Регистрация
06 окт 2010, 13:55

Борисов: Осигуровките не се повишават, а се връщат към стари нива

От Деница Ватева Всички статии на автора
Премиерът Бойко Борисов обяви, че тълкуването на медиите, че осигурителната вноска се повишава (с 3 процентни пункта, както вчера се договориха социалният министър и синдикатите), не е правилно, защото "тя се възстановява на предишните нива". ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

70 коментара
 
Преглед на профил

Музар

Рейтинг: 3352 Весело
  • 1
  • 13:57
  • 06 окт, 2010

Ще има да ручаме жабета...

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут. "Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд

Оценка
-7 +106
 
Преглед на профил

niceprson

Рейтинг: 3305 Неутрално
  • 2
  • 14:02
  • 06 окт, 2010

О Господи , колко си прост !?

Не се страхувайте, че се движите бавно, а само ако стоите на едно място.

Оценка
-19 +126
 
Преглед на профил

Хриси

Рейтинг: 2723 Гневно
  • 3
  • 14:04
  • 06 окт, 2010

Еййййй, голям циник излезе Тиквеника!!!!

Купуването и продаването на овце не е престъпление.

Оценка
-14 +112
 
Преглед на профил

merkel

Рейтинг: 1321 Неутрално
  • 4
  • 14:09
  • 06 окт, 2010

Не наиситна свалиха осигуровките с 2% пункта преди няколко месеца......но защо въобще ги свалиха тогава??????

Оценка
-23 +46
 
Преглед на профил

BBC

Рейтинг: 497 Неутрално
  • 5
  • 14:09
  • 06 окт, 2010

100% е прав! Жалко, че му трябваше толкоз време да го проумее!

Инфантилните народи се изтребват сами!

Оценка
-46 +26
 
Преглед на профил

elfromsof

Рейтинг: 62 Гневно
  • 6
  • 14:11
  • 06 окт, 2010

Дано не трагне да лцзстановява всичко на старите нива

Оценка
-6 +39
 
Преглед на профил

ironhorse

Рейтинг: 1206 Неутрално
  • 7
  • 14:12
  • 06 окт, 2010

Винаги една държава е толкова по-зле колкото повече доход разпределя.
Аксиома доказала се във времето.

Бойко не слуша Дянков, и аз ако бях щях да си подам оставка.
С комунизъм никой не епрокопсал. Чавес е нагледен пример за късопаметните.

Разочарован съм !!!!

Оценка
-20 +60
 
Преглед на профил

lara_croft

Рейтинг: 361 Неутрално
  • 8
  • 14:13
  • 06 окт, 2010

Проблема в БГ е в Синдикатите. Те не защитават интересите на работниците, а дори играят против тях.

Синдикатите в БГ защитават интересите на безработните, на пенсионерите и на държавните чиновници. Понякога оказват и влияние в полза на някоя политическа партия или бизнес. Но никога до сега не съм видяла нито едно тяхно действие в полза на заетие в реалната икономика.

Настискът върху правителството за увеличение на соц.осигуровки и за запазване на годините на пенсиониране е поредното доказателство. Искат работещите да плащат повече пенсии.

Най-разумното поведение на работодателите е подмолно да осигурят пари и ресурси за създаването на нов синдикат. Които да защитава интересите на работещите в реалния сектор и частния бизнес.

Защото интересите на работниците и работодателите съвпадат на 90%.

Оценка
-16 +52
 
Преглед на профил

Цецо

Рейтинг: 1913 Неутрално
  • 9
  • 14:14
  • 06 окт, 2010

Те това си е тепегьозлък. Айде покрай другото да припомня, че оня ден в парламента беше внесен проектобюджета и съпътстващи промени в законите подписани и от Боко. А днеска казва на идиотите в НС, че им е дал глупости. Е идиотите ще се съгласят, благодарят за откровената оценка и ще ръкопляскат.

Оценка
-7 +69
 
Преглед на профил

merkel

Рейтинг: 1321 Неутрално
  • 10
  • 14:15
  • 06 окт, 2010

Най-накрая:

Бос на БНБ сменя Симеон Дянков

Подуправителят на БНБ Калин Христов ще спасява финансите на държавата! 39-годишният нов министър на финансите минава за твърд защитник на валутния борд. Започва кариерата си в централната банка, после последователно е съветник на бившия шеф на валутния борд Мартин Заимов и на шефа на БНБ Иван Искров.

Той е библиоман. Казва, че разделя денонощието си на три, една-трета за работа, една-трета за книги и една-трета за сън. “Не гледам телевизия и нямам нужда от телевизор”, твърди бъдещият ковчежник, който се ползва с подкрепата на Синята коалиция.

Оценка
-29 +19
 
Преглед на профил

The.Teacher

Рейтинг: 1011 Неутрално
  • 11
  • 14:19
  • 06 окт, 2010

"Ще я свалим, когато мине кризата"

Т.е. ще я свалят точно преди следващите парламентарни избори, след които е много вероятно да има нова тройна коалиция - Атака+Синята коалиция+ГЕРБ.

Най-добрата млада българска група - GO WEEK - http://vbox7.com/play:a19ecc055c :-)

Оценка
-19 +22
 
Преглед на профил

незнайния войн

Рейтинг: 588 Разстроено
  • 12
  • 14:20
  • 06 окт, 2010

Гарантирам Ви че няма да бъде само това. Сигурен съм, че до края на годината ще вдигнат максималния осигурителен доход, което ще накара повече тесни специалисти да си викат такси за летището...

Аз все още чакам... но АКО ТОЯ ОЛИГОФРЕН ВЪРНЕ ПРОГРЕСИВНОТО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, което той ще направи със сигурност за да оближе гъза на плебеите с 320 лева заплата, гласували за него - то тогава И АЗ СЕРИОЗНО щЕ СЕ ЗАМИСЛЯ...

Тотю Тъпунгера отдавна му е трън в гъза плоския ДОД...

"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered." George Best

Оценка
-14 +68
 
Преглед на профил

heineken

Рейтинг: 632 Неутрално
  • 13
  • 14:20
  • 06 окт, 2010

Ми мноо просто ве Боко, като не ти се плащат пенсии, още от утре вдигаш с 15 г. възрастта за пенсиониране на твоите любимци от Министерството на Всичките Работи. И приемате правилник в който 600 000 привилегировани почват да си плащат на общо основание, като всички.

И тогава ще настане положение, при което ще ти се иска отново да измъчваш друарчета по поляните на Банкя, или да пазиш дядо Тодор, или Симеон, или двамата вкупом.

Оценка
-3 +61
 
Преглед на профил

merkel

Рейтинг: 1321 Неутрално
  • 14
  • 14:21
  • 06 окт, 2010

Андреас фон Белов:
"Ангела Меркел никога нямаше да дойде при управлението на тройната коалиция"
5 Октомври 2010

Липсата на сигурност за чуждите капиталовложения в България и регресът на двустранните икономически отношения е един от въпросите, които германският канцлер Ангела Меркел ще повдигне по време на визитата си в София. Това казва във вторник пред радио Дойче веле Андреас фон Белов, ръководител на софийското бюро на фондация "Конрад Аденауер", която е близка до оглавявания от Меркел Християн-демкортически съюз в Германия, както и до Европейската народна партия (ЕНП), чийто член е ГЕРБ.
"Визитата на германския канцлер в България трябва да се разглежда като част от ред посещения в няколко страни, малки държави членки на Европейския съюз. Преди България Меркел посети Литва и Латвия, а след София ще отиде и до Букурещ. С това канцлерката иска да покаже, че и малките страни в Европа са важни за Общността - и те имат тежест в нея. Освен това Меркел демонстрира своята лична заинтересованост от развитието на България, страна, която й е присърце", казва Андреас фон Белов.

"Не мога да си представя, че германският канцлер щеше да посети България по време на управлението на тройната коалиция. Но тя идва сега при премиера Бойко Борисов. В Европа се забелязват усилията на сегашното правителство в София да се справи с корупцията и престъпността, макар че не всичко върви по мед и масло", казва Фон Белов, който е оптимистичен по отношение на политическата воля за реформи в правосъдието и останалите проблемни области.

Ангела Меркел ще посети България на 11 и 12 октомври. В дневния ред на програмата й са четири основни точки - среща с премиера Бойко Борисов, разговори с президента Георги Първанов, публична лекция и среща с представители на бизнеса, обяснява Андреас фон Белов.

Той посочва, че Меркел със сигурност ще обърне внимание и на двустранните стопански отношения. В тях се наблюдава регрес, защото германските инвестиции в българската икономика осезаемо намаляха, казва фон Белов и изброява възможните причини за това:

"Една от отрицателните страни на българския инвестиционен климат е липсата на правна сигурност за чуждестранните капиталовложения. Несигурността произтича от проблемите в съдебната система. В представените на Бойко Борисов оплаквания на Германо-българската индустриално-търговска камара се посочва, че когато една мошеническа фирма в България фалира, нейните собственици не могат да бъдат привлечени под отговорност. Това е така, защото те успяват да се измъкват, като продават, в кавички, пропадналото предприятие на бедни и социално слаби. С този трик се осуетява събирането на задълженията на длъжниците", казва Андреас фон Белов:

"В България има много фирми, които плащат минимални заплати, а остатъкът дават на работниците си под масата. Така си спестяват част от плащанията към социални и пенсионни фондове, което вреди на конкурентноспособността на изрядните към фиска германски и други задгранични предприемачи. Това също е причина за отлива на германски капиталовложения от България, макар че анкетите показват желание на по-голямата част от предприемачите да заздравят позициите си в страната. Данъчната система в България е атрактивна за тях, а оплакванията им са най-вече по отношение на качеството на професионалното образование в страната.

Така че упреците са главно към работата на българската съдебна система, особено в сферата на търговското право. И Ангела Меркел ще потърси информация по тези проблеми по време на визитата си в София."

Ангела Меркал няма да донесе новини за някакво предсрочно отваряне на германския трудов пазар за българи, тъй като това е разписано да стане във времето до 2014 година.

"Загрижеността в тази насока идва по-скоро от факта, че самата България се нуждае от висококвалифицирана работна сила. Може и да звучи екзотично, но случаят с привличането на Лотар Матеус за треньор на българския национален отбор по футбол е точно такъв. Според мен е важно не само да има емиграция на качествени хора от България, но и имиграция на такива хора към страната", казва Андреас фон Белов, ръководител на софийското бюро на фондация "Конрад Аденауер".

Оценка
-21 +8
 
Преглед на профил

svoboden

Рейтинг: 1269 Неутрално
  • 15
  • 14:21
  • 06 окт, 2010

Тоя е или шизофриник или нас мисли за такива. Какво ни интересува какво бил направил Станишев. Нали сегашните управляващи определят сегашните пенсии. Обяснения от типа на пенсиите са такива защото са такива са за детската градина. Както и това, че вместо да отговаря на нашия въпрос "Защо държавата е в криза", той ни обяснява че държавата е в криза.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2syZ4YpRkrE

Оценка
-4 +50
 
Преглед на профил

molesan2

Рейтинг: 1874 Неутрално
  • 16
  • 14:23
  • 06 окт, 2010

В резултат на народния вот идвам на власт.давал съм преди изборите някакви обещания и за блбагодарност към избирателите бързам още в началото да изпълня поне нещо от тях.Намалявам осигуровките/ама без всякаква обосновка,изчисления,логика-това не са силните страни на ББ/,хей така,от популизъм,защото искам да бъда обичан.След време поради икономическата логика,която съм пренебрегнал,връщам старите нива,които са били по-високи,т.е.,повишавач осигуровките.Ама според ББ това не е повишение,а връщане към нещо предишно!!!!!Ето това е ББ,материал български.

Оценка
-2 +48
 
Преглед на профил

Graf

Рейтинг: 3121 Разстроено
  • 17
  • 14:25
  • 06 окт, 2010

До коментар [#7] от "ironhorse":

"Винаги една държава е толкова по-зле колкото повече доход разпределя.
Аксиома доказала се във времето."
Да!
Финландия. Швеция. Дания. Швейцария. Германия. Белгия. Холандия.
Закъсали са го като кучето на нивата. Висят пред ковчежника на България за заеми, Жорко Ангелов ги тегли на кантар и им обяснява, че докато не смъкнат преразпределението под 48% и го докарат до българските 37% от БВП няма да им отпуснем и лев. Горките реват, тръшкат се, сополи и други екскременти по пода, а гордите българи, с доход като в Зимбабве ходят наперено около просещите подаяния...

Указание за гербери: "Всяко нещо трябва да се прави толкова просто, колкото е възможно. Но не по-просто! "

Оценка
-28 +31
 
Преглед на профил

Раз печки, раз кюнци

Рейтинг: 0 Весело
  • 18
  • 14:26
  • 06 окт, 2010

Абсолютно.. бяха по-високи към 37% .. това е една от сламктие за които комунетата могат да се хванат

" Бог ме е благословил с богатство и ще ми иска отчет "

Оценка
-23 +3
 
Преглед на профил

aircraft_carrier

Рейтинг: 521 Неутрално
  • 19
  • 14:29
  • 06 окт, 2010

Ако ще ги връща да сваля здравната с 3%.Бойко Бойко язък ти за каратето.Както каза вече и др.Иванов ти си женччо по страхлив дори от комсомолеца Жан.Пътя е друг ама трябва да си мъж.
1 Намаляване щата на МВР
2 Държавни служители армия полиция съдебна система започват да си плащат осигуровките
3 Борба с кражбите в здравеопазването жесток контрол включително отнемане на лекарски права и затвор
4 Неплащащите здравни и пенсионни осигуровки не получават пенсии и безплатно здравеопазване а си плащат.Гарантиране само на животоспасяване.
5 Проверка на инвалидите и преустановяване плащането на инвалидни пенсии на такова които получават и пенсия за стаж и възраст.
6 Намаляване на пенсиите като временна мярка
И чак на седмо място повижаване на осигуровките.

Оценка
-3 +73
 
Преглед на профил

Стария Бен

Рейтинг: 286 Неутрално
  • 20
  • 14:32
  • 06 окт, 2010

Нагъл селски простак.

Оценка
-2 +47
 
Преглед на профил

aceton

Рейтинг: 535 Весело
  • 21
  • 14:36
  • 06 окт, 2010

До коментар [#8] от "lara_croft":

Всъщност се интересуват единствено от собственото си добруване.

Оценка
+20
 
Преглед на профил

gradinko

Рейтинг: 1338 Неутрално
  • 22
  • 14:49
  • 06 окт, 2010

"Нищо не ме кара на най-бедната и болна държава в Европа да й вдигна пенсионната възраст сега" - а кое те кара да вдигнеш данъците бе, пожарникарче лъжливо? Не се мори, и сам мога да си отговоря - липсата ти на тестикули и мозък, сакън да не излезе някой държавен метил на протест или да трябва да се напрегнеш да измислиш някоя реформа.

Айде връщай се на нивото си на пазач, че управлението на държава е малко по-сложно от физкултурата.

gradinko.bg

Оценка
-1 +59
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 236 Неутрално
  • 23
  • 14:54
  • 06 окт, 2010

Алоу, критикарите, спомняте ли си когато ме оплюхте дружно когато казах -
СПРЕТЕ ПЕНСИИТЕ!

А сега същото квичите лицемерчета ниедни.
Ще дойдете на моето, ама бавно.

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-28 +6
 
Преглед на профил

cobanmaala

Рейтинг: 1739 Неутрално
  • 24
  • 14:57
  • 06 окт, 2010

Голямата уста Б.Б. плещи глупости и хич не му пука какво е казал вчера,та камо ли да си спомня какво е казал оня ден.Питат го защо вдига осигуровките ,като е обещавал обратното в предизборната програма,а той в отговор- щато сме в криза.Ами когато обещаваше не бяхме ли в криза?Ако тогава /2009г/ не сме били в криза,защо обвинява предишните,че в 2008 не мислили за кризата.Логика на милиционер.

Оценка
-1 +46
 
Преглед на профил

VIVA_BG

Рейтинг: 689 Неутрално
  • 25
  • 14:59
  • 06 окт, 2010

ББ "Да се снишим докато мине бюрята", а икономиката кучета я яли.
От тая простотия ще страда най-много дребния и среден български бизнес. Чуждия капитал контролира монополите и банковата система, а там разходите за заплати са малка част от оборота.
Направи съкращения в МВР и псевдоармията бе гове.о. Като тройната е гласувала увеличение на пенсиите ти защо не го отмени. Да не би да нямаш мнозинство в парламента. Ама не ти стиска минжитурка гад.а.

БОГ ДА БЛАГОСЛОВИ БЪЛГАРИЯ !

Оценка
-6 +41
 
Преглед на профил

babameca

Рейтинг: 214 Любопитно
  • 26
  • 15:06
  • 06 окт, 2010

ЩЕ РЕВЕТЕ ЗА КОСТОВ!

Щото Командирът поне разбира нещо от икономика....

Оценка
-21 +39
 
Преглед на профил

heineken

Рейтинг: 632 Неутрално
  • 27
  • 15:10
  • 06 окт, 2010

Като ще връща старото положение, поне да е изцяло.

Той - управител на ИПОН и още 100-200 фирми в съдружие.

Цецко - шофьорин и даскал по физическо.

Цецка - на струга, или в общината.

Брад Пицко - финансист нумер 3 в световен масштаб.

Оценка
-2 +35
 
Преглед на профил

Боги

Рейтинг: 559 Любопитно
  • 28
  • 15:15
  • 06 окт, 2010

До коментар [#17] от "Graf":

примерите ти са неадекватни - там не живеят чугунени комунистичеки тикви като теб, затова и при тях такава система работа що годе добре

два незабравими шлагера - приземяване, приземяване, приземяване и партизан за бой се стяга: www.vbox7.com/play:1356c939 | www.youtube.com/watch?v=REPbxIYDHKs

Оценка
-20 +12
 
Преглед на профил

danakoplatec

Рейтинг: 791 Неутрално
  • 29
  • 15:16
  • 06 окт, 2010

Време е за оставка на цялото сборище, наречено правителство! Хора, отворете си очите! Какво правим, накъде вървим? Управляващите творят глупост след глупост. Да си ходят - всяко друго правителство, дори служебно ще е по-добро! Съгласен съм всяка година да си давам парите за избори, отколкото да ме управляват некадърници! Ако трябва ще гласуваме, докато управляващите се научат да работят за хората, а не за собствените си интереси!

Оценка
-2 +40
 
Преглед на профил

palermo88

Рейтинг: 1251 Неутрално
  • 30
  • 15:38
  • 06 окт, 2010

Айде стига с тия тъпи смотани пенсии , че ми писна . Голямата част от шибаните пенсии се осигуряват я от дъщерята , я от сина . И в крайна сметка кога най-после ще се помисли и за младите , които сякаш са забравени или са на гости временно в БГ . Нали като няма икономика и добри заплати всичко ще се срива и пак никога пенсиите няма да взимат свясно възнаграждение за миналия си труд . Затова шибайте младите дето работят данаци , ддсета , простотии всякакви , даже осигуровката не с 10 ми със 100 % я дигнете да се оправи системата , пък недейте реформи да правите , че лекарите на стачка ще излезнат и стана страшно ...

Оценка
-4 +17
 
Преглед на профил

merkel

Рейтинг: 1321 Неутрално
  • 31
  • 15:42
  • 06 окт, 2010

Иван Костов: Бялата мафия стана бяла олигархия

Синята коалиция няма да подкрепи вота на недоверие към правителството на г-н Бойко Борисов, защото този вот се прави от страна на БСП и ДПС. Това са двете политически формации, носещи най-голяма вина за нещата в здравеопазването. Това каза съпредседателят на Синята коалиция Иван Костов, предаде репортер на Агенция „Фокус”. Ние ви предупреждавахме 8 години, че отглеждате бяла мафия. Бялата мафия стана бяла олигархия. Тези неща се случиха затова, защото разстроихте целия ход на реформата. Разстроихте я, защото не я разбирахте, коментира Костов. Вие разстроихте основните жалони на здравеопазването, коментира депутатът. Той добави, че Илко Семерджиев е бил съден 9 години заради искането да въведе електронната система за контрол на средствата на НЗОК. По думите му тази система е необходима.
Има основания в обвиненията за източване на Здравната каса, например с инвазивната кардиология. Тези хора разстроиха точно тази система и по този начин саботираха въвеждането на здравната реформа, каза Костов. Той се обърна към новоизбрания здравен министър д-р Стефан Константинов с думите: „Създайте тази система, за да знаете всеки ден какво се случва в здравеопазването. Така ще спрете течовете. Има как това да се контролира, но беше саботирано”. Според Костов около 6,4 млрд. лв. са изтекли от НЗОК за 9 години за лечение на все по-намаляващото българско население.
По повод подготвяното споразумение между правителството и БЛС лидерът на ДСБ каза, че то е „пълна декапитулация на политическата система, на правителството, на всичко”. „Такова безчинстване от страна на каквато и да е организация не може да има. Най-важните хора в здравеопазването са пациентите”, каза Костов.

Оценка
-13 +26
 
Преглед на профил

pch

Рейтинг: 139 Весело
  • 32
  • 15:43
  • 06 окт, 2010

"Борисов: Осигуровките не се повишават, а се връщат към стари нива"
И тоя яко се оака, че вече миризмата му не се търпи
Боко, кат не мойш да управляш за какъв грездей си там, стой си в пожарната, тъпа кратуно мутренска

Оценка
-2 +38
 
Преглед на профил

Yadada

Рейтинг: 591 Гневно
  • 33
  • 15:50
  • 06 окт, 2010

Наглостта няма край!

БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised

Оценка
-1 +30
 
Преглед на профил

Мърмор

Рейтинг: 761 Неутрално
  • 34
  • 15:53
  • 06 окт, 2010

До коментар [#19] от "aircraft_carrier":

Уважаеми, с позволение една корекция и една добавка към мерките, които сте изредили. По т.4 "...Неплащащите здравни и пенсионни осигуровки не получават пенсии и безплатно здравеопазване а си плащат..."; Добре, но какво да правим с невнасящите осигуровки, т.е. с работодателите, които откровено мамят и държавата, и собствените си наемни работници!?
И например т.7. Осигуряване на реална осигурителна база, а не на минимална

Оценка
-2 +10
 
Преглед на профил

Milen.Ivanov

Рейтинг: 620 Неутрално
  • 35
  • 15:57
  • 06 окт, 2010

Че Борисов е ГЬОНСУРАТ не е новина. Ама и джурналята (с изключение на някои) му задават въпроса угоднически. Четеш текста от предизборната програма и питаш: това вие ли сте го "гарантирали", да или не. И нататък в същия стил.

пръмовица (кунева) не е нито като-лич-ка, нито като-гъЗ-ка. Тя е една същинска ГЪСКА!

Оценка
-1 +31
 
Преглед на профил

Краси

Рейтинг: 718 Неутрално
  • 36
  • 15:59
  • 06 окт, 2010

Никога повече, няма да гласувам за тях, очевидно трябва да си търсим по- добро място за живеене.

Оценка
-4 +28
 
Преглед на профил

Milen.Ivanov

Рейтинг: 620 Неутрално
  • 37
  • 16:00
  • 06 окт, 2010

До коментар [#29] от "danakoplatec":

"Да си ходят - всяко друго правителство, дори служебно ще е по-добро!"

За съжаление(!) хич не си прав. Почти всяко друго правителство - освен някакво съвсем утопично наистина дясно - щеше да е по-зле. А правителство на гоце направо ще ни потопи.

НО, този факт хич не ми пречи да псувам правителството, което заслужава!

пръмовица (кунева) не е нито като-лич-ка, нито като-гъЗ-ка. Тя е една същинска ГЪСКА!

Оценка
-16 +14
 
Преглед на профил

nevena99

Рейтинг: 296 Неутрално
  • 38
  • 16:10
  • 06 окт, 2010

хахахахаха...това вече беше нагло.като си се издънил,поне си го признай...

Оценка
-2 +24
 
Преглед на профил

merkel

Рейтинг: 1321 Неутрално
  • 39
  • 16:13
  • 06 окт, 2010

Премиерът Бойко Борисов раздаде автографи на опозицията в НС

Министър-председателят Бойко Борисов раздаде автографи на депутатите от опозицията, предаде репортер на Агенция “Фокус”. След като цял ден премиерът бе подканван от БСП и ДПС да се появи в пленарна зала заради дебата около вота на недоверие и избора на нов здравен министър, той дойде по време на последното изказване от трибуна. На излизане от залата Борисов мина покрай местата на Коалиция за България и даде автограф на депутата Михаил Миков върху принтираната си снимка. Като видяха това, останалите депутати от Коалиция за България също поискаха автографи от премиера и подадоха листата с принтираната му снимка. Той пък не им отказа.

Оценка
-12 +11
 
Преглед на профил

old__bg

Рейтинг: 288 Гневно
  • 40
  • 16:26
  • 06 окт, 2010

До другарите политолози,политовози,политоведи,политоблееееееди,тъпотолози,простополози и всички други „лози” и „веди” … Престанете да драскате глупости и да давате съвети!

ИЗЛЕЗТЕ НА УЛИЦАТА И ПРОТЕСТИРАЙТЕ !!!

Освен,ако не ви е гот САМО да гледате турски сериали и Биг Брадър ДОКАТО мафиотите и управниците не ви изсмучат и последната капчица кръв !!!!!!!!!!!!!!!

http://angelyordanov.blogspot.com/2009_04_01_archive.html

Като ви го разправя дедо ви му цъкате минусите ... Хайде сега пак цъкайте минусите , бетонни глави !
Пак ние , дъртите, ли трябва да вземем " командването " - нали сте много знаещи и можещи ?!...

Оценка
-5 +13
 
Преглед на профил

Reveal

Рейтинг: 866 Неутрално
  • 41
  • 16:53
  • 06 окт, 2010

Точно по вдигането на пенсиите си пролича, че сегашните са мade in Катарино. Дело беше на предишните със съучастието на сегашните, тъй като те дойдоха на власт и ги плащат така увеличени и днес. И тъй като вече е пределно ясно, че злия маг

Доган дърпа конците в трети пореден мандат трябва да се обърне внимание на един малък детайл в днешното изказване на неговия най-изявен сценичен работник спечелил възхитата на главния слуга който го нарече "съвършен политик". Та завършека на речта където бе поставен акцента за възможноста

на алтернативата е всъщност една догадка за оценката на поддемократичните възложители на главния слуга. Ако тази оценка е негативна, то главния слуга няма да изкара повече от два-три месеца и ще бъде изтеглен за да го запазят евентуално за заместник на доносниcat.

Le Reve Always |||

Оценка
-4 +6
 
Преглед на профил

Николай Колев

Рейтинг: 719 Неутрално
  • 42
  • 17:07
  • 06 окт, 2010

Животът е трагедия за чувстващите и комедия за мислещите.Лабрюйер Истината,горчивата истина.Стендал

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

svoboden

Рейтинг: 1269 Неутрално
  • 43
  • 17:22
  • 06 окт, 2010

До коментар [#39] от "merkel":

Тоя не се усеща и като го бъзикат!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2syZ4YpRkrE

Оценка
-1 +12
 
Преглед на профил

zumm

Рейтинг: 479 Гневно
  • 44
  • 17:36
  • 06 окт, 2010

РЕЧНИК НА ЛЕГАЛНИТЕ ДЕФИНИЦИИ ЗА НЕГРАМОТНИ УПРАВНИЦИ, СИНДИКАЛИСТИ И МЕДИИ:

Тъй като няма изрично уредено в нормативен акт съдържанието на долуописаните термини, по аналогия на най-близкото уредено, съгл. ЗКПО:
1. Осигурителна основа- сумата, върху която се изчислява дължимата осигуровка. В момента осигурителната основа, съгл. КСО е минималният осигурителен праг. Всяка година се вдига.
2. Осигурителна ставка- процентът, с който се умножава осигурителната основа. Това всяка година управляващите намалят и лъжат, че намаляли осигуровката.
3. РАЗМЕР НА ОСИГУРОВКАТА- /по аналогия с чл.6 ЗКПО/ ОПРЕДЕЛЯ СЕ, КАТО ОСИГУРИТЕЛНАТА ОСНОВА СЕ УМНОЖИ ПО ОСИГУРИТЕЛНАТА СТАВКА.

СЕГА, АКО ОБИЧАШ, УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ГЕНЕРАЛ-ЛЕЙТИНАНТ- ПРИМИЕР- ДОКТОР БОРИСОВ, МИ ВЪРНИ СТАРИТЕ НИВА НА ОСИГУРОВКАТА, НЕ ОТ ПО-РАНО, ОТ МИНАЛАТА ГОДИНА!!! Беше 76,7 лв, щото тази година "ми я намали" на 100,80 лв.

ХАЙДЕ! БЪДИ МЪЖ И СПАЗИ ДУМАТА СИ!

Който е готов да отстъпи първородството за паница леща, не заслужава нито първородство, нито леща.

Оценка
-1 +13
 
Преглед на профил

kimba3

Рейтинг: 3076 Гневно
  • 45
  • 17:59
  • 06 окт, 2010

Слушайте кво мошенници . "Честните" бизнесмени и олигарси съсипаха следните промишленни отрасли : 1 . енергетика; 2. химическа индустрия; 3. лека промишленност;4 . тежка промошленност , да изреждам ли още ? Изсякоха и изнесоха на безценица вековните гори на България ! Унищожиха с презастрояване девственните кътчета на страната ни и продължават да го правят обезценявайки с всяка минута качеството на предлаганият от тях туристически продукт ! Тези наглеци са вградили в темелите на бизнеса си труда и здравето на милиони български пенсионери ! И сега имат наглостта да им се зверят ?!? Що за безочливи мафиоти и тъпанари трябва да са , за да не разберат , че те са причина за днешното състояние на държавата ни ?

Оценка
-7 +9
 
Преглед на профил

korektor

Рейтинг: 561 Неутрално
  • 46
  • 18:14
  • 06 окт, 2010

Костов му каза да намали медийните си изяви, а той на пук нон-стоп бълва глупости!!!

Оценка
-3 +13
 
Преглед на профил

Димитров

Рейтинг: 725 Неутрално
  • 47
  • 18:16
  • 06 окт, 2010

Тоя да си вземе шибаните министри ида ходи да си ги шиба тях. Но това за тях няма да е шибане, а ще е споделяне.

Оценка
-2 +11
 
Преглед на профил

bgkurshum

Рейтинг: 610 Неутрално
  • 48
  • 18:45
  • 06 окт, 2010

Простотията и наглостта достигнаха нови върхове.

Оценка
-1 +13
 
Преглед на профил

БАЙ АВРАМ

Рейтинг: 0 Весело
  • 49
  • 18:58
  • 06 окт, 2010

До коментар [#46] от "korektor":

Костов БИЛ КАЗАЛ?!))
А що не си го гушнете тоя костов и ...))

Оценка
-4 +9
 
Преглед на профил

kilgore

Рейтинг: 221 Гневно
  • 50
  • 19:02
  • 06 окт, 2010

"Осигуровките не се повишават, а се връщат към стари нива"

Ти няма да паднеш от власт, а само ще отидеш в опозиция...

И кнов вхере ъоу лиже! (кирилица ис нот деад!)

Оценка
-2 +12
 
Анонимен потребител

****

  • 51
  • 19:29
  • 06 окт, 2010

Този коментар беше изтрит в 19:30 на 06/10/2010 от неговия автор.

 
Преглед на профил

4i4e

Рейтинг: 408 Неутрално
  • 52
  • 19:30
  • 06 окт, 2010

ТИ НИКОГА НЕ ПОВИШАВАШ БЕ ЧОВЕК ,ТИ САМО НАМАЛЯВАШ.И ГОРИВАТА ГИ НАМАЛИ И ТОКА И ПАРНОТО,А ЗА ГАЗА ПА ДА НЕ ГОВОРИМЕ КВО ПОНИЖЕНИЕ МУ ТУРИ,АКЦИЗА НА ЦИГАРИТЕ И НЕГО, ХОРАТА СА СЕ ТРОВЯТ С БОКЛУЦИ ЗАРАДИ ТЕБЕ,МОГА ДА ИЗБРОЯВАМ ОЩЕ МНОГО, АМА АЙДЕ ДРУГ ПЪТ.

Оценка
-2 +14
 
Преглед на профил

АК

Рейтинг: 486 Неутрално
  • 53
  • 20:21
  • 06 окт, 2010

За забележителен принос в повишаване на данъчно-осигурителната тежест, от името на признателните данъкоплатци, номинирам Борисов и синдикатите за анти-наградата "Голям квадратен".

Оценка
-3 +12
 
Преглед на профил

ohubohu

Рейтинг: 286 Неутрално
  • 54
  • 21:10
  • 06 окт, 2010

Тоя защо е още жив?

Оценка
-2 +9
 
Преглед на профил

ulian123

Рейтинг: 87 Неутрално
  • 55
  • 21:24
  • 06 окт, 2010

до 19
"Намаляване на пенсиите"
Баща ми има над 15 години в мината и получава 230лв. на колко да му намалят пенсията та да може да препитава себе си и майками,която е безработна от 3 год.
Относно повишението на осигуровките ,искам да попитам колко от Вас плащат или плащаха реалните осигуровки.Повече от половината ми приятели продължават да получават "пари на ръка".
Защо да не криминализираме това ?

Оценка
-4 +8
 
Преглед на профил

Без коз

Рейтинг: 1274 Неутрално
  • 56
  • 21:30
  • 06 окт, 2010

До коментар [#4] от "merkel":

работа да иам

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

Мани

Рейтинг: 2061 Весело
  • 57
  • 21:48
  • 06 окт, 2010

"Няма инструмент, при който сваляш осигурителната вноска и вдигаш пенсиите при неработеща икономика и да имаш възможност да го покриеш," коментира той повишението на пенсиите от правителството на Тройната коалиция.
...
Ми къде си тръгнал голям да го вадиш предизборно, като нямаш инструмент?

One Man** Show

Оценка
-2 +10
 
Преглед на профил

ь

Рейтинг: 3942 Неутрално
  • 58
  • 21:50
  • 06 окт, 2010

"Премиерът Бойко Борисов обяви, че тълкуването на медиите, че увеличената осигурителната вноска (с 3 процентни пункта, както вчера се договориха социалният министър и синдикатите) е на практика повишение на данъци, не е правилно, защото "тя се възстановява на предишните нива" oт 2009-2010 г." -

След като прочетох горния текст "на глас", се чу силен трясък от банята ми )) Писна ми! Отиде поредната мивка
Явно "тръгваме да се връщаме" на стари нива! Какво ли ще е следващото завръщане?

Простотията ходи по хората! Затова обичам животните!

Оценка
-3 +10
 
Преглед на профил

Мани

Рейтинг: 2061 Весело
  • 59
  • 21:52
  • 06 окт, 2010

До коментар [#1] от "Музар":
"Ще има да ручаме жабета..."
...
Това е ясно! "Осигуровките не се повишават, а се връщат към стари нива". И все повече хора ще си задават въпроса: "А защо тогава не се върнем и към стари правителства?". Което май е целта на мероприятието.

One Man** Show

Оценка
-2 +9
 
Преглед на профил

Мани

Рейтинг: 2061 Весело
  • 60
  • 22:01
  • 06 окт, 2010

До коментар [#15] от "svoboden":
"...на нашия въпрос "Защо държавата е в криза", той ни обяснява че държавата е в криза."
...
Хих, ...естествено! Кризата е криза, защото е криза. Правителството да не е факир, та да влияе антикризисно. Кризата ще мине, когато мине. Да не е ледников период, я!

One Man** Show

Оценка
-1 +9
 
Преглед на профил

VitaminX

Рейтинг: 489 Неутрално
  • 61
  • 00:50
  • 07 окт, 2010

Това ми звучи като от „1984“. Шоколодовите дажби се намаляват от 20 на 15 грама, но във „Таймс“ излиза голямо заглавие, че се увеличават от 10 на 15 гр. Нещо подобно беше в книгата.

Missão dada é missão cumprida!

Оценка
-2 +9
 
Анонимен потребител

****

  • 62
  • 02:01
  • 07 окт, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

 
Преглед на профил

Mickey

Рейтинг: 1673 Неутрално
  • 63
  • 05:35
  • 07 окт, 2010

На Мутрата, ако му клъцнат тиквата, просто ще му върнат ръстта от младежките му години)))) Не друго!

"Борисов: Осигуровките не се повишават, а се връщат към стари нива"

Изгони ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай БСП пак ! )

Оценка
+11
 
Преглед на профил

Храбър

Рейтинг: 4154 Неутрално
  • 64
  • 08:00
  • 07 окт, 2010

Тоя съвсем сериозно почна да цитира бай Тошо и решенията на БКП/БСП от неговото време.

Бившите тоталитаристи се възползват най-много от демокрацията!

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

****

  • 65
  • 09:01
  • 07 окт, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

 
Анонимен потребител

****

  • 66
  • 09:07
  • 07 окт, 2010

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

 
Преглед на профил

Naschenec

Рейтинг: 300 Разстроено
  • 67
  • 09:46
  • 07 окт, 2010

До коментар [#19] от "aircraft_carrier":

+++++++++++++++++++
Изпрати го на Боко Тиквата !
Дано нещо влезе в празното пространство между ушите му !!!

Ненавиждам цензурата , мразя цензурите !

Оценка
+3
 
Преглед на профил

Делян Делчев

Рейтинг: 1860 Неутрално
  • 68
  • 14:06
  • 07 окт, 2010

До коментар [#4] от "merkel":

Не ги свалиха а ги прехвърлиха към здравната вноска. Намалиха социалната с 2% а увеличиха здравната с 2% и смисълът бе реформата и в двата сектора - в здравната допълнителните 2% трябваше да създадат резерв за вторият стълб на здравното осигуряване - частният, който пък поради естеството на интереса си ще (и щеше да е единствен в това) контролира разходите и измамите в здравната система.
В социалната смисъла на намаляването на вноската бе намаляване на безработицата, комбинирано с увеличаване на белите данъкоплатци в кризата, което щеше да се катализира с увеличаване на пенсионната възраст за да се запази съотношението потенциални данъкоплатци към потенциални потребители на социалната система, което в България - държавата на второ място с най-лошо демографско разпределение в света (заради 20 годишна емиграция ние загубихме 3 милиона данъкоплатци, а не население, повече отколкото държавата е загубила във всичките си войни и въстания в цялата си история до сега) и първа по това в Европа, е животоспасяващо за оцеляването на държавата (увеличаването на вноската не го компенсира а го отлага с 3 години и има доста по краткосрочен ефект от увеличаването на пенсионната възраст).

Вчеращното решение за вдигането на осигуровките с 3 пункта (2 + 1 безработица) е повече отколкото бяха осигуровките при встъпването на Борисов на власт и комбинирано с не намаляването обратно на здравната вноска с 2%, и отблокирването на резерва за частните здравни фондове и превърлянето му в държавното здравеопазване значи следното:
Увеличаване на прякото данъчно бреме с 3%, индиректното (и с добавката от 11-25% кумулативното за 2 бюджетни цикъла увеличение на миинмалният облагаем доход за различните групи професии) е еквивалентно на 4% увеличение (защото предното намаляване на осигуровките с 2% бе компенсирано с увеличаване на облагаемият минимум, който го възстанови обратно).
Прекратяване на реформата в социалната сфера и отлагането и до следващият мандат, без това да решава демографската криза, и следователно да вкарва държавата в по-голямо затъване в проблема.
Спиране на реформата в здравната система с премахването на възможността да има осигурен пълен втори стълб (няма резерв за първоначалното му опериране, тоест той ако въобще се създаде ще трябва да оперира в ограничени сектори докато си натрупа резерв сам, което ще отнеме около 10-20 години - тоест отлагане на реформата с 10-20 години), което означава и премахване на единственият замислен контрол в здравната система или дори допълнителните 500 милиона отпуснати, удвояващи разходи, сега ще изтекат неефективно и болниците пак ще се оплакват от недостиг на пари, без да обясняват как те са изчезнали в разширената корупция.
Всичко това ще се финансира чрез заеми (социалната вноска е необходимо да бъде според изчисления на НСИ на 37% за да компенсира недостига във фонд Пенсия, и то приемайки че това изваждане на пари няма да афектира икономиката, демографското съотношение няма да се влошава и икономиката ще има акумулиран растеж от 3% годишно за няколко последователни години напред - нито едно от тези е ясно, че няма да се случи), които ще се изплащат пак от данъкоплатците и техните деца. Те ще отмъщават с емиграция, и накрая пенсионерско - циганската държава ще се срине заради социалната си система. Тук не става въпрос за намиране на баланс в бъдеще, времето за баланса е отминало и вече е късно, допълнително отлагане още повече влошава вместо да подобрява нещата.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Делян Делчев

Рейтинг: 1860 Неутрално
  • 69
  • 14:21
  • 07 окт, 2010

До коментар [#55] от "ulian123":

Това е некоректно твърдение.
В изречението ти има ирелевантни теми.
На темата за справедливостта въпросът е много прост. Да, не е справедливо баща ти или майка ми да получават такава пенсия, след като са работили цял живот.
Но справедливо ли е малкото налични или неродените деца да плащат по-ранното им пенсиониране с 30 годишни дългове?
Социалната ни система все още прехожда от социалистическото време, когато децата на родителите плащат техните пенсии. Няма държава тук. Дали ти ще им ги дадеш на ръка или ще ги дадеш на държавата чрез данъците си да им ги даде, е едно и също. Парите които родителите ти са събирали, те са ги дали на своите родители, а не са ги събирали за себе си.
Така че за да орговориш на този въпрос за справедливостта, иди попитай баща си, дали ако няма друг избор, би се съгласил да те натовари с 30 годишен заем, чрез бюджетният дефицит, на лихви от минимум 7.5% годишно (колкото държавата ще вземе от пазарите), за да може той да се пенсинира една година по-рано (без дори да обсъждаме повишаването на пенсиите)?
Единственият начин за теб (късно е за родителите ти, или за всеки пенсиониращ се в следващите 20 години, което може да засегне и мен) да има шанс, част от парите които даваш за социални вноски, да покриват твоята пенсия а не на някой настоящ пенсионер, е реформа в социалната система, която от вчера вече се забави с още от 5 до 10 години.

По отношение на втората плоскост - плащането на осигуровките върху реални доходи:
Колко точно плащат върху реални доходи? Ти визираш и то само на вътрешно усещане, че много намаляват реалните си доходи и плащат по-малко.
Но аз знам случаи на хора, които плащат повече, защото получават по-малко от необлагаемият минимум, но плащат осигуровки върху него. И такива случаи има, не малко. Хората предпочитат да имат работа, макар и на по-ниска заплата, отколкото да нямат въобще.
В една икономика всичко е фин баланс. Не можеш да сложиш полицай на всеки човек, за да го следи да си плаща осигуровките. Ако го направиш разходите ти ще са толкова големи, че и 100% данъчно бреме няма да може да ги покрие.
Следователно трябва да ползваш морковна стратегия - да стимулираш хората да си плащат осигровките, вместо да ги крият. Разходът по укриването е еднакъв и за 10 и за 10000 лева. Следователно данъчното бреме трябва да бъде такова, че разходът да не си заслужава. Тоест системата преминава през намаляване на данъчно бреме. Увеличаването има краткосрочен ефект - по-висок приход първата година, позволяващ пренастройване, след което преминава на по-нисък приход комбиниран с по-висока безработица. Съмнявам се че безработните ще се съгласят с теб, че е по добре да има по-големи осигуровки, ако това означава те да са безработни.
Финият баланс е особено нещо, а 100% държавен контрол няма и не може да съществува. Криминализирането на неплащането (каквото е имало и преди) не спасява положението, то само кара хората да се крият по добре, или да уволнят всички служители, които могат и да ги държат на граждански договори, тъй като отговорността там ще е лична. Тоест то ще бъде директен път към безработица.
А за твоя информация, противно на общоприетото мнение, данъчната събираемост в България е една от най високите в ЕС. Тоест няма много на къде да се подобри.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

ahasver

Рейтинг: 2258 Неутрално
  • 70
  • 11:38
  • 08 окт, 2010

Значи Дянков да си стяга багажа.

Оценка
+1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.