Регистрация
01 апр 2010, 16:16

Сдружения се обединиха в коалиция срещу тютюневия дим

Осемнайсет неправителствени организации и гражданската инициатива "Без дим" сформираха Коалиция за живот без тютюнев дим, съобщиха инициаторите. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

23 коментара
 
Преглед на профил

Соколов

Рейтинг: 308 Неутрално
  • 1
  • 16:31
  • 01 апр, 2010

Браво!

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Оценка
-7 +26
 
Анонимен потребител

Мобилизация!!!

Весело
  • 2
  • 16:39
  • 01 апр, 2010

Необходима е сериозна мобилизация!!!!!!

Надявам се, че при голям брой привърженици на забраната за пушене в затворени обществени места, ще може да се противодейства на финансовия ресурс на представителите на Асоциацията на хотелиерите и ресторантьорите.

Оценка
-5 +22
 
Анонимен потребител

чиче

Гневно
  • 3
  • 16:47
  • 01 апр, 2010

Не знам дали сте забелязали, ама нмого луди се разхождат на свобода в столицата,пълно е.

Оценка
-23 +5
 
Анонимен потребител

Boiko pusheshtite ushi

Неутрално
  • 4
  • 16:51
  • 01 апр, 2010

Браво, така трябва!

Оценка
-1 +15
 
Анонимен потребител

До Чиче

Неутрално
  • 5
  • 16:53
  • 01 апр, 2010

Пафкай, чиче от лулата на мира да ни радваш с жълти зъбки и миризма разгонена невестулка. Ти си нашата гордост!

Оценка
-1 +13
 
Преглед на профил

Demokrat

Рейтинг: 1068 Неутрално
  • 6
  • 17:00
  • 01 апр, 2010


Браво!
Гражданите са бъдещето на България.
Дейни и настойчиви.
Настоявайте за правата си.
Иначе ще дишаме смрадта на пишещите, ще ядем отровите на печалбарите, ще храним децата с изродите на Монсанто.


www.koenigsegg.com; The car !

Оценка
-2 +8
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1092 Весело
  • 7
  • 17:06
  • 01 апр, 2010

Добре бе, я ми обяснете какво ви пречи да си има заведения за пушачи?!? Ама сега недейте просто да биете малоумно минуси, а формулирайте логична теза. Аз нямам нищо против заведенията за непушачи и съм ходил в такива - защо вие искате да ограничите другите?!? Говорим само за частни заведения - за болници, училища и т.н. е ясно че пушенето трябва да е забранено.

Оценка
-10 +9
 
Анонимен потребител

айде стига

Гневно
  • 8
  • 17:07
  • 01 апр, 2010

Сдружение на малоумни безделници да се хващат на работа да се очовечават!

Оценка
-12 +4
 
Анонимен потребител

lexis

Неутрално
  • 9
  • 17:17
  • 01 апр, 2010

@Alien:
Ето ти поне 2 причини да не може да има частни заведения за "пушачи":

1. Вредата от пушенето е не само за този, който пуши, но предимно и за другите около него, които вдишват пушека. Дори да предположим, че в това заведение ще има само 100% клиенти, които доброволно са пушачи и нямат нищо против да се самоувреждат, какво ще кажеш за персонала, който работи там? Сигурно ли е, че сервитьорката примерно непременно няма нищо напротив да я тровят или просто се опитва да изкара някой лев и няма избор кьде да работи?

А ясно ли е дори, че всички "клиенти" на това заведение за "пушачи" са доброволни пушачи? Например ти искаш да пушиш, но дали жена ти или приятелката ти или детето ти искат да ги тровиш? Или те ще дойдат с теб в това заведение, защото нямат избор. Сьщото важи за приятели, които може би не са сьвсем сьгласни да ги опушват, но не искат да ти правят проблем.

2. На принципа на твоята логика, какьв е проблема да имаме кафенета кьдето да се сервират наркотици? Защо трябва да "нарушаваме правата" на наркоманите с такава обща забрана на наркотиците.

Оценка
-9 +11
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1092 Неутрално
  • 10
  • 17:25
  • 01 апр, 2010

До коментар [#9] от "lexis":

Виждам че сте запознат/а с подхода в САЩ. Там причината да е забранено пушенето по заведения е заради персонала, не заради клиентите. Само че има и доста по-вредни професии от "сервитьор в задимено заведение". Ами лекарите които лекуват инфекциозни заболявания? Да лишим болните от грижи ли? Както казах, нямам нищо против да се забрани пушенето на повечето места, но ако някой прецени да направи бар за пушачи и да предупреди персоналът преди да го назначи, не виждам какъв е проблемът.

А наркотиците нямат нищо общо - става дума за вещества, които водят до тежко пристрастяване и цялостна промяна на личността. Цигарите не са такива.

Оценка
-6 +5
 
Преглед на профил

thomasbg

Рейтинг: 506 Неутрално
  • 11
  • 19:06
  • 01 апр, 2010

@Alien
Приемам идеята за заведения за пушачи, стига това да са специализирани пура барове. Има страни, в които има такова понятие и тогава вече хората наистина ще се събират там заради интереса си към самото пушене. Но места, на които хората се събират с цел социален живот, хранене или развлечение, трябва да бъдат свободни от тютюнев дим. Както са свободни примерно от храносмилателни газове и никой не роптае, че го лишават от това удоволствие.

Оценка
-2 +6
 
Преглед на профил

thomasbg

Рейтинг: 506 Неутрално
  • 12
  • 19:10
  • 01 апр, 2010

@Alien
Не си съвсем прав за наркотиците. Всъщност марихуаната е доста по-малко вредна, отколкото цигарите, и изобщо не води до по-силно пристрастяване от тях. Доколкото знам, и кокаинът не води до пристрастяване, но все пак нанася вреди, заради които е забранен. А по това, че цигарите водят до пристрастяване, спор изобщо няма от много години - няма наглостта да го твърди дори и самата индустрия, която ги произвежда.

Оценка
-3 +4
 
Анонимен потребител

5

Весело
  • 13
  • 19:19
  • 01 апр, 2010

до 5-ти коментар ! аз съм пушач ама доста често ми се случва да се натъквам на такива забавни личности като теб които миришат доста по зле от един цигарен дим..a по темата...хора без работа са тея ми се струва

Оценка
-6 +3
 
Преглед на профил

thomasbg

Рейтинг: 506 Неутрално
  • 14
  • 20:22
  • 01 апр, 2010

@5
Въпросът е как успяваш да разбереш на какво миришат, след като пушиш. И да, по принцип има и такива. Но що се отнася до миризмата от устата на пушещите, там може спокойно да се перифразира онзи виц, според който само заради някакви си 98% от адвокатите се носи лоша слава на цялото съсловие.

Оценка
-2 +3
 
Анонимен потребител

непушач

Неутрално
  • 15
  • 21:05
  • 01 апр, 2010

Не ми е проблем че има заведения за пушачи. Проблем е че няма заведения за непушачи. И не е вярно че тютюна не води до психични промени. Имам приятели които пробват да ги спрат. На деветия час почват да треперят и да нервничат и не издържат. Пушача не го усеща докато не опита да се отърве от проблема. Аз от години опитвам да насъсквам приятелите си да разкарат тия лайна от устата си. Повечето ми се смееха в началото. Като разбраха че целта ми не е да ги дразня а съм добронамерен, един по един си признаха, че искат но не могат да ги спрат. Пушача се опитва да отстоява права, натрисайки ни смрадта си. А нашите права да дишаме? И защо аз, който съм нормален, трябва като искам да дишам да излизам навън заради ненормалните? Веднъж на един дето ми каза "Ти ли ще ми кажеш къде да си пуша" му теглих една плюнка в чашата и го попитах "Ти ли ще ми кажеш къде да си плюя и разбираш ли сега колко е гадно да набутваме на другите собствената си смрад". Но пушача не се предава и печели благодарение на наглостта и смрадта си. Когато луд се насере в сладкарница децата излизат заради смрадта а лудия остава и им изяжда пастите. И как ако не като болест обяснявате състоянието "пуши ми се"? Защо не запалите една смрадлива гуменка и не вдишате дима, та дано ви засити? Няма да си признаете, но истината е че сте се прекарали, а бит и ебан не си признават.

Оценка
-3 +6
 
Анонимен потребител

Баси

Неутрално
  • 16
  • 23:17
  • 01 апр, 2010

Да върнем БГ в миналия век като позволим да смърди навсякъде! Егати логиката. Вървим обратното на целия свят! И за какво? За някаква гнусна воня, носеща РАК!

Оценка
-2 +5
 
Анонимен потребител

Бойко Борисов

Неутрално
  • 17
  • 23:38
  • 01 апр, 2010

Тъпаци, ще ви дам едни сдружения, Цецко като ви накара да легнете на земята ще видите тогава престъпници мръсни, комунисти!!!

Оценка
-6 +1
 
Анонимен потребител

gnewen

Неутрално
  • 18
  • 00:09
  • 02 апр, 2010

До коментар [#16] от "Баси":

Аве ей селяндур мръсен пушенето го забрани СерГея ясно ли ти е, не виждаш ли че г-н Борисов се опитва да оправи държавата, а СерГея я окраде до шушка и сега няма пари за пенсии на хората, а вие продължавате да го поддържате!

Оценка
-8 +1
 
Анонимен потребител

pipi

Неутрално
  • 19
  • 11:20
  • 02 апр, 2010

До коментар [#10] от "Alien":

между цигарите и наркотиците разлика няма зависим

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

БГ футбол

Неутрално
  • 20
  • 14:16
  • 02 апр, 2010

До коментар [#18] от "gnewen":

Приятел, успокой се! Говориш несвързано.

 
Преглед на профил

gradinko

Рейтинг: 1359 Неутрално
  • 21
  • 14:38
  • 02 апр, 2010

До коментар [#9] от "lexis":

Големи аргументи извАди, няма що. Персоналът е по презумция пълнолетен и избира сам къде да ходи да работи. Аз например не обичам да се цапам и не бих отишъл да работя в мина, но не съм сформирал сдружение за затваряне на мините. Гледам и мините не са останали без персонал, въпреки неприятните работни условия.

А ако има заведения, където мога да си пафкам марихуаната свободно, току виж съм си подал данъчната декларация от благодарност.

gradinko.bg

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

георепортер

Неутрално
  • 22
  • 13:38
  • 07 апр, 2010

До коментар [#21] от "gradinko":

Градинко, по принцип право съдиш по еко темите, но този път се подхлъзна. Има неща, които са в обществен интерес и затова държавата ги налага, въпреки личната свобода и правото на избор. Например, в личния ти, неприкосновен дом, нямаш право да биеш жена си и децата си, независимо, че такава била хилядолетната култура на народа. Мнозина биха подписали трудови договори за 10 и 12 часа работа на ден, и биха работили до 80 годишна възраст, но държавата не го позволява. И в двата случая става дума за прогрес спрямо традиционното статукво, отвоюван в напредналите общества, където здравето и благоденствието на хората стои над правото им да го нарушават. Правото на самоубийство също ти е отнето, нищо че си над 18 г. А в случая с никотина става въпрос за наркотична зависимост, която подчинява здравия разум и способност за трезва преценка на пушачите. Така че държавата трябва да си свърши работата.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Галя

Неутрално
  • 23
  • 19:17
  • 25 апр, 2010

Здравейте!
До преди 3 години бях страстен пушач.Пушех по 20 цигари синьо Виктори или червено Боро.
Живеех в Ирландия през май 2004,когато приеха забраната за пушене на обществени места.Подкрепих решението тогава,подкрепям всяко подобно решение и за България днес.

Племенника ми израсна в цигарен дим среда.Сега се питам как съм могла да пуша в негово присъствие?Това никога няма да позволя за децата си.Затова и ги отказах,когато забременях ,преди 3 години.

Била съм и от двете страни на барикадата и само мога да кажа,че културата да не вредиш на хората около себе си няма нищо общо с цигарения дим.Това е въпрос на израстване и съобразяване с човека до теб или детето,независимо дали е твоето или на комшията.
Дано приемат забраната,пък друг е въпроса до колко и кога ще успеем да я спазваме и уважим закона.
Подкрепям непушачите в правото им да живеят,работят и забавляват в свободна от цигарен дим среда.Всеки има това право,най-вече децата ни.

Оценка
+1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Абонамент
Аонамент за Капитал Daily
Абонирайте се и получавате ПОВЕЧЕ
  • Допълнителни издания
  • Остъпка за участия в събития
  • Отстъпка за реклама
Абонамент