БДЖ разработи е-система за поръчка на билети, но без да спестява опашките

БДЖ разработи е-система за поръчка на билети, но без да спестява опашките

© Надежда Чипева



БДЖ разработи нова полуавтоматична система за продажба на билети он лайн, която обаче не изключва личния контакт между пътниците и служителите, стана ясно от изказване на изпълнителния директор на компанията Пенчо Попов, който представи новата разработка на дружеството.


Чрез специална програма всеки бъдещ клиент на компанията може да запита за билет по избрани от него дестинации. В рамките на два работни дни служители на международното бюро "Рила" трябва да отговорят на запитването. След това клиентът може да плати билета по интернет. Той обаче не може да пътува с него , а трябва да отиде лично до някое от 12-те бюра на "Рила", за да си го вземе. Друг вариант е да поръча доставка по пощата. Това обаче ще струва допълнително около 4.80 лв. Към сумата за поръчка на билетите се добавя и таксата за банково обслужване.


Системата е достъпна по интернет и извън България, но засега доставката на билетите е само в пределите на станата. От компанията обещават, че това ще се промени до края на годината. "В момента издаваме билет по образец, одобрен от финансовото министерство, за електронен ще трябва отново съгласието на ведомството", обясни Стефчо Събчев, изпълнителен директор на "Пътнически превози" - дъщерно дружество на БДЖ.




В бюро "Рила" за интернет отговорите ще отговарят четирима служители, назначени в две смени по двама. Затова именно е поставен срок от два работни дни, в които те трябва да отговорят на питането ви за билет.
Дружеството е платило около 30 хил. лв. за разработката. "Нейни автори са програмисти на компанията, затова толкова се гордеем с нея",  каза още Събчев.


До месец БДЖ ще обяви обществена поръчка за изграждане на цялостна автоматизирана система. Тя ще позволява покупката на истински електронни билети. Тя ще струва на компанията около 1.1 млн. лв. Средствата ще се осигурят от приходите на "Пътнически превози", допълни Събчев.


От БДЖ очакват през този летен сезон броят на пътниците в страната да се увеличи с около 5-6% спрямо миналата година. В момента натовареността на най-оборотните влакове на компанията - уикенд експресите до Варна и Бургас, е около 50%. "Очакваме в началото на туристическия сезон броят на пътниците да се повиши, но няма да пускаме допълнителни влакове до морето, ако се наложи, ще добавяме вагони", каза Попов. Шефовете на компанията са предлагат спирките на двата експреса да се увеличат и влаковете да спират на още три гари. Уикенд експреса до Варна може да спира и в Мездра и в Шумен, а този до Бургас - в Стара Загора.

Коментари (142)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1319 Весело

    "След това клиентът може да плати билета по интернет. Той обаче не може да пътува с него , а трябва да отиде лично до някое от 12-те бюра на "Рила", за да си го вземе. Друг вариант е да поръча доставка по пощата. Това обаче ще струва допълнително около 4.80 лв. Към сумата за поръчка на билетите се добавя и таксата за банково обслужване."

    ДА СЕ СМЕЯ ИЛИ ДА ПЛАЧА?!

    TAKE THE RED PILL!
  2. 2 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1399 Весело

    Бреййй... модерна работа...

    Не знам дали някой е ползвал Хийтроу Експрес, но при него запазването и плащането става по Интернет, а билета си го взимаш от "вендинг" машина на летището. Разбира се не можем да сравняваме ексреса и нашите влакове, защото той има уай-фай и стига за 15 минути до Падингтън, но Хийтроу Кънект-а е на абсолютно същия принцип и цените са му съвсем нормални. Да, ивнестиция се иска и у нас, но с тази "модерна" система за закупуване на билети аз скоро на влак няма да се кача, нищо че ми е бая по-евтино от автомобила.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  3. 3 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Боже, каква е тази простотия, с която ни занимават?!

  4. 4 Профил на дон пенчо
    дон пенчо
    Рейтинг: 395 Весело

    с други думи, БДЖ са платили 30 хиляди лева за да си отворят е-мейл акаунт? евала!

  5. 5 Профил на gafas
    gafas
    Рейтинг: 8 Весело

    ХАХХАХ, невероятно, за момент се излъгах да повярвам, 4е това наистина са елеткронни билети. Но забравих, 4е това е България все пак

    Господството над мисленето дава власт над живота
  6. 6 Профил на makarena
    makarena
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Ей защо сме толкова зле не мога да разбера. Как може да сме толкова зле? Тези пичове не ги ли е срам да вземат 30,000 лв. за нещо, което студенти биха разработили по-добре като дипломна работа.

  7. 7 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1734 Весело

    Мдаааа... А на сайта vr.fi можеш да си поръчаш билет, да си го платиш с мобилния телефон и да покажеш смс-а на кондуктора във влака, който се движи със средна скорост 100 км/ч и има душ в тоалетната.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  8. 8 Профил на дон пенчо
    дон пенчо
    Рейтинг: 395 Любопитно

    едно не разбрах от статията - таз уникална услуга само за международни билети ли ще важи или и за пътуване в България? нали МПБ Рила уж е "международно"...

  9. 9 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    Като прочетох, че е "разработка на програмисти от дружеството" всичко ми стана ясно. Навремето един гений в НОИ искаше да проверява оффлайн всяка транзакция между регионалните поделения на НОИ и централата от "съображения за сигурност".

    http://tickey.me
  10. 10 Профил на thomasbg
    thomasbg
    Рейтинг: 678 Неутрално
  11. 11 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 757 Весело

    Нека позная - издаденият по интернет билет трябва да се запише на дискета и с нея да се отиде в бюро "Рила".

  12. 12 Профил на netolleraliya
    netolleraliya
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Егати и гаврата.. на цена 30 хил. лева...

  13. 13 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 2284 Неутрално

    Таз година електромеханичен билет догодина полуелектронен ...

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  14. 14 Профил на indica
    indica
    Рейтинг: 8 Неутрално

    30 хил. лв. за разработката. (за почти нищо)
    1.1 млн.лв. за цялата система - тези определено не ги слуша главата..
    Незнам защо, но като чуя Обществена поръчка в Бг и нещо ми замирисва!

  15. 15 Профил на jason
    jason
    Рейтинг: 506 Неутрално

    30 бона?! За туй нещо, дето е софтуерният еквивалент на презерватив с вентилационни отвори?!

    There's no excuse for bullsh!t - Лошо куче в крак с времето
  16. 16 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Може би единственото нещо по-малоумно нещо от БДЖ са хората които работят в него или хората които го ползват за да се придвижват с него.
    Това е транспорт за добитък, а не за хора.
    Знам че коментара ми е остър, но за тия които мислят така - нека си отговорят - хора затварят ли се с болт от вън като във влака Кардам?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  17. 17 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1822 Весело

    ash cool soon...

    имам два президента - единия е самовлюбен токсичен пърдел, а другия подла рушняшка подлога...
  18. 18 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#4] от "дон пенчо":

    Аз съм потресен!! Ако целта им беше да измислят по-голяма кретения нямаше да се справят толкова добре......

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  19. 19 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 653 Неутрално

    От всичко безполезно в БДЖ, това е върха!

    Не цъкам плюсове и минуси.
  20. 20 Профил на Jivago
    Jivago
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И каква стана тя - компютрите пак се оказаха компоти.

  21. 21 Профил на edin
    edin
    Рейтинг: 8 Весело

    е, не това е върха на прогреса! А честито.
    кво беше до сега - отиваш на гишето при лелката плащаш си билета взимаш си го и се качваш на влака.

    Обаче сега, само за 30 хил. лв + заплати за "двама служители, които отговарят на заявките по интернет" се получава още:
    - правиш запитване
    - чакаш два дни да ти отговорят?! (абе това не беше ли интернет)
    - плащаш по интернет (с банкови такси)
    - отиваш на гишето при лелката взимаш си билета и се качваш на влака,
    И това не е всичко - За по-голямите каръци може да има бонус при плащане по интернет - на гишето няма да има информация, че са си платили билета заради грешка в "системата" и ако не си носят всички платежни документи заверени от банката ще трябва да си платят пак.
    (последното си го измислих, но след горното въобще не ми звучи невероятно)

  22. 22 Профил на edin
    edin
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Явно програмистите на системата за записване в детските градини са се преместили в БДЖ.

  23. 23 Профил на ndsbg
    ndsbg
    Рейтинг: 561 Неутрално

    яко, а другата напълно автоматизирана система ще е 1млн. яко кой знае какъв боклук ще се сдобият тия от бдж.Ама това с тия 30000лв от програмисти на компанията които взимат само пари за цъкане в интернет и да нямаш наистина билет е гавра с труп направо. Ама какво ми пука нито пътувам с влак нито ще пътувам някога. Взех си кола поради простата причина че бързите влакове са мръсни, гадни, миришещи, пълни и неможеш да си вземеш място седящо (все пак си си платил за билета и е нормално да седиш когато пътуваш 1 час) да не говорим в пътническите влакове там е по зле и от кочина като добавим към всичко останало и навалицата от мангали гадни миришещи и правещи още повече мизерия и мръсотия.

  24. 24 Профил на badenbadenbaden
    badenbadenbaden
    Рейтинг: 226 Любопитно

    германия- купуваш билета от и-нет за 2 мин. с кредитна карта, изпечатваш си го на принтера за още 20 сек. и си готов.кондукторът във влака му прочита баркода с машинка , както на касата в супермаркет, фасулско

  25. 25 Профил на Jivago
    Jivago
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#24] от "badenbadenbaden":

    Германия ли каза? Не беше ли Гвинея..

  26. 26 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#24] от "badenbadenbaden":

    Всичко е точно така и е фасулско. Само дето за 400 км София-Варна плащаш 20-ина лева. А за 400 км в германия плащаш 200 лв. (100 евро). Е, скоростта на пристигане също е различна, но все пак и тук стигаш. И там стават закъснения, че и катастрофи - за съжаление.
    Няма безплатен обед. Бъдете доволни на някои работи тук. Кочина е, но има и евтини работи.
    И биричката е сред тях също. Нещо важно.

  27. 27 Профил на concept
    concept
    Рейтинг: 681 Весело

    това е мега глупост, няма такъв кретенизъм
    пак като не искат нотариална заверка хахаха

    представям си шефа, който е имал идеята за това, да е някъв чичко с шкембе и мустак да е наистина горд със себе си за това, че е използвал "съвременните технологии за оптимизиране работата на българският железопътен транспорт"

  28. 28 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 642 Неутрално

    До месец БДЖ ще обяви обществена поръчка за изграждане на цялостна автоматизирана система.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  29. 29 Профил на badenbadenbaden
    badenbadenbaden
    Рейтинг: 226 Весело

    До коментар [#26] от "Красимир Кабакчиев":

    "Кочина е, но има и евтини работи."

    да го коментирам ли това въобще?евтините неща почти в 99% от случаите са всъщност по-скъпи

  30. 30 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#26] от "Красимир Кабакчиев":

    Пак ли ще опираме до монопола на БДЖ при пътническите превози? Аз искам да си платя повече, но да пътувам Бургас - София с влак, който е по-качествен от тия на БДЖ-то. И не казвам по-бърз, понеже виждам какво е състоянието на релсите (един частник би вдигал много шум около това ама социалния превозвач има нещо в устата). К'во правим? Оправдаваме се, че цените са ниски, а крадливия, некадърен и кой знае как назначен мениджмънт е невинен. Тия, на които не ни харесва, можем да се тъпчем в автобусите, нали? Ура! Да живее неефективността и после да се мразим един друг, че БВП на глава от населението бил по-нисък и от този в централна Африка...

    Не цъкам плюсове и минуси.
  31. 31 Профил на money4nothing
    money4nothing
    Рейтинг: 8 Весело

    снимката от филм на Хичкок ли я взехте

  32. 32 Профил на ggogov
    ggogov
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#4] от "дон пенчо":

    Не само са платили 30 хиляди за емейл, но и са ги дали на хора,на които това им е работата: "Нейни автори са програмисти на компанията"

  33. 33 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Билетите да ги разнася другия титан на БеГе икономиката - БеГе Пощи. Ако не го (билета) откраднат по пътя - мераклията ще може да пътува, но само срещу лична карата И известие от пощенстака кутия...

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  34. 34 Профил на Йордан
    Йордан
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Процесът на закупуване на железопътен билет чрез плащане по Интернет преминава през следните етапи:

    * Регистрация на потребител (клиент) в системата за он-лайн плащане;
    * Изпращане на заявка за пътуване чрез електронна форма по e-mail;
    * Получаване по e-mail на оферта с цена, съгласно изпратената заявка в срок до 2 (два) работни дни;
    * Съгласие на клиента с указаните цени и условия и плащане чрез банкова карта;
    * Получаване по e-mail на две потвърждения: едно от банката за успешен или неуспешен паричен превод и второ от търговеца с информация за платените билети и условията за получаване. Плащането се извършва не по-късно от 5 (пет) дни преди началната дата на пътуването, а в случаите, когато е необходимо ползването на пощенска услуга – не по-късно от 7 (седем) дни;;
    * Получаване на превозните документи за пътуване с железопътен транспорт в страната или чужбина:
    - в един от 16-те офиса на Международно пътническо бюро „Рила”, които се намират на територията на градовете: София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Плевен, Велико Търново, Горна Оряховица, Стара Загора, Хасково, Враца, Благоевград и Добрич. Офисът се посочва предварително от клиента и железопътните билети се получават срещу представени документ за самоличност и номер на поръчката (отпечатан ваучер);
    - чрез пощенска пратка с посочване на точен адрес на територията на РБългария, срещу заплащане на доставната цена, включена в цената на услугата.

    Новата услуга, която „Български държавни железници” ЕАД предлагат, е улеснение за клиентите, които ценят своето време, могат да плануват своите пътувания в страната и чужбина за по-дълъг предварителен период, както и за възрастните и трудноподвижни лица, на които е предоставена възможността да получат билетите си за пътуване като пощенска пратка на своя домашен адрес.

    Чрез Интернет - продажбата на железопътни билети се осигурява удобна възможност и за клиентите от чужбина, които летуват в нашата страна или пък са транзитни пътници, желаещи да пътуват до някоя от балканските страни, да закупят предварително своите билети, спални, кушет и седящи места във влаковете.

    от www.bdz.bg

  35. 35 Профил на Georgi K
    Georgi K
    Рейтинг: 8 Неутрално

    не не не не! Тия хора се подиграват с нас! как така хора на заплата вземат пари за да разработят нещо за работодателя си!!!

    Има толкова много хора, които щяха да сътворят нещо по-добро за 1/10 от бюджета.

  36. 36 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Ползваемостта и удобствата на системата са изкъртително разтърсителни !

    21 век все още не е огрял гараджиите.

    А кога ли и ще измият вагоните ? Желателно е с много мощен антисептик !

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  37. 37 Профил на P.I.M.P.
    P.I.M.P.
    Рейтинг: 1004 Любопитно

    Снимката ми харесва.

    There are no hopeless situations; there are only people who have grown hopeless about them.
  38. 39 Профил на money4nothing
    money4nothing
    Рейтинг: 8 Неутрално

    вьпросният сайт

    http://www.bdz-rila.com/

    това не струва 30 хил.лв. ОСТАВКА!

    реалната цена е до 10 хил.лв.

  39. 40 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 442 Неутрално

    това е нещо като плащането с електронен превод за лични документи - трябва да покажеш платежно с мокър печат.... това е-банкирано, ипей - йок! трябва печат!

    просто не е истина....

  40. 41 Профил на astradeni
    astradeni
    Рейтинг: 8 Неутрално

    #4 много точно предели какво точно са напражили тези герой. невежеството в тази държава няма край.

  41. 42 Профил на concept
    concept
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#39] от "money4nothing":

    кви 10 бона? ако ми дадат безплатно еднократен билет до където искам в БГ ще им отида на крака и ще им отворя един имейл и сигурността ще е много по-голяма и ще функционира по абсолютно същния начин

  42. 43 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#29] от "badenbadenbaden":

    Съгласен по принцип, че евтините неща излизат скъпи.
    Ама, ако беше по-скъпо, щеше и доста повече да се работи, нали.
    Тук явно мнозина са схванали съобщението ми като задоволство, че е такова, каквото е. Не съм доволен, че е такова, просто констатирам факта.

  43. 44 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#30] от "F2", който пише: "Тия, на които не ни харесва, можем да се тъпчем в автобусите, нали?"

    Не е така. Цялата постановка не е така, че, видите ли, "да се тъпчем в автобусите". Защо тук има автобуси, и то толкова много? Щото т.н. парламент - една нагла, неграмотна и най-вече крадлива пасмина лансира автобуси за сметка на екологичния транспорт! В Германия ИЗОБЩО НЯМА АВТОБУСИ! В други страни има, но има конкуренция. Нямаш пари - хайде в автобуса. Имаш пари - във влака, и той те хвърля двойно по-бързо. Така е Барселона-Сарагоса. Влак - над 50 евро, но 2.5 часа. Рейс - 5 часа, под 25 евро. Това е конкуренция, а не българската простащина!

  44. 45 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1391 Весело

    много се надявам някой в МТ и в БДЖ внимателно да изчете коментарите и после да се седне и да помисли - дори и в присмеха и унижението има поука.
    първо да почнат със задание и това КАКВО искат хората - след като мога да си купя билет за париж за 3 минути от кревата, защо ПО ДЯВОЛИТЕ е цялата тази гимнастика за да имам билет до Каспичан? Ако наистина струва и 30 хиляди лева, някой е за разстрел.
    БДЖ е символ на тъпотията в транспортния сектор - изливат се гигантски пари, а резултата като сигурност, бързина и комфорт е НУЛЕВ.

    low riders team
  45. 46 Профил на query
    query
    Рейтинг: 538 Неутрално

    С пост 47 Кабакчиев е изчерпал темата.
    Трябва да се отбележи, прав е!

  46. 47 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Low cost решение: клиентът плаща по Интернет и получава 9-цифрен код. Системата автоматично прави разпечатки на валидните кодове за всеки влак. Кондукторът получава разпечатките и хартиените билети от началната гара. Така пътниците с електронен билет получават хартиен билет на място във влака след проверка на кода.

    Грубо пресметнато, такава система може да се въведе във всички по-натоварени влакове на цена от около 15 000 лв. с включена едногодишна поддръжка. Цената е толкова ниска, защото БДЖ вече има изградена мрежа, която може да се ползва. Освен това БДЖ може безплатно да превози служителите си до София за еднодневен семинар, където да бъдат обучени да работят със системата.

    Вместо това се дават 30 000 лева за нещо безполезно, и още 1 милион за някаква хипотетична бъдеща автоматизирана система с неясни параметри. После някой да не пита защо предприятието е губещо.

    Damnant quod non intellegunt.
  47. 48 Профил на HuK
    HuK
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Не е истина нали? Моля събудете ме, като свърши клоунадата...

  48. 49 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#26] от "Красимир Кабакчиев":

    чичка, говориш абсолютни глупости. мога да ти прикача доста pdf-и на билети за подобни разстояния (от DB, NS, TGV) и нито 1 от тях дори не се доближава до 100 еур. 100 евро може да е билет за международен първа класа, ако си го вземеш веднага преди пътуването от служителка на гарата, и то за доооста по-голямо разстояние.
    иди на bahn.de и виж колко струва билет от франкфурт до хамбург примерно.

  49. 50 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 568 Неутрално
  50. 51 Профил на Deyan
    Deyan
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Още преди 2 години пътувах в Индия с влак, като билета си го купих от България. Във влака само показах разпечатката и паспорта си, кондукторът ги свери със списъка в себе си и това беше.

  51. 52 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    Дори билет за ниско-бюджетните авиокомпании в БГ се издават за по-малко от 2-3 минути, без да ставаш от леглото.
    Тия от БДЖ са абсолютни ИДИОТИ!!!!
    МАМКА МУ, А ЗА ТОВА СЕ ХАРЧАТ ПАРИ ОТ НАШИТЕ ДАНЪЦИ!!!
    Ето още една, към досега събраните 987 причини да напусне човек страната безвъзвратно.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  52. 53 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    Между другото, г-н Кабакчиев, билет за автобус Хамбург (Германия) - Гьотеборг (Швеция) през Дания струва 60 евро. Изпитано от мой познат преди няколко седмици.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  53. 54 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    Хубаво, че знаете как пътуват влаковете в Испания, но при нас е обратно. Бургас - София с автобус - малко над 4 часа, с влак - малко над 7 часа, и то ако няма закъснение (т.е. безсмислено чакане от 2-3 часа на някоя селска гара, което е силно вероятно.)

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  54. 55 Профил на money4nothing
    money4nothing
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#44] от "Красимир Кабакчиев":

    вицове говориш, пьлно е с автобусни линии, нали трябва да има конкуренция бе човек, ето ти линк за автобуси от Берлин до над 350 точки в Германия и Европа, дори и ДойчеБан има автобусни линии ДБ се конкурира обаче както с автбусите така и с вьтрешните авиолинии

    https://www.berlinlinienbus.de/

  55. 56 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#55] от "money4nothing":
    в германия наистина автобусните компании да конкурират линии на дойче бан. затова нямат автогари (освен ако не броиш паркинг пред кино/мол за нормална автогара), където 99% от автобусите за за чужбина (повечето за източна европа).

  56. 57 Профил на Яра
    Яра
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#24] от "badenbadenbaden":

    Не само немските влакове... отиваш на Гатуик с един хвърчащ лист, бар кодче и лична карта, сканират го за 2 сек и ти пожелават приятен полет.
    На светлинни години сме...

  57. 58 Профил на Яра
    Яра
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#39] от "money4nothing":

    Пак аз... браво за линка... Хора видяхте ли сайта? Безмълвна останах .... явно за дизайн или customer friendly interface никой не е чувал?!

  58. 59 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Ей зат'ва няма да има заплати за машинисти, стрелочници и поддръжка на релсите. Когато решат да стачкуват следващият път - да отидат пред управлението си.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  59. 60 Профил на neli_cholashka
    neli_cholashka
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Тази гениална идея на БДЖ ми дава яснота защо преди месец в столичното бюро "Рила" на ул. "Гурко" ми продадоха билет не за влака, който исках, а за следващия, който тръгва 40 минути по-късно и пътува 1 час по-дълго... и аз съм си виновна, че не погледнах внимателно билета, но не очаквах подобна изненада....

  60. 61 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 930 Неутрално

    30000лв за онлайн форма за е-мейл? Тия парите за нищо ги нямат! Цената на такова чудо на техниката е 100-200лв максимум с цялата идея, че се заема времето на програмиста за глупости. Система с плащане по e-pay на нещо се прави по API, което се разписва за половин ден максимум. Ако беше пълна система за поръчка и плащане, нормална фирма би платила до 500-1000лв в зависимост какво точно се пише. Говоря за 100% автоматична обработка. Ако сложим резервация на местата, някаква връзка с досегашната им система за следене на свободни места, то да са 5-10000(1-2 месеца работа на програмист с малко повече умения). Пълна система със закупуване на баркод четци би била + цената на четците, връзка(през ползваните и сега за терминалите по гарите), малко за софтуера за разпознаване на баркодовете. Това определено не струва 1милион! Изобщо, БДЖ са поредния пример за прахосничеството в тая държава. Сегашното е работа за 2 дни на програмист за 100-200лв, плащат 30000, следващата "огромна стъпка" е работа на нормална фирма за 2-3 месеца и за 10-20000, 50000 да са, за самия софтуер за 1 милион... Кога ще има регламент да се съпоставят пазарните цени при пускането на държавни поръчки?

    "Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
  61. 62 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Цената на онлайн магазин с обработка на поръчки, автоматично плащане през E-Pay и PayPal с open source решение като OSCommerce или Zen Cart почва от 250-300лв с някаква имитация на дизайн, от 0 правя такава система пълна за клиент с идеята да я ползвам като мой собствен онлайн магазин за под 2000лв(Open Source решенията имат адски много недостатъци за много стоки и т.н.), правил съм обработка на клиентски поръчки, активации, обработка на плащанията за голяма интернет фирма(На първо място в бизнеса си като обем в страната.). Та знам цените и не говоря от позицията на някой, който си мисли, че всеки студент всичко умее в ИТ. Просто точно сегашното изпълнение става за студент за занимавка за под ден наистина.

    "Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
  62. 63 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#49] от "vstoyanov":

    Ти говориш глупости. Ето ти Мюнхен-Кобленц, малко над 400 км, каквото е впрочем и Сф-Варна. Цена 90-100 евро. Айде сега, аз постоянно пътувам в Германия.

  63. 64 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#55] от "money4nothing":

    Разбира се, че автобуси има, не, че изобщо няма, но нека да подчертаем 2 неща.
    Първо, това са главно международни автобуси, а вътре между градовете в Германия почти не се пътува с автобуси, второ КОНКУРЕНЦИЯТА МЕЖДУ автобус и железници е строго регламентирана. Това е ВАЖНОТО!
    Не може автобусите да замърсяват околната среда и държавата да ги оставя да си развяват байряка както тук, за да пълнят гушите разни некадърници и идиоти, купили на безценица разни бракми, за сметка на екологичния и бърз транспорт, който обаче е скъп и има нужда от големи инвестиции и от подкрепата на държавата.

  64. 65 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    В същото тия време тия некадърници с бракмите са много и имат лобита в парламента, като по този начин е....т мамата на екологичния транспорт и си пълнят гушите.
    Това е абсолютно нетърпимо положение и на него трябва да се сложи край!
    Какъв автобус, бе, алоооу? Автобуси може да има и трябва да има, но в ЧЕСТНА И СТРОГО РЕГЛАМЕНТИРАНА конкуренция с железницата. Такова чудо като в кочината Бг никъде другаде го няма! В Гърция държавната железница поддържа автобусен транспорт, за да се поддържа конкуренцията и да се предлагат добри услуги. Къде сте виждали това в кочината? Тук, когато някой влак закъса, хората стоят във вагоните с часове, няма кой да ги извози.
    ОПРАВЯЙТЕ СИ ДЪРЖАВАТА, КАТО НЕ ПОЗВОЛЯВАТЕ ДА ВИ Е.....Т МАМАТА ДИВАЦИТЕ В ПАРЛАМЕНТА, БЕ, БЪЛГАРЕТЕ!

  65. 66 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Да продължавам ли да обяснявам как автобусите, тировете и прочие е....т мамата на пътищата, на околната среда и т.н.?
    Да продължавам ли да обяснявам как автобусите карат със 120 км/час при ограничение 90 км/час, за да "конкурират" железницата, като по този начин драстично нарушават закона и създават предпоставки за катастрофи и т.н.?
    Това всичкото не го ли знаете?
    Със сигурност го знаете, но се запознайте по-добре с реалната ситуация, и тогава пишете!

  66. 67 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Да продължавам ли да обяснявам как влакът Париж-Брюксел (т.е. в сърцето на Европа) КОНКУРИРА САМОЛЕТНИТЕ ПРЕВОЗИ?
    От центъра на Париж до центъра на Брюксел се возиш, без да усетиш, за 1 час и 25 минути!!!!!
    Трасето обаче е специално построено за тази цел и, доколкото ми известно, то не се използва за нищо друго. Влакът просто лети. Ха, сметнете колко трае пътуването със самолет! Както и да го смятате - много повече! Защото си длъжен да отидеш по-рано, да се чекираш и т.н., защото самолетът все пак се бави, докато излита, каца и т.н. Значи, хората в Европа ПРАВЯТ КОНКУРЕНЦИЯ С ВЛАК НА САМОЛЕТА, а в Бг простаците в парламента пълнят гушите на разни тарикати (и на себе си)!?!?!?!?

  67. 68 Профил на АНТИПАТ
    АНТИПАТ
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Как очаквате БДЖ да се модернизира след като влаковете и все още се намират в 19 век?

    Лесно е да се гавриш със смъртта когато тя е толкова далеч зад хоризонта.
  68. 69 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Кабакчиев,
    Тук темата не е ли за това как се прахосват държавните(разбирай нашите) пари за глупости? Не може да дават 30000 за нещо, което е съпоставимо с такова, дето се прави от аматьори за 100-200лв. Топ дизайнерите в България искат за дизайн на сайт по ок. 500 лв на типова страница, т.е. сайтът на "Рила" би бил с топ дизайн, какъвто ползват фирми като НетИнфо, и печелят награди по конкурсите за дизайн на сайт за 1500-2000лв(Виж сам какъв е този на сегашния сайт.). Програмистката работа за целия сайт в сегашния му вид е под месец и с прословутата форма за заявка струва не повече от 1500-2000лв, като на пазара има цени и по 600-700лв за подобни изпълнения, които почти нямат програмиране. Операторският труд за въвеждане на статии, разписания и т.н. е 1-2 седмици по 3-4 часа от работното време на служител, което да го сложим една заплата 600-700лв. Сметката е 2000+2000+600 с клизма, частна фирма за това чудо не би платила дизайн над 400-500лв, защото нивото е плачевно, програмист на 700лв заплата като начинаещ може да разпише всичко за месец, на оператора частникът би дал примерно премия 100-200лв. За това чудо само за "резервациите" май са платени 30000, за целия сайт да е, пак са около 6 пъти над максималната цена на пазара на сайтове. 6 до 60 пъти(Зависи от сметката какво е плащано.) над пазарното ли защитаваш?
    Хубаво е да има влакове, особено ако искаме развитие на индустрия, но прахосничеството на държавните структури е темата точно сега, а не дали да има БДЖ. Да има, но да не е сегашното, а нормална компания, която не източва нашите пари в джобовете на шефове и партии.

    "Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
  69. 70 Профил на vinkel
    vinkel
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Системата е достъпна по интернет и извън България, но засега доставката на билетите е само в пределите на станата. "

    ха-ха-ха, ако си платиш билет от австрия, трябва да се върнеш до българия да си го вземеш.

    все пак бъдете позитивни. и аз доста се посмях, но може би, може би дай боже това да е един модул от бъдещата супер онлайн бдж система, с която ще можеш да си купуваш билети по телефона, докато пътуваш с автобуса към гарата.

  70. 71 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    До коментар [#67] от "Красимир Кабакчиев":

    Извинявай, но за един e-mail да се плати такава сума е подигравка!

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  71. 72 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#69] от "атанас":

    Това пак са свободни разсъждения. Не е ли ясно, че системата за резервации за влак в Европа е единна? И Бг не може да остане извън нея. Разбира се, че, ако беше обикновена система - локална, щеше да е много по-лесна и евтина. Тя не е. Трябва да е обвързана с европейската, която пък е сложна. Съответно на стъпки трябва да се прави тук това, което е навсякъде в Европа. А то струва пари.

  72. 73 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#71] от "Музар":

    Когато се вържем с европейската система, ще стане толкова скъпо или евтино, колкото е там (колкото човек го намира). Всичко засега е просто етап от растежа - и грешки на растежа, както казваха комунистите.

  73. 74 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 930 Неутрално

    72,
    Ти разбираш ли, че единната европейска система ти спуска спецификация за връзка и се разписва система на локално ниво, която има връзка с общата? Тази връзка е модулче, което може да струва 1000, 2000, 5000, но не и милион. Никой тук няма да ти разпише европейската система от 0, ама специално във вариант за БДЖ. Просто ти си със свободни разсъждения относно пазара за дадената услуга по правене на сайтове и онлайн системи. За цени спрямо държавни клиенти ми е ясно за какво иде реч, частните фирми ти описах за целия сайт на Рила как биха смятали и при това описах НАЙ-ВИСОКИТЕ ЦЕНИ за подобен тип сайт, както и някакви, които му прилягат на изпълнението. Разбери, има хора, които са поръчвали сайтове, други правят такива. Много хора знаят цените все пак.

    "Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
  74. 75 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Допълнение на писаното до 72:
    Представи си сайтове като dir.bg, get.bg, abv.bg, dnevnik.bg, capital.bg при тежестта си спрямо този на Рила, много повечето си съдържание и посещаемост да струват по над милион като сайт само. Всички на пазара ще ти се изсмеят, ако цитираш такава сума. Твоя сайт личен с ония писаници за съда за 30000 ли го направиха? Защото е от класа на този направен от ТрансСофт за БДЖ.

    "Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
  75. 76 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Кабакчиев,
    Ядоса ме и разгледах прословутия сайт на Рила изцяло. Няма да ти поствам линкове към конкуренцията с пакети с цени(примерно 300лв за сайт с 4 ипови странички), но ще ти кажа проста сметка по това как работят 90% от web фирмите, както и срокове(Моите цени са малко по-различни.):
    Сайтът има 2 езика с по 20ина странички, но реално данните са 3-4 типа- разписание, текстове на 5-6 статии, карта на бюрата, контакти. Една от страниците- специални пътувания, не работи още(При 4-5 типови страници и цена досега 30000 направо е смешно!). Целият сайт с формата за контакти(после тази форма се ползва сигурно пренаписана да пусне мейл, че някой е поискал да резервира място) е работа за 2-3 дни, картата с офиси се пише за около ден. Максималният срок на пазара е седмица чисто за изпълнение или 2 месеца, ако има да се вмества в други поръчки и се прави с дизайна(Дизайнерите са малко мудни в изпълнението, но там сроковете са 2-3 седмици примерно.).
    Дизайнът на тия 3-4 типови страници ти го смятам по 500 на страница, макар че е адски елементарен и просто никой не би дал над 200-300лв за целия сайт, а при пакет от web фирма би се дало за всичко без картата 500-600 до 1000лв с дизайна. нека за дизайн са 1500.
    1500+1000 за седмица програмиране= 2500 максимална цена на сайта. Информацията е реално 5-6 статии на два езика и 3-4 разписания на влакове, т.е. няма нужда да се доплаща за въвеждане. При качеството на изпълнение съпоставима цена е ок 600-700лв с дизайна, ако не беше поръчано от БДЖ(300лв най-основен пакет за сайт+200-300лв за екстрите като карта и поръчка с пускане на мейл.). При това в момента има още неразработени страници, които са едно 10-15% от цялото задание.
    Твоят блог е 100% готов и без картата на офиси(до 3-4 часа работа) струва ли 30000?
    Да погледнем и техническата част- SEO=0(Няма НИКАКВА оптимизация за търсачки.), зареждането е адски бавно спрямо съдържание и не кешира нищо(Тест с yslow дава 21 оценка от максимум 100, при повечето сайтове нормално е над 60-70, примерно аз гоня над 95-6.), което за по-голям сайт е непростимо, за форматиране на данни има използване на таблици, което отдавна е извън стандарта(менюто им за навигация е в такава). Изпълнението не е на корпоративен сайт, а кодът на програмиста не знам как би могъл да е повече от 2-3000 реда без html кода на страниците.
    Вземи този сайт, махни името БДЖ и си поръчай да ти го направят, като се и попазари за цените и сроковете. Ще се изненадаш за какво иде реч в реалността, макар че ти го описах, но нали всички освен "експертите" на държавна хранилка нищо не знаят...

    "Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
  76. 77 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Благодаря за разясненията за изготвянето на сайтове и цените за тази услуга, но от това не разбирам нищо. Въпросите трябва да бъдат насочени не към мен, а към тези, които са дали парите. И все пак, както е известно, пари се дават срещу подписи на отговорни лица в рамките на процедура по държавна поръчка. Те, после, ако са раздували суми, подлежат на проверки от прокуратурата и т.н. Това, което аз мога да кажа, е, че системата на БДЖ трябва постепенно да се върже към системата в DB и останалите страни от ЕС. А, както е известно, в DB получаваш онлайн информация за това, колко минути е закъснението на всеки един влак на всяка една гара в Германия (гарите там са доста), и на кой коловоз пристига - и, ако има промяна в разписанието, ти казват, че ще бъде на еди-кой си коловоз. Разбира се, има и страшно много друга информация. Не вярвам изграждането на такава информационна система, която да се върже към друга, да е толкова просто и да струва едва ли не толкова, колкото моя блог, в който пускам по един текст през две-три седмици.

  77. 78 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Не ми харесва подходът тук на повечето от пишещите - в такъв смисъл, че почти всеки разсъждава как трябва да му е възможно най-евтино и най-бързо и най-удобно, без да отчита кое е полезното и важно за обществото. Ето го това хлапе по-горе - пише, че имало евтини билети в Германия, не било то 100 евро на 400 км. Не е, ама е. Да, има евтини билети там. И тук има евтини билети - ако си студент, ученик, пенсионер, инвалид, бременна и т.н., те таксуват не 20 лв., ами 10 лв. (грубо). Ама е важна номиналната цена - тази, която е посочена стандартно. Тя се определя от разходите на компанията - които са много. Представете си какво представлява един огромен влак с инфраструктурата, върху която се движи и т.н. - и съответно колко струва това, за да го поддържаш! И сравнете с един автобус - който е просто една голяма кола. Номиналната цена за 400 км по жп е 200 лв. в Германия, а тук е 25 лв. (грубо). Какво означава това? Много неща означава, но трябва да ги разбираш, преди да пишеш, и да мислиш от гледна точка на обществото, а не от позициите "уф, ама само да мога да чопна по-евтино билетче"!

  78. 79 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Кабакчиев,
    Сега няма система за връзка с DC и цената е 30000, а твоят блог, повярвай, е по-сложен за правене от сегашния сайт на Рила. Писах ти и пазарни цени за система, която би имала връзките- далеч под 100000лв е нормален бюджет, защото се пише нещо, което дава заявка по някакъв протокол към сървъра на голямата европейска система и получава прости отговори, които да визуализира. Такова нещо е и плащането с E-Pay примерно, което ти казах с колко код става- под 100-200 реда е, може да стане и с 20-30. Да, въпросът не е към теб защо се плаща толкова, но разбери, че всяко нещо има ПАЗАРНА цена. Не може всяка нормална фирма да оценя изпълнение за аматьорско и да дава на пазара 500-600лв за него максимум, а при липсващи секции сигурно и да не плати поръчката, а БДЖ да се хвали, че плаща само 30000. Събери всякакви такива дупки в бюджета им и ще разбереш защо са на сегашния хал и едва кретат, а хората пътуват с автобуси, където фирмите са частни и не прахосват така парите, съответно купуват нови автобуси, подържат ги, цените са бая приемливи и т.н. Че то сега за товарни превози индустрията предпочита камиони, а не влакове, защото БДЖ са адски скъпи, несигурни и т.н.... И това идва от разхищенията години наред.
    Не коментирам влаковете, а давам пазарната оценка на цената на нововъведението на БДЖ и задавам въпроса защо има такова разминаване между платеното от тях и това, което би платил всеки друг. Да се сещаш, че в България въпросите на високо ниво не се допускат? Да се сещаш, че всичко е съвсем законно, защото е спазена всяка процедура в законите? Това не значи, че не е направена измама, която процедурно е в рамките на законите.

    "Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
  79. 80 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Искрено се надявам числото 30000 всъщност да включва и хардуерно осигуряване - по един нов компютър за всяка касиерка. Тогава поне ще има някаква смислена инвестиция. Или пък PR-отдела на БДЖ да е направил голяма грешка с десетичната запетая. Иначе просто умът ми не може да го побере.

    Damnant quod non intellegunt.
  80. 81 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Пак казвам, че не съм аз човекът, който определя колко пари трябва да се дадат за съответен IT проект. Ако един гражданин, в случая гражданинът атанас, намира, че е извършено престъпление, той не само има право, но дори е длъжен да уведоми за това органите на досъдебното производство. Ама гражданинът тогава ще каже: че то в тая държава няма прокуратура! И може би ще е прав. Но въпреки това е длъжен да уведоми прокуратурата, а след това да пише тук.
    И гражданинът атанас да бъде така добър да не обяснява, че държавната фирма много харчи, а да прочете горе това, което и аз съм написал, как частни автомобилни фирми, някои от които произлизащи дори от БДЖ, незаконно конкурират железницата, защото имат лобита в парламента. Не, че в БДЖ всичко е наред, но и това е работа на гражданите, и в частност атанас. Избират се с години такива парламенти и такива правителства, които не дават възможност в Бг да има железница. Това е в резюме.

  81. 82 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 843 Весело

    До коментар [#44] от "Красимир Кабакчиев":

    гусин кабакчиев, моля, посетете германия преди да говорите глупости.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  82. 83 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 488 Неутрално

    За какво спорите изобщо - резултатът от прехваления сайт е НУЛА - какъв е смисълът да се извършва покупка в рамките на 2-3-4 дни, барабар с 5 лева банкова такса (което било удобно за пенсионерите - за тях 5 лева са БОЛ пари, при условие, че самия билет на баща ми е 7 лева!!!) и накрая да се ходи на крака до не знам си какво бюро Рила, което сигурно няма офиси по гарите.

    И това само за България.
    При положение че никога не ми се е случвало да няма места, че да треперя и да драпам да си купувам билет с такива перипетии.

  83. 84 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Кабакчиев,
    Има проблем с пускането на оплакване на гражданин Х за такова нещо- води се в съда, че той няма пряк интерес да съди(Т.е. по закон гражданинът атанас или кабакчиев не може да сезира никой- било то съд или прокуратура.). Другият проблем е в това, че чисто документално всичко ще е наред- има си документи с подписи, обосновки и т.н., а просто бая хора явно са некадърни да дават експертни оценки във ведомствата или са заинтересувани от това да се пропиляват парите. Не знам и не би трябвало да го мисля, ако държавата работеше- просто би трябвало да има процедура за проверка на пазарните цени при държавните поръчки, оценка на работата по тях от независим одит и такива неща. Нормално е човек да е изнервен, като така източват парите му. Твоите доводи са колко важно било за обществото да има железница и как заради това не трябвало да искаме да е евтина, удобна, а да борим конкурентите й, как е важно да не следим колко се източва, а да подържаме структурата, която източва. Е, това честно е позиция на овца, а не на гражданин. И пак ти казвам- не може по законите ни да се подаде сигнал от гражданин за такъв случай, няма процедури, които да могат да послужат за проверка, всичко е по процедурите, както винаги, но просто не е уместно някой да поръча система за 500-600лв чисто изпълнение, да добави плащане за външни консултанти, прекалено надута техника или каквато и да е друга схема 20000, чрез това да източи яко държавата и да изпере комисионната си, а ние да мълчим.
    Транс Софт от 2006 насам има в портфолиото си точно два сайта представени на своя сайт. Единият вече не работи. Двата са на болници и са чисто информативни без никакви данни, резервации и т.н.(от останалия активен се вижда, че са били по 10ина странички с малко текст). Въпреки това са избрани точно те при цена 30 до 60 пъти над пазарната и това е гордост. Е, ще се нервирам, защото на мен държавата всеки месец се чуди какви данъци да ми удържи, за да налива пари в БДЖ, че било нужно на Кабакчиев и неговата идея за общественополезно.

    "Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
  84. 85 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#72] от "Красимир Кабакчиев":

    известна част от това което казвате е верно, но пак подковано с известна доза глупости.
    как един мейл( щото сегашната система на БДЖ е само и единствено това) може да е обвързана със системата за електронно купуване на билети в европа?
    между другото, за повечето международни влакове, особено с прекачване, дори в любимата ви германия (където живея от доста години) не може да се купуват билети онлайн.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  85. 86 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#81] от "Красимир Кабакчиев":

    Там е работата, че вероятно всичко е законно. И да, голяма част от проблемите на БДЖ са от лошо управление. Вярно е това, което казвате, за конкурентните превозвачи, близки до властта. Интересите на фирмите, които строят пътища, също са от значение. А дори и да пренебрегнем тези фактори, знаем, че кърпенето на дупки в асфалта носи повече политически активи, отколкото поправянето на релси -- така че железниците винаги са оставали на заден план (с изключение на софийското метро, с което Борисов се хвали през ден). И все пак с едно кадърно управление на предприятието всичко това щеше да се компенсира донякъде. За съжаление управлението явно е некадърно. Не разбирам от железници, но разбирам от ИТ и икономика, затова стоя зад думите си -- ако фактите наистина са такива, каквито са посочени в статията, то този проект противоречи на всякакъв здрав разум.

    Damnant quod non intellegunt.
  86. 87 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 843 Весело

    До коментар [#78] от "Красимир Кабакчиев":

    абе кабакчиев, кво ти разбира на тебе главата от ценообразуване?
    какво значи номинална цена???
    има разлика между инфраструктурата в булгаристан и германия, има разлика в качеството на услугата, има разлика в заплатите на персонала.
    я сметни колко влакови билета (от твоите любими номинални) можеш да си купиш с твоята заплата, и колко един немски доцент, и после ми разправяй, че в бг влака бил евтин.
    някой се опита да ти го обясни, ама не вдяваш- цената на влака в германия 5 мин преди да тръгне той е за туристи. цената за реално пътуващите е друга- купи си 3 дни преди това билет и ще видиш, да не говорим пък за картите с намаление, които всеки може да си купи (т.е. тва със студентите и пенсионерите пак са пълни глупости). или може би ДБ продава на загуба????

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  87. 88 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#38] от "Musashi":

    Но удобно пропускаш да споменеш и цената за Шикансена Токио - Осака (дист. 540 км) е ¥13,240 или $147 и отделно около $5 такса за закупуване.
    За сравнение цената със самолет на JAL е ¥20,400 или $225 и стига двойно по-бързо, ако не броиш времето за бординг и превоз до аерогаата. С него се изравняват.

    Тая цена е горе долу съпоставима с това което се плаща за Маглев и в Германия и в Китай - твърде скъпо удоволствие, над ¢20 на километър.

    За справка - БДЖ иска за София - Солун София - €15. Това прави под ¢2 на километър - 10 пъти по-тънко.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  88. 89 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 534 Неутрално

    БДЖ на това ако му казва уленение...
    Че то направо да отидеш в това бюро и да си купиш билет предварителна продажба. Хем ще спестиш такста банков превод.

    "One-upmanship is the systematic and conscious practice of making one's associates feel inferior and thereby gaining the status of being "one-up" on them.
  89. 90 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#88] от "Десен":

    значи навсякъде качеството си има цена, което обаче е съпоставимо със стандарта на живот в съответната държава. както някой вече по-горе каза, аз също нямам против да плащам примерно вместо 20лв, с 50% повече-30 лева за билет до варна, но да пътувам 4 часа, а не 8, и да не смърди на кефенф, и да има климатик и т.н.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  90. 91 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Почвам да отговарям.

    До коментар [#82] от "beatles":

    Всяка година прекравам по 20-30 дни в Германия.

  91. 92 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#84] от "атанас":

    (1) НЯМА НИКАКЪВ проблем с пускането на оплакване на гражданин Х. Едно е воденето на гражданско дело, СЪВСЕМ ДРУГО е сигнал до прокуратурата. Законът е ясен: всеки гражданин, научил за извършено престъпление, е ДЛЪЖЕН да съобщи на съответен орган! Не ме карайте да цитирам, че нямам време. Атанас, ограмотете се правно, тогава пишете по правни въпроси! Аз не разбирам от програмиране и ценообразуване, но от право разбирам.
    (2) Моите доводи са, че трябва да има железница и едновременно с това тя да е евтина и удобна! А конкуренцията се осъществява ПО ПРАВИЛА. От това също РАЗБИРАМ ДОСТА, но не мога да го обяснявам всичкото! Нямам време.

  92. 93 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#85] от "beatles", който пише: "между другото, за повечето международни влакове, особено с прекачване, дори в любимата ви германия (където живея от доста години) не може да се купуват билети онлайн."

    Кой е твърдял, че за всички влакове се купуват билети онлайн? И изобщо за какво спорим? Нали твърдяхте, че 400 км не били 100 евро. Да, ама не. 100 евро са. Това е номиналната цена - която гони железницата, за да съществува. Тя не може да се достигне за всички пътници - трябва да се пускат билети с намаление и пр. Но ценообразуването сочи СТАНДАРТНА цена 100 евро за 400 км. За хубавите влакове, разбира се. Това е истината.

  93. 94 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#86] от "chernobyl":

    Управлението на една фирма, която е 100% собственост на държавата (каквато е и обсъжданата), е ПОВЕРЕНО НА ПОЛИТИЧЕСКАТА ВЛАСТ В СЪОТВЕТНИЯ МОМЕНТ. Тя пряко управлява фирмата - съответно трябва да намери кадърни хора, които оперативно да я управляват и т.н. Така че да се пише, че управлението на една държавна фирма е некадърно, е равностойно на това, че тези, които са на власт в съответния момент, са некадърни.
    И възниква един друг важен въпрос, нали: ЗАЩО Т.Н. НАРОД Е ИЗБРАЛ НЕКАДЪРНИ УПРАВНИЦИ, ЩОМ УПРАВЛЕНИЕТО НА СЪОТВЕТНА 100% ДЪРЖАВНА ФИРМА Е НЕКАДЪРНО.
    Говоря принципно.

  94. 95 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#87] от "beatles":

    Абе, хлапе, никой не е казал, че няма разлика между инфраструктурата в булгаристан и германия и т.н. Първо чети какво пиша, после спори! А, ако сметнем колко влакови билета може човек да си купи тук и колко един немски доцент, може би накрая тукашната популация ще се окаже на сметка. Раздбира се, че влакът в Бг е по-евтин, отколкото би трябвало да бъде. И причината е нелоялната конкуренция от шосето.
    Хлапе, аз си вадя хляба с тия неща, така че не пиши глупости и не обяснявай на баща си как се правят деца!

  95. 96 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Кабакиев, като "колега" на Атанас, бих ти казал, че поне 95% от нещата, които той пише са истина, при теб е горе-долу обратното...
    Това д.ф.н. пред името ти "дървен философ по натура" ли означава - съжалявам за личната нападка, но не се сдържах след всичките ти празни приказки.

    simple mind
  96. 97 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#96] от "senser":

    атанас може би разбира от програмиране и цени за съставяне на сайтове, но това още нищо не значи.
    А нещо, което аз съм казал, може до не е вярно, ама трябва да се посочи кое е то.
    Иначе става една глупотевина.

  97. 98 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 410 Неутрално

    До коментар [#97] от "Красимир Кабакчиев":

    Само ще посоча два цитата:

    "В Германия ИЗОБЩО НЯМА АВТОБУСИ! В други страни има, но има конкуренция. Нямаш пари - хайде в автобуса."

    и малко след това:

    "Разбира се, че автобуси има, не, че изобщо няма, но нека да подчертаем 2 неща.
    ...
    второ КОНКУРЕНЦИЯТА МЕЖДУ автобус и железници е строго регламентирана."

    Да не говорим за главните букви, с които си го написал, явно с цел да подчертаеш, че автобуси няма.

    За доста от другите неща, които си написал също може да се поспори, но това вече тотално ще измести темата, която така или иначе явно ти убягва, а именно, че БДЖ е платила 30К лв. за нещо, което хем не върши никаква работа, хем струва неколкократно под платеното.

    simple mind
  98. 99 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#98] от "senser":

    Хем не знаете и не разбирате, хем не Ви увира тиквата! Повтарям, че вече 10 г. прекарвам 20-30 дни всяка година в Германия (Западните провинции). Ей-сега ще докажа, че в Германия ИЗОБЩО няма автобуси. Говорим, разбира се, условно. разбира се, че има автобуси между селцата, както има и международни линии (които могат да те вземат във вътрешността в последния момент и пр., ако имат свободни места). Отиваме на http://www.deutschebahn.com/site/bahn/de/start.html. Пишем, например Munich-Ulm (два големи града в Бавария). И кво? Ще ти предложат рейс? Ще предложат - ТРЪНКИ! Сега ще го дообясня.

  99. 100 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 838 Неутрално

    В bahn.de има опция да поискаш да пътуваш само с автобус. За тази цел, след изписване на двата града (Мюнхен, Улм) задаваш опция Erweiterte Suche, след това Erweiterte Verkehrsmittelwahl. Дават ти се 10 възможности - влакове, такси и пр., вкл. автобус. Махаш чавките от всичко, оставяш само автобус. И кво? Ами кво. Казват ти: Sehr geehrte Kundin, sehr geehrter Kunde, leider konnte zu Ihrer Anfrage keine Verbindung gefunden werden. Ха-ха-ха!
    С други думи: автобус ТРЪНКИ! Ерго, когато Кабакчиев казва, че в Германия ИЗОБЩО няма автобуси, това си е така, разбира се, с някои условности. Е, сега опитай София-Пловдив и да видим дали няма автобуси.
    ЧЕТЕТЕ, бе, МИСЛЕТЕ! И ЧАК ТОГАВА ПИШЕТЕ И СПОРЕТЕ СЪС ЗНАЕЩИТЕ!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах