е направо жалко!

Оценка
-5 +9
 
Преглед на профил

ivanivanov

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 12
  • 00:29
  • 11 дек, 2009

5,
При минимална заплата 800-900лв щяха наемите да са по средно 700-800 и нагоре, както сега са 300-400 за София(Има по 200-300, има и по 1000, но средното е ок 400, защото заплатите са средно 1000.). Тогава пак нямаше да искат да се отделят, че не стигат парите. Познавам хора с 2-3000 доход, които просто не искат да живеят отделно, млади на по 200-300 вече отдавна почти няма в страната, а и в малък град наемите не са по 400лв и нагоре, както в София, където масовата заплата е 600-700 до 1000-1500 за млад човек, а много получават и повече. Но съвсем друго е да си купуваш телефони, коли, компютри, а сметки, храна да ги мисли друг, нали?
И жените, и мъжете, които до 30 живеят с мама и тати, са осакатени буквално. С тях просто дом не можеш да имаш- ще похарчат последната стотинка за глупости- ще вземе нова кола, наскоро ми се оплака жена от мъжа си, който теглил кредит за майка си и баща си да си оправят вилата(Не че те не работят или двамата с жена му сега не са с малко дете и по 200-300лв вкъщи на месец.), но няма да има с какво да си платите тока, за гледане на дете да не говорим. Това е простата истина. Много млади хора и над 30 са нямали даже опит за сериозна връзка, защото просто даже и такива като тях не искат да се съберат точно с "детето на мама и тати". Нормалните, пък, определено не искат да опъват за някой друг, не биха търпели намесата на родителите във всичко и т.н.. Липсата на пари не е оправдание- поне доскоро имаше много работа, винаги има възможност да си със съквартирант. Е, някои не искали под наем, можело да се отделят, ама със собствено жилище. Оправдания има много, когато просто искаш да не те е грижа за нищо. Само не знам как на над 40 тия непораснали деца ще се оправят, като няма кой да им плаща сметките и да се грижи за тях. Определено много малко от тях ще излъжат някой да се съберат.

Оценка
-3 +7
 
Анонимен потребител

Айде-айде!

Неутрално
  • 13
  • 07:37
  • 11 дек, 2009

Айде моля ви се не се оплайвайте! Аз съм на 34 и живея самостоятелно откакто се помня, че и семейство имам вече. Всяка седмица си плащам наема и сметките като попец, което понякога надхвърля това което получавам и добре, че и жена ми взима нещо и с това живеем, но съм щастлив. Проблема не е, че нямате пари да живеете самостоятелно, а че искате да ги харчите в скъпи заведения, за коли под 10 години, за мобилни телефони и за каквито още там се сети човек екстри. Човек сам трябва да си направи избора и аз съм направил моя и съм много доволен, но много от приятелите ми мислят че съм луд да давам всеки месец по 500 лв като мога и да се сместя някъде при нашите. Най-близкият ми приятел, също на 34, живее с майка си и баща си, понякога, много рядка само дава за телефон, винаги се оплаква, че няма пари, а си дава парите за страшни глупости, такива неща които ако живееш сам няма и да ти минат наум да си купиш. Всъщност човек който се отделя от родителите вси има много трезва преценка за нещата и за стойността им.

Оценка
-6 +12
 
Анонимен потребител

Ха

Неутрално
  • 14
  • 07:45
  • 11 дек, 2009

До коментар [#6] от "Старшина":

Старшина:
1-во - в казармата през пшървата година младежите работят и се учат да мразят работата!
2-ро - през втората година (илиполовина) новобранците работят (и се учат да мразят), а 'старите' се учат как да не попипват нищо и така си излизат добре научени в цивилния живот и повечето от тях убедени, че нищо повече не трябва да попипват, не дай си беже да си оправят леглото. Аз познавам няколко душиу, сигурно са повече, които след казармата никога вече не са си оправили леглото, брат ми включително. Майка ми му го оправя, на 37 е. Преди казармата си подреждаше дрехите и всичко изглеждаше нормално. Есвтествено няма жена или нещо подобно.

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

полковник

Гневно
  • 15
  • 09:25
  • 11 дек, 2009

До коментар [#6] от "Старшина":

Старшина, 500 обиколки на плаца! Бегом МАРШ!
....
Не се влачи като черво бе трътльо!
....
Старшина, Спринт!
...
Стой!
Остави!
Стой!
Бегом марш бе мърда!
...
Старшина, ГАЗ! Слагай противогаза, охлюв!
...
Атом отзад! Падни бе мърда!
Бегом, бегом!
...

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

SANDERS

Неутрално
  • 16
  • 10:23
  • 11 дек, 2009

Дали така живеят най-добре или просто нямат друг избор не се знае точно

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

pensioner

Неутрално
  • 17
  • 12:48
  • 11 дек, 2009

Повечето нямат избор . В България има или много богати , или много бедни . Сигурността на пазара на труда е много ниска . Това е истината .Дайте на искащите и можещите да работят младежи германски заплати и вижте колко процента ще останат да живеят при родителите си .

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

Макси

Неутрално
  • 18
  • 14:25
  • 11 дек, 2009

Статистиката е едно, реалният живот съвсем друго. Ние със съпруга ми имаме късмета да имаме собствено жилище и малко дете. И пак броим и смятаме до 26-то число. С невероятни гимнастики и никакъв бюджет за култура успявахме до сега да скалъпим до края на месеца, а от този месец като ми спряха и кирливите 240 майчински буквално фалирахме! До 26-ти останахме с 50 лева! И какво коледно настроение, като не можем и елха да си купим.
П.С. И двамата сме вишисти, аз дори имам две магистратури и кво от тва?????

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

hah

Весело
  • 19
  • 14:35
  • 11 дек, 2009

българските мъже живеят с родителите си докато им наследят апартамента, а българските жени се пренасят при тях веднага след това

 
Анонимен потребител

Умен

Неутрално
  • 20
  • 14:44
  • 11 дек, 2009

Тъкмо при демокрацията, когато паднаха куп ограничения за наемане, местене в друг град или държава младите стават по-несамостоятелни. Затова мисля, че нещата не се свеждат само до материални възможности. Днешният млад човек е възпитан в дух на страх и враждебност към света извън дома. Семействата и роднинските кръгове се стегнаха срещу безкрайната криза, но това не е нормален живот.

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

????

Неутрално
  • 21
  • 15:50
  • 11 дек, 2009

До коментар [#20] от "Умен":

Г-н Умен, по- умен, най- умен,
срещу днешния млад човек няма да говорите, защото днешният млад човек сърба от вашата попара не знам колко години. Какво направи вашето поколение за днешния млад човек?

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

?????

Неутрално
  • 22
  • 15:56
  • 11 дек, 2009

До коментар [#20] от "Умен":

Днешният млад човек не е възпитан в "страх и враждебност", а е възпитан към света извън дома", ако изобщо е бил възпитаван от някого, а не се е самовъзритавал. Докато някои строяха демокрацията, а други страдаха по комунизма, младите хора се бореха да си изградят своя, различна ценностна система. И това, че са паднали ограниченията, изобщо не е направило хората несамостоятелни. Елате в студентски град да видите как днешните млади хора, дошли от провинцията, работят и учат и на всичкото отгоре живеят в мизерни условия.

 
Анонимен потребител

Sbyrkan(a)

Неутрално
  • 23
  • 17:36
  • 23 дек, 2009

Абе истина си е, че доста хора от моето поколение (30+) трудничко се отделят от родното гнездо и то не поради липса на средства...Твърдя го, зледайки себе си и всичките ми познати. Гледаме да си угодим, купон да става, ден за ден, нагоре-надолу, хич не се замисляме за семейства и прочее неща. Манталитет е някакъв, сбъркана работа..., но ще се оправи. Следващите поколения са по-добре.

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.