Aмериканският университет поведе първата класация в България

Използваните 51 показателя за оценка позволяват и гъвкави комбинации

© Надежда Чипева, Капитал



Бъдещите кандидат-студенти ще могат да правят по-информиран избор към кое висше училище да се насочат с помощта на разработената от просветното министерство и институт "Отворено общество" рейтингова система за оценка на българските университети. Първите резултати от нея бяха представени в четвъртък, като непрекъснато ще се актуализират и ще бъдат достъпни за всички на rsvu.mon.bg.


От анализа им излиза, че засега най-добро кариерно развитие осигурява Американският университет в Благоевград. Средното възнаграждение на неговите възпитаници се доближава до максималния осигурителен доход от близо 2 хил. лв.


За предпочитане е образованието по икономика също е да е от АУБ, защото предоставя най-добро обучение в тази специалност сред всички висши училища. За хуманитарно настроените Софийският университет "Св. Климент Охридски" остава безусловен фаворит. Най-бързо се започва работа с висше по медицина - процентът на безработицата сред завършващите е нулев.



Това са част от изводите на експертите, които са използвали за оценките си 51 показателя, като за базата е послужила информация от държавни институции като НОИ и Агенцията по заетостта, както и социологически проучвания сред студенти, преподаватели и работодатели. Методиката позволява всеки сам да класира университетите според интересите си или да се довери на заложените класации.


Показателно е концентрирането на над половината от студентите у нас (250 хил. души) в едва шест от общо 52-те професионални направления. Това са "Икономика", "Администрация и управление", "Право", "Комуникационна и компютърна техника", "Педагогика" и "Туризъм". Същевременно под една пета от завършилите висше образование работят в сфера, за която са учили.


Има "мегаспециалности", наводняващи страната с висшисти, за които няма поле за реализация, се посочва в анализа. В стремежа към висше образование се откроява и преобладаващият мотив за по-високи доходи, но не чрез квалификацията, а чрез статуса, който осигурява дипломата от университет.

Коментари (180)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 2271 Весело

    Класацията за най-йофтини дипломи?
    Да ти имам УНИВЕРСИТЕТА! Дето всички от БГ-то го завършиха (без най.бедните).
    Иначе следването е скъпо!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  2. 2 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    И... най-добрият университет в България е... частен !Няма по-ефективно от конкуренцията на каквото и да е било равнищо и нищо по-неефективно от държавната субсидия и дотация , защото лош-хубав университета си получава паричките от нашите данъци , а за частника ТРЯБВА да си добър ,за да вземаш такси и да имаш студенти !

  3. 3 Профил на dave
    dave
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Имах си аз, нали сега сме приятели с американците - как иначе.
    Преди 20 години беше Московския университет най-престижен.

    Голям майтап е българската блюдолизка и комплексарска простотия!

    Pulp fiction!
  4. 4 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 2271 Весело

    Оня ден си вървя по Московска и на Дунав спира един чистак-бърсак нов Мерцедес със шофьор до мен и една "патица" (мацка с напомпани устни, не друго) пита къде е Московска 49, Журналистическия факуРтет. Естествено зад гърба ми!
    Явно и това Божие създание беше тръгнало да си взема дипломата!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  5. 5 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 580 Неутрално

    УНСС на първо място в класацията по Икономика и Престиж )))

  6. 6 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2236 Весело

    Утре носете съответната

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  7. 7 Профил на robespierre
    robespierre
    Рейтинг: Неутрално

    Реализацията на специалисите у нас зависи от роднинските връзки. Дори да си завършил право в Бухово, ако баща ти е член на ВСС, нямаш проблеми. Ако нямаш вуйчо владика, отивай да продаваш на пазара. Само в ИТ специалностите правилото за вуйчото не важи. Защото в тази област работят западни фирми, които искат квалифицирани кадри, а не идиоти с връзки.

  8. 8 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    For 2010-11 academic year the fixed cost of education before financial aid is:

    Tuition $ 8,800.00
    Housing $ 1,100.00*
    Student Activities Fee $ 230.00
    Total: $ 10,130.00

    А мерси, за толкова пари може да си намеря много добър университет в САЩ.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  9. 9 Профил на Viali
    Viali
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Лора, сигурна ли си, че не е Софийският уни този, който е повел класацията?
    Да не е пак платена публикацията??

  10. 10
    ****

    Този коментар беше изтрит в 21:00 на 04/11/2010 от неговия автор.

  11. 11 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 5182 Неутрално

    До коментар [#7] от "robespierre":
    Гласвах с "+" за теб отчетената промяна от 2 на 2 се промени на 3 на 5.

    Ако гласувате за предателите на България в БСП, вие я обричате на смърт!
  12. 12 Профил на samir
    samir
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Ей сега Пернишкия ще дръпне напред и ще видим..

  13. 13 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1868 Весело

    И нека хейтът започне СЕГА!

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  14. 14 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 2271 Весело

    До коментар [#11] от "Храбър":
    Щото и други четат и гласуват, затова!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  15. 15 Профил на Кептн
    Кептн
    Рейтинг: 695 Разстроено

    "Същевременно под една пета от завършилите висше образование работят в сфера, за която са учили"

    без коментар...

  16. 16 Профил на Viali
    Viali
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Лора, класацията вече е достъпна, можеш да коригираш манипулативното заглавие. Категорично СУ "поведе първата класация в България". Останалото е манипулация.

  17. 17 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Джордж Сорос - "Отворено общество" или може ли овцата да има доверие на вълка
    “Не е важно дали си прав или грешиш”, казва Сорос, “а колко пари изкарваш когато си прав и колко губиш, когато грешиш.”
    Политическите и финансовите манипулации на Сорос повдигат все по-настойчиво въпроса какъв е всъщност неговият гений - благотворителен или разрушителен? Затова е добре народите от Източна Европа по-бързо да решат с кого си имат работа - с филантроп или с мизантроп.




  18. 18 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 5182 Неутрално

    До коментар [#14] от "skara":
    Глупости!

    Ако гласувате за предателите на България в БСП, вие я обричате на смърт!
  19. 19
    michael22
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  20. 20 Профил на michael22
    michael22
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#17] от "latcho59":

    приятелю, ооооопределено еврейски мизантроп, те не могат да бъдат други................

  21. 21 Профил на michael22
    michael22
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#7] от "robespierre":

    това правило важи и в американските гъзове

  22. 22 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1868 Весело

    Мноооого комплексари, мноооого нещо...

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  24. 24 Профил на Ilieva
    Ilieva
    Рейтинг: 13 Неутрално

    "...рейтинговата система позволява изработването на отделни класации на висшите училища по всяко едно от съществуващите професионални направления, а не една обща класация на висшите училища в България."

    Американския е на първо място за една специалност, Софийския за друга, УНСС за трета...някой е фен на Анериканския ли, че той е посочен в заглавието като водещ? Или вече медиите ги е страх да кажат нещо хубаво за СУ, да не вземат и тях да ги сложат в черния списък.

    http://otgovori.info
  25. 25 Профил на Hristo Hristov
    Hristo Hristov
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До коментар [#7] от "robespierre":

    Оф, хайде стига с тия глупости, а? Добре, че са роднинските връзки, че да си имат някои хора оправдание. Да, има и такива случаи, но никой не те е спрял да се реализираш. Аз лично нямам роднински връзки и никой не ми е пречил да се развивам. Само дето докато някои хора висяха по кръчмите аз работих и направих и продължавам. Но щом искате, стойте си в кръчмата и си търсете оправдание да не излизате от там и да си размърдате малко задниците, за да направите нещо.

    http://economistbg.blogspot.com/
  26. 26 Профил на Ruzha Smilova
    Ruzha Smilova
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Дневник, не можете да си позволите толкова манипулативни статии, ако искате да останете качествен и уважаван вестник.

  27. 27 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    "От анализа им излиза, че засега най-добро кариерно развитие осигурява Американският университет в Благоевград. Средното възнаграждение на неговите възпитаници се доближава до максималния осигурителен доход от близо 2 хил. лв."

    преди да заграчите осмислете внимателно тези 2 изречения.

    говори се за "най-добро кариерно развитие" и високо "средно възнаграждение", а не за качество на образованието.

    доста хора, завършили американския, са от семейства с връзки и пари, т.е. дори тези които не са толкова надарени, и не са се постарали в учението, пак може да си намерят добре платена работа с перспектива за развитие. както и в западните елитни университети в американския седят рамо до рамо гении и богаташки дечица, и после всеки продължава д анапредва по своя си начин, и като цяло успяват.

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  28. 28 Профил на kKk
    kKk
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#8] от "Десен":

    "Tuition $ 8,800.00
    Housing $ 1,100.00*
    Student Activities Fee $ 230.00
    Total: $ 10,130.00 "

    Не не можеш да се запишеш в свестен университет в САЩ за тези пари. Сега гледам за сина ми, че му идва времето - Всички от системата UC (university of California) Са от $27,000 до $37,000 на година. От системата SU (State University) sa малко по-евтини. За жители на Калифорния е около $11,000 по-евтино Но пак е скъпо. В Stanford който е частен е около $45,000. Така че Американския Университет в България е много добър дил.

    And was Jerusalem builded here, Among these dark Satanic Mills?
  29. 29 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#26] от "ruzha":
    Всички медии манипулират, те са създадени за това.
    Кой плаща на медиите да манипулират общественото мнение?

  30. 30 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#29] от "latcho59":
    Риторичният въпрос е фигура в реториката, изразена под формата на въпрос, който не предполага отговор, а привлича вниманието на читателя и го навежда към размисъл. Казано с други думи, риторичният въпрос е въпрос, който съдържа в себе си отговора.


  31. 31 Профил на Viali
    Viali
    Рейтинг: 225 Неутрално

    http://rsvu.mon.bg/ - ето я класацията. Безапелационно първо място на Софийския уни в почти всички направления. В България всъщност има само един университет в истинския смисъл на думата. Американският съвсем с малко го изпреварва в някои показатели за направление икономика (но и в някои губи). Но може да сравните и разликите в парите, които плащат студентите. А УНСС е чак и след двата.
    Някой ще трябва да се извинява на Университета!! Лора ..

  32. 32 Профил на umberta
    umberta
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Манипулативно заглавие. Защо ли?

  33. 33 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#31] от "Viali":
    ...Някой ще трябва да се извинява на Университета!! Лора ...
    Кой?
    Сергей Игнатов, министър на образованието – Ректор на соросовия Нов български университет.
    Абсурд.

  34. 34 Профил на Viali
    Viali
    Рейтинг: 225 Неутрално

    21 първи места на СУ, срещу 1 на Американския и то с минимална разлика пак със СУ. Как така обаче Американският "поведе"?

  35. 35 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 707 Неутрално

    ООН: България е най-неразвитата страна в ЕС
    До коментар [#34] от "Viali":

  36. 36 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    Ами всъщност, в нормалния свят, за който всички така мечтаем, доброто образование се измерва именно в позициите и заплатите, които получават възпитаниците на дадено учебно заведение, а не чрез някакви имагинерни и химерни критерии, които нямат количествено измерение.
    Така че можете да спрете да пискате вече.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  37. 37 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#36] от "Хриси":
    Права си!
    Но ние сме на 45+20 години назад и встрани от нормалния свят!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  38. 38 Профил на nya
    nya
    Рейтинг: 442 Неутрално

    А на мен всичко това ми мирише на завоалиран лов на вещици. Елегантен начин да затвориш един университет, като го обявеш за "лош" според рейтинга и му намалиш средствата. Обявена ли е някъде методологията по която е създадена въпросната рейтингова система?

  39. 39 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 773 Неутрално

    И ква стана тя? Всички, които разправяха, че НБУ ще го нагласят да е на чело, сега разправят колко велик е СУ. Фурнаджийски лопати.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  40. 40 Профил на chiko
    chiko
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Пореден цирк. Нали тази класация е правена от "Отворено общество"......Неслучайно Американският университет е на първо място. Интересно е, че кариерното развитие на завършилите този университет е много добро. А преди време просветния министър каза, че в това отношение ЮЗУ бие всички. На кой да се вярва ? Май че министърът е прав - милиционерите, които сега се правят на студенти в ЮЗУ май по-добре развиват. Че там учат май и някои назначени капиталисти. Нали са много умни......

  41. 41 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Очевадно американския дава по-добра реализация. Всъщност американската система на висше образование е далеч по-изпечена и добра от нашата. Докато в СУ продължава да има часове, в които преподавателите просто не се показват, и докато продължава да върви бизнеса с хендсфритата за преписване, тази класация по РЕАЛИЗАЦИЯ НА КАДРИТЕ той няма да я поведе. Едно е да си завършил даден университет, друго е какво ти е оставил той в тиквата и какво от този товар можеш да използваш занапред. Американския наистина е най-доброто място за учене у нас и пожелавам всеки, който има възможност, да изпрати децата си там. Инвестицията си струва.

    Апропо, според мен е въпрос на време и някои от нашите частни университети да се развивят до нивото на американския. Само трябва да започне да се обръща малко повече внимание на образованието и то да се цени като такова, а не като нещо, което дЯтито трябва да завърши, 'щото всички го правят. Повечето хора не са родени да бъдат висшисти. Това важи за цял свят, но тук напъващите се бездарни са повече.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  43. 43 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#38] от "nya":

    Да. И ако имаше дори малко мозък, вместо да хвърляш баластра, щеше да се поинтересуваш как се формират оценките (а те са много и по различни класации). Обаче къде-къде по-лесно е да си изразиш ограничеността и манията за "всички са маскари", вместо да цъкнеш на линка и да прочетеш малко.

    Този рейтинг отдавна трябваше да го има. Занапред - успех на родните университети да се развиват все повече и повече.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  44. 44 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    Можело значи и без "държавна поръчка".

    Как така един частен университет успява да бие десетките държавни, които всяка година цоцат милиони субсидия за да записват маси тройкаджии? Кой има полза от това гигантско отбиване на номер? Студентите ли, работодателите ли или данъкоплатците?

    Държавните ВУЗ-ове много малко са се променили през последните 20 години и плачевните резултати са налице. АУБ е едно малко островче на западно образование в море от грозна ориенталска шуробаджанащина и посредственост.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  45. 45 Профил на Костов
    Костов
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#44] от "Nikolay UK":

    И едно голямо островче на западното разузнаване в море от 20 годишни български момичета.

  46. 46 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    До коментар [#45] от "petrakieva1":

    Морето от 20-годишни ( а и по-млади) момичета е основно от интерес за руския резидент Първанов. Той определено има опит в общуването с тях и това за овчемислещите в България явно е за предпочитане.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  47. 47 Профил на nya
    nya
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#43] от "Пловдивски":
    Уважаеми г-н Пловдивски,
    Запазете си острия език за някой друг. Лично аз се интересувам от методиката. Всичко, което до тази момент е написано е доста протеворечиво и непълно. Надявам се след като в полунощ въпросния сайт проработи, евентуално да получа отговор на повече въпроси. А ако вие с вашия блестящ мозък имате повече информация, моля сведете я до нас простите.

  48. 48 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#45] от "petrakieva1":

    Точно така. Всъщност АУБГ е ситуиран в България с единствената наУчна цел да експортва бели робини от България за Западна Европа и САЩ. Бизнес моделът им е перфектен, защото кандидат-труженичките си плащат здраво.

    Апропо, при добър успех на САТ, АУБГ дава пълна (100%) стипендия. Когато означава, че ако си достатъчно умен (разбирай, родителите ти те вкарат в правилния път навреме) можеш да изкараш много добро образование напълно безплатно. И то не много далеч от мами и тати.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  49. 49 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#47] от "nya":

    Г-жо/г-це, извинявам се, ако съм Ви засегнал. Убеден съм, че когато се поинтересувате и успеете да видите всички параметри, ще искате да си изтриете предишното мнение. До тогава Ви желая лека и успешна вечер. Апропо, при мен сайтът не е спрял да се отваря от началото на дискусията досега.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  50. 50 Профил на nya
    nya
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#49] от "Пловдивски":

    Точно затова моля за повече информация. Всяка частично дадена или загатната информация води до изкривени резултати и мнения.

  51. 51
    ****

    Този коментар беше изтрит в 10:38 на 07/11/2010 от неговия автор.

  52. 52 Профил на Лукчо
    Лукчо
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Статията е много слаба, а заглавието откровено манипулативно. За един икономист в СУ или УНСС образованието излиза около 4 000 лв. (споделено с държавата), докато в АУБ около 60 000 лв. Това прави двете категории несравними. Все пак АУБ е частен университет и там отиват да учат основно млади хора, чиито родители имат финансови възможности.

  53. 53 Профил на Hristo Hristov
    Hristo Hristov
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До коментар [#52] от "manucio":

    и всъщност в целия свят най-добрите и престижни университети са частните. Но ни е сме си със соц. мисленето "държавата рани ние борим"

    http://economistbg.blogspot.com/
  54. 54 Профил на aneliya
    aneliya
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Браво! Така си е. Тук не става въпрос за умни и тъпи, а за по-добра система на образование (каквато е американската). В АУБГ се ходи на лекции, учи се системно и кадрите наистина са подготвени максимално добре за реалната работа в реалния живот. Нека да не озлобяваме, а да взаимстваме добрите практики.

  55. 55
    ****

    Този коментар беше изтрит в 10:38 на 07/11/2010 от неговия автор.

  56. 56
    ****

    Този коментар беше изтрит в 10:38 на 07/11/2010 от неговия автор.

  57. 57 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 773 Неутрално

    След като разгледах оценките и резултатите, които се генерират от различни критерии, мога да кажа, че рейтингите са пълен боклук. Резултатите са просто нелепи.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  58. 58 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#56] от "whassup":

    А какво става, ако в СУ всеки трети пише "колтура", а в АУБГ - всеки 10-ти? Виждам, че лично сте се засегнали. Погледнете отново статията - никой не отрича, че СУ е добър университет. Възможно е в СУ да преподават много по-големи професионалисти, отколкото в АУБГ. Това какви излизат хората е отделен въпрос. Много е комплексно и сложно.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  59. 59 Профил на ot Bansko
    ot Bansko
    Рейтинг: 712 Неутрално

    'Най-бързо се започва работа с висше по медицина - процентът на безработицата сред завършващите е нулев."

    Задавате ли си въпроса защо е така? Студентите са малко, а завършилите не започват работа в България. Кой ще ни лекува ?!?!?

  60. 60 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 2271 Гневно

    До коментар [#56] от "whassup":
    Ми така са ги научили колегите ти, дето сте учили заедно. Но ти си останал асистент и това не е твоя грижа? И защо ти те се опиташ да го оправиш?
    Живо мрънкало! Само съкращения за вас, мърморковци!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  61. 61 Профил на Red Hot
    Red Hot
    Рейтинг: 544 Неутрално

    моля, моля - познавам хора от АУБ, които пишат министър-преЦедател. Да, може и да са единици, но ми говорят, че и там може да се влезе и кара с "гола" и гладка амбиция. Реализацията не е единственият и вездесъщ критерий за образованието в един университет, айде сега всички да треснем по едно MBA, щото се изкарват добри кинти! Бахти

    Red Hot
  62. 62 Профил на Martina
    Martina
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#39] от "F2": НБУ е елегантно избутан напред в ред области - прим. филология и история... Как ли е станало?!?

    Mt
  63. 63 Профил на Харалампий
    Харалампий
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Класацията е добра и отразява сравнително реално ситуацията в образованието в БГ. На който не му харесва - явно никога не се е занимавал с класации и избор н кадри. Мисля, че е особено адекватно това, че няма една класация, а всеки може да си подрежда по собствени критерии. Така има по-малко интриги и повече полезност.

    Честно казано, бих се усъмнил във всяка класация, която не изкарва АУБГ на първо място в някой критерий. Това е единственото висше учебно заведения извън самораслите местни, в които академичните стандарти западат от година на година. АУБГ е на нивото на средно провиницално американско университетче, но то си остава на светлинни години пред мърляшките местни ВУЗ. Говоря от личен опит като работодател.

    Успех на всички студенти в новата година!

    Never underestimate the predictability of stupidity
  64. 64 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#28] от "kKk":

    Хайде хайде, Станфорд със АУБГ ще сравняваш. От класа на АУБГ университетите са пак толкова в САЩ и по-евтини дори, само че итиваш на J виза и можеш да работиш поне 40 часа на седмица ли как беше там.
    Нещо повече - дори и заем да вземеш има от какво да го изплатиш после там, а тук, тук ще ти се отели вола.
    Няма какво да убеждаваш раята колко е гнил капитализъмът.
    След като има кой да плаща по $36 бимберици за харвард, значи се изплаща. Нали?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  65. 65 Профил на stir
    stir
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Не ми се задълбава в методологията и изборът на индикатори, но може да се направи и по-добър ранкинг. Тогава АУБ ще излезе определено по-напред.

    Трябва да се намерят данни и за хората, които излизат и се реализират в чужбина също. Живеем в 21-и век в ЕС все пак.

  66. 66 Профил на kinche
    kinche
    Рейтинг: 388 Неутрално

    И каква стана тя - там, където отиват да учат най-добрите деца (от тези, които остават в България), излизат най-добрите деца...

    скучна зависимост - съвсем очаквана. материалът на входа е добър. колкото и да го съсипват по време на следването, той пак си остава най-добрият в бг


    забележка: и в СУ и в АУБГ икономиката и стопанското управление приемат хем с чужд език, хем с математика

  67. 67 Профил на Помак
    Помак
    Рейтинг: 334 Разстроено

    Докато всички се карате кой е най-добрият университет, на мен ми направи впечатление кой е най-лошият. Югозападният Университет в Благоевград е последен в абсолютно всяко едно направление. И съвсем не се изненадвам - там "учи" всичко куцо, кьораво и сакато от Помаклъка и съседните му региони, както и една банда "студенти" от Македония и Украйна, записани в университета само за да се докаже и покаже, че македонците са българи и че в Украйна също има българи. 12 000 "студенти". Мнозинството като завършват, ако са момчета хващат мистриите и тръгват по строителните обекти, а ако са момичета се женят за емигранти от родните села, бачкащи по Испания, Англия и САЩ. И те самите заминават там, за да берат плодове или да мият чинии. Това обяснява, защо този небезизвестен "университет" е на дъното на всички класации. Всяка година броят на студентите в ЮЗУ расте и вече дори не е нужен резултат над 3.00 на изпитите, защото се влиза и с по-малко като дори не са необходими връзки или подкупи за това. Лично мен ако питате, тоя целият университет да се затвори, хич няма да се усети на пазара на [квалифицирана] работна ръка.

    На Аллах принадлежи владението на небесата и на земята, и към Аллах езавръщането.
  68. 68 Профил на Помак
    Помак
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#59] от "medik":

    Вярно е това. И аз моята мома ще си я дръпна при мен в чужбина като завърши. Само не знам как ще навакса всичко, на което са пропуснали да я научат в България с тая мизерна образователна система и с това лошо отношение към практикантите в болниците.

    На Аллах принадлежи владението на небесата и на земята, и към Аллах езавръщането.
  69. 69 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    До коментар [#28] от "kKk":
    Човече, с пари акъл не можеш да купиш!
    Нито с класация от "експерти".
    В Американския няма Професори, там повечето е имитация да обират парите на балъците.
    Класация има тук:
    http://www.webometrics.info/rank_by_country.asp?country=bg
    Всеки истински Университет драпа за мотивирани мозъци и е готов да плаща луди пари за тях.
    Защо ти трябва да плащаш за сина си, а той да си бара топките, щото тати платил.
    Ако е тъп по рождение - няма спасение.
    Ако е умен, ама го мързи, вземи се в ръце и го пусни да плува в студената вода.
    Американския от Дупница бил на първо място щот почвали със заплата 2000лв, демек 1000 евро!
    Алоооу, ми отмоя курс в СУ 80% избръмча на запад веднага след дипломирането.
    Аз киризя по нашенско с три пъти по-високи доходи от Гоцето и Цв.Цв., плащам като поп всички данъци и осигуровки и парното дори и пак до една Шкода съм я докарал и само един апартамон, представи си последните десетина години.
    Пак ви казвам - възпитавайте си децата на ум и разум и забравете това, че като платите на някой той ще свърши тая работа вместо вас.
    Хеле, пък в България частното образование е пълна пунта мара.

  70. 70 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Университет по хранителни технологии - Пловдив в класацията по икономика е пред Стопанска академия "Димитър Апостолов Ценов" - Свищов....

    ТОВА СИ Е НАПРАВО ВИЦ!!!!!!!!!!! ))))))))))))



още



За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах