БДЖ разработи е-система за поръчка на билети, но без да спестява опашките

© Надежда Чипева



БДЖ разработи нова полуавтоматична система за продажба на билети он лайн, която обаче не изключва личния контакт между пътниците и служителите, стана ясно от изказване на изпълнителния директор на компанията Пенчо Попов, който представи новата разработка на дружеството.


Чрез специална програма всеки бъдещ клиент на компанията може да запита за билет по избрани от него дестинации. В рамките на два работни дни служители на международното бюро "Рила" трябва да отговорят на запитването. След това клиентът може да плати билета по интернет. Той обаче не може да пътува с него , а трябва да отиде лично до някое от 12-те бюра на "Рила", за да си го вземе. Друг вариант е да поръча доставка по пощата. Това обаче ще струва допълнително около 4.80 лв. Към сумата за поръчка на билетите се добавя и таксата за банково обслужване.


Системата е достъпна по интернет и извън България, но засега доставката на билетите е само в пределите на станата. От компанията обещават, че това ще се промени до края на годината. "В момента издаваме билет по образец, одобрен от финансовото министерство, за електронен ще трябва отново съгласието на ведомството", обясни Стефчо Събчев, изпълнителен директор на "Пътнически превози" - дъщерно дружество на БДЖ.



В бюро "Рила" за интернет отговорите ще отговарят четирима служители, назначени в две смени по двама. Затова именно е поставен срок от два работни дни, в които те трябва да отговорят на питането ви за билет.
Дружеството е платило около 30 хил. лв. за разработката. "Нейни автори са програмисти на компанията, затова толкова се гордеем с нея",  каза още Събчев.


До месец БДЖ ще обяви обществена поръчка за изграждане на цялостна автоматизирана система. Тя ще позволява покупката на истински електронни билети. Тя ще струва на компанията около 1.1 млн. лв. Средствата ще се осигурят от приходите на "Пътнически превози", допълни Събчев.


От БДЖ очакват през този летен сезон броят на пътниците в страната да се увеличи с около 5-6% спрямо миналата година. В момента натовареността на най-оборотните влакове на компанията - уикенд експресите до Варна и Бургас, е около 50%. "Очакваме в началото на туристическия сезон броят на пътниците да се повиши, но няма да пускаме допълнителни влакове до морето, ако се наложи, ще добавяме вагони", каза Попов. Шефовете на компанията са предлагат спирките на двата експреса да се увеличат и влаковете да спират на още три гари. Уикенд експреса до Варна може да спира и в Мездра и в Шумен, а този до Бургас - в Стара Загора.

Коментари (142)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 2901 Весело

    "След това клиентът може да плати билета по интернет. Той обаче не може да пътува с него , а трябва да отиде лично до някое от 12-те бюра на "Рила", за да си го вземе. Друг вариант е да поръча доставка по пощата. Това обаче ще струва допълнително около 4.80 лв. Към сумата за поръчка на билетите се добавя и таксата за банково обслужване."

    ДА СЕ СМЕЯ ИЛИ ДА ПЛАЧА?!

    TAKE THE RED PILL!
  2. 2 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1316 Весело

    Бреййй... модерна работа...

    Не знам дали някой е ползвал Хийтроу Експрес, но при него запазването и плащането става по Интернет, а билета си го взимаш от "вендинг" машина на летището. Разбира се не можем да сравняваме ексреса и нашите влакове, защото той има уай-фай и стига за 15 минути до Падингтън, но Хийтроу Кънект-а е на абсолютно същия принцип и цените са му съвсем нормални. Да, ивнестиция се иска и у нас, но с тази "модерна" система за закупуване на билети аз скоро на влак няма да се кача, нищо че ми е бая по-евтино от автомобила.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  3. 3 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1285 Неутрално

    Боже, каква е тази простотия, с която ни занимават?!

  4. 4 Профил на дон пенчо
    дон пенчо
    Рейтинг: 398 Весело

    с други думи, БДЖ са платили 30 хиляди лева за да си отворят е-мейл акаунт? евала!

  5. 5 Профил на gafas
    gafas
    Рейтинг: 8 Весело

    ХАХХАХ, невероятно, за момент се излъгах да повярвам, 4е това наистина са елеткронни билети. Но забравих, 4е това е България все пак

    Господството над мисленето дава власт над живота
  6. 6 Профил на makarena
    makarena
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ей защо сме толкова зле не мога да разбера. Как може да сме толкова зле? Тези пичове не ги ли е срам да вземат 30,000 лв. за нещо, което студенти биха разработили по-добре като дипломна работа.

  7. 7 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1803 Весело

    Мдаааа... А на сайта vr.fi можеш да си поръчаш билет, да си го платиш с мобилния телефон и да покажеш смс-а на кондуктора във влака, който се движи със средна скорост 100 км/ч и има душ в тоалетната.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  8. 8 Профил на дон пенчо
    дон пенчо
    Рейтинг: 398 Любопитно

    едно не разбрах от статията - таз уникална услуга само за международни билети ли ще важи или и за пътуване в България? нали МПБ Рила уж е "международно"...

  9. 9 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    Като прочетох, че е "разработка на програмисти от дружеството" всичко ми стана ясно. Навремето един гений в НОИ искаше да проверява оффлайн всяка транзакция между регионалните поделения на НОИ и централата от "съображения за сигурност".

    http://tickey.me
  10. 10 Профил на thomasbg
    thomasbg
    Рейтинг: 681 Неутрално
  11. 11 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 736 Весело

    Нека позная - издаденият по интернет билет трябва да се запише на дискета и с нея да се отиде в бюро "Рила".

  12. 12 Профил на netolleraliya
    netolleraliya
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Егати и гаврата.. на цена 30 хил. лева...

  13. 13 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 2681 Неутрално

    Таз година електромеханичен билет догодина полуелектронен ...

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  14. 14 Профил на indica
    indica
    Рейтинг: 8 Неутрално

    30 хил. лв. за разработката. (за почти нищо)
    1.1 млн.лв. за цялата система - тези определено не ги слуша главата..
    Незнам защо, но като чуя Обществена поръчка в Бг и нещо ми замирисва!

  15. 15 Профил на jason
    jason
    Рейтинг: 479 Неутрално

    30 бона?! За туй нещо, дето е софтуерният еквивалент на презерватив с вентилационни отвори?!

    There's no excuse for bullsh!t - Лошо куче в крак с времето
  16. 16 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    Може би единственото нещо по-малоумно нещо от БДЖ са хората които работят в него или хората които го ползват за да се придвижват с него.
    Това е транспорт за добитък, а не за хора.
    Знам че коментара ми е остър, но за тия които мислят така - нека си отговорят - хора затварят ли се с болт от вън като във влака Кардам?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  17. 17 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1656 Весело

    ash cool soon...

    народ, дето си мрази циганите... не го чака светло бъдеще... :)
  18. 18 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#4] от "дон пенчо":

    Аз съм потресен!! Ако целта им беше да измислят по-голяма кретения нямаше да се справят толкова добре......

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  19. 19 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 749 Неутрално

    От всичко безполезно в БДЖ, това е върха!

    Не цъкам плюсове и минуси.
  20. 20 Профил на Jivago
    Jivago
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И каква стана тя - компютрите пак се оказаха компоти.

  21. 21 Профил на edin
    edin
    Рейтинг: 8 Весело

    е, не това е върха на прогреса! А честито.
    кво беше до сега - отиваш на гишето при лелката плащаш си билета взимаш си го и се качваш на влака.

    Обаче сега, само за 30 хил. лв + заплати за "двама служители, които отговарят на заявките по интернет" се получава още:
    - правиш запитване
    - чакаш два дни да ти отговорят?! (абе това не беше ли интернет)
    - плащаш по интернет (с банкови такси)
    - отиваш на гишето при лелката взимаш си билета и се качваш на влака,
    И това не е всичко - За по-голямите каръци може да има бонус при плащане по интернет - на гишето няма да има информация, че са си платили билета заради грешка в "системата" и ако не си носят всички платежни документи заверени от банката ще трябва да си платят пак.
    (последното си го измислих, но след горното въобще не ми звучи невероятно)

  22. 22 Профил на edin
    edin
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Явно програмистите на системата за записване в детските градини са се преместили в БДЖ.

  23. 23 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 528 Неутрално

    яко, а другата напълно автоматизирана система ще е 1млн. яко кой знае какъв боклук ще се сдобият тия от бдж.Ама това с тия 30000лв от програмисти на компанията които взимат само пари за цъкане в интернет и да нямаш наистина билет е гавра с труп направо. Ама какво ми пука нито пътувам с влак нито ще пътувам някога. Взех си кола поради простата причина че бързите влакове са мръсни, гадни, миришещи, пълни и неможеш да си вземеш място седящо (все пак си си платил за билета и е нормално да седиш когато пътуваш 1 час) да не говорим в пътническите влакове там е по зле и от кочина като добавим към всичко останало и навалицата от мангали гадни миришещи и правещи още повече мизерия и мръсотия.

  24. 24 Профил на badenbadenbaden
    badenbadenbaden
    Рейтинг: 214 Любопитно

    германия- купуваш билета от и-нет за 2 мин. с кредитна карта, изпечатваш си го на принтера за още 20 сек. и си готов.кондукторът във влака му прочита баркода с машинка , както на касата в супермаркет, фасулско

  25. 25 Профил на Jivago
    Jivago
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#24] от "badenbadenbaden":

    Германия ли каза? Не беше ли Гвинея..

  26. 26 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#24] от "badenbadenbaden":

    Всичко е точно така и е фасулско. Само дето за 400 км София-Варна плащаш 20-ина лева. А за 400 км в германия плащаш 200 лв. (100 евро). Е, скоростта на пристигане също е различна, но все пак и тук стигаш. И там стават закъснения, че и катастрофи - за съжаление.
    Няма безплатен обед. Бъдете доволни на някои работи тук. Кочина е, но има и евтини работи.
    И биричката е сред тях също. Нещо важно.

  27. 27 Профил на concept
    concept
    Рейтинг: 688 Весело

    това е мега глупост, няма такъв кретенизъм
    пак като не искат нотариална заверка хахаха

    представям си шефа, който е имал идеята за това, да е някъв чичко с шкембе и мустак да е наистина горд със себе си за това, че е използвал "съвременните технологии за оптимизиране работата на българският железопътен транспорт"

  28. 28 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До месец БДЖ ще обяви обществена поръчка за изграждане на цялостна автоматизирана система.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  29. 29 Профил на badenbadenbaden
    badenbadenbaden
    Рейтинг: 214 Весело

    До коментар [#26] от "Красимир Кабакчиев":

    "Кочина е, но има и евтини работи."

    да го коментирам ли това въобще?евтините неща почти в 99% от случаите са всъщност по-скъпи

  30. 30 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#26] от "Красимир Кабакчиев":

    Пак ли ще опираме до монопола на БДЖ при пътническите превози? Аз искам да си платя повече, но да пътувам Бургас - София с влак, който е по-качествен от тия на БДЖ-то. И не казвам по-бърз, понеже виждам какво е състоянието на релсите (един частник би вдигал много шум около това ама социалния превозвач има нещо в устата). К'во правим? Оправдаваме се, че цените са ниски, а крадливия, некадърен и кой знае как назначен мениджмънт е невинен. Тия, на които не ни харесва, можем да се тъпчем в автобусите, нали? Ура! Да живее неефективността и после да се мразим един друг, че БВП на глава от населението бил по-нисък и от този в централна Африка...

    Не цъкам плюсове и минуси.
  31. 31 Профил на money4nothing
    money4nothing
    Рейтинг: 8 Весело

    снимката от филм на Хичкок ли я взехте

  32. 32 Профил на ggogov
    ggogov
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#4] от "дон пенчо":

    Не само са платили 30 хиляди за емейл, но и са ги дали на хора,на които това им е работата: "Нейни автори са програмисти на компанията"

  33. 33 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    Билетите да ги разнася другия титан на БеГе икономиката - БеГе Пощи. Ако не го (билета) откраднат по пътя - мераклията ще може да пътува, но само срещу лична карата И известие от пощенстака кутия...

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  34. 34 Профил на Йордан
    Йордан
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Процесът на закупуване на железопътен билет чрез плащане по Интернет преминава през следните етапи:

    * Регистрация на потребител (клиент) в системата за он-лайн плащане;
    * Изпращане на заявка за пътуване чрез електронна форма по e-mail;
    * Получаване по e-mail на оферта с цена, съгласно изпратената заявка в срок до 2 (два) работни дни;
    * Съгласие на клиента с указаните цени и условия и плащане чрез банкова карта;
    * Получаване по e-mail на две потвърждения: едно от банката за успешен или неуспешен паричен превод и второ от търговеца с информация за платените билети и условията за получаване. Плащането се извършва не по-късно от 5 (пет) дни преди началната дата на пътуването, а в случаите, когато е необходимо ползването на пощенска услуга – не по-късно от 7 (седем) дни;;
    * Получаване на превозните документи за пътуване с железопътен транспорт в страната или чужбина:
    - в един от 16-те офиса на Международно пътническо бюро „Рила”, които се намират на територията на градовете: София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Плевен, Велико Търново, Горна Оряховица, Стара Загора, Хасково, Враца, Благоевград и Добрич. Офисът се посочва предварително от клиента и железопътните билети се получават срещу представени документ за самоличност и номер на поръчката (отпечатан ваучер);
    - чрез пощенска пратка с посочване на точен адрес на територията на РБългария, срещу заплащане на доставната цена, включена в цената на услугата.

    Новата услуга, която „Български държавни железници” ЕАД предлагат, е улеснение за клиентите, които ценят своето време, могат да плануват своите пътувания в страната и чужбина за по-дълъг предварителен период, както и за възрастните и трудноподвижни лица, на които е предоставена възможността да получат билетите си за пътуване като пощенска пратка на своя домашен адрес.

    Чрез Интернет - продажбата на железопътни билети се осигурява удобна възможност и за клиентите от чужбина, които летуват в нашата страна или пък са транзитни пътници, желаещи да пътуват до някоя от балканските страни, да закупят предварително своите билети, спални, кушет и седящи места във влаковете.

    от www.bdz.bg

  35. 35 Профил на Georgi K
    Georgi K
    Рейтинг: 8 Неутрално

    не не не не! Тия хора се подиграват с нас! как така хора на заплата вземат пари за да разработят нещо за работодателя си!!!

    Има толкова много хора, които щяха да сътворят нещо по-добро за 1/10 от бюджета.

  36. 36 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Ползваемостта и удобствата на системата са изкъртително разтърсителни !

    21 век все още не е огрял гараджиите.

    А кога ли и ще измият вагоните ? Желателно е с много мощен антисептик !

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  37. 37 Профил на P.I.M.P.
    P.I.M.P.
    Рейтинг: 985 Любопитно

    Снимката ми харесва.

    There are no hopeless situations; there are only people who have grown hopeless about them.
  38. 39 Профил на money4nothing
    money4nothing
    Рейтинг: 8 Неутрално

    вьпросният сайт

    http://www.bdz-rila.com/

    това не струва 30 хил.лв. ОСТАВКА!

    реалната цена е до 10 хил.лв.

  39. 40 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 374 Неутрално

    това е нещо като плащането с електронен превод за лични документи - трябва да покажеш платежно с мокър печат.... това е-банкирано, ипей - йок! трябва печат!

    просто не е истина....

  40. 41 Профил на astradeni
    astradeni
    Рейтинг: 8 Неутрално

    #4 много точно предели какво точно са напражили тези герой. невежеството в тази държава няма край.

  41. 42 Профил на concept
    concept
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#39] от "money4nothing":

    кви 10 бона? ако ми дадат безплатно еднократен билет до където искам в БГ ще им отида на крака и ще им отворя един имейл и сигурността ще е много по-голяма и ще функционира по абсолютно същния начин

  42. 43 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#29] от "badenbadenbaden":

    Съгласен по принцип, че евтините неща излизат скъпи.
    Ама, ако беше по-скъпо, щеше и доста повече да се работи, нали.
    Тук явно мнозина са схванали съобщението ми като задоволство, че е такова, каквото е. Не съм доволен, че е такова, просто констатирам факта.

  43. 44 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#30] от "F2", който пише: "Тия, на които не ни харесва, можем да се тъпчем в автобусите, нали?"

    Не е така. Цялата постановка не е така, че, видите ли, "да се тъпчем в автобусите". Защо тук има автобуси, и то толкова много? Щото т.н. парламент - една нагла, неграмотна и най-вече крадлива пасмина лансира автобуси за сметка на екологичния транспорт! В Германия ИЗОБЩО НЯМА АВТОБУСИ! В други страни има, но има конкуренция. Нямаш пари - хайде в автобуса. Имаш пари - във влака, и той те хвърля двойно по-бързо. Така е Барселона-Сарагоса. Влак - над 50 евро, но 2.5 часа. Рейс - 5 часа, под 25 евро. Това е конкуренция, а не българската простащина!

  44. 45 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1316 Весело

    много се надявам някой в МТ и в БДЖ внимателно да изчете коментарите и после да се седне и да помисли - дори и в присмеха и унижението има поука.
    първо да почнат със задание и това КАКВО искат хората - след като мога да си купя билет за париж за 3 минути от кревата, защо ПО ДЯВОЛИТЕ е цялата тази гимнастика за да имам билет до Каспичан? Ако наистина струва и 30 хиляди лева, някой е за разстрел.
    БДЖ е символ на тъпотията в транспортния сектор - изливат се гигантски пари, а резултата като сигурност, бързина и комфорт е НУЛЕВ.

    low riders team
  45. 46 Профил на query
    query
    Рейтинг: 618 Неутрално

    С пост 47 Кабакчиев е изчерпал темата.
    Трябва да се отбележи, прав е!

  46. 47 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Low cost решение: клиентът плаща по Интернет и получава 9-цифрен код. Системата автоматично прави разпечатки на валидните кодове за всеки влак. Кондукторът получава разпечатките и хартиените билети от началната гара. Така пътниците с електронен билет получават хартиен билет на място във влака след проверка на кода.

    Грубо пресметнато, такава система може да се въведе във всички по-натоварени влакове на цена от около 15 000 лв. с включена едногодишна поддръжка. Цената е толкова ниска, защото БДЖ вече има изградена мрежа, която може да се ползва. Освен това БДЖ може безплатно да превози служителите си до София за еднодневен семинар, където да бъдат обучени да работят със системата.

    Вместо това се дават 30 000 лева за нещо безполезно, и още 1 милион за някаква хипотетична бъдеща автоматизирана система с неясни параметри. После някой да не пита защо предприятието е губещо.

    Damnant quod non intellegunt.
  47. 48 Профил на HuK
    HuK
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Не е истина нали? Моля събудете ме, като свърши клоунадата...

  48. 49 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#26] от "Красимир Кабакчиев":

    чичка, говориш абсолютни глупости. мога да ти прикача доста pdf-и на билети за подобни разстояния (от DB, NS, TGV) и нито 1 от тях дори не се доближава до 100 еур. 100 евро може да е билет за международен първа класа, ако си го вземеш веднага преди пътуването от служителка на гарата, и то за доооста по-голямо разстояние.
    иди на bahn.de и виж колко струва билет от франкфурт до хамбург примерно.

  49. 50 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 483 Неутрално
  50. 51 Профил на deyan70
    deyan70
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Още преди 2 години пътувах в Индия с влак, като билета си го купих от България. Във влака само показах разпечатката и паспорта си, кондукторът ги свери със списъка в себе си и това беше.

  51. 52 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    Дори билет за ниско-бюджетните авиокомпании в БГ се издават за по-малко от 2-3 минути, без да ставаш от леглото.
    Тия от БДЖ са абсолютни ИДИОТИ!!!!
    МАМКА МУ, А ЗА ТОВА СЕ ХАРЧАТ ПАРИ ОТ НАШИТЕ ДАНЪЦИ!!!
    Ето още една, към досега събраните 987 причини да напусне човек страната безвъзвратно.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  52. 53 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    Между другото, г-н Кабакчиев, билет за автобус Хамбург (Германия) - Гьотеборг (Швеция) през Дания струва 60 евро. Изпитано от мой познат преди няколко седмици.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  53. 54 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    Хубаво, че знаете как пътуват влаковете в Испания, но при нас е обратно. Бургас - София с автобус - малко над 4 часа, с влак - малко над 7 часа, и то ако няма закъснение (т.е. безсмислено чакане от 2-3 часа на някоя селска гара, което е силно вероятно.)

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  54. 55 Профил на money4nothing
    money4nothing
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#44] от "Красимир Кабакчиев":

    вицове говориш, пьлно е с автобусни линии, нали трябва да има конкуренция бе човек, ето ти линк за автобуси от Берлин до над 350 точки в Германия и Европа, дори и ДойчеБан има автобусни линии ДБ се конкурира обаче както с автбусите така и с вьтрешните авиолинии

    https://www.berlinlinienbus.de/

  55. 56 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#55] от "money4nothing":
    в германия наистина автобусните компании да конкурират линии на дойче бан. затова нямат автогари (освен ако не броиш паркинг пред кино/мол за нормална автогара), където 99% от автобусите за за чужбина (повечето за източна европа).

  56. 57 Профил на Яра
    Яра
    Рейтинг: 12 Весело

    До коментар [#24] от "badenbadenbaden":

    Не само немските влакове... отиваш на Гатуик с един хвърчащ лист, бар кодче и лична карта, сканират го за 2 сек и ти пожелават приятен полет.
    На светлинни години сме...

  57. 58 Профил на Яра
    Яра
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#39] от "money4nothing":

    Пак аз... браво за линка... Хора видяхте ли сайта? Безмълвна останах .... явно за дизайн или customer friendly interface никой не е чувал?!

  58. 59 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Ей зат'ва няма да има заплати за машинисти, стрелочници и поддръжка на релсите. Когато решат да стачкуват следващият път - да отидат пред управлението си.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  59. 60 Профил на neli_cholashka
    neli_cholashka
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Тази гениална идея на БДЖ ми дава яснота защо преди месец в столичното бюро "Рила" на ул. "Гурко" ми продадоха билет не за влака, който исках, а за следващия, който тръгва 40 минути по-късно и пътува 1 час по-дълго... и аз съм си виновна, че не погледнах внимателно билета, но не очаквах подобна изненада....

  60. 61 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 895 Неутрално

    30000лв за онлайн форма за е-мейл? Тия парите за нищо ги нямат! Цената на такова чудо на техниката е 100-200лв максимум с цялата идея, че се заема времето на програмиста за глупости. Система с плащане по e-pay на нещо се прави по API, което се разписва за половин ден максимум. Ако беше пълна система за поръчка и плащане, нормална фирма би платила до 500-1000лв в зависимост какво точно се пише. Говоря за 100% автоматична обработка. Ако сложим резервация на местата, някаква връзка с досегашната им система за следене на свободни места, то да са 5-10000(1-2 месеца работа на програмист с малко повече умения). Пълна система със закупуване на баркод четци би била + цената на четците, връзка(през ползваните и сега за терминалите по гарите), малко за софтуера за разпознаване на баркодовете. Това определено не струва 1милион! Изобщо, БДЖ са поредния пример за прахосничеството в тая държава. Сегашното е работа за 2 дни на програмист за 100-200лв, плащат 30000, следващата "огромна стъпка" е работа на нормална фирма за 2-3 месеца и за 10-20000, 50000 да са, за самия софтуер за 1 милион... Кога ще има регламент да се съпоставят пазарните цени при пускането на държавни поръчки?

    "Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
  61. 62 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Цената на онлайн магазин с обработка на поръчки, автоматично плащане през E-Pay и PayPal с open source решение като OSCommerce или Zen Cart почва от 250-300лв с някаква имитация на дизайн, от 0 правя такава система пълна за клиент с идеята да я ползвам като мой собствен онлайн магазин за под 2000лв(Open Source решенията имат адски много недостатъци за много стоки и т.н.), правил съм обработка на клиентски поръчки, активации, обработка на плащанията за голяма интернет фирма(На първо място в бизнеса си като обем в страната.). Та знам цените и не говоря от позицията на някой, който си мисли, че всеки студент всичко умее в ИТ. Просто точно сегашното изпълнение става за студент за занимавка за под ден наистина.

    "Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
  62. 63 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#49] от "vstoyanov":

    Ти говориш глупости. Ето ти Мюнхен-Кобленц, малко над 400 км, каквото е впрочем и Сф-Варна. Цена 90-100 евро. Айде сега, аз постоянно пътувам в Германия.

  63. 64 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#55] от "money4nothing":

    Разбира се, че автобуси има, не, че изобщо няма, но нека да подчертаем 2 неща.
    Първо, това са главно международни автобуси, а вътре между градовете в Германия почти не се пътува с автобуси, второ КОНКУРЕНЦИЯТА МЕЖДУ автобус и железници е строго регламентирана. Това е ВАЖНОТО!
    Не може автобусите да замърсяват околната среда и държавата да ги оставя да си развяват байряка както тук, за да пълнят гушите разни некадърници и идиоти, купили на безценица разни бракми, за сметка на екологичния и бърз транспорт, който обаче е скъп и има нужда от големи инвестиции и от подкрепата на държавата.

  64. 65 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 793 Неутрално

    В същото тия време тия некадърници с бракмите са много и имат лобита в парламента, като по този начин е....т мамата на екологичния транспорт и си пълнят гушите.
    Това е абсолютно нетърпимо положение и на него трябва да се сложи край!
    Какъв автобус, бе, алоооу? Автобуси може да има и трябва да има, но в ЧЕСТНА И СТРОГО РЕГЛАМЕНТИРАНА конкуренция с железницата. Такова чудо като в кочината Бг никъде другаде го няма! В Гърция държавната железница поддържа автобусен транспорт, за да се поддържа конкуренцията и да се предлагат добри услуги. Къде сте виждали това в кочината? Тук, когато някой влак закъса, хората стоят във вагоните с часове, няма кой да ги извози.
    ОПРАВЯЙТЕ СИ ДЪРЖАВАТА, КАТО НЕ ПОЗВОЛЯВАТЕ ДА ВИ Е.....Т МАМАТА ДИВАЦИТЕ В ПАРЛАМЕНТА, БЕ, БЪЛГАРЕТЕ!

  65. 66 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Да продължавам ли да обяснявам как автобусите, тировете и прочие е....т мамата на пътищата, на околната среда и т.н.?
    Да продължавам ли да обяснявам как автобусите карат със 120 км/час при ограничение 90 км/час, за да "конкурират" железницата, като по този начин драстично нарушават закона и създават предпоставки за катастрофи и т.н.?
    Това всичкото не го ли знаете?
    Със сигурност го знаете, но се запознайте по-добре с реалната ситуация, и тогава пишете!

  66. 67 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Да продължавам ли да обяснявам как влакът Париж-Брюксел (т.е. в сърцето на Европа) КОНКУРИРА САМОЛЕТНИТЕ ПРЕВОЗИ?
    От центъра на Париж до центъра на Брюксел се возиш, без да усетиш, за 1 час и 25 минути!!!!!
    Трасето обаче е специално построено за тази цел и, доколкото ми известно, то не се използва за нищо друго. Влакът просто лети. Ха, сметнете колко трае пътуването със самолет! Както и да го смятате - много повече! Защото си длъжен да отидеш по-рано, да се чекираш и т.н., защото самолетът все пак се бави, докато излита, каца и т.н. Значи, хората в Европа ПРАВЯТ КОНКУРЕНЦИЯ С ВЛАК НА САМОЛЕТА, а в Бг простаците в парламента пълнят гушите на разни тарикати (и на себе си)!?!?!?!?

  67. 68 Профил на АНТИПАТ
    АНТИПАТ
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Как очаквате БДЖ да се модернизира след като влаковете и все още се намират в 19 век?

    Лесно е да се гавриш със смъртта когато тя е толкова далеч зад хоризонта.
  68. 69 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Кабакчиев,
    Тук темата не е ли за това как се прахосват държавните(разбирай нашите) пари за глупости? Не може да дават 30000 за нещо, което е съпоставимо с такова, дето се прави от аматьори за 100-200лв. Топ дизайнерите в България искат за дизайн на сайт по ок. 500 лв на типова страница, т.е. сайтът на "Рила" би бил с топ дизайн, какъвто ползват фирми като НетИнфо, и печелят награди по конкурсите за дизайн на сайт за 1500-2000лв(Виж сам какъв е този на сегашния сайт.). Програмистката работа за целия сайт в сегашния му вид е под месец и с прословутата форма за заявка струва не повече от 1500-2000лв, като на пазара има цени и по 600-700лв за подобни изпълнения, които почти нямат програмиране. Операторският труд за въвеждане на статии, разписания и т.н. е 1-2 седмици по 3-4 часа от работното време на служител, което да го сложим една заплата 600-700лв. Сметката е 2000+2000+600 с клизма, частна фирма за това чудо не би платила дизайн над 400-500лв, защото нивото е плачевно, програмист на 700лв заплата като начинаещ може да разпише всичко за месец, на оператора частникът би дал примерно премия 100-200лв. За това чудо само за "резервациите" май са платени 30000, за целия сайт да е, пак са около 6 пъти над максималната цена на пазара на сайтове. 6 до 60 пъти(Зависи от сметката какво е плащано.) над пазарното ли защитаваш?
    Хубаво е да има влакове, особено ако искаме развитие на индустрия, но прахосничеството на държавните структури е темата точно сега, а не дали да има БДЖ. Да има, но да не е сегашното, а нормална компания, която не източва нашите пари в джобовете на шефове и партии.

    "Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
  69. 70 Профил на vinkel
    vinkel
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Системата е достъпна по интернет и извън България, но засега доставката на билетите е само в пределите на станата. "

    ха-ха-ха, ако си платиш билет от австрия, трябва да се върнеш до българия да си го вземеш.

    все пак бъдете позитивни. и аз доста се посмях, но може би, може би дай боже това да е един модул от бъдещата супер онлайн бдж система, с която ще можеш да си купуваш билети по телефона, докато пътуваш с автобуса към гарата.



още



За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах