Главният архитект на София обеща нови велоалеи до есента

Велоалеята по бул. "Цар Борис ІІІ" беше изцяло преасфалтирана миналата година.

© Георги Кожухаров

Велоалеята по бул. "Цар Борис ІІІ" беше изцяло преасфалтирана миналата година.



До есента ще бъдат направени още 3.5 км велоалеи и паркинги за колелета в софийския кв. "Младост". Това каза главният архитект на София Петър Диков след днешното заседание на общинския съвет. Диков допълни, че работните проекти за алеите са почти готови.


Пари за велоалеите обаче не са предвидени в бюджета на София за тази година. За това главният архитект е внесъл доклад до управителния съвет на общинския приватизационен фонд за отпускането на 2 млн. лв. Ако парите бъдат осигурени, през април ще бъде обявена поръчка за изпълнител. "Алеите може да са готови през лятото и през есента, когато започне учебната година, вече ще могат да се ползват", обясни Диков.


Велоалеите трябва да свързват различните части на кв. "Младост" със станцията на метрото в "Младост 1". Предвижда се да бъдат направени и паркинги за колелета. "Сумата от 2 млн. лв. за изграждането на трасетата е изчислена на базата на средствата, похарчени за алеята по бул. "Цар Борис ІІІ", обясни Диков и добави, че тя е струвала около 1 млн. лв. Според главния архитект сумата е висока, тъй като ще се правят изцяло нови трасета, а няма да се използват вече готови тротоари и улици. Освен това трябвало да се преместват стълбове на уличното осветлени и електрическата мрежа. "Цената на велоалеите все пак ще бъде определена от резултатите от обществената поръчка, която ще обявим", добави Диков.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Ама истински велоалеи или само ще минат с блажна боя по тротоарите?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  2. 2 Профил на Лилия Костова
    Лилия Костова
    Рейтинг: 753 Неутрално

    3.5 км - 2 милиона лева!
    Абе много богата тая България бе!
    И алеята на Борис наистина ли е струвала 1 милион. Ами тя е направо от злато бе!

    А после защо има дупка в бюджета. До болка е ясно защо...

    Дневник, да се бяхте поинтересували колко се плаща за велоалеи по белия свят. Просто не мога да повярвам...

    Бойко Борисов е тъп като г.з. Освен това е малоумен магистраладжия и има титла Негово Тиквочество.
  3. 3 Профил на аз
    аз
    Рейтинг: Неутрално

    е кво толкова?! резват 1.5м от пътното платно като го боядисват в червено и готово. няма да се строят пътища я?!
    само че едно от нещата, за да може горното да работи е да се спазва забраната за спиране и паркиране по големите булеварди.

  4. 4 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1090 Любопитно

    Диков, в САЩ струват между $3,100 и $31,000 на километър тия работи. Как я докара тая сума?

    http://www.walkinginfo.org/engineering/roadway-bicycle.cfm

    «Enjoy yourself. It’s later than you think.» - chinese proverb
  5. 5
    ****

    Мненията на потребителя SorryLol бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  6. 6 Профил на Лилия Костова
    Лилия Костова
    Рейтинг: 753 Неутрално

    И в Германия е по-евтино, макар не много: превръщането на 7 км жп линия във велотрасе струва 1,6 милиона евро, според общината, а според гражданите: 800 000 евро.

    Да не говорим, че ще е поне 3 пъти по-качествено... И да не говорим за разликата в заплатите на работниците...

    Ех, тоя Диков бе...

    Бойко Борисов е тъп като г.з. Освен това е малоумен магистраладжия и има титла Негово Тиквочество.
  7. 7 Профил на ссс
    ссс
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#4] от "Dehumanizer":

    Е как кой? Станишев. Мутрата само ги откриваше.

  8. 8 Профил на ?
    ?
    Рейтинг: Неутрално



    - малко боя по тротоара (както сега) НЕ Е велоалея
    - 90 градусови ъгли, на алея по тясна от метър (?????)
    - рекламни пана върху велоалеята (в най-добрият случай с два от въпросните 90 градусови завои или с друга причудлива форма в рамките на метър и половина за да заобиколиш рекламката) ???????

    В София
    http://forums.acad.bg/viewtopic.php?f=57&t=136
    http://vtu-stz.blogspot.com/feeds/posts/default
    http://fen.log.bg/article.php?article_id=27472

    и по света
    http://www.paris.fr/portail/viewmultimediadocument?multimediadocument-id=26048

  9. 9 Профил на велосипедист
    велосипедист
    Рейтинг: Неутрално

    много скъпа тая боя, бе Диков!

  10. 10 Профил на Художникът
    Художникът
    Рейтинг: Неутрално

    Какво е това "велоалея"?
    Това, дето е нацапано с жълта боя ли?
    И се суче по тротоарите между колите ли?

  11. 11 Профил на karada
    karada
    Рейтинг: Неутрално

    Сметката е проста 1,5 милиона за Доган, или който там е консултанта, и 500 хиляди за велоалея.

  12. 12 Профил на void
    void
    Рейтинг: Неутрално

    ДИКОВ Е СИЛЕН ПО ФАНТАЗИИТЕ, НА КОИТО КОЙ ЗНАЕ ЗАщО МУ КАЗВА ПЛАНОВЕТЕ. НЕщАСТНИК. А ЗА КРАДЕНЕ - ДА НЕ ГОВОРИМ.

    КАКВИ СА ТЕЗИ ИЗМИСЛЕНИ ЦЕНИ, НА КОГО ГО ПРОБУТВА ТОЗИ "ГЛАВЕН АРХИТЕКТ"?

    ДОСЕГА КОЛКО И КАКВО САМО НЕ НАОБЕщА????????? И КАКВО ИЗПЪЛНИ?????????

  13. 13 Профил на cyclist
    cyclist
    Рейтинг: Неутрално

    obache opredeleno polovinata galfoni koito ste komentirali tuk ne ste procheli statiata kato horata

  14. 14 Профил на фдфг
    фдфг
    Рейтинг: Неутрално
  15. 15 Профил на Krakra
    Krakra
    Рейтинг: Весело

    В някои щати на САЩ велоалеите ги разделят с линия по средата, в дясно за пешеходци и бягане а в ляво за велосопедисти. И така много, мнооого мили
    За удобство се използват ивиците земя от презастроените градове по които минават деретата и потоците. В частност за България това ще означава да се изчистят деретата и залесят скатовете около тях и межди дърветата и храстите да се извива алейката ...фантазийки. Поздрави от презастроена Варна! Най мръсния и презастроен град в България





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах