Регистрация
05 фев 2010, 14:40

Екоактивисти се обявиха против представянето на заменките като престъпление

Последна промяна в 16:22 на 05 фев 2010, 1796 прочитания, 14 коментара
Екокоалицията "За да остане природа в България" се обяви против идеята на държавата да представи пред Европейската комисия замените на гори като престъпление, а не държавна помощ. Това обявиха природозащитниците в специална декларация.

Ако тази тактика успее, тя може временно да отложи глобите за България, но ще усложни и оскъпи процеса впоследствие и ще позволи на фирмите, участвали в замените на гори, да прехвърлят тежестта на глобите и санкциите върху българското общество, смятат екоактивистите. Според тях тези, които са се облагодетелствали от замените, ще могат или да прехвърлят собствеността на други лица, или просто да фалират.

Екоактивистите бяха първите, които предупредиха, че замените на гори са непозволена държавна помощ и дори сезираха ЕК за това още през 2008 г. Според тях Брюксел няма да вземе насериозно твърденията за престъпно действие, защото това означава да се представят доказателства за открити досъдебни производства за всички извършени замени, а такива до момента няма. Позоваването на потенциално престъпление може само да отложи наказателната процедура за неправомерна държавна помощ, но ще я задвижи отново след приключване на досъдебната и съдебна фаза на първото наказателно производство, смятат природозащитниците.  
  • Зарче
Етикети
14 коментара
 
Анонимен потребител

Nora

Неутрално
  • 1
  • 14:49
  • 05 фев, 2010

Прави сте не е престъпление, а си е една ГОЛЯМА далавера. Моето мнение е: заменките се обявяват за недействителни и се връщат, който строил руши и рекултивира за собствена сметка!

Оценка
-2 +39
 
Анонимен потребител

NK

Неутрално
  • 2
  • 14:57
  • 05 фев, 2010

До коментар [#1] от "Nora":

Все пак не може така - хорицата трябва и на топло да постоят поне по годинка-две, за да не измръзнат по улиците без тези имотчета... нали така?

Оценка
-1 +24
 
Анонимен потребител

Фаетон

Неутрално
  • 3
  • 15:11
  • 05 фев, 2010

Правилно!Точно така!

Ако заменките са престъпление-къде са съдебните производства,къде са следствените,къде са първита осъдени?

Правителството да не си играе с огъня!
Не си ли дават сметка,че тия въпроси ще им бъдат задавани на следващите избори?

Гл.прокурор да вземе да свърши нещо-как точно ще бъде облечено в юридически дрехи явлението"заменка"нас не ни интересува!

Нас ни интересуват следните прости неща:

Да бъдат осъдени мошенниците.
Да бъдат осъдени политическите им покровители.
Да има природа в БГ.
да не плащаме глобите на ЕС.

Иначе какво излиза-едни правят заменки-ние им плащаме глобите?

Е,това вече няма да мине!

Оценка
-1 +26
 
Анонимен потребител

някой си

Неутрално
  • 4
  • 15:14
  • 05 фев, 2010

Че то не е престъпление!

Дали е морално е съвсем друг въпрос. Но в 99% от случаите нещата са или съвсем законни или има административни нарушения. Но това според българските закони не е престъпление!

Така че ако някой се надява хора да лежат в затвора за това - е няма да стане.

Разберете, тия дето са крали не са по глупави от вас. Напротив по умни са били и така са крали, че сега няма как да ги опандизите. Остава ви варианта - народен съд или просто да ги отстраните от хранилката. Второто е по лесно и възможно.

Оценка
-4 +14
 
Анонимен потребител

123

Гневно
  • 5
  • 15:24
  • 05 фев, 2010

подкрепям Нора напълно, трябва да се гласува изричен закон, с който тези заменки да се обяват за нищожни- в противоречие със закона и морала, и земите да бъдат върнати на държавата. аз обаче си мисля, че няма воля в правителството това да стане...ненапразно Б.Б. казва, че започва да събира, интересно защо от нас, като данъкоплатци, парите за санкциите, защитава депутата от ГЕРБ, участвал в скандални заменки, а пък рокуратурата си измива ръцете, като казва, че нищо не може да направи по въпроса. интересно какво ли може въобще да прави прокуратурата.

Оценка
-1 +10
 
Анонимен потребител

СССРейчо

Неутрално
  • 6
  • 15:42
  • 05 фев, 2010

Заменките са престъпление за пред Европа !!! За оправдание...
У нас те са чисто и просто кражба, с елементи на незаконно забогатяване, която се прикрива от прикриватурата и червената мафия. Борис ВЕЛЧЕВ знае това много добре. Затова е там по поръчка на ГОЦЕ Първанов !!!

Оценка
-2 +6
 
Анонимен потребител

съдебен пристав

Весело
  • 7
  • 15:45
  • 05 фев, 2010

До коментар [#4] от "някой си":в сутрешния блок на Нова проф.Джеров аргументирано доказа, че в случая е престъпление и попита защо в студиото няма представител на прокуратурата. Казусът е съдебен, а не морален.

Оценка
-2 +6
 
Анонимен потребител

зограф

Неутрално
  • 8
  • 15:52
  • 05 фев, 2010

Един луд изял десет зелника, по-луд е който му ги дал !

Оценка
-2 +3
 
Анонимен потребител

КАПИТАНСКА

Неутрално
  • 9
  • 15:56
  • 05 фев, 2010

ТЕЗИ ХОРА НЕ ГИ РАЗБИРАМ-ВСИЧКИ ВИЖДАМЕ ЗА КАКВО СТАВА ВЪПРОС,ЕС ЩЕ НИ СКЪСА ОТ ГЛОБИ ЗА ИЗВЪРШЕНОТО,А ТЕ -НЕ БИЛО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ. АМИ КАКВО Е ТОГАВА? ПОДИГРАФКА С НАРОДА И ЛИЧНИ ОБЛАГИ НА ПРАВОИМАЩИТЕ !

Оценка
-2 +4
 
  • 10
  • 16:29
  • 05 фев, 2010

Точно, така!
Не е престъпление на един или няколко чиновника! А ДЪРЖАВНА ПОМОЩ за фирми близки до властта! И това се практикуваше системно от Иван Костов насам.
По добре да ни треснат една тежка глоба и да забравим веднъж за винаги с тази практика! Виновните да върнат горите а Тройната коалицияда плати глобата.
Ако неще плащаме докато се събудим!
Няма само да спим и да чакаме някои друг да ни свърши работата!

Хитростта пречи на мисълта!

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

bobby12345

Любопитно
  • 11
  • 17:09
  • 05 фев, 2010

Бойчето нали щеше да вкарва хора в затвора. Да му дам ли списък:
Юруков, Чакъров, Кабил, Станишев, Доган, Етем... Айде да го видим големия мъж.

Оценка
-2 +4
 
Анонимен потребител

Фаетон

Неутрално
  • 12
  • 17:29
  • 05 фев, 2010

До коментар [#9] от "КАПИТАНСКА":

Прочети материала още веднъж!
Добронамерен съвет!

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

Николчо Дем...

Неутрално
  • 13
  • 17:57
  • 05 фев, 2010

Голяма част от хората са умишлено заблудени по отношение на заменките,тъй-като страни при част от тези заменки са държавата и общините,които поради свои инфранструкторни проекти са разменяли с държавата свои земи или гори.Община в планински район проектира да построи кабинкова въжена линия до определена курортна местност.Част от трасето преминава през гора от държавния горски фонд.Между двете страни се разменят имоти/и не винаги край морето/,за да може да се реализира проекта.Ккакво лошо има в това?Това е и причината ГЕРБ да не забрани въобще заменките,а само да наложи мораториум.Не изключвам в отделни случаи и злоупотреби,но смятам,че те не са чак толкова много.Темата умишлено се раздухва с политическа цел.

Оценка
-7 +2
 
Анонимен потребител

Фаетон

Неутрално
  • 14
  • 18:22
  • 05 фев, 2010

До коментар [#13] от "Николчо Дем...":

Тия ги разправяй на партийно събрание!

По-скоро някъде е възможно да е имало и целесъобразна заменка,случайно!

Всички други са обслужили отбрани глави от присъдружните партии БСП-ДПС!

Оценка
-2 +4
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.