Регистрация
28 юли 2010, 12:20

Лазар Груев: Съдът не е армия или полиция, че началникът да казва как да се решават делата

От Павлина Желева Всички статии на автора
Последна промяна в 13:44 на 28 юли 2010, 3377 прочитания, 44 коментара
За разлика от армията, полицията и прокуратурата съдилищата не са изградени на принципа на йерархичност и подчинение, а председателят на който и да е съд, включително и на върховния, не е началник на съдиите. Това заяви днес шефът на Върховния касационен съд Лазар Груев. Коментарът му беше по повод на изявлението на премиера Бойко Борисов, че Груев трябва да се извини за това, че преди време Методи Иванов - един от обвинените за член на групата "Килърите", е бил осъден само на пробация за незаконно притежание на оръжие.

Шефът на ВКС припомни, че ако председателят на един съд се намеси в решаването на дадено дело, това би било грубо нарушение на закона. "Както досега, така и за в бъдеще, българският съд ще решава делата единствено и само въз основа на доказателствата и на закона. В съдебната зала съдията има една религия и това е справедливостта и има една Библия и това е законът. Само така България ще остане демократична и правова държава, достоен член на Европейския съюз", каза Груев.

"Институциите следва да си партнират, да си взаимодействат в рамките на техните конституционни правомощия, защото само така те ще могат да свършат онази работа, която българите очакват от тях", допълни той.

След изказването на Борисов се оказа, че Методи Иванов всъщност е сключил споразумение с прокуратурата и затова присъдата му е пробация, а не затвор. Това предизвика премиера да поиска от главния прокурор Борис Велчев да провери случая и ако прецени, да накаже обвинителя, сключил сделката с Иванов.

Днес Велчев заяви, че няма как да накаже прокурора, тъй като той от година и половина не работи в държавното обвинение. Освен това главният прокурор каза, че е проверил делото и в него няма нищо притеснително.
  • Зарче
Етикети
44 коментара
 
Преглед на профил

гт

Рейтинг: 2170 Весело
  • 1
  • 12:27
  • 28 юли, 2010

То, въпросът е, всъщност, какво е българският съд, господине груеве!

Оценка
-30 +57
 
Преглед на профил

krasi_99

Рейтинг: 238 Разстроено
  • 2
  • 12:31
  • 28 юли, 2010

Понеже премиера ни е спечифично "образован" ще му простим незнанието, но ще се извини ли поне на Лазар Груев за обидите който наприказва за този случай по негов адрес?

Оценка
-52 +71
 
Преглед на профил

smehur_co

Рейтинг: 663 Гневно
  • 3
  • 12:32
  • 28 юли, 2010

Вън!

Вяра. Надежда. Любов.

Оценка
-20 +45
 
Преглед на профил

lz2

Рейтинг: 3941 Неутрално
  • 4
  • 12:35
  • 28 юли, 2010

До коментар [#1] от "гт":

Отговор: Съдът в българия е придатък на комунистическата мафия.Там работят отявлени комунисти и техните отрочета.Те не искат реформи. Искат,да си правят моабетите с мутрите,да решават делата в техен интерес,да са част от мутросъсловието,да правят каквото си искат,както преди десети.
И,сакън! Никакви реформи! Разваляте им рахътлъка!

ПравописА е поле за изява на неграмотните!

Оценка
-39 +68
 
Преглед на профил

Рол

Рейтинг: 300 Неутрално
  • 5
  • 12:36
  • 28 юли, 2010

"В съдебната зала съдията има една религия и това е справедливостта и има една Библия и това е законът"

има и адвокат който е касата за дарения и прокурор който продава индулгенции

Оценка
-13 +57
 
Преглед на профил

naturisten

Рейтинг: 1423 Неутрално
  • 6
  • 12:37
  • 28 юли, 2010

Българският "съд" в момента е ЕДНА РАЗПАСАНА КОМАНДА, чиято АНАРХИЧНА структура и опериране беше заложено в началото на прехода на червените олигарси от политическа към икономическа власт. Целта беше заграбването на всички възможни материални ресурси в тяхна полза да протече без никакви правни последици и те да узаконят своите, придобити чрез откровена кражба, активи.
Ето затова "съда" не е съд и са необходими КАРДИНАЛНИ мерки за тоталната подмяна на принципите, законите и изпълнителите в тези "съдилища". Първата стъпка са НОВИТЕ СПЕЦИАЛИЗИРАНИ СЪДИЛИЩА. Успех!

Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!

Оценка
-27 +61
 
Преглед на профил

4ardafon

Рейтинг: 523 Неутрално
  • 7
  • 12:37
  • 28 юли, 2010

Не знам дали българският съд има началник, но и Борис Велчев, и Лазар Груев излязоха от шинела на началника Гоце Първанов.

Оценка
-17 +61
 
Преглед на профил

bgkurshum

Рейтинг: 692 Неутрално
  • 8
  • 12:43
  • 28 юли, 2010

До коментар [#2] от "krasi_99":

Няма да се извини.

Мутрата съзнателно и последователно унищожава държавността. След една година на власт в България няма парламент и МС. "Четвъртата власт" и тя се надупила. Съдебната система щом не се починява трябва да се омаскари и унижи. На мутрата не му трябва държава.

Оценка
-39 +56
 
Преглед на профил

smehur_co

Рейтинг: 663 Разстроено
  • 9
  • 12:43
  • 28 юли, 2010

Поганец! Заради такива като Груев България за 20 г. от 9 млн. се стопи на 6 млн. Вън!

Вяра. Надежда. Любов.

Оценка
-27 +52
 
Преглед на профил

naturisten

Рейтинг: 1423 Весело
  • 10
  • 12:46
  • 28 юли, 2010

До коментар [#8] от "bgkurshum":

А каква "държава" имаше при Симо и тройната - МЕЧТА. Да ГРАБИШ с пълни шепи. А сега - няма. За вас. И май няма да има.

Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!

Оценка
-24 +44
 
Преглед на профил

.dru

Рейтинг: 471 Неутрално
  • 11
  • 12:48
  • 28 юли, 2010

Лазар Груев: "Съдът не е армия или полиция, че началникът да казва как да се решават делата"

Иван Григоров /предшественикът на Лазар Груев/: "Работата на съда не е да се бори с престъпността, а да раздава правосъдие!"

Абе от къде ги намират тия, бе?!?

Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.

Оценка
-27 +48
 
Преглед на профил

Пламен Борисов

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 12
  • 12:56
  • 28 юли, 2010

Никой не иска от председателя на ВКС да нарежда на отделните съдии как да решат конкретно дело, но доброто управление на правосъдието, за което г-н Груев отговаря, изисква сходните случаи да се решават еднообразно. Това означава председателят на ВКС да се погрижи да няма дискриминационна и още по-малко противоречива съдебна практика. Все още сходни правни казуси се решават по брутално противоречив начин. Това прави правосъдието непредвидимо и безполезно. Как да се доверят хората на правосъдието, като то може да реши и така и онака?!

Оценка
-6 +63
 
Преглед на профил

smehur_co

Рейтинг: 663 Неутрално
  • 13
  • 12:58
  • 28 юли, 2010

Вижте кой е този плазмодий: на кого е бил съветник, как е избран от ВСС !(Колко от членовете на ВСС са контактували с Красьо Черния?)
Изводът може да бъде само един: Реформа на съдебната система с този червей не може да се осъществи.
Изходът от ситуацията е само един: оставка и ВЪН!
http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=1122380

Вяра. Надежда. Любов.

Оценка
-19 +45
 
Преглед на профил

navy

Рейтинг: 1384 Неутрално
  • 14
  • 13:48
  • 28 юли, 2010

До коментар [#11] от ".dru":

Какво се чудиш ?
Делата против престъпноста е само част от работата на съда.Полицията следствието и прокуратурата трябва да се борят срещу престъпноста и да има обвинителни актове с достатъчно доказателства вкарани в съда.
Друг е въпросът дали наистина съда раздава Правосъдие и дали наисина началникът не казва как да бъде решено едно дело.

Оценка
-9 +26
 
Преглед на профил

tralala2010

Рейтинг: 1003 Неутрално
  • 15
  • 14:19
  • 28 юли, 2010

До #4 lz2
"отявлени комунисти и техните отрочета"
Би ли ми казал чии отрочета са твоите идоли ББ и ЦЦ и сигурно 99.9% от ГЕРБ.

Оценка
-24 +24
 
Преглед на профил

latcho59

Рейтинг: 672 Неутрално
  • 16
  • 14:32
  • 28 юли, 2010

Съдебната власт защитава правата и законните интереси на гражданите, юридическите лица и държавата.
Съдебната власт е независима. При осъществяване на своите функции съдиите, съдебните заседатели, прокурорите и следователите се подчиняват само на закона.На въпроса, вълнуващ всекиго - какво беше постигнато през 20-годишния преход и какво не, първият демократично избран президент Желю Желев отговори: „Каква я мислехме, каква стана".

Оценка
-10 +25
 
Преглед на профил

Роко 7

Рейтинг: 107 Неутрално
  • 17
  • 14:51
  • 28 юли, 2010

До коментар [#4] от "lz2":
А правителството и парламента чии придатъци са. На баба ти Гицка от Гинци ли, или на лаврентий.

Оценка
-9 +12
 
Преглед на профил

Роко 7

Рейтинг: 107 Неутрално
  • 18
  • 14:54
  • 28 юли, 2010

До коментар [#15] от "tralala2010":

Грешиш, 100%!

Оценка
-11 +9
 
Преглед на профил

wreck

Рейтинг: 2627 Неутрално
  • 19
  • 14:59
  • 28 юли, 2010

До коментар [#16] от "latcho59":

Няма да разберат, какво им казвате.

Отчайващата безграмотност на управляващите е функция на невежеството на техните избиратели. Това е национален Алцхаймер.

You should never underestimate the predictability of stupidity .

Оценка
-16 +23
 
Преглед на профил

A10

Рейтинг: 16 Весело
  • 20
  • 15:17
  • 28 юли, 2010

Как да се решават делата не казваше ли Красьо Черни?? Който пък беше човек на друг по-голям човек?? Хубаво е да се знае само кой може да казва...?? Съдът е независим даже от собствения си народ, но за какъв народ става дума?!
Народе???

"Същественото е невидимо за очите."

Оценка
-9 +20
 
Преглед на профил

lubenmark

Рейтинг: 15 Любопитно
  • 21
  • 15:28
  • 28 юли, 2010

Те са държава в държавата. За Лазар Груев и сие законите са самите те. Това са най-големите престъпници на България - 85% от прокурори, съдии и адвокати. Затова Жельо Желев отговори много точно - каква я мислехме, каква стана.

Оценка
-8 +23
 
Преглед на профил

Красимир Кабакчиев

Рейтинг: 1367 Неутрално
  • 22
  • 15:29
  • 28 юли, 2010

Какво правосъдие раздава т.н. съд можете да видите в блога ми: http://kkabakciev.blogspot.com/ Там можете да видите още как, сезирано два пъти за погазване на Конституцията от съда, на който е председател, лицето Груев или отговаря йезуитски, или позорно мълчи:
http://kkabakciev.blogspot.com/2009_10_01_archive.html
Не може да сезираш председател на съд с твърдение - истинно, разбира се, че съдии в поверената му институция погазват Конституцията, и то да ти мълчи насреща! Това може да стане само в България!
Да, това лице е кадрови избраник на агент "Гоце"! А злите езици говорят, че е било и комсомолски секретар на ЮФ на СУ. Ако някой тук има точна информация, нека да я сподели, моля!

Красимир Кабакчиев, д.ф.н. http://kkabakciev.blogspot.com/ http://kkabakciev.blog.bg/

Оценка
-13 +16
 
Преглед на профил

naturisten

Рейтинг: 1423 Неутрално
  • 23
  • 15:38
  • 28 юли, 2010

До коментар [#12] от "Пламен Борисов":

Да не забравяме делото Борилски. Там на първо разглеждане обвиняемите бяха оправдани от Търновският съд, ако не се лъжа. В последствие, бяха осъдени на по 10-11 години затвор. И даже се укриваха известно време. Пълен ФАРС!

Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!

Оценка
-4 +24
 
Преглед на профил

зограф

Рейтинг: 283 Неутрално
  • 24
  • 15:41
  • 28 юли, 2010

На този мазен субект, въпреки гръмкото си положение като председател на върховния касационен съд, не трябва да обръщаме внимание.
Назначен от тройната коалиция, съдия Груев перманентно защитава статуквото, саботира правителството, подхвърля нелепи намеци, пресмехулно гледа на усилията на Борисов и Цветанов за справяне с мафията.
Колко ли време ще трябва да търпим този кретен?

Оценка
-7 +17
 
Преглед на профил

naturisten

Рейтинг: 1423 Весело
  • 25
  • 15:42
  • 28 юли, 2010

До коментар [#16] от "latcho59":

Цитирам те:
"Съдебната власт е независима...от закона."

Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!

Оценка
-7 +9
 
Преглед на профил

wreck

Рейтинг: 2627 Неутрално
  • 26
  • 15:47
  • 28 юли, 2010

"Съдебната власт защитава правата и законните интереси на гражданите, юридическите лица и държавата.
Съдебната власт е независима. При осъществяване на своите функции съдиите, съдебните заседатели, прокурорите и следователите се подчиняват само на закона."
-----------------------
това е откъс от едно произведение, което не си чел. К
азва се Конституция на Република България.
Нямаш проблем. Тиквата и Цецо също не са го чели.

You should never underestimate the predictability of stupidity .

Оценка
-12 +13
 
Преглед на профил

naturisten

Рейтинг: 1423 Неутрално
  • 27
  • 16:08
  • 28 юли, 2010

До коментар [#26] от "wreck":

"При осъществяване на своите функции съдиите, съдебните заседатели, прокурорите и следователите се подчиняват само на закона."

Това добре. Сега да се върнем изначало. Мислиш ли, че е редно, човек който притежава бойно огнестрелно оръжие и взривове да бъде пуснат под гаранция? Значи куцат двете променливи в уравнението: или ЗАКОНА, или "съдиите, съдебните заседатели, прокурорите и следователите". И двете трябва да бъдат променени. А да те питам нещо и аз:
1. Къде кадрува Красьо Черничкият?
2. Защо съдии и прокурори плащат десетки и стотици хиляди, за да са на постове "Председател на ххх съд"?
3. Чии съпруги са хотелиерки по морето - на съдии и прокурори ли или на полицаи?
4. Чии дъщери са социално слаби и като такива строят хотели по морето - на съдии и прокурори или на полицаи?

Като ми отговориш на тези, ще ти задам и други...

Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!

Оценка
-7 +11
 
Преглед на профил

zenola

Рейтинг: 485 Неутрално
  • 28
  • 16:09
  • 28 юли, 2010

До коментар [#12] от "Пламен Борисов":

Мога само да изразя подкрепа към единственото стойностно мнение.

Оценка
-1 +9
 
Анонимен потребител

****

  • 29
  • 16:13
  • 28 юли, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

 
Преглед на профил

niakoi_si

Рейтинг: 1368 Неутрално
  • 30
  • 16:31
  • 28 юли, 2010

Груев казва: "В съдебната зала съдията има една религия и това е справедливостта и има една Библия и това е законът. "

Абе мамин златен умничък, а какво правим когато въздаването на справедливост противоречи на закона? Както е в голяма част от случаите. Бандюгата, защото закона винаги има пролуки чрез които си измивате мръсните ръчички.

Май четете библията като дявола - евангелието, та затова и религията ви е толкоз стока. Пардон справедливостта както вие си я разбирате.

Оценка
-2 +8
 
Преглед на профил

Музар

Рейтинг: 3142 Неутрално
  • 31
  • 16:34
  • 28 юли, 2010

И от мен + за Пламен Борисов #12.

Още нещо да обърна внимание: това, че става дума за бивш прокурор да не е някаква индулгенция? Или г-н Главният прокурор смята, че само наказания по Кодекса на труда може да има и правомощията му са само на ТРЗ?

Има много такива "сделки" с прокурор, които изглеждат безумни за човек със здрав разум. Не знам как изглеждат в очите на юристи, но за мен са куци. Дори по-скоро са някаква форма на амнистия, като при това в нея участват от всички нива на правосъдната система.

Има и още един вариант - да няма никакви доказателства и чрез сделката да се изработва някаква "успешна стастистика" за прокуратурата и полицията. Щото доколкото знам, признаването на вината и без сделка води до по-малко наказание. А сделка трябва да се сключва, ако обвиняемият даде допълнителни доказателства или спомогне за залавянето и осъждането на по-опасни престъпници. А не е само, защото "всичко си бил казал" и следствието минало по-бързо и евтино!?!?!?

Били ли са изпълнени всички!!! условия за сключване на сделка? Ако не са били, за такива действия си има текстове в НК! Какво като вече прокурорът работи другаде? И това да се каже от баш прокурора на бг-то?

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут. "Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

painkiller1983

Рейтинг: 23 Неутрално
  • 32
  • 16:41
  • 28 юли, 2010

Просто като погледнеш - Бойко /пожарникарче/ и Цецко /даскал/ по физическо да дават акъл на мастити юристи, като Лазар Груев и на целия ВСС и ти става ясно каква пародия е управлението на страната. Картинката се запълва от
- Цецка?!, недоразумението начело на парламента /а преди нея там бяха професор Герджиков, Пирински, академик Сендов и сега - госпожа Цецка, ужас/
-Фидоска - тая карикатура
-Лъчко и т.н. клоуни. Жалка картинка сме, жалкаааа!

Оценка
-5 +3
 
Преглед на профил

mikewolf

Рейтинг: 610 Любопитно
  • 33
  • 16:41
  • 28 юли, 2010

До коментар [#26] от "wreck":

Това произведение не беше ли продиктувано от идеолога на комуно-мутренския преход твоя учител и наставник Андрей Луканов?
И все пак най отгоре на всички власти трябва да е народа (нищо, че на теб не ти харесва българския народ защото не си българин).
И как по това произведение българския народ може да упражнява това право?

Veritas non semper nos liberi

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

Ганю

Рейтинг: 15 Любопитно
  • 34
  • 16:53
  • 28 юли, 2010

Любопитни са ми коментарите на младежите под тази статия. Съгласен съм, че т.н. "съд" в БГ е в услуга на червено-синята олигархия (най-вече щото е създаден от нея). Но имам въпрос: на кого мислите, че служи правителството на Царят-Слънце на мат'риала? Управниците в ГЕРБ са 80% милиционери + сътрудници на ДС (и/или деца на такива) + любовницата на БоБо - милиардерката Цветка ..ха-ха... Та после да не стане "га ядохте кифтетата, що не ривахте" ..ха-ха

Айде сполайте, бай ви Ганя екс- Балкански

Оценка
-3 +5
 
Преглед на профил

mdaa

Рейтинг: 319 Неутрално
  • 35
  • 17:03
  • 28 юли, 2010

Kато не е армия и полиция, защо давахте на Красьо по 200 000 ?
Я, да ви върне парите!

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

.dru

Рейтинг: 471 Неутрално
  • 36
  • 17:16
  • 28 юли, 2010

До коментар [#23] от "naturisten":

Делото "Борилски" май още го обжалват.

И следващата инстанция се услушва, дано междувременно се създаде ситуация, благоприятна за убийците, та да ги оправдае.

Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.

Оценка
+4
 
Преглед на профил

Цезар

Рейтинг: 1840 Разстроено
  • 37
  • 17:33
  • 28 юли, 2010

Груев и ти като Небръснатият сте подлоги на мафията от босове олигарси групировки начело със Черепухата .

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

ivanchoLA

Рейтинг: 2468 Весело
  • 38
  • 17:34
  • 28 юли, 2010

Съда е в услуга на обществото и като се У'сере, трябва да се извини и да си го изчисти. Не знам що тия си милят че са толкова недосегаеми и велики, тъи като е ясно и сички им го казаха че нещо не се справят. А що просто не прекопират структурат ана правораздаването от Щатите и Англия ами се опитват да откриват топлата вода ?!?!

Americans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

****

  • 39
  • 17:35
  • 28 юли, 2010

Този коментар беше изтрит в 17:37 на 28/07/2010 от неговия автор.

 
Преглед на профил

naturisten

Рейтинг: 1423 Неутрално
  • 40
  • 17:37
  • 28 юли, 2010

До коментар [#36] от ".dru":

Нека. Още по-добре ще е, ако се гледа в новите спец-съдилища. Там може и 20г. да им лепнат за зверството.

Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

tonitod

Рейтинг: 1311 Неутрално
  • 41
  • 17:50
  • 28 юли, 2010


Явно нещата пак опират до това, че сделката с прокуратурата е законна, но от гледна точка на общественото мнение далеч не е морална.
Но в България юридическо определение на „морал” няма и поради това не подлежи на тълкуване.
Не спазването на закона и сключването на сделки, а чувството за мярка е проблемът ви, уважаеми съдии и прокурори!

".... Една вяра от шарки ако се води и по картинки ако се равнява, къде ѝ е началото, хеле пък де ще ѝ иде краят...."

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

wreck

Рейтинг: 2627 Неутрално
  • 42
  • 22:36
  • 28 юли, 2010

До коментар [#41] от "tonitod":

доколкото си спомням, елементът "морал" беше изключен в последната редакция на НК.
Оттам и многото прокурорски споразумения.

You should never underestimate the predictability of stupidity .

 
Преглед на профил

latcho59

Рейтинг: 672 Неутрално
  • 43
  • 09:17
  • 29 юли, 2010

До коментар [#25] от "naturisten": Глупав и неграмотен е убийствена комбинация, ама и да ме цитира..... “олеле!”

 
Преглед на профил

barcelonski

Рейтинг: 2806 Весело
  • 44
  • 10:58
  • 29 юли, 2010

ГРУЕВ,
НИЕ ТИ ПЛАЩАМЕ 13, 14 И 15 ЗАПЛАТА ...
НЕ НИ ГОВОРИ КАТО НА СТУДЕНТКИ ПЪРВИ СЕМЕСТЪР В РЕКТОРАТА ...
ТАКАВА НИ Е "СЪДЕБНАТА ПРАКТИКА" > "ВИСЯЩИ ДЕЛА" - БОЛЕЖКИ - "СТАВАТ НЕГОДНИ ДОКАЗАТЕЛСТВАТА" - КРАСЮ ЧЕРНИЧКИЯ

НАКРАТКО = НЕПУКАЩИ ОТ НИЩО "НЕЗАВИСИМИ МАГИСТРАТИ" / "НЕЗАВИСИМИ СЪДИИ" ...

ДОЛУ ПЪРВАНОВЩИНАТА <<<->>> ДОЛУ БЕСЕПАРЩИНАТА >>>>>>>>>>>> ДОЛУ СОЦ.-ПРОСТАЩИНАТА <<<<<<<<<

Оценка
+1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Абонамент
Аонамент за Капитал Daily
Абонирайте се и получавате ПОВЕЧЕ
  • Допълнителни издания
  • Остъпка за участия в събития
  • Отстъпка за реклама
Абонамент