Регистрация
18 фев 2010, 10:39

ГЕРБ предлага по-либерален режим за пушачите в заведенията

От Юлиана Колева Всички статии на автора
Последна промяна в 12:51 на 22 фев 2010, 10969 прочитания, 369 коментара
Да отпадне пълната забрана за тютюнопушене в заведения, която трябваше да влезе в сила от 1 юни. Такова предложение за промени в закона за здравето ще внесат днес до края на деня депутати от ГЕРБ. Няколко народни представители на мнозинството обявиха на пресконференция готвените изменения. Предложенията бяха представени от Димитър Лазаров, Иван Иванов и Светлин Танчев от мнозинството. По-късно и от ръководството на групата на ГЕРБ се изказаха в подкрепа на поправките.

Идеята е за заведения до 100 кв.м собственикът сам да определя дали да се пуши или не, като това трябва да е ясно обозначено. Над 100 кв.м площ собственикът ще трябва да обособи отделно помещение за пушачи, което да е добре изолирано и да няма преход между двата салона.

Аргументът на вносителите на поправките е, че пълната забрана за пушене в заведенията, която трябваше да  влезе в сила от 1 юни, ще затрудни както бизнеса, така и туризма, а най-вероятно и няма да се изпълнява. Тази забрана е още по-проблематична в условията на криза.
Бойко Борисов:
Предходното правителство е приело закон, с който от 1 юни отпада възможността да се пуши на обществени места. Това обаче няма как да се случи нито веднага, нито когато и да е. Познаваме се, българите. Би трябвало днес в парламента депутатите да са казали, че ще помислим върху възможността нощни барове, дискотеки и подобни такива, където няма как да се спрат пушачите, да се пуши. В много европейски държави нещата са така. Ще направим обществена дискусия и ще решим въпроса. Вчера говорих с много хора и една част ми казаха "браво", а други - "пушачите да излязат навън".


По думите на Светлин Танчев от ГЕРБ преходът трябва да е по-плавен и тоталната забрана може да бъде въведена след 4-5 години.

Пълната забрана за пушене в други обществени места се запазва.

В кулоарите на парламента съпредседателят на парламентарната  група на ГЕРБ Искра Фидосова и председателят на здравната комисия Лъчезар Иванов  (ГЕРБ) подкрепиха идеята на съпартийците си. Фидосова отбеляза, че така ще се създаде по-работещ механизъм, защото така или иначе пълната забрана няма да се изпълнява. Идеята е, че сега ще има яснота и всеки ще знае в какво заведение влиза, тъй като ще има ясно обозначение дали е за пушачи или не и така контролът ще е по-лесен.

"Много неевропейско", коментира лидерът на ДСБ Иван Костов идеята на депутатите от ГЕРБ. Това е много балкански манталитет, даже ориенталски, допълни той.
Идеята за смекчаване на режима за пушене от юни 2010 г. беше лансирана още преди месец от депутата от ГЕРБ Емил Димитров, известен като Емо Софийския, който обаче не е сред вносителите на изменението. До юли 2009 г. той притежава половината от дружеството "Симеон 2", което участва в "Табак трейдинг партнърс", фирма, която се занимава с дистрибуция на цигари. По-късно прехвърля дела си на Елеонора Димитрова, според справка в Търговския регистър. Емил Димитров в продължение на години е председател на Асоциацията на производителите и търговците на тютюн и тютюневи изделия. В организацията влизат "Булгартабак" и дистрибуторите му.

  • Зарче
Етикети
369 коментара
 
Анонимен потребител

zadimen

Разстроено
  • 1
  • 11:00
  • 18 фев, 2010

Тия ако го приемат тва повече няма да гласувам за тях

Оценка
-50 +223
 
Анонимен потребител

PV

Неутрално
  • 2
  • 11:00
  • 18 фев, 2010

Танчев, ти удължаваш убийството извършвано от пушачите, спрямо непушачите!!!

ГЕРБ - започвате да се излагате и на социалните фронтове!!!

Оценка
-51 +194
 
Анонимен потребител

avtor

Гневно
  • 3
  • 11:02
  • 18 фев, 2010

то да отпадне и правилника за движение по пътищата, защото не се спазва. пък и има недоволни, че някой се опитва да ги спре да газят пешеходци или да си карат голфа със 120 по борис 3.

Оценка
-25 +281
 
Анонимен потребител

вай-вай-вай

Неутрално
  • 4
  • 11:02
  • 18 фев, 2010

Сега 4-5, после 40-50 години. Ако искаш да не става нещо - просто проткаш.

Оценка
-20 +198
 
Анонимен потребител

Ban smoking

Весело
  • 5
  • 11:03
  • 18 фев, 2010

Забрана за пушене на всички публични места, ресторанти, барове, клубове, кафета,.........навсякъде!

Оценка
-48 +234
 
Анонимен потребител

...

Неутрално
  • 6
  • 11:03
  • 18 фев, 2010

Аха да се случи нещо добро и ще го провалят. Забраната ще донесе добро и на пушачите и на непушачите. Кръчмите в Лондон където също не се пуши са пълни и атмосферата е много по-приятна от задимен лисичарник.

Оценка
-32 +234
 
Преглед на профил

yyanev

Рейтинг: 8 Гневно
  • 7
  • 11:04
  • 18 фев, 2010

Именно в заведенията е най-важно да се въведе тази забрана. И никакви 100 кв.м граница, че като влезеш в малко заведение, трябва да ходиш после на химическо и на белодробен преглед

Оценка
-30 +211
 
Преглед на профил

инж. Филип

Рейтинг: 276 Неутрално
  • 8
  • 11:04
  • 18 фев, 2010

Аз, засега съм пушач, смятам че трябва да се следват развитите страни в това отношение и най-вече ЕС. В ЕС тази забрана е влязла в сила, защо ние трябва да сме по-различни. Докато се толерира пушенето, то ще остава модерно (гъзария) за младите. В развитите държави процента на младежите до 25г. пушещи е в пъти по-малък от процента в БГ.

ДЯНКОВ ГОУ ХОУМ!

Оценка
-21 +190
 
Преглед на профил

инж. Филип

Рейтинг: 276 Неутрално
  • 9
  • 11:05
  • 18 фев, 2010

До коментар [#1] от "zadimen":

Така каза и за предните и по-предните и по-по-предните, така ще кажеш и за следващите.

ДЯНКОВ ГОУ ХОУМ!

Оценка
-35 +19
 
Преглед на профил

Тони!

Рейтинг: 4616 Неутрално
  • 10
  • 11:07
  • 18 фев, 2010

Май некой лобита са натиснали повечко. Само ми е чудно, даже и европейските норми ли нямат значение за тях?

Оценка
-17 +123
 
Анонимен потребител

Chiatatel

Неутрално
  • 11
  • 11:09
  • 18 фев, 2010

"Тази забрана е още по-проблематична в условията на криза."
НЕ, тази забрана, както и всяка друга, е проблематична в условията на България.

Заради лайняни мозъци като предложителите. Костов добре го е казал.

Оценка
-16 +162
 
Преглед на профил

yyanev

Рейтинг: 8 Гневно
  • 12
  • 11:11
  • 18 фев, 2010

"Тази забрана е още по-проблематична в условията на криза." Пълни глупости, много е лесна тази забрана. В Македония го направиха, а ние пазим интересите на търговците на цигари.
Да не говорим, че щом човек може да си позволи 4 лева на ден за цигари, явно не е засегнат от кризата. А и пикът на кризата беше през 1997 г., сега сме в рецесия.

Оценка
-17 +145
 
Анонимен потребител

LZ2

Неутрално
  • 13
  • 11:11
  • 18 фев, 2010

Не съм пушач,но тоталната забрана е дискриминация!Който не иска да му пушат,да не ходи в такива заведения! Ако,по-голяма част от клиентите спрат да ходят в заведенията,то собствениците сами ще обавят заведението "За непушачи".Ама истината е друга!От тия,които ходат в заведения-над 80% са пушачи! И те правят оборота! И тяхно си е здравето! Другите влизат 1-2 пъти в месеца! Е,да си направят труда,да си намерят подходящо заведение!

Оценка
-208 +57
 
Анонимен потребител

qwerty

Гневно
  • 14
  • 11:12
  • 18 фев, 2010

Стига с това извратяване/побългаряване/ на европейските и световни тенденции!
С такива хватки 20 години вървим назад - във всяко отношение! ГЕРБ се излага!!!

Оценка
-28 +127
 
Преглед на профил

Варненски

Рейтинг: 1920 Разстроено
  • 15
  • 11:13
  • 18 фев, 2010

Тия ако го приемат това са за разтрел! Мамицата им мръсна

Оценка
-32 +103
 
Преглед на профил

Варненски

Рейтинг: 1920 Весело
  • 16
  • 11:13
  • 18 фев, 2010

ЛЗ2, пожелавам ти да пукнеш от рак на белите дробове

Оценка
-47 +38
 
Анонимен потребител

Pushach

Гневно
  • 17
  • 11:14
  • 18 фев, 2010

До ЗАДИМЕН!
Абе френд на тебе освен Ника и съзнанието ти е задимено бре!
Що за идиот си не знам. Ми да има заведения за пушачи и за непушачи. Както има рок клубове има и гей клубове.
Пък като не ти се пуши отивай там където не се пуши!
БРАВО НА ГЕРБ - ако го гласуват само за тях ще гласувам - защото приятели пушенето (пуша от 20 години) е много тежка зависимост и в момента ВЯРВАЙТЕ ми никой от тези хора не иска здравето ни. Поредният момент където някой прави луди пари от зависимостта на друг обличайки действията си лицемерно във формата на загриженост.
Ако това е такова зло - ми да го забранят тотално и да направят безплатни места за лечение на пушачите от този гнусен порок.
ДА АМА НЕ!
КИНТИ КИНТИ КИНТИ това ги интересува вервайте ми

Оценка
-132 +31
 
Анонимен потребител

jean

Неутрално
  • 18
  • 11:14
  • 18 фев, 2010

Иван Костов им го казал, ама те се гордеят, че са ориенталци и не се обиждат

Оценка
-19 +106
 
Анонимен потребител

potresen

Неутрално
  • 19
  • 11:17
  • 18 фев, 2010

Мамка им на депутатите ако гласуват такова нещо !!!!

Оценка
-24 +85
 
Анонимен потребител

ГНЕВЕН

Гневно
  • 20
  • 11:17
  • 18 фев, 2010

ТОВА БЕШЕ ОЧАКВАНО. НОВИНА ЩЕШЕ ДА ИМА, АКО БЕШЕ ВЛЯЗЛА В СИЛА ПЪЛНАТА ЗАБРАНА. НО В БЪЛГАРИЯ ТОВА НЕ МОЖЕ ДА СЕ СЛУЧИ. ПУШАЧИ - МРЕТЕ СИ СПОКОЙНО И СИСТЕМАТИЧНО И СЕ РАДВАЙТЕ, ЧЕ ТРОВИТЕ ОСТАНАЛИТЕ ХОРА!

Оценка
-25 +63
 
Преглед на профил

Минаващ

Рейтинг: 566 Неутрално
  • 21
  • 11:18
  • 18 фев, 2010

"собственикът сам да определя дали да се пуши или не"

Ясно е какво ще "реши собственика". ГЕРБ се корумпираха и продадоха на точно толкова бързо, колкото и другите преди тях. Отвратително.

Оценка
-21 +97
 
Преглед на профил

yyanev

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 22
  • 11:18
  • 18 фев, 2010

@ЛЗ2 - Никаква дискриминация не е. Отиди в развитите европейски страни и виж как е. Много по-приятно е да излезеш на заведение, където не се пуши. Има и още нещо - много е трудно за пушачите да спрат да пушат, като навсякъде се пуши.

Оценка
-16 +120
 
Преглед на профил

berbenkov

Рейтинг: 3673 Весело
  • 23
  • 11:19
  • 18 фев, 2010

За ГЕРБ-депутатите важи,
каквото Бат Гойко им кажи!

www.berbenkov.hit.bg

Оценка
-14 +35
 
Анонимен потребител

Eми...

Неутрално
  • 24
  • 11:19
  • 18 фев, 2010

ЕХ, НЕЩАСТНИЦИИИИ! Колко ме е яд, само! Мръсни пумпали!

Оценка
-16 +60
 
Анонимен потребител

jean

Неутрално
  • 25
  • 11:19
  • 18 фев, 2010

"Турски кафенета не допускат политици заради забраната за пушене". Явно затова са се уплашили нашите маскари.

Оценка
-9 +37
 
Анонимен потребител

self-made man

Неутрално
  • 26
  • 11:19
  • 18 фев, 2010

Логиката да си либерален към този, който вреди на себе си и околните и по този начин / като си либерален към него /, да наказваш онези, които искат да останат здрави е ........ инфантилна и малоумна.

Оценка
-15 +82
 
Преглед на профил

Bloodymirova

Рейтинг: 194 Неутрално
  • 27
  • 11:20
  • 18 фев, 2010

Частичната забрана е просто синоним на: на ви начин за заобикаляне на закона. Нали преди време вкараха закон за маси за пушачи и непушачи -да не мислите че някой го спазва или пък някой друг глобява? Заведенията със салони за непушачи се броят на пръсти, а наскоро ми се случи да попитам за маса за непушачи и да ми кажат, че такова нещо в техния ресторант няма. Мечтая си за ден в който ще ида на бар, клуб или квото и ще да е и да не се налага след това да си изнасям вонящите на цигари дрехи на терасата след като се прибера.

Оценка
-15 +83
 
Анонимен потребител

middle east

Весело
  • 28
  • 11:21
  • 18 фев, 2010

Не харесвам Иван Костов, но той е прав в този случай....и за някой други неща също, но за съжаление мнозинството хора милсят с ориенталски мозък.......

Оценка
-10 +70
 
Анонимен потребител

.

Неутрално
  • 29
  • 11:21
  • 18 фев, 2010

До коментар [#3] от "avtor":

Правилника наистина трябва да се прочисти. Да останат 5 знака и 5 правила и това е.

Оценка
-11 +9
 
Анонимен потребител

cox

Неутрално
  • 30
  • 11:21
  • 18 фев, 2010

това е добра новина,/демократична/.Браво на предложението,все пак ще сме по-различни от останалите,и това да доведе повече туристи,наред с по-ефтиния алкохол

Оценка
-66 +15
 
Анонимен потребител

ххх

Весело
  • 31
  • 11:22
  • 18 фев, 2010

Госпожа Ц.Бориславова ще купува Булгартабак,писаха вестниците.За кво ще и е да го купува когато ще се забранява пушенето.За да не си дава парите напразно,по-скоро от правителството ще се въведе задължително пушене,отколкото да се забрани.

Оценка
-10 +78
 
Анонимен потребител

Anti

Неутрално
  • 32
  • 11:25
  • 18 фев, 2010

МАЛОУМНА РАБОТА !!!

Оценка
-10 +56
 
Анонимен потребител

Animal Farm

Неутрално
  • 33
  • 11:25
  • 18 фев, 2010

Много се бием в гърдите, че сме много образовани и имаме богато култура... А какво се оказа - даже едни БЮРМакедония и Турция са явно се по- цивилизовани от нас

Оценка
-9 +82
 
Анонимен потребител

бдс

Неутрално
  • 34
  • 11:25
  • 18 фев, 2010

На кого искат да угодят с тези промени? На пушачите? И да прявят безхаберие към всички останали. Нека се забрани пушенето в затворени обществени помещения! Какво значи, че няма да се спазва? Защо имаме полиция и всякакви други органи? Като няма да се спазва, нека не вземат и заплати, начело с министъра и неговия шеф - Борисов.

Оценка
-9 +75
 
Преглед на профил

Дон Кихот (..::be green::..)

Рейтинг: 1422 Гневно
  • 35
  • 11:25
  • 18 фев, 2010

ИДЕЯТА Е, ЧЕ СЕГА ЩЕ ИМА ЯСНОТА И ВЕКИ ЩЕ ЗНАЕ В КАКВО ЗАВЕДЕНИЕ ВЛИЗА, Т.К. ЩЕ ИМА ЯСНО.... ЯСНОТА - ПУШЕНЕТО Е ЗАБРАНЕНО НА ВСЯКЪДЕ И ГОТОВО, ОТ ТОВА ПО ЯСНО НЯМА!!!

И ТАКА КОНТРОЛЪТ НАИСТИНА ЩЕ Е ПО ЛЕСЕН - САМО ДА СЕ МЕРНЕ ЦИГАРКА И/ИЛИ ПЕПЕЛНИК - ГЛОБА!!!

БИВШ ТАРИКАТ... ВЯРНО, ЧЕ ТУЙ НЕ Е ДЪРЖАВА, НО ДОКАТО ИМА БАЛАМИ, ЩЕ ИМА И ТАРИКАТИ...

Оценка
-36 +27
 
Преглед на профил

нико

Рейтинг: 5 Неутрално
  • 36
  • 11:26
  • 18 фев, 2010

ясно е ,че нищо няма да направят,то и тук такава забрана няма да работи ,хората са диваци.

Оценка
-14 +13
 
Преглед на профил

Джигара

Рейтинг: 169 Гневно
  • 37
  • 11:26
  • 18 фев, 2010

Абе ГЕРБ вместо да човъркат пушенето по заведенията, що не вземат да си преразгледат ГМО-позициите. Пушачи-непушачи, всички сме против ГМО в България.

За истинския български правописъ - http://ivanchevski.grazhdani.eu/

Оценка
-17 +41
 
Анонимен потребител

100

Любопитно
  • 38
  • 11:26
  • 18 фев, 2010

Да забранят пушенето на публични места, включително на улицата, да въведат глоба от 100 лв и бюджета ще е на +

Оценка
-18 +42
 
Преглед на профил

Rock J

Рейтинг: 12 Неутрално
  • 39
  • 11:27
  • 18 фев, 2010

Казаха ,че ще се приеме забраната за пушене на обществени места и хората тъкмо взеха да свикват и да приемат това предложение и сега някои депутати -пушачи пак разбуниха духовете с глупостите си. Голяма част от кафенетата са до 100 кв. м.,това значи навсякъде да се пуши. Аз все още съм пушач, но не приемам такова шикълкавене и съм за забраната, защото това е здравословното поведение на едно общество с претенции да е уж европейско такова.

Червеите не се страхуват от орлите.Те се страхуват от кокошките.

Оценка
-12 +96
 
Преглед на профил

пламен

Рейтинг: 1654 Неутрално
  • 40
  • 11:27
  • 18 фев, 2010

Честито! ГЕРБ каза: к*р за нормите на ЕС, к*р за здравето на хората и се надупи на лобистите.

Отсега нататък по-скоро бих гласувал за комунягите, отколкото за тия.

Оценка
-13 +59
 
Анонимен потребител

Nik

Гневно
  • 41
  • 11:28
  • 18 фев, 2010

Това си е въпрос на култура - пушачите няма да спрат да ходят по заведения ако има забрана, а ще се научат да излизат да пушат навън! Обяснението, че не се прилага, защото няма да се спазва е пълна глупост - да отидат да им тръснат 1- 2 глоби да видим дали няма да го спазват. И какъв е този идиот от Здравната комисия, който се съгласява на такова нещо - той има ли представа, че сме на пърите места по брой пушачи - вместо да приемат забраната и да напавят пушенето по-непривлекателно решават да го оставят. Аз до сега харесвах нещата, които Герб правят като цяло, но ако приемат закона в този вид ще бъде голям минус за тях!

Оценка
-12 +92
 
Анонимен потребител

Яка сопа

Гневно
  • 42
  • 11:29
  • 18 фев, 2010

Тотална забрана за тютюнопошенето на публични места, всяко друго решение ще е пълна порнография. Който иска да се трови да си кади в къщи, никой не е длъжен да му диша лайняния цигарен дим, щото той не иска да се откаже от лошите си навици!!!

Оценка
-21 +60
 
Анонимен потребител

Фриско

Неутрално
  • 43
  • 11:29
  • 18 фев, 2010

До коментар [#26] от "self-made man":

Много точно. Повечето от нас предполагам са били в чужбина. Не си спомням да съм излизал от клуб в Лондон или Брюксел и дрехите ми да са воняли така, както в след клуб в София. На който му се пуши, да го прави навън. Откъде накъде пушачите ще налагат дименето си на нас, непушачите. Не стига, че ползват непропорционално повече от здравните осигуровки (защото най-малкото боледуват повече от рак), ами и ни тероризират с вонята си.

А пък тъпите идеи от типа деление на заведения за пушачи и непушачи няма да коментирам. Защото най-малкото пушач може да отиде в заведение за непушачи и да не пуши, а аз като непушач, какво, с противогаз ли да ходя в заведенията за пушачи? Т.е. пушачите, видите ли, ще имат повече права от непушачите.

Оценка
-15 +62
 
Преглед на профил

ppopov_67

Рейтинг: 801 Неутрално
  • 44
  • 11:29
  • 18 фев, 2010

Медийната креатура, позьорът и плачльото ББ дава заден ход по всички линии.
Дано скоро да не го подпре нещо отзад.

Оценка
-10 +26
 
Преглед на профил

Тони!

Рейтинг: 4616 Неутрално
  • 45
  • 11:29
  • 18 фев, 2010

LZ2, нещо ти куца икономическата обосновка. Човек, седящ в кръчма има нужда от някакво подсъзнателно действие - консумация на нещо, докато той си говори с приятели. Докато аз и ти си седим и си говорим, твоето подсъзнателно нещо, ще е да дръпнеш 5 цигари, без да почустваш нужда от нещо допълнително, докато през това време аз ще съм обърнал три ракии, два айряна и салата и ще преглеждам менюто с основни ястия. Сещаш ли се кръчмаря от кого печели повече?

Оценка
-22 +35
 
Преглед на профил

Стефан

Рейтинг: 29 Гневно
  • 46
  • 11:30
  • 18 фев, 2010

Тия са пълни нещастници!

The best labour saving device of today is tomorrow

Оценка
-10 +49
 
Анонимен потребител

стоянов

Гневно
  • 47
  • 11:31
  • 18 фев, 2010

отврат! нямам думи!

Оценка
-11 +42
 
Анонимен потребител

Гневен гласоподавател!

Гневно
  • 48
  • 11:31
  • 18 фев, 2010

Ей, Гербаджий нещастни!!!! Аз защо гласувах за Вас? Не обслужвайте кафеджийските интереси, а тези на гражданите!

И да се разделят заведенията на 2, което уж е и в момента, аз на коя маса да седна, като в моята компания сме 50/50 пушачи и непушачи?

Оценка
-14 +47
 
Анонимен потребител

Софиянец

Неутрално
  • 49
  • 11:32
  • 18 фев, 2010

Тъпанари, обслужващи корпоративни интереси. Кое е по-важно бе, идиоти- здравето на хората, или бизнеса на няколко мастити бизнесмени. Старбъкс сигурно отдавна трябваше да са фалирали, защото вътре не се пуши, ама като гледам рядко има свободни места вътре..

Оценка
-13 +52
 
Анонимен потребител

bds

Неутрално
  • 50
  • 11:32
  • 18 фев, 2010

До коментар [#17] от "Pushach":

Пич, въобще не ми пука за твоята зависимост. Тя си е твой проблем и ти като голям човек ще намериш начин да си решиш проблема или като спреш пушенето или като го правиш така, че да не пречиш и тровиш другите. Защото, когато сега отида с детето си в сладкарница и седна на маса за непушачи, но идва пушек от масите за пушачи, само си казвам: още малко остана и всичко ще си дойде на мястото. Трови сам себе си, не мен, близките ми и останалите непушачи. Никакъв ефект не може да има, освен ако не се забрани пушенето на обществени места. Ако ГЕРБ отменят това, ще се докажат като обсолютни мекотели!

Оценка
-13 +66
 
Преглед на профил

Кирил Христов

Рейтинг: 244 Неутрално
  • 51
  • 11:32
  • 18 фев, 2010

В Турция, забраниха цигарите от раз. Това е ориенталска държава. У нас не можем - това е държава със слаба воля, щом не може да откаже цигарите. Какво да говорим за белото, хероина и алкохола.

Смятайте къде сме на картата на Европа. Май трябваше да си сменим местата с Турция.

Всички ме мразят, очевидно има защо :)

Оценка
-9 +71
 
Анонимен потребител

гудю

Неутрално
  • 52
  • 11:33
  • 18 фев, 2010

Пушенето и пиенето са много полезни неща. Лошото е, че пълним джебовете на трезвениците с нашите кошмарновисоки акцизи.
Искат да се забрани пушенето на хора, които ходят по кръчми, от хора, които не ходят там. Те ще ми дават наклон на уя.
Движението за трезвеност обединява хора, на принципа, че те заедно НЕ ПРАВЯТ НЕЩО. Това не е градивна позиция. И аз не пия мляко, но никак не ме интересуват пиющите мляко. Също не ям бонбонки, питифури, кроасани, вафлички, шоколади, шекерено фтиче с клечка фтъкната в гъза и прочее гадости.

Оценка
-40 +23
 
Анонимен потребител

lz2

Неутрално
  • 53
  • 11:33
  • 18 фев, 2010

До коментар [#22] от "yyanev":

Пушил съм 30 години! Един ден се запитах "защо си съсипвам здравето?" и спрях да пуша!Пушех 2,5 кутии на ден.Сега,срещу мен в хола има 6 кутии цигари,които постоянно са пред очите ми,но от момента на спирането,до сега не ми се е допушвало.3 години.Ходя и при непушачи,и при пушачи.Не ми пречи!СЪС ЗАБРАНИ,НИКОЙ НЯМА ДА СПРИ ПУШЕНЕТО! В България ще има по-голям ефект,ако:ПУШЕНЕТО СТАНЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!!!

Оценка
-27 +19
 
Анонимен потребител

Ха, ха

Весело
  • 54
  • 11:33
  • 18 фев, 2010

Лично Бойко е наредил. Както знаете, той пуши. А Костов, нали не е пушач, се възпротивява.

Оценка
-8 +30
 
Анонимен потребител

Емо

Весело
  • 55
  • 11:34
  • 18 фев, 2010

Народът да си порка "борисовка" и да си пуши контрабанден качак. Да се замъгли мозъка на плебеите , та да не усетят тъпотията на цецки , федоски ...

Оценка
-9 +26
 
Анонимен потребител

Гневен

Гневно
  • 56
  • 11:36
  • 18 фев, 2010

Аз казвам да ги засипем като за начало с гневни имейли: http://www.parliament.bg/?page=feed&lng=bg&;fid=3

Оценка
-7 +17
 
Анонимен потребител

Nesuglasna

Неутрално
  • 57
  • 11:36
  • 18 фев, 2010

и аз каткто повечто коментатори съм категорично против намерението на тази група депутати. Забрана трябва да има и ако не се въведе ще е много антиевропейско, нали са Граждани за европейско развите на България, но това май ще се окаже само на думи...Интересно какво мисли министър Дянков по въпроса, поне той трябва публично да се разграничи от тези герберски намерения...Пушачите да си пушат у тях или пред заведението, а не вътре. Аз искам да мога да посещавам ресторанти и кафенета и с детето си, а сега това е невъзмжно.

Оценка
-11 +34
 
Анонимен потребител

пловдивчанин

Неутрално
  • 58
  • 11:36
  • 18 фев, 2010

До коментар [#49] от "Софиянец":
Старбъкс имат места на открито, с пепелничета. Ама там където климатичните условия позволяват, външните маси са по-заети от вътрешните.

Оценка
-17 +14
 
Преглед на профил

Santa_Claus

Рейтинг: 762 Неутрално
  • 59
  • 11:37
  • 18 фев, 2010

болни, болни

Powerful you have become, the dark side I sense in you.

Оценка
-8 +10
 
Анонимен потребител

Браво

Гневно
  • 60
  • 11:38
  • 18 фев, 2010

Оказва се , че непушачите са най-злобните и тесногръди хора !!!
Искат като ходят в заведение да не ги опушват , ами ходете в заведения за непушачи ! Утре трезвениците ще поискат в заведенията да не се сервира алкохол , вегетарианците - да не се предлагат ястия с месо !!! Някой ден тия на които никой не им вързва ще забранят и секса !!!

"Непушачите умират здрави."

Оценка
-77 +29
 
Преглед на профил

пламен

Рейтинг: 1654 Неутрално
  • 61
  • 11:41
  • 18 фев, 2010

До коментар [#60] от "Браво":

посочи ми едно заведение за непушачи, моля.

Оценка
-11 +43
 
Анонимен потребител

Софиянец

Неутрално
  • 62
  • 11:41
  • 18 фев, 2010

До коментар [#60] от "Браво":

Мунчо, само дето като пиеш алкохол не тровиш съседите си по маса, като ядеш вегетарианска храна не трвоиш съседите си по маса..а като пушиш тровиш всички. Ай сиктир- ориенталци, ходете в Иран и пушете колко искате.

Оценка
-18 +49
 
Анонимен потребител

neutralen

Неутрално
  • 63
  • 11:43
  • 18 фев, 2010

ГЕРБаджиите наистина са пълни - формални и неформални - ИДИОТИ. Тови го казвам като пушач, но който живее в страна, в която е НАПЪЛНО и НАВСЯКЪДЕ на публични места НЕ СЕ ПУШИ. И на пушачите им е много по-добре така.

Оценка
-10 +51
 
Анонимен потребител

Niki

Весело
  • 64
  • 11:45
  • 18 фев, 2010

Ако вдигнат още цената на цигарите да видим дали сивата икономика ще успее да го издържи

Оценка
-4 +16
 
Анонимен потребител

Morkov

Неутрално
  • 65
  • 11:47
  • 18 фев, 2010

Мога само да кажа, че тоталната забрана на тютюнопушенето е възможно най-доброто нещо, което може да се случи в България.
Аз живея в страна, където ужасно много хора пушат, но повечето от пушачите одобряват забраната да се пуши в заведение.

Оценка
-7 +44
 
Анонимен потребител

Protest

Неутрално
  • 66
  • 11:48
  • 18 фев, 2010

Предлагам в басейните да обособят коридори за ПИКАЕЩИ и НЕПИКАЕЩИ ! Ще внеса това в Парламента ! Няма да дискриминираме тези които имат НУЖДА, ние сме демократична държава, ЧЛЕН НА ЕС !!!

Оценка
-4 +53
 
Анонимен потребител

balien

Неутрално
  • 67
  • 11:48
  • 18 фев, 2010

До номер 60:

"Непушачуте умират от пасивно пушене !"
Как ще приемеш идеята да вляза аз в едно кафе с мотора и да си го оставя да поработи вътре щото ми е кеф а ?

Оценка
-12 +32
 
Анонимен потребител

Гражданин

Гневно
  • 68
  • 11:49
  • 18 фев, 2010


В екоминистерството вече има заявка за ГМО 18 февр
http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=5108&sectionid=16&id=0000102

Искането е за засяване на 20 000 дка. Източници на "Сега" издадоха, че заявката е на "Монсанто" и е за разрешения в ЕС царевичен хибрид МОН810.

Оценка
-6 +17
 
Анонимен потребител

Пушком

Неутрално
  • 69
  • 11:50
  • 18 фев, 2010

Направете някъде една стая "пушком" и нека пушачите да пушат там, мисля че след 1-2 ходения сами ще се отвратят и няма да им се ходи да пушат там, така се чувствам аз непушача НАВСЯКЪДЕ! Пушача мисли за себе си в момента, нека помисли за бременните, децата, непушачите, да се постави на тяхно място и да помисли логично!!!

Оценка
-8 +26
 
Преглед на профил

moses

Рейтинг: 12 Неутрално
  • 70
  • 11:50
  • 18 фев, 2010

Хахаха не знам дали напослък някой от вас е гледал статистиките, но принципно вредите, които нанася алкохолът на организма и степента му на пристарастяване са доста по-високи от тези показатели на цигарите. Никой обаче не се замисля да наложи тотална забрана на консумацията на алкохол на обществени места, защо пък не направо цялостен сух режим, нали?
Наистина, идеята за запазване на смесените заведения е половинчато решение... затова пък обособяването на отделни кафенета, кръчми, барове и дискотеки за пушачи и за непушачи ми се струва адекватно; но разделение, което наистина да се спазва и да бъде скрепено със сериозни глоби. Оттам насетне е въпрос на преценка на собственика дали ще "освободи" заведението си от пушачи или не. Това ще сложи край на "оплакванията" на непушачите, че се "окадяват", понеже от тях ще си зависи дали влизат в заведение, в което се пуши или пък в такова, в което не се пуши.
По отношение на горните аргументи за "смесените" компании - аз като пушач мисля, че ще съм в състояние да се "прежалвам" понякога, угаждайки на желането на своите приятели - непушчи, и обратно - понякога те ще могат да се съобразяват с моето. А за компаниите, съставени само от пушачи или непушачи изборът ще е ясен - съответно "чистите"/"задимение" заведения.

Оценка
-29 +17
 
Анонимен потребител

NYtimes

Неутрално
  • 71
  • 11:51
  • 18 фев, 2010

Да, колкото ГЕРберите и да не са интелектуален авангард на човечеството, все пак някак неочаквано просташки действат.

Оценка
-5 +16
 
Анонимен потребител

Netoleraliya?

Разстроено
  • 72
  • 11:53
  • 18 фев, 2010

Пълно разо²арование..

Отново се натискаме да сме в насрещното платно, тенденциите по света са точно в обратна посока..жалко, явно тормозът над клентите ще продължи и още дълго ще мечтаем за мига, когато приятната вечер навън няма да е въпреки задушливия дим; салзящите очи, ужасната воня, която се наслоява в дрехите и косата ти....за бога, помислете и за персонала на тези заведения, нужно ли е да бъдат умишлено, преждевременно, бавно и мъчително състарявани и убивани??

Оценка
-7 +27
 
Преглед на профил

stoiank

Рейтинг: 1344 Любопитно
  • 73
  • 11:53
  • 18 фев, 2010

Интересно, колко ли са получили от Пещера да дадат такъв отбой. Дянков когато е тояга и данъци винаги даваш за пример ЕС или Брюксел. Сега какво ще кажете начело с вожда Ви.
Как искаме поне да не увеличаваме дистанцията м/у "Белия" свят и България, като всяка наредба и закон се променят в зависимост кой колко плати. Намалете поне и на Хазарта данъка да сме пълна бананова държава.

Дневник направете проверка по сигнала на "Чардо" в Дома за стари хора - Сливен

Оценка
-3 +25
 
Анонимен потребител

rycher

Неутрално
  • 74
  • 11:58
  • 18 фев, 2010

в другите държави вече почти навсякъде е забранено пушенето, ама мани... нали сме по-европейци ит европейците... просто няма какво друго да кажа... тия много започнаха да се излагат вече, ми се струва.

Оценка
-5 +21
 
Анонимен потребител

Netoleraliya?

Гневно
  • 75
  • 11:58
  • 18 фев, 2010

До коментар [#62] от "Софиянец" и Иван Костов

Не обиждайте ориенталците по повода..дори и в Турция, която е запазила голяма част от Ориенталските си привички, пушêнето беше напълно забранено..

Освен всичко останало, забраната ще повлияе на тинейджърите/ а броят на младите пушачи е тревожен/, които в по- голямата си част пропушват от " гъзария"- т е , копирайки това, което са видели на съседната маса..утре това може да са вашите деца..

Оценка
-4 +25
 
Анонимен потребител

Браво

Неутрално
  • 76
  • 12:00
  • 18 фев, 2010

До коментар [#67] от "balien":

Можеш ли да ми посочиш някакво достоверно медицинско изследване по въпроса ?

А мотора ти дори и да не е в закрито помещение причинява много по-вредно въздействие на околните. Или ти не минаваш покрай пешеходци , покрай детските градини караш "по инерция" с изключен двигател ...

Оценка
-15 +11
 
Анонимен потребител

nabliudatel

Неутрално
  • 77
  • 12:01
  • 18 фев, 2010

Надявам се, на прозорливите хора им е ясно, че ГЕРБЕрите в случая действат да угодят на производителите и продавачите на цигарите, ресторантския бизнес. Но не на пушачите.

А пак това за подкрепата на председателя на здравната комисия Лъчезар Иванов е напълно гротеска. Отставка на този кретен, веднага! Какъв лекар е този?! Каква здравна комисия?

Оценка
-6 +28
 
Анонимен потребител

Ха, ха

Весело
  • 78
  • 12:01
  • 18 фев, 2010

Нека помислим и за вредата от алкохола! Нека в ресторантите с над сто места се оформят салони за въздържатели. Така, като отидем със семейството си на ресторант, децата ще се настанят в салона за въздържатели, съпругата, евентуално също и докато ние се наливаме по най-нездравословен начин, те ще се наслаждават на полезните безалкохолни напитки.

Оценка
-22 +10
 
Анонимен потребител

Браво

Неутрално
  • 79
  • 12:04
  • 18 фев, 2010

До коментар [#62] от "Софиянец":

Изразът "Ай сектир" показва , че ориенталецът си ти !
Щом не искаш да те опушват не ходи по заведения за пушачи .
Аз не ходя във вегетариански ресторанти !!!

Оценка
-24 +14
 
Анонимен потребител

muncho

Любопитно
  • 80
  • 12:04
  • 18 фев, 2010

Абе идиоти!
Не може да се сравнява алкохола с цигарите, защото като пиеш алкохол съседа ти по маса не хваща цироза, а когато пушиш съседа ти хваща рак!

Оценка
-12 +32
 
Анонимен потребител

Тодор

Неутрално
  • 81
  • 12:05
  • 18 фев, 2010

Явно България ще си остане страна на смрадта и боклуците (една голяма част от тях фасове).

Смръдливковците да черпят - ще ни овоняват още с години и техните деца и внуци ще умират от рак на белите дробове. Между другото даже и да се приеме забраната в оригиналния вид, те пак ще ни овоняват по спирки и открити обществени места и всички паркове ще са пълни с фасове. Но смръдливковците си мислят, че ще стане нещо много страшно.

Оценка
-9 +22
 
Преглед на профил

MB

Рейтинг: 339 Неутрално
  • 82
  • 12:05
  • 18 фев, 2010

В България няма политическа воля да се наложи спазването на европейските норми. Винаги си намираме оправдание за калпавата държава, в която живеем и никой не си върши работата като хората. Само кампании...Да арестуват този , да натиснат онзи. Нищо не се променя. Държавата се използва за лично и групово обогатяване и репресия срещу неудобните. Това ли е най важното сега - да се промени невлязъл в сила закон? Да видим как ще ни ръкопласкат европейците като наслагат табели по кръчмите "тук се пуши".
Който иска да се трови да го прави вкъщи, а не на публични места.

MB

Оценка
-6 +19
 
Анонимен потребител

Софиянец

Неутрално
  • 83
  • 12:05
  • 18 фев, 2010

До коментар [#79] от "Браво":

Ти верно си идиот! Ама нагъл, малоумен идиот, който освен че не уважава околните, които не желаят да се тровят е толкова тъп сам да си причинява здравословни проблеми.

Оценка
-10 +15
 
Анонимен потребител

Браво

Неутрално
  • 84
  • 12:07
  • 18 фев, 2010

До коментар [#62] от "Софиянец":

"Мунчо" си ти.Само "Мунчовците" обиждат непознати хора ...
И това също потвърждава , че непушачите са от най-злобните хора !

Оценка
-17 +14
 
Анонимен потребител

Тодор

Неутрално
  • 85
  • 12:08
  • 18 фев, 2010

До коментар [#79] от "Браво":

"Щом не искаш да те опушват не ходи по заведения за пушачи" .

Аз предлагам да се разрешат грабежите и изнасилванията. Щом не искате да ви ограбват и изнасилват не излизайте на улицата. Забраната на грабежите и изнасилванията нарушава правата на човека.

Оценка
-10 +21
 
Анонимен потребител

vypros

Неутрално
  • 86
  • 12:08
  • 18 фев, 2010

Интересно, какво ще каже туристическият бизнес по въпроса? Мисля че БГ може да забрави за туристите от цивилизованите страни.

Оценка
-5 +15
 
Анонимен потребител

muncho

Гневно
  • 87
  • 12:08
  • 18 фев, 2010

Ако се позволи да има заведения за пушачи и за непушачи, то всичко ще си остане както е сега - всички заведения да са за пушачи! Герберски свине!

Оценка
-6 +18
 
Анонимен потребител

<.>

Неутрално
  • 88
  • 12:09
  • 18 фев, 2010

До коментар [#79] от "Браво":
Най са радвам, че земния път на такива екземпляри като тебе е кратък, айде сега бегай да пафнеш една цигарка, че ръце ти треперят, Ганчо

Оценка
-9 +12
 
Анонимен потребител

НА МИТИНГ!

Неутрално
  • 89
  • 12:09
  • 18 фев, 2010

Призовавам непушачи, а и пушачи - доста от подкрепящите забраната са пушачи - да излезем на митинг пред парламента в защита на влизането на забраната в сила. Нека някоя от обществените организации - зелени, еколози и пр. - да го организира и да покаже, че отговаря на името си!

Оценка
-12 +18
 
Преглед на профил

Ганева

Рейтинг: 526 Гневно
  • 90
  • 12:09
  • 18 фев, 2010

Правителството го е страх, че ако не падне забраната срещу пушенето на обществени места сигурно същите майки с колички, които протестираха срещу ГМО, ще излязат да настояват за правото си да пушат над главите на отрочетата си по заведенията, които посещават. Къде са сега активистите от "зелените" и "екологичните" организации? Сигурно на по кафе с цигара в някоя задимена дупка. Лицемерните претенции на псевдо защитниците на природосъобразния начин на живот са направо отвратителни!

Оценка
-9 +11
 
Анонимен потребител

Софиянец

Неутрално
  • 91
  • 12:09
  • 18 фев, 2010

До коментар [#84] от "Браво":

Мунчо, само дето разликата е че аз ПУША, но поне осъзнавам простотията на своите действия..нещо което ти очевидно не можеш. И макар да пуша винаги се съобразявам с непушачите и не съм наглец като теб.

Оценка
-6 +17
 
Анонимен потребител

ашколсун!

Неутрално
  • 92
  • 12:10
  • 18 фев, 2010

"Който иска да се трови да го прави вкъщи, а не на публични места."
Дойдохме си на думата, значи. Децата на пушача да мрат, важното е, на нас да не ни опушват дрехите!

Оценка
-21 +7
 
Преглед на профил

pedro

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 93
  • 12:12
  • 18 фев, 2010

Аз само да попитам, как пушачите пушат по минимум 20 цигари всеки ден по 30-40 години преди да умрат, а лалащите за здравето си непушачи помирисват 2-3 цигари на ден и са много притеснени за здравто си. А това че автомобилите са хиляди пъти по-токсични защо не се дискутира?!
Решението на ГЕРБ е демократично- има за пушачи, има и за непушачи, а и в момента е почти същото положението, просто вече се изисква да има изолация между зоните.
Тотална забрана в Европа има ефект, защото там пушачите в активна възраст са много по-малко от другите, докато при нас е обратно и естествено, че няма да сработи. По същата логика тотално да забранят алкохола в заведенията.

Оценка
-27 +19
 
Анонимен потребител

mmm

Неутрално
  • 94
  • 12:12
  • 18 фев, 2010

Много са зле, забраната не е свързана само със здравето на клиентите, но и на персонала, който прекарва цял работен ден в такава обстановка...
Не могат ли да се занимаят с друго групата на ГЕРБ?

Оценка
-6 +23
 
Преглед на профил

Тони!

Рейтинг: 4616 Неутрално
  • 95
  • 12:13
  • 18 фев, 2010

абе, Браво, ами той и Владо Кузов имал нужди бе, що да го съдят? Той има нужда та чука малки дечица, а те го дескриминират и не му дават?

Ебахти извратените хора има! Бий си го венозно никотина и немаш проблеми!

Оценка
-11 +19
 
Анонимен потребител

БТ

Неутрално
  • 96
  • 12:13
  • 18 фев, 2010

До коментар [#76] от "Браво":

Аз предлагам пушачите да плащат по-големи здравни осигуровки. Мисля че в САЩ здравните застраховки са по-високи при рискови пациенти включително за пюшачите. За ГЕРБ е ясно. Един от големите им спонсори депутата Емил Димитров е крупен дистрибутор на цигари и яростно защитава пушенето. Адебелата Федосова ако и пуши, след десетина години ще е в гроба.

Оценка
-12 +13
 
Анонимен потребител

Браво

Неутрално
  • 97
  • 12:13
  • 18 фев, 2010

До коментар [#61] от "пламен":

Съжелявам , но аз се интересувам само кои са за пушачи.
Не посещавам заведения за непушачи , аз съм пушач.
Ако са малко и трудно се намират , това означава че няма търсене на такива заведения.
Пазарна икономика сме , ако достатъчно търсене на такива - ще се намерят хора които да ги направят.Ако има достатъчно клиенти дори аз бих отворил такова заведение.

Оценка
-20 +15
 
Преглед на профил

gg2

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 98
  • 12:14
  • 18 фев, 2010

" Фидосова отбеляза, че така ще се създаде по-работещ механизъм, защото така или иначе пълната забрана няма да се изпълнява. Идеята е, че сега ще има яснота и всеки ще знае в какво заведение влиза, тъй като ще има ясно обозначение дали е за пушачи или не и така контролът ще е по-лесен."

ГЕРБ,
Започвате да се дъните и то сериозно.
Бях шофьор на лимузина по времето когато подобен закон се прие в Ню Йорк. Законът бе прост и ясен. Забранява се пушенето на всички публични места, точка. Няма 100 кв. метра, няма 200 кв. метра, няма собственика решава, няма клиента решава. Професията ми беше такава че нощите обикалях баровете и ресторантите и диско клубовете. Това са места където евентуално закона не би се спазвал. Клиентите ми бяха от милионер нагоре. Не си спомнян някой да е роптал, напротив, повечето им беше омръзнало от вечните пушилки. Картината пред всички тези заведения беше впечатляваща - тълпи от пушачи пред заведението които като си свършат цигарката се прибират обратно. Така е и на работните места.
Наскоро си спомням за оставката на Шотландски министър заради пушене в заведение.

Не разбирам когато представители на властта правят коментари които хвърлят съмнение върху реда и законноста - Фидосова по горе.
Вчера главният прокурор Велчев обяви, че нямал илюзия че организираната престъпност в БГ могло да бъде премахната.
Няма ли кой да им напомни на тези дами и господа, че се издържат от парите на данъкопладците и че изявления от този род са антисоциални и са послените неща които те трябва да кажат?

Яснота, г-жа Фидосова има когато направите прост и ясен закон че пушенето в обществени заведения е незаконно така че и 2 годишно хлапе да се сети кога има нарушение, а не да се решават уравнения с три неизвестни преди да се стигне до извод.
Но не съм изненадан - това е типично балканско увъртане, а типичните балкански увъртания са в основата на трагедията на това общество.

Оценка
-8 +26
 
Анонимен потребител

не-доволен

Разстроено
  • 99
  • 12:14
  • 18 фев, 2010

стига бе. с такова нетърпение чаках месец юни 2010г.
защо трябва малкото добри решения достигнати от предните управляващи и изразени под формата на закон да се се смазват по тоя не-добре аргументиран начин. като е неприложимо - как прилагат подобни закони в европейските държави. нали ГЕРБ именно значи Граждани за ЕВРОПЕЙСКО Развитие на България. Евно ГЕРБ е толкова европейска партия, колкото от кутия бисквити Катеричка изскача истинска катеричка.
Тръгнали да ми подпомагат бизнеса с цигари... това ли ви остана единственото средство за борба с «кризата»?

Оценка
-8 +25
 
Анонимен потребител

Пишете

Неутрално
  • 100
  • 12:15
  • 18 фев, 2010

всеки може да драсне по два реда (не много обидни до Генерал Борисов и до парламентарната комисия по здравеопазване. Прилагам е-мейл адресите: primeminister@government.bg ; health_committee@parliament.bg, както и до минитъра на здравеопазването: minister@mh.government.bg и да кажете онова, което сте казали по-горе

Оценка
-5 +16
 
Преглед на профил

Distributed

Рейтинг: 2561 Неутрално
  • 101
  • 12:16
  • 18 фев, 2010

Държавата предаде работниците работещи в барове, ресторанти, и т.н.

Защити останалите работници, като забрани пушенето на тяхното работно място, но тези РАБОТНИЦИ ще им се наложи да дишат по цял ден или нощ димът на пушачите. Този закон никога не бил в защита на клиентите, а на РАБОТНИЦИТЕ.

Депутатите мислят ли за тях?

Оценка
-8 +22
 
Анонимен потребител

Бай Киро

Неутрално
  • 102
  • 12:17
  • 18 фев, 2010

А ми то учениците са го измислили-пушат в тоалетните. Иначе имам още малоумни идей. В заведенията два часа да се пуши и два да не се пуши (в това време се проветрява), или до обед се пуши след обед не се пуши, става и на четни дни се пуши на нечетни не се пуши, може и по марка автомобили с мерцедесите пушат, останалите не пушат, става и по квартали - в Младост се пуши в Люлин не. Важното е да запазим избирателите.

Оценка
-3 +15
 
Анонимен потребител

AKO

Неутрално
  • 103
  • 12:17
  • 18 фев, 2010

Ако това го пробутат - КРАЙ НА ГЕРБ. КРАЙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Оценка
-9 +23
 
Анонимен потребител

Браво

Неутрално
  • 104
  • 12:17
  • 18 фев, 2010

До коментар [#88] от "<.>":

Защо непушачите сте толкова озлобени хора ?
Божия воля е дали аз ще съм първи или ти ...

Оценка
-22 +13
 
Преглед на профил

Distributed

Рейтинг: 2561 Неутрално
  • 105
  • 12:18
  • 18 фев, 2010

До коментар [#104] от "Браво":

Ти религиозен наркоман ли си?

Оценка
-12 +17
 
Анонимен потребител

НА МИТИНГ!

Неутрално
  • 106
  • 12:19
  • 18 фев, 2010

Този случай ще покаже имаме ли гражданско общество. Ако не успеем да се преборим с лобизма и заплахата за здравето на хората, значи не сме народ, а мърша? Между другото - в цяла Европа е забранено пушенето, а също и в Македония и в Украйна! Не може само тук да оставим Ганьо да надделее! Трябва да се защитим!

Оценка
-6 +19
 
Анонимен потребител

Браво

Весело
  • 107
  • 12:19
  • 18 фев, 2010

До коментар [#78] от "Ха, ха":

А какво предлагаш да се сервира в салона за тъщи

Оценка
-10 +4
 
Анонимен потребител

TUTUN

Неутрално
  • 108
  • 12:20
  • 18 фев, 2010

Какво стана сега.Депутатите нямат политическата воля да спрат едни цигари, а ще имат уж политическата воля да се борят с корупцията и престъпността.От където и да ги погледнеш и цигарите и корупцията и престъпността са свързани неща.Това са все болести на обществото, които у нас са се развили като онкологични заболявания.

Оценка
-4 +30
 
Анонимен потребител

Европейската кръчма

Неутрално
  • 109
  • 12:23
  • 18 фев, 2010

Сега вече доказахме на цяла Европа, че по големи тикви от българите няма! Само в "Европейска Чалгария" могат да стават такива неща.
Балканската простотия ОСТАВА ДА ВИРЕЕ САМО В БЪЛГАРИЯ!
И никъде другаде!

Да не говорим, че отдавна е доказано, че загубите на обществото са неколкократно по големи от печалбите на шепа предприемачи.

Оценка
-6 +20
 
Анонимен потребител

реалист

Неутрално
  • 110
  • 12:23
  • 18 фев, 2010

До коментар [#60] от "Браво":

Аман от кухи изказвания. Когато се наливаш с алкохол не наливаш на никой друг в гърлото, а когато пушиш, овоняваш всичко наоколо. А дишането, както вероятно знаеш е непрекъснат и постоянен процес, за разлика от храненето, пиенето, секса и другите ти малоумни примери. Тесногръди!?

Оценка
-10 +22
 
Анонимен потребител

ЗАКОН В ЗАЩИТА НА МУТРИТЕ

Неутрално
  • 111
  • 12:25
  • 18 фев, 2010

Чии са повечето заведения - на Слави Бинев и такива като него /той май е и евродепутат.../. Нали мутрочалгарските заведения трябва да се пръскат по шевовете. Браво, Бойко, защитнико на мутробизнеса!

Оценка
-5 +17
 
Анонимен потребител

вай-вай-вай

Неутрално
  • 112
  • 12:25
  • 18 фев, 2010

До коментар [#97] от "Браво":

Ей, чугун,
вие пушите НАВСЯКЪДЕ и хората са озлобени с право срещу вас. Гледате собствения КЕФ без да се съобразявате. Как да обясня на мойте деца защо така мирише на места, където "уж" не се пуши ? Ти мислиш ли, че ги водя по нощните клубове ? Там може да ви оставят да си смърдите наволя.

Оценка
-11 +20
 
Анонимен потребител

младен

Неутрално
  • 113
  • 12:27
  • 18 фев, 2010

ех тези скапани тютюневи лобита......Скапаняци пълни, само българия ще остане да се пуши къде ли не. И турция дори забрани къденето на обществени места

Оценка
-8 +14
 
Анонимен потребител

Браво

Неутрално
  • 114
  • 12:27
  • 18 фев, 2010

До коментар [#85] от "Тодор":

Грабежите и изнасилванията са инкриминирани в НК , докато да пушиш не е престъпление.
Все пак държавата субсидира производството на тютюн и държавата е най-големият производител на цигари в България.
Ако наистина са толкова вредни цигарите нека държавата да забрани производството и продажбата им .

Оценка
-15 +5
 
Анонимен потребител

helo

Неутрално
  • 115
  • 12:27
  • 18 фев, 2010

Това е поредното решение на ГЕРБ, с което показват, че водят жалка политика на популизъм. Гледат да не пипат на хората ракийката и цигарките, и да им спретват от време на време по някоя показна акция от типа холивудски екшън, за да не си загубят електората, чието основно хоби е висенето по кръчмите и гледането на риалити формати. Това, което виждаме в момента, е побългарената версия на римската максима „Хляб и зрелища“, с която управляващите се опитват да успокоят разгневените тълпи.

Оценка
-6 +20
 
Анонимен потребител

л

Неутрално
  • 116
  • 12:28
  • 18 фев, 2010

Изключително омерзителна новина! Лобистки интереси не могат да ни тикат все в ориента. Пардон, да не обиждаме Истанбул, тъй като там на обществени места вече не се пуши.

Предвидената /и вероятно вече провалена/ мярка просто означава пушачът да изпуши цигарата ПРЕД заведението, а не в него. Толкова ли е трудно или всички сме малоумни

Оценка
-5 +18
 
Анонимен потребител

аскет

Неутрално
  • 117
  • 12:28
  • 18 фев, 2010

Пушенето е грозен и вреден навик.Всеки ,който се опитва да се пребори с вредните навици е достоен за уважение.Ако сам не се ограничиш,бог ще те ограничи.Малко аскетизъм никому не е излишен.

Оценка
-9 +21
 
Анонимен потребител

Браво

Неутрално
  • 118
  • 12:31
  • 18 фев, 2010

До коментар [#83] от "Софиянец":

Ти "вЕрно" си много злобен човек.
А по отношение на ум и т.н. си доста , доста назад от мен ...

Оценка
-14 +8
 
Преглед на профил

hypesht

Рейтинг: 97 Гневно
  • 119
  • 12:32
  • 18 фев, 2010

хахаха

Оценка
-2 +5
 
Анонимен потребител

цаки

Весело
  • 120
  • 12:33
  • 18 фев, 2010

До коментар [#103] от "AKO":

Напротив , браво. Така ще спечелят много гласоподаватели.
А следващата стъпка е на пушачите да се осигурят привилигии при ползавнето на медицински и всякакви други услуги.
Те пълнят изтънелия бюджетец с акцизите.

Оценка
-10 +6
 
Преглед на профил

El Fuego

Рейтинг: 0 Гневно
  • 121
  • 12:35
  • 18 фев, 2010

"така или иначе пълната забрана няма да се изпълнява"
Що за манталитет!?!?!?

"Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези, които нямат разум", Волтер

Оценка
-4 +31
 
Анонимен потребител

ДНЕВНИК, ИЗРАЗЕТЕ ПОЗИЦИЯ

Неутрално
  • 122
  • 12:35
  • 18 фев, 2010

Силно се надявам, че ще има редакционен или авторски коментар по темата - тя е изключително важна! Защото в нея се преплита и лобизъм, и народопсихология, и здравни, и правни проблеми. Винаги съм се питал КАК МОЖЕ ДА ИМА КОНТРОЛ ЗА БЕЗОПАСНОСТТА НА ХРАНИТЕ, А ЦИГАРЕНИЯТ ДИМ ДА БЪДЕ БЕЗ КОНТРОЛ? Това е пълен абсурд! Хората пушачи имат права, но не бива да нарушават ПРАВОТО НА ЗДРАВЕ на останалите, което е вписано в конституцията! Разрешението да се пуши в заведенията лишава непушачите от правото да ползват обществените заведения - право, което те имат наравно с пушачите - без да застрашават здравето си. Тук искам да помоля някой юристза съвет: МОЖЕ ЛИ ЧОВЕК ЮРИДИЧЕСКИ ДА ЗАЩИТИ ПРАВОТО СИ НА ЗДРАВЕ. Надявам се уважаваният и влиятелен вестник "Дневник" да направи сериозен материал по темата.

Оценка
-9 +25
 
Анонимен потребител

Браво

Неутрално
  • 123
  • 12:38
  • 18 фев, 2010

До коментар [#91] от "Софиянец":

Нали се разбрахме , че "Мунчото" си ти !

Аз също се съобразявам с непушачите.
Не пуша на обществени места , дори и в заведение за пушачи ако наа масата ми има непушач , преди да запаля искам разрешение от него.
Аз съм ЗА забраната за пушене на обществени места , но докато все още пушенето не е незаконно , тоталната забрана , дори и за заведенията е ограничаване на правата ми !

Оценка
-12 +13
 
Анонимен потребител

цаки

Весело
  • 124
  • 12:39
  • 18 фев, 2010

До коментар [#122] от "ДНЕВНИК, ИЗРАЗЕТЕ ПОЗИЦИЯ":

"МОЖЕ ЛИ ЧОВЕК ЮРИДИЧЕСКИ ДА ЗАЩИТИ ПРАВОТО СИ НА ЗДРАВЕ."

Може, но адвокатите ще те съсипят здравословно , много по-бързо , отколкото тютюневия дим.

Оценка
-4 +13
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1108 Весело
  • 125
  • 12:40
  • 18 фев, 2010

Ураааааааааа! Ще си пушим в баровете, хехехехехе. На който не му харесва - да не идва. Непушачите - правете си заведения за непушачи и си се събирайте там. Ако ме поканят в такова заведение - няма да пуша в него. Обаче защо забраняват да има заведения където да се пуши?!? А на ревящите за разходите за здравеопазване - аз пуша като комин, и последните 15 години съм ходил само на прегледи и съм се разболявал от грип, като съм си плащал лекарствата като поп. Един приятел, който не пуши и не пие е върл фен на сноуборда. За последните десет години три пъти чупи ръка, два пъти крак. Безбройните настинки, пневмонии, изкълчвания, натъртвания и т.н. за които също ходи на лекар и лежи в болница свързани с хобито му няма да коментирам. Кой е излязъл (пъти) по-скъпо на НЗК? Айде и на сноубордистите да наложим наказания и допълнителни такси, а?

Оценка
-25 +14
 
Анонимен потребител

хахо

Неутрално
  • 126
  • 12:40
  • 18 фев, 2010

до гуша ми дойде от вас говеда български за вас угода няма каквото искам това ще правя стига да ми е кеф който не му изнася да не влиза никой не го кара насила ще пуша и ще пия пиян народ не се окупира със забрани

Оценка
-16 +6
 
Анонимен потребител

ПУШАЧ

Неутрално
  • 127
  • 12:41
  • 18 фев, 2010

То бива нагла простотия и политическа проституция от ГЕРБ, но пак това с пушенето е вече прекалено. Колко ви бутнаха под масата, господа гербери?

Оценка
-6 +16
 
Анонимен потребител

Аз

Гневно
  • 128
  • 12:44
  • 18 фев, 2010

ГЕРБ засилват изцепките
Интересно е депутатите вносители дали са пушачи.
След като в Италия успешно забраниха цигарите, а ние в азиатска България не можем, за къде сме тръгнали - към Босфора или Брюксел. Нещастници.

Оценка
-6 +17
 
Анонимен потребител

вай-вай-вай

Неутрално
  • 129
  • 12:44
  • 18 фев, 2010

До коментар [#125] от "Alien":

Ти деца имаш ли ?
Искаш ли да си пушат, поркат и да се друсат с КЕФ,а ?

Оценка
-9 +16
 
Анонимен потребител

ДЕКАРТ

Неутрално
  • 130
  • 12:45
  • 18 фев, 2010

МНОГО по вредни практики за здравето на хората не само че не се забраняват ами и продължават да се задълбочават! Например все по тесните и обезлесени пешеходни зони, колите паркирани по тротоарите, унищожените детски площадки и паркове.
Преди 2 дни авторитетният английски Телеграф показа статистика според която огромен брой англичани умират заради замърсяването на въздуха от автотмобилите , а като начин а се борим с тази мрачна статистика е посочено точно обратното на това което става в София и другите големи градове - повече зелени площи и по-голяма дистанция между хората и автомобилите...
Като прибавим и факта ,че нашенците карат далеч по раздънкани и съответно замърсяващи таратайки положението става кошмарно..
ВСЪЩНОСТ НА НЯКОЙ ИМ Е УДОБНО ДА ПРЕПИСВАТ ВСИЧКИ ОНКО ЗАБОЛЯВАНИЯ НА ТЮТЮНЕВИЯ ДИМ А РЕАЛНОСТТА Е ДОСТА ПО-РАЗЛИЧНА!
Ако желаете ще ви дам линк към материала, а вкрая на краищата не сте нехрамотни можете и само да го прочетете

Оценка
-7 +15
 
Преглед на профил

pedro

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 131
  • 12:45
  • 18 фев, 2010

До коментар [#96] от "БТ":

Акциза на цигарите влиза в Здравния фонд! Какви осигуровки да плащат пушачите!?!

Оценка
-9 +9
 
Анонимен потребител

Браво

Неутрално
  • 132
  • 12:45
  • 18 фев, 2010

До коментар [#96] от "БТ":

От една кутия среден клас цигари държавата прибира акциз и ДДС от около 2,50 лева , които отиват , както казва финансовият министър за здравеопазване. Два лева и 50 ст. на ден се равняват на "допълнителна здравна осигуровка" върху доход от 750 лева месечно.
Пушачите финансират с пъти повече здравната система от непушачите , а пак ще повторя , че НЯМА достатъчно достоверна статистика дали ползват с пъти повече здравни услуги от непушачите !!!

Оценка
-12 +17
 
Преглед на профил

ROUTE 66

Рейтинг: 8 Весело
  • 133
  • 12:46
  • 18 фев, 2010

А бе хора всичката Мара втасала, само дето не се вчесала, че и нашата работа същата! Оправихме си задния двор и сега остана да си лъснем фасона! Не съм активен пушач от известно време, но се изкефих на холандците, идете и вижте, пушат си наркоманите му с наркомани и се топлят на едни печки , че им е студено навън, а след 12 часа в бара се пуши, че чак не знаеш къде си!

Оценка
-11 +9
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1108 Весело
  • 134
  • 12:46
  • 18 фев, 2010

До коментар [#129] от "вай-вай-вай":

Каква е връзката между цигарите и друсането?!?

Оценка
-13 +6
 
Анонимен потребител

muncho

Любопитно
  • 135
  • 12:46
  • 18 фев, 2010

Ма защо само заведения на пушачи бе?! Защо да няма заведения за наркомани. Или градове за педофили. Децата не искали да бъдат изнасилвани, ми тва си е техен проблем, да не ходят в градовете за педофили! От къде на къде ще се накърняват правата на педофилите, заради правата на децата?!

Оценка
-11 +18
 
Анонимен потребител

некой си

Неутрално
  • 136
  • 12:47
  • 18 фев, 2010

Смешници..... По-плавен преход ! Защо ли изобщо измислят законите ??... Бизнеса, туризЪма и други благини ще пострадат.. Защо тогава въобще говорят за вредата, стимулират продажбите на цигари без бандерол, защо ли ?... Пълна ДЕМАГОГИЯ !!!

Оценка
-6 +14
 
Анонимен потребител

Eurosooner

Неутрално
  • 137
  • 12:47
  • 18 фев, 2010

Това е типичен пример, че който и да е на власт, никога нищо не се променя, винаги правителството е заложник на някакви интереси и манипулира и "адаптира" законите по един абсолютно безцеремонен начин. Не живея в България, но всеки път като се връщам се ужасявам от невероятната отвратна задименост на всички кръчми, ресторанти и пицарии. То ако не е на открито направо не е за сядане, да не говорим за ефекта върху децата... Нямам думи!

Оценка
-7 +14
 
Анонимен потребител

ПОВЕЧЕ ЗА ГЕРБ - НИКОГА!

Неутрално
  • 138
  • 12:48
  • 18 фев, 2010

СЪЖАЛЯВАМ, ЧЕ ЛЯТОТО ГЛАСУВАХ С БЮЛЕТИНА №3! АКО ГО ПРИЕМАТ - НА ПРОТЕСТ! СЕГАШНИЯ ЗАКОН, КОЙТО ХИЧ НЕ СЕ СПАЗВА, С КАКВО ЩЕ Е ПО-РАЗЛИЧЕН? НАЛИ ПАК ТРЯБВА ДА ИМА ЗАЛИ ЗА ПУШАЧИ И НЕПУШАЧИ? И КВО СЕ СЛУЧИ ОТКАКТО ГО ВЪВЕДОХА? ЕДИН _|_ ЗА ТИЯ ДЕТО НЕ ПУШИМ И ОЩЕ КУПИЩА КАТРАН В БЕЛИТЕ ДРОБОВЕ НА ДЕЦАТА НИ!!

Оценка
-9 +15
 
Анонимен потребител

Ай ай ай

Гневно
  • 139
  • 12:48
  • 18 фев, 2010

Тази забрана е още по-проблематична в условията на криза.

А вдигането на акцизите, данъците, режиините не е ли? Или за обикновените хора кризата не важи.
Да подпомагаме кръчмите, защото нашата просперираща икономика на тях и моловете се крепи! Пък че милиард и половина държавата дължи на частния бизнес, много важно. Наздраве, дойде ракиено време.

Оценка
-7 +8
 
Анонимен потребител

глупости говорите

Неутрално
  • 140
  • 12:49
  • 18 фев, 2010

Абе вие мислите ли изобщо какво говорите бе?Имате ли идея какво би станало ако изцяло се забрани пушенето особено в тази криза?Сега кеф ли ви е като гледате колко празни магазини има по Витошка и Графа-така ще стане и с ресторантите и кафенетата.И пак всички ще страдаме от цялата тая работа.Колко работни места ще се затрият.Недейте да давате примери как било в другите страни, защото миналата седмица говорих с един чужденец и човека ми разказа какво е станало при тях след като миналата година са приели забраната за пушене-никой не ходи по заведения.Не само, че кафетата, рсторантите и дискотеките са празни ами и по улиците няма хора вечер.Масово фалират и затварят.Кой ще ходи на заведение да налива пари там и да го гонят да пуши като куче навън?

Оценка
-21 +12
 
Анонимен потребител

Декарт

Неутрално
  • 141
  • 12:50
  • 18 фев, 2010

Преди да ми натряскате минуси заради партийния си конформизъм помислете малко...
Знам че в тая държавица виреят главно праволинейни безмозъчни послушковци, но никога не е късно да се промените

Оценка
-10 +3
 
Анонимен потребител

Виктор Юго

Неутрално
  • 142
  • 12:50
  • 18 фев, 2010

Великият писател е казал:"Един мъж ,ако не пуши, не ходи по жени и не го виждаш да влиза в кръчмите-няма да го видиш и на барикадите"!!!

Оценка
-15 +11
 
Анонимен потребител

що?

Неутрално
  • 143
  • 12:50
  • 18 фев, 2010

защо непушачите не одобрявате съществуването на диференцирани "за пушачи"/"за непушачи" заведения? и пушачите доволни, и непушачите - също. ама пак не щете, а искате НАВСЯКЪДЕ да е ЗАБРАНЕНО да се пуши. що сте толкова нетолерантни към пушачите, а пищите за толерантност от тяхна страна? що на мен искате да ми кажете дали да се тровя, или не? айде вярно, направете си заведения само за непушачи и спрете с истериите, а?

Оценка
-15 +19
 
Анонимен потребител

еБай Каскетко

Неутрално
  • 144
  • 12:50
  • 18 фев, 2010

Преди месец спрях да хапна една баничка в бензиностанцията на ОМВ на около 80-я километър по магистрала "Тракия". На общо 10-ината маси бяха насядали предилно лелки, които бяха одимили почти цялата бензиностанция. Айде аз си хапнах баничката на зимния студ, но една майка се чудеше къде да си настани детенцето, за да закуси и то. Жалка картина - балканска кочина и ориенталщина.

Оценка
-9 +28
 
Анонимен потребител

muncho

Неутрално
  • 145
  • 12:51
  • 18 фев, 2010

До коментар [#143] от "що?":

Защото това значи да НЯМА заведения за непушачи - както е сега!

Оценка
-13 +9
 
Анонимен потребител

глупости говорите

Неутрално
  • 146
  • 12:52
  • 18 фев, 2010

А и стига сте говорили колко вредно било за децата-деца нямат място по барове и кръчми.Водете ги на сладкарница.За сладкарниците и аз мисля, че трябва да е забранено пушенето.

Оценка
-10 +15
 
Анонимен потребител

muncho

Неутрално
  • 147
  • 12:53
  • 18 фев, 2010

1000 000 пъти ви се каза бе наркомани: никой не ви забранява да се тровите! Тровете се на воля, но тровете САМО СЕБЕ СИ! Никой не е длъжен да се трови и да се умирисва заедно с вас!

Оценка
-11 +17
 
Анонимен потребител

вай-вай-вай

Неутрално
  • 148
  • 12:54
  • 18 фев, 2010

До коментар [#134] от "Alien":

Че и двете са зависимост, която се пробутва на младите.

Оценка
-4 +9
 
Преглед на профил

gradinko

Рейтинг: 1380 Неутрално
  • 149
  • 12:55
  • 18 фев, 2010

Може ли някой да ми обясни след като мнозинството тук са непушачи (съдейки по коментарите), защо мнозинството заведения не са за непушачи по чисто пазарен принцип?

gradinko.bg

Оценка
-23 +13
 
Анонимен потребител

кенеф

Неутрално
  • 150
  • 12:55
  • 18 фев, 2010

ГЕРБ мирише на КЕНЕФ. И Фидоскова и тя.

Оценка
-7 +19
 
Анонимен потребител

не-доволен

Любопитно
  • 151
  • 12:56
  • 18 фев, 2010

До коментар [#100] от "Пишете":

Изразих позицията си в писмо до въпросните адреси. Нека видим дали ще си заслужат доверието ми.

Оценка
-8 +6
 
Анонимен потребител

цаки

Весело
  • 152
  • 12:56
  • 18 фев, 2010

До коментар [#131] от "pedro":
До коментар [#132] от "Браво":
Ами всъщност има решение на този въпрос.
Чрез бандероли , които са прикрепени по подходящ начин с възможност за отлепване от кутията, да се ползва кредит за допълнителни здравни услуги , извън тези , които се ползват при задължителното здравно осигуряване.
Май тогава ще пропушат всички.





Оценка
-1 +9
 
Анонимен потребител

muncho

Любопитно
  • 153
  • 12:57
  • 18 фев, 2010

gradinko, а то можеш ли да ми обясниш защо наркотиците са забранени? Или защо порнографията е ограничена? Или защо не може да се слагат прострастяващи добавки в храните?

Оценка
-8 +7
 
Анонимен потребител

азз

Гневно
  • 154
  • 12:57
  • 18 фев, 2010

пишете на Борисов ии до комисията по здравеопазването на е-мейл адресите: primeminister@government.bg и health_committee@parliament.bg !!!!!

Оценка
-7 +8
 
Преглед на профил

gg2

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 155
  • 12:58
  • 18 фев, 2010

Много добре казано, 144!!

Оценка
-5 +3
 
Анонимен потребител

до градинко

Неутрално
  • 156
  • 12:59
  • 18 фев, 2010

НЕПУШАЧ СЪМ, НО СЪМ 100% ПРОТИВ пушенето на обществените места. Не очаквах точно от теб такава душевна простота.

Оценка
-9 +15
 
Анонимен потребител

Ай ай ай

Неутрално
  • 157
  • 13:00
  • 18 фев, 2010

Обяснете ми логиката, моля.
Не вдигна ли хер Флик акциза именно загрижен за здравето ни?

Оценка
-6 +7
 
Анонимен потребител

лош пример

Неутрално
  • 158
  • 13:00
  • 18 фев, 2010

Точно коментар 133.Много хора гладуват,реват,че нямат пари,а палят цигара от цигара.И кой печели от всичко това.Същите,които печелят от наркотици,хазарт,проституц