Регистрация
16 мар 2010, 09:55

Йордан Христосков: Между 17 и 20% от пенсионерите живеят под прага на бедността

В момента между 17 и 20% от пенсионерите живеят под прага на бедност. Това заяви пред агенция "Фокус" заместник-ректорът на Висшето училище по застраховане и финанси доц. Йордан Христосков – бивш управител на Националния осигурителен институт. Той ще участва днес в кръгла маса на тема "10 години пенсионна реформа в България: постижения и предизвикателства".Доц. Христосков обясни, че прагът на бедността е субективна величина, макар че има критерии, по които се определя. По думите му не би следвал ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

33 коментара
 
Преглед на профил

TONINO

Рейтинг: 8 Любопитно
  • 1
  • 10:09
  • 16 мар, 2010

Не е от сега.Това е електората на БСП.Нали червените са грижовни.Защо са ги оставили,да гладуват.

Оценка
-7 +22
 
Преглед на профил

Хи-хи

Рейтинг: 1879 Неутрално
  • 2
  • 10:16
  • 16 мар, 2010

Христосков, мишке, беше шеф на НОИ от 2000 до 2009. През 2002 г. имаше подобна офанзива със здравните осигуровки, както и сега, т.е. по темата - нищо променено. За пенсионните осигуровки - в края на твоето управление държавата влезе като съосигурител с 12% вноска, щото НОИ издишаше. Превърна НОИ в кокошарник. И си мълчеше. Замълчи си завинаги..............

Оценка
-5 +24
 
Анонимен потребител

+

Неутрално
  • 3
  • 10:16
  • 16 мар, 2010

Стига с тия пенсии!
Дай да говорим за хората, които работят!

Оценка
-15 +13
 
Анонимен потребител

за размисъл

Неутрално
  • 4
  • 10:18
  • 16 мар, 2010

"По думите му не би следвало най-малката пенсия – социалната пенсия за старост да бъде под линията на бедност, защото това означава официално държавата да произвежда бедност."

Все пак тази пенсия се дава на хора, които не са работили - т.е. не са осигурявани. Примерите за такива са много ..., някои само от майчинство цял живот са на издръжка на държавата.

Оценка
-2 +18
 
Преглед на профил

инж. Филип

Рейтинг: 339 Неутрално
  • 5
  • 10:21
  • 16 мар, 2010

Не би следвало и некви военни и милиционери да се пенсионират на 29 и да лапат до 108 и то таван на пенсията. Не може една пенсия да е по-голяма от средната заплата. Как пък тъй тия дето най-много си клатят кратата през живота вземат най-големи пенсии. Единствено миньорите заслужават.

ДЯНКОВ ГОУ ХОУМ!

Оценка
-13 +26
 
Анонимен потребител

Alena

Неутрално
  • 6
  • 10:29
  • 16 мар, 2010

Кви проценти вижда комунистът не ми е ясно но са определено от официални данни. В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ, при положение че повече от 50%-60% от населението жевее под прага на бедността, този процент не е о малък за пенсионерите!!!

Оценка
-3 +13
 
Преглед на профил

berbenkov

Рейтинг: 2601 Разстроено
  • 7
  • 10:32
  • 16 мар, 2010

Това Дянков не го интересува,
пенсионерът пукнат цент не струва!

www.berbenkov.hit.bg

Оценка
-8 +11
 
Анонимен потребител

чук

Неутрално
  • 8
  • 10:35
  • 16 мар, 2010

Прав си "инж Филип".Мисля ,че тези противоречия,ги няма в другите държави.Просто тук бяха искуствено произведени ,през прехода.Но едно от най-големите противоречия е правото на работещите да получават пенсия.Такова чудо не имало и по времето на Т.Живков.Убеден съм ,че при сегашните условия и този проблем ще намери решение!

Оценка
-8 +9
 
Преглед на профил

uzur

Рейтинг: 494 Неутрално
  • 9
  • 10:37
  • 16 мар, 2010

http://yphalachev1.blogspot.com/2010/03/blog-post_16.html
Има идея с данък да се обложат и по-високите пенсии над необлагаем минимум - например 400 лв. В момента работещите българи са само 3,36 млн.и тези 44% от населението пълнят хазната с данък върху дохода си, както и с вноски за здраве и пенсии. Големият проблем на бюджета са пенсиите,особено след отказа от пенсионна реформа,и опита хазната да се пълни от съкращения и здравни осигуровки от определени съсловия.През последните 3 години пенсиите са се вдигнали с над 50 процента, а брутният вътрешен продукт само с 12 процента.Тази година около 2 милиарда лева повече са необходими за пенсии.

Оценка
-7 +5
 
Анонимен потребител

?

Гневно
  • 10
  • 11:03
  • 16 мар, 2010

А колко са пенсиите по партийна, политическа и военна линия, които съсипаха България

Оценка
-6 +4
 
Анонимен потребител

гневен

Гневно
  • 11
  • 11:03
  • 16 мар, 2010

А, ПЕНСИОНЕРКАТА МАСЛАРОВА СИ ЖИВЕЕ НЕОБЕЗПОКОЯВАНА В КЪЩИЧКА С 20/ДВАДЕСЕТ/ ДЕКАРА ДВОРНО МЯСТО?!
ЕГА ТИ СПРАВЕДЛИВОСТТА В ДЪРЖАВАТА БЪЛГАРИЯ!!!

Оценка
-2 +15
 
Преглед на профил

Марта

Рейтинг: 437 Неутрално
  • 12
  • 11:05
  • 16 мар, 2010

http://www.dnevnik.bg/sviat/2010/01/05/838050_polsha_namali_pensiite_na_bivshi_komunisti_i_agenti/.
По -добре да намалят пенсиите на бившата комунистическа номенклатура и агенти , както направиха управляващите в Полша. В България таванът на пенсиите получават предимно лица от репресивния комунистически режим :бившите БКП министри , червени началници, партиини журналисти , посланици, дипломати ,комунистически профпредседатели и още бог знае какви и колко комунистически номенклатурч ици и бивши служители на ДС .

Оценка
-3 +10
 
Анонимен потребител

+

Неутрално
  • 13
  • 11:05
  • 16 мар, 2010

До коментар [#4] от "за размисъл":

Не сте прав! Майка ми е принудена да се пенсионира на 55 години, въпреки желанието й да продължи трудовата си дейност, такава бе пределната възраст за жените до 2000 г. В резултат на което в момента, с 30 години стаж, получава около 150 лв.

Оценка
-3 +11
 
Анонимен потребител

действителен инженер

Неутрално
  • 14
  • 11:05
  • 16 мар, 2010

До коментар [#5] от "инж. Филип":

Явно това инж. сам си си го измислил, защото щеше да знаеш, че както се осигуряваш такава пенсия ще вземаш, защото ти си дотирал държавата , това са си твои пари и никой не може после да ти ги коригира. Разбрали ерзац инж. Филип, не се иска много акъл за това. Закона трябва да се спазва и да не се променя с идването на поредните лаици на власт, иначе само това ще се прави закон за теб, закон за мен и т.н.

Оценка
-3 +8
 
Анонимен потребител

мдаа

Неутрално
  • 15
  • 11:06
  • 16 мар, 2010

бай тонино
пенсионерите на юБСП са с пенсии за активни борци и хич не им пука. Сините пенсионери да му мислят
До коментар [#1] от "TONINO":

Оценка
-5 +6
 
Преглед на профил

инж. Филип

Рейтинг: 339 Неутрално
  • 16
  • 11:10
  • 16 мар, 2010

До коментар [#14] от "действителен инженер":

И как точно военния или милиционера дотира държавата, че нещо не ми е ясно, като не плащат никакви данъци. После се чуди ще без връзки не можеш да станеш милиционер.

ДЯНКОВ ГОУ ХОУМ!

Оценка
-6 +9
 
Анонимен потребител

А това?!

Любопитно
  • 17
  • 11:10
  • 16 мар, 2010

Големият проблем на бюджета са пенсиите, каза пред PRO.BG Николай Василев, бивш министър и на икономиката, и на държавната администрация в две правителства.

Най-големият пропуск на настоящото правителството пък е, че се отказа да извърши пенсионна реформа, а се опитва да напълни хазната със съкращения и здравни осигуровки и то от определени съсловия, смята Василев.

"През последните 3 години пенсиите са се вдигнали с над 50 процента, а брутният вътрешен продукт само с 11 - 12 процента", подчерта той и пресметна, че тази година 2 милиарда лева повече харчи правителството за пенсии. Според Николай Василев Бюджет 2010 съвсем не е постен, а напротив - "най-щедрият в историята на демокрацията и то в момент на рецесия".

Според него правителството е трябвало да вземе всички възможни мерки, за да няма бюджетен дефицит. Той не е съгласен с тезата, че малък дефицит е полезен. "Категорично съм против - говорихме, че 0,9 процента са полезни, сега че 2 процента са полезни и се надявам да не говорим след време, че 15 - 16 процента са полезни", въпреки че, според него България е много далеч от Гърция заради добри политики и спазване на правилата на Валутния бард през последните години.

Държавната администрация може да се оптимизира само с 10 - 15%, според Николай Василев. Той не знае как Иван Костов и настоящето правителство са намерили 150 000 чиновници за съкращение. Той припомни, че 46 000 души бяха съкратени през миналия мандат, 17 000 от които в администрацията и изрази съмнение, че още толкова за съкращение ще намери правителството сега.

По повод искането за импийчмънт на президента, Николай Василев каза, че според него ръководителите на държавата не се занимават със сериозни икономически въпроси, а се занимават с теми, които не са съществени.

Източник: БГНЕС


Оценка
-7 +3
 
Преглед на профил

stoiank

Рейтинг: 1486 Разстроено
  • 18
  • 11:12
  • 16 мар, 2010

Всички много разбират от работата си като се оттеглят от поста си. Стига вече. Христосков наистина е в час с много неща, но когато беше шев на НОИ тогава нищо не казваше. То отстрани най-лесно се дава акъл. Просто публичните разходи са много големи за състоянието на икономиката в момента, така че пожарната команда може да действа в определени граници. Ако продължат да се подават на натиска, както и Дневник отбеляза ще ни докарат до фалит и тогава най- пострадалите ще са точно пенсионери и други държавни структури.

Оценка
-4 +7
 
Преглед на профил

TONINO

Рейтинг: 8 Любопитно
  • 19
  • 11:12
  • 16 мар, 2010

До коментар [#15] от "мдаа":

Не те разбрах.Какви са тези пенсии, за активни и не активни борци?Активните не измряха ли?

Оценка
-2 +6
 
Анонимен потребител

Популизъм без траници.

Неутрално
  • 20
  • 11:16
  • 16 мар, 2010

Не знам за какво става дума, след като тъща ми е била обикновен счетоводител и пенсията й е над 330 лв. Това са пари без данъци и удръжки. И ползва здравни ослуги в пълен размер безплатно. Дайте да видим младите хора, какво става с тях - имат ли работа, женят ли се, раждат ли деца?! Или емигрират на партиди от по 2000 души месечно?

Оценка
-6 +11
 
Анонимен потребител

Въпрос

Неутрално
  • 21
  • 11:18
  • 16 мар, 2010

Майка ми се пенсионира през 1989 г. и пенсията й в момента е 350 - 360 лв. Зле ли е?

Оценка
-5 +5
 
Анонимен потребител

uzur

Неутрално
  • 22
  • 11:22
  • 16 мар, 2010

До коментар [#9] от "uzur":

Какво предлагате ? Как да постъпим с "съсловието - пенсионери", като голяма част от него безвъзмездно участва в строителството на инфраструктурата на България.

Оценка
-2 +6
 
Анонимен потребител

A40

Неутрално
  • 23
  • 11:29
  • 16 мар, 2010

Защо трябва да има таван на пенсиите-за колкото си се осигурявал, това и ще получаваш. Другото е дискриминация

Оценка
-2 +9
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4959 Неутрално
  • 24
  • 11:32
  • 16 мар, 2010

Циник нещастен!
Между 17 и 20% не са под прага на бедността!

No one is taller than the last man standing.

Оценка
-3 +4
 
Преглед на профил

gradinko

Рейтинг: 1316 Неутрално
  • 25
  • 11:33
  • 16 мар, 2010

Цял живот строиха комунизма - да им е сладко сега.

gradinko.bg

Оценка
-7 +5
 
Анонимен потребител

отговор

Весело
  • 26
  • 11:37
  • 16 мар, 2010

До коментар [#21] от "Въпрос":

Стигат ли ти ?

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Бай ви Ганя

Весело
  • 27
  • 11:41
  • 16 мар, 2010

Увеличихте заплати на министри депутати увеличавате данъци цени на ток вода и др. Я спрете с тия увеличения а намалете пенсиите за да преселим старците на оня свят и ще се оправи шибаният бюджет.

Оценка
-1 +11
 
Анонимен потребител

reverse mortgage

Неутрално
  • 28
  • 11:44
  • 16 мар, 2010

под прага на бедността ли е човек който има собствено жилище?
ако някой е наследил например замък на шестстотин години, но покрива е пробит, тече и няма средства за да оправи покрива, дали получава енергийни добавки за да седи на сушина?

Оценка
-2 +6
 
Анонимен потребител

Химик

Неутрално
  • 29
  • 11:47
  • 16 мар, 2010

30 години съм работил в химически завод,при много тежки условиу .Удръжките във фиша ми бяха поголеми от заплатата коята вземах. Сега вземам таван от 700лв. а трябва да вземам 900лв. Това ли смятате за справедливо ,за отровената младост и пропуснатите празници и почивки.

Оценка
-4 +11
 
Анонимен потребител

пенсиите

Неутрално
  • 30
  • 11:52
  • 16 мар, 2010

Колкото си внасял , толкова ще вземеш.... Тук не трябва да има алабалистики за светло бъдеще и партийна принадлежност. Някои хора не могат да направят сравнение с цените и заплатите отпреди и изпадат в неловки положения. Същото важи и за възрастта. Не може да си работил в условия на 1-ва категория труд и да ти отнемат правото на същата. Изгубеното здраве е вече в миналото...

Оценка
-1 +9
 
Анонимен потребител

kakvo e tova pensija

Гневно
  • 31
  • 12:24
  • 16 мар, 2010

Тoчкова система,подигравка.А като станеш на 65 минимална ако доживееш изобщо.Пълна подигравка.22 години таж,60 додини,през преход няма работа и като капак ще чакаш до 65 за да ти дадат милостиня е това сме ние европейци от нов тип.Подигравка с труда на народа ама те лапат и крадат.Реформи трябва а не милостиня и достоен живот на народа и то днес.

Оценка
+10
 
Преглед на профил

ahasver

Рейтинг: 2134 Неутрално
  • 32
  • 13:01
  • 16 мар, 2010

Филипе, тия миньори бяха фасадата на БКП. Вемаха 5-6 пъти повече от геолозите, например. В чужбина ги смятат за обикновени физически работници. Нямаш представа какви привилегии имаха !
Някои не са разбрали, че от 20 години няма активни борци.
№ 21 - майка ти не ще да е била обикновена счетоводителка за 330 лв .
№ 40 - що все за максималните пенсии ревете ? Една бабичка веднаж така ми се оплака от тавана. Аз я попитах : Па какво си работила , та надхвърляш тавана ? Тя ми отговори : старшина от разузнаването !
№ 29 - химик в отровна среда не може да изкара 30 години. В лаборатория си бил и ти водят 90 години трудов стаж !
Процента на сиромасите е много по-голям. Сега 200 000 пенсионери са пазачи и охрана в фирмите на изгонените от МВР милиционери. Всички охранителни фирми са на старши офицери от МВР и ДС, а младшите офицери са им копоите. Всички охранителни фирми плащат на пенсионерите било на ръка, било на две ведомости, било на хонорарни листове, които след това се унищожават. Така оцеляват тези, които строиха не комунизъм , а материалната основа на България, т.е. това , което т.н. демократи разпродават, приватизират и крадат.

Оценка
-5 +4
 
Анонимен потребител

1-1

Неутрално
  • 33
  • 15:58
  • 11 май, 2010

Майка ми се пенсионира на 55, след което работи цели девет години и сега получава 200. лв. Преди дни навърши 86.

А т.н. активни борци в Бг никога няма да свършат. Спомням си през 70-80-90-те години, по случай навършване на 50- годишнините им, ги пенсионирваха като такива, макар че са били на 2-3, до 5 години през 44-та. После децата им поеха щафетата. Така че умиране има, отърване няма от "борците" против фашизЪма.

Дневник, дълго преди да те има, досиетата "х" вървяха. От вчера пуснах/те/а новия сериал. И него ще изгледаме.
Без майтап.

Оценка
-2
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.