Строителни фирми сменят жилища с пътища

© Красимир Юскеселиев



Големи компании, които изграждаха ваканционни и голф комплекси, се готвят за търга за "Тракия" и преговарят за изкупуването на пътни фирми

Големи строителни компании, които доскоро изграждаха предимно ваканционни, жилищни и голф комплекси, се пренасочват към магистрали и пътища. Някои от тях водят преговори за изкупуване на пътни фирми. Това показа проучване на "Дневник" за намеренията за участие в търга за магистрала "Тракия".


Причината за преориентирането са средствата от европейските оперативни програми - над 1 млрд. евро, предвидени за изграждане на пътна инфраструктура, на фона на стагнацията в жилищното строителство и туризма.




От 7-8 месеца развиваме бизнеса си и в областта на пътния бранш, каза пред "Дневник" Николай Галчев, собственик на "Галчев инженеринг груп". Компанията стана известна със строителството на редица ваканционни имоти по морето и в Банско. Галчев съобщи, че са играли в шест търга по програмата "Транзитни пътища V".


Първата му спечелена поръчка обаче е за поддържане на пътищата в района на Сандански "В момента водим разговори за партньорство и купуване на пътни фирми", каза още Галчев, без да посочи имена. Той потвърди, че компанията е купила и документи за участие в търга за "Тракия", но още не е взела окончателно решение дали ще подаде оферта и с кого.


Ще участваме в търга за магистрала "Тракия", заяви пред "Дневник" Николай Калоянов, управител на "Балканстрой", която има голф комплекс в Разлог и редица жилищни и ваканционни проекти в страната. Той допълни, че ще играят в консорциум, но не посочи с кого.


"Колегите във високото строителство атакуват изграждането на магистралите. Уважаваме техния професионален опит, но те нямат никакъв в областта на пътното строителство", коментира Румен Йовчев, председател на браншова камара "Пътища" и изпълнителен директор на "Мостстрой", част от "Холдинг Пътища" на бизнесмена Васил Божков. Той ще предложи да се завишат рязко критериите за фирмите, които могат да изпълняват строежи от първа и втора категория, където влиза основно инфраструктурното строителство.


Българските компании, които участваха в провалените търгове за магистралата миналата година, ще играят и сега. Това потвърдиха от "Холдинг Пътища", "Главболгарстрой", "Автомагистрали Черно море", "Трейс груп". Те ще участват в обединения с други български компании, за да изпълнят заложените високи критерии в търга. Някои от чуждите фирми, участвали миналата година, също потвърдиха, че ще играят отново. До момента около 60 фирми са купили тръжни документи за отсечката от Стара Загора до Нова Загора с прогнозна стойност 96 млн. евро. Крайният срок за подаване на оферти е до 12 януари.

Коментари (81)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 6 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#3] от "USArchitect":

    Драги ми уса-архитект, работниците на двете фирми са с основно образование, камионите са товарни и на двете! Багерите и крановете на двете компании се управляват от багеристи и кранисти! Незнам каде я виждате тази "коренна разлика"! А пък извода е направо умопомрачителен! С оглед и на големите букви и многото "?" аз си правя и други изводи, които няма да казвам на всеослушание.... Ако имахте и минимален поглед върху това, което коментирате щяхте да знаете, че опитът не гарантира качество! В някои случаи точно обратното!

  2. 7 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#6] от "nqma zna4ka koi":

    Само да допълня - качеството се гарантира от неустойки и оценка! Нагледали сме се на "способни" строители! Всеки втори е строител в тази държавичка - станата на строителите!

  3. 8 Профил на Kоз
    Kоз
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Давайте всички проекти за изграждане на пътна инфраструктура на германски фирми.

  4. 21 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 521 Весело

    Леле! Аз пък си мислех, че ще извземат дейноста на БАН и масово ще инвестират в наука?!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  5. 22 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 521 Гневно

    И какво даде този отрасъл-мотор на България?! Само трудовите злополуки не могат да се платят със осигуровките на минимална заплата които са внесли в хазната! Да не говорим, че превърнаха България в гробница!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  6. 24 Профил на Мани (опозиционер)
    Мани (опозиционер)
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Галчев съобщи, че са играли в шест търга по програмата "Транзитни пътища V"

    Точно тази дума се употребява! И напълно основателно. В процедурите по ЗОП няма участници, а играчи. И не се провеждат, а играят.

    Свобода за СЛАВЕНА!
  7. 31 Профил на гого
    гого
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Проблемите в Гърция са тежки,но вижте как и България е намесена косвено.
    Лоша работа....

    http://wallstreet.blog.bg/biznes/2009/12/15/kakva-e-situaciiata-v-gyrciia-analiz-na-citi.455262

  8. 36 Профил на alo-alo
    alo-alo
    Рейтинг: 210 Неутрално

    До коментар [#33] от "ххх":
    Ние само овчари можем да бадем и да завиваме гайките на мантинелите-толкоз!
    Гърция- ето така се прави, живеш на дефицит, народа ти благоденства, кара по магистрали, после Европа ти поема верисията- така са държавите с лоби и тежест! Бедняци като нас са с валутен борд, нулев стандарт, пална зависимост и без никаква икономика! Плача ви за Гърция е смешен

    alo-alo
  9. 37 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 830 Весело

    До коментар [#34] от "USArchitect":

    Господине, няма да ви правя забележки за да не заприличам на вас! Май забравихте ,че вашата теза беше, че фирмите от пътното строителство били много по способни от останалите строителни фирми като дори едва ли не би било безумие таква фирма да строи пътища! След като ви обориха, че дори е много по-лесно, фирмите имат основната част от механизацията, а въпросните фирми, които визирате за по-способни са всъщност доказано некадърни всички доводи са срещу вас! Всеки претендиращ за средно ниво човек би се съгласил с доводите, но явно вие предпочитате да прехвърлите техническия спор в граматиката! Точно такива инженери работят в пътното ни строителство за жалост, инженер-граматици!

  10. 39 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 830 Весело

    До коментар [#38] от "USArchitect":

    Балгодаря за изчерпателното мнение в типично утвърдения вече стил

  11. 40 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Аде бе, във Виас има специалност пътно строителство.
    Има достатъчно проектанти.
    Ама не са шурея и баднажайката на Батко и Братко.

    The biggest risk in life is not taking one.
  12. 41 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Може да Ви звучи странно, но няколко български пътни строителни фирми са водещи в света по реставрацията на стари римски пътища, защото единствено те вледеели техниката на старите майстори.

    Вчера имаше изумително предаване по ВВС за тях.
    Те не са много известни в България, защото бизнесът им е много печеливш и затова си траят.

    ЕС ще финансира с няколко милиарда евро реставрацията на около 3 хил. км. стари римски пътища , който да станат цел на поклонници-туристи. Това бил възходящ бранш, защото почти всички маршрути са пълни с пешеходци (като пътят на Якоб, свършваш в Сантиаго де Компостела ).

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  13. 55 Профил на who cares
    who cares
    Рейтинг: 389 Неутрално

    в България има - колко ? - 4000 строителни фирми - всяка да построи 1 км магистрала - МЕЧТИ ? само да не стане както и с "хотелоподобните санаториуми" - копнат тук-там и хоп свършат парите. То и сега дупките по пътищата са малко повечко от разумното

  14. 56 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До дипломирания инженер от Германия- Това, което твърдиш момко се отнася за Германия, Франция и др. страни - но не и за България - тук всички са много тясни специалисти. Апропо - само в България архитектите си нямат и понятие от строителни конструкции - на други места ( в Европата) те учат към 7 години и от поста ти става ясно, че може и да работиш в Германия, но образованието си си го получил във ВИАС.
    Един български проектант в инвестиционното строителство

  15. 57 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Значи вчера бях на врачка, която има изключителното умение да говори с духове на умрели.... и си викнахме Васил Левски.

    Питам го: "Абе Васко, я кажи как оценяваш ситуацията в България?"

    А той ни говори: "Много мъ боли катъ гледамъ кат българските чеда се плюят по медиите - хъшовете в странство срещу баш патриотите в родинатъ. Ако знаех, че до тамъ щъ я докаратъ, немаше дъ съ трепа за свобода или смъртъ, а щех дъ си цакамъ карте у механатъ пък те сегиз да съ пцуват на турски, да ги еб..."

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  16. 60 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    ДО ДНЕС само живеещите в новите сгради знаеха какъв боклук са си купили и ще изплащат 25 години.
    Ако умрат от преумора, стрес или менте храни и напитки - децата им ще изплащат ипотеката.
    ---
    ОТ УТРЕ всеки от нас ще сърба същата попара.
    Всички грешки и проблеми от строителството на няколко "елитни" блокчета ще се прехвърлят на пътя.
    ---
    Колко години новите сгради изглеждат "НОВИ" след 2-3 години ?
    Какво е качеството на " новото строителство " - офиси и жилища ?
    Колко от "Майсторите строители" могат да четат и разбират какво им казва техническия или архитекта на ОБЕКТА ?
    Ключови думи е : обект, анонимни, малцинства,майчин език,
    пари, криза, пазари, жилище, път, магистрала, сграда, , ,
    http://vladimirproperty.com/component/option,com_hotproperty/task,view/id,536/Itemid,99999999/
    Нов бърдак със стари строители !
    Това е все едно работилите в Кремиковци да се преквалифицират в учители по музика.
    ---
    Моля, вижте документални филми по НГ за мегапроекти.
    Вижте какви хора ги проектират, организират, осъществяват.
    Успех !

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти
  17. 61 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    До коментар [#6] от "nqma zna4ka koi":

    Нали ти трябват пътни инжинери с опит, които са строили някога си, някъде си поне няколко отсечки магистрала бре глава!?! Намери ги

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  18. 62 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#61] от "CIA Germany":

    1млрд е сумата, смятам никой няма да ми откаже при добро възнаграждение!

  19. 63 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    Хихихи така Но не бих ти препоръчал българи следвали и работили в Б-я, но това е друга тема. Прочетох ви коментарите в по-горе и мога единствено да подкрепя мненията, за това, че единственият персонал, който се праща от Запад са Projek manager-ите и няколко support field engineers които наблюдавата какво вършат подизпълнителите в Б-я. Няма луд, който ще импортира техника и т.н. освен ако проектът не си заслужава и като цифра и като имидж, а такива проекти в Б-я не вярвам да са сред идеите за магистралите В този аспект US architect малко се е объркал, но се случва на всеки

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  20. 64 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 1000 Весело

    До коментар [#25] от "Иван":

    Братленце седи в Мюнхен и се постарай да свършат поне някога А96 Мюнхен - Линдау, та да можем да започнем и магистралата покрай Бодензее, че ми писна на к**а с тия задръствания. Както други вече те посъветваха в Б-я има кой да барне кокалът ако не си настроен като тях не се напъвай, че може да те бетонират някъде по пътя

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  21. 72 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    До коментар [#70] от "Хесапов":

    Заеби сега USarchitect, човекът има различно виждане за нещата, явно никога не е водил проект извън САЩ или извън страната в която му се намира HQ-то на фирмата, за която работи. Не е толкова важно.


    До коментар [#68] от "She":

    Никой никого не е оплюл, само като видя на какво приличат улиците и входовете и изходите на магистрала Тракия и ми става ясно, че е вкарана много мисъл

    М/у другото искам да споделя, че съм очарован от приблизително 30 километровата отсечка пред Бургас. Изпълнена е прекрасно, пожелавам си всички бъдещи отсечки, булеварди и улици да бъдат изпълнявани с такава прецизност!!!

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  22. 76 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    До коментар [#73] от "пътищар":


    До коментар [#75] от "Dipl.Ing от Германия":

    Пичове и да се псувате и да не се псувате, нито Черепа ще върне взетите пари, нито ще построи нещо като хората, а немският инжинер няма да си дойде да построи и той щото не му се занимава с крадливи прасета и всичко е чудесно и догодина пак толкова затрити по магистралите Говорете си нормално и не се обиждайте на лична основа С нервност не се постига консенсус!!!

    Hope is the first step on the road to disappointment.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах