Регистрация
31 яну 2010, 09:06

България и Турция ще изградят два терминала за втечнен газ

От Светлана Ненова Всички статии на автора
Последна промяна в 12:05 на 31 яну 2010, 8685 прочитания, 83 коментара
България и Турция да изградят два терминала за доставки на втечнен газ, предвижда подписаният в четвъртък меморандум за сътрудничество между двете министерства. Това съобщи министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков в Истанбул пред "Дневник". Той бе в състава на делегацията на премиера Бойко Борисов по време на двудневната му визита в южната ни съседка.

Идеята е терминалите да бъдат изградени в Сараския залив и Мраморно море и до тях с танкери може да се доставя природен газ от Катар, Египет, Турменистан и Азербайджан. Синьото гориво ще бъде транспортирано до България по нова газова връзка до компресорната станция в Лозенец. По предварителни оценки новата връзка се оценява на около 50 млн. лв., обясниха от ръководството на "Булгаргаз". През следващата седмица започват разговорите за реализацията на проекта.

"Меморандумът е крачка към осигуряване на алтернативни на руските доставки на синьо гориво."Булгаргаз" и турската компания "Боташ" ще договарят в следващата една година количествата и условията за строителството на новата връзка, коментира изпълнителният директор на "Булгаргаз" Димитър Гогов. Той обясни, че предстоят разговори по подписване на споразумение за доставките с Азербайджан, който се планира да осигури около 1 млрд. куб.м. По думите му подписването на споразумение между двете компании е станало възможно, след като те са получили политическата подкрепа на правителствата.

Експерти коментираха пред "Дневник", че инвестицията в новата газова връзка с Гърция е много по-голяма около 150 млн. евро. За строителството й ЕС е готов да отпусне средства по плана за възстановяване. Окончателното решение затова се очаква през февруари. Възможно е и цената на доставяния по нея газ да се окаже много по-висока в сравнение с цената на руския газ, смятат от ръководството на "Булгаргаз".

Турция и България ще работят за реализацията на газопровода "Набуко", предвижда още меморандумът. Двете страни признават, че проектът, подкрепян от Европейския съюз, е приоритет.

"Впечатлен съм, че ЕС поставя много декларативно работата по него като приоритет. Ние с Турция да сме моторите на този процес, защото без нас проектът не може да бъде реализиран", коментира премиерът. Той обеща да постави въпроса за ускоряване на работата по газопровода на срещата на върха на ЕС през есента. По думите му ЕБВР вече е заявила готовност да финансира изграждането му, след като "Набуко" бе включен сред проектите в плана за възстановяване.
  • Зарче
Етикети
83 коментара
 
Преглед на профил

Realist

Рейтинг: 3305 Неутрално
  • 1
  • 09:30
  • 31 яну, 2010

Браво, това е един от най- важните краткосрочни приоритети на България. ЕНЕРГИЙНА НЕЗАВИСИМОСТ!

Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.

Оценка
-8 +67
 
Анонимен потребител

Питане?!

Любопитно
  • 2
  • 09:33
  • 31 яну, 2010

А товарищ Гоце да не е отпаднал от енергийната схема? Ето Жак Ширак вече се отказа от Южен паток.

Оценка
-5 +24
 
Преглед на профил

Graf

Рейтинг: 3076 Неутрално
  • 3
  • 09:37
  • 31 яну, 2010

"Турция и България ще се работят за реализацията на газопровода Набуко, предвижда още меморандумът."

А много ли ще се работят двете страни, или леко, по комшийски..?

"Възможно е и цената на доставяния по нея газ да се окаже много по- висока в сравнение с цената на руския газ, смятат от ръководството на "Булгаргаз"

Това пък го знае всяко дете, ама връзката е важна щото е част от диверсифицираните маршрути. Ако втечненият газ беше евтин, Гърция нямаше да участва и в Южния и в Турския поток.

Указание за гербери: "Всяко нещо трябва да се прави толкова просто, колкото е възможно. Но не по-просто! "

Оценка
-24 +14
 
Преглед на профил

berbenkov

Рейтинг: 2601 Любопитно
  • 4
  • 09:47
  • 31 яну, 2010

С Бат Гойко вече няма ала бала!
Тръгват цели два терминала!!!

www.berbenkov.hit.bg

Оценка
-12 +25
 
Преглед на профил

Realist

Рейтинг: 3305 Неутрално
  • 5
  • 09:48
  • 31 яну, 2010

До коментар [#3] от "Graf":

Няма значение каква е цената, на всеки е нужна диверсификация. А не монопол. Защото монополистите са известни с това, че обичат да диктуват цените. Точно затова Германия има поне 5 източника от които се снабдява с газ. И точно затова не се страхува, че може да и спрат газта от някой от тези 5 източника, защото просто ще го компенсира с осталите.

Диверсификацията е една от най- големите стратегически предизвикателства пред България. Ние сме коректни платци, нека да накараме газовите доставчици да са ни коректни партньори. А не да врътват кранчето, да направят 700 милиона загуби на индустрията и след това да се излузят като сопол или като пр.дня из гащи благодарение на договора подписан от подкупения от самите тях държавен служител от Овчи произход.

Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.

Оценка
-9 +56
 
Анонимен потребител

до 5

Неутрално
  • 6
  • 10:13
  • 31 яну, 2010

Ама разбира се, че няма значение каква е цената !?!??
Освен ако някой друг ти доплаща разликата !!!!

Оценка
-25 +12
 
Анонимен потребител

ЕТ

Неутрално
  • 7
  • 10:21
  • 31 яну, 2010

Браво Бойко!Русия вън от България!Русия е коварен враг на България.

Оценка
-14 +30
 
Анонимен потребител

ха!

Любопитно
  • 8
  • 10:23
  • 31 яну, 2010

Браво Бойко!

Направете и една малка връзка с Румъния (Русе-Гюргево). Ще е евтина, а Румъния има и собствени залежи.

Оценка
-2 +35
 
Преглед на профил

«◄-Berk®-►»

Рейтинг: 298 Неутрално
  • 9
  • 10:25
  • 31 яну, 2010

България и Турция ще изградят два терминала за втечнен газ.Терминалите да бъдат изградени в Сараския залив и Мраморно море и до тях с танкери може да се доставя природен газ от Катар, Египет, Турменистан и Азербайджан.

Браво ами така трябва да бъде,това наистина ме разадва винаги трябва да се работи по интересите на двете страни и да се създадат алтернативи за газ.Това нетрябва да остане само с втечнен газ а трябва да се работи и в други сфери.

Животът е само един миг между две вечности." Платон"

Оценка
-5 +29
 
Анонимен потребител

баш енергетик

Неутрално
  • 10
  • 10:26
  • 31 яну, 2010

Трайчо, 50 млн. лв. (25 млн. евро) за газова връзка с Турция нищо не са, дори и да е криза. Ако избухне нова газова криза загубите ще са много по-големи.

Намерете от някъде парите и стартирайте строителството още през 2010!

Оценка
-2 +45
 
Анонимен потребител

qq

Неутрално
  • 11
  • 10:27
  • 31 яну, 2010

Пак посредници - не ми е ясно защо не си изградим собствен терминал на наше пристанище?

Оценка
-18 +11
 
Преглед на профил

Starec

Рейтинг: 654 Весело
  • 12
  • 10:30
  • 31 яну, 2010

Браво Бойко,
Това е да си патриот. Подкрепям те.

Поздрави

Оценка
-8 +24
 
Анонимен потребител

Анти реалист

Неутрално
  • 13
  • 10:31
  • 31 яну, 2010

Каква ти независимост Реалист ??? От трън та на глог !
По-добре зависими от Русия отколкото от мюсюлманска Турция.
Защо ли ще строим в Турция с наши средства ?

Оценка
-49 +12
 
Преглед на профил

Realist

Рейтинг: 3305 Неутрално
  • 14
  • 10:32
  • 31 яну, 2010

До коментар [#6] от "до 5":

Не исках да кажа, че това решение е скъпо, дано да е евтино, но дори и скъпо решение е по- добро от липсата на решение на проблема с монополните доставки на газ.

Цената няма чак толкова голямо значение ако на другата страна на теглилката поставиш загубите на индустрията, която за около две седмици миналата година доколкото си спомням генерира загуби от около 700 милиона. Ако имаш скъп и евтин източник, най- разумно е да използваш скъпият на разумният технологичен минимум и евтиния на максимума. Но като ти спре евтиният източник, ако нямаш изграден дори и скъп търпиш огромни загуби от спиране и пускане на производства. Такава стратегия на защита и диверсификация имат всички нормални държави в Европа.

Ето защо руският газ като спря нормалните не го почустваха, но гражданите на братските на газовия монополист държави с президенти шлемоносци го почустваха осезателно.

А в момента доколкото знам цената на втечнената газ е по- евтина от цената на газта от Газпром. Така че в момента примерно Германия предпочита да внася втечнена газ отвсякъде по света отколкото да спазва договорите си с Газпром.

Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.

Оценка
-6 +23
 
Анонимен потребител

мх...

Неутрално
  • 15
  • 10:32
  • 31 яну, 2010

До коментар [#11] от "qq":

В Черно море е почти невъзможно да се прави подобна работа, освен ако Русия или Украйна не доставят втечнения газ, но те нямат никакви традиции в тази сфера.

Танкерите с втечнения газ трудно ще преминават през Босфора. Сега трафика е голям, остава и втечнен газ да се мъкне.

Оценка
-2 +28
 
Анонимен потребител

gfdg

Неутрално
  • 16
  • 10:33
  • 31 яну, 2010

До коментар [#11] от "qq":

Към момента нямаме изградени достатъчно хранилища за газ.
Така се делят и разходи, и риск. Плюс възможността за доставки не само от Азербайджан-при терминал в Черно море, а и от Египет, Катар
ИМА отворена възможност за внос от международния пазар!!!

Оценка
-2 +19
 
Преглед на профил

Realist

Рейтинг: 3305 Неутрално
  • 17
  • 10:36
  • 31 яну, 2010

До коментар [#13] от "Анти реалист":

"Каква ти независимост Реалист ??? От трън та на глог !
По-добре зависими от Русия отколкото от мюсюлманска Турция.
Защо ли ще строим в Турция с наши средства ? "

Каква зависимост, какви пет лева, замисли се бе човек. Ако имаш избор ли си зависим, или ако нямаш избор. Нека да имаме с Турция, с Гърция, да се свържем със Европейската система през Румъния. Ако трябва дори и алжирски газ да можем да получим през Европа, колкото и да е скъпо. Въпросът е газа да го има, откъдето и да е.

Не да имаш един единствен газопровод и да разчиташ на коректността на единствения си доставчик. Какъвто и да е, ако ще да ти е най- добрият приятел.

Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.

Оценка
-6 +36
 
Анонимен потребител

ха!

Неутрално
  • 18
  • 10:39
  • 31 яну, 2010

Никаква зависимост от никой!

Трябва едновременно да изградим връзки с Гърция, Румъния и Турция (още повече, че ЕС отпусна финансиране за първите две, а тази с Турция явно ще е евтина щом е 50 млн. лв.). След като ги направим още една със Сърбия. Трябва да имаме много възможности!

Финансиране има... само желание да има!

Оценка
-2 +25
 
Преглед на профил

mi6osp

Рейтинг: 1580 Неутрално
  • 19
  • 10:40
  • 31 яну, 2010

Диверсификацията е важна. Ако цената на газа от терминалите е много по-висока от тази на руския газ, по правилата на пазарната икономика е възможно руската цена да ни я качат до тази от терминалите,или да е с мъъъничко по-ниска.
Така ,че такава диверсификация не върши работа в преобладаващия брой случаи. Тази връзка ще се ползва само в авариини и кризисни случаи. А ние ще подпомогнем развитието на братския турски народ, като поналеем милиони в развитието на икономиката му. Понеже сме умни и богати.
Истинското решение на проблема е осигуряване на газ на цена, приблизително равна на руската.

До № 7:А Турция? 500 годишен приятел??

Когато някой е глупав,то е за дълго!

Оценка
-32 +11
 
Анонимен потребител

да

  • 20
  • 10:43
  • 31 яну, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Преглед на профил

mi6osp

Рейтинг: 1580 Неутрално
  • 21
  • 10:51
  • 31 яну, 2010

До №11,№16: Преминаването на танкери с втечнен газ през Басфора е риск,който турците няма да допуснат. Всеки кюрд или друг терорист с ръчен гранатомет може да направи почти атомен взрив насред Истанбул.

Когато някой е глупав,то е за дълго!

Оценка
-12 +13
 
Анонимен потребител

engin

Неутрално
  • 22
  • 10:51
  • 31 яну, 2010

ne na vrizki s tursiya tursite vin te sa izostanali te sa ot tretiya svqt kva rabota imame s tqh

Оценка
-15 +3
 
Анонимен потребител

Баш посредник

Весело
  • 23
  • 10:55
  • 31 яну, 2010

До коментар [#10] от "баш енергетик":

Нали Гуце ни свърза с Гърция. И с Виетнам. И от Казахстан обещаха газ, дето им утрепа архара. И с Австралия също ще се свържем. Мъ, кво сте ги стиснали тея пари ,сякаш са ваши ?

Оценка
-5 +10
 
Анонимен потребител

engin

Неутрално
  • 24
  • 10:56
  • 31 яну, 2010

i oste nesto ne vajno zakrivame bolnisi stoto imame mnogo rabota ima za sicki hubavi zaplati ima
ne ni trebva daje i es a bre hora nie sme virha

Оценка
-12 +2
 
Анонимен потребител

ВВ

Весело
  • 25
  • 11:09
  • 31 яну, 2010

До коментар [#21] от "mi6osp":

А бе кавал, ти знаеш ли колко танкера с втечнен газ минават през Босфора за година бе?
Някой костовист се беше изцепил преди време, че подобни танкери е забранено да минават през Босфора,...доказателството му - "Костов споменал"!!!..
Вие сериозно ли мислите, че ще спрат износа на втечнен газ и химикали, от Украйна, Русия,Грузия,
Е*ах ви в малоумниците!
Поне погледнете на картата, че за да стигнеш от Египет до Мраморно море, не е необходимо да минаваш Босфора.
Абе, костовисти.... кво да кажеш повече! Сега като се умешате с Боко, ще станете милиционер-костовисти, много добра комбинация за еталонна глупост.

Оценка
-20 +9
 
Анонимен потребител

ВВ

Неутрално
  • 26
  • 11:17
  • 31 яну, 2010

Към коментара ми №25
Забравих да спомена и Румъния.
Терминалът за втечнен газ се намира 15 мили северно от Констанца и се казва Мидия.

Оценка
-2 +9
 
Анонимен потребител

неук

Неутрално
  • 27
  • 11:30
  • 31 яну, 2010

някой знае ли къде е този Сараския залив?

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

Български реалист

  • 28
  • 11:34
  • 31 яну, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Анонимен потребител

Уф

Неутрално
  • 29
  • 11:35
  • 31 яну, 2010

До коментар [#27] от "неук":

Ти за Google maps или Google earth ,не си ли чувал?

Оценка
+9
 
Преглед на профил

«◄-Berk®-►»

Рейтинг: 298 Неутрално
  • 30
  • 11:43
  • 31 яну, 2010

Животът е само един миг между две вечности." Платон"

Оценка
-2 +6
 
Анонимен потребител

SK

Неутрално
  • 31
  • 11:45
  • 31 яну, 2010

Комунистите искат пари от данъкоплатците да се налеят в бизнеса за да не фалира. Това е казано в Хисар.

Оценка
-3 +6
 
Преглед на профил

Български патриот

Рейтинг: 684 Любопитно
  • 32
  • 11:55
  • 31 яну, 2010

Поредната глупост на Бойко. Може ли някой да ми обясни ЗАЩО ще строим терминал на турска, а не на българска територия?

Заменяме зависимост от Русия със зависимост от Турция. От трън та на глог.

Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов

Оценка
-25 +12
 
Анонимен потребител

география

Неутрално
  • 33
  • 11:59
  • 31 яну, 2010

Към №27: и аз си зададох този въпрос какъв е този неземен залив? Най-вероятно иде реч за поредната грешка на Дневник и мястото трябва да е Сароския залив, който се намира в Егейско, а не Мраморно море, на запад от Галиполския полуостров.
Подобен терминал, действително би имал смисъл при внос на втечнен газ от Катар и Египет, защото ще се избегне преминаването през протоците. Колкото до газа от Азербайджан и Туркменистан, остава малко мистичен въпросът как въпросното гориво ще стигне пристанището, независимо къде е терминала. За целта първо май е необходим газопровод като "Набуко".

Оценка
-1 +15
 
Анонимен потребител

Spetz

Неутрално
  • 34
  • 12:02
  • 31 яну, 2010

Тия от правителството се чудят как да си чешат езиците. то не беше диверсификацията с Гърция и Турция, терминал за втечнен газ в Гърция та сега и в Турция. Хайде холан слезте на земята и мислете трезво. Набуко - та нали Турция най-паче спираше този проект. Боко да се заеме с Авгиевите обори и да изрита крадлата Тошева от БЕХ. Стига са крали.

Оценка
-5 +9
 
Анонимен потребител

да газ

Неутрално
  • 35
  • 12:13
  • 31 яну, 2010

Най-сетне може и да се тури алтернатива на сашко дончевата газификация на овергъз.Омръзна ми да чета как клиентите от села и паланки броени на пръстите на 1 ми ръка имали много малки сметки за отопление ,защото ползвали услугите на овергъз.
България е една от малкото страни в които битовата газификация е на ниво равно на едно голямо нищо.
Тази фирмичка и тези хора нямат капацитет и възможности да газифицират страната ,НННоо имат монопола върху търговията с газ.
Бях в Чехия 2001 и там една градче празнуваше 100 години газификация, когато отидеш в Прага виждаш от всяка сграда как се показват тръбите и краищата на газовите конвектори.
Пак соц страна бивша ама Не.
Хайде другарю дончев искаме да прекараме зимата не с климатици , а на отопление нормално с газ.
И престанете да рекетирате хората към така и малкото ви изградени мрежи с условия АКО
искаш газ у Вас ,но ще си купиш котела и инсталацията от нас.
Ама аз намерих по -ефтинко или по- добро ,ООсори майкъл ! обади се на другия доставчик на газ .Ама такъв няма! ЕЕЕЕ

Оценка
-2 +12
 
Анонимен потребител

Здравия смисъл

Неутрално
  • 36
  • 12:23
  • 31 яну, 2010

Турция ,разбира се, няма да има проблеми, а само изгода, тъй като ще надува цените за газ за БГ.Турция по тая причина се е скарала с Азербайджан, защото искала да продава азербайджански газ от своя граница и да се разпорежда с цените, за което не беше съгласен Азербайджан. Значи БГ става зависима вече от Турция и при по-тежки условия. Друго.Съвсем неясно защо пишат за туркменски и азербайджански газ, когато и двете държави преди няколко месеца продали всичките си количества на Русия, а Туркмения основното количество газ продала на Китай. Освен това, в акватория на Каспийското море не са узаконени и договорени местата за добив, тъй като се водят спорове между крайбрежните държави в това число и Иран. Изключено е за сега да се говори за транспорт на газ и нефт през Каспийското море. И транспорт е възможен пак само през руските тръби. Така,че са реални само Катар и Египет. Но как реални? При тези разстояния и при това, че втечненият газ многократно по-скъп от обикновения и едва ли е по нечия джоб в БГ и при положение, че газта и сега много по-скъп от електрическата енергия.Нашето семейство,макар,че и прокарало инсталации за парното на газ, но било принудено да се откаже поради много високите цени. Между намеренията, меморандумите, приказките и реалността пропастта е много голяма. Интерес от това има само Турция, тъй като ще продава този газ, който сама купила. И съответна ще диктува и цените. Пресметнете колко цени ще се наслагат на крайната цена за БГ.

Оценка
-15 +9
 
Преглед на профил

mi6osp

Рейтинг: 1580 Весело
  • 37
  • 12:27
  • 31 яну, 2010

До №25: Сведенията ми за затрудненията / забраните за преминаването на Босфора от танкери за втечнен газ са от мой роднина, който работи на такъв голям танкер в Средиземно. На танкери като неговия е забранено да преминават през Босфора. Маршрутите му са между средиземноморски пристанища. Възможно е малки съдове с втечнени газове да минават, но ограниченията само ще стават все по-строги.А и с тях не може да се замени газопровод,захранващ държава.
Ако прочетеш, към кого е коментарът ми, може пък и да разбереш, защо трябва да се мине през Босфора.
Най-малко пък съм костовист!

Когато някой е глупав,то е за дълго!

Оценка
-7 +3
 
Анонимен потребител

ма няма газ

Неутрално
  • 38
  • 12:31
  • 31 яну, 2010

аре стига сте се дърлили набуко мабуко, източния западен или втечнен газ от терминал.Искам да ползвам предимствата на това гориво Сега и веднага ,да плащам като на запад, но сега и веднага.През к....ра ми е дали ще мине тръбата от ляво или от дясно.

Оценка
-6 +5
 
Анонимен потребител

СК

Неутрално
  • 39
  • 12:31
  • 31 яну, 2010

Овергаз е руска фирма, а С. Дончев е назначен от руснаците.

Оценка
+18
 
Анонимен потребител

до неук

Неутрално
  • 40
  • 12:35
  • 31 яну, 2010

не си неук, просто името не е точно. нарича се сароски залив с център град сарос корфези на около 300 км. на югозапад от Истанбул. ама това всичкото трябва да се провери, преди да се говори и пише.

Оценка
+10
 
Анонимен потребител

география

Весело
  • 41
  • 12:47
  • 31 яну, 2010

до №40: неук наистина е прав да пита и липсата на редактор е очевидна. Град "сарос корфези" не съществува - думичката "körfezi" означава просто "залив" на турски. Сългасен съм, че "трябва да се провери, преди да се говори и пише".

Оценка
+9
 
Преглед на профил

Eshil

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 42
  • 13:04
  • 31 яну, 2010

..."Възможно е и цената на доставяния по нея газ да се окаже много по-висока в сравнение с цената на руския газ, смятат от ръководството на "Булгаргаз"...."Горкият Б.Б просто се чуди чий задник по напред да лижи, но изглежда забравя че немците и руснаците играят сега в един отбор сруещу конкурента зад океана!

Eshil

Оценка
-17 +2
 
Анонимен потребител

duck

Неутрално
  • 43
  • 13:31
  • 31 яну, 2010

Луков не така бе приятел .Никои не говори че ние ще строим ,ще бъде общ .Не да сме зависеми от Турция а да сме независеми от Русия .Ах генерале ,генерале как да построим терминал във Бг като нямаме инфраструктура и каде по точно като Солун вече не е наш

Оценка
-1 +12
 
Анонимен потребител

Имаме новина! БРАВО!

Неутрално
  • 44
  • 13:32
  • 31 яну, 2010

Бившият шеф на “Булгаргаз” Васил Филипов от 2години предлагаше тази идея! Така е много по-изгодно за страната ни от всекви връзки с Гърция и Сърбия!

Браво на Борисов ето това е прагматизъм и взаимно изгодни сделки!

Оценка
-2 +13
 
Анонимен потребител

Защо не е водеща тема

Неутрално
  • 45
  • 13:35
  • 31 яну, 2010

Това за първи път се чува? Никъде в друга медия няма позобна информация ако дневник са сигурни в инфото трябва да го направят водеща тема! А иначе втечнения газ е бъдещото и е много по изгодно и евтино! Въпросът е защо Турците са се навили? Така цакат руснаците и гърците.

Оценка
-3 +9
 
Анонимен потребител

Keloğlan

Весело
  • 46
  • 13:36
  • 31 яну, 2010

До български патриот,коментар 32:

Патрийоте, къде на ваша земя бе,колега? Да ти напомня ли това, което патриот като теб не иска да Чуе-малко земя имате,само едно затворено море(пристанище) и най- веЧе не сте народ,който сам решава!
Както искате бе,те не напразно са казали дедите ни:' Gyavur iyilikten anlamaz!'

Оценка
-14 +3
 
Анонимен потребител

Герхард Шроьодер (ГазГерд)

Неутрално
  • 47
  • 13:38
  • 31 яну, 2010

В момента на Германия предлагат втечен природен газ от Алжир на половин цена отколкото тръбния руски газ.

Възникава проблем, че договорите с Русия са дългосрочни (20 - 30 г.) и Дойчо е длъжен да купи договореното количество руски газ, който в момента дори не може да изгори заради намалялата консумация поради кризата и постоянните спестявния (изолаци на сгради, ел. енергия) които правят швабите.

Така, че краткосрочно Дойчо не може да се възползва от евтиния втечнен газ на половин цена. Навремето се радваше, че има дългосрочно споразумяна цена и количество.... сега обаче се мръщи....

Бългрия би трябвало да провери как седят нещата с руските договори....

Оценка
-1 +14
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 236 Неутрално
  • 48
  • 13:40
  • 31 яну, 2010

Глупости на търкалета са казали коментиращите, или поне някои от тях.
Кой ви каза че ще е по-скъпа тая газ след като Русия реално продава точно нея?
Какво ни грее кой каква станция ще прави? Ние искаме газ, а цените - ще ги платим ако ни устройват, ако не - здраве да е.
Ще си строим нов АЕЦ.
Те затова руснаците искат и Белене - да го спират, защото 1/2 по-евтин ток = 1/2 по малка консумация на газ. Поне

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

до горния поуст

Неутрално
  • 49
  • 13:41
  • 31 яну, 2010

Аз затова казвам че тая новина е ШОК и ОГРОМЕН УСПЕХ АКО Е ИСТИНА! Пак казвам втечнения газ е много по-изгоден от руските тръби и там е бъдещето. Цената му е на половина и Васил Филипов от две години говори за това и как олигарси като Сашо Дончев не допускат такава сделка щото е неизгодно за тях!

Оценка
-3 +17
 
Анонимен потребител

ВВ

Весело
  • 50
  • 13:50
  • 31 яну, 2010

До коментар [#37] от "mi6osp":

Не знам какъв танкерист е твоя познат брат ми, но супер танкери МОГАТ да влизат в Черно море.
Те не могат да минават натоварени, защото газят повече от 20 метра (а лимитиращото газене на Босфора е толкова.)
Но в миналото, когато реекспортирахме доста руски нефт на далавера (купувахме с рубли продавахме с долари) нашата държава наемаше един супер танкер (към 350 000 тонен).
Минаваше Босфора под баласт с 15 метра газене.След това товареше в Туапсе и стоеше закотвен на около 25 мили източно от Емине (по-близо не можеш да доближиш брега с 22метра газене). Оттам се претоварваше на 75 000 тонните ни танкери и като сменят докиментите ае за износ .
А точно Костови са думите, че: "на няколкостотин метра от брега огромен танкер разтоварва пред очите на туристите"!
Ама той е савецката школа за селскостопански авиатори , толкова и знае.
Е, как да не е тъпанар?
България отдавна трябваше да има газов терминал.
Вместо да се дават 2 милиарда за тръба под Черно море, можеше да се изгради един терминал във Варненското езеро , да се купят 4-5 средни газови танкера (35 000 тонни)и да се внася втечнен газ, както прави Япония. И плюс това доста по-евтино ще ни излезе от 2 милиарда. А тези танкери могат да минават през Босфора брат ми.
Да, ама не! Понеже , корабчетата могат да ни снабдяват с газ не само от "Наша Раша" - това не се прави.
А осраното Варненско езеро направо чупи фара по доходи от туризъМ!! Нали?

Костов си е пребоядисан путлеровец и нищо повече.
Всичките ни политици - въртят сучат - но все от едно място сме енергозависими.








Оценка
-11 +4
 
Анонимен потребител

Хахохихи

Неутрално
  • 51
  • 13:51
  • 31 яну, 2010

До коментар [#11] от "qq":
На кое твое пристаникще, бре малоумник. Танкери през Босфора не знам да пускат. От всичките ни съседи турците са най-предвидими, така че не виждам проблем алтернативата на руския газ да минава през Турция и със сигурност знам, че не искам да е през Гърция

Оценка
-4 +5
 
Анонимен потребител

пич до 44

Неутрално
  • 52
  • 14:02
  • 31 яну, 2010

Кой е този държавен служител уволнен при това от държавна фирма и на който му подариха сабя.Къф е тоя че се показва с тази сабя/меч,рапира и тн/ по новините.Работилите в държавна фирма като ги махат саби ли им дават, или джурналистически моменти да се хвалят, ааа забравих и ордени стара планина.
АА този екземпляр вф беше и в няккакъв конурс за мъж на годината.
Моля не се блъскайте терминал 2 на Соф летище ,сектор заминаващи работи нон стоп.

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

Не е смешно

Весело
  • 53
  • 14:20
  • 31 яну, 2010

До коментар [#51] от "Хахохихи":
Мдаа.
Теза на костовист - "ТОЙ НЕ ЗНАЕЛ"

Мдааа. Танкери през Босфора не пускали?
Те веднъж се опитаха да го затворят турчулята, че бил тесен, но в отговор руснаците им казаха: "Няма проблеми да го разширим, кажете само с колко?"
Например само от Туапсе и Новоросийск се изнасят десетки милиони тонове нефт газ и химикали годишно. Те откъде минават? Да не прехвърчат през Босфора?

Оценка
-7 +5
 
Анонимен потребител

до мишока

Неутрално
  • 54
  • 14:21
  • 31 яну, 2010

Къв босфор те тресе бе пич ,пристанището е на входа на Мрамоно море, което си е 1 канал на практика .Мини от там огледай и тогава пиши.АА да в началото започва с 1 паметник те турчулята много се гордеят с него /нощем е осветен/амаа оня тъпънар чърчил никога не казва ,че е издигнат в памет на неговата некадърност да ръководи военни дийствия.
Бог да прости хората загинали там ръководени от 1 политик.

Оценка
-3 +3
 
Анонимен потребител

Ибрахим Мустафа

Неутрално
  • 55
  • 14:26
  • 31 яну, 2010

Както са казали "The interest leads the World", или с други думи "Интереса клати феса." Ще се прави взаимоизгоден бизнес и туй то...

Оценка
-1 +7
 
Анонимен потребител

Румито Йелева

Весело
  • 56
  • 14:32
  • 31 яну, 2010

До коментар [#54] от "до мишока":

А пък в Норвегия какви провали пак с флота има тоя Чърчил - да не ти разправям.
И аз не мога да го стигна даже.

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

mi6osp

Рейтинг: 1580 Неутрално
  • 57
  • 14:38
  • 31 яну, 2010

До №50 и някои други: До,весел спор се зароди, без да съм го искал. Когато се пише,без да са прочетени всички коментарии,нещата стават развален телефон.
1. Не сте ли забелязали,че миналото е минато. Да ,през Босфора МОЖЕХА да минават супертанкери, даже и нашите български. Сега не могат. При една авария, или терористичен акт на среден танкер пред Истамбул /а това няма как да не се случи/, ще забранят и минаванета на средните. Тогава?
2. Всъщност, изказах мнение, че ако този газ е твърде по-скъп, това не е диверсификация, а напразно прахосани пари. Защото една икономика може да се срине и от газова криза, но със сигурност и от скъп газ. А да ползваш строен от теб терминал само при криза е безумие.
Ако да Вас бензиностанцията продава гориво на 2лв.,съседната на 3, къде ли ще зареждате?
2.

Когато някой е глупав,то е за дълго!

Оценка
-8 +2
 
Анонимен потребител

50% по-евтино парно???

Неутрално
  • 58
  • 14:52
  • 31 яну, 2010

Аз не разбирам от тия неща ама ако втечнения газ е 50% по-евтин от руския газ това означава ли че парното ще поевтинее с 50%? Ако е така това е събитието на годината за мене!

Оценка
+5
 
Преглед на профил

mi6osp

Рейтинг: 1580 Весело
  • 59
  • 14:55
  • 31 яну, 2010

До №58: Успокойте се ,по скъп е. Идеята е и руският да поскъпне!

Когато някой е глупав,то е за дълго!

Оценка
-5 +3
 
Анонимен потребител

GÜNEŞ

Любопитно
  • 60
  • 15:00
  • 31 яну, 2010

http://videonuz.ensonhaber.com/izle/canli-yayinda-solcu-turkusu-soyledi

Ето ви Босфора преди 3-4 Часа, танкери минават...
Полат Алемдар пее 'комунистиЧеска'(лява) песен!

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

до mi6osp

Неутрално
  • 61
  • 15:03
  • 31 яну, 2010

Имаш предвид да падне не да поскъпне предполагам? Защото като ти се бутне монопола обикновено цената пада.

Оценка
+4
 
Преглед на профил

mi6osp

Рейтинг: 1580 Весело
  • 62
  • 15:12
  • 31 яну, 2010

Вярно,че минават. Този е около 20 000 брт,празен. Дайте снимка на минаващ супертанкер. Даже и празен. 350 000 брт, както е упоменал №50 за едно по- друго време.
Хайде,чакам.

Когато някой е глупав,то е за дълго!

Оценка
-4 +3
 
Преглед на профил

mi6osp

Рейтинг: 1580 Неутрално
  • 63
  • 15:23
  • 31 яну, 2010

До №61: Пояснявам:
Преговорите с Русия досега:
Българите: Искаме да купим газ.
Руснака: Може! Цената еди колко си долара!
Б.: Ама не може ли да понамалите, ти баща, ти майка, друг източник нямаме?
Р: Добре намалям 10%, ама ще расте през годините.
б: Приемам.Ура.


Построяваме терминал на турците и тръба до нас. Ама газа по-скъп с примерно 30 процента.


Преговори с руснака:Първите две изречения същите . Промяната: Б: а, много е, ще купим от другите.
Р:/ехидно/ Добре, считайте,че съм предложил увеличение на предложената цена с 28 %.
Б: Пппррри ееммаммм.....

Когато някой е глупав,то е за дълго!

Оценка
-7
 
Анонимен потребител

M Atatürk

Неутрално
  • 64
  • 15:32
  • 31 яну, 2010

Краъ на 500 год изфънбраçното съжителстфо! Да жифее Бг Тр дружба

Оценка
-4 +1
 
Анонимен потребител

Анонимен

Неутрално
  • 65
  • 15:33
  • 31 яну, 2010

До коментар [#1] от "Realist":
"Браво, това е един от най- важните краткосрочни приоритети на България. ЕНЕРГИЙНА НЕЗАВИСИМОСТ! "

Точно така! За съжаление, когато Костов повдигна този въпрос преди години, ниокой не му обърна внимание. Трябваше джуджи да ни спре газа, да помръзнем малко, че да се сетим кое е най-важно..

Оценка
-2 +6
 
Преглед на профил

Вальо

Рейтинг: 461 Неутрално
  • 66
  • 15:44
  • 31 яну, 2010

Браво! Ние си направихме терминалите, сега и на Турция ще финансираме строителството. Остава един-два АЕЦ-а да им построим, да кажат хората „Ашколсум, машалла комшулар!”.
Нов терминал е около 1млрд. долара. Ако бяха малко учили, щяха да искат от Турция да пусне танкерите за LNG през Босфора, не да им строим ние терминалите, язовирите и т.н.
„Бойко бре, чети, Бойко бре учи….!” Ама не ще човека и това е.
Тук има картинка, с цени и корабче-танкер.
http://www.energyinvestmentstrategies.com/2008/04/18/natural-gas-prices-may-have-further-to-go-for-good-reason/
Цените са следните: Испания – 642лв/1000м3, Англия – 550лв, САЩ – 480лв(най-ниска), Япония -729лв. (1м3 газ = 36678,5BTU – British thermal units)
Това са цени, на които КУПУВАТ. Нашата държава(ДКЕВР) ПРОДАВА на 413,24лв/1000м3. Направо сме на далавера. Ще помпим до 200atm, ще охлаждаме до минус 190 градуса, ще товарим и разтоварваме на супер скъпи танкери през супер скъпи инсталации за охлаждане/топлене и сгъстяване/редуциране, а цената ще е по-ниска?
Ама хубаво име на танкера са избрали, а?

Оценка
-8 +4
 
Анонимен потребител

росен

Неутрално
  • 67
  • 15:56
  • 31 яну, 2010

А защо като е евтин втечнения газ Турция внася по голямата част от нужния й по газопроводи от Русия.Втечнения газ преди да влезе в мрежата трябва да се преработи в завод.Завода е турски и трябва да си платим.И защо трябва да се инвестира в Турция в терминали без да си собственик на завода.Май пак ще гушим други

Оценка
-6 +4
 
Анонимен потребител

Стара ти е информация Вальо

Неутрално
  • 68
  • 16:00
  • 31 яну, 2010

До коментар [#66] от "Вальо":

Много ти е стара информацията пич. Гледай тук колко пхлащат крайните консуматори в САЩ сега - около 220 лв на 1000м3
http://www.eia.doe.gov/oil_gas/natural_gas/info_glance/natural_gas.html

А ето ти цените на втечнен газ:
http://tonto.eia.doe.gov/oog/info/ngw/ngupdate.asp

Три пъти по-ниски от тези, които цитираш (твоите са отаприл 2008 г.)

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

Стара ти е информация Вальо

Неутрално
  • 69
  • 16:02
  • 31 яну, 2010

При това обърни пвнимание - това са спот цени, които по дефиниция са по-високи

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

Стара ти е информация Вальо

Гневно
  • 70
  • 16:08
  • 31 яну, 2010

Ето ти още инфо:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dd/Henry_hub_NG_prices.svg/621px-Henry_hub_NG_prices.svg.png

Това са цените през последните 10 години. Твоите данни са от един кратък ценови пик през април 2008. Кого мислиш че ще излъжеш в епохата на Интернет? И кой ти плаща да лъжеш?

Оценка
+6
 
Преглед на профил

KLINGON

Рейтинг: 85 Неутрално
  • 71
  • 16:16
  • 31 яну, 2010

"...Срамно е ние да сравняваме силата си с такива гламавци, каквито са турците…"... из дописка на Васил Левски до в. Свобода, публикувана на 13.02.1871 г.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

ss

Неутрално
  • 72
  • 16:20
  • 31 яну, 2010

Как може с Турците работа да правите. Продаде нас Бойко. Махайсе от тази страна, иначе ще ни потурчис всичките

Оценка
-10 +4
 
Анонимен потребител

Езиковед

Весело
  • 73
  • 16:48
  • 31 яну, 2010

До коментар [#72] от "ss":
"Продаде нас Бойко. Махайсе от тази страна"

Ей, и това КГБейче за 20 години в руското посолство в България не е успяло д научи български..

За сравнение - неговата фраза на руски звучи така:
"Продал нас Бойко. Убирайтесь из этой страны" Приликата е очевидна

Оценка
-1 +10
 
Анонимен потребител

!!!!

Неутрално
  • 74
  • 16:59
  • 31 яну, 2010

До # 72 махйте се вие в Сибир и даите пример и на другите комунисти.

Оценка
-1 +7
 
Анонимен потребител

тъпотия

Неутрално
  • 75
  • 17:02
  • 31 яну, 2010

Никога и при никакви условия втечненият газ не може да бъде по-евтин от обикновения, а напротив е много по-скъп по простата причина,че иска изграждане на сложни и скъпи инсталации, заводи и се използват специални технологии както и разстоянията от Катар и Египет са големи.И колкото и да казваш: халва, халва, няма да стане по-сладко в устата.Кой дава такива съвети на ББ не съобщават, но това е буквално провокация. За бедната държава като БГ този вариант е разорение и хвърляне пари на вятъра и могат да го позволят богатите държави както и използване на слънчева и вятърна енергия . За тях също са се изприказвали много приказки докато не са разбрали, че е невъзможно скъпо. Не трябва да си грамотен технически за да разбере простата истина: там където се дават много пари , ще искат да ги компенсират и да вземат отгоре печалба.Това ще прави Турция с газта и не правите илюзии. Това не е изграждане на независимост, а заробване от много пресметлив съсед.Как може ББ да не види две крачки напред?

Оценка
-8 +4
 
Анонимен потребител

ЕТ

Неутрално
  • 76
  • 19:17
  • 31 яну, 2010

Турция не ни е враг.Турция ни е НАТО съюзник.
Най важно Турция е пазарна економика и може да смениш договаряният когато искаш.
Русия е враг на НАТО,Европа и на България.
Русия има ракети насочени срещу България.
Русия поддържа масивна агентурна мрежа в България начело с Гоце и Сергей.
Русия е империалистичен монопол която иска да владее цялата ни е
Енергия с цел да ни доминира и експлоатира.

Оценка
-4 +5
 
Анонимен потребител

Бай Петко

Весело
  • 77
  • 22:27
  • 31 яну, 2010

ЕТ,драги ако мислиш че някой българин ще ти са върже на лъжите, жестоко се бъркаш.

Оценка
-7 +2
 
Анонимен потребител

Есхил

Неутрално
  • 78
  • 23:00
  • 31 яну, 2010

...."..."Възможно е и цената на доставяния по нея газ да се окаже много по-висока в сравнение с цената на руския газ, смятат от ръководството на "Булгаргаз"...."Горкият Б.Б просто се чуди чий задник по напред да лижи, но изглежда забравя че немците и руснаците играят сега в един отбор сруещу конкурента зад океана! .."

Оценка
-6 +2
 
Преглед на профил

capitalist

Рейтинг: 1227 Неутрално
  • 79
  • 23:44
  • 31 яну, 2010

До коментар [#75] от "тъпотия":

ти си тъп и упорит ,хората ти дават линкове ,че втечненият газ е по евтин от руският,но ти продължаваш ама то не може да е по евтина щото бил много скъп .......нито цифри даваш ,а само заучени фрази ....шушон обади се на някой роднина в сащ и го питай колко струва газът там и колко е в българия ....там не са на руски газ ......

Оценка
-3 +5
 
Преглед на профил

capitalist

Рейтинг: 1227 Неутрално
  • 80
  • 23:59
  • 31 яну, 2010

До коментар [#66] от "Вальо":

ти добре ли си ,какво ще изстудяваме ние ......изстудява ПРОДАВАЩИЯТ и проблема е негов ,а не наш ........

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

istanbulu

Неутрално
  • 81
  • 00:35
  • 01 фев, 2010

да има разбирателсво търговия да има бизнес между бг и турция и двата народа да пе4елят бг е наж съузник от нато нека приятелството победи

Оценка
-1 +6
 
Анонимен потребител

Xm

Неутрално
  • 82
  • 10:19
  • 01 фев, 2010

Пишкайте ГАЗ руски подлоги. Таман, след като се построи терминалът ще има с какво да си поливате мъката. Удоволствие е да чете човек как рИвете, като вдовица за х--. Многото парички дето се надявахте да ги гушнете от руските доставки, бавно, но сигурно изчезват, май. Ха-ха-ха-хаааааа! Евала ББ.

Оценка
-1 +3
 
Анонимен потребител

втечнен газ

Неутрално
  • 83
  • 12:03
  • 01 фев, 2010

В България много хора все още мислят че е изгодно да се произвежда сирене от сухо мляко. Това е глупост както е глупост че втечнениа газ може да е по-евтин от руския.
За да се втечни добивания газ се ползва много енергия и трябва завод който струва милиони. При процеса се отдела въглероден двуокис който се нагнетява обратно в земята - допълнителна енергия. Транспортира в специални кораби - струващи скъпо. След това нов, скъпо струващ завод превръща втечнения газ в обикновен, отново консумиращ енергия.

Не пишете глупости. Сами си направете сметката. Втечнения газ е по-скъп. Цената е свързана с цената на нефта. В момент по-малко от 10% от консумирания газ се втечнява. Обикновено е от находища кадето е трудно да се строи газопровод. Руснаците имат такъв в Сахалин.

Оценка
-2 +1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.