Регистрация
16 апр 2010, 11:56

Отмяната на тоталната забрана срещу пушенето беше отложена

Депутатите отложиха дебатите по промените в Закона за здравето, които предвиждат либерализиране на режима за пушене. Според поправките трябва да отпадне пълната забрана за пушене на обществени места, която влиза в сила от 1 юни. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

438 коментара
 
Анонимен потребител

реалист

Неутрално
  • 1
  • 12:08
  • 16 апр, 2010

ЗА пълната забрана.!
С какво съм нетолерантен и нарушавам правата на горкия пушач, отнемайки му правото, което априори притежава, да ме трови със собствения си пушек?

Оценка
-29 +320
 
Анонимен потребител

muncho

Любопитно
  • 2
  • 12:09
  • 16 апр, 2010

Абе какъв туризъм щял да пострада бе!? В Турция и Франция да не би да е пострадал туризма като не се пуши? И туризма ли е по-важен или здравето нахората? Да не говорим че повечето европейци не пушат и броят туристи ЩЕ СЕ УВЕЛИЧИ ако се въведе забраната и в България..

Оценка
-20 +285
 
Анонимен потребител

вай-вай-вай

Весело
  • 3
  • 12:11
  • 16 апр, 2010

Ще постада масрафа на пушачите и бизнес интересите на вносителите и производителите на отрова. За вторите е ясно. Първите обаче се втурнаха да защитават пристрастеността си с такава сила, че ако я бяха оползотворили правилно, щяха да откажат цигарите поне един път.

Оценка
-13 +196
 
Анонимен потребител

Иван

Неутрално
  • 4
  • 12:12
  • 16 апр, 2010

ЗА пълна забрана !

По логиката на аргументите за отпадане на забраната, по-добре да се разреши ползването на наркотици - хем ще насърчим нарко-туризма, хем и производството на наркотици ...

Оценка
-15 +195
 
Анонимен потребител

Боян

Неутрално
  • 5
  • 12:13
  • 16 апр, 2010

Няма дървено желязо - гласувахме за ГЕРБ за да сме европейци.Стига с половинчати забрани .Както е в Европа, така трябва да е и у нас.Сега у нас даже и на оперативки в държавни учреждения се пуши.
Иначе ГЕРБ трябва да се преименува ПОЛУ-ГЕРБ.

Оценка
-9 +172
 
Преглед на профил

lafrikandu

Рейтинг: 284 Неутрално
  • 6
  • 12:14
  • 16 апр, 2010

До коментар [#2] от "muncho":

ейй мунчо, веднъж и ти да кажеш нещо смислено!

Оценка
-11 +38
 
Анонимен потребител

Митничар

Весело
  • 7
  • 12:18
  • 16 апр, 2010

Ще пострадат контрабандните канали.

Оценка
-9 +123
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1052 Весело
  • 8
  • 12:18
  • 16 апр, 2010

Айдее - наизлязоха фундаменталистите. Всеки път питам - мога ли да знам, какво ви пречи да има заведения за пушачи и такива за непушачи?!? Не ходете в заведенията за пушачи бе, никой не ви кара насила. Освен това е пълна глупост, че в цяла Европа било забранено пушенето по заведенията или че европейците не пушели. Айде да сме ходили по света, да сме работили с чужденци и да знаем...

Оценка
-201 +45
 
Анонимен потребител

цаки

Разстроено
  • 9
  • 12:19
  • 16 апр, 2010

Да герберчетата отново се показаха липса на отговорност и визия за излизане от кризата , като се уплашиха от група зелени лайненца с жълто около устата. Май ще трябва да запалим по една цигара и да духнем в лицето на някой зелен фашист за да се успокоим. Само , че къде да ги намерим тези цигари от които навремето циганките помятаха , та да ни е по-пълно удоволствието.

Оценка
-98 +19
 
Анонимен потребител

muncho

Любопитно
  • 10
  • 12:22
  • 16 апр, 2010

"Не ходете в заведенията за пушачи бе, никой не ви кара насила. "

А пък педофилите казват: "Ми не живейте в градове за педофили бе, кой ви кара насила."
Така де, откъде на къде ще се нарушават правата на педофилите да изнасилват когото си искат?! Който не иска да го изнасилват да не излиза от къщи! Нали Алиен!

Оценка
-33 +152
 
Анонимен потребител

ОФФФФФФ

Гневно
  • 11
  • 12:23
  • 16 апр, 2010

Вие пък за какво сте се хванали, я само вижте какви боклуци ядете, пълни с консерванти, оцветители и канцерогени, пък за цигарите сте ревнали.. като не ви изнася не ходете в заведенията за пушачи!!! И после тютюна, което е едно от удоволствията на живота и дето го ражда Земята, а не химията, бил най-големия убиец.... СМЕШНИ СТЕ!

Оценка
-138 +22
 
Анонимен потребител

йое

Весело
  • 12
  • 12:24
  • 16 апр, 2010

До коментар [#10] от "muncho":

Правилно ! Пушачите са педофили ! В затвора ! Всички в затвора!

Оценка
-34 +20
 
Анонимен потребител

muncho

Гневно
  • 13
  • 12:25
  • 16 апр, 2010

Защо примерно да няма заведения за изнасилвачи. Или за обирджии. Собственика да решава дали законите срещу изнасилването и срещу обирите да важат в неговото заведение или не. Какви сме ние та да налагаме законите си на частния собственик?!

Оценка
-24 +82
 
Анонимен потребител

БГ Футбол

Неутрално
  • 14
  • 12:26
  • 16 апр, 2010

http://www.tobaccotoolkit.ca/Tobacco_toolkit/Economicimpact.html#1

"All independent published studies conducted in the US and Canada that used tax data in the analysis concluded that "smoking restrictions do not impact negatively on hospitality sales, employment, or tourism activity in the long run."

http://www.thestar.com/news/gta/article/794281--smoking-ban-cuts-hospital-admissions?bn=1

"Hospitalization for cardiovascular conditions dropped 39 per cent, including a 17.4 per cent decrease in heart attacks, while hospital visits for respiratory conditions fell by 33 per cent."; “It confirms that public policy can make a difference,” said Dr. Alisa Naiman, lead author of the study"

Нямам какво да добавя.

Оценка
-4 +56
 
Анонимен потребител

цаки

Весело
  • 15
  • 12:27
  • 16 апр, 2010

До коментар [#5] от "Боян":

"Няма дървено желязо - гласувахме за ГЕРБ за да сме европейци"

Дървено желязо няма , но зелено дърво има - това се отнася за гласувалите за ГЕРБ разбира се .

Оценка
-10 +26
 
Анонимен потребител

Стоян

Неутрално
  • 16
  • 12:28
  • 16 апр, 2010

Ми тия тикви що не направиха референдум???

Оценка
-7 +22
 
Анонимен потребител

muncho

Любопитно
  • 17
  • 12:28
  • 16 апр, 2010

До коментар [#11] от "ОФФФФФФ":

Разликата е че като ядеш боклуци на съседната маса не ме тровиш и мен, тровиш само себе си, а като пушиш тровиш и мен. А аз имам право да не се тровя щом не искам. И не, няма аз да си търся друго място, защото твоите права свършват там където започват моите.

Оценка
-16 +144
 
Преглед на профил

SeoKungFu

Рейтинг: 1350 Неутрално
  • 18
  • 12:28
  • 16 апр, 2010

До коментар [#4] от "Иван":

Логиката, както винаги, е недостатъчно задълбочен умствен инструмент в своята линейност, а това иде да поясни и отбележи факта, че наркотиците и сега са насърчавани и пазара е координиран от високи етажи на властта, но сигурно е по-приятно да се вярва, че не са.

~ Happy people are loving. Fearful people are busy with other things. ~ >>> Using governmental force to impose vision on others is intellectual sloth ! <<<

Оценка
-6 +21
 
Анонимен потребител

az

Неутрално
  • 19
  • 12:29
  • 16 апр, 2010

До коментар [#8] от "Alien":

аз съм пушач от 20 год и съм за тотална забрана. кеф ти улици, паркове и т.н. където мога да си пуша на воля. но съм спрял да ходя по заведения точно защото вътре е някаква кочина.
от честите ми пътувания в европа, мога да кажа, че там си е супер в това отношение и не мисля, че някой е недоволен от факта, че в заведенията не може да се пуши.

Оценка
-10 +137
 
Анонимен потребител

Един Българин

Весело
  • 20
  • 12:29
  • 16 апр, 2010

Алиен, виж само статистиката. Ами ти си единствения пушач... Естествено имаш доста добър баланс (-3) до момента. Замисли се малко и ще се сетиш защо. Не е толкова трудно. Свободни сме вече 132 години и е крайно време да се отърсим от анадолското бреме. Трябва да сме цивилизовани и да не тровим останалите. Друг е въпроса че трябва всички непушачи да не стимулират заведенията, в които се пуши. Аз лично го правя. Ако всички го правим вие не само ще сте малцинство, но и изчезващ вид и слава богу и за вас ще е по-добре. Мислете за бъдещето.

Оценка
-10 +85
 
Анонимен потребител

реалист

Неутрално
  • 21
  • 12:32
  • 16 апр, 2010

До коментар [#8] от "Alien":

С цигара в устата ли си се родил и каква е смислената причина някой да съобразява ходенето си някъде с пушенето ти?
След като пушачът е вреден за непушача, а обратното не е вярно в общия смисъл, то простата логика показва, че пушачите са тези, които трябва да се съобразят и ти гарантирам, че има такива и никой непушач няма проблем с тях!

Оценка
-11 +93
 
Преглед на профил

conservoir

Рейтинг: 30 Неутрално
  • 22
  • 12:32
  • 16 апр, 2010

голяма изцепка на Агов. каква услуга трябва държавата да осигури за да можеш да пушиш навън ? врата и ментови бомбони ли ?

http://criticae.wordpress.com

Оценка
-6 +75
 
Анонимен потребител

МЗ предупреждава :тютюнопушенето убива !

Неутрално
  • 23
  • 12:33
  • 16 апр, 2010

Искам си чистия въздух !

Оценка
-12 +90
 
Анонимен потребител

цаки

Весело
  • 24
  • 12:35
  • 16 апр, 2010


До коментар [#17] от "muncho":

"твоите права свършват там където започват моите."

Така е , правата , а често и живота на концлагеристите са свършвали там където започват телените мрежи и есесовците - охранители. /много често спортисти - непушачи по призива на Хитлер/.

Оценка
-61 +16
 
Анонимен потребител

кажете Андрей Пантев от БСП !

Неутрално
  • 25
  • 12:36
  • 16 апр, 2010

"Андрей Пантев от БСП заключи, че дискусията е станала по-гореща от обсъждането за приемането на България в НАТО."
НАТО или чист въздух, кажете Андрей Пантев от БСП ???

Оценка
-10 +19
 
Преглед на профил

conservoir

Рейтинг: 30 Неутрално
  • 26
  • 12:36
  • 16 апр, 2010

Това все пак е закон за здравето, не закон за търговия или тютюнопроизводство. Ето това е типичен пример защо реформи в БГ няма - тоз ще пострада, оня ще пострада. ами айде като, ни е страх ще си отменяме собствените предложения. Браво !

http://criticae.wordpress.com

Оценка
-3 +80
 
Анонимен потребител

Вишински

Неутрално
  • 27
  • 12:36
  • 16 апр, 2010

Пушачи, не разбирате сами на каква далавера сте от въвеждането на подобна забрана.

Далаверата ви се състои в това, че рязко нарастват възможностите ви за нови социални контакти, а качеството на същите се издига на нови висоти.

Пояснявам: досега пушите в заведенията само в компанията на отдавна дотегнали ви сексуални партньори. А и да не са още - ще ви дотегнат, въпрос на време е само. Досега бяхте лимитирани от оковите на приличието - гледате нещо интересно на другата маса, ама не върви да приседнете там, за да си пушите заедно и да се гледате нежно. Вече имате тази въможност - седите си пак на масата, било сами, било с недотам интересни хора, гледате нещо вълнуващо през две маси и само чакате мига, когато нещото ще тръгне да пуши на изхода. Веднага казвате на компанията си да ви извини за една цигарка,ей сега се връщате. Излизате навън, заставате до нещото, усмихвате се сладко, молите за огънче, че сте си забравили вашето вкъщи... Поемате после изискан разговор за музика и изкуство: имам у нас един барабан, искате ли да дойдете да го разгледате, можем да се избамкаме след това... И така нататък, красива работа.

Това са нови хоризонти. Възползвайте се.

Оценка
-7 +94
 
Преглед на профил

Яра

Рейтинг: 18 Неутрално
  • 28
  • 12:37
  • 16 апр, 2010

Като толкова се жалват за туризма, ами да оставят само в някой барове и дискотеки по курортите да се пуши. И без това няма луд българин, който да ходи там на тези цени и това качество на обслужване.
Даже съм склонна да остане пушенето по-принцип в баровете и дискотеките... но това да не можеш да отидеш в една сладкарница да изядеш по една торта с децата си без от всякъде да ти димят е безобразие. За всички места за хранене забраната трябва да важи с пълна сила! А за пушенето в чужбина, даже и тук като излизам с приятели чужденци никой от тях не пали цигара, докато някой на масата се храни и винаги питат дали ще е проблем, ако е да тогава изчакват и палят само навън. Но това е въпрос на възпитание и манталитет и никой закон не може да го промени.

Оценка
-10 +70
 
Анонимен потребител

Daniel

Гневно
  • 29
  • 12:38
  • 16 апр, 2010

До коментар [#8] от "Alien": Ти не се ли сещаш, че ако има право на избор заведения за непушачи просто няма да има. Но ти като върл пушач предпочиташ да тровиш другите и себе си и заедно да хванете рак и да умрете преди пенсиониране!

Оценка
-14 +40
 
Анонимен потребител

пушачите са наркозависими !

Неутрално
  • 30
  • 12:39
  • 16 апр, 2010

Ами то тогава и дрогата да не забраняват - пушачите са наркозависими !
Да се третират като такива !

Оценка
-9 +38
 
Преглед на профил

Гилгамеш

Рейтинг: 2394 Неутрално
  • 31
  • 12:39
  • 16 апр, 2010

Както всеки път, отново ще напомня за една чудесна стара британска практика. Навремето в ресторантите, салоните и клубовете в общите помещения не се е пушело, затова хората са измислили специални помещения за пушене. В тяхното предверие господата си събличали фраковете, за да не се омирисват, и са обличали смокинги - да, името на този вид мъжка дреха поизлиза именно оттук. След дозата се връщали в обществото. За жалост не зная, дали тази практика се поддържа днес, но мисля че това е най-доброто решение на проблема.

Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg

Оценка
-3 +60
 
Анонимен потребител

muncho

Весело
  • 32
  • 12:40
  • 16 апр, 2010

До коментар [#27] от "Вишински":

Това между другото е абсолютно вярно!
Затова и никой не протестира във Франция примерно срещу забраната да се пуши вътре - хората стоят отпред, пушат и си говорят, пък кой знае какво може да излезе от един разговор

Оценка
-10 +46
 
Анонимен потребител

да,да,ама не

Неутрално
  • 33
  • 12:40
  • 16 апр, 2010

" Емил Димитров от ГЕРБ изтъкна, че с отмяната на пълна забрана за пушене се цели да не се засегне туризма, който по думите му е един от водещите сектори в страната. Друг мотив на вносителите е да не пострада тютюнопроизводството."
истинската причина е да не се посегне на бизнеса на Емил димитров, мошеника извършил едни от най-клупните заменки на гори и платил си солидно на ГЕРБ за да стане депутат

Оценка
-3 +61
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1052 Неутрално
  • 34
  • 12:40
  • 16 апр, 2010

До коментар [#20] от "Един Българин":

Понеже очевидно сте възпитан човек (а не като олигофренът от Джебел мунчо, който само педофилия сънува), ще Ви отговоря. Въобще не става дума да се "трови" някой друг. Какво пречи да има заведения, за които се ЗНАЕ че се пуши в тях? Напълно сте прав - ако непушачите стимулират заведения където не се пуши, тези за пушачи ще намалеят сами, на принципа на естествения подбор. Аз не искам да тровя никого, нито да му нарушавам правата - искам да има заведения, в които собственикът е решил, че ще се пуши. Защо държавата иска да ми отнеме тази възможност? Получава се страхотно лицемерие - от една страна искат да взимат пари от акцизите на цигарите, както и от лицензите за продажбата им, а от друга дайте да се правим на "европейци" (пушенето те са го пренесли между другото, не тези от Анадола, така че метафората е напълно неуместна). Ами направо референдум за пълна забрана на тютюна и да приключваме въпроса. Обаче не искат. Тук говорим за елементарни права на хората - никога не съм си и помислял да пуша в болница, училище или друга обществена сграда. Заведенията обаче са друго нещо, и при условие, че тютюнопушенето не е забранено напълно всеки има право да определи правилата в СВОЕТО заведение. Проблемите на хората винаги започват тогава, когато държавата започва да им се меси в личния живот.

Оценка
-52 +27
 
Преглед на профил

Sioux

Рейтинг: 943 Неутрално
  • 35
  • 12:41
  • 16 апр, 2010

Едно голямо браво за гражданите, изразили протеста си по този оригинален начин.

Относно заведенията за пушачи и непушачи - това би била чиста проба нелоялна конкуренция. Освен това, когато хората излизат заедно, те не се делят на пушачи и непушачи - и всеки да си ходи в отделно заведение. Те искат да бъдат заедно. И досега това ставаше с цената на компромис от страна на едната от групите. Е, мисля, че ние непушачите достатъчно сме правили компромиси по този въпрос. На мен ми писна да бъда одимяван и след всяко излизане дрехите и косата ми да смърдят, а очите ми да сълзят. Това НЕ Е НОРМАЛНО!

Нямам нищо против пушачите, но нека когато искат да практикуват този си навик, да излизат отвън. Нито е трудно, нито неприятно. Въпрос на елементарна култура.

Оценка
-12 +84
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 3951 Весело
  • 36
  • 12:42
  • 16 апр, 2010

До коментар [#20] от "Един Българин":
Аз също съм пушач и това не ме прави по- малко човек от непушачите...Що се отнася до това дали тровя някой- ами пуша си в кантората, която е моя лична собственост, и в дома си, който също е моя лична собственост-тровя себе си. Мислите ли, че тровя и другите , битувайки по този начин? Ако има заведения за непушачи, пушачите няма да влизат в тях и обратно... Само се чудя какъв ще бъде примерният дневен оборот на заведенията за непушачи

Оценка
-52 +16
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1052 Весело
  • 37
  • 12:43
  • 16 апр, 2010

До коментар [#29] от "Daniel":

Ама въобще не ме интересува, че групата на непушачите не сте важни за съдържателите на заведения. Ти се замисли върху този въпрос, мен не ме засяга. Никой не ви пречи да си направите заведения. А освен това и ти ме тровиш - като караш кола. Що ме тровиш бе, а? Я веднага забрана!

Оценка
-62 +21
 
Анонимен потребител

йое

Разстроено
  • 38
  • 12:44
  • 16 апр, 2010

Според мен една такава забрана би била крайно неефективна. Не може да поставиш полицай или държавен служител да следи във всеки бар и всяко кафене. Хората пак ще си пушат. Не се изкоренява лесно този навик, момчета!

А иначе - баш па да твърдим, че пушенето било разрешено в Анадола, а в Европа не - не е вярно! Точно в Турция има такава забрана. В Германия примерно няма

Проверете си фактите.

Оценка
-30 +8
 
Анонимен потребител

майна

Неутрално
  • 39
  • 12:44
  • 16 апр, 2010

ЗА ПЪЛНА ЗАБРАНА НА ТЮТЮНОПУШЕНЕТО НА ОБЩЕСТВЕНИ МЕСТА И В ЗАТВОРЕНИ ПОМЕЩЕНИЯ !
на когото не му изгажда да си стои вкъщи и да си пуши пред децата и жената. Майната ви на пушачите ! Дано по-скоро пукнете !

Оценка
-18 +30
 
Преглед на профил

tucker case

Рейтинг: 1226 Весело
  • 40
  • 12:45
  • 16 апр, 2010

ми аде де... деги ревулюцюйнерите... фезбук, блогажии, есемес, димни сигнали... и целокупно на плоштадът... даси вразумите избранниците...

ash-cool-soon & mash-a-lax...

Оценка
-15 +2
 
Анонимен потребител

цигари само срещу рецепта

Неутрално
  • 41
  • 12:45
  • 16 апр, 2010

До коментар [#30] от " пушачите са наркозависими !":

Напълно вярно !

http://prize.bg/news/335

Пушачите да бъдат определяни като наркозависими, а цигарите да се продават само срещу рецепта. Причина за това е фактът, че никотинът е признат за равносилен на наркотик по пристрастяване. Това означава, че пушачите могат да бъдат определяни като болни хора.

Оценка
-10 +37
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4000 Неутрално
  • 42
  • 12:45
  • 16 апр, 2010

Вносителя има конфликт на интереси.
Все пак той е пушач!

"Any fool can make a rule, and any fool will mind it." - Henry David Thoreau, 1853

Оценка
-6 +28
 
Анонимен потребител

muncho

Весело
  • 43
  • 12:46
  • 16 апр, 2010

АХАХАХАХАХАХАХА

"Проблемите на хората винаги започват тогава, когато държавата започва да им се меси в личния живот. "

И това го казва псевдоконсерваторът от женския пазар, който иска да казва на хората как да се обличат и как не НА ОБЩЕСТВЕНИ МЕСТА заради ДРУГИТЕ ХОРА и ДЪРЖАВАТА
Дам, лицемерието и двойните стандарти на псевдоконсерваторите от женския пазар нямат граница

Оценка
-11 +15
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1052 Неутрално
  • 44
  • 12:46
  • 16 апр, 2010

До коментар [#36] от "dqdomart":

Е то това им е проблемът - че искат със закон да си направят удобства за една маргинална група клиенти. В интерес на истината и сега има заведения в които не се пуши, но те НЕ ходят там. Искат да са в "играта" с другите, ама те им пречели че пушат. Хем боли, хем сърби.

Оценка
-45 +21
 
Преглед на профил

daniel120

Рейтинг: 11 Гневно
  • 45
  • 12:46
  • 16 апр, 2010

Да не би забраната за пушене да е навредила на туризма в Италия, Великобритания и Турция, които са много по-големи туристически дестинации от нашата.

Оценка
-9 +44
 
Анонимен потребител

dgd

Неутрално
  • 46
  • 12:46
  • 16 апр, 2010

ДА, забрана, но не пълна - трябва да има места на открито където

Какво значи обществени места? Ресторанти и заведения ли? Или и кварталните градинки?
В Европа никъде не се пуши по заведения, офиси, обвествени сгради - браво,м и при нас ТРЯБВА да така!
Но по улиците, спирки градинки - пушат много яко. Това е мит, че европейците не пушат. Поне в Германия и Холандия пушат доста.
Но САМО на определените места и винаги отвън.

Оценка
-6 +24
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 3951 Весело
  • 47
  • 12:47
  • 16 апр, 2010

До коментар [#37] от "Alien":
А сега го прати да живее и до Цариграско шосе, за да подиша малко чист въздух

Оценка
-11 +12
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4000 Неутрално
  • 48
  • 12:48
  • 16 апр, 2010

ТОТАЛНА ЗАБРАНА ЗА ПУШЕНЕ НА ВСИЧКИ ОБЩЕСТВЕНИ МЕСТА!

КАКВО Е ТОВА - В СЪДА СЕ ПУШИ, ПО БОЛНИЦИ СЕ ПУШИ, НАВСЯКЪДЕ КАДЯТ КАТО ЗА СВЕТОВНО А НЯКОЙ ДРУГ ДА ИМ ДИША БОКЛУЦИТЕ.

ЩЕ СИ ПУШИТЕ В КЪЩИ ИЛИ НА ОТКРИТО.

В СГРАДИ И ПОМЕЩЕНИЯ НА ДРЪЖАВАТА, ОБЩИНИТЕ И СЪДЕБНАТА ВЛАСТ - БЕЗ ТЮТНОПУШЕНЕ ВЪТРЕ ПОД КАКЪВТО И ДА Е ПРЕДЛОГ!

"Any fool can make a rule, and any fool will mind it." - Henry David Thoreau, 1853

Оценка
-7 +53
 
Анонимен потребител

.|.

Неутрално
  • 49
  • 12:48
  • 16 апр, 2010

До коментар [#39] от "майна":

И тъпите фашисти като теб дано скоро пукнат.

Оценка
-17 +9
 
Анонимен потребител

asd

Неутрално
  • 50
  • 12:48
  • 16 апр, 2010

Лютви Местан ще излезе по европеец от бате Бойко

Оценка
-5 +35
 
Анонимен потребител

еколог

Неутрално
  • 51
  • 12:49
  • 16 апр, 2010

Емил Димитров и подобните му - в затвора! Бойко ако не се отърси от тях ще го погубят като шайка паразити. Вън лобистите и заменкаджийте от народното събрание.

Оценка
-6 +26
 
Анонимен потребител

babamarta

Неутрално
  • 52
  • 12:49
  • 16 апр, 2010

До коментар [#36] от "dqdomart":

Аз също съм непушачка и това не ме прави по- малко човек от пушачите...
Ти сам ли си, бе дядо мраз ?
Жена, деца ?
Котка ?
Хлебарки ?

Оценка
-9 +24
 
Анонимен потребител

muncho

Неутрално
  • 53
  • 12:50
  • 16 апр, 2010

До коментар [#38] от "йое":

Може да се спазва. Накой почва да дими - викаш собственика, караш го да направи нещо - оня се прави на ударен - викаш полицията - полицията се прави на ударена - документираш случая и завеждаш дело срещу държавата че не спазва собствените си закони - ставаш милионер - на държавата и писва да плаща милиони - почва да си спазва законите

Оценка
-10 +30
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4000 Неутрално
  • 54
  • 12:50
  • 16 апр, 2010

До коментар [#46] от "dgd":

обществени места са тия на които се събират хора.
митинги и демонстрации също.
Пред входовете на сградите също - или в страни или отзад.

"Any fool can make a rule, and any fool will mind it." - Henry David Thoreau, 1853

Оценка
-5 +9
 
Анонимен потребител

цаки

Весело
  • 55
  • 12:51
  • 16 апр, 2010

Така , така давайте с идиотиите. Говоря за малоумните идиоти които искат чрез забрани и насилие да направят свят , идеален според нечии болни фантазии. И най лошото е , че депутатите , включително обичания от всички ни Бат Бойко им уйдистват.
Сега дефицита в бюджета е 1,4 милиарда.
Като се въведе забраната и стане 2,8 милиарда , може да им дойде акъла в главата . Ама късно.

Оценка
-41 +13
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 3951 Неутрално
  • 56
  • 12:51
  • 16 апр, 2010

До коментар [#44] от "Alien":
По-интересното е не , че искат, а че се налага това заради недовършената синхронизация с Европейското право- ще погледна дали става въпрос за директива или не.. Ако обаче е Регламент- няма искам- не искам- въвеждаш регламента като част от вътрешното си право и с това приключва дискусията

Оценка
-8 +4
 
Анонимен потребител

bil tam

Неутрално
  • 57
  • 12:52
  • 16 апр, 2010

До коментар [#8] от "Alien":

Ами ходил съм по света и след като вечерям някъде не смърдя на лайна, защото хората вътре не пушат. Италия.

Оценка
-8 +35
 
Анонимен потребител

А има страни

Неутрално
  • 58
  • 12:52
  • 16 апр, 2010

До коментар [#46] от "dgd":

А има страни където и навън е забранено,а като си водят кучетата на разходка - носят лопатка и метла - да им събират изпр..
Тук сме пълни идиоти !

Оценка
-4 +40
 
Анонимен потребител

muncho

Любопитно
  • 59
  • 12:53
  • 16 апр, 2010

Абе цъки ти идиот ли си? Каква полза има за икономиката парите на хората да се превръщат в дим и лекарства и в болнични, вместо в стоки, услуги и инвестиции бе?!

Оценка
-9 +39
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1052 Весело
  • 60
  • 12:54
  • 16 апр, 2010

До коментар [#43] от "muncho":

По-спокойно, че ще получиш инфаркт бе, палячо.

Оценка
-35 +12
 
Анонимен потребител

Пушач

Неутрално
  • 61
  • 12:54
  • 16 апр, 2010

До коментар [#8] от "Alien":
Лобитата на тютюнопроизводителите в България са по-силни от Държавата.
Защо всички нормално управлявани държави забраниха пушенето на обществени места. По простата причина, че разходите за лекуване заболелите вследствие тютюнопушене са огромни. Не забравяй, че с вноските си плащаш лечението на болни, които ако не бяха пушили нямаше да са в тежест на обществото.

Оценка
-6 +36
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 3951 Весело
  • 62
  • 12:54
  • 16 апр, 2010

До коментар [#52] от "babamarta":
Аз съм жена; деца- не ;собствени жилища-2 ; съпруг -непушач, пуша си в кухнята; котки, кучета-тц

Оценка
-17 +12
 
Анонимен потребител

1,2

Неутрално
  • 63
  • 12:56
  • 16 апр, 2010

До коментар [#49] от ".|.":

дано по-скоро пукнеш, мръснико ! Преди това обаче - всички пушачи да плащат тройно при преглед от личен лекар или при постъпване в болница. Няма ние да им плащаме лечението, сами са се докарали до това състояние. Обаче за поглребението им - с удноволствие ще им платя

Оценка
-14 +16
 
Анонимен потребител

Двупартийна система !

Неутрално
  • 64
  • 12:56
  • 16 апр, 2010

До коментар [#34] от "Alien":

Ново разделение - не по партии, а по пушачи и непушачи ...
Принцип и за всички избори !
Двупартийна система !

Оценка
-2 +14
 
Анонимен потребител

!!!

Неутрално
  • 65
  • 12:56
  • 16 апр, 2010

Много водачи на трамваи, тролеи и автобуси в градския транспорт безнаказано тровят и опушват пътниците вече 20 години откакто дойде така наречената "демокрация".

Странно е, че по време на тоталитарното социалистическо управление на комунистите - нито един шофьор в обществения градски транспорт не посмя да наруши закона да не се пуши в градския транспорт.

Пушачите тероризират непушачите на самите спирки на градския транспорт като незаконно са седнали на пейките под навеса на спирката и тровят малките деца наоколо.

Така е вече от 1989 година и оттогава всички правителсва си затварят очите...дори когато България стана членка на ЕС.

Ако ГЕРБ не забрани пушенето на обществените места, особено на спирките на градския транспорт и ако не глобяват нарушителите - това означава че ГЕРБ не желае БЪЛГАРИЯ да бъде европейска държава!

Кога Комисията за защита на децата ще санксионира техните майки които сами тровят децата си като ги превръщат в пасивни пушачи?
Децата ги тровят още в най-ранна възраст даже и на обществени места.
България е членка на ЕС само на хартия а ....ГЕРБ е неадекватна и некомпетентна по проблема с вредите които пушачите нанасят на здравето на нацията и бъдещите поколения.

Оценка
-7 +36
 
Анонимен потребител

Ха, ха

Весело
  • 66
  • 12:57
  • 16 апр, 2010

До коментар [#5] от "Боян": "гласувахме за ГЕРБ за да сме европейци"
- Ако чакаш ББ и ЦвЦв да те направят европеец, тежко ти!

Оценка
-3 +20
 
Анонимен потребител

hombre

Неутрално
  • 67
  • 12:57
  • 16 апр, 2010

до алиен
И кои ще определя в кое заведение ще се пуши и в кое не?
Сещаи се каква надпревара ще падне и какви мангизи ще се раздават под масата а 4ерни4кият красьо ще се скьса да "лобира"........
ПС:
Не допусках 4е си толкоова задрьстен!
4ао и умната.....

Оценка
-7 +9
 
Анонимен потребител

човек със мнение

Неутрално
  • 68
  • 12:58
  • 16 апр, 2010

Андрей Пантев !!! Известен със "салатката и ракийката", а сега вече и със цигарка в уста. Време е вече този, иначе заслужаващ уважение човек, да се оттегли от публичната сцена и там някъде в някоя тиха градинка да подължи със пълния комплект: салатка, ракийка, цигарка и пълно спокойствие. Но да остави на спокойствие и нас.
Искам да посещавам тези заведения,които аз харесвам и не искам да ме тровят без мое съгласие.

Оценка
-5 +22
 
Анонимен потребител

babamarta

Неутрално
  • 69
  • 12:58
  • 16 апр, 2010

До коментар [#62] от "dqdomart":

....женски "dqdomart"....
Е, честито !
И другите по край теб се тровят - за твой кеф !

Оценка
-3 +7
 
Анонимен потребител

dgd

Неутрално
  • 70
  • 12:58
  • 16 апр, 2010

До коментар [#58] от "А има страни":

Да, проблема е в хората. И да се приеме закон, важното е да се спазва, а не само да се тупаме в гърдите - имаме си закон, всичко ни е наред. Абе толкова ли е трудно, на който му се припуши - да излезе пред офиса или където и да е и да си дръпне един фас?
Колко хубаво ще е в кафенета/ресторанти/офиси да е чисто и да не мирише на пепелник? Аз си пуша от време на време, но за последно пуших в закрито помещение преди повече от 5 години. Елементарно усилие изисква да си вдигнеш задника и да излезеш навън за 5 минути.

Оценка
-5 +24
 
Анонимен потребител

.|.

Неутрално
  • 71
  • 13:00
  • 16 апр, 2010

До коментар [#63] от "1,2":

Айде обратно на сергията - там ти е и мястото и бъдещето.

Оценка
-7 +4
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1052 Весело
  • 72
  • 13:00
  • 16 апр, 2010

До коментар [#57] от "bil tam":

Я иди в Германия или Испания. Истината е друга - като забранят тотално пушенето, аз пък ще излизам много по-малко в заведения. Ама парите няма да отидат другаде. Ще отидат в банковата ми сметка, от което ще намалее потреблението и ефектът върху икономиката ще е отрицателен. Същото става в Китай - там пестят като луди, в резултат на което зависят от износ, щото вътрешният пазар е много малък. И разни студенти и др. ще останат без работа, защото те са основно сервитьори и бармани. А непушачите гордо ще ходят по улиците и ще пълнят двата останали бара в центъра на София. И ще се кефят, че са европейци - е пак с най-мръсния въздух в ЕС и най-много сърдечни заболявания, ама без гадни пушачи.

Оценка
-43 +16
 
Анонимен потребител

Daniel

Любопитно
  • 73
  • 13:00
  • 16 апр, 2010

До коментар [#37] от "Alien": Ако те затворим в гаража при включен двигател, както нешушачите търпят вашия пушек в кафето, интересно какъв ще е изводът ти. Помисли за здравето си и за околните, потърси специализирана лекарска помощ, не осъзнаваш, че си зависим и с всяка цигара вредиш на себе си и на хората около теб. Тоталната забрана за пушене ще е малка помощ за хора като теб и за вашето здраве.

Оценка
-11 +28
 
Анонимен потребител

един недядо

Весело
  • 74
  • 13:01
  • 16 апр, 2010

До коментар [#62] от "dqdomart":
.....съпруг - непушач, и как търпи ?
Под чехъл,а ?
Сигурно това ти е начина да се отървеш от него !
Терористка !
Убийца !

Оценка
-6 +17
 
Анонимен потребител

Така си мисля аз

Неутрално
  • 75
  • 13:02
  • 16 апр, 2010

Тия непушачи фундаменталисти едва ли стъпват по заведенията изобщо. Стоят по цял ден пред екрана, общуват само виртуално, един път няма да седнат с компания на маса. Сигурно, както са си изолирани, просто искат да напакостят на другите.

Оценка
-32 +13
 
Анонимен потребител

BBC

Неутрално
  • 76
  • 13:02
  • 16 апр, 2010

Опушената ни държава отблъсква туристите!

Оценка
-10 +28
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 3951 Неутрално
  • 77
  • 13:03
  • 16 апр, 2010

До коментар [#31] от "Гилгамеш":
Ами поддържа се ,ама в частните мъжки клубове на добрата стара Англия Иначе е отлично измислено-преди важни решения, човек отива, изпушва 2-3 цигари или припалва пура и си излиза поживо -поздраво

Оценка
-7 +6
 
Анонимен потребител

dgd

Неутрално
  • 78
  • 13:03
  • 16 апр, 2010

До коментар [#72] от "Alien":

Това са глупости. Няма да ходиш по-рядко на заведения, а просто ще излезеш 1-2 пъти навън за цигара. Или няма да пушиш 2-3 часа - да не е невъзможно? Да, питието върви с цигара, но след 5-6 пъти, става и без цигара´. От опит го знам, и аз мислех, че не мога да седна на бира и да не запаля. А цигарат си я иоставям за след бирата - на улицата. Пак е кеф.

Оценка
-7 +22
 
Анонимен потребител

до Alien

Неутрално
  • 79
  • 13:03
  • 16 апр, 2010

Забраната трябва да се приеме а след това
нека си има заведения за пушачи със специално разрешително където да си ходят пушачите. А таксите от тези разрешителни нека да влизат директно в здравната каса. така хем ще се регулира бройката на заведения за пушачи хем ще се покрият частично разходите за лечение предизвикани от пушачите.

Alien съгласен ли си?

Не съм съвсем сигурен, но в Германия въпреки забраната има заведения под определена квадратура само за пушачи а собствениците им си заплащат разрешителното.

Оценка
-3 +15
 
Анонимен потребител

Куку!!!

Неутрално
  • 80
  • 13:03
  • 16 апр, 2010

До коментар [#65] от "!!!":
Ти пък и на спирките вече забрани пушенето. А по улиците ще може ли? А на полето, извън града?

Оценка
-14 +8
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1052 Неутрално
  • 81
  • 13:04
  • 16 апр, 2010

До коментар [#61] от "Пушач":

За десет години съм ходил на лекар ДВА пъти. Един приятел, сноубордист, всяка година си чупи по нещо и лежи по болници. Не пуши. Въпрос с повишена трудност - кой е опоскал повече здравната каса? Да не говорим, че явно не знаете, че парите от акцизите на тютюна отиват за здравеопазване по закон. Тоест - купувайки си цигари аз плащам за хобито на приятелят ми сноубордист (по-точно за резултатите от него). Не обобщавайте толкова смело, защото нещата не са толкова прости.

Оценка
-30 +21
 
Анонимен потребител

1,2

Неутрално
  • 82
  • 13:05
  • 16 апр, 2010

До коментар [#71] от ".|.":

ей, селския .още ли си жив, ве ? Я бегай при докторята с тройна тарифа.

Оценка
-4 +2
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 3951 Неутрално
  • 83
  • 13:05
  • 16 апр, 2010

До коментар [#74] от "един недядо":
Не просто го търпя- ние се обичаме. а дали съм терористка- нека да го каже съдът и то когато е сезиран за извършено престъпление от прокуратурата....

Оценка
-5 +4
 
Анонимен потребител

Ха!

Весело
  • 84
  • 13:06
  • 16 апр, 2010

Аз викам, да пращаме сметката от химическото чистене на собственика на заведението, в което се пуши в нарушение на правилата. Да видим тогава, дали ще се спазва или не.

Въпросът обаче не е в спазването или не. Въпросът е, че тютюнопушенето вреди не само на пушещия, но и на другите около него. И никой няма право да вреди на околните за собствен кеф.

Оценка
-5 +25
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1052 Неутрално
  • 85
  • 13:06
  • 16 апр, 2010

До коментар [#79] от "до Alien":

Напълно съм съгласен!!! Ето това е умна приказка - да има по-скъпи лицензи за заведения за пушачи, но такива заведения ДА ИМА. Повечето фундаменталисти отказват да ми схванат позицията - аз не съм за това пушачите да правят каквото си искат, аз съм против това да ми забраняват каквото някой си реши.

Оценка
-17 +24
 
Анонимен потребител

цигарка - рецептичка - таксичка

Неутрално
  • 86
  • 13:06
  • 16 апр, 2010

До коментар [#41] от " цигари само срещу рецепта":

...е, сега ще стане голямото забогатяване на лекарите - цигарка - рецептичка - таксичка ...

Оценка
-4 +16
 
Анонимен потребител

Мутра

Неутрално
  • 87
  • 13:07
  • 16 апр, 2010

Абе , еееееййййййй , ти ли ше ми казваш на МЕНЕ къде да пушим ли бе !!?!? Че си пушим къдет 'си искам , аз съм безсмъртен !

Оценка
-12 +13
 
Анонимен потребител

dgd

Неутрално
  • 88
  • 13:08
  • 16 апр, 2010

До коментар [#79] от "до Alien":

Да, има и такива - много малко са, но вътре се пуши.
Преди седмица влязох в едно такова да питам могат ли да ми развалят пари за паркинг автомат. Вътре СМЪРДЕШЕ. Не се траеше. Не разбирам как съм могъл преди да ходя по такива места. Въпреки че пуша, в такова заведение никога няма да седна - първо не пуша по заведения, второ вътре е кочина. В Германия от дълго време не се пуши в повечето заведения, супер е.

Оценка
-5 +18
 
Анонимен потребител

тихо, тихо.

Неутрално
  • 89
  • 13:08
  • 16 апр, 2010

До коментар [#83] от "dqdomart":

....леле, леле , тя била много устата ...
Пуши, скъпа, пуши...
Тютюна убива....тихо, тихо....

Оценка
-4 +11
 
Анонимен потребител

2-3 цигари

Весело
  • 90
  • 13:11
  • 16 апр, 2010

До коментар [#77] от "dqdomart":

.......преди важни решения, човек отива, изпушва 2-3 цигари..
Лека дрогичка, нали ?
Джойнтче?

Оценка
-6 +4
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 3951 Неутрално
  • 91
  • 13:11
  • 16 апр, 2010

До коментар [#48] от "Десен":
Че ти не си ли влизал в СГС и СРС, за да установиш, че има огрооооомни табели- :Пушенето забранено

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Недоволен

Неутрално
  • 92
  • 13:13
  • 16 апр, 2010

Алиен правил ли си сметка колко пари даваш годишно за цигари??? Само си помечтай малко за това което можеш да направиш с тези пари ако не ги палиш и превръщаш в дим. В скоро време ще цъфнеш в болницата и ще ни увиснеш на врата да те лекуваме. Както ти не искаш да се съобразяваш с другите, ако ние забравим за солидарността и се откажем да плащаме за твоето лечение??

Оценка
-9 +13
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 3951 Весело
  • 93
  • 13:14
  • 16 апр, 2010

До коментар [#90] от "2-3 цигари":
Ква дрога, ве, човек-аз съм от друго поколение - ние пушим цигари- джойнтчетата си ги свивате вие и поколението "Игрек", заедно с Шарковете им и ред булите

Оценка
-4 +5
 
Анонимен потребител

баба стана

Неутрално
  • 94
  • 13:14
  • 16 апр, 2010

трябва да има заведения за пушачи и такива за непушачи.на който където му е кеф там да ходи.навсякъде п света се пуши,а точно в булгаристан едва ли може да се збрани драстично това. аз съм и за легализиране на марихуаната,тя не е по-вредна от цигарите,алкохола,кафето или захарта. защо закона трябва да ни казва,кое е наркотик и кое не е. ние не сме малоумни!!!

Оценка
-16 +8
 
Анонимен потребител

eu

Неутрално
  • 95
  • 13:15
  • 16 апр, 2010

защо изваждат само битови - лични аргументи? защо никой не каже, че тази забрана има пряко отношение към разходите за здравеопазване, още повече че се водим социална държава и голяма част от тях идват от бюджета.
браво на тези, които са влезли в залата - признаци на гражданско общество.

Оценка
-6 +13
 
Анонимен потребител

развод заради цигарен димотидох само за кафенце...

Неутрално
  • 96
  • 13:15
  • 16 апр, 2010

До коментар [#35] от "Sioux":

EЙ така ме хвана мъжа ми.... ..по омирисаните дрехи...отидох за едно кафенце..

Оценка
-5 +16
 
Анонимен потребител

Бойков фен

Неутрално
  • 97
  • 13:15
  • 16 апр, 2010

!!! ПЪЛНА ЗАБРАНА !!! Бойко, не разочаровай избирателите си !!!

Оценка
-8 +15
 
Анонимен потребител

Sovi

Неутрално
  • 98
  • 13:16
  • 16 апр, 2010

Пълна забрана за пушене на обществени места!

Оценка
-8 +17
 
Анонимен потребител

Radost

Гневно
  • 99
  • 13:18
  • 16 апр, 2010

Ако ГЕРБ отмени пълната забрана за пушене на обществени места повече никога няма да гласум за тях на нито един избор.

Оценка
-6 +24
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 3951 Неутрално
  • 100
  • 13:19
  • 16 апр, 2010

До коментар [#89] от "тихо, тихо.":
Естествено, че съм устата- с думи си вадя хляба- адвокат цивилист съм Не виждам защо държавата трябва да ми се бърка в решението дали искам да се тровя с цигари,или не-а не вми предоставя чист въздух в града, нормална социална система , нормален размер на детските надбавки , обратен контрол в избирателната система и прочие деликатеси, присъщи единствено на реалната правова държава с истинско гражданско общество

Оценка
-10 +9
 
Анонимен потребител

BG

Неутрално
  • 101
  • 13:20
  • 16 апр, 2010

До коментар [#95] от "eu":

Отмяната на тоталната забрана срещу пушенето беше отложена - май точно заради интереси, ама не в полза на здравето ни...

Оценка
-1 +9
 
Анонимен потребител

muncho

Любопитно
  • 102
  • 13:23
  • 16 апр, 2010

И пак да повторим. Закона всъщност не забранява пушенето. Закона САМО забранява на пушачите да тровят хората които не искат да бъдат тровени на обществени места. Никой нормален човек не би трябвало да има проблем с това. Проблем имат само низшите създания за които единственият начин да се почувстват значими е като вредят на другите. Тези хора си надуват чалгата в 3 през нощтта и казват на съседите си да се изнесат ако не им харесва, както Алиен казва на хората да се изнесат от заведенията ако не им харесва да ги опушват...

Оценка
-11 +23
 
Анонимен потребител

!!!

Неутрално
  • 103
  • 13:23
  • 16 апр, 2010

До коментар [#80] от "Куку!!!":

На улицата не е проблем да се пуши, но на определена дистанция определена от закона.
Спирката на градския транспорт е обществено място където има и малки деца така както е в Европейския Съюз.
А ти уважаваш здравето на непушачите и особено на децата ще отидете ли поне на 10 метра от хората и децата а не да се бутате между тях и агресивно да ги тровите без тяхното съгласие?
Спирките за градски транспорт са обществено място именно защото там се събират хората за да ползват градския транспорт.

Оценка
-4 +11
 
Анонимен потребител

dfasf

Весело
  • 104
  • 13:27
  • 16 апр, 2010

До коментар [#13] от "muncho":

Правилно, никакви не сте.

Нищо не пречи да има заведения и клубове само за пушачи.

В същото време специално в ресторантите и сладкарниците където има непълнолетни посетители мисля, че е редно да се забрани пушенето до определен час.

Но само това, всичко останало са простотии.

Оценка
-7 +10
 
Анонимен потребител

цаки

Любопитно
  • 105
  • 13:27
  • 16 апр, 2010

До коментар [#59] от "muncho":

Мунчо , ама вярно си голям дебил. Парите , които пушачите доброволно , отделят за цигарите, в много по голяма степен отиват за финансиране на бюджета , отколкото за производство на цигари и тютюн. Лишаването на бюджета от тези приходи е с пагубни последици точно за осъществяваните от него дейности , например изплащането на пенсии и оказването на здравни услуги. Защото те не могат да се финансират изцяло от получаваните осигуровки. И всяка рязка промяна на условията при които се получават тези приходи води точно до това - до понижаването им.
А пък точно ти , който така разпалено защитаваш правото на всеки да се облича както иска или да прави с тялото си каквото иска , не разрешаваш кръчмарите да правят с кръчмите си каквото искат. С мотива , че нямало да има кръчми за непушачи. Ами проста работа , почнете да правите по-големи сметки.
Докато аз , пушач и пияч, правя в кръчмата сметка, колкото десет екоактивисти , то в кръчмите ще се пуши.
Когато вие почнете да правите по-големи сметки , няма да се пуши. Ама няма да е скоро, като гледам.

Оценка
-13 +10
 
Анонимен потребител

Greeny

Неутрално
  • 106
  • 13:29
  • 16 апр, 2010

Срам ме е от ГЕРБ! Мотивът "туризмът щял бил да пострада" е циничен опит да се прикрие отблъскващата алчност и конфликт на интереси на бившия явен и прикрит в момента търговец на цигари Е. Димитров! ГЕРБ, изгонете алчните лобисти от редиците си, за да не ви изгони избирателят ви вас! Не посяягайте на здравето на българските деца, тютюневи представители в НС!

Оценка
-6 +21
 
Анонимен потребител

Чифутовед

Любопитно
  • 107
  • 13:30
  • 16 апр, 2010

Дискусията не противопоставя никого.

Пушачи предизвикват и поддържат перманентен конфликт
преди и след дискусията.

Общо взето никой не се ражда тютюнопушач.
Пушаческият опит, навик и пристрастяване се случват после.

Дикусия относно пробеми/решения свързани с пушенето Не може да "прерасне"
в друга дискусия -- расистка, антибългарска --- относно толерантността на "българина" към "останалите".

Може обаче, джурналистически, от неутрално съобщение да се направи Инсинуация и Клевета. Както е в цитирания случай.

Дневник

"Дискусията днес противопостави пушачите и непушачите сред депутатите и

прерасна в дебат за толерантността на българина към останалите."

Оценка
-4 +6
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 3951 Неутрално
  • 108
  • 13:31
  • 16 апр, 2010

До коментар [#102] от "muncho":
Прав сте , че закона не забранява пушенето- аз чакам някоя мъдра политическа глава да направи и това, и веднага се обръщам с подходяща молба в съдилищата извън Бг. за дискриминация. Естествено делото ще е срещу Бг. държава и при уважаване на молбата ми, поне и аз ще се облажа от тези осигуровки,които съм плащала години наред и дето уж отивали в бюджета

Оценка
-8 +6
 
Анонимен потребител

dfasf

Неутрално
  • 109
  • 13:32
  • 16 апр, 2010

До коментар [#103] от "!!!":

О за спирките се загрижил нашия.

Дуде по спирките има доста по опасни отрови, газове и пепелища от дима на една цигарка запалена на 5 метра от чаветата.

Оценка
-7 +9
 
Анонимен потребител

Summit

Неутрално
  • 110
  • 13:32
  • 16 апр, 2010

Заведения до 100 квадрата ососбенно в провинцията са предимно кръчми и смесени кафе-кръчми-магазинчета.

Т.е. явно както с акциза за ракията, популистки правят реверанси, към най-впиянчената(в смисъл на редовен битов алкохолизъм) и пушеща част от населението.

Оценка
-3 +10
 
Анонимен потребител

Вън лобистите от Парламента!

Неутрално
  • 111
  • 13:33
  • 16 апр, 2010

Новата абревиатура на партията: герБТ

Оценка
-4 +17
 
Анонимен потребител

muncho

Любопитно
  • 112
  • 13:33
  • 16 апр, 2010

цаки, да твърдиш че една икономика съществува благодарение на акцизите върху алкохола и цигарите, а не благодарение на инвестиции и производство е толкова налудничаво, че няма какво да се коментира...
А що се отнася да сметките и цените - има и по-важни неща от печалбата. Здравето на хората е такова по-важно нещо. Не си ли съгласен?

Оценка
-6 +17
 
Анонимен потребител

muncho

Неутрално
  • 113
  • 13:35
  • 16 апр, 2010

И пак ти казвам цаки - с ТВОЕТО тяло прави каквото си искаш - обличай го, трови го и прочее. Но не ми налагай твоето облекло и твоята отрова!

Оценка
-9 +16
 
Анонимен потребител

минаващ

Неутрално
  • 114
  • 13:35
  • 16 апр, 2010

Лъжец, държавата не ти пречи да се тровиш колкото си щеш у дома си или на друго място,
ако не тровиш други около теб.

Извини се за лъжата си.

dqdomart
* 100
До коментар [#89] от "тихо, тихо.":

Естествено, че съм устата- с думи си вадя хляба- адвокат цивилист съм

Не виждам защо държавата трябва да ми се бърка в решението дали искам да се тровя с цигари

Оценка
-4 +8
 
Преглед на профил

buran

Рейтинг: 383 Неутрално
  • 115
  • 13:38
  • 16 апр, 2010

До коментар [#72] от "Alien":

Елементарна логика - Тютюнев дим + мръсен въздух е повече (по-вредно) от само мръсен въздух. А колкото до мръсния въздух, ако питаш мен, трябва да забранят вноса на трошки от Европа, да са задължителни катализаторите на колите, да има удобни велоалеи, да се стимулира ползването на градския транспорт, а не всеки да се е качил на кола и да виси в задръствания....

Оценка
-6 +10
 
Анонимен потребител

Гербер Булгартабаков

Неутрално
  • 116
  • 13:39
  • 16 апр, 2010

ГЕРБ ще остане в историята, ако не с друго, то със сигурност като ОТРОВИТЕЛ НА БЪЛГАРСКАТА НАЦИЯ! Позор за тази партия!

Оценка
-6 +14
 
Преглед на профил

daniel120

Рейтинг: 11 Разстроено
  • 117
  • 13:42
  • 16 апр, 2010

Турците май ще излязат по европейци от нас. Въведоха забраната за пушене и я спазват. Явно там повече се мисли за здравето на народа и бъдещето на нацията!

Оценка
-7 +18
 
Преглед на профил

buran

Рейтинг: 383 Неутрално
  • 118
  • 13:42
  • 16 апр, 2010

До коментар [#100] от "dqdomart":

като юрист, би трябвало да знаеш, че правата на свършват там, където започват правата на другия. още някой го беше казал по-нагоре. в случая държавата не ти се меси дали да се тровиш, а да не тровиш другите. По същата логика държавата не те спира да се блъснеш с кола в крайпътно дърво, ако искаш, ама ти забранява да блъскаш другите участници в движението, нали...Не те спира да се самоубиеш, ама те преследва за убийство, нали...

Оценка
-4 +19
 
Анонимен потребител

Дрогар

Любопитно
  • 119
  • 13:43
  • 16 апр, 2010

Алиенчо, фундаменталисти са пушачите, а не непушачите.

По рушнашки се опитваш да изкарваш жертви агресори.

Пушачите са, общо взето, агресори.
Жертви са на юдаитска "добронамереност",
както и на собствено дурачество.

Нарокдилъри и наркомани се оплакват от фундаментализъм...

А за специални клубове напразно се тревожиш. Имало е и ще има.

Alien
* 85

До коментар [#79] от "до Alien":

Напълно съм съгласен!!! Ето това е умна приказка - да има по-скъпи лицензи за заведения за пушачи, но такива заведения ДА ИМА. Повечето фундаменталисти...

Оценка
-7 +14
 
Анонимен потребител

az

Неутрално
  • 120
  • 13:44
  • 16 апр, 2010

До коментар [#14] от "БГ Футбол":

Много точно. Единствената индустрия, която страда от една такава забрана е тази на тютюнопроизводителите. Ресторантите и хотелите всъщност повишават приходите си, така че ГЕРБ да си заврат аргументите... абе където си искат.

Оценка
-3 +10
 
Анонимен потребител

цаки

Весело
  • 121
  • 13:44
  • 16 апр, 2010

До коментар [#113] от "muncho":

Е приеми , че съм кръчмар. Защо , щом ми разрешаваш да правя всичко с моето тяло , не ми даваш да правя каквото искам с моята кръчма. Напий се при мене , признавам те за човек , казваше кръчмаря Паливец ,на времето.

Оценка
-8 +7
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 3951 Неутрално
  • 122
  • 13:45
  • 16 апр, 2010

До коментар [#114] от "минаващ":
Хммм, странно- кой ме обижда За кое лъжа - не знам- считам, че ако си има заведение за пушачи,ще си пуша на това обществено място, тъй като то ще е законовоопределено за пушачи. В момента не нарушавам действащата нормативна база в Бг, но ако Вие сте установили че я нарушавам и върша престъпление- срещу народното здраве например- безплатна подсказка -сезирайте прокуратурата, че върша престъпление с жалба , пък ако има издадено Постановление за образуване на досъдебно производство, тогава ще му мисля

Оценка
-3 +7
 
Анонимен потребител

muncho

Весело
  • 123
  • 13:46
  • 16 апр, 2010

До коментар [#108] от "dqdomart":

Аз пък чакам закона за забрана на обществени места да влезе в сила, но да не се спазва. Специално ще обиколя всичките нарушители с двама свидетели, ще вдигна по един скандал, ще документирам всичко и после ще заведа дело срещу държавата че не спазва собствените си закони. Въпросът е дали ще стана милиардер преди държавата да почне да спазва законите си

Оценка
-8 +12
 
Анонимен потребител

dfasf

Весело
  • 124
  • 13:47
  • 16 апр, 2010

До коментар [#115] от "buran":

Е тука вече ме напрегна бате! И ИЗЕЦЛО се сещам що като непушач, ПОДКРЕПЯМ пушачите в МОМЕНТА.

ЩОТО пиленце, като се започне с едни забрани няма спиране после, отваряме кутията на пандора и се започва с социалния фашизъм;

1 ... трябва да забранят вноса на трошки от Европа ...
2. ... да са задължителни катализаторите на колите ...
3. ... да се трошат пари за вело алеи
4 ... да се извиват ръцете на хората за да се возят с градския транспорт като добитък ..
5 ... кво ти пречат на теб задръстванията бе ? Нали ползваш метрото, за комфорта на другите се загрижил, аман от тоя социалистичеси задръстен манталитет!

Оценка
-15 +8
 
Анонимен потребител

Мики Маус

Любопитно
  • 125
  • 13:49
  • 16 апр, 2010

Има ли тук някой непушач , който смисленно да ми обясни какво му пречи аз да си ходя да пуша в заведение за пушачи , а той да ходи в заведение за непушачи ?

Оценка
-19 +14
 
Анонимен потребител

muncho

Неутрално
  • 126
  • 13:49
  • 16 апр, 2010

До коментар [#121] от "цаки ":

Защото твоята кръчма е ОБЩЕСТВЕНО МЯСТО. И в нея важат законите за обществените места, а не законите за у вас си.

Оценка
-8 +15
 
Анонимен потребител

Баста

Неутрално
  • 127
  • 13:52
  • 16 апр, 2010

Докога корумпето Емил Димитров ще нагажда законите според собствените си интереси? Бойко сляп ли е или е вътре в играта? Стига вече с пословичната максима: Не ме гледай какво върша, а слушай какво ти говоря.

Оценка
-2 +9
 
Анонимен потребител

111

Неутрално
  • 128
  • 13:55
  • 16 апр, 2010

До коментар [#60] от "Alien":
Инфаркта е много по-често срещан при пушачите като теб.

Оценка
-7 +4
 
Анонимен потребител

цаки

Неутрално
  • 129
  • 13:55
  • 16 апр, 2010

До коментар [#126] от "muncho":

Хубаво де , ама не е концлагер , та да те задължавам да влезеш там. Виж, конкуренцията в съседство е за непушачи.

Оценка
-7 +8
 
Анонимен потребител

Читател

Гневно
  • 130
  • 13:56
  • 16 апр, 2010

Непушачите, които познавам са най-скучните хора на света. И именно те непрекъснато търсят компанията на пушачите, а после мрънкат. Ми ходете си в заведенията за непушачи и си скучайте на воля там. Като видите, че в някое заведение се пуши - не влизайте. Писна ми от вашето мрънкане.

Оценка
-19 +11
 
Анонимен потребител

muncho

Любопитно
  • 131
  • 13:57
  • 16 апр, 2010

До коментар [#129] от "цаки ":

Цаки това всъщност е като свободните безмитни зони. Защо са толкова малко? Защо да не позволим на търговците дали да са свободна безмитна зона или не, ами ги ограничаваме?

Оценка
-5 +5
 
Анонимен потребител

Депутат

Неутрално
  • 132
  • 13:57
  • 16 апр, 2010

"Мотивът на управляващите е, че така няма да се спъва икономиката, туризмът и особено отрасъла тютюнопроизводство в условията на задълбочаваща се криза в страната."
Турихме туризма като извинение, за да не прочете, че се касае особено за тютюнопроизводството. Такава лесна е сладка печалба не се изпуска. А пушачите да си внасят доброволно вноската.

Оценка
-2 +6
 
Анонимен потребител

Дим Цигарен

Весело
  • 133
  • 13:58
  • 16 апр, 2010

До коментар [#126] от "muncho":

Частен клуб, говори ли ти нещо? Кръчмите стават частни клубове.

Клубове само за пушачи.

Клуб на любителите на тютюна, това не виждам как може да бъде забранено.

Освен с поставяне на цигарите извън закона като цяло, което си е див тоталитаризъм.

Оценка
-6 +14
 
Анонимен потребител

хмм

Неутрално
  • 134
  • 13:58
  • 16 апр, 2010

От всичко прочетено до тук извода е, ПУШАЧИТЕ са ДОСТА комплексирани хора....

Оценка
-11 +14
 
Преглед на профил

Sioux

Рейтинг: 943 Неутрално
  • 135
  • 13:59
  • 16 апр, 2010

[#125] Мики Маус, пробелмът идва, когато сме излязли заедно. Ето, събираме се примерно компания 5-6 човека. Половината пушат, другата половина - не. Какво правим?

Оценка
-6 +9
 
Преглед на профил

tucker case

Рейтинг: 1226 Весело
  • 136
  • 13:59
  • 16 апр, 2010

непушачът е пасивен... седи и не прави нищо... пушачът е тоз дето извършва неккво действие... и нарушава статуквото...

ash-cool-soon & mash-a-lax...

Оценка
-5 +14
 
Преглед на профил

Някой

Рейтинг: 244 Неутрално
  • 137
  • 14:00
  • 16 апр, 2010

До коментар 125 - нда, има! Няма заведения за непушачи! Пък и какво ти пречи да ги откажеш?? Ааа да, вярно, не можеш!

Оценка
-6 +11
 
Анонимен потребител

muncho

Весело
  • 138
  • 14:00
  • 16 апр, 2010

"Като видите, че в някое заведение се пуши - не влизайте."

Изнасилвачите: "Като видите че в някой град има изнасилвания - не влизайте там. Писна ми от вашето мрънкане че ви изнасилвали.."

Крадците: "Като виждате че се краде - изнесете се. Щом сте тук и търсите компанията на крадци значи се съгласявате да ви обираме".

В крайна сметка кой има по-голямо право - пушачите, изнасилвачите и крадците или нормалните хора?

Оценка
-13 +14
 
Анонимен потребител

Власов

Неутрално
  • 139
  • 14:00
  • 16 апр, 2010

До коментар [#27] от "Вишински":

Шаг влево, шаг в право - считается побегом, пръжог на месте - провокация! Не так ли товарищ главнъй прокурор СССР?

Оценка
-5 +3
 
Анонимен потребител

Тотален Вегетарианец

Неутрално
  • 140
  • 14:01
  • 16 апр, 2010

И тотална забрана на консумацията на месо поне на обществени места.Защо докато някои си похапва свинска пържола,която е източник на холестирол-на мен да ми текът лигите?

Оценка
-16 +8
 
Анонимен потребител

Виктор

Весело
  • 141
  • 14:01
  • 16 апр, 2010

До коментар [#75] от "Така си мисля аз":
Абсолютно съм съгласен с коментара ти! Тия не им пука толкова от това, че някой ги "опушва", а се дразнят от факта, че този някой докато пуши се чувства добре. Баси кретените. Да си стоят те вкъщи или да ходят само в заведенията за непушачи. Кой ги бие по главата да влизат на места, където се пуши? Никой.

Оценка
-21 +10
 
Анонимен потребител

реалист

Неутрално
  • 142
  • 14:01
  • 16 апр, 2010

До коментар [#125] от "Мики Маус":

Има, да.

Първо, заведения за непушачи няма. И не ми обяснявай за някоя чайна или за сладкарница. Кръчми, барове и дискотеки за непушачи няма в България или са единични случаи.

Второ, една компания в повечето случаи има пушачи и непушачи. За мен по-логично е пушачът да не пуши, докато са заедно вътре, което не бих казал че е кой знае колко трудно за час-два или три или пък ако е чак толкова трудно, вратата на заведението е на постижимо разстояние, отколкото непушачът да му диша смрадта или пък да запали, може би!? Въпрос на гледна точка, теб ако те кефи излизайте си отделно.

Оценка
-10 +11
 
Анонимен потребител

кашлящ от дима

Неутрално
  • 143
  • 14:02
  • 16 апр, 2010

Преди около 120 г.Алеко Константинов беше написал в "Бай Ганю"-"...Европейци сме ние,ама все не дотам..." Потомците на Бай Ганю го доказват с всеки изминал ден.Манталитетът и на "матриала",и на водачите му е по-скоро ориенталски.Каква Европа,какви пет лева!

Оценка
-8 +12
 
Преглед на профил

Някой

Рейтинг: 244 Неутрално
  • 144
  • 14:02
  • 16 апр, 2010

И ако пушите просто за компанията, то трябва да сте мнооооооого прости четейки коментарите ви разбирам, че сте силно комплексирани и си го обяснявам с това, че не можете да откажете цигарите. Да! Не можете и това е, не можете и да ме обедите в противното!!!

Оценка
-9 +10
 
Преглед на профил

Марта

Рейтинг: 313 Гневно
  • 145
  • 14:03
  • 16 апр, 2010

Аз пък , като непушачка , не желая депутатите пушачи и лобисти от рода на Агов, Пантев и Димитров да тровят личното ми пространство от позицията на силата, която им дава правото да гласуват въпросната промяна . И що за Закон за здравето е този, който ще разрешава нещо ,което е вредно за здравето на хората.

Оценка
-6 +16
 
Преглед на профил

buran

Рейтинг: 383 Неутрално
  • 146
  • 14:07
  • 16 апр, 2010

До коментар [#124] от "dfasf":

е, както съм казал - това е моето мнение. Ясно обществения консенсус е другаде, а после - защо качеството на живота било толкова лошо и дай да мрънкаме. Теб ако те кефи да седиш в задръствания (както се разбира от коментара ти), нормалните хора не ги кефи. Аз поне не познавам такъв човек.

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

клошар

Неутрално
  • 147
  • 14:08
  • 16 апр, 2010

Добре, как така ползването на наркотици е забранено, при положение че наркомана трови само себе си, а пушенето да е разрешено, когато пушача вреди на всички околни.
Нека да направят тогава и заведения за наркомани и за не наркомани

Като открият засят канабис и го унищожават а турците, които зосяват с тютюн им дават и помощи?! Каква е тази работа?!
Аре нека турците да си решават за Турция какво ще правят тези които отглеждат тютюн!

Оценка
-6 +14
 
Преглед на профил

stan

Рейтинг: 277 Неутрално
  • 148
  • 14:09
  • 16 апр, 2010

Тия съвсем за мезе взимат народа..

Оценка
-2 +7
 
Анонимен потребител

Тони

Неутрално
  • 149
  • 14:09
  • 16 апр, 2010

До коментар [#145] от "Марта":
Агов, Пантев и Димитров са също толкова народни представители, колкото и Костов и другите депутати - непушачи. А пушачите имат равни избирателни права с непушачи като теб, така че воплите ти са нелепи.

Оценка
-9 +7
 
Анонимен потребител

Калина М.

Неутрално
  • 150
  • 14:13
  • 16 апр, 2010

Позор за тази партия, която търгува здравето на децата на България срещу интереса на един алчен депутат-търговец на цигари! Нека освен имената на гореизброените търговци на здраве на нацията с позор да се покрие и името на всеки подкрепил това престъпление! Срам ме е и мен от ГЕРБ! Срам ме е и от дъртаците Пантев и Агов, които освен за старческото си его явно за здравето на децата не милеят!

Оценка
-6 +13
 
Анонимен потребител

ТИХоЛОВ

Неутрално
  • 151
  • 14:15
  • 16 апр, 2010

Да. Дима от пушенето вреди на всички.
Затова забраняваме пушенето и насърчаваме наркотиците, които не димят. По този начин ще ограничим и свободната воля на хората да избират "за или против цигарите" , като оставим единствения избор на концентрираните дроги, които правят хората безволеви и лесно манипулируеми. Това в интерес на държавите и елитите - наркотрафиканти.
Да. Дима от колите вреди на всички.
Затова ще искаме да падат цените на горивата и суровините, за да произвеждаме все повече и повече автомобили при неплатежоспособно търсене и намаляваща репродуктивна способност на природата. Разбира се ще произвеждаме и все повече и повече катализатори и добавки за горива , за да не мирише "изчистения от цигарите въздух" , който вдишваме.
Това в интерес на държавите и елитите автомобилостроители.
А интересите на наркотрафикантите и автомобилотрафикантите съвпадат с нашите интереси и са ни нужни като въздуха и водата за всяко живо същество.
Явно, че лицемерието на елитите и неразумността на човеците са фундаментална константа на сегашната цивилизация. И винаги е имало агитки "за" и "против" трафикантите, за съжаление на разпнатия. Най- голямата грешка на природата е когато маймуната слиза от дървото и се изправя на два крайника. Съвсем случайно на кои два. Защото и днес някои ходят с вдигната глава , а други с вдигнат задник.

Оценка
-3 +7
 
Анонимен потребител

реалист

Неутрално
  • 152
  • 14:15
  • 16 апр, 2010

До коментар [#149] от "Тони":

Тогава от какъв зор непушачите са задължени да дишат пушека на пушачите. след като имат равни права? Или само тяхното ужасно нахалство и нежеланието им да се откажат от дишането са виновни?

Оценка
-8 +8
 
Анонимен потребител

Пушач

Неутрално
  • 153
  • 14:15
  • 16 апр, 2010

Руснаците имат виц, че на площада пред Кремъл е забранено да се пуши, но е разрешено да се стреля. Та това искат непушачите да направят у нас. Не им пречи, че някой до тях се боцка или стреля по друг, щото това не ги касае, ама тоя, който запали цигара е враг е №1.

Оценка
-11 +10
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1052 Неутрално
  • 154
  • 14:16
  • 16 апр, 2010

Не мога и друго да резбера - има безброй неща, които вредят на здравето на хората и също не са забранени. Едно от фундаменталните права е правото на избор. Ако аз искам да си вляза в одимено кръчме и да си пуша, защо някой ще има право да ме спира?!? Не задължавам никой да влиза с мен вътре и да "се трови". Май по-скоро искате да контролирате живота на хората, а не да правите България "европейска". Хубавото е, че сте много малко.

Оценка
-20 +15
 
Анонимен потребител

цаки

Весело
  • 155
  • 14:16
  • 16 апр, 2010

До коментар [#129] от "цаки ":

Ако съм те разбрал правилно , искаш да кажеш, че заведенията в които пушенето е разрешено , трябва да са толкова малко , колкото да кажем търговците от свободните безмитни зони , в сравнение с другите търговци.
Бая подкупи ще трябват за да се уредиш кръчмата с пушене.
Ама то май това е мечтата на социално-зелените анархо либерали - да дават разрешения срещу любов. Като са съгласни , че любовта е измислена от комунистите , за да чукат без пари.

Оценка
-4 +6
 
Анонимен потребител

By the way

Неутрално
  • 156
  • 14:17
  • 16 апр, 2010

Да го забраняват напълно, да не се ослушват повече!!!...и да не си губят "скъпоценното" депутатско време с измислени спорове.Те го направиха "Голем проблем"??? Трябваше просто едно гласуване, а сега предложения, обсъждания, отлагания...Безкрай.. Намерили за какво..понеже сме цъфнали в България..Затова ли сме ги избрали?? Идиотщина!