- 11:54
Ходорковски: Путин се страхува от политическата конкуренция
- 11:46
Оланд ще настоява за промени във фискалния пакт
- 11:39
Кабинетът ще плати с неохота водното огледало в Кърджали и ще го пре-открие
- 11:37
Земеделският министър се похвали с най-модерната ортофотокарта в ЕС
- 11:36
Днес и утре ще работят първите мобилни пунктове за приемане на опасни отпадъци в София
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Ho Re Mag • Регал • Градът.bg • Одит • Foton.bg • Онлайн магазин • Блог
Новини: Дневник • Европа • Foreign Policy - България
IT: IDG.BG • Computerworld • PC World • CIO • Networkworld
Развлечение: Бакхус
In English: The Sofia Echo







































Търсене




Към началото
,,
Неутралноауу
-2 +12
koj ni e vinoven?
РазстроеноА като си помисли човек, че преди 100 години ПОЛОВИНАТА от населението ни е било под 18г...
+47
сартр
ЛюбопитноТичайте ,че по-късното пенсиониране се свърши! Насам народеее-имате избор! Който иска -на 70 , който иска на 80! Ако устиска! Да напълним гърлото на мафията, че бая е позинало.....
-15 +41
БКП-КПСС
ВеселоДаааа беше си хубаво в комунизъма !!
55 и 60
-23 +29
dan
НеутралноСветовната банка и МВФ - унищожителите на българската икономика и ГЕРБ - техните покорни слуги!
-38 +37
и българина си е виновен
Любопитнодо 1944г България е на едно от първите места по раждаемост.. интересно какво се случва след това?
-4 +60
буба
НеутралноКакво общо има световната банка с нашата възраст за пенсиониране? Аз предлагам изобщо да няма пенсиониране - да внасяме вноски на ненаситната ламя, а ние да работим кой до когато оцелее. Само не знам кой ще наема на работа 65-годишни бабички и старци - това е още един начин за увеличаване на безработицата-лесно и просто, не получаваш нито пенсия, нито заплата, а ставаш оператор на разделно събиране на отпадъци. Всичко е евтино и екологично, благодарим Ви за прекрасния живот, господа управляващи!
-13 +56
гадинка
Рейтинг: 44 Любопитно...Обратното - увеличаването на възрастта ще повиши и размера на пенсиите...
защо ли си мисля че това няма да се случи
-6 +30
FR
НеутралноДо коментар [#7] от "буба":
"Само не знам кой ще наема на работа 65-годишни бабички и старци"
Бубе, тия "бабички и старци" си работят съвсем нормално до тази възраст. Има прекрасни лекари, инженери, преподаватели, готвачи, продавачи. Е, няма патрулни полицаи и пожарникари на тази възраст, но не виждам какъв е проблемът повече хора в едно общество да създават продукти и услуги!?! Затова хората на запад са постигнали повече - защото са работили по-дълго. А в БГ шепа трудещи се трябва да издържа купища пенсионери. Това е много сериозен проблем!
-23 +33
Didi
Неутрално"Световната банка: Няма време да отлагате по-късното пенсиониране"
Убийци! Геноцид! Няма ли да се събуди тоя народ и прати по дяволите и Световни банки и валутни фондове и гадните им агенти в България от типа на Дянков и подобни национални предатели.
-32 +30
Didi2
НеутралноДа избием старците!? Или какво!? "Народ, който не уважава възрастните си, няма бъдеще." - казва Писанието. ... И проблемът не е във възрастните хора, а в това, че цялото ни общество е с главата надолу, управлявано от най-низка банда крадци, грабители, насилници, убийци и национални предатели.
-6 +61
Млад пенсионер
НеутралноСветовната банка да ме цуне отзад. Кристалина Георгиева, Дянков и МВФ - тоже!
-21 +23
mapto
Рейтинг: 2817 Неутралновоенните
"When you're young, you look at television and think, There's a conspiracy..." - Steve Jobs
-3 +10
uuuuuuuuuuu
Неутрално4о години плащаш осигуровки ,а получаваш средно около 7 или 8 години пенсия!!!!!!
е къде са парите ,господа управляващи!!!!!!
никви осигуровки за факаните управляващи!!!!!!!!
дето лижат гъза на световната банка!!!!!!!!!!!
-10 +38
стига де
НеутралноАко подкрепяте петицията http://bgpetition.com/pensionirane/index.html - подпишете и разпространете.
-7 +3
Сметката
НеутралноДо коментар [#14] от "uuuuuuuuuuu":
Започваш работа на 20 години. Работиш 40 години, осигуряваш се на 300 лева и за тези 300 лева всеки месец имаш внесени от теб и от работодателя ти общо около 40 лева за пенсия. За тия 40 години имаш натрупани общо 40*12*40 = 19200 лева. Пенсионираш се на 60 години и средно статистически ще живееш до 70 години. Т.е. тези 19200 лева ще ги разделиш на 120 месеца. Т.е. по 160 лева на месец пенсия. Прави си сметката до колко искаш да работиш, на каква заплата да се осигуряваш и каква пенсия ще получиш след това.
-9 +44
буба
НеутралноДо коментар [#9] от "FR":
Съгласна съм "FR", но нека ни дадат възможност да избираме, ако искаме и можем, а не да ни принуждават непрекъснато да гоним някакви точки и години. Аз също съм инженер и никак не съм млада, но не мога да се съглася някакви недорасли финансисти да се гаврят с всички ни и особено с възрастните хора.
-9 +23
Да бе
НеутралноДо коментар [#9] от "FR":
А тия, дето са извън посочената от тебе група, а те са доста повече от тях, какво да правят - да мрат ли?
-6 +11
МВФ
Неутрално1.Ограничаване на ранното пенсиониране.
2.Данъци и осигуровки на работещите пенсионери в пълен размер.
-8 +14
111
РазстроеноГолямата измама започва !!! Много ама много пъти съм го казвал че е много простичко - имаш две годинки трудов стаж - вземаш 2 лева - имаш 40 годинки ,вземаш -500лева! Да ама на някои пак не им изнася! И сега пак ще почнат да ме убеждавт "специалистите" какво не трябва да се прави! Има и друго АМИ къде са паричките на тия които са работили и сега искат да си вземат ИЗРАБОТЕНОТО ??? Тези от беиби бума са рботили -къде са им паричките? До #14 няма да я получаваш 7-8 години а ще я получаваш 2-3 години. И как да работя 40-45 години и да получавам 2-3 годинки???? Еми хората не искат да ги лъжат повече! Покажете на всеки пенсионната сметка и ние да си сметнем колко ще взимаме? Какво ще стане с тези които имат по 23- 30 години стаж кой ще им взема парите като те не могат да се пенсионират?????????
-6 +23
Nova
НеутралноДо коментар [#16] от "Сметката":
А лихвите?
-4 +21
Е, не е точно така
НеутралноДо коментар [#16] от "Сметката":
Явно много опростено си представяш нещата! Да си чувал за пенсионни фондове с натрупване на лихвата? Я се поинтересувай любимото ни дружество"ЧЕЗ" кого подпомага в Чехия? Но в едно си прав - осигуряването на минимална сума за песиониране не е най-правилното нещо.
-4 +24
emigranta
Неутралнов германия възрастта за пенсиониране е 67 , но пък германците живеят до 82 (средната за страната ) а у нас колко е 72 ли беше ? би било абсурд у нас също възрастта за пенсиониране да е 67
-5 +20
mikail aga
Рейтинг: 44 НеутралноОставка на правителството
devekusu
-11 +15
мурук на 63
НеутралноЛогична теория ни развиват да се пенсионираме по-късно и да видим какво ще произведе в нашата реалност. След като минеш 50-те трудно те назначават на работа, а след 60-те никой не те иска дори при блестяща квалификация. При това положение /до което и най-младите ще стигнете/ хем ще сте без работа, хем със задължения да плащате данъци за пенсионно и здравно осигуряване, и пр., за които няма откъде да вземете пари. Ако няма някой любящ близък да ви гледа ще поживеете като дух и не след дълго ще отлетите в отвъдното. Така държавата ще се отърве от възрастните и пенсионната система ще потръгне. А те, освободени от житейски грижи, ще гледат от отвъдното как живите се суетят и мъчат по грешната земя.
-4 +28
МИЕТ
НеутралноБраво на социалния министър Т.Младенов !
Много правилно е казал ,че всички , които подлежат на пенсиониране ( особенно тези на ръководни постове ) , трябва да бъдат пенсионирани , за да има работни места за безработните , които трябва задължително да работят, за да могат в бъдеще да достигнат и до пенсия !
Има държавни структури в енергетиката ( например НЕК , ЕСО и други ) , където корумпирани дългогодишни "кандидат"пенсионери , се подсмихват под мустак и не бързат да се пенсионират , защото взаимно се държат и имат полза да забавят пенсионирането си с години!
Световната банка няма право да ни дава тон в живота , защото България не е Америка или Германия ! Не трябва да се увеличава пенсионната възраст.Ние имаме най-ниска продължителност няа живота и няма да умираме без да можем да се пенсионираме!
-6 +32
Оптимист на 50г
РазстроеноДо коментар [#9] от "FR":
Не можеш да кажеш, че хората на запад са постигнали повече, защото техния с нашия начин на живот се различава на 360 градуса. Ако пуснеш някой от тях да живее само един месец с доход на български пенсионер, лекуван в българска болница, ще те питам тогава колко ще издържи, но българина е твърд, защото му се е налагало да ОЦЕЛЯВА през целия си живот и същевременно постиженията му с нищо не се по-малко от другите народи. Много може още да говоря, но в момента имам работа. Гордея се че съм българин, но съжалявам, че България не случи на политици, за да я изведат нагоре. Ще търсите Костов, но ще е късно.
-9 +23
angelboy
Неутралноспоред мен наистина в българия пенсионната възраст е една от най-ниските в европейския съюз и нищо добро не ни чака в близкото бъдеще, когато пенсионерите станат 1/4 от населението. просто пенсиите ще бъдат още по-ниски. аз предлагам всяка година да се вдига пенсионната възраст с по 6 месеца, така за 4 години ще се вдигне с общо 2 години. и не ми е ясно, защо няма равнопоставеност между половете? защо жените се пенсионират 3 години по рано, почти навсякъде на запад е изравнена възраста с мъжете. то и без това по статистика жените живеят по-дълго с 5-6 години от мъжете! ако от сега почнем да вдигаме възраста с 6 месеца всяка година, то през 2012-2013 ще се пенсионираме на 65 (и за мъже и за жени) и пенсиите със сигурност ще са много по-големи. иначе системата ще се срине и ще взимаме 100 лв пенсии...
-13 +9
Сметката
НеутралноДо коментар [#22] от "Е, не е точно така":
Да, има лихви, но има и инфлация. Сметката е много проста и главно илюстративна. Всъщност, не съм сигурен дали тези "лихви" не се изяждат напълно от инфлацията. Но и в най-смелия вариант, тези лихви няма да те "обогатят" с повече от 10% ефективно. Нали помниш априлското въстание на долара по времето на Виденов...? Впрочем, в някои държави (Швейцария например) има нещо като "народна пенсия", вноските за която са от всички според заплатата им, без таван. Процентът е малък. След пенсиониране, всички получават еднаква "народна" пенсия. Разбира се, има и допълнителни пенсионни фондове. Тази "народна" пенсия е нещо съвсем символично, но няма да умреш от глад. В това има известна доза справедлива солидарност - в крайна сметка всички пенсионери имат еднакви нужди. А здравословните им проблеми се уреждат от здравните осигуровки.
-2 +10
Mai Tai
Рейтинг: 2558 ГневноОставете пенсионната възраст - вижте какво стана с осигуровките - намалиха тези на бизнеса под натиск, а сега в кризата товарят работещи и дори искат да облагат пенсионерите, кото, едва кретащи, бачкат, за да си плащат обложените с 20 % ДДС лекарства. И дума няма да временно повишаване на осигурителната тежест на работодателите, само на пенсионери, безработни и балъците- работници.
-7 +14
Mai Tai
Рейтинг: 2558 НеутралноЗа какви лихви върху пенсионни вноски говорите?! Нашата система е от типа "тейк анд гоу" - т.е. с нашите вноски се изплаштат пенсиите на сегашните пенсионери, а не се капитализират на индивидуални партиди. Прекалено сме бедни за масова пенсионна капитализация. А и частните пенсионни дружества в БГ са на същите мутро-бизнесмени като всичко останало - как да им вярваш?
-2 +21
az
Неутралнотакааааааа....... всички се впускате да правите сметки...... само че никой не си е направил труда да сметне при тези скапани условия на живот в БГ, при тези скапани храни, пълни с всевъзможни химикали, при този перманентен стрес, колко от 60-65 годишните българи не са развалини, а в що годе добро здравословно състояние и имат някаква останала работоспособност? дава ли си някой сметка за този съществен фактор? щото ако питате еврейо-комунистите, на тях пенсионери изобщо не им трябват. ТРЯБВАТ ИМ РОБИ КОИТО ДА РАБОТЯТ ДО СМЪРТ. ДА РАБОТЯТ И ДА ВНАСЯТ ОСИГУРОВКИ В ЕВРЕЙСКИТЕ КАСИ, И ПОСЛЕ НАПРАВО ДА МРЪТ ПРЕДИ ДА СА ДОчАКАЛИ ЗА ПЕНСИЯ.
-3 +18
НАП
Неутрално"Според постоянния представител на банката за България Флориан Фихтл ситуацията се е утежнила допълнително от значителното намаляване на осигурителните вноски през последните години"
Експертите на Световна банка декларират голяма загриженост за българската пенсионна система. В пакета от мерки за стабилизиране на системата първата мярка, обаче, трябва да бъде проверка от НАП дали експертите на Световната банка, които са български граждани, си плащат осигуровките към българската пенсионно-осигурителна система, както са задължени по закон.
-2 +10
Сокола
НеутралноДо коментар [#6] от "и българина си е виновен":
Случи се следното:
<b>Социализм</b> - феминизм, кооперативно село, урбанизация, апартамент на 15ти етаж, двудетен модел и т.н. и т.н
След това се случи още:
Демокрация - масова емиграция на младите, бандитизм, чалгаджийство, още урбанизация, влошено здравеопазване, порнография, още феминизм, наркотици, и т.н. и т.н
-3 +12
nqma zna4ka koi
Рейтинг: 1244 Весело"Дневник" все повече заприличва на свърталище на дърти комунисти...
Вие искате капиталистически заплати и социалистически харчове, защото сте хибриди между двата строя, а истината е че не ставате нито за единия, нито за другия.
-10 +12
тт
НеутралноОктопода не е в България господа, но е пуснал пипала и у нас!
България е на изчезване, страната все повече се превръща в територия, българите вече наистина станаха европеици!
-3 +9
работодател
НеутралноМи да се стегнат наще баби цуцулани и да стана фит за работа - самата възраст не е проблем, а ориенталската разплутост на мързеливото ни население.
В България "работа" е мръсна дума и от това са всичките ни проблеми!
-12 +13
Andreshko
НеутралноКакто вървят нещата в България,скоро ще премахнат пенсиите и възрастните хора ще умират на работните си места.
-6 +11
Ha
НеутралноДо коментар [#21] от "Nova":
А инфлацията? Сметките са сравнително верни... Това е! Най-добрия вариянт е минимална пенсия от държавата и другото каквото си спестиш в пенсионен фонд, само че знаеш къде отива всеки лев.
До коментар [#34] от "Сокола":
Само не разбрах кое му е лошото на урбанизацията, порнографията и феминизма... а за влушеното здравеопазване може да се поспори
-6 +3
nqma zna4ka koi
Рейтинг: 1244 НеутралноДо коментар [#38] от "Andreshko":
Те и сега умират! Пенсионираха се на 52 години на 75 още са на работни си места...
Вие искате капиталистически заплати и социалистически харчове, защото сте хибриди между двата строя, а истината е че не ставате нито за единия, нито за другия.
-3 +9
дърт комунист
ВеселоДо коментар [#35] от "nqma zna4ka koi":
Безплатният достъп до вестници привлича дъртите комунисти както медът- мухи.
-4 +4
Оптимист на 50г
ГневноДо коментар [#37] от "работодател":
Какъв измислен герой си ти? За теб може работа да е мръсна дума, защото си работодател, колкото си и принц Чарлз. От такива като теб държавата е на това дередже. Сигурно нито осигуровки плащаш, нито социални придобивки. Неуките и прости като теб тровят въздуха и задушават бизнеса.......майната Ви на всички изпростели личности.
-4 +6
Æ
НеутралноКой казва,че българската пенсионна система трябва да обслужва българските пенсионери?
Сега се твърди, че приблизително 1 работещ осигурява пенсията на 1 пенсионер. Колко пенсии ще осигури 1 работещ в Германия за 1 български пенсионер при средна пенсия 125 евро? Разликата е, че 1 работещ в Германия получава 2000 евро, а 1 работещ в България получава средно 300 евро.
Критичния въпрос е защо българската заплата е толкова малка.
Критичния отговор е защото Германия има индустрия, а България няма. Значи в Германия някой създава предпоставки за индустрия, а в България няма кой. Това би трябвало да е българското правителство и държавната власт като цяло. Да, но нашите са доста далеч от нивото на управляващите в Германия, поради което тук имаме лозунг за абдалите : "По-малко държава - повече демокрация ". Истината е, че демокрацията е понятие не от сферата на индустрията и освен това има различно съдържание в Германия и България.
Сега разбира се ние не се сравняваме с Германия, а със САЩ, които както казват нашите умници сме задминали по икономически ръст. Та нас ще ни храни баланса в бюджета , а тях баланса в индустрията. Всъщност в кои български банки са пенсионните фондове и парите за здравеопазване. Ами резерва на държавата? Някъде е. Къде някъде?
-1 +22
kamski
Рейтинг: 998 НеутралноДо коментар [#16] от "Сметката":
На 60 съм! 300 лева преди 40 години по покупателна
способност се равняват на 3000 лева днешни!
Така че не ми сравнявай несравнимото-върни се в първи клас и направи еднакви знаменателите-не може ябълки и круши да сравняваш,смяташ и уеднаквяваш с пингвини
-10 +10
Pavlik Morozov
Рейтинг: 2733 Неутралноама и продължителността и качеството на живота са сред най-ниските, господа самодоволни бездушни фашисти от световната банка!
българския мъж живее средно до 69 години - на колко искате да го пенсионирате?!
май цялата идея е просто да се "пести" от пенсии, така че внасяните цял живот осигуровки да остават чиста печалба за пенсионните фондове.
-3 +18
невена
ГневноНа 65 години съм-работеща пенсионерка съм, на свободна професия. Имам 40 години стаж в държавния сектор.
Аз съм изработила, през дългия си трудов стаж, пенсията си, защо ще се облага с данък.
Работя, защото не ми стига пенсията за елементарни човешки нужди. Ако имах пенсия,която да ми осигури достоен живот и старини, щях да работя за удоволствие и за тонус....какви са тези глупости, да ни се отдържа данък от мизерните ни пенсии...Едва успяваме да плащаме допълнителни здравни осигуровки като работещи пенсионери,както и данък върху спечеленото, а и ще се облага с данък и пенсията ни...това е подигравка и неуважение към човека,който е отдал своя принос на обществото и след определена възраст трябва да се радва на останалата част от живота си...Напълнете хазната от тъй наречените олигарси,които укриват печалбите си, а не от нещастните пенсионери...Не е дошъл още момента в България за тази пенсиона реформа, световната банка и Европа не им пука за нас,а преследват своите интереси....
-7 +17
неутрален
ВеселоБум на вариола. Болниците са пълни със здравнонеосигуряващи се, за които работещите са купили и ваксини, но тях ги е мързяло да си ги поставят. Бум на безработицата. Някои си търсят работа, други не. От години. Помощите за тях са повече от минималната заплата за други. Децата им са на улицата. Държавата да ги храни, учи и т.н. Тоест работещите. Пенсия. Минималната = тази за старост. Само дето този който е работил се е скапал и я взема 2-3 години.Другия дето цял живот е бозал я взема 10-15години, но поне увеличава по статистика средната продължителност на живот. И всичко което измислиха е да оскубят отново тия дето работят. За това пчеличките ще избягат. България е с най-застаряващото население защото умните млади се изнасят а тук остават само толерираните безработни и дребните далавераджии, както и тези бедняци които нямат възможност да избягат. Но децата им ще успеят.
-2 +21
ori
ГневноПравителството на Бойко е поредната измама за хората.Удръжки върху пенсиите,удължаване на възрастта за пенсиониране -лесен начин да стовариш проблемите на най-бедните и беззащитните,стараейки се да имитираш реформи и управленска дейност!некъдърници,безрод ници,престъпници-ВЪРВЕТЕ СИ!Вървете в Световната банка или където си щете при новите си покровители-ще минем и без вас!
-5 +14
Сметката
НеутралноДо коментар [#44] от "kamski":
Не съм съвсем съгласен с това, че с 300 лева едно време са се купували 10 пъти повече неща, отколкото сега с 300 лева. Не забравяй, че става дума за 300 лева от старите. Сега това са 30 стотинки от деноминираните (#$$%# на Виденов). Аз много добре помня колко струваше пералня Перла 04 - 520 лева от същите ония, за които говориш. Това бяха поне 2-3 заплати тогава. Сега пералните са по една минимална заплата горе-долу (за <300 лева). И няма списъци на чакащите да си купят. Сега в магазина те молят да си купиш. Жигула струваше 6100 лева в Мототехника (с поне 10 години чакане), а за портокали и несмачкани ябълки бяха измислили "Показните магазини". Сега можеш да си купиш много по-добра кола за не много повече пари. Купуваше се повече бензин, но това е било така навсякъде по света. Все пак цената преди 30-40 години беше под $10 за барел. Добре е човек да съпоставя обективно цените. Но не това беше смисълът на написаното от мен. В България, както и в почти всички държави в Европа, пенсиите се изплащат от пенсионните вноски на работещите в момента хора, а не от събраните пари на работилите пенсионери. Защото ако бяха от събраните пари, сега пенсиите щяха да бъдат съвсем мизерни след деноминация 1000:1. Повечето хора в България се мислят за големи тарикати като се осигуряват на минимална заплата или пък като не отстояват правата си да не получават пари под масата (т.е. без осигуровки). Населението наистина стремглаво застарява и поради същността на пенсионното осигуряване, след 10 години ще има много сериозен проблем с осигуряването на средства за пенсии. Проблемът е, че ще има повече пенсионери, отколкото сега. И поради отрицателния прираст, е очевидно че работещите ще са по-малко, отколкото сега. Кой ще плаща адекватни пенсии тогава? Докато Ганьо не се вразуми и да разбере, че трябва да си плаща пенсионите вноски в пълен размер, а и да работи качествено и ефективно, а и до възраст, съизмерима с тази в истинската Европа, няма да има нито добри заплати, нито достойни пенсии.
-7 +14
лора
ГневноПрестъпници,осем месеца чакахме нещо да направите !Сега разбрахме ,че за нищо не ставате!Оставете пенсионерите на мира ,изроди такива,отцеубийци и предатели на нашите интереси!от вас искахме да осигурите възможности за работа и върховенство на закона!вие ни дадохте само зрелища -къде е хляба?Да се събудим и им потърсим сметка!
-5 +9
chernobyl
Рейтинг: 699 ВеселоЩе си спестявам по малко пари от заплатата, сам ще си инвестирам парите където намеря за добре и ще се пенсионирам когато си реша. Дреме ми за системата дето щяла да се срива, за реформи, за мутренски пенсионни фондове и тъй нататък. Друг е въпросът, че не се плаша от работа и се надявам и на 70 да бачкам с удоволствие от това, че създавам нещо полезно.
-3 +14
ПОКАНА лаик
НеутралноИМАЩЕ ЕДИН ДЕТО ВСЕ СИ НОСИ ОСТАВКАТА В ДЖОБА СИ,ГЛАВАТА МУ КАТО ТИКВА.ДА ГО ПОКАНИМЕ ДА СИ ХОДИ ДОКАТО НЕ НИ Е ИЗТРЕПАЛ!!!
-4 +11
chernobyl
Рейтинг: 699 ВеселоЩе си спестявам по малко пари от заплатата, сам ще си инвестирам парите където намеря за добре и ще се пенсионирам когато си реша. Дреме ми за системата дето щяла да се срива, за реформи, за мутренски пенсионни фондове и тъй нататък. Друг е въпросът, че не се плаша от работа и се надявам и на 70 да бачкам с удоволствие от това, че създавам нещо полезно.
-2 +7
Ганю
ЛюбопитноЩом евнусите от табуна на Симчу Дянкуфф в амриканската СБ казват така, к'во ли казват педеругите от европейския МВФ?
Но те са "мъдри" .. с увеличаване на пенсионната възраст, обаче увеличаваме и безработицата сред младите - каква "перла" на сорос-тиутската мъдрост
-5 +4
Ганю
ВеселоДо коментар [#53] от "chernobyl":
За теб хич не ме е грижа - ти си мутант от Чернобил и до 100г. възраст можеш да копаш кенефни ями, нема лошо!!
Ама евнусите от СБ, на колко ли се пенсионират? Щото те, се преработват от разнасяне на папки от единия етаж - на дугия. Един, който знам, че ранно го пенсионираха, щот' пикал накриво, е бившия им директор Пол Волфовиц, приятеля на Буш (негов съветник и един от инициаторите на войната в Ирак), който беше "награден вярна служба" с поста директор на евнуската Световна Банка... ама и там се изложи ...
-6 +7
НАП-2
НеутралноВтората мярка от стабилизационния пакет за пенсионната ни система да бъде Дянков да наложи данък общ доход за българските служители на Световна банка. Необяснимо е защо Дянков спестява на високоплатените си колеги от предишната му месторабота налога върху доходите им в българската държава, а бедните пенсионери ще трябва да поемат ново данъчно бреме.
-4 +7
Wizard
РазстроеноВ момента - без работа съм
След време - с работа съм, не при циганите
Децата ми няма да са при циганите, не ромите, циганите
Аз няма да живея заедно с Станишев, баща и син, Овчаров, Сидеров, Борисков, Янков, Янкев, Алексейчо - Трактора, и останалите 5 000 шефове на кораба
Аз си чакам визата за навън, но Вас ви съжелявам
Съжелявам и за България
Пише: 27 годишен тъпанар, више, магистратура навън, 2 езика, 20 хиляди евро налични и вече отвратен........"Неам нерви", ".....а и ВРЕМЕ.........."
чао..
-4 +14
работодател
НеутралноМоже ли някой да обясни, как тая страна се очаква да се замогне, щом хората изпадат в ужас, че трябва да поработят още малко?
От небето ли спускат пенсиите или министрите ги изаккват, че натам са насочени воплите... моля разяснете ми, млад съм, прос съм...
-10 +7
Номи
НеутралноДа направят пенсионната възраст 65г за мъже и жени, както е в САЩ примерно, и да се свършва с тоя въпрос. И без това пенсионерите умират от скука вкъщи, да ходят да работят до 65г- ако са здрави естествено.
-9 +7
Припомням
НеутралноДа,акъл дават все едни исъщи чиновници,които вземат по десетки хиляди евро и долари заплати.За тях условията,които поставят на държавите не се отнасят. Те са все едни и същи големи "специалисти",които разбират от финанси,климатични промени,грипни вируси,енергийни и водни ресурси,изхранване на световното население,пенсионни реформи и всичко,което се сетите. И уж много разбират и са много загрижени,а бедните си остават винаги бедни,а богатите стават все по-богати - за тях криза няма.
+9
Graf
Рейтинг: 2988 НеутралноПише: 27 годишен тъпанар, више, магистратура навън, 2 езика, 20 хиляди евро налични и вече отвратен........"Неам нерви", ".....а и ВРЕМЕ.........."
чао.. "
Чао. С "магистратурата" - бегом навън, а и с "виШето" си... Успехи пожелавам, ама се съмнявам в тях предвид албанската "магистратура".
Указание за гербери: "Всяко нещо трябва да се прави толкова просто, колкото е възможно. Но не по-просто! "
-4 +8
Работещ
Неутрално1. Мисля, че съвети от СБ не сме длъжни да изпълняваме, а само от ЕК и Брюксел.
2. Пенсионната възраст в БГ не е най-ниската, сега с кризата в Гърция я увеличиха на 63 години!
3. Т. Младенов е прав, че е против увеличаването на пенсионната възраст при криза - ефектът ще е принуждаване на младите безработни да емигрират, и резултатът ще е ново застаряване.
3. В пенсионната с-ма има проблеми, но актовете, с които се търси решение трябва да са ЛОГИЧНИ! Логично е пенсията на всички работещи пенсионери да се обложи с 10% ДОД.
Логично е също пенсиите на пенсионерите от І и ІІ категория (които по своему са си една привилегия, компенсация за "тежък" труд), да се обложи с всички данъци и осигуровки до законната пенсионна възраст (63/60г.), защото де факто се оказва, че носителят й не е толкова уморен!
И накрая:
Призовавам държавата и държавните фирми да изплатят на НОИ дължимите осигуровки!
-3 +7
Maria
НеутралноТук "работодател" говори за това,колко са мързеливи БГ пенсионерите."Работа" било мръсна дума в БГ.Ти ли си най-работният от всички и какво право имаш да поставяш хората под един знаменател.Аз съм на 60 години и вече не съм работоспособна.И да искам,не мога да работя.Дано като стигнеш моята възраст да се чустваш така,както се чуствам сега аз.А на "Чернобил" ще кажа,че е прекален оптимист.Щял да работи до 70 години.Ами склерозата,не я забравяй!Кой ще те търпи да му се мотаеш до 70 годишна възраст? Това са абсурди.
+3
tub
НеутралноВсяка система която претендира за социална справедливост, разчита малцина способни и можещи да "изтралят" на гърба си мнозинството некадърници и търтеи...те там е проблема,тя винаги ще има мощна социална поддръжка...циганите и некъдърниците са основните и поддръжници...
-1 +6
Една добра идея
НеутралноДо коментар [#9] от "FR":
Браво! С едно допълнение:
Да се проверят получаващите пенсии за инвалидност. Определено повече от половината са фалшиви. Премахнат ли ги, истински нуждаещите се ще получават повече и ще живеят по човешки, нормално.
+11
АСИ
РазстроеноМс ММ да така е в нашата страна който е болен за него няма с две думи болен здав носи пенсионерите с памперси ще работят а младите ще си чупят пръстите по кафенетата от немотия и без работие и искат деца да се раждат но с какво ще ги изхранят много просто ЗЕМЯ ВЪЗДУХ И ВОДА
+5
Паисий Хилендарски
ГневноО, неразумни българе, изгледай отговора на всичките ти въпроси по темата: 07&rrp=1
http://bg.netlog.com/search/videos/videoid=bg-6379
-1 +1
чук
НеутралноМерките са добри,но много закъсняли!
-1 +2
сартр
НеутралноНяма какво да се коментира-индивидуални вноски са-индивидуални тарифи да са! Осигуряваш се на колкото си искаш/е, един минимален праг да се сложи/ и след това да се пенсионираш ,когато желаеш! Пенсионираш се след 5 години работа-100евро! Пенсионираш се след 20г-500 евро! След 40 г. 2000евро! Справедливо и заслужено! Всичко друго е комуномилиционерски подходи за измъкване на кацата, наречена пенсионно осигуряване в България!
+9
х
НеутралноДали разбирате, че ако не се правят реформи няма да има скоро и пенсии .
-4 +1
,,
Неутралнопри тази висока безработица не може да се увеличава възрастта за пенсиониране, а да се изравни за всички- полицаи,военни.. те се пенсионират на 45, вземат 700лв пенсия и заемат места за 300лв(заемат местата на други иса съгласни за по-ниски заплати). отделно нека вси4ки вземат еднакви пенсии и внасят еднакви мин суми. доста е неоправдано едни да вземат 700 пенсия,а др. 200- при все 4е са работили по-дълго от първите.
-3 +4
@x
Неутралноа дали разбираш , че пенсионните фондове, както и здравните в БГ се карадат от т.н. "бизнесмени" и поради тази причина аз предпочитем да се осигурявам на минимума и да си слагам парите в депозити и други лични инвестиции.
Много ми дреме, че някой травестит от СБ иска да става пенсионната възраст 100 години-те самите няма да се пенсионират на 70 и няма да получават БГ пенсия от 10 лева , поради което много щедро дават идеи за затриването на БГ.
Когато спре източването на хазната с обществени поръчки и здраната система не изисква да си плащам и ЗО и кеш на лекарчетата да ми се обадят-до тогава без стотинка от мен.
+6
до 57
Неутралномале не знам каква е тази магистратура навън, ама явно не можеш да пишеш без грешки- странно как си завършил средно образование тогава???
+1
К
НеутралноМалоумниците от СБ не са наясно(явно не искат и да знаят), че първо трябва да се вдигнат заплатите и второ да накарат циганите да работят, и чак тогава да говорят за пенсии, възраст и пр.
До коментар [#37] от "работодател": Първо се научи да си плащаш, а после изказвай мнение!
+5
може ли
НеутралноМи не може ли всички осигуровки да ги внасяме направо в сметките рекетьорите НЕКОВЕ МЕКОВЕ ЕОНОВЕ, в аптеките или направо в погребалните агенциии за да се съкрати пътя на парите и те ПО- БЪРЗО Е ЕФЕКТИВНО ДА ДОСТИГАТ ДО тях без никакви заобикалки. А ИНАЧЕ ЕДИНСТВЕНИЯ ИЗХОД за България е този дето тайно се кани да поеме Хамериката-нулиране на всички дългове, страхотва хиперинфлация и отвличане на вниманието по познатите за тях методи- за нас дуго спасение НЯМА
+4
добронамерен
НеутралноИнтересни съпоставки с другите страни.Разбира се че може пенсионерите да работят в Парламента,Бан,лекари,учит ли, юристи и т.н но дали биха били ценни за обществото с огромният си опит, но с минимално желание за внедряване на постоянно откриващите се нови неща.Дори без да искат те ще бъдат спирачка на прогресът. Как ще работят до тази възраст, строители, сервитьори, компаньонки, шофьори на ТИРОВЕ и т.н.професий свързани с физиологичното състояние на хората. Тези неща в показваните страни се извършват от млади гастърбайтери.
Понежи няма да могат да работят те ще попълнят списъка на хората получаващи социални помощи, което ще тегне на бюджета, а друга част ще се пенсионират като инвалиди и също ще тегнат на бюджетът.Така че не е необходимо механически да пренасяме чуждият опит.
Защо не приемем японската социална система.
Не е ли редно да се изследва и определи здравният статус на населението преди да се вземат такива важни стратегически решение, защото продължителноста на живота е и генетически предопределена.На 65 години половината от колегите ми се бяха вече пренесли в отвъдното. Всички те бяха внисали осигуровки но така и не получиха пенсий.
Колкото до това че на запад били богати защото работели да 65 години, това може да го мисли само кретен. Те са богати защото са ограбвали светът, ограбват го и сега. Защо приемат неограничено генийте от цял свят, но не и идеотите. Нали обществото биологически възпроизвежда и двете категорий. Това е все едно един клиент да има право да отбере най-качественото,а каквото остане за другите. Каква е производителността на трудът на тези останлите след като си отбрал най-качественото.Това е целта на глобализацията. Някой ще каже нали всеки има право да живее където си иска. Разбира се че всеки желае да живее в богато общество, но то не е станало защото той е отишър там, а защото това общество векове преди това е ограбвало останалата част. Как беше колонизорана Америка и къде е сега местното население. Не направиха ли това хпистияните, чието учение казва че всяка твар на земята е божие творение.Как една бивша колония стана
най-богатата страна само за по-малко от век, при условие че човешката цевилизация е от сто века.
Просто там пенсионите фондове са частни и за да увеличат печалбите си се стремят да намалят разходите.Нали това е целта на самоопределилата се у нас политическа класа.
ЧОВЕК Е ОБЩЕСТВЕНО ЖИВОТНО е казал Аристотел. Човек не може да съществува извън обществото и миг, а да не говорим че може да преуспее. Ето защо общественият интерес, а не груповият или личният. Така че е необходимо по-този важен въпрос да се проведе референдум. Глас народен, глас божи! Който е несъгласен с решението може да избира и да отиде в общество където да работи до желаната от него пенсионна възраст.
Колкото до сега управляващите, те имат предизборна програма и би трябвало да е изпълняват точно, защото останалото е измама на обществото.Партийте са необходими на обществото, защото изготвят програма, която представят пред обществото и то чрез своят вот я приема за действие през даденият мандат. Лидерите на партийте трябва да познават добре моментното състояние на обществените дела и трябва правилно да прогнозират бъдещото им развитие и да го заложат в свойте програми.
+4
A.K
Рейтинг: 2717 ВеселоЕеееее браво на Световната банка. Ама това да се пенсионират по-късно хората не означава , че възрастта ще намалее. Пак ще е застаряваща нацията, но с много работещи официално, старци.
+4
кое е лево
Неутралноедин дето ако му размени обущата едвааам завършва средното, после вуйчо го бута в симеоновската школа за малко, после стрина го урежда да облече някаква униформа поне за десетина годинки и ей го юнака- става на 45- и пенсионер с поне 500 лв пенсия, а тия дето са го учили нямат и толкова заплата, а бабите му дето цял живот са писали и смятали например като прости счетоводители- и се вече на 71г- с 150 лв пенсия ееееее, как ще има нолмална пенсионна система
+6
enterfornone
Рейтинг: 581 НеутралноНе знам как става това със средната продължителност на живота.
Уж живееш средно пет години след пенсия, пък има над милион пенсионери (над 1/5 от населението).
Да не се раждаме на 45 години?
-1 +5
AAA
НеутралноТрябва да се премахнат всички привилегии при пенсиониране ,а също така да се създаде реален пазар на труда ,като всички трудови договори се публикуват задължително в интернет, а не да са секретна информация!Само така ,ще може да се се определи реалната цена на определена дейност!
-1 +2
A-B
НеутралноАми то има много млади ама те не живеят в България защо ли? Защото им умръзнаха да бъдат лъгани ограбвани да работят за жълти стотинки докато някакви хора които не могат и името си да напишат карат лъскави коли изкарани с пари по несправедлив начин чрез кражби и други подобни нормално е, а световната банка защо не го каже на гърците където границата на пенсионната възраст е по ниска и от нашата дори.
+4
Ванката
НеутралноАбе негодяи !!! Къде е тази работа която ще я работя до 65 години ?!?!
+4
v
НеутралноНаселението на България застарява и с "най-бързи и драматични" темпове в ЕС - през 2025 г. всеки пети българин ще е по мургав,а може и с дръпнати очички.
+4
Златин Златев
Рейтинг: 1527 РазстроеноПроблемът ще се реши с пенсионна възраст от 200 години... пък който доживее.
Смешници...
We do not inherit the Earth from our ancestors: we borrow it from our children.
+5
Golemeca
НеутралноИма стабилни пенсии но има и такива детсамо сму4ат държавата и предвид факта 4е пове4ето са комунисти ...
+3
пепо
Рейтинг: 20 НеутралноАма тук никой не ли не се пита защо!Приватизации в т.ч.на печеливши предприятия/в т.ч.БТК,от което са източени 1млрд. под формата на дивидент, и20000съкратени/,разпродажби за 1$,фалиране на предприятия/тук срещу мен гледам мястото на което се намираше з-д 6-ти Септември-електокарния/,ун щожаване на цели отрасли химичиска пром,селско стоп,военно пром.к-с и т.н. и т.н.
Откъде ще дойде БВП,като няма реално производство,а сме се преварнали само в търговци.Е няма да стане.
Сгрешен е модела-може би нарочно,не мислите ли?
+1
борец за достоен живот
РазстроеноТози път мерките на министъра на фалиралата държава се сляха с абсурда безогледно да посяга на всичко, без значение чие е - вече иска и част от живота ни. АКО ТРЯБВА ДА СЕ ЧУВСТВАМЕ КАТО ПО ВРЕМЕ НА ВОЙНА, ДА Я ОБЯВЯВА И ВОДИ СРЕЩУ КРАДЦИТЕ, КОИТО ОПОСКАХА ДЪРЖАВАТА, И СРЕЩУ ОМРАЗНАТА СЪДЕБНА СИСТЕМА, КОЯТО ГИ ЗАКРИЛЯ. Така по-бързо и по-лесно ще събере парите, които му трябват. Защото иначе, като посяга на неща, които не са негови, заприличва на най-обикновен крадец. И рискува да го запомним само с това.
+2
4ei
НеутралноА няма ли да се каже нещо за "заслуженото" ранно пенсиониране(след 27г тр стаж) на някои хора.Не са миньори и др реално трудили се
Има такива у нас...
+4
да е ясно
НеутралноГоспода управляващи, сигурно знаете че сопата дето я готвите за българския народ има два края.И предполагам нито световни корифей нито който и дае ще ви помогне когато освирепели и озверели 4 000 000 000 души /суверена/ тръгнат към Дондуков , от цялата страна, да ви питат като как тъй още сте с мляко по устата а сте вече милионери и къде го дянахте златния еталон на българския лев че ви е домиляло за еврото.И като как тъй всяка седмица шестотин тира пулни със стоки напускът държавата а хазната празна.И за каква криза става дума , когато магазините пращят от стоки, а тези дето са ви избрали гледът 13-те милиарда само през "витрината".Не ви ли е ясно че кризата е в неспособноста да се усвоят парите от "витрината" и че вината за това не е на пенсионерите а само ваша. Я се вземете в ръце, овде е време, че свършете някоя полезна работа за да ви напише имената със златни букви в историятя си тоя истрадал народ .Не се тюхкайте и не се суетете ами земете я свършете както трябва щото нали знаете сопата има два края.
+1
Заядливко
НеутралноЗащо не погледнат статистиката за продължителност на живота в България и тогава да ми правят прогнози, колко пенсионера ще има и на каква възраст ще са.
Защо не се погледне точно как се пенсионират в ЕС?
Осигуряват се 10 години, рядко 15, а още по-рядко 20 и взимат пенсии.
Тук се осигуряваш цял живот и може да не достигнеш пенсионна възраст.
Къде в ЕС има възраст и точки за да се пенсионираш?
Да избират или точки или възраст или европейски критерии!
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.