С високи цени София ще чисти центъра от коли

Паркирането по основни булеварди ще бъде забранено

С високи цени София ще чисти центъра от коли

© Цветелина Ангелова, Капитал




[[box0]]

Ключови думи към статията:

Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на avtor
    avtor
    Рейтинг: Разстроено

    нещастници, не стига че затвориха половината център за 2 години заради метрото, че не са сложили колчета на тротоарите, няма нито един паркинг с голям капацитет в центъра, вдигат коли избирателно, губят ресурси с глупости като скоби (вместо просто да лепват глоба), живи хора продават талони вместо машини, които нито се лъжат, нито се крият по входовете, неспазването на 2 или 4 часа ограничението...
    да, спират и разни трамваи (единственият относително нормален транспорт), велосипедни алеи няма...

  2. 2 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: Весело

    "Най-добре е танковете да дойдат"! 'Щото такива дупки няма другаде освен на луната и по танковите полигони.....е и по софийските улици разбира се! ....... за какво паркиране за 'кви пет лева става въпрос, та то ние си нямаме улици?!

  3. 3 Профил на АААААААААААА
    АААААААААААА
    Рейтинг: Гневно

    Екстензивно развитие. Дай да вдигаме цените, да стрижем с кожата.
    Паркинг да бяхте направили? Организацията на движениет - кога ще направите еднопосочни всички улици?
    Или сегашната цена ви се вижда ниска? Явно не виждате, че откакто тръгна метрото има места за паркиране?

  4. 4 Профил на Б
    Б
    Рейтинг: Неутрално
  5. 5 Профил на tim
    tim
    Рейтинг: Неутрално

    Подкрепям горните коментари, но независимо от това, смятам, че цените също трябва да се вдигнат.
    Представяте ли си, колко хобаво ще е в центъра - като в неделя.

  6. 6 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3387 Неутрално

    Първо се правят алтернативите, после идват рестрикциите като цени и тн. Нека има нормален градски транспорт, те хората сами ще се качат в него. Нека има нормални пешеходни зони и нормални велосипедни алеи. Нека и тротоарите се пригодят за пешеходци.
    Тогава може да се окаже, че нямаме нужда от никакви зони...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  7. 7 Профил на Боко
    Боко
    Рейтинг: Неутрално

    Твърдо ЗА вдигането на цените, в цял свят са открили, че когато търсенето надвишава предлагането единственият начин да ги изравниш е като вдигнеш цените. Има много коли и малко места - с вдигането на цените ще намалеят и колите. На нашата улица има десетки коли, които се карат по веднъж в месеца - това го няма по белия свят - да имаш кола, която да караш веднъж в месеца. Ако толкова рядко пътуваш БИ ТРЯБВАЛО да ти е по-евтино с обществен транспорт, че дори и с такси...

    Роби на колите ли ще ставаме или?

  8. 8 Профил на АААААААААААА
    АААААААААААА
    Рейтинг: Гневно

    До коментар [#7] от "Боко":
    Ти искаш да нареждаш на хората как да си подреждат мебелите у дома?
    Левичарчета смотани.....

  9. 9 Профил на мамата
    мамата
    Рейтинг: Гневно

    свещи да си купувате алчни мародери

  10. 10 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    До коментар [#8] от "АААААААААААА":

    Абе смотаняк, ти да не мислиш, че някой ти е длъжен да ти осигури места пред вас да държиш пет коли, че и по едно място навсякъде, където може да ти хрумне да се разходиш?
    Айде някой привърженик на идеята "Шъ си одя с колата дето си искам, шот така ми е кеф" да се сети, че не може да бутнат половината център и да направят десет етажен паркинг, че да може да си паркират, като ходят до останалата половина. Че и да го направят, пак няма да се харесва... Защото основния хаос се причинява от разни катили, които ще паркират на пешеходна пътека или втори ред, дори ако на двайсет метра има празно място за паркиране.

  11. 11 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Граждански протест срещу бездействието на общината по отношение на дупките по уличната мрежа ще се проведе във Варна на 1-ви март от 16:30 часа. Колона от автомобили ще тръгне от паркинга на Метро в посока към общината. Около 17:30 часа колите ще се съберат пред сградата й и ще блокират кръстовището пред нея. Това обявиха във варненското студио на Дарик студентите Кирил Георгиев, Боян Митков и Велислава Кирякова, които са част от инициаторите на протеста, организиран първоначално в социалната мрежа Фейсбук.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  12. 12 Профил на Помнете ми думите
    Помнете ми думите
    Рейтинг: Неутрално

    1. Когато си безсилен да сториш нещо градивно, започваш да забраняваш и да искаш пари.
    2. Веднага се намират много изключения, привилегии и изавънредни ситуации.
    3. Всички потърпевши се чудят как да те прекарат и намират начини.
    4. Всичко се връща там откъдето е започнало.

  13. 13 Профил на Джони Ди
    Джони Ди
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Да има обществен контрол върху приходите на Паркинги и гаражи! От години, милони изчезват по незнаен начин, и това е "малката мръсна тайна" на всеки софийски кмет Нека паркирането в Центъра да е скъпо, но приходите да се използват целево за подобряване на инфраструктурата.

  14. 14 Профил на Фандък
    Фандък
    Рейтинг: Неутрално

    Нещата са много сериозни, когато тикви и мутри тръгват ред да установяват!
    1. Има ли построени големи закрити паркинги, с нормални цени в центровете на големите градове? В Сф и Варна НЯМА, строят се единствено офис сгради.
    2. Има ли някакви фискални ограничения за огромните 5 -6м коли? НЕ! Напротив за 7-местните автомобили се ползва данъчен кредит, акцизът за 5-6м коли бе намален, а за някои от тях (пикапите) данъкът е минимален. Логиката в мутренската тиква не винаги е лесно разбираема за обикновените хора.
    3. Централните части на Сф, Пловдив и Варна са претоварени, факт. Но вече 20 години какво бе направено за околовръстните пътища, колко подлези и надлези бяха построени, кои гьотверени бяха, които дадоха строителни разрешения за 7-8 етажни кооперации на мястото на едноетажните къщички? Да не би гражданите, които чинно и без много спорове си плащат данък сгради и смет, данък МПС и винетките?
    4. Кметовете на Сф, Пловдив и Варна не станаха ли милионери за по един мандат?
    5. Чия е идеята центърът на Сф да бъде затворен за 2 години? Кой избра тази фирма? Беше ли обявен конкурс вцелия ЕС?
    Защото със сигурност в Европа има фирми, които биха свършили същата работа за 4-5 месеца!

  15. 15 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 732 Гневно

    Съвършенство на чиновническото "мислене".

    Като не можем, не искаме, а се съмнявам, че и знаем как да подобрим условията за движение, дайте да "им" (на гадните граждани) вдигнем цените, да видим как ще ни скачат по свирката.

    Интересен момент е, че обикновено, когато общините или държавата вдигат така някоя такса, поне от куртоазия казват, че събраните така повече средства ще отидат за (следва произволна лъжа). В случая даже това не са направили. Тоест, дайте да вземем.

    Поне аз бих погледнал малко (ама мноооого малко) по-малко лошо на идеята, ако бяха казали, че с паричките ще се финансира част от купуване и инсталиране на система за ЕнтелЕгентно управление на трафика. Тези, дето не са просто зелени вълни, ами преценяват сами натовареността на движението, пускат тук повече, там по-малко.

    Има ли някой, който да се съмнява, че това увеличение НЯМА да доведе до очаквания резултат? Още повече, че то и сега има улици и булеварди, на които е забранено паркирането и наистина паркирали коли няма, но има 4-5 контейнера за боклук, едно спряло такси, а една баничарка разтоварва баници. И какъв е резултатът - едната лента пак не може да се използва. Примери - ул. Раковски между бул. Руски и бул. патриарх Евтимий, бул. Васил Левски между Сточна гара и Патриарха, бул. Сливница/Европа между "Орион" и Околовръстния, и много, много други.

    А това за живеещите в центъра граничи с дискриминация. Нямам съмнителното удовослтвие да живея в центъра, радвам се да съм на 20 минути пеша от Александър Невски. Но ако живеех там и общината се опитва да ме таксува по левче за работен ден, трудно ще минем без съд.

    Да не говорим, че съдът вече е обявил таксата за незаконна. Чиновникът явно смята, че като я увеличи три пъти, тя вече е новичка, чистичка (за разлика от София и цялата държава) и законничка. Но не е. Казва го съдът.

  16. 16 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 732 Гневно

    В едни двустранни отношения, каквито по стечение на обстоятелствата са напите с общината, трябва да има някаква логика, търпимост и някаква доза равенство на права и задължения.

    И след като едната страна казва "искам, дайте ми!", същото ТРЯБВА да направи и другата.

    На мен ми писнаха обясненията как парите все не стигат, а не се извършват дори елементари неща, част от които даже могат да носят на общината пари под формата на глоби.

    КОЕ ОТ СЛЕДНИТЕ НЕЩА ИЗОБЩО Е КОНТРОЛИРАНО ОТ ОБЩИНАТА (важи за всики общини):

    - НЕПРАВИЛНО ПАРКИРАНЕ ПО ТРОТОАРИ, ГРАДИНКИ, ПАРКОВЕ, НАСРЕД УЛИЦАТА, ВЪРХУ ПЕШЕХОДНИ ПЪТЕКИ (заедно с КАТ);

    - ТРАЙНОТО СЛЕДВОЕННО СЪСТОЯНИЕ НА УЛИЦИТЕ;

    - НЕКАЧЕСТВЕНИ РЕМОНТИ, КОГАТО ВСЕ ПАК СЕ ИЗВЪРШАТ;

    - ИЗХВЪРЛЯНЕ НА БОКЛУК НА КОЙ КЪДЕТО СВАРИ;

    - УЖАСНО СЪСТОЯНИЕ НА ТРОТОАРИТЕ;

    - ПОЧИСТВАНЕ НА ГАДНАТА МЪРСОТИЯ НАВСЯКЪДЕ;

    - ПОЧИСТВАНЕ НА УЛИЦИТЕ ИЗВЪН ЦЕНТЪРА - ОТ КАЛ, БОКЛУЦИ ИЗВЪН КОФИТЕ, СНЯГ;

    - КОНТРОЛ ЗА ЧИСТОТА ОКОЛО БЕЗБРОЙНИТЕ СТРОИТЕЛНИ ПЛОЩАДКИ;

    Има още много неща, не птретендирам за изчерпателност. ПСисъкът може да се допълва много.

    Само че няма смисъл, защото нищо няма да се промени. С фандъци или без.

  17. 17 Профил на Ха, ха
    Ха, ха
    Рейтинг: Неутрално

    Тука некои господа, може и да са дами, не знам, смятат, че общината нищо не е длъжна. Освен да стриже гражданите, разбира се.
    Не е така господа или дами. Общината е на гражданите. Избрана е от тях, храни се от техните пари и поне на теория, защитава техните интереси.
    Това, че общинарите не го разбират е ясно - те никога няма да го разберат.
    Но мазохизмът на нейните адвокати във форума минава границите на човешкия разум.

  18. 18 Профил на Ха, ха
    Ха, ха
    Рейтинг: Неутрално

    Тука не става дума за паркиране в ОСИГУРЕНИ ОТ ОБЩИНАТА паркинги. Става дума за паркиране на улиците. Които си ги има, съществуват си поне от десетилетия. Без да даде и един лев за изграждане на паркинги, столичната община ще прибира поне по милион на ден.

  19. 19 Профил на питам
    питам
    Рейтинг: Неутрално

    Мафиотската организация паркиране и гаражиране,където шефовете като им свърше мандата трудно отцеляват.НЯМА ДА СПРА ДА ПИТАМ,КОЙ КАРА ПАЯКА.

  20. 20 Профил на монев
    монев
    Рейтинг: Неутрално

    Никога не забравяйте за Огромния ОБЩИНСКИ ОКТОПОД!!!

  21. 21 Профил на  анти
    анти
    Рейтинг: Неутрално

    аз пък не искам да се строят паркинги в центъра
    не искам нищо , което стимулира хората да карат коли в центъра
    ИСКАМ ЦЕНТЪР СВОБОДЕН ОТ КОЛИ! колкото повече пешеходни улици и велоалеи вместо автомобилни шосета - толкова по-добре

  22. 22 Профил на бббббб
    бббббб
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#8] от "АААААААААААА":

    смятам, че трябва:
    - да четеш по-внимателно
    - да преговориш кое е дясно и кое ляво

  23. 23 Профил на Гражданин - данъкоплатец
    Гражданин - данъкоплатец
    Рейтинг: Гневно

    Не искам да има безплатни паркоместа. Да плащам аз данъкоплатецът да правят паркоместа в градинките, за да паркира друг безплатно.
    Колкото и места да се направят, ако са безплатни - ще се задръстят.

    Новите сгради имат едва 30% паркоместа и гаражи и те стоят непродадени. Защо да ги купуват, като може да си държи колата отвън без пари на тротоара.

    Имаш крава, пиеш мляко, плащаш такса - паркираш.

    Проблемът е, че хората не могат (нямат финансова) да отидат на доктор или зъболекар, а не че няма къде да си държат четвъртата кола на синчето гимназист.

  24. 24 Профил на тъпак - синоним на управляващ
    тъпак - синоним на управляващ
    Рейтинг: Гневно

    Абе тези от общината се побъркаха,
    ЕЙ, това се казва да решаваш проблемите на града с замах!!!

    Браво общинари, отне Ви 4-5 години анализиране и мислене за да стигнете до върховната глупост да вдигнете таксите!!! Ей това са българските избраници не могат да намершт изход и вдигат таксите!!

    Даже ги вдигнете на 20 лева в центъра така ще си останете колите на ОБщИНАТА естествено депутатите и министрите, така или иначе всеки ден, чакаме по сфетофарите на червено управляващите да отидат на работа и им осигуряваме "зелена вълна".

    Общинари, мога да Ви дам в пъти по-добри и резултатни решения и то без пари, а вие взимате от Нашите данъци.

  25. 25 Профил на Нещастния българин
    Нещастния българин
    Рейтинг: Гневно

    21 години преход = 21 години глупост след глупост.

    21 години преход = нито един харесван човек от власта

    21 години преход = 21 години погазван и тъпкан народ

    21 години надежди и увещания за по-добър живот за да стигнем до момент където в сутрешен блок малкия брат Дамбовец казва: "незнам колко пари имам като печалба за минали години, просто съм щаслив човек, имам тигри, 50 коня и почти не работя"

    21 години да минат ако ни управляват хора като Фъндъкова, Костов, Станишев и всички останали ще сме си все със същия сутрешен блок, ще имате разбити и грозни улици и .... и..... и.....

  26. 26 Профил на Рептили
    Рептили
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#25] от "Нещастния българин":

    това, че ти си нещастен е резултат от твоя собствен мироглед!

    това, че не си харесал нито един човек през тези 21 години е единствено защото сляпо вярваш, че "всички са маскари" - ти за цял живот никой няма да харесаш, каквото и да се случи, защото за теб всички са лоши по дефиниция. Аз за тези 21 години видях и много качествени и кадърни хора, за съжаление те бяха системно оплювани наред с другите и повечето просто се отказаха да се занимават с политика в държава, населена от орки...

    по тази и по много други причини ти си нещастен, а аз съм щастлив, въпреки че вероятно сме еднакво бедни (щото в бедна държава богати хора няма как да има)

  27. 27 Профил на Ха, ха
    Ха, ха
    Рейтинг: Гневно

    До коментар [#21] от " анти": "аз пък не искам да се строят паркинги в центъра
    не искам нищо , което стимулира хората да карат коли в центъра
    ИСКАМ ЦЕНТЪР СВОБОДЕН ОТ КОЛИ!"

    Това се прави, като се създават големи буферни паркинги около центъра, свързани с градския транспорт. Това в София го няма. Нещо повече, не става изобщо дума за това.
    Става дума единствено за трикратно увеличаване на таксите.
    Вместо да инвестира, общината просто ще си увеличи приходите за сметка на гражданите.

  28. 28 Профил на Ха, ха
    Ха, ха
    Рейтинг: Гневно

    Схемата е същата като с дупките по улиците. Всяка година фирми свързани с общинарите изсмукват милиони за кърпене. Решаването на проблема не е изгодно и за двете страни.
    Решаването на проблема с паркирането и задръстванията изисква многомилионни инвестиции. Много по-лесно е просто да вдигнеш таксите.

  29. 29 Профил на uff
    uff
    Рейтинг: Неутрално

    Вместо да вдигат цените на паркирането, да въведат такса за влизане в центъра, с която да се опрощава цената на паркирането, но да се намали драстично броят на колите, които ще се налага да бъдат паркирани - така студентите, които учат в СУ, ФФ, УАСГ и т.н., ще си паркират извън центъра, ще си се качват на метрото и ще ходят на лекции, същото ще могат да направят и хората, които ходят на работа. Ако на някоя мутра и кефне да си вози шаврантията с мерцедеса в центъра, ще си плаща за влизането. Така улиците няма да са задръстени, градския транспорт ще е малко по-редове и доста хора ще усетят на практика, че е по-ефективно да ходиш всеки ден по 10мин, отколкото да си сваляш упражненията на Синди Крофорд или да ставаш дюкЯнка. Така и хората, които живеят в центъра, ще имат къде да си паркират колите и няма да е незаконна таксата, която ще се изисква от тях.

  30. 30 Профил на лрплрп
    лрплрп
    Рейтинг: Неутрално

    Все по-често се питам, дали общината има капацитет за друго освен да произвежда недомислици и да "стриже" гражданите си за щяло и нещяло.

    Таксата е сума, която се заплаща за предоставена от администрацията услуга и цели да покрие разходите по предоставянето й.

    Каква точно услуга е "престоят" и какви са разходите на общината по предоставянето й? Защо на една улица "разходите" за престоя, съдейки по т. нар. такса , са 3 лв., на съседната улица са 2 лв., а пък другаде в същия град са 0,0 лв.?

    Че има голям проблем с палкирането и движението е безспорно, но това ли е решението?





  31. 31 Профил на Бай Киро
    Бай Киро
    Рейтинг: Неутрално

    Живея в Младост 4, вечер немога да вляза в блока. Имаме двама с по 4 коли, двама с по 3 има фирмени коли, автобус на Кремиковци, трошляци които изобщо не се движат и всичко това безплатно за моя и Ваша сметка. Явно е, че тоя който си позволява много коли трябва много да плаща (а като няма възможност е да неможе да паркира). Справка: Македония, Канада...

  32. 32 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Единственото свястно в предложението е да се почистят главните булеварди. Особено "Ботев"!

    Гледайте новия сериал "Сюнет за Сергюн".
  33. 33 Профил на vidoass
    vidoass
    Рейтинг: Неутрално

    200 лв. за живеещите в идеалния център !? Ми дядо ми е построил къщата, аз какво съм виновен и защо да плащам толкова !? ОК, не искам да живея тук и искам общината да ми даде нов равностоен апартамент и да ме премести на нейни разноски. Освен това, нали всички са равни !? Защо за мен 200 лв., а по комплексите не искат и стотинка !?

  34. 34 Профил на vidoass
    vidoass
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#5] от "tim":

    да, защото очевидно не живееш и не стъпваш в центъра, пич !
    И аз тогава искам всичко да бъде изчистено от коли по разните Младости и Люлинци !

  35. 35 Профил на !
    !
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#33] от "vidoass":

    Заповядай в "Младост 4". Няма да плащаш 200 лв, а и места за паркиране има.

  36. 36 Профил на пепо
    пепо
    Рейтинг: Гневно

    Ще плащам 200 лв,ако общината ми осигури място ,точно пред нас !

  37. 37 Профил на !
    !
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#36] от "пепо":

    За подобна екстра таксата ще бъде около 1300 лв на месец. Ако не ти изнася си купи гараж или си смени жилището.

  38. 38 Профил на veso
    veso
    Рейтинг: Гневно

    господа милиционери, ако можете да мислите а не само да грабите ще ви дойде на акъл , че не може само да искаш да крадеш и да си купуваш скъпи коли. Както казва вашия лидер има криза а вие вдигате такси. Нищо нема да получите, ще ви стоят празни улиците пълни с тия с жилетките както е сега при сегашните цени. Ама трябва да се и мисли.

  39. 39 Профил на Иванко
    Иванко
    Рейтинг: Неутрално

    До №7
    "че когато търсенето надвишава предлагането единственият начин да ги изравниш е като вдигнеш цените".

    Ако ти се досе'е в центъра на София ще се увериш колко търснето на WC надвишава предлагането.
    Инициирай такса за ползване от 50 лв.Уверен съм ,че ще осмислиш разликата между търсенето и предлагането и адекватния еквивалент.

  40. 40 Профил на Aman
    Aman
    Рейтинг: Весело

    Аз пък искам да добавя към плана на столична община едно предложение за повишаване на Гражданска отговорност, по следния начин:
    - за коли над 10 години /нов внос и т.н./ - 2000 лева годишно;
    - за коли от 3 до 10 години - 1000 лева годишно;
    - за коли до 3 години - безплатно

  41. 41 Профил на пипи
    пипи
    Рейтинг: Разстроено

    До коментар #37-Това не му се вика екстра,селски ! От прииждащите селяни сме на това дередже в центъра -да няма къде да спреш !

  42. 42 Профил на ОбЕКТИВЕН
    ОбЕКТИВЕН
    Рейтинг: Неутрално

    Най-сетне решение в правилната посока! Браво! Макар че, и тези цени не са достатъчно възпиращи за наплива от хитреци с раздрънкани опелчета фордчета от 1990 година...Сега е важно, обаче, тези улици в синята зона да бъдат направени от нула,- нов асфалт и тротоари, колци по тях, да бъдат свежо разчертани наново с трите вида цветове - синьо, жълто, зелено... Едва тогава да започне прилагането - начисто! Така направиха в Белград, където глобите са тройни на нашите, а вдигането на колата ти струва над 300 лева! Стандартът на живот е същият като у нас! Въведе се ред, асфалтираха се улиците и тротоарите, и градът за година и половина промени облика си!

  43. 43 Профил на ОбЕКТИВЕН
    ОбЕКТИВЕН
    Рейтинг: Неутрално

    Между нас казано, има много свободни места в паркинга под НДК и на две-три други централни места...Но не искат да плащат, селяните с колите. Пък и софиянци - също, в по-голямата степен...Високите цени на улицата ще ги принудаят да го правят.

  44. 44 Профил на ddd
    ddd
    Рейтинг: Неутрално

    А защо СО не промени режима (часовете) на зареждане на магазините? Защото това да не става вечер, когато по същото време минават и боклуджийските коли (напр. към 20-22.00). Така няма да пречат на никой и няма да задръстват и утежняват допълнително движението сутрин. Навън това е нормална практика.
    А ако решат да спрат от движение всички коли над 20 г. ще облекчат още малко ежедневната лудница. И цените трябва да са достатъчно солени, за да се замисли сериозно всеки дали наистина си заслужава 'джиткането' насам-натам.

  45. 45 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1066 Весело

    Ей, смешниците дето и ходят до кенефа с Голф-чето Центровете на всички големи градове по света са забранени за коли и ако можеш изобщо да влезеш там си плащаш като поп!

    В София след 2 години през центъра ще минават 2 метро лъча а и сега има 1 за най-големите квартали, тъй че има с какво да се ходи! Но нее, друго е да се отиде с кола! Имам колега от офиса в София който въпреки че с метро пътува за 15мин. от тях до работа всеки ден се кандилка по 2 часа (120мин.!!!) с колата си!

    Нямало паркинги в центъра? Ами вие какво искате повече? Има синя зона! Като сте много отворени плащате си по 1-2-3 лв. на час и спирате пред офиса Ако нямата манги си купете колело!

  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3387 Неутрално

    Обективен, не си в час. В Белград първо бяха създадени алтернативите - прекрасни пешеходни зони и истински велосипедни алеи. Белград е пълен с пешеходци дори и послед зимата. Белград има и приличен градски транспорт. Кое от тези неща има тук, за да започнеш с рестрикциите?

    Преди да си направил алтернативите, всякакви подобни мерки са меко казано малоумни.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на Ха, ха
    Ха, ха
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#45] от "Варненски":
    София няма истинска пешеходна зона (ако не се смята площадчето пред Народния).
    София няма градски магистрали.
    София няма необходимите паркинги.

    И не ми пиши за голфчета, защото излиза, че проблемът ще се реши, като изгонят обикновените хора и останат само мутри, олигарси и политици, да красят центъра с колите си.

  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3387 Неутрално

    Варненски, ела малко в София и тогава се изказвай. Метрото, като първо е направено ужасно - няма никакъв обслужващ надземен транспорт, а са много малко хората, които живеят и работят близо до метростанции. Като второ - два часа пътува единствено, ако живее някъде около пазарджик, щото и перничани стигат за 40 минути. Тъпо е да правиш изказвания по слухове.

    Не знам кои центрове са забранени, може да е добре да излезеш извън Варна и да разгледаш, аз съм с друго впечатление. Въпроса е, че хората не си карат колите, в нормалните страни, защото не искат. А не искат, защото са им създадени условия - да ходят пеша, да карат колела, да се придвижват с градски транспорт...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: Неутрално

    До всички, които смятат че общината не е длъжна.
    Длъжна е г-да, длъжна е. Вие като влизате в магазин или да ви обслужат някъде и си давате парите, смятате че персоналът ви е длъжен, нали?
    Е и ние смятаме така. Служителите на общината са ПЕРСОНАЛ на хората, които с гласовете си са ги сложили на тези постове.
    И не може да искат пари, без да осигуряват нищо в замяна. Противното се нарича РЕКЕТ. Така че да бъдат така любезни, срещу повишениет такси да осигурят:
    1. Задължение на фирмите да плащат паркинг за работещите в тях, за да не спират пред жилищата на хората.
    2. Задължение на строителите да осигурят толкова паркоместа, подземни или надземни, колкото апартаменти има в строената от тях сграда.
    3. Разчистване на улиците и паркингите от трошки.
    4. Забрана за паркиране на служебни коли в жилищните райони.
    5. Нормален градски транспорт, в който температурата лято-зима да не бележи разлики от 40 градуса.
    Ако пропуснах нещо, моля някой да ме допълни.

  50. 50 Профил на София за Софиянци
    София за Софиянци
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#37] от "!":
    а ти не давай много акъл а си отивай на село ....

  51. 51 Профил на пупи
    пупи
    Рейтинг: Неутрално

    А ,ти не давай много акъл ,кой къде да ходи ,ами си отивай при овцете и това е !

  52. 52 Профил на 007
    007
    Рейтинг: Неутрално

    Мръсни тъпи некадърници.единственото нещо което могат е да вдигат цените

  53. 53 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: Неутрално

    Не сме първия град в света, изпаднал в това положение. Да вземем примера на Копенхаген - при 600 000 жители има само 80 000 автомобила - причината е икономическа - данъци. Но за сметка на това е изключително приятен за живеене град. В Токио пък не можеш да си регистрираш автомобил ако не докажеш, че имаш място за паркиране. И така нататък. В Париж под много стари сгради са изкопали допълнителни пространства за паркиране. Вярно е, че предложеното решение в София - да се дели на зони не е справедливо. Затова подкрепям повишаване на данъците в целия град.

  54. 54 Профил на Ало Софианците
    Ало Софианците
    Рейтинг: Неутрално

    Като избрахте даскалица по руски от гр Самоков (където първия светофар се появи преди само две години) за кмет на двумилионен град ...
    Колкото Желева ставаше за еврокомисар толкова и тази става за кмет. Следващите избори си помислете кого да изберете за кмет.

  55. 55 Профил на реалиста
    реалиста
    Рейтинг: Гневно

    Има нещо сбъркано с тази синя зона аз живея в център и улиците около мен са в тази зона преди да я въведат се намираше по лесно къде да паркираш сега всеки гледа да паркира по улици извън зоната и не смееш да излезеш с кола защото просто е абсурд да се класираш после а в синята зона има свободни места ние сме 10 апартамента и имаме само две коли общо и ми се налага да плащам на съседна улица за престой и сега оп давай200 лева някой да е видял общинар да плаща всичките имат разни прпуски изглежда идеята е да се създава по голяма бъркотия за да оправдаят разни такси и данъци

  56. 56 Профил на ало ало
    ало ало
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#54] от "Ало Софианците":
    другите кметове и общинари да не са по читави или страдаш за другаря кадиев

  57. 57 Профил на Боко
    Боко
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#39] от "Иванко":

    хаха много "кафяв" коментар. за разлика от теб, аз не смятам, че общината е длъжна да се грижи за МОЕТО сране... И в апартамента си имам тоалетна! А ти, и много от тук коментиращите като Тони и ко. съм сигурен, че ако не беше задължително щехте да си купите апартамента без тоалетна и да ходите да серете в градинката пред блока на аванта. Че така де - 2 квадрата са 2000 евро - 2000 евро за някакво сране са твърде много Че то по-скъпо от винетката за синята зона...

  58. 58 Профил на Реалиста е лъжец
    Реалиста е лъжец
    Рейтинг: Весело

    До коментар [#55] от "реалиста":

    Не заблуждавай хората. Живеещите на синя зона са много доволни от това и паркират далеч по-лесно. Тези, които са си платили 70-те лева разбира се. Точно за това и общината е непрестанно залята от молби от живеещи на улици извън синята зона да бъдат включени в нея!!! Като беше на аванта беше пълен кошмар, сега имам две улици по километър дълги , на които да паркирам и намирам място винаги от раз!

  59. 59 Профил на madpix
    madpix
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Ако продължаваме да си мълчим, ще получим правото да плащаме за въздуха (вдищан и издишан).

  60. 60 Профил на реалиста не лъже
    реалиста не лъже
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#58] от "Реалиста е лъжец": и като се събудиш отзад гащите ти пълни ама не с тичащи да дават пари на общината за нещо измислено отхвърлено като незаконно от съда

  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3387 Неутрално

    Боко, общината е длъжна да прави обществени тоалетни и точно това отличава един средно развит град, от един дивашки град.
    Колкото до това, какво е длъжна общината - длъжна е точно до толкова, доколкото й плащам. Плащам ли пътен данък, който служи за развитието на пътната инфраструктура? Плащам. Къде е инфраструктурата? Или според теб, да продължавам да си плащам данъка, но ако може аз да си чистя, да си построя гараж, да си построя улици, светофари? Е за кво ми е общината тогава? Ако ще е така, тогава да ме освободят от задължението да плащам данъци, защото не мога да си обясня къде точно ми отива пътния данък на колата?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Паркингът на чупката на Раковски, тези под: НДК, Гарата и други са полупразни. Значи - паркинги има и сега, но Ганю не иска да плаща, или иска паркингът да е на 10 м. от дома/канцеларията, да му плащат по 20 лв. на час, да има негърче, което да му мие колата и да го чака маце с кафе на входа. В цял нормален свят животът в центъра на града е скъп, колите заемат обществена площ и собствениците трябва да си плащат за "удоволствието" да я ползват. Толкоз. На село - безплатно, "у градо" се плаща. Всички други приказки - кое точно не било наред сега в София са Андрешковски хитрувания и вечно плакане, че нещо не им било наред.
    Има метро - хубаво, чисто и редовно. Колко тиквеника си оставиха таралясниците за да го ползват, та Орлов мост пак е задръстен. Ама метрото не спира точно пред входа, а ако пък спира - пищят, че им вдига шум. Хайде - младите формуци дето са по чужбина да налеят малко акъл на нашите Ганювци и да пишат как са там нещата, та да спрат мрънканиците.

    Поздрави
  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3387 Неутрално

    Старец, тия комунистически разсъждения може да си ги преосмислиш. Като първо за ганьо не знам. Аз плащам. Но насреща няма нищо. Плащам за паркинг, но в него няма места. Ае сега, кой е виновен?

    В цял свят решението дали да се плаща в центъра се използва като регулативна мярка, а не мярка за пълнене на бюджет. И в същия този свят първо са създали алтернативата - като градски транспорт и приятна градска среда, а сле това, ако се налага, се слагат и такси, за да набутат хората в градския транспорт. Тук къде точно ще натъпкат хората, като градски транспорт няма, няма тротоари да се ходи пеша, няма и велоалеи? И? Кво праим? Плюем си Ганю?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на ххх
    ххх
    Рейтинг: Неутрално

    Аз съм един от тези регистрирани 4000д в синя зона.Потвърждавам становището на реалиста че със синята зона се въведе ред и сега много по лесно си намирам место за паркиране на определените ми две улици/предишното две преки беше недостатъчно/.Но ми се струва че 200лв са вече много за подържане на стикера-ще го платя ама не е честно.Непременно ли трябва да отида на село,за да си паркирам колата на ливадата,а новобогаташите селяци с клозети на 10м от къщите им да дойдат на моето място щото имат пари.
    Видно е за всички шофиращи софиянци че от Нова година движението е много по спокойно и аз не намирам безумни задръствания/независимо че метрото се строи/.А шофирам всеки ден и не малко.Причината е в това че строителите от село намаляха заради кризата.
    Няма столица без задръствания,но всеки си прави сметка.
    Така че поздравявам общината за синята зона.Има ред и не ми се налага да паркирам на тротоара,така както правих последните 20 години .

  65. 65 Профил на ххх
    ххх
    Рейтинг: Неутрално

    Имам предвид реалиста е лъжец-№58 подкрепям неговото становище.

  66. 66 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: Неутрално

    Бойко Борисов не каза ли,когато беше главен секретар на МВР, че в тази фирма паркинги и гарпажи е на наркотпрафикантите Къро и Таке?

  67. 67 Профил на андрешко
    андрешко
    Рейтинг: Неутрално

    Не мога да си позволя да се возя в градският транспорт заради такива като теб който се бутат с раници като че ли са тръгнали на излет ама като завали се оглежда на спирката да мине някой познат с кола та ако може да си спести и билетче по баш андрешковски

  68. 68 Профил на 67 към 62
    67 към 62
    Рейтинг: Неутрално

    не ме разбирай правилно

  69. 69 Профил на dfqweff
    dfqweff
    Рейтинг: Гневно

    НЕЩАСТНИцИ- страшен план за справяне с кризата- какво имаме МЕТРО обхващащо целия град или уреден градски транспор мотрисите на трамваите ни са опасни за живота , както и автобусите , няма никаква надежда в тази държава поголовен рекет !!!!!!!!!!!!!!
    За какво ги събират тези пари, като не правят нищо за асфалта не се лъжете ,че го правят за наше добро просто алчонстта им няма край. Какво значи, че слагане на скоба струва 17.00лв. виждали ли сте какво представлява тази процедура, изисква няколко секунди работа, това че рекетьорите крадът бензин и отчитат че много изразходват е друг въпрос .
    УЖААССССССССССССССССССССССССССССС

  70. 70 Профил на Боко
    Боко
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#61] от "Тони!":

    Тони, а хората, които нямат коли? Защо с техните данъци да се плащат строежа и поддръката на паркоместа? Логично е за паркоместа да плащат тези, които ги ползват. Ти към общината плащаш една такса за чистота и сметоизвозване, един данък сгради - чрез него се финансира цялостната дейност на общината, а ако имаш кола - данък за автомобила, който отива за поддръжка на инфраструктурата - улици, мостове, светофари. За твое сведение - тези пари са крайно недостатъчни и инфраструктурата се финансира реално от държавната субсидия за общините. Паркирането е нещо отделно - много хора нямат коли, други пък си имат гаражи, защо всички да плащат, за да може сульо да си спре колата безплатно под прозореца? И защото сульо не си е купил гараж - в новите блокове при все че има малко гаражи , повечето стоят непродадени... Андрешковци...

    И още нещо - градският транспорт може да не е оптимизиран, но за много хора върши работата. Метрото покрива над една трета от населението към момента - говорим за хора , които имат метроспирка в рамките на километър-два (до 15-20 мин ходене). Това обаче на софиянеца му се вижда множко - той повече от сто метра не ходи... Нищо че за добро здраве се препоръчват 10 км ходене дневно

  71. 71 Профил на Боко
    Боко
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#61] от "Тони!":

    Общината била длъжна да прави обществени тоалетни? Защо? Къде го пише? В кой град в Европа има БЕЗПЛАТНИ обществени тоалетни??? хмммммм....

  72. 72 Профил на ghoust
    ghoust
    Рейтинг: Гневно

    Чета, чета и не вярвам на очите си. Някакви хора се радват, че общината ще съдере още по една кожа от хората без да даде нещо в замяна. Че с какво това помага за облекчаване на транспорта в центъра. Че където още няма ще нарисуват нова синя зона, която така или иначе заема едно от платната.
    Аз живея в центъра. В момента имаш право да паркираш само по една кола на апартамент пред блока. Не по 3-4 както някои хора живеещи в крайните квартали. Сега привилегията да мога да паркирам колата там където ми трябва струва 70 лв годишно. А не е безплатно както извън центъра. И не паркингите наоколо не са разумна алтернатива. Защото струват от 300 до 600 лв на месец. А това за мен е необосновано много. Когато стане 200 това какво променя??? Вече няма да ми трябва кола може би.. Пак ще е по-евтино от платените паркинги, които ще поскъпнат още повече.
    А каква алтернатива на личния автомобил имам след 23:00 ч
    Не не ходя на работа с колата. Ходя пеш, карам колело, ползвам градски транспорт и автомобил, когато имам нужда от него.

  73. 73 Профил на Алоооо!
    Алоооо!
    Рейтинг: Неутрално

    Абе смешки. Ще плащате глоби и ушите ще ви пукат. Ще ползвате градски транспорт, или ако той не ви е от мижавата класа - то поне метрото няма как да не е. Ползвайте него. Аз от както го пуснаха до Младост - кола за градско не съм палил.

  74. 74 Профил на НАБЛЮДАТЕЛ
    НАБЛЮДАТЕЛ
    Рейтинг: Неутрално

    ОБЩИНСКАТА ГАВРА „НОВИ ЗОНИ ЗА ПАРКИРАНЕ”
    „Целта на общината не била да се събират повече пари от паркиране, а то да се регулира. “Дилемата е дали София да е град за хората или за колите”, обобщи Стойнев. Според него хората, които живеят в зоните, ще паркират с годишни стикери около домовете си. Стикерът щял да струва ,колкото е разходът за отпечатването му.”-това са два цитата от в.Труд от изказването на председателя на стопанската комисия към градския парламент /СОС/Николай Стойнев. „Въпреки че в “жълтата” попадат части от жилищни квартали, около блоковете нямало да се планират места за паркиране. Такива щели да се обособят около административни, търговски и бизнес центрове.”
    Един прекрасен следобед в жълтата зона може да изглежда така. Пример с кв.Хаджи Димитър - имате кола ,но тя стои пред блока. Работите в центъра, придвижването ви с нея до местоработата ви е на практика невъзможно - синя зона. Нямате пряка транспортна връзка и често ползвате такси. Колата ви е лизингова и не е на ваше име - тоест нямате право на стикер. Удоволствието да я имате пред блока и през уикенда да пътувате някъде със семейството си ви струва допълнителни 300 лв. на месец. Трябва да си вземете детето от детската градина, качвате се на нея и спирате пред детската градина, дори да се забавите 5-10 мин. вече дължите на „Центъра за градска мобилност” 1 лв. , дали сте 1 лв. и сутринта. Детската градина е на 400-500 метра, може да е зима или да вали. Ако не ви се плаща, вдигате невръстния си наследник пред слънце и отивате пеша. Закъснели сте вече и за работа и взимате такси. Вечерта го взимате с колата, детето може да е болно, отивате с колата до ДКЦ-то-чакате поне 2 часа и половина - дължите на „Център за градска мобилност” още 3 лева. Минавате за малко през пазара, който е на още 200 м – спирате само за 10 мин. - дължите още 1 лв., ако се наложи да спрете още на две места за по 10 мин. дължите още 2 лв. Така дневно можете да подпомогнете „Център за градска мобилност” само с 8 лева. Посещавате веднъж седмично и център за работа с деца, който също попада в така зона в друга част на града – още 2 лв. Ако не ви харесва, взимате такси. По тази проста сметка само движението из квартала по неотложни нужди с автомобил може да ви струва 200 лв на месец. Работите за 600-700 лв., от които Общината безсрамно ви е прибрала вече 500 в качеството ви не на Гражданин, а на рекетиран Потребител на услугите на ОП”Център за градска мобилност” - в същото време главният архитект на София кара колело и лансира идеи за прокопаване на канал Русе –Варна, а автопаркът на СО паркира върху тротоара на Московска. Ако тъста ви дойде от провинцията с кола и се наложи да остане ден, два, три, било за пазар ,било за преглед,било за празник, то ще трябва да си плати на общината според зоната.Така СО ще се намеси и в семейните ви отношения.Следващия път тъста няма да дойде, а ще изпрати тъщата с автобус.
    Само допреди година-две софийското задръстване можеше да се оцени на едни грешни близо 1,5 милиарда лв. само от преразход на гориво. Сега вероятно е над 2 милиарда. Почти половината от тази извънредно похарчена сума обаче е акциз и ДДС, които пълнят държавната хазна. Софийското задръстване е един от най-доходните бизнеси в държавата. Добавете и Варна, Пловдив и т.н. и ще ви стане зле. Част от тези пари похарчени целево и системно през последните години можеше отдавна да реши поне частично проблема. Неотдавна около 28 милиона лв. бяха похарчени за ремонт на бул.”Мария Луиза” само след 2-3 години ги прекопаваме заради строежа на метрото, което също ни изненада. Шестлентови централни булеварди са сведени до запушени артерии от трамвайни линии и хранилките на „Център за градска мобилност”, десния трамвай по бул .”Бели Дунав” е просто блестящо, но напълно случайно чудо. Безконфликтните кръстовища на редица основни градски магистрали отдавна са проектирани от група инженери ентусиасти, но те не са от кръга на ОП”Софпроект”, а и част от терените вече са застроени, сега ще идват турци да ни оправят. Замърсяването и загубеното време, влошената жизнена среда, лошото градско планиране, грозният , мръсен град, потънал в транспортен хаос, занемарените паркове са проблем само на гражданите. Грешните общински приумици обаче също. Желанието обаче общината да вземе своето от големия бизнес наречен софийско задръстване е налице.
    Ако този нов вид облагане на попадналите по неволя в зоните, планирани от общинските умници, влезе в сила в този му вид и в обсега му попаднат 400-500 хиляди автомобила, то печалбите на ОП”Център за градска мобилност” и мобилните оператори ще са главозамайващи, остава да се запитаме защо мерките не се прилагат за целия град и прилежащите баровски квартали.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах