Регистрация
18 мар 2010, 10:25
Тази статия е част от темата "Промените в кабинета".

Парламентът избра Томислав Дончев за министър по еврофондовете

От Юлиана Колева Всички статии на автора
Последна промяна в 11:39 на 18 мар 2010, 5691 прочитания, 62 коментара
Парламентът реши да бъде създаден постът на министър без портфейл, отговарящ за управление на европейските фондове, и избра на него досегашния кмет на Габрово Томислав Дончев. За структурните промени гласуваха 130 депутати, а 64 бяха против. Кандидатурата на Дончев подкрепиха 130 народни представители, 56 бяха против, а 7 се въздържаха. Парламентът възложи до 1 месец Министерският съвет да определи конкретните функции на новия министър.

Премиерът Бойко Борисов заяви, че е съгласувал решението за структурни промени в правителството с Европейската комисия и тя аплодира подобно решение. По думите му новият министър ще подобри координацията при управлението на еврофондовете и правителството ще работи още по-добре в тази сфера. Необходимо е също така да бъде поета пряка политическа отговорност за управлението на средствата за следващия период, отбеляза Борисов.

Очаквах по-сериозна аргументация защо 8 месеца след сформиране на Министерския съвет управляващите променят на 180 градуса позицията си, каза по време на дебатите лидерът на БСП Сергей Станишев. Той нарече "тежка управленска грешка" закриването на съществуващия по времето на предишния кабинет подобен пост – на вицепремиер, отговарящ за еврофондовете и координиращ работата на ведомствата, работещи с евросредства. И изтъкна добри резултати по усвояване на еврофондовете, до които е довело решението да има такъв вицепремиер. Сега се наблюдава липса на диалог между отговарящия финансов министър и вицепремиер Симеон Дянков и бенефициентите - общините, бизнесът, каза Станишев. България има и проблеми с реалното разплащане, допълни той.

Лидерът на БСП попита какви ще са конкретните пълномощия на този министър. Защото в моите разбирания не е да проверява на компютър коя програма на какво ниво е, заяви той. Дали този министър ще може да контролира и разпорежда на останалите министри, или само ще докладва на премиера, попита още Сергей Станишев. Георги Пирински от левицата отбеляза, че на практика ще се разбере какво точно ще прави новият министър едва след един месец, и заяви, че има разминаване в разбиранията дали той ще е "командир", или основната му функция ще е да координира.

И зам.-председателят на ДПС Лютви Местан попита защо преди 8 месеца управляващите са отхвърлили идеята за специален министър за евросредствата. Дали ще го признаете или не, основната причина да няма фигурата на нарочен министър е безусловната ви вяра в магическите способности на финансовия министър, обърна се той към премиера. Заложихте на свръхцентрализация на дейностите, която трябваше да се осъществи от финансовия министър, а преди всичко тук има нужда от свръхкоординация, допълни Местан.

От левицата и ДПС попитаха "Атака" и "Синята коалиция" с какъв аргумент преди са били против министър по еврофондовете, а сега подкрепят подобно решение. По ваше време нямаше нужда от такъв министър, защото нямаше средства, сега вече има, защото фондовете са отблокирани, репликира Станислав Станилов от "Атака".

В предишния мандат бяхме против, защото избрахте вицепремиер без властови инструменти, избрахте фасада, която да представя уж процеса на координация, без да има средства да управлява този процес, заяви лидерът на ДСБ Иван Костов. Той обаче също каза, че не е било работещо решението в новия кабинет усвояването на еврофондовете да е в компетенциите на финансовия министър. "Така се създаде институционален конфликт – министърът на финансите едновременно отговаряше за усвояването и така два институционални интереса се преплетоха. Министърът на финансите е заинтересуван от силна бюджетна позиция, а усвояването изисква максимално отваряне на съфинансирането, за да потекат тези пари", посочи Костов. Този проблем трябва да бъде решен, допълни той.

Според Костов бъдещият министър трябва да може да предлага на правителството националните стратегически цели за финансиране чрез еврофондовете, да може да координира министрите и лично да гарантира изпълнението в срокове на големите проекти. Той трябва да може да контролира и санкционира неспазването на националните приоритети и законовия ред, допълни той.  Костов отново изложи искането на сините новият министър да стане председател на съвета за управление на средствата от Европейския съюз, както и да е принципал на агенция одит на средствата от ЕС. Така той ще е истински оперативен, няма да има нищо общо с предишните подобни министри, допълни лидерът на ДСБ.

Сергей Станишев репликира, че нищо от тези функции не е посочено в проекторешението за структурни промени в кабинета.

Очаквах да ме подкрепите, мисля, че е коректно, когато нещо е направено в правилната посока, да бъда подкрепен, обърна се министър-председателят Бойко Борисов към опозицията. Добави, че с доразвиване на вижданията на Иван Костов ще бъде подобрена работата на правителството в тази област. Можех и аз да кажа, че всяка седмица България бива глобявана от Европейската комисия, заяви той. В отговор на думите на БСП и ДПС  за необходимостта от приемственост в добрите практики Борисов заяви: "Ако бях продължил с тази приемственост, и досега щях да приемствам седем спрени програми."

Томислав Дончев е кмет на Габрово от 2007 г. За поста беше издигнат от ГЕРБ. Роден е през 1973 г., магистър е по философия и стопанско управление. Има бизнес специализация в "Оксфорд", Великобритания. Бил е програмен директор в Институт "Отворено общество", член на работната група към Министерството на финансите за разработване на регулациите за безвъзмездно финансиране по структурните фондове.

  • Зарче
Етикети
62 коментара
 
Преглед на профил

Orda

Рейтинг: 125 Неутрално
  • 1
  • 10:29
  • 18 мар, 2010

Сага като потекат еврофондовете та България ще се удави в пари.

Orda

Оценка
-14 +40
 
Анонимен потребител

незнайния войн

Неутрално
  • 2
  • 10:34
  • 18 мар, 2010

Този човек поема един от най-важните постове в държавата. Пожелавм на него и екипа му успех, но НЯМА да се радвам и НЯМА да го аплодирам преди да го видя него и резултатите му, защото се наслушах вече на приказки и обещания.

Оценка
-4 +96
 
Анонимен потребител

Наблюдател

Неутрално
  • 3
  • 10:34
  • 18 мар, 2010

Когато стане дума за "тежки управленски грешки" по отношение на еврофондовете (а и във всяко друго отношение), Сергей Станишев само може да мълчи, да наведе глава и да иска прошка от българския народ. Никой не е съсипал достъпа до еврофондове колкото него и подопечната му партия.

Оценка
-17 +62
 
Преглед на профил

nikomus

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 4
  • 10:35
  • 18 мар, 2010

Успех на новия министър и екипа му!

Оценка
-8 +36
 
Анонимен потребител

От Габрово

Неутрално
  • 5
  • 10:36
  • 18 мар, 2010

Това провителство има живот още два-три месеца. Не биваше Дончев да си загубва работата като кмет на Габрово. Той и като кмет можеше да стачкува против правителството. Сега трябва да прави това но вече като министър. Що така бе Дончев ?

Оценка
-33 +19
 
Анонимен потребител

деректора на цирка

Неутрално
  • 6
  • 10:37
  • 18 мар, 2010

тая пък кратуна каква е , поредния цирков артист или що , няма да се учудя ако е бивш полицай

Оценка
-31 +20
 
Анонимен потребител

Два бързи

Неутрално
  • 7
  • 10:38
  • 18 мар, 2010

Имам два бързи въпроса:

1." ......защо 8 месеца след сформиране на Министерския съвт, управляващите променят на 180 градуса позицията си?"

2. "Министър-председателят Бойко Борисов добави, че с доразвиване на вижданията на Иван Костов ще бъде подобрена работата на правителството в тази област."

Май Костов е човека който дърпа конците или.....???

Оценка
-22 +18
 
Анонимен потребител

цц цц

Неутрално
  • 8
  • 10:38
  • 18 мар, 2010

До коментар [#3] от "Наблюдател": че то преди него имаше ли бе тъпан

Оценка
-16 +6
 
Преглед на профил

NK

Рейтинг: 1730 Любопитно
  • 9
  • 10:38
  • 18 мар, 2010

До коментар [#1] от "Orda":

Проблем ли е за теб, че човека е доказал, че може да работи с еврофондовете?

Или искаш парашутист тип Румяна Желева на това място?

Със сигурност Станишко и министрите му нямат моралното право да осъждат подобно решение!!! Същото важи и за Гоцко!

ИЗБОРИ - 1997: Комунизмът е мъртъв! 2011: Да живее комунизма!!!

Оценка
-11 +31
 
Анонимен потребител

a3

Неутрално
  • 10
  • 10:40
  • 18 мар, 2010

дано този вицепремиер направи нещо смислено с европарите, а не да ги раздава на близки, приятели и спонсори.......

Оценка
-4 +26
 
Анонимен потребител

ДС

Весело
  • 11
  • 10:40
  • 18 мар, 2010

http://www.dnevnik.bg/shimg/zx450y250_875029.jpg

6 - так ,че дрънка.

Оценка
-8 +12
 
Преглед на профил

Orda

Рейтинг: 125 Неутрално
  • 12
  • 10:41
  • 18 мар, 2010

До коментар [#9] от "NK":

" На малко прасе и на нов началник, човек им се радва когато ядът и спът щото не се знае каква свиня ще излезе." Българска народна поговорка.

Orda

Оценка
-10 +16
 
Анонимен потребител

направете си извода сами

Неутрално
  • 13
  • 10:43
  • 18 мар, 2010

ТОМИСЛАВ ДОНЧЕВ

Дата на раждане: 06 август 1973 г.
Място на раждане: гр. ГАБРОВО
Семейно положение: Семеен, с един син


Образование и квалификация:
• През 2006 г. получава магистърска степен по стопанско управление от Великотърновски Университет “Св. Св. Кирил и Методий”;
• Пред 2005 г. завършва курс по бизнес-менторинг в Академията по бизнес менторинг, Оксфорд, Великобритания
• Пред 2001 г. специализира “Подпомагане на високотехнологични малки и средни предприятия и научно-развойни стартиращи фирми” в Института НЕГЕВ, Израел;
• Пред 1998 г. специализира политически науки в Международното лятно училище по политически науки и международни отношения, Полша;
• През 1997 г. получава магистърска степен по философия от ВТУ “Св. Св. Кирил и Методий”. Има и втора специалност по журналистика;
• През 1991 г. завършва математическата гимназия в Габрово;

Професионален опит
От ноември 2007г.
Кмет на Община Габрово
От 2004 г. до 2007г.:
• Програмен директор в Институт “Отворено общество”- София, ръководи звеното за подготовка и управление на проекти по европейски програми; работи в партньорство с редица утвърдени европейски консултантски фирми от Германия, Великобритания, Холандия, Италия, Словакия;
• Независим консултант и лектор в сферите: “Подготовка и управление на проекти”, “Планиране и стратегическо управление”, „Системи за оценка и текущ контрол”. Обучавал е представители на общини, областни администрации, училища, НПО, фирми в над 20 населени места на страната;
• Член на работната група към Министерство на финансите, разписала правилата за разпределение на средствата от Европейските фондове в България;
• Член на екипа “Експертни анализи” към Института “Отворено общество”, разработил Регионалния план за развитие на Северозападен район за планиране (възложено след процедура по Закона за обществени поръчки с възложител Министерство на Регионалното развитие и Благоустройството);
От 2001 до 2004 г. е изпълнителен директор на Високотехнологичен бизнес инкубатор-Габрово; в този период подготвя и управлява десетки проекти в Габрово в сферите на регионалното развитие, икономическото развитие, образованието и социалната сфера;
От 2000 до 2004 г. е Главен секретар на Клуб “Отворено Общество”- Габрово;
От 1995 до 2000 г. работи като доброволец, член на ръководството и служител в различни неправителствени организации от сферата на образованието и науката; бил е сътрудник и на агенция за социологически изследвания;
От 1999 до 2000 г. е редактор в Радио Габрово;
В периода 1997- 1999 г., работи като учител в Хуманитарна гимназия “Св. Св. Кирил и Методий” във гр.Велико Търново - преподава социална психология, логика, етика, философия на правото;

Членство в професионални организации:
• Член на Българската асоциация по управление на проекти

Оценка
-4 +15
 
Преглед на профил

NK

Рейтинг: 1730 Неутрално
  • 14
  • 10:44
  • 18 мар, 2010

До коментар [#12] от "Orda":

На малко прасе ако му вадиш ножа докато е малко - много глад те чака!!!

ИЗБОРИ - 1997: Комунизмът е мъртъв! 2011: Да живее комунизма!!!

Оценка
-2 +10
 
Анонимен потребител

От цирк "ГЕРБ" ЕООД

Неутрално
  • 15
  • 10:47
  • 18 мар, 2010

Днес обновихме парка на цирка с нов екземпляр. Той ще покаже своите номера след един месец. Надяваме се , че под дресурата на шефа на цирка той ще блесне на манежа. Молим публиката да има търпение. Ние работим за нея.

Оценка
-24 +16
 
Анонимен потребител

Kоки

Неутрално
  • 16
  • 10:48
  • 18 мар, 2010

Вероятно новия министър е ПЕСТЕЛИВ КАТО ГАБРОВЕЦ Дано да се получат най-сетне първите стъпки в правилна посика!

Оценка
-1 +25
 
Преглед на профил

Orda

Рейтинг: 125 Неутрално
  • 17
  • 10:48
  • 18 мар, 2010

До коментар [#14] от "NK":

Че кой е вадил нож?

Orda

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

кандидат циркаджия

Неутрално
  • 18
  • 10:49
  • 18 мар, 2010

поредния даскал занимавщ се с неща които не са му работа , ЦЦ номер 2 , една камара безмислени специализации , повярвайте ми имам ги няколко , отиваш - слушаш една две седмици някакви лекции , можеш и да не ги слушаш , пожелание , накрая коктейл , дават ти една впечатляваща диплома , идваш в България и се фукаш , нерде философия , нерде управление , поредния циркаджия в цирка с художествен раководител ББ и декоратор ЦЦ , на манежа лайновоза Ф , под зоркия поглед на ЦЦ (жгенски род)

Оценка
-12 +16
 
Анонимен потребител

The End

Весело
  • 19
  • 10:50
  • 18 мар, 2010

Борисов заяви: "Ако бях продължил с тази приемственост и досега щях да приемствам седем спрени програми".
Туш.

Оценка
-4 +16
 
Анонимен потребител

ОЦЕНЪЧЕН

Неутрално
  • 20
  • 10:52
  • 18 мар, 2010

ЛОШО ГЛЕДА ТОВА МОМЧЕ - МИНИСТЪР БЕЗ МИНИСТЕРСТВО - ЩЕ КООРДИНИРА ТА НИКОЙ НЯМА ДА ВИДИ. ЩЕ Я СВЪРШИ КАТО ПЛУГЧИЕВА И ТОЙ.

Оценка
-10 +6
 
Анонимен потребител

абе

Неутрално
  • 21
  • 10:53
  • 18 мар, 2010

един премиер като не разбира от нищо става като славчо кмета на пловдив,който толкова разбира от кметуване че си назначи 7 зам.кметове,пък той ходи да реже ленти и да прави нова партия ИКОНОМИИ А! БЪРГАРИТ.НЪТ ДА СТЯГА КОЛАНА ЧЕ МИНИСТЕРСТВО СЛЕД МИНИСТЕРСТВО ЩЕ НАДМИНЕ И СЕРГЕЯ,,УЖ МУ ЗАКРИ МИНИСТЕРСТВА И АГЕНЦИИ ЗА ДА НАПРАВИ НОВИ ЗА СВОИТЕ - В НАЧАЛОТО ВИЖ НАРОДЕ-ИКОНОМИИ,ПОСЛЕ КАТО СЕРГЕЯ. ХАХА ХА ХА

Оценка
-7 +9
 
Анонимен потребител

Popa

Неутрално
  • 22
  • 10:56
  • 18 мар, 2010

Премиерът Бойко Борисов заяви, че е съгласувал решението за структурни промени в правителството с Европейската комисия и тя аплодира подобно решение

---> ha ha ha ha ha ha "аплодира"

Европейската комисия намя отношение към промените в кабинетите на страните членки.

Оценка
-2 +9
 
Анонимен потребител

костовист

Неутрално
  • 23
  • 10:56
  • 18 мар, 2010

До коментар [#7] от "Два бързи":

За съжаление не Костов дърпа конците. Ако ги дърпаше той нямаше да бъдат така оплетени, както са сега. Справка - 1997-2001 г.

Оценка
-4 +12
 
Анонимен потребител

попа

Неутрално
  • 24
  • 10:58
  • 18 мар, 2010

"Сергей Станишев само може да мълчи, да наведе глава и да иска прошка от българския народ. Никой не е съсипал достъпа до еврофондове колкото него и подопечната му партия"

Че то кое друго правителство беше на власт откогато БГ в ЕС?

Оценка
-6 +7
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4959 Неутрално
  • 25
  • 10:58
  • 18 мар, 2010

След Дянков тоя ще е най-важния в държавата.

No one is taller than the last man standing.

Оценка
-6 +4
 
Преглед на профил

em072

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 26
  • 11:01
  • 18 мар, 2010

Лошо е че пак назначиха министър без никакви ясно определени функции. Тръбваше пак Костов да им каже какво трябва да върши новият министър, но дали ще го чуят и този път

Оценка
-4 +6
 
Анонимен потребител

Активите на гоце в сатърска атака

Неутрално
  • 27
  • 11:03
  • 18 мар, 2010

Бойко Борисов да се събуди! Такава ченгеджийница не е имало и срещу правителството на Костов! Днес вестник труд прави зверски атаки срещу правителството. Вчера със "сатър за всички" започна всичко! Тошо Тошев знаем какъв е на Гоце. Въобще всички активи на Гоце са в действие и представете си в деня след като ББ беше в Белене! Нещата са очевидни Борисов да си отвори очите!
Браво на Костов! Още от сутринта когато беще най-голямата жега застана зад правителството и ПРЪВ усети ченгеджийницата! Ако Борисов у умен да остави Дянков финансов министър а вицепремиерския пост да даде на костов! Така или иначе средите от ДС са им общи врагове! По-добре да успеят заедно отколокото комунистите да ги победят поотделно!

Оценка
-9 +9
 
Анонимен потребител

Поредна мълва

Неутрално
  • 28
  • 11:04
  • 18 мар, 2010

Дочувам, че ръководството на Цирка ще увеличи цената на билетите с 50 %. За сметка на това са подготвили три награди за зрителите:
Първа награда - Две нощувки в Банско в компанията на Искра Фидосова.
Втора награда - Една нощувка в Боровец в компанията на Цецка Цачева.
Трета награда -Богато илюстрован календар за 2005 година.
Спечелилите жени да отстъпят наградите на мъжете си.

Оценка
-4 +7
 
Анонимен потребител

Попа

Неутрално
  • 29
  • 11:07
  • 18 мар, 2010

Политиката на ГЕРБ беше да огулва всичко праено не само от тройните, но и всички ореди тях.
Чуваше се често - "за 20 години нищо не е свършено в еди какво си"

Това е най-лесния път към сърцата на хората / в БГ/ - яко плюване по всичко.
Когато обаче трябва да се върши работа и да се гледа разултата от нея става трудно ....

В крайна сметка сле 8 месеца прави това което и Станишев направи, но ГЕРБ като добри партизани отрекоха покрай изборите.

Оценка
-5 +4
 
Анонимен потребител

......

Неутрално
  • 30
  • 11:11
  • 18 мар, 2010

Днес изпълзяха хиените на прехода - работодателя синдикалист Тренчев с идеята си за 2 седмици неплаен отпуск за да диша бизнеса???? Хърсев , Милен хотелчев, Парамов за когото дори Станишев не беше сигурен,че има икономическо образование. И кой му плаща между другото на Парамов - лично ББ или пак аз?Не слушайте Костов, уволнете Дянков и този опит за държава да отива по дяволите за да си лапкаме оново еврофондове и да си седим в Сенките .

Оценка
-4 +6
 
Анонимен потребител

Емо

Весело
  • 31
  • 11:12
  • 18 мар, 2010

А бе закъсало се е . Първо тръгнахме за професори , пък сега допряхме габровския кмет да го правим министър...
Имам идея , да си поканим някой от ОЛАФ за тоя пост.....и още двама да го следят , защото иначе ще го корумпираме и опиянчим за нула време.
За справка Франко Фратини , Румен Петков го разсипа от пиене и момичета на късмета на Боровец . Напълни му торбичката и си го прати по живо , поздраво...

Оценка
-4 +8
 
Анонимен потребител

ВИИ Крал Мас

Весело
  • 32
  • 11:16
  • 18 мар, 2010

В Фондовете Славни
вперил бе взор мрачен

Иманяр Без Портфейл.

Като другий наший
ком менте министър,
баш съвсем сегашен.

"Парламентът реши да бъде създаден поста на министър без портфейл, отговарящ за управление на европейските фондове"

Оценка
-3 +2
 
Анонимен потребител

gg

  • 33
  • 11:17
  • 18 мар, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

 
Преглед на профил

vg

Рейтинг: 360 Любопитно
  • 34
  • 11:18
  • 18 мар, 2010

Вилфрид Мартенс не е ли казал нещо за идейния принос на Дончев ?

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Kиро

Неутрално
  • 35
  • 11:22
  • 18 мар, 2010

Главната цел е Дончев да насочи фондовете от евро към мутрите и наркобосовете на ГЕРБ, СДС, ДСБ и Атака.

Оценка
-12 +3
 
Преглед на профил

Graf

Рейтинг: 3076 Неутрално
  • 36
  • 11:23
  • 18 мар, 2010

До коментар [#7] от "Два бързи":

Няма да ти отговорят. Особенно на първия въпрос, който е по-същество. Втория си е заяждане, защото "идеята" на Костов е просто повторение на тезите на ЕК преди назначаването на Плугчиева за вицепремиер отговарящ за този процес в кабинета Станишев.
Благодарение на "умния" Дянков, страната загуби осем месеца по работата с оперативните програми и координацията на ведомствата в процеса.
Плугчиева не бе хрумване на кабинета Станишев. Плугчиева бе продукт на европейски натиск за ясна политическа и правителствена отговорност на ниво вицепремиер за работата с европейските пари. Различен от менестъра на финансите. Понеже Дянков е в забавачницата по политика, ще се учим в движение. Па и Квадратния, който бил заявил днес, че след осем месеца управление сега е преценил, че този пост е полезен.
Мноо време ти отне преценката бе умния... Баси. Осем месеца са 20% от мандата ти бе, идиот.

Указание за гербери: "Всяко нещо трябва да се прави толкова просто, колкото е възможно. Но не по-просто! "

Оценка
-1 +13
 
Анонимен потребител

Драгалевци 20

Весело
  • 37
  • 11:25
  • 18 мар, 2010

Напротив. СВЪРШЕНО Е и преходът приключи.

Ако не вярваш, питай Андрешко Райчев /милионера/.

СЪХРАВЯВАНЕТО НА КОМУНИСТИЧЕСКОТО СТАТУКВО
Е НАЙ-ЦЕННАТА ПРИДОБИВКА НА ПРЕХОДА!

Попа
* 29

Чуваше се често - "за 20 години нищо не е свършено в еди какво си"

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

Два бързи

Неутрално
  • 38
  • 11:33
  • 18 мар, 2010

До коментар [#23] от "костовист":

Ти луд ли си бе к'ва справка ми даваш 1997-2001 да видя к'во е откраднал Иван Костов ли бе??? То няма смисъл на всички им е ясен тоя крадец ....

Оценка
-7 +5
 
Анонимен потребител

Два бързи

Неутрално
  • 39
  • 11:36
  • 18 мар, 2010

До коментар [#36] от "Graf":

Кое е заяждане??? Ако кажеш че Иван Костов не диктува на Борисов к'во да прави няма да си честен а пък това вече си е жива подмяна на вота на хората нали...

Оценка
-6 +2
 
Преглед на профил

Graf

Рейтинг: 3076 Неутрално
  • 40
  • 11:48
  • 18 мар, 2010

До коментар [#39] от "Два бързи":

Не е подмяна. Суверенът(народа) не даде пълна власт на Мутрата. Снабди го с по-малко от 121 козируващи в парламента идиота. В този смисъл, колективния разум на избирателното тяло го принуди да се съобразява и с някой друг.
В съществуващата ситуация предпочитам да е Костов пред истеричното Яне и пияния шизофреник Болен.
Ясен ли бях, или е необходимо да пиша още за принципите на представителната парламентарна демокрация.

Указание за гербери: "Всяко нещо трябва да се прави толкова просто, колкото е възможно. Но не по-просто! "

Оценка
-2 +11
 
Анонимен потребител

незнайния войн

Неутрално
  • 41
  • 11:53
  • 18 мар, 2010

До коментар [#40] от "Graf":

Не приятелю абсолютно си ясен.
Много точно казано.
На Пожарникаря - Слънце и отряда от маршируващи бабички - дружинни ръководителки това им е проблема. Че все пак народа НЕ им даде пълна власт.

Сега ще требе да се съобразяват... А пред лудото Ене и Болен и аз предпочитам Костов...
За ония с пушлите с рязана цев и дума не може да става...

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

БЪЛГАРИН!

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 42
  • 12:02
  • 18 мар, 2010

На новия Министър, Честито!!!
Успешна работа в полза на България!!!

(Дано е честен и почтен в работата си,
че за 20 години се нагледахме на крадливи,
безпринципни и безскруполни управници!)

Последният преди да напусне България да вземе Знамето!

Оценка
-4 +5
 
Анонимен потребител

до Червените Старушки

Весело
  • 43
  • 12:05
  • 18 мар, 2010

Изберете Андрешко Райчов за Обединител на Нацията.

Ще ви уреди азиатски Консенсус между гоцевисти, костовисти, доганисти, монархисти и так далее.

Има дар слово човека, благодарение на Партията.

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

костовист

Неутрално
  • 44
  • 12:06
  • 18 мар, 2010

До коментар [#38] от "Два бързи":

Я ме светни какво е откраднал Костов? Бъди така добър, моля те, ако обичаш, и цитирай номера на съдебното решение с което той е признат за виновен в кражба и е осъден за такова деяние.

Не го ли направиш значи си най-обикновен празнодумец и безмозъчен плювач, като началниците ти от Позитано.

Оценка
-6 +7
 
Анонимен потребител

минаващ

Неутрално
  • 45
  • 12:06
  • 18 мар, 2010

МОШЕ, вониш.

БЪЛГАРИН!
* 42

Последният преди да напусне България да вземе Знамето!

Оценка
-2 +2
 
Анонимен потребител

пророка

Неутрално
  • 46
  • 12:09
  • 18 мар, 2010

Поредната мутра натикана в управата

Оценка
-3 +4
 
Анонимен потребител

:-(

Неутрално
  • 47
  • 12:13
  • 18 мар, 2010

Така, така, още 100-на хрантутници на държавна ясла. Нали съкращавахме администрацията и правихме икономии!? Честно казано не съм чувал в друга държава да има отделно министерство за еврофондовете.
Дано поне някаква работа свърши, макар че като гледам досегашния екип на ББ - мъка, като в индийски филм.

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

Сокола

Неутрално
  • 48
  • 12:16
  • 18 мар, 2010

Успех на поредният гологлавец.

Оценка
-2 +4
 
Анонимен потребител

Два бързи

Неутрално
  • 49
  • 12:19
  • 18 мар, 2010

До коментар [#44] от "костовист":

Ей лайно аз началници нямам още по малко на Позитано !!! А съдебното решение с което той е признат за виновен в кражба и е осъден за такова деяние няма не защото не е откраднал а защото в тая държава съд и прокуратъра не работят. Ей са ще светна само за една далаверка - БГА БАЛКАН как така се продаде компания на цената на апартамент в младост при условие че активите на вирмата бяха за милиони. Само слота на летище Хийтроу беше продадено от Гад Зееви за 3 млн.долара. И такива примери от неговото управление много да те подцештам ли за един министър дето взимаше 10% или това кви ги вършеха хора като Кебапчето много бързо забравихте бе деба.

Оценка
-5 +5
 
Анонимен потребител

Demokrat

Неутрално
  • 50
  • 12:20
  • 18 мар, 2010

До коментар [#44] от "костовист":
Я ти ми обясни какво е откраднал Станишев или някой от министрите му и цитирай номера на съдебното решение с което той и те са признати за виновни в кражба и са осъдени за такова деяние.
Не го ли направиш значи си най-обикновен празнодумец и безмозъчен плювач, като началниците си.

Оценка
-5 +5
 
Анонимен потребител

Два бързи

Неутрално
  • 51
  • 12:26
  • 18 мар, 2010

До коментар [#40] от "Graf":

Хайде по леко де - ясен ли съм !!! Чети между редовете пич тоя с шланга не се съобразява с друг а бате Ваньо си му казва дирекнто как седят нещата . Мутрата не може да си назначи един съветник без Костов да е казал да. И нали каза че щял да управлява като правителство на малцинството без да се съобразява с тоя или оня. Ако не може да се маха заедно с отрепките окло него !!Аз не желая Костов във власта въобще !!!! А за Болен и Яне съм 100% съгласен с теб. Ясен ли бях.

Оценка
-3 +3
 
Анонимен потребител

Вишински

Неутрално
  • 52
  • 13:04
  • 18 мар, 2010

Какви бяха най-големите упреци към тройната коалиция?

Че са били корумпирани и заради тях ЕС ни спира фондове в размер на няколко милиарда евро.

Тук обикновено се задава и въпроса: нима са излишни милиардите евро в условия на криза? Всички клатят глави - не са, не с излишни тези пари, трябват ни.

А кои са най-големите заслуги досега на ГЕРБ?

Че допринесоха ЕС да ни даде достъп до фондове в размер на няколко милиарда евро.

Тук отново е уместно да се зададе въпроса дали са излишни тези пари и отговорът е...

Само че, има един смазващ контравъпрос. В момента квазиправителството обсъжда варианти как да облага пенсиите с данъци, как да доубива населението и прочие полезни неща. Това се прави, за да се доосигурят няколкостотин милиона лева за бюджета. Е, защо да се правят тези убийствени за държавата неща, не е ли по-добре да се оползотвори само милиард-два от десетките милиарди на ЕС, отпуснати на Бълграия? И нещата си идват на мястото, всички са щастливи.

Въпросът е наистина идиотски. Защото, фактите са други: нито ЕС са спирали финансирането на България преди, нито са го възобновили сега. Имаме си 0:0, и преди, и сега.

Става дума за нещо друго. За пари на хартия, на картинка. Казват ти: има едни 15-тина милиарда, те са за теб. И ти даваме право да кандидатстваш за тях. Ако дадеш хубави проекти, ако ги одобрим, ако всичко е наред - ще ти ги дадем тези милиарди, всичките. Или обратното. Заявяват ти, че си айдук и като такъв, ти нямаш право да кандидатстваш за тези пари.

Общото между двете ситуации е, че все нямаш пари. А разликата е вярата в бъдещето. В единя случай си беден с вяра в бъдещето, а във втория си пак беден и си угрижен.

А има ли случай в историята на ЕС да се дадат пълните 100% от обещаните фондове на някоя страна? На която и да е?

Не съм чувал. Обикновено и най-често се усовояват към 20-30%. Май се сещам, че и 60% беше имало веднъж, но последното може и да е измислица. А за 100% не зная да се е случвало.

И като пресметнем 25% от 15 милирада виждаме, че цифрата вече не е така примамващо голяма. А и като отчетем, че това се дава не наведнъж, ами на части, то оптимизмът намалява. Пък и винаги могат да те ревизират, да кажат - я си дай една бумага, отпреди няколко години. Затрили си я, не можеш да я намериш? Значи си мошеник, използвал неправомерно фондовете! Веднага връщай парите, с лихва. Ама ги нямаш вече, защото със тях си строил? Не ни интересува!

Затова и останалите правителства от ЕС не проявяват нездрав интерес към тези фондове. Да, ако може да се усвоят - добре, ако не стане - не е фатално. Само у нас правото на достъп до тях е въпрос на национална чест, нещо като затворените реактори на АЕЦ-Козлодуй... На герба е добре да ги сложим: и реакторите, и фондовете на ЕС.

Да запомним: нито преди са ни спирали пари, нито сега ни дават пари. Дават ни право да кандидатсваме за тях. Това е друго. Че то аз и днес имам право да кандидатствам за главен готвач на "Куин Елизабет", но предварително знам резултатите. И комисията ги знае. Верно е, ако спечеля - ще се къпя в богатство, чест и слава. Никой не ми пречи. От мен само си зависи. Спечелвам - и готово!

Това са глупости! А, и още нещо. Някой в състояние ли е да ми обясни каква е към днешна дата разликата между ЕС и покойният СИВ?

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

Ж Желев jelev1@abv.bg

Неутрално
  • 53
  • 13:49
  • 18 мар, 2010

Както еврофондовете така и бюджета управляват публични средства ,само че бюджета е поне 10 пъти по голям от ежрофондавете.Питам се защо този който управлява бюджета е некомпетентен да управлява 10 пъти по малка сума.За мен санкциите по еврофондавете са ясен индикатор как се управлява бюджета.Няма да има по-компетентен одитор от ЕС и ОЛАФ .Да направя логичния извод който премиера трябваше да направи:Оставям Дянков да управлява и бюджета и еврофондовете.Той да си назначава когото си ще и да си уволнява когото си ще.Когато получа следващата глоба както вчера директно уволнявам Дянков.Сега има размиване на отговорности.Вчера писах,че първи от правителството ще изхвърчат Дянков и Цветанов.Днес се поправям-първи ще изхвърчи Томислав Дончев.ЛОШАТА НОВИНА Е,ЧЕ И ТРИМАТА СА КОМПЕТЕНТНИ В СВОИТЕ ОБЛАСТИ,НО ЩЕ ПЛАТЯТ ЧУЖДИ СМЕТКИ ИЛИ НЕКЪДЪРНОСТ.

Оценка
-2 +4
 
Анонимен потребител

този няма визия за министър

Неутрално
  • 54
  • 13:52
  • 18 мар, 2010

Не знам защо, ама този няма визия за министър. Прилича на мутра. Явно в Бг. е на мода да си небръснат, което не е така в развитите страни. Толкова ли няма един нормален в тази Бг.

Оценка
-4 +3
 
Преглед на профил

mi6osp

Рейтинг: 1580 Неутрално
  • 55
  • 14:08
  • 18 мар, 2010

Скептик съм, че промяната ще е кой знае колко положителна. Осем месеца вече тези министри работят и по еврофондовете, създадена е по принуда някаква структура, която движи нещата. Сега се появява нов министър,отговарящ за това . Докато се изяснят кой какво как къде колко какви права дейности отговорности, ще минат месеци. Да не говорим, че работата в тези структури е добре платена и за осем месеца там са наместени наши хора на други министри, които сега може да не се окажат най-подходящите и да трябва да се сменят .

Когато някой е глупав,то е за дълго!

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

?

Неутрално
  • 56
  • 14:26
  • 18 мар, 2010

До коментар [#13] от "направете си извода сами":

Постингът е отрязан на най-интересното - професионален опит. Ще го копнете ли отново, моля?

 
Анонимен потребител

Нов икономически план!

Неутрално
  • 57
  • 15:37
  • 18 мар, 2010

Долу еврофондовете и Европейския СВОБОДЕН ПАЗАР.
НЕ на ГМО, но и НЕ НА ГМО В ХРАНИТЕ. За целта излизане от общия пазар и забрана на внос на храни и добавки с ГМО. Долу ЕВРОПЕЙСКИЯ СВОБОДЕН ПАЗАР НА ГМО. Масово само-изхранване на населението с чисти продукти и забрана на всякакъв внос.Така ще се реши безработицата.

 
Анонимен потребител

abcd

Весело
  • 58
  • 15:39
  • 18 мар, 2010

До коментар [#54] от "този няма визия за министър":

Прав си, трябваше да назначат министър-манекен!

[/sarcasm]

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

OK

Неутрално
  • 59
  • 18:36
  • 18 мар, 2010

До коментар [#57] от "Нов икономически план!":

О'key! Бягай да копаш на нивата

А в кината папкаш ли пуканки? А вафлички, колбасчета, кренвирши? Тофу? И др. с така полезната соя, но пък ГМО соя. А мляко пиеш ли? А свежо месо? Познай от първи път с какво се хранят животните.

 
Анонимен потребител

ohu bohu

Неутрално
  • 60
  • 20:19
  • 18 мар, 2010

Абе, не знам! Преди малко чух по БТВ, че през изминалите 1-2 години бил спечелил 1,6 млн. от еврофондовете, като кмет на Община Габрово и се чудех да се смея или да плача? Голям експерт! Почуствах се велик!

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

Ганю

Весело
  • 61
  • 23:51
  • 18 мар, 2010

а бе, тая мутра, от снимката, к'ъв се пада на другарката Дончева? Едно е ясно, че и двамата са габровлии, а по-нататък ..?

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

Enchev,Iliya

Рейтинг: 428 Гневно
  • 62
  • 07:58
  • 26 мар, 2010

ДЪРЖАВАТА не значи правителството, а НАРОДЪТ В НЕЯ.
Какъвто е народът такава ще е и Държавата.
А правителството е само един временен "резултат" от РАБОТАТА на Народа.
От това следва изводът че, щом една "работа" не е свършена както се полага, то и "резултата" от нея НЯМА ДА Е ДОБЪР!!

Уважаеми сънародници,

 Задавалили сте си въпроса КОЛКО ХЛЯБ МОЖЕ ДА КУПИ Вишист след трудов стаж от 35г, с пенсия 150лв?
 Задавали ли сте си въпросът защо и докога ще РАЗРЕШАВАМЕ НА ВСИЧКИ ТЕЗИ САМОИМУНИЗИРАНИ КУЛТ-ПАРТИЙНИ КОАЛИЦИИ, ФРАКЦИИ И МАЖОРИТИРАНИ ЧАСТНИ ГРУПИРОВКИ, ДА КРАДАТ БЮДЖЕТА И ДАНЪЦИТЕ НА НАРОДА, ПОД ПРЕСТЪПНИЯТ ПРЕТЕКСТ "БЮДЖЕТ-КAМПАНИЙНИ СРЕДСТВА"?
 Задавалили сте си въпроса защо БЪЛГАРИЯ е държава, която превилегирова държавните си служители като не облагва с данъци, а всички останали, ДА?
 Задавалили сте си въпроса,
Защо се дават и откъде най-вече, по 60лв хотелски за ден на депутатите?
 Задавали ли сте си въпросът защо и докога ще е тази двойно-тройна СЧЕТОВОДНА система и това Непланирано ревизиране в България, подозиращ всеки ни за престъпници?
КРАДЕ се за ЧАСТНИ КУЛТ-ФРАКЦИИ, ЧАСТНИ-КУЛТОВИ-ГРУП-КОАЛИЦ и ПОЛИТИЧЕСКИ МАЖОРИТИРАНЖИ И САМООЦВЕТЕНИ ШАЙКИ, под претекст, "КАМПАНИЙНИ-СРЕДСТВА".
Един Вид "КОНСТРУКТИВНО" ограбване на ДАНЪЦИТЕ дадени от НАРОДА.

Защото не се ЗАБРАНИ КОНСТИТУЦИОННО НАМЕСАТА НА ЛИЧНИЯТ КУЛТОВO-ГРУПИРАН, АМАТЙОРСКИ ФАКТОР;
ИДЕОЛОГИЯ, РЕЛИГИЯ И ЕТНОС,
ДА СЕ БЪРКА в ДЪРЖАВНИТЕ ПРОФЕСИОНАЛНИ ОТНОШЕНИЯ!!
Всяка една ЧАСТНA Култова, АМАТЙОРСКА Фракция, Коалиция, Партия и Идеологическа (Култ-Групировка), трябва да се задължат Конституционно да обявяват официално, ежегодният си паричен членски доход, върху които да им се начислява ДОД и да си плащат те на Държавата, данък-приходи, към Държавният Бюджет.

Свързвайки този факт, с факта какво направихме от РОДИНАТА на Левски и Ботев;
УЛТРА-ДЯСНО-ЦЕНТРИСТКА, на Култ-идеологии, Култ-Религиозно и Култ-Етнически, РАЗЕДИНЕНА България,
ми се иска да повторя че, щом не сме забранили КОНСТИТУЦИОННО на Всички новоизлюпили се Култ-идеологически мажоритетчета, Коалиции, Партии и Фракции, да бъркат безразборно в Бюджета и да вадят събраните от народа среддства, под прикритият претекст "Бюджетно-КЪМПАНИЙНИ", проблемът няма да се реши!
КАТО ГЛЕДАМ КАКВА ЕВРО-БИЗНЕС-ФИНАНС АНАРХИЯ Е НАСТАНАЛА В БЪЛГАРИЯ СЛЕД НАВЛИЗАНЕТО НА ГОРБАЧЕВСКИЯТ КАПИТАЛИЗЪМ, УЖАС МЕ ОБХВАЩА.

РАЗПРОДАДОХМЕ ЦЯЛАТА СИ ИКОНОМИКА НА ЧУЖДЕНЦИ А СЕГА ПРОСИМЕ ПАРИЧНИ ПОТДАЯНИЯ ОТ ТЯХ.
НАРОД КОИТО РАЗПОЛАГА САМО С ДЖОБНИ ПАРИ И Е БЕЗ ГОЛЯМИ ФИНАНСОВИ СРЕДСТВА, НЕ МУ СА НУЖНИ ДЕСЕТКИ БАНКИ, НАЙ ВЕЧЕ ЧУЖДИ!!
СРАМ И ПОЗОР ЗА НАС ПРЕД ТАКИВА БЪЛГАРСКИ ГЕНИИ, КОИТО СИ ДАДОХА ЖИВОТА ЗА СВОБОДАТА НА БЪЛГАРИЯ, ЗА СВЯТА И ЧИСТА РЕПУБЛИКА, А НИЕ ПРЕВЪРНАХМЕ ОТ БЪЛГАРИЯ, ЕДНА,
ултра-дяснo центриска, просеща потдаяния от чужбина, евро-марионетка.
Да, именно Евро-марионетка-Просяк, с вътре поляризирано и на култови-групи мажоритирано общество е Родината и на ЛЕВСКИ, БОТЕВ
"Да повярваш на банкер, че ти отпуска заем, за да ти помогне, е все едно да повярваш на зимата, че очаква с радост пролетта."
"СВЕТОВНАТА КОНСПИРАЦИЯ ТОВА, КОЕТО ИСТОРИЦИТЕ НЕ ВИ КАЗВАТ"
От Никола М. Николов

"Премиерът Бойко Борисов заяви, че с бюджета за 2010 г. на практика стартира изпълнението на политиката на правителството за €вропейската икономическа зависимост на България".
ТО И ИМЕТО НА ГРУПАТА МУ ХИПНОТИЗИРАНИ ПОСЛУШНИЦИ НЕ СЛУЧАЙНО Е "ГЕРБ";
(Група за Европейско Робство на България)да!
Не е ли ОБИДНО за честният ДЪРЖАВЕН работник, Ръководител или Служител, да се САМОИМУНИЗИРА
!!СТОП на САМОИМУНИЗИРАЛИТЕ се Полит-престъпления-КРАЖБИ!!
Трябва да забраним Мандатите, Имунитетите, и Ветото!!
( Не е Демократично вече под закрилата на МАНДАТА да държим и храним имунизирано, ЛЕНТЯИ, ЛЪЖЦИ и КРАДЦИ, злоупотребяващи с Народното доверие! )

Ето защо, Вишист след трудов стаж от 35г, е с пенсия 150лв??

Ето защо ИМА ДУПКИ ПО УЛИЦИТЕ.
Ето защо СЕ ВДИГАТ ЦЕНИТЕ НА ГАЗ,ТОК,ВОДА.
Ето защо ИМА БЕЗРАБОТИЦА.
Ето защо РАЗЛИКАТА МЕЖДУ БЕДНИ И БОГАТИ В РОДИНАТА НА ЛЕВСКИ И БОТЕВ, Е НАЙ-ДРАСТИЧНА ОТ КАКТО БЪЛГАРИЯ СЪЩЕСТВУВА.


"За ПЪЛНОТО си щастие, Човек трябва да има СЛАВНО Отечество"
Симонид Кьоский, 5 век преди Новата ера.
"Истината за проблемите не престава да съществува, само защото сме я игнорирали."

Фактите са неоспорими!

С уважение:
И.П.Енчев / enchev.i@abv.bg

"За ПЪЛНОТО си щастие, Човек трябва да има СЛАВНО Отечество" Симонид Кьоский, 5 век преди Новата ера.

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.