Регистрация
21 дек 2009, 20:19

Таван на цените на такситата ще спасява пътниците

От Светлана Ненова Всички статии на автора
Транспортното министерство се опитва да спаси клиентите от солените тарифи на някои таксиметрови компании, като въведе пределни цени на километър. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

127 коментара
 
Анонимен потребител

IMRO

Гневно
  • 1
  • 20:46
  • 21 дек, 2009

""Не може държавата да определя цените, защото разходите за лизинга на автомобили на различните компании са различни", каза пред "Дневник" председателят на Националния съюз на таксиметровите водачи в България Яне Янков, който е и акционер в таксиметровата компания "Суперлукс""

Еба*ти нахалника!!!

Този трябва да го вържат пред централна гара и всеки, който мине да му удря по един!

Оценка
-15 +213
 
Анонимен потребител

Шишо-Бакшишо

Неутрално
  • 2
  • 20:47
  • 21 дек, 2009

"Не може държавата да определя цените, защото разходите за лизинга на автомобили на различните компании са различни", каза пред "Дневник" председателят на Националния съюз на таксиметровите водачи в България Яне Янков, който е и акционер в таксиметровата компания "Суперлукс"."

На който не му изнася да спазва елементарни правила, да не кара такси. Да си му мислил за лизинга, що да ти го плащат чужденците от аерогарата. Нагли измекяри.

Оценка
-9 +194
 
Преглед на профил

9/11 inside job

Рейтинг: 11 Неутрално
  • 3
  • 20:54
  • 21 дек, 2009

Комунистите едно време, без да броят сметка на законите за търсенето и предлагането, еднолично определяха кое колко ще струва, и в крайна сметка доникъде не я докарахме...

Resist the New World Order

Оценка
-131 +30
 
Преглед на профил

Boriaz

Рейтинг: 826 Весело
  • 4
  • 20:54
  • 21 дек, 2009

Я пробвайте да ви качат на обявените цени от централна гара и аероарата през нощтас! нъцки! как умре градски транспорт и всеки си дере както си иска! Ако не ти изнася- ходи пеша.
Пеша може да ходиш ако не влачиш агаж с тебе- затова дебнат там. и няма никакво значение как се казва фирмата и че същияя шофьор със същата кола може да те качи през деня и да те кара на написаните тарифи.
Според мене, ако направят градския транспорт да се движи и през ноща па макар и на малки итервали, и таксиметраджиите сами ще "клекнат" заради конкуренцията.
П. С. за летището не ми се говори просто! Ако ваш близък пътува с нощен полет забравете за "читавите таксита".

Искането няма мярка- даването има КРАЙ!

Оценка
-12 +99
 
Анонимен потребител

ljubo87bg

Гневно
  • 5
  • 20:55
  • 21 дек, 2009

А защо само по веднъж - такива нагли животни трябва да се подложат на публичен линч чрез хвърляне на камъни за назидание на подобни боклуци, които спекулират с невниманието на хората....
Сега по темата: Не съм видял до сега S600 да е такси, а само при автомобили от подобен клас би било обосновано цената на километър да е толкова висока, за да се покриват наистина огромните лизингови вноски...

Оценка
-4 +90
 
Преглед на профил

Boriaz

Рейтинг: 826 Весело
  • 6
  • 20:56
  • 21 дек, 2009

За градския транспорт се обърках- имах педвид даже да се движи на големи (а не малки) интервали!

Искането няма мярка- даването има КРАЙ!

Оценка
-2 +37
 
Анонимен потребител

ОК

Неутрално
  • 7
  • 21:00
  • 21 дек, 2009

За лимузината ми, тарифата е 7,50лв/км дневната и 8,50лв/км нощната.

Оценка
-51 +8
 
Анонимен потребител

Rrrr

Весело
  • 8
  • 21:09
  • 21 дек, 2009

А ако си слжиш 10 000 лева на километър, а? Всичко е законно, написал си го. Нова вилица за вас, бакшиши, крайно време беше.

Оценка
-9 +84
 
Анонимен потребител

XXL

Неутрално
  • 9
  • 21:11
  • 21 дек, 2009

Крайно време беше.

Оценка
-8 +76
 
Анонимен потребител

Al Bundi

Любопитно
  • 10
  • 21:11
  • 21 дек, 2009

епа кво, досега като помпиха
ние правихме като Чукча:

Чукча се вози на такси в Москва. Кара го таксиметърджията до адреса и на брояча пише 4 рубли. Чукча дава две рубли и тръгва да слиза от колата.
- Ей чакай малко бе - извикал след него шофьорът - Защо ми даваш 2 рубли, а не 4?
- А ти какво, не пътува ли и ти с мене?

Оценка
-2 +96
 
Анонимен потребител

AA

Неутрално
  • 11
  • 21:17
  • 21 дек, 2009

Разбира се! Отдавна трябваше да сложат край на това пладнешко обирджийство и от друга страна да поддържат порядъчните таксиметрови компании ...

Оценка
-8 +75
 
Преглед на профил

инж. Филип

Рейтинг: 292 Неутрално
  • 12
  • 21:18
  • 21 дек, 2009

Шофьор да си по наше време.

ДЯНКОВ ГОУ ХОУМ!

Оценка
-15 +19
 
Анонимен потребител

Иван

Разстроено
  • 13
  • 21:24
  • 21 дек, 2009

До номер 4: Ако има линии на градския транспот по до късно до гарата и летището през седмицата, както и нощни в цяла София петък и събота вечерта, както е в белите държави, бакшишите наистина ще клекнат. Проблемът е, че преди месеци общинарите обявиха, че нощните линии спират, понеже били на загуба. Но забравиха да споменат, че това се дължи изцяло на управническото им бездействие по популяризирането на тези линнии. С други думи - в София никога няма да има такъв транспорт, защото лобито на бакшишите в лицето на браншовите организации си плащат в кеш, на когото трябва...

Оценка
-4 +96
 
Анонимен потребител

онзи

Неутрално
  • 14
  • 21:29
  • 21 дек, 2009

До коментар [#10] от "Al Bundi":

++++++...

Оценка
-5 +11
 
Анонимен потребител

ью

Разстроено
  • 15
  • 21:34
  • 21 дек, 2009

тъпо е да има таксита по 5-10 лв на км

Оценка
-6 +29
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 2880 Разстроено
  • 16
  • 21:35
  • 21 дек, 2009

Лошото е, че ще се наденем на чешката система - електрошок докато не платиш искания рекет. Бакшишите са една стъпка напред!
Моралът трябва да бъде оправен. Моралът. Но при беден човек няма морал - има само оцеляване.

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-6 +23
 
Преглед на профил

albert v. dicey

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 17
  • 21:48
  • 21 дек, 2009

Въпросната регулация, ако някой я атакува пред КС, ще падне.
Конституцията изрично въвежда пазарната икономика, основана на свободтата стопанска инициатива, а не планово стопанство.
Цената на услугата е прерогатив на стопанстващите субекти, не на държавата.
Който не му изнася, да се запъти към С. Корея, Куба или Италия.

Government is the great fiction through which everybody endeavors to live at the expense of everybody else.

Оценка
-63 +22
 
Преглед на профил

9/11 inside job

Рейтинг: 11 Неутрално
  • 18
  • 21:53
  • 21 дек, 2009

До коментар [#17] от "albert v. dicey":

Най-после едно читаво и обосновано мнение, макар и с правописни грешки. Евала!

Resist the New World Order

Оценка
-39 +17
 
Преглед на профил

Whisper

Рейтинг: 281 Неутрално
  • 19
  • 21:54
  • 21 дек, 2009

Дано това стане факт! Не мога да повярвам как може да има толкова нагли хора като шофьорите от Суперлукс и тем подобните. Да не говорим колко чужденци горят всеки ден на Летище София и как единственото, което те запомнят от ваканцията си в България не е Рилския манастир или Черноморието, или Пловдив, или каквото и да е хубаво от тук, а това че таксито от летището им е взело 50 евро. Тези хора с пистолет в слепоочието не можеш да ги накараш после да дойдат на почивка в България...

"Ако протегнеш ръце към звездите няма да останеш с шепа кал."

Оценка
-6 +60
 
Преглед на профил

Дон Кихот (..::be green::..)

Рейтинг: 1396 Разстроено
  • 20
  • 21:57
  • 21 дек, 2009

КЬОРАВ КАРТИ НЕ ИГРАЕ!

КОГАТО СИ ПРОСТ Е ЗА ДЪЛГО.....

АЗ СЪМ НЯМАМ НИЩО ОБЩО С ТАКСИМЕТРОВИТЕ КОМПАНИИ, НО НЕ ОДОБРЯВАМ МЕРКИ НА ДЪРЖВАТА КОЙТО СПИРАТ КОНКУРЕНЦИЯТА И НАПОМНЯТ ЗА КУНИСТИЧЕСКИТЕ ПОДХОДИ ОТ ПРЕДИ ПОВЕЧЕ ОТ 20 ГОДИНИ....

БИВШ ТАРИКАТ... ВЯРНО, ЧЕ ТУЙ НЕ Е ДЪРЖАВА, НО ДОКАТО ИМА БАЛАМИ, ЩЕ ИМА И ТАРИКАТИ...

Оценка
-81 +14
 
Преглед на профил

dragozow

Рейтинг: 2534 Неутрално
  • 21
  • 22:01
  • 21 дек, 2009

Аз пък предпочитам такива да ги глобяват и да не им дават разрешителни. В България всичко е законно, точно за това пишат в западните медии за простотиите ни.

Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.

Оценка
-4 +50
 
Анонимен потребител

Иво

Неутрално
  • 22
  • 22:02
  • 21 дек, 2009

Това не е добра идея - административните ограничения не са ефективни. Трябва общините да правят конкурс и която фирма даде най-ниски цени да получава лиценз. Така ще имаме ниски цени чисто пазарно.

Оценка
-21 +17
 
Преглед на профил

nqma zna4ka koi

Рейтинг: 1231 Весело
  • 23
  • 22:03
  • 21 дек, 2009

До коментар [#17] от "albert v. dicey":

Ще ме прощаваш познанията ми по право са оскъдни спрямо твоите, но все пак не виждам какво общо има "пазарната цена" с "измамата"! Все пак е нормално да има някакви граници на разумното! Примерно ако аз се возя на такси, което таксува по 100 лева на километър и сметката ми е 5000лв, а после откажа да платя?! Съдът как ще присъди тогава - да платя 5000 или по пазарните цени! Имам предвид по 100 лева на километър или по нормалните 1,50 примерно?

Вие искате капиталистически заплати и социалистически харчове, защото сте хибриди между двата строя, а истината е че не ставате нито за единия, нито за другия.

Оценка
-9 +34
 
Анонимен потребител

kormoran

Неутрално
  • 24
  • 22:11
  • 21 дек, 2009

Това са грабители и аидуци, само не говорете за пазарна икономика, когато споменавате за тези боклуци.Това е произвол и абсолиутен грабеж!А о6те една форма на корупциа е факта 4е ниама автобусна линиа Аерогара-Централна гара -Софиа, това е мо6тно рамо за произвол от страна на бак6и6ите и перфидна корупциа!Монополите са забранени в Америка в на4алото на 20в.

Оценка
-8 +42
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 2880 Весело
  • 25
  • 22:11
  • 21 дек, 2009

До коментар [#23] от "nqma zna4ka koi":
Защо се занимаваш с този "юрист"?
Той винаги сам си говори - никой не влиза в противоречие с него

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-6 +11
 
Анонимен потребител

пътник

Неутрално
  • 26
  • 22:20
  • 21 дек, 2009

"...разходите за лизинга на автомобили на различните компании са различни..."
"...Според представители на компаниите в сметките трябва да се включи и лизингът за автомобилите."
А не искат ли в цената да влизат кафето и цигарите на персонала?

Оценка
-5 +39
 
Преглед на профил

Ментор

Рейтинг: 1543 Неутрално
  • 27
  • 22:23
  • 21 дек, 2009

има разлика между антипазарни мерки и пределни цени.

Второто е просто мярка срещу многото измамници, които печелят главно от това, че колите им приличат на тези на големите компании (което трябва отделно да се наказва).
Нищо не пречи на нормалните да се конкурират надолу от пределните цени.

Оценка
-2 +37
 
Анонимен потребител

Дянков

Неутрално
  • 28
  • 22:39
  • 21 дек, 2009

Е и? Нито се возя, нито ще се возя на такси! Ако всички са като мен проблемът нямаше да съществува, а няколко хиляди мързеливци щяха да влеят сили в данъчния приход на мизерната ни икономика!

Оценка
-18 +11
 
Преглед на профил

nqma zna4ka koi

Рейтинг: 1231 Неутрално
  • 29
  • 22:43
  • 21 дек, 2009

До коментар [#25] от "skara":

Еми не си прав! Много точно се аргументира човека само, че малко странно ги тълкува законите винаги

Вие искате капиталистически заплати и социалистически харчове, защото сте хибриди между двата строя, а истината е че не ставате нито за единия, нито за другия.

Оценка
-5 +3
 
Преглед на профил

Thermobee

Рейтинг: 3046 Гневно
  • 30
  • 22:45
  • 21 дек, 2009

Глад и закриване за алчните дембели, нарекли се таксиджии.

Таких людей уже нет, а скоро совсем не будет!

Оценка
-2 +24
 
Анонимен потребител

Наско

Гневно
  • 31
  • 22:47
  • 21 дек, 2009

Ще ви дам един пресен пример от днес: Бащата на жена ми, тоест дядо ми, е на хемодиализа. Днес му се наложило да вземе такси, от "Военна болница" до центъра, или по точно до Дондуков и Веслец, където живее. Нормалната сметка е в рамките на 5 лева. Познайте колко пари му е поискал тъпия бакшиш, 15 лева! Това са десет процента от пенсията му! Как, да не му ебеш майката, на такова копеленце! Трябват ни здрави закони, за такова нещо, директно да им се конфискуват колите. Кой го интересува, че лизинга им бил скъп, ами да си отидат на село, да садят картофи тогава. И тия се взеха на сериозно, като ония селяци от топлофикация, сметките са 3 пъти завишени и аааа да фалират и все не фалират, като не им излизат сметките да ходят да метат улиците и без това София има нужда от генерално пичистване! Сульо и пульо ще ми става таксиметраджия. В момента има три пъти повече таксита, от необходимото. Да им отнемат лицензите на половината и да видите тогава, как няма да пискат, че нямат работа.

Оценка
-4 +76
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 2880 Неутрално
  • 32
  • 22:49
  • 21 дек, 2009

До коментар [#31] от "Наско":
Глей сега - в България системата е "Прее6и другарчето". И докато властва тази система - няма оправия.
Някой измислил молива - българина гумата!

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-2 +24
 
Анонимен потребител

гражданин

Неутрално
  • 33
  • 22:51
  • 21 дек, 2009

Браво на ГЕРБ за това гласувахме за вас. Не на свободния пазар и спекулата! Трябва бързо да се въведат регулирани цени и на хляба и на лекарствата, на мебелите и на другите стоки!!! Браво!

Оценка
-18 +18
 
Анонимен потребител

$

Неутрално
  • 34
  • 23:03
  • 21 дек, 2009

Това ако мога така да го нарека "нещо" с имитаторите на ОК супертранс е пълен цирк. Дори не могат да накарат фалшивите таксита с очевидни знаци на известната компания, че и телефоните завършват на 2121!!! Разбира се че трябва да има пределни цени, това което направиха някои таксиметрови шофьори си беше чисто заблуждаване и използване на невниманието на клиентите! Направо са жалки дори им имитират рекламите по вратите с подобни цветове и надписи!

Оценка
-2 +34
 
Анонимен потребител

Леле

Неутрално
  • 35
  • 23:07
  • 21 дек, 2009

"Цените на повечето таксиметрови компании в София например са в рамките на 45 до 65 ст. за километър дневна тарифа и 70 - 75 ст. нощна."

"Прогнозата на Крумов за пределна цена в столицата е 1.50 лв. за километър."

"Според изпълнителният директор на "О кей Супертранс" Людмил Лазаров самото въвеждане на таван на цените не може да доведе до повишение на тарифите."

Много ми е интересно щом е напълно законно да ти взимат 1.50 лв./км. някой дали ще продължи да кара на 0,75 лв./км. Това е гениално човека който го е предложил на този на който трябва даже не трябва да дава и подкуп - Вдигат цената в същото време държавата взима повече пари от данаци, но всъщото време това се прави с цел да се защити потребителя, всички са доволни..
"Пикаят върху нас и даже не си правят труда да ни излъжат че вали."

Оценка
-9 +15
 
Анонимен потребител

skpie

Гневно
  • 36
  • 23:10
  • 21 дек, 2009

До коментар [#13] от "Иван":

Жалко е за Шопландия,че нямя нощни линии на автобусите, защото дори и в Скопие от време оно си има такива ношни линии

Оценка
-1 +20
 
Анонимен потребител

Г.

Неутрално
  • 37
  • 23:16
  • 21 дек, 2009

Да, крайно време беше...
И аргументацията на колегите за пазарната икономика... Дори за бедните духом това е неиздържана аргументация.
По тази логика оправдавате крадците на дребно, колеги. Тия дето не заслужават да ги вкараш в затвор но заслужават един здрав бой. Ама не сме в дивия запад, нали?

Оценка
-1 +15
 
Анонимен потребител

maznislav

Неутрално
  • 38
  • 23:16
  • 21 дек, 2009

В Турция как може всички таксита да са с една тарифа, а тук не може ????

Оценка
-4 +26
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 2880 Весело
  • 39
  • 23:18
  • 21 дек, 2009

До коментар [#38] от "maznislav":
И в Турция има изпълнения. Не е толкова просто.

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

albert v. dicey

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 40
  • 23:30
  • 21 дек, 2009

№ 38,
защото в Турция няма член в тяхната конституция с равнозначно на чл. 19, ал. 1 от нашата.

Government is the great fiction through which everybody endeavors to live at the expense of everybody else.

Оценка
-10 +3
 
Преглед на профил

albert v. dicey

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 41
  • 23:33
  • 21 дек, 2009

№ 23,
къде, за бога, видя да говоря за "пазарна цена"?

Пазарната цена е усреднената цена, получила се от многобройните индивидуални цени, които отделните стопанстващи субекти приемат.
Аз говоря за правото на всеки стопанстващ субект да избере и посочи цена на услугите си, без принуд от страна на държавата.
И да, ако си се договорил за 100 лв. на км, съдът ще те осъди да платиш толкова.

Government is the great fiction through which everybody endeavors to live at the expense of everybody else.

Оценка
-21 +12
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 2880 Гневно
  • 42
  • 23:35
  • 21 дек, 2009

До коментар [#41] от "albert v. dicey":
Ако съдията е кухавел като теб!

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-8 +12
 
Анонимен потребител

тъпата значка

Неутрално
  • 43
  • 23:49
  • 21 дек, 2009

Разкарай се бе, ти си като селския идиот - никой не ти обръща внимание, ама ти повеждаш и спор даже. Айде марш при пожарникаря - в армията на тъпунгерите

Оценка
-10 +8
 
Преглед на профил

SeoKungFu

Рейтинг: 1436 Неутрално
  • 44
  • 23:57
  • 21 дек, 2009

Това е част от пакета с мерките срещу глобалното таковата, там.

~ Happy people are loving. Fearful people are busy with other things. ~ >>> Using governmental force to impose vision on others is intellectual sloth ! <<<

Оценка
-1 +6
 
Анонимен потребител

пулхерия

Неутрално
  • 45
  • 23:57
  • 21 дек, 2009

До коментар [#3] от "9/11 inside job":

До коментар [#17] от "albert v. dicey":

Щом алчността и наглостта на "честния частник" са безмерни, няма друг начин потребителят да бъде защитен освен да се приложи към него безмилостна рестрикция.

Оценка
-4 +19
 
Преглед на профил

Майндърбайндър

Рейтинг: 951 Неутрално
  • 46
  • 00:03
  • 22 дек, 2009

И чейндж-бюрата купуваха законно 1 евро за 1,195,но гризнаха хурката.И пак беше "стопанстващ обект",избрал свободно цена на услугата си.
Да се обяви тогава официално,че всеки има право да заблуждава,както намери за добре,а "кьоравите" да му мислят.

На такъв МАТРЯЛ,такова управление.Категорична победа на здравите сили над здравия разум.

Оценка
-1 +29
 
Анонимен потребител

почуда

Неутрално
  • 47
  • 00:09
  • 22 дек, 2009

До коментар [#41] от "albert v. dicey":

Да бе, договорил си се, колкото си се договорил с ментарджийските обменни бюра. Вярваш ли си, като ги приказваш?

Оценка
-3 +12
 
Анонимен потребител

igeorge

Неутрално
  • 48
  • 00:18
  • 22 дек, 2009

Чисто български патент е тази простотия с такситата. Пазарната икономика и принципа на търсенето и предлагането, като основополагащ елемент на определянето на цените, не означава ЗЛОУПОТРЕБА С ПРАВА-ТО да използващ различни начини за въвеждане в заблуждение. По тази логика всички търговци могат да започнат да разиграват тази карта - от хлебаря до доставчика на интернет - и тогав ще настане ужас и страхотия. Като например цена от 0.50 ст. за хляб, но с малки буквички и цифри е посочено, че това е цена за 100 гр., а нормално един хляб е 800-1000 гр. Клиентът ще се превърне в постоянно нюхащ и взиращ се в цени, грамажи, количества и т.н. бухал. Тогава опашките и ще станат огромни и пазаруването ще се превърне в истинско мъчение. Сигурност и ефективност на търговския оборот - забрави. Това ли искате да се случи, адвокати на малоумните бакшичо-тарикати.

Оценка
-2 +38
 
Анонимен потребител

:-)

Неутрално
  • 49
  • 00:24
  • 22 дек, 2009

Амин

Оценка
+3
 
Преглед на профил

nqma zna4ka koi

Рейтинг: 1231 Неутрално
  • 50
  • 00:41
  • 22 дек, 2009

До коментар [#41] от "albert v. dicey":

Добре аз задавам конкретен въпрос и очаквам конкретен отговор - в съда как ще прецени съдията колко пари дължа по неговия апарат тоест 100лв на километър или 1,50лв на километър по нормалните цени.
Скоро станах свидетел на подобни казуси макар и с доста по крупни суми където съда си прецени по "пазарни цени" или тези на които ти казваш "усреднени".
И нищо не съм договорил, просто съм се качил в таксито возил съм се 5 километра и от мен се очаква да платя разумна сметка!
По твоята теория излиза, че и 5 милиона да ми поиска съда ще присъди да му ги платя
Нарочно използвам по крайни примери за да разбереш, че няма такова нещо като безкрайни цени! Тоест ти може да ги искаш, но няма кой да ги плати! Пък дори да е ползвал услугите на тези цени!

Вие искате капиталистически заплати и социалистически харчове, защото сте хибриди между двата строя, а истината е че не ставате нито за единия, нито за другия.

Оценка
-4 +10
 
Анонимен потребител

Hot_Spot

Весело
  • 51
  • 00:44
  • 22 дек, 2009

Крайно време беше да се направи нещо по въпроса.Не може например в Слънчев бряг да се взима по 10лв/км и да се надсмиват на туристите,че са им взели 70лв за 5 км.

Оценка
-1 +15
 
Преглед на профил

aaa

Рейтинг: 15 Неутрално
  • 52
  • 00:51
  • 22 дек, 2009

В статията беше даден пример с Германия. Ето какви са цените в Берлин:
http://www.taxi-in-berlin.de/taxitarif/tarifrechner.php

Начална такса е 3,20 а един километър е 1,65 евро. Ползването на такси е лукс за германците. В града, в който живея, съм виждал две места със стоянки за таксита. Града е около 70000 души. В еквивалентен град в България стоянките биха били 10 пъти повече.

Точно свободния пазар е причината таксиметровата услуга да бъде толкова достъпна в България. Всякакви ограничения ще донесат повече вреда отколкото полза и в крайна сметка може да се окаже, че са в интерес на определени таксиметрови компании, а не в интерес на гражданите.

Отговорете си на следния въпрос. В какъв процент от превозите пътниците биват измамени? Наистина ли този процент е достатъчно висок, за да има нужда от регулации? Аз самият никога не съм плащал повече отколкото съм смятал за справедливо.

Дървен философ

Оценка
-15 +12
 
Анонимен потребител

dedepene

Неутрално
  • 53
  • 01:16
  • 22 дек, 2009

като изключиме моноплните ситуации, човек винаги полувчва това, за което плаща. голем кеф - ниски цени, лайняна услуга. да си я ползвате със здраве!

Оценка
-13 +6
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 203 Неутрално
  • 54
  • 01:36
  • 22 дек, 2009

До коментар [#52] от "aaa":

Айде без да лъжеш хората само.
В Германия колите са доста по достъпни от тук. Паркирането излиза по евтино да го направиш на аерогарата (промерно) берлинската отколкото да си платиш такси.
В големите градове градския транспорт движи до 1-1.30 през нощта, а навсякъде има таван на цените.
Въпреки това ПРАКТИЧЕСКИ никога не ти се налага да ползваш такси. Дори и да се нафиркаш има си служби които те прибират със собствената ти кола и пак излиза по - евтино.
В Европа такситата са само за изключително редки цели, или за Даниел като се снима в Такси5.

Много правилно е че ще се въведе таван за цените, това отдавна трябваше да бъде направено.

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-3 +22
 
Преглед на профил

aaa

Рейтинг: 15 Неутрално
  • 55
  • 02:27
  • 22 дек, 2009

До коментар [#54] от "Десен":

Живял съм две години в Бремен и една в Байройт. Нямам кола. Твоя опит може да е различен от моя. Ще се радвам да ми дадеш телефона на една от тия служби дето те прибират като си се нафиркал, ще ми е от полза
Съгласен съм, че добрия градски транспорт е една от причините такситата да не са толова популярни в Германия, колкото в България. Решението, обаче, не е въвеждане на ограничение на цените, а подобряване на градския транспорт.
Не мога да разбера, как хора които твърдят, че защитават десни идеали могат да подкрепят такова ограничение.

Дървен философ

Оценка
-15 +9
 
Анонимен потребител

ивст

Неутрално
  • 56
  • 02:55
  • 22 дек, 2009

Като не пускат линия аерогара- гара да напавят твърда тарифа от Аерогарата до гарата и до другите автогари. И тази цена да е обявена на стоянките, както е в много градове по света. В хърватска на всяка автобусна спирка има и ясна табела с тарифите на такситата.

Оценка
+15
 
Анонимен потребител

ПЕШО ФИЛИБЕТО

Неутрално
  • 57
  • 04:53
  • 22 дек, 2009

Чаках на летището тази есен 3-4 пъти последния автобус 284 в 23.20 ч. , но ...........................шофиора тарикат само махна с ръка " НЕ " , И ОТПРАШИ КЪМ ЛЮБОВНИЦАТА СИ , А НИЕ , НЯКОЛКО ЖЕНИ , 1 ПЕНСИОНЕР И АЗ , СИ РАЗДЕЛИХМЕ 2 ТАКСИТА НА " ПЪРВА ЧАСТНА БАНКА" ---- ТЕ СА ПОНЕ КОРЕКТНИ !! Каква е тая аерогара бе , хора , 1 шише 0.500 гр "девин" -- вода струва 2 лв. !!!! та това е единственото летище в Европа , без транспорт релсов , и където след 23.00ч. няма градски автобуси !! Каква община е тая мафия -- ума ми не го побира !!

Оценка
+35
 
Анонимен потребител

ГУМАТА

Неутрално
  • 58
  • 04:59
  • 22 дек, 2009

Като не могат да организират конкуренцията в превозите, правят социализъм. Като са бездарни, повтарят каквото са виждали у дома. Конкуренция , при която измекярите си развяват коня и се допуска да бият хората с по- ниски тарифи не е никаква конкуренция. А като се сложи таван, такситата ще започнат да измекярстват, за да вържат двата края. Ако искате почтен бизнес , трябва да сте умерени и да зачитате всички интереси. Повечето лизингови договори са явно неизгодни, но пък никой не иска да се пазари и плаща на поредния думбазин.

Оценка
-16 +2
 
Анонимен потребител

ivan sofeto

Неутрално
  • 59
  • 05:12
  • 22 дек, 2009

До коментар [#57] от "ПЕШО ФИЛИБЕТО":обадихте ли се веднага на гр.транспорт да се оплачете?

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

опасно за джоба - суперлукс такси!!

Неутрално
  • 60
  • 07:49
  • 22 дек, 2009

На 13.12. станах без да искам клиент на Сеперлукс такси - от аерогарата до университета -42 лева.
Първо попитах за тарифата до автогара, отговориха ми,че са към фирма и с брояч!!
Заблудих се, че са от такситата, к се викат от салона на аерогарата, но тези се вмъкват между тях
И така докато се усетя и сляза. Оказа се, че има залепен стикер, к не се вижда. шофьорите умишлено заблуждават, наглеците. Докато ме кара, шофьорът ме заля със сладки приказки колко скапана държава сме. Ако не бях жена и с два куфара в багажника, щях да избягам!! Такива нямат шанс в Европа

Оценка
+30
 
Анонимен потребител

Мирката

Гневно
  • 61
  • 07:59
  • 22 дек, 2009

Българиноооо , свикнал си отвсякъде да те ебават , отвсякъде да те лъжат и крадат. То не бяха топлофикация, софийски и всякакви води, всякакви енергоснабдители -ЕВН и други . Това са големите грабители. Та да се стигне до по малките - в магазините, всякакви търговци , помежду си и т.н. Българино , осъзнай се бе. Защо защитаваш едни от грабителите - такситата . Ами те както и другите ти дерат кожата. Ама нали само една кожа имаш , бе серсеминооооо.
И това ми било народ , ти го плюеш той си мисли че дъжд вали .
Няма да се оправим , еййй мъчно ми е .

Оценка
-4 +14
 
Анонимен потребител

ТКЗС

Весело
  • 62
  • 08:12
  • 22 дек, 2009

Щом че им плащаме лизинго и те да плащат гумната с които торим доматите!

Оценка
-2 +8
 
Анонимен потребител

TAXI

Неутрално
  • 63
  • 08:40
  • 22 дек, 2009

Вие сами идвате при нас,някой на сила да ви вкарва в колите? Като не ви изнася ходете пеша бе.А щом много знаете да храчите по наш адрес ще има да ви помпаме задниците с тлъсти сметки.Ха ха ха и с таван и без таван пак ще сме на кяр.

Оценка
-34 +1
 
Анонимен потребител

таксиметров шофьор

Неутрално
  • 64
  • 08:46
  • 22 дек, 2009

Престанете да делите хората на браншове.Всеки човек е отделен индивид със собствен морал и начин на мислене.Работя като инжинер,но заплатата не ми е достатъчна.Купих си кола на лизинг,която карам през свободното си време като такси.Тарифата ми е 0,54ст. Всяка вечер колата ми минава през автомивка.В таксито ми не се пуши,слуша се тиха музика.Поне на 1,2 -ма възрастни хора редовно не им вземам пари.Клиентите също са различни,с различно възпитание и поведение.

Оценка
-3 +32
 
Преглед на профил

beatles

Рейтинг: 1117 Неутрално
  • 65
  • 09:08
  • 22 дек, 2009

До коментар [#41] от "albert v. dicey":

и кво, и германия ли няма член 19 ал1 ????
я не говори глупости !!!
ако имаше нормални пазарни отношения в бг много неща, кат почнеш от адския транспорт, минеш през такситата, чейнджовете, зеленчуците на пазара, сиренето по магазините и т.н. нямаше да са на тая цена на която са днес.
ти за права на потребителя да си чувал??? за спекула????

Всички животни са равни, но някои са по-равни от други

Оценка
-2 +11
 
Преглед на профил

Никола Йорданов

Рейтинг: 1083 Неутрално
  • 66
  • 09:10
  • 22 дек, 2009

Точно на суперлукс се натресох оная вечер. Гледам тарифите, виждам 0.56 и 0.70 и се качвам. По едно време забелязах, че сметката много набъбна. Поглеждам пак - то това със стотинките било за престой, а горното 2.59, което аз помислих за начална такса - цена на км. Веднага слязох, но вече ме беше отнесъл с 20 лв. Май и аз съм за пределни цени.

Никола Йорданов

Оценка
-1 +24
 
Преглед на профил

beatles

Рейтинг: 1117 Неутрално
  • 67
  • 09:18
  • 22 дек, 2009

До коментар [#52] от "aaa":

ползването е лукс за немците, щото имат уреден градски транспорт. и можеш да стигнеш от зоо гарден до шонефелд и в 1 през нощта. я стигни от централна до летището в софия след 11 вечерта !!!
затова бой по алчните канчета.
другото верно е, че след тази мярка всички ще карат на 1,50лв/км......

Всички животни са равни, но някои са по-равни от други

Оценка
-2 +15
 
Преглед на профил

Genata

Рейтинг: 420 Неутрално
  • 68
  • 09:30
  • 22 дек, 2009

Мен само не ми стана ясно как така това такси съществува след наложената глоба от КЗК. В всяка нормална държава след 150К глоба ако има неспазвана още на следващия ден ще има още 300К пък в БГ глобата не е форма на превенция ми колкото да се запуши устата на народа....

Оценка
+16
 
Преглед на профил

MB

Рейтинг: 323 Неутрално
  • 69
  • 09:35
  • 22 дек, 2009

Какво ще кажете, ако се задължат таксиметровите шофьори да обявяват тарифата при влизане на пътника в таксито. Ще се избегнат доста недоразумения. От друга страна, ограничаването на цените до някъде ограничава и качеството на услугата. Ще продължаваме да се возим в скапани таратайки. Погледнете и по-развитите страни. Такситата обикновено са нови и лъскави, багажниците не са заети от газови уредби, шофьорите са облечени добре и не пушат в колите докато чакат клиент. Има какво да се желае и внимателната регулация може да помогне.

MB

Оценка
-3 +9
 
Преглед на профил

др. Иванов

Рейтинг: 1252 Неутрално
  • 70
  • 09:37
  • 22 дек, 2009

За лимузината ми, тарифата е 7,50лв/км дневната и 8,50лв/км нощната.
-----------------------------------------------

Лошо няма, ама ще си платиш! Ако на 50 ст. патента е 650 лв, твоят ще е умножен по 15 за тарифа от 7,50. И като снесеш и по 1000 лв. на държавата, след това ще си платиш и стоянката, защото аз си плащам по левче на час като спра, си ги взимай. Ако искаш и 30 лв. си сложи.

И мунчото ще иска свободни цени когото всичко е свободно, както беше последните години при Тошо - след работа си слагаш табелка и ставаш такси. Не може да искаш всичко което ти изнася и реже конкуренцията да е регулирано, а цената да не е, няма такъв филм.

Изгони ГЕРБ, спаси България!

Оценка
-2 +11
 
Преглед на профил

омбре

Рейтинг: 1054 Неутрално
  • 71
  • 10:09
  • 22 дек, 2009

Бакшишите са разярени лно не са прави=Тяхната услуга се превръща в изнуване ако им се даде свобода=Щом на запада е така лтака ще е и у нас=Много от тях са нахални безочливи и нагли=

Оценка
-1 +7
 
Анонимен потребител

гражданин

Неутрално
  • 72
  • 10:09
  • 22 дек, 2009

Тези измами не са от днес и вчера. Защо чакат сега тепърва се умува как да се спре измамата? Защото това си е чиста проба измама, никакви „пазарни механизми” няма да ви помогнат да я оправдаете.
От същия род измама са и цените по пазарите и в някои магазини за 100 гр. вместо за килограм. Там допълнително се изхитриха – едновременно има различни стоки с цени от единия или другия вид.
Какво нарушение на свободния пазар би било общинска наредба задължаваща цените да са само на кг. например? Когато беше обмяната не задължаваха ли всички да пишат едновременно цената в стари и нови левове?
Определянето на таван в цената е точно в духа на свободния пазар – тогава ако искаш да биеш конкуренцията ще караш с по някоя и друга стотинка по ниска цена от тях.

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

rainbou1

Неутрално
  • 73
  • 10:27
  • 22 дек, 2009

До 20:
Кьорав карти не играе, ама мойто момче, преди няколко месеца се прибирах от чужбина и самолета ми кацна късно вечерта. Много съм добре със зрението и половин час не видях нормално ОК супертранс или някакво друго такси. Само копърки. И накрая се качих на една. Съжалявам само, че не издържах още малко, защото пресрещнахме един 284. И от това което видях следва, че това е една абсолютно организирана мафиотска работа. Няколко нормални таксита се бяха скупчили малко по-надолу.
Абсолютно съм за регулациите. Свободен пазар - когато хората станат по-културни. А сега наглеца за половин час въртене на геврека изкарва колкото мен за един ден, а заплатата ми отдавна е 4-цифрена. На мен не ми пука, защото бях в командировка и тия пари ми ги платиха, но наистина ако съм някой чужденец това ще ми направи много кофти впечатление. Пък на който не му харесва - обезлюдени села много.

Оценка
-1 +13
 
Анонимен потребител

fr Pavel

Неутрално
  • 74
  • 10:28
  • 22 дек, 2009

Цяла сага може да се напише за таксиджиите. През целия път се жалват как умират от глад, а накрая коронният им номер е: "Оле, пак съм забравил да включа брояча. Абе дай там няколко кинта, колкото да не е без хич".

Преди две години бързах да хвана самолет за чужбина. Слязох
сутринта на централната гара в София и взех първото такси за летището. Направи ми впечатление, че когато влезе в трафика,
байчото махна табелата отгоре на колата и накрая призна, че кара нелегално. От гарата до летището ми взе 20 лв и каза, че било сравнително евтино (!).

.........

Подводната археология в България. -
http://archiman.livejournal.com/

Оценка
-1 +10
 
Преглед на профил

Владимир Йосифов

Рейтинг: 1677 Неутрално
  • 75
  • 10:34
  • 22 дек, 2009

Браво !
Време беше.
Освен това е добре да имат изпит за познаване на София.
Не е добре всеки идиот да може да стане таксиНджия.
Трябва да има контрол на работещите. Възможно е престъпността в София ползва част от шофьорите.
---
Защо в Бургас такситата се държат различно от софийските - спокойно и любезно ?
---
Пред Шератон,София, още има няколко шофьора от "старите японки". Независимо от вероятността да са кадри на службите Транспортното министерство е добре да ги покани за консултанти ...

МАРКЕТИНГ И РЕКЛАМА НА ИМОТИ | позиция и коментари - id.capital.bg

Оценка
-2 +7
 
Анонимен потребител

скептик

Неутрално
  • 76
  • 11:05
  • 22 дек, 2009

Мисля, че е рано потребителите да се радват от задаващата се регулация на цените под форма на въвеждане на "пределни или максимални цени" на услугата.
Нека да предположим, че се определи пределна цена 1.50 лв на километър и каква ще е реакцията на такситата, чиято цена в момента е около 1 лев.
Питам се, те няма ли да се стремят да доближат цените си към "законово " определената цена от 1.50 лв от държавата и на практика цената за потребителя да се повиши с 50 %, а тези които са предлагали услугата на цени по високи от 1.50 лв. официално ще приемат тази цена, но ще продължат да прилагат добре познатите измами , чрез манипулиране показанията на таксиметъра и едва ли ще станат по - любезни?!
Би следвало да си припомним опита ни от дългите години "планова икономика", когато държавата определяше цените и какво се получи в крайна сметка- ниско качеството на стоките и услугите , никакъв избор, огромен дефицит и в крайна сметка плановата икономика рухна.

и още един въпрос, ако се регулират цените на

Оценка
-2 +8
 
Анонимен потребител

скептик

Неутрално
  • 77
  • 11:09
  • 22 дек, 2009

и още един въпрос, ако се регулират цените на
такситата, защо да не започнем да регулираме цените на по - важни стоки за потребителя, като хляб, мляко, сирене и т. н. до връщане на плановата икономика!

Оценка
-6 +5
 
Анонимен потребител

luben

Неутрално
  • 78
  • 11:13
  • 22 дек, 2009

Да возят на колкото си искат, това си е тяхна работа. Въпросът е да пише тарифата и апарата да отчита по нея. Това е редно да се следи и наказва. Това с рестрикцията е отвратително и е само началото. От сега насетне ако това се допусне, очакваме намесата навсякаде в частния бизнес от "всемогъщата" "лай-яна" ръка на държавните чиновници.

Представете си че вие правите и продавате продукт или услуга, и дойдат чиновниците и ви кажат, в името на народа - вие ще го продавате за максимално толкова пари. Ами или ще му намаля качеството за да се вместя, защото трябва да печеля (иначе за какво ще го правя, да не съм луд), или ще се откажа и хората ще се лишат от продукта ми. И в двата случая потребителя губи - или получава ниско качество, или нищо.

Оценка
-6 +7
 
Анонимен потребител

ТНТ

Неутрално
  • 79
  • 11:46
  • 22 дек, 2009

Номера 17 и 77 са бакшиши. И сега има регулирани цени - ток, парно - ама тия двамата не се оплакват.

Оценка
-4 +6
 
Анонимен потребител

ники

Неутрално
  • 80
  • 11:46
  • 22 дек, 2009

Имитацията на фирми е забранена със закон,в една нормална държава никой няма право да наподобява друга фирма,или ако нещо такова се случи ги съдят до спукване.Регулиранито на цените няма да свърши работа,защото сурогатите ще продължат да имитират популярната фирма,и ако едните возят на 0,70ст а другите возят на 1,50 пак ще е пълно с измамени.

Оценка
+14
 
Анонимен потребител

Петър

Неутрално
  • 81
  • 12:06
  • 22 дек, 2009

Да, но все пак едно е да те измамят с 1,50, а друго е с 5лв.

Оценка
-2 +6
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 203 Неутрално
  • 82
  • 12:09
  • 22 дек, 2009

Ама не знам защо някои тука решихте че цените на такситата трябва да са либерализирани?
На маршрутките не са ли с фиксиран размер?
Билетчето на трамваите не са ли с постоянна цена?
Такситата не са ли градски транспорт или те са пангалактически?
Ние, софиянци сме позволили по улиците ни да се движат таксита, срещу условия които ние налагаме, а именно - удобни широки и екологични автомобили и фиксиран таван на цените.
Koйто може да работи тук - да заповяда. Който не може - бохчата и пътя обратно на село.

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-4 +20
 
Преглед на профил

Владимир Йосифов

Рейтинг: 1677 Неутрално
  • 83
  • 12:13
  • 22 дек, 2009

Десен, много добре показахте ситуацията .

МАРКЕТИНГ И РЕКЛАМА НА ИМОТИ | позиция и коментари - id.capital.bg

Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 203 Неутрално
  • 84
  • 12:20
  • 22 дек, 2009

Благодаря, драги ми господине.
Аз просто казах нещо което всички трябва да знаем - че града е наш и ние определяме правилата!

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

Graf

Рейтинг: 2933 Неутрално
  • 85
  • 12:24
  • 22 дек, 2009

Какъв е проблемът?
Категоризираме такситата в четири класове, като всеки има изисквания за екстрите които предлага колата и слагаме горна граница на всеки клас, която е и долна граница за следващия.
Слагаме по една огромна буква "А или B или C или D на предния капак и отдалеч се вижда колко е голям сатърът.
Като се качиш в клас А, знаеш, че няма климатик, че седалките са неудобни, а петия човек в таксито се подава от капака на багажника..
В клас "B" все пак седиш в колата, "С" е още по-добре, а в ролс-ройса на "D" да се вози който иска
Като в хотелите бе. Една звезда, две и т.н. Пазара си е напълно свободен, ама няма да ме вози Тико за 3 лв. на километър, щото така решил доставчика на "услугата".

Указание за гербери: "Всяко нещо трябва да се прави толкова просто, колкото е възможно. Но не по-просто! "

Оценка
-4 +18
 
Анонимен потребител

Tomba

Неутрално
  • 86
  • 12:26
  • 22 дек, 2009

Тези от супер имитаторите на ОК стоят пред болници, крият стикера като свалят прозореца страничен, а стоят пред предния. тарифите им са различни, някои са 10 пъти по-големи от тези на ОК супрертранс. стоят на площад славейков, съдебната палата и централна гара. много ги е яд, че няма как да се докопат до централната автогара, защото там има само легални таксита, а на летището много тъпо е направено легалните таксита да са в дясно от изхода, а направо да може който си иска да дойде и народът излиза направо и му се натрапват тези гадове.

Оценка
+16
 
Анонимен потребител

скептик

Неутрално
  • 87
  • 12:44
  • 22 дек, 2009

№79 не съм бакшиш, а грамотен потребител, който смята, че ефективната конкуренция на пазара ще доведе до ползи за потребителя, а не държавното регулиране на цените.
Има начин чрез повишаване на ценовата прозрачност на пазара, напр. чрез публикуване на исторически цени или проучвания на цените от независими организации, всеки потребител на услугата може да направи ИНФОРМИРАН ИЗБОР и по този начин да дисциплинира участниците на пазара.
.

Оценка
-5 +5
 
Анонимен потребител

Петър

Неутрално
  • 88
  • 12:49
  • 22 дек, 2009

"повишаване на ценовата прозрачност на пазара", "публикуване на исторически цени"??!? Как точно това ще спре мошениците които карат за 10лв на километър?

Оценка
-1 +7
 
Анонимен потребител

Крез

Неутрално
  • 89
  • 12:58
  • 22 дек, 2009

Не че защитавам бакшишите и мен доста пъти ме е хващало яд на номерата им, но да помислим безпристрасно.
Твърдо против пределни цени на каквото и да било.
Пищим срещу бакшишите добре . А какво да кажеме за таксите на банките ?А за таксите по общински и държавни служби?
Значи е редно за един печат в РИОКОЗ да искат 6лв?
По горе някой пищеше за цената на сиренето в магазините
ами то варира от 2,5 до 15 лв /кг ,дайте и на него да му сложиме пределна цена.
Общините да се напънат да си оправят градския транспорт и другите услуги за които плащаме данъци и да измислят примерно да се обявява задължително от шофьора цената при качване в таксито и да затегнат контрола вместо да творят социализъм.

Оценка
-6 +9
 
Анонимен потребител

Крез

Весело
  • 90
  • 13:06
  • 22 дек, 2009

до 79 Нещо за понятието" естествен монопол" да си чувал
Айде образовай се малко.

Оценка
-1 +3
 
Анонимен потребител

hah

Неутрално
  • 91
  • 13:08
  • 22 дек, 2009

Държавата не може да определя цените - това е истина. Мога да ви кажа как е в белите държави, където живея за щастие. Прогресивен данък печалба. Ако продаваш с голяма надценка, ти налагат огромен данък, така всички търговци разбират че печелят най-много когато продават на нормални цени. Дори в сергия на улицата ти издават касова бележка, понеже ако те хванат в данъчно нарушение ще проклинаш че си се родил.

Оценка
-2 +12
 
Анонимен потребител

hah

Неутрално
  • 92
  • 13:16
  • 22 дек, 2009

още нещо. Компании като "мошеник еоод", "тарика ад" и т.н. никога не получават лиценз от общината, понеже подобни услуги са срам за града и националността. Какво ще си помисли чужденецът, дошъл в София, "изнасилен" от местните селски тарикати, после искате да ни уважават в Европа???

Оценка
-1 +10
 
Анонимен потребител

върла пешеходка

Неутрално
  • 93
  • 13:16
  • 22 дек, 2009

До коментар [#63] от "TAXI":
Тарикатска смрад!

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

върла пешеходка

Неутрално
  • 94
  • 13:30
  • 22 дек, 2009




До коментар [#87] от "скептик":

Какъв информиран избор бе човече? Той прави всичко възможно да те измами. А в случая с такситата времето и условията за вземане на решение дори ако си информиран, клони към нула.

Оценка
-2 +9
 
Анонимен потребител

скептик

Неутрално
  • 95
  • 13:40
  • 22 дек, 2009

Крайно време е да се научим да правим информиран избор и да не чакаме вечно ДЪРЖАВАТА или някой друг да ни оправя!
Например аз съм проучила таксиметровите фирми на пазара в София и никога не съм позволявала да ме измамят с цените защото ясно разграничавам фирма ОК Супертранс и цените й от ОК Супершанс и цените й. Направете малко усилие и проучете кои фирми заслужават вашето потребителско доверие.

Оценка
-11 +3
 
Анонимен потребител

Петър

Неутрално
  • 96
  • 13:44
  • 22 дек, 2009

Вие хубаво сте ги проучила, но как да ги проучи чужденец или някой от провинцията ...

Оценка
-1 +14
 
Преглед на профил

Karla Lihula

Рейтинг: 583 Неутрално
  • 97
  • 13:47
  • 22 дек, 2009

До коментар [#4] от "Boriaz":

Ако пътуваш с багаж хубаво е да си сам , за да можеш да седнеш отпред и да го натрупаш на задните седалки , понеже багажника е зает от газовата бутилка и инсталацията. Ебаси и такситата луксозни , български!

Който живее в страх никога няма да бъде свободен. Хорацио

Оценка
+12
 
Анонимен потребител

скептик

Неутрално
  • 98
  • 14:15
  • 22 дек, 2009

№96 точно тук е мястото на държавата да изработи механизъм за информиране на потребителите;
Хрумна ми една идея, например може да се разработят ценови групи, например клас А цени от 0.50-1.00 лв
група Б 1.00 -1.50 лв и т.н
Следващата стъпка може да е всяка община да пререгистрира фирмите за таксиметрови услуги, като изисква името , логото и отличителните знаци да не имитират други фирми, заедно с това всяка фирма да посочи цените си, след което общинските власти могат да ги систематизират в посочените групи и на предното стъкло на всяко такси да стои ценовата група А, Б и т.н.Тези цени по групи да бъдат широко разяснявани (може и от общините или от органите по защита на потребителите ) и тогава всеки потребител ще е наясно като се качва в такси от група А какви цени да очаква, ако не да има възможгност на посочен телефон веднага да сигнализира за отклонението ...това е само един вариант, а сигурно има още много варианти стига да има воля да бъдат разработевни и приложени.....

Оценка
-2 +3
 
Анонимен потребител

chitatel

Неутрално
  • 99
  • 14:36
  • 22 дек, 2009

Уйас какъв комунизъм трещи в главите на "десните". Айде че социалист или симаптизант на БСП залита по комунизма е разбираемо. Но хора които се наричат сами "десни" да бленуват по такива комунистически дивотий и да ЗА изземване функциите на общината (да не издава лиценз на тксита с не-пазарни цени) или на държавата (да арестува нелегални ткасиджий или такива с манипулиран апарат) или на съда (да осъждат таксиджий които нарушават по еидн или друг начин закона), мислейки си, че каот въведат една горна граница на цената за тксита са открили панацеята на проблема! УЖАС!
Обиждайте се - НО ТОЧНО ЗА ТОВА СМЕ НА ТОЯ ХАЛ!!! Защото всеки се праив на разбирач и си мисли, че знае патента за всек ипроблем. Но в действотелност акъла му не стига да види по далеч от носа си и стреля напосоки с първата пиянска идея да регулира всеки възможен пазар. Вместо да мисли как да де-регулира. Как да си оправи бакийте в праосъдната система. Как да се озапти корупцията в полизията. И т.н. По лесно е да се барника в всяко едно лайно с надеждата, че така цялата система ще проработи. Що за скудоумие! Малко ли бяха 60 год. комунизъм?!
Гарантирам, че ако се въведе горна граница, всички, ама всички таксиджий ще почнат да взимат толкова - и ще бъдат бързо забравени веремната с цени от по 70стотинки на км!!!! На бас се хващам с който и да е! Говоря от опит!
Аман от повърхностно, първосингнално, левичарско мислене

Оценка
-8 +5
 
Анонимен потребител

chitatel

Неутрално
  • 100
  • 14:40
  • 22 дек, 2009

Допълнение: Да не говориме, че цялата акция с регулирането на цената е кьор фиешк за отклоняване на вниманието на хората от къде къде по жизнено важни проблеми в дъжавата и е само промиване на мозъка.

Оценка
-8 +1
 
Анонимен потребител

chitatel

Неутрално
  • 101
  • 14:42
  • 22 дек, 2009

Обърнете вниамние: Транспортното министерство предлага това. Същото което трябва да се замисли какво става с градския транспорт или по точно къде изчезва... Важното да покажеме на народа че ратиме и мислиме по пробелмите му. ХАХАХАХА
Прост народ е този който се връзва на тия простотий - независимо дали си казва на себе си "десен" или не. А за гласувалите за ГЕРБ, ДСБ и СДС симпатизанти които подкрепята идеята мога само да кажа - засрамете се!!!!!!

Оценка
-6 +1
 
Анонимен потребител

Петър

Неутрално
  • 102
  • 14:47
  • 22 дек, 2009

"Гарантирам, че ако се въведе горна граница, всички, ама всички таксиджий ще почнат да взимат толкова - и ще бъдат бързо забравени веремната с цени от по 70стотинки на км!!!! На бас се хващам с който и да е! Говоря от опит! "

Не виждам причина да стане такова нещо.

Оценка
-4 +2
 
Анонимен потребител

Алекс

Любопитно
  • 103
  • 14:52
  • 22 дек, 2009

В Несебър това лято видях такси БМВ740 ново с цена на км = 20лв. При получаване на такава услуга естествено, че цената ще е висока. А на който не му изнася да не се качва. Аз на аерогарата винаги съм взимал 2121 от "читавите" и никога не е имало проблем.
Извод: всеки да гледа, а ако не вижда както дядо ми, да попита шофьора за цената и ако му е скъпо да слезе и да вземе друго такси!

Оценка
-8 +6
 
Анонимен потребител

Г.

Неутрално
  • 104
  • 14:54
  • 22 дек, 2009

до 95
Какво говорите, госпожо, какъв избор, какво проучване, какви пет лева, таксито в света се ползва ИНЦИДЕНТНО, това да не ти е автобус 306???
Аз също съм за избора, но се налага да ползвам такси в моменти на спешност или неочаквана липса на личен транспорт, като връщане от чужбина, кола в сервиза... И макар и да внимавам, дори на мен ми се случи да се отплесна от посрещач, едно-друго и се качих на колата на един такъв педераст, на летището. Усетих се да погледна брояча на Плиска и беше навъртял 25 лева...
Така че аз съм за нещо повече - горна граница на цените и реални наказателни мерки за нарушителите, защото това е практически опит за грабеж, пладнешки обир, оправдан от смотан нечетлив стикер на стъклото.
Дошъл ми някой от някъде да прави пари на мой гръб, хайде де и ще ми се оправдава че мре от глад...
Да мре.
И да, само тук хората ползват таксито като градски транспорт. Това не е нормално и да, обосновано е от лошия градски транспорт. И когато някой малко по малко намери воля да реши този проблем (чрез ликвидиране на маршрутките, увеличаване на цената на единичния билет, поевтиняване на картите, осигуряване на карти за пенсионери и деца), а другите започнат да не карат в лентата на рейсове и да пазят същите, когато ги ползват, може би нещата ще се решат от само себе си.

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

алекс

Неутрално
  • 105
  • 14:55
  • 22 дек, 2009

До коментар [#98] от "скептик":

Това с ценовите групи което казваш се прави само когато има широк кръг от хора които ползват тази услуга, в БГ тази услуга се ползва от много малко хора в 5 съотношение и затова не е резонно

 
Анонимен потребител

патил

Неутрално
  • 106
  • 14:56
  • 22 дек, 2009

Съгласен съм с №85 и №98. Такситата трябва да са категоризирани, без пределни цени. И за да няма хитрвувания с букви и цифри такситата от нормалния клас (с цени например до 1лв на километър) да са жълти, а останалите - с друг цвят - например доматено червени. На официалните стоянки първите две места трябва да са маркирани и запазени за "жълти" таксита, а по-назад да се подреждат колкото си искат "доматени".

Оценка
-2 +4
 
Анонимен потребител

ОбеКТИВЕН

Неутрално
  • 107
  • 14:57
  • 22 дек, 2009

Освен, че са нагли, нашите таксиджии са нечистоплътни, вмирисани и омазнени, седалките им - изтърбушени, говорят ти на Ти и ги мързи да сложат багажа в багажншка, както и да го извадят оттам. Трябва да ги зъдалжат, както стана в Истанбул напоследък, да носят чисти ризи всеки ден, сака и вратовръзки, и да карат коли до 2-3 години. Който не отговаря - на село. Лошото е, че и за село не стават, тъй като са мързеливи и недоучени.

Оценка
-1 +9
 
Анонимен потребител

/.

Неутрално
  • 108
  • 14:57
  • 22 дек, 2009

Тавана на цените е анти-пазарна мярка. По-добре би било да ги задължат да поставят накакъв ясен знак, че возят над 1.50 на км. Голяма червена точка или нещо друго, ясно видимо отдалеч.

Оценка
-6 +2
 
Анонимен потребител

КАРТЕЛ

Неутрално
  • 109
  • 15:48
  • 22 дек, 2009

При таван на цените се създават условия за картел. Ако всички се разберат да возят на 1.50, то със сигурност никой няма да може да печели пазар чрез цена. Таванът не позволява някой да вози по-скъпо, т.е. ако спазват споразумението, никой няма да е и по-евтин от другите. Друг е въпроса доколко е устойчив този картел, какви са възможностите за нарушаване на споразумението, санкциониране и възстановяване на развновесието. Като цяло, от тази мярка ще загуби потребителя. Справка - Джон Неш.

Оценка
-3 +3
 
Преглед на профил

ra4ko

Рейтинг: 129 Любопитно
  • 110
  • 15:55
  • 22 дек, 2009

Всъщност таван на цените не е точно анти-пазарна мярка.. Пазарът на такситата е твърде разнороден за да се обяснява с обикновено търсене и предлагане.

А и ако трябваше да се играе по правилата на пазарната икономика, всеки който някога е карал такси, чието име наподобява, но е различно от "ОК Супертранс" или "2121", сега трябва да е в затвора и да събира пари да плати жестоките неустойки и глоби за нелоялна конкуренция.

Междувременно държавата има пълното право да защитава гражданите си и да наложи такъв таван.

Горното мнение не е препоръка за покупка или продажба на ценни книжа

Оценка
-2 +3
 
Анонимен потребител

Павел

Неутрално
  • 111
  • 16:22
  • 22 дек, 2009

Относно: № 64 таксиметров шофьор.
Ако това, което написа по-горе е наистина така, трябва да получиш сърдечни поздравления от мен. Все още има останали тук-там хора с морал. Това показва, че един таксиметров шофьор може да заработи заплатата си и по напълно честен начин с ниска тарифа /даже като прави отстъпки/.

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

hah

Неутрално
  • 112
  • 16:46
  • 22 дек, 2009

Навсякъде има тарикати, и това не сме го измислили ние. Ролята на институциите е да бдят за общото благо. Вижда се че има злоупотреби със либералността на пазара - тогава правим като в други европейски градове - концесия, фиксирани цени, който иска лиценз, работи на тези цени. И мен са ме мамили, въпреки че внимавам. А ми се е случвало и друго - спазарих "менте" бакшиш вместо 3 лева на километър да ме закара за 3 лева на 10 километра.

 
Преглед на профил

beatles

Рейтинг: 1117 Неутрално
  • 113
  • 17:07
  • 22 дек, 2009

До коментар [#78] от "luben":

това чисто и просто не е вярно. при положение че цената в момента е 0,75, таван 1,50 е повече от разумно. хем бакшишите ще си дигнат цените, хем безподобното дране ще понамалее.
разбира се че това не е оптималното решение, значително по-добре щеше да е ако като фанат таксиджия да кара с изключен апарат или на 5 кинта тарифа да му режат ръката на място, ма за съжаление е неприложимо !

Всички животни са равни, но някои са по-равни от други

Оценка
+2
 
Преглед на профил

beatles

Рейтинг: 1117 Неутрално
  • 114
  • 17:12
  • 22 дек, 2009

До коментар [#91] от "hah":

не знам къде живееш, но цените на такситата в немско са регламентирани.....

Всички животни са равни, но някои са по-равни от други

Оценка
+2
 
Преглед на профил

beatles

Рейтинг: 1117 Неутрално
  • 115
  • 17:15
  • 22 дек, 2009

До коментар [#95] от "скептик":

пич, различаваш ги в 12 наобед когато се моткаш. различи в 1.30 през ноща на центрана гара, и тогава пак ще си говорим. опитвал ли си се просред нощ на откажеш на спряло ти такси, или на 3 ???
и мен досега не са ме мамили таксита, но не е това въпроса.
не смятам че за да се качи човек на такси да трябва да има висше и 3 часа за губене и правене на информиран избор !!!

Всички животни са равни, но някои са по-равни от други

Оценка
+2
 
Преглед на профил

beatles

Рейтинг: 1117 Неутрално
  • 116
  • 17:17
  • 22 дек, 2009

До коментар [#98] от "скептик":

и кой ще ти определя класата????
ще почне една търговийка с лакси за чудо и преиказ
и пак ще се возиш на кадет на 250 000км с лепенка отпреде Д !!!
мисли малко с тая глава !!!

Всички животни са равни, но някои са по-равни от други

 
Преглед на профил

beatles

Рейтинг: 1117 Неутрално
  • 117
  • 17:18
  • 22 дек, 2009

До коментар [#102] от "Петър":

напротив, точно така ще стане, но това все пак ще намали значително измамите. въпроса е струва ли си?

Всички животни са равни, но някои са по-равни от други

 
Анонимен потребител

бай ви Ганьо

Неутрално
  • 118
  • 17:24
  • 22 дек, 2009

Българинът трябва много да внимава,защото живее в държава,където само в кенефа няма мафия.Но и там ,не е много сигурно.

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

bakhiho2

Неутрално
  • 119
  • 17:35
  • 22 дек, 2009

rabotya kato taxi v nyw york city,vsi4ki jalty taxita voziat na edna tarifa -zakon.vozih li na po goliama tarifa vlizah na toplo oba4e-taksitata v grada sa opredelena broika 13000 za da ima hliab za vsi4ki

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

emigranta

Неутрално
  • 120
  • 18:04
  • 22 дек, 2009

какви са тия протести - как така държавата можела да се меси в цените на такситата . така е било по време на комунизма , Разбира се 4е има право да се меси - данеби в Германия , Италия , Испания в момента да има комунизъм , демокрацията не е вси4ко противно на комунизма , както цените са еднакви за вси4ки марки тютюн по магазините така и цените на таксита би трябвало да са съгласувани
Преди 2 години платих на един шмекер 70 лв от Летището до Автогарата

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

do 103

Неутрално
  • 121
  • 18:11
  • 22 дек, 2009

какво ми говориш който не вижда да не се ка4ва - това лято при пристигане от 4ужбина в бургас веднага се насъбраха като Гарвани един куп таксиджии , взеха ме за руснак , та тази цена която ти викаш да гледа всеки - беше така миниатюрно написана , та запо4нах аз да се взирам колко струва , накрая видях цена 5 лв на км . и познайте какво стана , таксиджията запо4на на руски да ми крещи "по4ему туда смотриш не смотри там " . птговорих му на Български 4е като клиент все пак имам право да погледна за колко мога да се возя , но той пак продължи да ми крещи като ненормален на Български защо съм гледал там ..
Предполагам 4е този шмекер до ден днешен е там . срещу летището в Бургаз , вози за 5 лв на км , колата му е Шкода комби

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

..

Неутрално
  • 122
  • 18:13
  • 22 дек, 2009

ВСИ4КИ ТЕЗИ ТАКСИДЖИИ КОИТО ВОЗЯТ ЗА ПО 8 ЛВ НА КМ - НЕ СА БЪЛГАРИ , НЕ СА И МАНГАЛИ , ТЕ СА МРЪСНО ДОЛНО ПЛЕМЕ . ПЛЕМЕ НАРЕ4ЕНО - "БАКшИшИ "

Оценка
+3
 
Преглед на профил

HA

Рейтинг: 30 Неутрално
  • 123
  • 19:43
  • 22 дек, 2009

По добре е тези които карат примерно с тарифа над 1.50лв/км да ги маркират. Примерно по средата на вратите и на предния капак да се сложи бяла лента с дебелина 20см

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

emigranta........

Неутрално
  • 124
  • 22:52
  • 22 дек, 2009

бе каква маркировка , направо забрана за тези помияри , това за мен не са Българи , те не стават и за мангали , те ромите са по хора от тях ...За съжаление нашите управници смениха модела на колите и боята им със закон , но не можаха да подменят модела , манталитета и боята на самите таксиджии.Предпо4итам да се возя в 20 годишен мерцедес , но 4ист и със свестен таксиджия - отколкото със 5 годишна , смърдяща Кия , и нахален таксиджия

 
Анонимен потребител

istina

Неутрално
  • 125
  • 22:55
  • 22 дек, 2009

Напълно Съгласен "За съжаление нашите управници смениха модела на колите и боята им със закон , но не можаха да подменят модела , манталитета и боята на самите таксиджии.Предпо4итам да се возя в 20 годишен мерцедес , но 4ист и със свестен таксиджия - отколкото със 5 годишна , смърдяща Кия , и нахален таксиджия"

 
Анонимен потребител

nnn

Неутрално
  • 126
  • 01:34
  • 23 дек, 2009

аз бях тяхна жертва вече (42 лева от лъвов мост до летишето преди 2 години) от манхатън до кенеди не е толкова.
8 лв на килиметър осем цирея да ви излезнат никаква милост за такава пасмина. но пък бях радостен че се махам и крака ми кой знае кога ще стъпи в това гето отново.
да си се радват на осемте си лева то на друго имали да се радват радват?!
инфлацията затова е винаги голяма в б-я и така им изяжда радоста.

 
Анонимен потребител

пешеходец

Весело
  • 127
  • 17:59
  • 23 дек, 2009

Майтапа е пълен
Ох, аз както си определям сам ставка на час, ако действах като бакшиш, колко народ щеше да получи инфаркти, думи нямам!
Обаче си имаме неписани уговорки - неопределена цена на услуга НЯМА! Както и няма сваляне на кожи за сметка на клиента - това се прави веднъж и после си ауит.
А точно тези измекяри трябва да им вземат лицензите за такси - не за лускозна кола под наем с шофьор! И такива си има, цените и уговорките са други.

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Абонамент
Аонамент за Капитал Daily
Абонирайте се и получавате ПОВЕЧЕ
  • Допълнителни издания
  • Остъпка за участия в събития
  • Отстъпка за реклама
Абонамент