Всяко трето следене на GSM и в интернет е без контрол

Без съдебно разрешение прокуратурата е проверила 2700 контакта

Всяко трето следене на GSM и в интернет е без контрол

© Надежда Чипева, Капитал




9981 са исканията за проследяване на комуникации в осем града само за 7 месеца


Без съдебно разрешение прокуратурата е проверила 2700 контакта

Всяка трета проверка за това кой с кого общува в интернет и по телефона става без разрешение на съдия. Поне 10 000 частни комуникации са били проследени от службите и прокуратурата само за първите 7 месеца, през които действат новите правила в Закона за електронните съобщения (ЗЕС).


Те бяха приети след граждански протести и дълга битка на правозащитниците за съдебен контрол. Данните бяха изискани от "Дневник" от прокуратурата и осемте най-големи районни съдилища в страната по реда на Закона за достъп до обществена информация.




Когато МВР и службите искат да получат от интернет доставчик или телефонен оператор информация с кого е общувал даден абонат, за колко време и къде се е намирал, не могат да го направят без разрешение от съдия. От 10 май 2010 г., когато влязоха в сила тези правила, до 1 декември 2010 г. в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Велико Търново и Плевен службите са поискали 7214 проследявания.


Широка формулировка в ЗЕС обаче позволява на прокуратурата да изисква директно трафичните данни за комуникациите по телефона и в интернет без съдебен контрол. Въз основа на нея главният прокурор Борис Велчев е издал указания, с които разпорежда на подчинените си, че когато е образувано разследване за престъпление, не трябва да искат съдебно разрешение.


Така без санкция от съдия само за 7 месеца обвинителите са изискали 2767 проследявания на комуникации. Според адвокат Александър Кашъмов никога не е била обсъждана идея да се либерализира режимът за следене на разговорите, както се е случило на практика.


Повече подробности по темата четете в статията "Следенето на телефони и интернет без контрол е факт" в броя на "Дневник" от 21 януари.

Коментари (69)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    И после що изтичали записи - я вижте дали не е либерализирано и копирането на СРС-тата и изнасянето им.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  2. 2
    ****

    Този коментар беше изтрит в 22:17 на 20/01/2011 от неговия автор.

  3. 3 Профил на moon74
    moon74
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Глухите обичат да подслушват немите.

  4. 4 Профил на donvitocorleone
    donvitocorleone
    Рейтинг: 138 Неутрално
  5. 5 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    "Според адвокат Александър Кашъмов никога не е била обсъждана идея да се либерализира режимът за следене на разговорите, както се е случило на практика."
    --------------------------------
    съвсем леко off-topic: "Имаше например възможност гражданин, който е бил обект на СРС, да бъде информиран за това. Макар и само ако СРС-то е приложено неправомерно. Това трябваше да прави специалното Бюро за контрол на СРС. То обаче бе закрито, след като правителството на ГЕРБ дойде на власт. Контролът бе прехвърлен на подкомисия в парламента, която обаче не може да проверява МВР и службите без предварително съгласие от тях. А възможността за уведомяване на гражданите на практика бе ликвидирана с уговорката в закона, че това ще се прилага само ако няма опасност за разкриване на оперативните способи или техническите средства на службите, както и за здравето и живота на оперативния работник под прикритие или на хора от неговото семейство. С една дума - никога."

    http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=8109&sectionid=5&id=0000901

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  6. 6 Профил на опа
    опа
    Рейтинг: 459 Неутрално
  7. 7 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Системата "Ешелон" е най-голямата световна система за подслушване, да не мислите, че ЦРУ, МИ5 и МИ6 или Мосад имат разрешение за всяко подслушване? Същото важи и за КГБ.

  8. 8 Профил на АС
    АС
    Рейтинг: 122 Неутрално

    България не е Биг брадър. Повярвайте ми. Но Биг брадър е в България.

  9. 9 Профил на trifon74
    trifon74
    Рейтинг: 749 Неутрално

    В една нормална държава , това би предизвикало страхотен скандал .

    Категорично и безапелационно основание за оставка на правителството .

    1 . Нарушава се Конституцията (Висшият закон на държавата)
    2 . Нарушават се основни човешки права .
    3. Прахосват се пари на данъкоплатците за лица , които вършат противозаконни и вредни за обществото дейности .
    4. Създават се предпоставки за злоупотреба с информация и лични данни .
    5 . Правителство , което се самообявява за "демократично" и уж се бори с тоталитарни остатъци , въвежда именно такива методи на работа .

  10. 10 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 528 Любопитно

    9981 са исканията за проследяване на комуникации в осем града само за 7 месеца.Доколкото си спомням ,трябва да си извършил престъпление което се наказва с над 5 години затвор за да получат разрешение да те подслушват и следят кореспонденцията.Или критериите вече са други ?

  11. 11 Профил на Постовете на някой друг
    Постовете на някой друг
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Тук аз съм се изказал относно следенето, в това интервю от 10.01.2011:

    http://blip.tv/file/4637257

  12. 12 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    "...прокуратурата да изисква директно трафичните данни за комуникациите по телефона и в интернет без съдебен контрол."

    То това се и очакваше. Естествено, че като направиш закон, който дава такава възможност, внукът на Политбюро на ЦК на БКП ще се възползва. Сега милиционерите висят по жиците (а в наши дни и комуникационната техника дава огромни възможности за тия неща) и слушат и пишат всичко, което им трябва, но граждански контрол няма. И понеже е далеч по-приятно да седиш на топло и да се ровиш в компютри, отколкото да гониш разбойници, то можем да очакваме, че броят на подслушваните без нужда, с неясни цели, ще нарасне многократно. А който смята да върти престъпен бизнес ползвайки телефон и интернет, отдавна би трябвало да е наясно с не особено сложните начини за криптиране, VPN и пр., или да може да плаща на някой, който знае как да му осигури защитена връзка. Има Skype в края на краищата, него не могат да го подслушват. А, и си платихме 100 милиона лева за удоволствието, да не забравяме.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  13. 13 Профил на lindi01
    lindi01
    Рейтинг: 524 Неутрално

    значи за това не можем да се свъртим на една работа до пенсия,те ни следят и записват а ние да не можем да им излагаме на показ "гафовете" които са очебийни и за наша сметка
    е които успеем разбира се-Няма прошка и за вас.

  14. 14 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    До коментар [#12] от "Dehumanizer":

    Съгласна съм с това, което си написал. Но се чудя друго. Някой по-горе беше споменал цифрата 9981. Всички тези хора замесени ли са доказано в криминални деяния? Защото ако не са, какво могат да чуят тогава родните бранители: битови скандали, сърдечни драми и еротични романси извън брачното ложе, другарски спомени от последната запивка и все неща от такъв тертип. Ако това са слушали, ами те направо са си едно голямо " Море от любов ". Защото човек не говори по телефона например с предварителната нагласа, че е подслушван, и не се съобразява в думите си, особено и когато знае, че няма какво да крие. Аз като се сетя за някои мои разговори, ами на онзи " в сянката ", ако е имало такъв, изобщо не му е било скучно.

  15. 15 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 1381 Гневно

    Какъв контрол, каква сигурност. Просто ченгета и прокурори си въртят рекетьорският бизнес чрес СРС -та. Вместо да облитат с хеликоптери да бяха проверили как така прокурори и полицаи имат имоти за милиони.

    колкото повече,толкова повече
  16. 16 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1561 Разстроено

    Щях да се радвам ако не бях познал.
    Но не би. Преди месец написах следното:
    "А Велчев? А идеологът на компроматът? Защо подминавате потомствения интригант?
    Ако Цвъ е виновен защото е глупав, то дваж по-виновна е прокуратурата във Велико Търново и Главният идеолог на полицейщината.
    Тъпите гербери не съзнават, че създават не полицейска, а прокурорска държава с активното си съдействие. Утре, държавата на прокурорите на потомствения комунист, ще ги навре на кучето вЪгЪ.Ъ... Защото, по дефиниция(конституция) прокуратурата е по-силна, а по даденост - по-умна от тия в районното.
    Цвъ, умното, днес ще го осъзнава в пленарна зала, а утре в някоя зала на любимия му извънреден съд.."
    Днес извадиха и доказателства за тезата ми.
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/12/22/1015521_cvetanov_shte_govori_sledobed_v_parlamenta_za_sluchaia/#msgid3045736

    Ecrasez l’infâme
  17. 17 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#10] от "lout66":

    Мисля, че чл. 12 от Закона за специалните разузнавателни средства дава изчерпателен отговор на въпроса Ви.

    Чл. 12. (1) Специалните разузнавателни средства се използват по отношение на:

    1. лица, за които са получени данни и има основание да се предполага, че подготвят, извършват или са извършили тежки престъпления;
    2. лица, за чиито действия са получени данни и има основание да се предполага, че се използват от лица по т. 1, без да им е известен престъпният характер на извършваната дейност;
    3. лица и обекти, свързани с националната сигурност;
    4. (нова - ДВ, бр. 109 от 2008 г.) обекти за установяване самоличността на лицата по т. 1 или 2.
    (2) Специалните разузнавателни средства могат да се използват и за опазване на живота или имуществото на лица, които са дали писмено съгласие за това.

  18. 18 Профил на feniks1
    feniks1
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#14] от "bee":

    А, бе аз и тука какви съм ги писал... а ма не ми пука... да му мислят тия които не са с чиста съвест....

  19. 20 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    До коментар [#18] от "feniks1":

    Тука не е въпросът чиста ли ти е съвестта или не. Те, тия с нечистата съвест, не си обсъждат тъмните дела по телефона и във фейсбука.
    Въпросът е в това, че някакви милиционери могат просто ей така да решат да ми четат пощата или да ми слушат телефонните разговори, демек да ми нарушават конституционното право на неприкосновеност на личния живот и кореспонденцията.
    "1984" е една много хубава книга - препоръчвам я.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  20. 21 Профил на ПРОРОК ИЛИЯ
    ПРОРОК ИЛИЯ
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До #20:
    Не му се впечатлявайте. По-скоро е за съжаление - не знае какво е съвест.

  21. 22 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Мда, изключително приятно е когато човек види, че данъците му отиват за подслушване.

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  22. 23 Профил на cskaforever
    cskaforever
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Едно питане към всички мислещи!

    Колко е ДДС в Гърция за лекарства?
    Колко е ДДС в Гърция за храна?
    Колко е ДДС в Гърция за книги?
    Колко е ДДС в Гърция за обучение?
    Колко е ДДС в Гърция за транспорт (бензин)?
    Извинявам се, но това е един от най-важните въпроси, в държавата на "най-ниските данъци". Не мислетели, че малко лошо Ви заблуждават????

    Един живот, една съдба, една България
  23. 24 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    На тоя свят има тарикати и балъци.

    Балъците ги слухтят.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  24. 25 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    Добре че станаха на мода СРС-тата. От предишните случки всеки Ганьо беше станал експерт по външна политика и икономика. Сега вече всеги ганьо е светило в криптографията - Шамир и Ривест пасти да ядат

    Обичам да грухтя и плюскам.
  25. 26 Профил на ПРОРОК ИЛИЯ
    ПРОРОК ИЛИЯ
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    Па, кога и домашните животни у нас станаха експерти?

  26. 27 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Възможност за граждански контрол?
    Никаква!
    Омбудсмана, спиш ли?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  27. 28 Профил на moon74
    moon74
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#27] от "Десен":

    Омбусманът спи, шшшт. По-тихо. Зима е. Само да се събуди и веднага ще го запишат.

  28. 29 Профил на F.O. Fairfax
    F.O. Fairfax
    Рейтинг: 638 Разстроено

    2700 - без разрешение, 300 - с разрешение, а останалите 5497000 възрастни сами донасят един за друг...

    - What are they saying, Fairfax? - I've no idea - it's all in French.
  29. 30 Профил на Кирил Кирилов
    Кирил Кирилов
    Рейтинг: 1333 Разстроено

    Следене на GSM и интернет, подслушване без контрол, без съдебно разрешение, това е дивашка и милиционерска държава!

    Кирил Кирилов
  30. 31 Профил на lackofmotivation
    lackofmotivation
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Някъде в нета писаха ,че могат да засичат и уеб камери на ПК или мини камерите на мобилните телефони

  31. 32 Профил на Постовете на някой друг
    Постовете на някой друг
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#12] от "Dehumanizer":

    То, и за скайпа не било вярно:

    http://www.bnews.bg/article-20999

  32. 33
    ****

    Този коментар беше изтрит в 22:29 на 20/01/2011 от неговия автор.

  33. 34 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Интересно защо никой не говори за "Watergate". Даже и Уорлик?
    Да вземе да направи един семинар или кръгка маса по тази тема и историческия урок от нея.
    Предоставям ви и малко литература.
    http://watergate.info/;

    apoloniy
  34. 35 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 868 Весело

    До коментар [#23] от "cskaforever":

    А в Българията СРС-тата са освободени от ДДС!Да се пукат византийците от яд.

    apoloniy
  35. 36 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 868 Любопитно

    До коментар [#35] от "Apolon ot Tiana":

    А може би предлагащите и прилагащите ги получават и търговска отстъпка?

    apoloniy
  36. 37 Профил на ras16377431
    ras16377431
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    "главният прокурор Борис Велчев...разпорежда на подчинените си, че когато е образувано разследване за престъпление, не трябва да искат съдебно разрешение."

    Уау, точно човекът, който трябва да е гарант за спазването на процеса нарежда да карат през просото.

    gradinko.bg
  37. 38 Профил на BBC
    BBC
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#7] от "_dan_":Ти си идиот!

    Инфантилните народи се изтребват сами!
  38. 39 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 844 Неутрално

    да се слухти без съдебен контрол и изобщо цялата работа да е толкова улеснена е стъпка по наклонената плоскост.
    Тия дни видяхме как предполагаемо много по-добре пазена информация е изтекла към организираната престъпност, която дори си позволи да изнудва с нея правителството - това би трябвало да покаже и на най-ентусиазирания и самозабравил се милиционер колко опасна е подобна практика.

    Може би понякога бързината наистина е от значение. Но най-малкото, трябва да има много строг последващ контрол. Поискал си слухтене - ОК, слухтиш. После обаче сядаш и попълваш една формичка - защо си искал да слухтиш, какво си научил, и какъв е реалния резултат. Тия с най-нисък сбор в последната графа дават обяснения, ако са незадоволителни ги изхвърлят.

  39. 40 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#37] от "gradinko":

    ами Велчев си гледа от неговата камбанария, и ги информира, че текущия закон не изисква подобно разрешение. Ако някаква бюрократична преграда може да се избегне, нормално е да се избегне. Само идиот би писал по разни бумаги ако не е задължен. От гледна точка на прокуратурата, така се повишава ефективността им.

    Нещата би трябвало да са уредени правилно в закона, не да се разчита на добрата воля на прилагащите го. Ако закона е калпав, както в случая, оправия няма.

  40. 41
    ****

    Този коментар беше изтрит в 03:20 на 21/01/2011 от неговия автор.

  41. 42
    ****

    Този коментар беше изтрит в 03:21 на 21/01/2011 от неговия автор.

  42. 43 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 973 Неутрално



    За по-умните - бягайте навънка.
    За другите - много ви здраве бе, вие сами искате организирана престъпност и някой слънчев ден, когато спрете да работите като бармани или общаци за по 500лв и започнете нещо по-сериозно(дай боже) и срешнете я конкуренция, я едни рекетьори.. я.. кви ли не и започнат да заплашват вас семейството ви, изнудват ви и какво ли не, или пък ако недей си боже ви оставят да се "развиете" и дойдат един слънчев ден и кажат или ни продаваш всичко на тея цена или утре пак почваш от 0 ,ТОГАВА ЩЕ СЕ МОЛИТЕ ЗА СРС-ТА ТЪПАНАРИТЕ ТАКИВА!! СВЕЩИ ЩЕ ПАЛИТЕ ЗА СРС-ТА! ЩЕ СЕ МОЛИТЕ ТОЧНО ВАШИЯ РАЗГОВОР ДА СА ПОДСЛУШВАЛИ, ама няма... щото сте толкова тъп народ, че мене ме е срам от тая държава и съжалявам че съм се родил тука!
    Как може престъпноста за 1 година КОРЕННО да се промени в България, а те тиквениците ревнали как щели да ги чуят по телефона като казват че искат да го сложат на пенка!!!
    КЪДЕ СА ВЗРИВОВЕТЕ ? КЪДЕ СА ПОКАЗНИТЕ УБИЙСТВА..
    КЪДЕ СА ОТВЛИЧАНИЯТА ? КЪДЕ СА РЕКЕТИТЕ ? КЪДЕ СА ОНЕЯ С ГОЛЕМИТЕ ВРАТОВЕ ДА ЧУКАТ НА ВРАТАТА ?
    КЪДЕ СА БЕ ? Не ми говорете в статистики на смешни вестници, говорете това което виждате!!

  43. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  44. 45 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1441 Гневно

    Какъв ти контрол?!
    Престъпен произвол!

    www.berbenkov.hit.bg
  45. 46 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1441 Весело

    Здравейте,

    Днес слушат политиците и престъпниците - утре нас? Въпроса не е в това дали има от какво да се боите или не или чиста съвест. Всеки от нас е бил свидетел на безумията на Бг администрация ... примерно ако са ви надвзели НАП данъци, опитайте се да си вземете парите обратно, да след ревизия може и да си ги получите. А, ако заведете дело или си потърсите правата утре да не стане така, че да станете неудобен и да се използват ... СРС-та срещу вас?

    Поздрави.

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  46. 47 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1441 Весело

    Да не заклеймяваме похвалната любознателност на пожарникаромилиционерите, които ни управляват. Интересуват се хората, трупат знания. Дано поне - докато ни слухти - Цецо Слушалката, тоз дивен физкултурник, чуе нещо, което ще му помогне да осъзнае, че медицинската наука не е като медицинската топка. Понеже последният му СРС-флирт с медицината показа, че засега тъне именно в такава заблуда.

    Свобода за Надежда Савченко!
  47. 48 Профил на Perfanov
    Perfanov
    Рейтинг: 606 Неутрално

    До коментар [#1] от "epoc":

    Абе да е само изтичането на записи.. тук се подслушват хора, които настъпват мафията, за респектиране! Катедра "Национална Сигурност" във ВСУ е свързана с мафията!!

    .
  48. 49 Профил на abvgz
    abvgz
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Доколкото си спомням използването на обикдни квалификации (псуването) на длъжностни лица - като министър председатея и министрите е престъпление. Така, че сигурно това им е формалния повод за искането на СРС-та - за разкриване на "престпниците", които се осмеляват да псуват ББ и 40-те разбойници.

  49. 50 Профил на RockyCoast
    RockyCoast
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#43] от "deutschland":

    А може ли да се случи друго,като започнеш бизнес и конкуренцията те подслушва да ти вземе бизнеса без да се налага да ти праща мутри и рекетьори ,понеже вече ще знаят всичко за теб,от къде зареждаш суровините или стоките,кои са ти контрагентите или дистрибуторите...и тогава ще си кажеш -"защо точно моите разговори са подслушвали".....така че не ми изтъквай предимствата на подслушването,недостатъцие са много повече....

    .
  50. 51 Профил на Slarty
    Slarty
    Рейтинг: 1453 Разстроено

    Оруел е объркал годината...1984 ряпа да яде, о, ела и ни виж какво правим през 2011г.....

    Без паника!
  51. 52 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1621 Неутрално




    До коментар [#16] от "Graf": Значи, Графе, като напишеш 3 коментара на Дневник, единият ляга на масата на Цв. Сега разбра ли защо разни кюнци, значки и т.н. смятат задника на ББ за сладолед ? И лижат, лижат...

  52. 53 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    До коментар [#20] от Хриси : Сигурно си млад. Аз в тая епоха съм живял. Сега се повтаря като фарс.

  53. 54 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    До коментар [#22] от "Master of puppets": Ми нали затова толкова често ни наричат данъкоплатци. Не сме граждани, не сме хора, не сме гласоподаватели, а данъкоплатци.

  54. 55 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    До коментар [#23] от "cskaforever": А знаеш ли колко е средната заплата на работниците от градския транспорт ? Скоро го казаха по някакви новини - 6000 евро !

  55. 56 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    До коментар [#34] от "Apolon ot Tiana": Ще е интересно като излязат разговорите на уорлик с ББ !

  56. 57 Профил на lone_wolf
    lone_wolf
    Рейтинг: 2852 Неутрално

    [#56]

    За мене са по-интересни разговорите на Гоце с джуджетата от Кремъл.
    ------------
    И те ще излезат.

    Журналистите са като куче на верига! Колко и по кого ще лаят, зависи от дължината на веригата, отпусната му от Собственика на медията!
  57. 58 Профил на Malama
    Malama
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#20] от "Хриси":

    За жалост и аз съм живяла реално в кошмарния свята на Оруел и знам, че е гнусно. И наистина ОПАСНО. Всяко накърняване на основни човешки права е опасно.

    Освен това е знак за огромния МЪРЗЕЛ на полицията и службите. Да ровиш в личните комуникации на хората е най-мързеливият начин на събиране на улики. При това, само те не са достатъчни в съда. Затова сме свидетели как има много шум за никакви реални присъди.

  58. 59 Профил на rumenvl
    rumenvl
    Рейтинг: 466 Неутрално

    ДС управлява България - по начина по който е управлявало Винаги..

    Разликата между България и Чехия или Полша не са само джоино по-големите заплати но и закона за лустрацията забраняващ на ДС сътрудници да заемат ръководни постове в държавата... а при нас са посланници и шефове на митници и президенти..

  59. 60 Профил на Дуле Савич
    Дуле Савич
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    До коментар [#20] от "Хриси":
    каня те на кафе, хриси ))

    Forza Lazio!!!
  60. 61 Профил на Дуле Савич
    Дуле Савич
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    До коментар [#43] от "deutschland":

    пич, хаповете да пиеш редовно )))

    Forza Lazio!!!
  61. 62 Профил на mashke
    mashke
    Рейтинг: 409 Весело

    немият казал на глухият,какво е видял слепият!

  62. 63 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 4535 Неутрално

    Някои стари комуно навици , излизат извън контрол ...Нищо ново , от ненаучилите нищо ново, в 21- ви век...))
    Но другарите търпят " развитие" все пак : От заглушаванията на чуждите радиостанции преди 1989 година , през "припукванията " на частния ти телефон , до десетки ХИЛЯДИ подслушвания днес ...)

    BIG AL
  63. 64 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Според мен тези неща показват до голяма степен безсилието на прокуратурата. 7214 подслушвания!??!
    Вместо да съберат годни доказателства за престъпление, те явно карат по най-правия път - дайте ще ги слушаме, те ще си кажат, и после ние по лесната ще ги съдим. Да, ама явно не. Затова има и толкова беззъби и пропаднали дела.

  64. 65 Профил на zumm
    zumm
    Рейтинг: 639 Весело

    До коментар [#14] от "bee":

    Кой ти каза, че не говорим по телефона с нагласата, че ни подслушват. Напротив! Вече свикнахме да говорим и в къщи, и по телефона, като за пред съд. Освен това не е лошо да си започваш разговорите с по една сочна благословия към милиционерите.

    А ако искаш да им развалиш записа НЯМА НИЩО ПО-ЛЕСНО от това. Просто по време на разговорая наколко пъти казваш- "ЗНАМ, ЧЕ РАЗГОВОРЪТ СЕ ПОДСЛУШВА И НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН С ТОВА" и край! Тоя запис за НИЩО не става, защото, когато знаеш, че те подслушват се смята, че можеш да ги манипулираш и записът не може да послужи като доказателство.

    Който е готов да отстъпи първородството за паница леща, не заслужава нито първородство, нито леща.
  65. 66 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 321 Неутрално

    Кой не се е явил в съда по делото за отнемане на лиценза на близкия на ГП и ББ?

    Танов не се е явил. Дянков не се е явил. /респ. службите им/

    Кой не се е обжалвал в следващия съда по делото за отнемане на лиценза на близкия на ГП и ББ?

    Танов и Дянков.

    Т.е. Бойко наистина е оказал натиск и те са спрели.

    Вот на доверие?

    За балъците само.

    ГЕРБ се оказа МАФИЯ!

  66. 67 Профил на petromaks
    petromaks
    Рейтинг: 458 Неутрално

    В Русия съм...В Русия съм...

  67. 68 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1799 Любопитно

    До коментар [#66] от "potrebitel3":

    А кой се е явил!? Адвокат по делото е юридическия съветник на Първанов Сашо Пенов. Получил 12 хил. хонорар от Мишо Бирата. Пенов е имал общ бизнес с Евгени Танчев, назначен в КС от Първанов. Пенов е участвал и във фондация "Алианс за правно взаимодействие" заедно с отстранения от ВСС Иван Димов, затова че беше в списъка на Красьо Черния. В същата фондация членува и Николай Велков, арестуван при акция "Октопод". Николай Велков бе арестуван и по делото "Опицвет" в края на 1997, по обвинение, че е финансирал лабораторията амфетамини чрез фирмата си "Юнона монета" и по-късно оправдан. Според прокуратура тогава, причината за провала на делото е, че шефа на БОП полк. Кирил Радев, не е използвал възможността да събира доказателства със СРС.

  68. 69 Профил на hrige
    hrige
    Рейтинг: 466 Разстроено

    Не е чудно , нали?
    Какво очаквахте в държавата заслужаваща звучното име Абсурдистан!
    Ами Градинко, Велчев си е техен човек, какво друго да им каже!
    Още има време, но не сме далеч от трите маймунки!
    Разликата при нас е четвъртата, леко скрита зад другите с по микрофон , камера и компютър във хватателните крайници!
    Може и с моливче в четвъртия крайник, то има и хватателна опашка! Само фуражката леко се е килнала.....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах