Регистрация
09 фев 2011, 17:56

Идва краят на такситата "ментета"

Такситата с тарифи от 6 или 10 лв. на километър би трябвало да изчезнат, след като вчера парламентът прие окончателно промените в Закона за автомобилните превози. С тях се въвежда таван на цените и той ще бъде определян от съответната община. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

44 коментара
 
Преглед на профил

joseph_stalin

Рейтинг: 1327 Весело
  • 1
  • 18:23
  • 09 фев, 2011

Борбата с т.нар. таксита менте досега беше обречена. Обичайните им стоянки са по летищата и хотелите, където има чужденци, които не са запознати с цените в България

И сега чужденците като се запознаят с наредбата за пределните цени, няма да се оставят да бъдат повече лъгани. Смях в залата.
От друга страна, след като фирмите не вдигат цените, поради намаляло търсене на услугата, кому са нужни тези административни гимнастики? Колкото до "копърките", те пак ще преминат през едрата мрежа на пределните цени. Защото при тях наглостта е безпределна.

Оценка
-72 +34
 
Преглед на профил

emil

Рейтинг: 2459 Неутрално
  • 2
  • 18:36
  • 09 фев, 2011

До коментар [#1] от "joseph_stalin":

А ти как си представяш борбата с нередностите? Инспектор в таксито заедно с всеки чужденец или пък допълнителна възпитателна работа с шофьорите на таксита? Тя крадливостта идва от племето, а не от законите.

Нали поне нормативна база трябва да има за да почнат да ги гонят. Поне нещо са зачекнали.

Оценка
-8 +144
 
Преглед на профил

barcelonski

Рейтинг: 2707 Весело
  • 3
  • 18:45
  • 09 фев, 2011


Врене е за декларация на СК,
че се нарушават пазарните принципи ....... и искане за оставка на ресорния министър ...

ДОЛУ ПЪРВАНОВЩИНАТА <<<->>> ДОЛУ БЕСЕПАРЩИНАТА >>>>>>>>>>>> ДОЛУ СОЦ.-ПРОСТАЩИНАТА <<<<<<<<<

Оценка
-58 +22
 
Преглед на профил

Анастас

Рейтинг: 1125 Любопитно
  • 4
  • 18:50
  • 09 фев, 2011

И дали ще сработи това като общините решат пределните цени да са 3лв примерно за София и 5лв за Варна, колко по-добре ще е?
Трябва цените в момента които са, да може максимума да е 50% над тях и да може да се променят според инфлационен индекс или цената на говорито, т.е. при сегашната ситуация максимума да е около 1.20!

http://atphoto.bg

Оценка
-7 +26
 
Преглед на профил

From Bulgaristan

Рейтинг: 1066 Весело
  • 5
  • 19:02
  • 09 фев, 2011

До коментар [#3] от "barcelonski":

Рано е още да искат оставки..............
Те чакат изказването на Трактора.
Командира съчинява речите си по случая поливайки виолетови теменужки,а Мартинчо е на служба!
Съдба........

Няма по велик от Ози.Останалите са духачи....

Оценка
-25 +19
 
Преглед на профил

NPaine

Рейтинг: 3247 Весело
  • 6
  • 19:06
  • 09 фев, 2011

И какво гледам поредния гаден комунист се е изцепил по тема която не разбира. Аман от дегенерирали червени илитерати.

В почти всяка западна страна можеш да си вземеш такси-микробусче ако имаш много багаж или сте много хора.

"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."

Оценка
-7 +81
 
Преглед на профил

joseph_stalin

Рейтинг: 1327 Весело
  • 7
  • 19:07
  • 09 фев, 2011

До коментар [#2] от "emil_":
как си представяш борбата с нередностите?

Уважаеми другарю e, драги mil,
Борбата си я представям по най-елементарния начин. Другарят Цветанов пуска от своите цивилни "ловци на глави" двадесетина човека и те само за няколко дни ще изловят "копърките". Колкото до законовата уредба на въпроса - безспорно такава трябва да има. Иначе как ще конфискуваш автомобила и ще пратиш шофьорът, който вози за 20 лева на километър, да работи пет години в строителството на магистралите.
Така се води борбата. Това с пределните цени, са някакви добри пожелания, които ще бъдат съвсем скоро забравени и от тези, които са ги предложили. Повярвайте ми.

Оценка
-26 +24
 
Преглед на профил

Варненски

Рейтинг: 1838 Любопитно
  • 8
  • 19:12
  • 09 фев, 2011

Пределни цени за километър? А пределни цени за първоначална такса и престой?

Оценка
-1 +69
 
Преглед на профил

The 8

Рейтинг: 932 Неутрално
  • 9
  • 19:18
  • 09 фев, 2011

Нещата могат да се регулират толкова елементарно (както помежду другото всичко проблемно от този характер), че чак не си струва голямата дискусия, която явно са подхванали някои!

Достатъчен е текста: "Максималната цена на километър не може да надвишава минималната, за такситата към района на съответния град/община повече от ТРИ ПЪТИ"!

Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!

Оценка
-3 +10
 
Преглед на профил

Jay Gould

Рейтинг: 256 Неутрално
  • 10
  • 19:22
  • 09 фев, 2011

Като знаем, че нито един закон в страната не се приема ако не е интерес на някого (Пука му на бамбука на Бат ви Бойко и на останалите политически дегенерати и човекомразци по колко ви дерат бакшишите) се чудя чии ли интереси обслужва новия закон щом посегнаха на бизнеса на бившите ченгета и измамници които висяха с такситата си пред автогари, гари и летища.

www.Borsi.dir.bg , www.Zlato.dir.bg

Оценка
-14 +13
 
Преглед на профил

Ежко

Рейтинг: 1373 Весело
  • 11
  • 19:24
  • 09 фев, 2011

Напълно съм съгласен с другаря Сталин. Какво й беше обреченото на борбата при положение, че всички знаят къде да намерят такситата менте? Качва се клиентът Х в таксито и след като шофьорът му каже 120 лв., той си показва служебната карта и най-любезно го замолва да кара към 6-то управление например.
Ама са намесени сериозни интереси там, плаща се много добре по веригата нагоре. Да видим дали новите мерки ще дадат резултат.

Не съм съгласен с Вашето мнение, но съм готов да умра за правото Ви да го изказвате. Волтер

Оценка
-11 +30
 
Преглед на профил

joseph_stalin

Рейтинг: 1327 Неутрално
  • 12
  • 19:32
  • 09 фев, 2011

До коментар [#11] от "Ежко":

Уважаеми другарю,
Добре, че поне вие и още няколко човека ме разбраха.
И ситуацията е точно такава, както я описвате. Правилните решения в тази държава са здраво блокирани с много пари по веригата. Във всички посоки. И вярата на наивниците, едва ли ще промени положението.

Оценка
-9 +21
 
Преглед на профил

ironhorse

Рейтинг: 1216 Весело
  • 13
  • 19:46
  • 09 фев, 2011

До коментар [#3] от "barcelonski":

Днес, СДС и нароилите се ДСБ, ССД и тем подобни, извървяха дългият път до партията майка БКП/БСП.

Огромно падение за Мартин, а за Костов то си е ясно че е комунист.
Някой да беше подведен под отговорност камо ли осъден за погрома извършен от БСП върху България през 1996/7 ?!
Не, нямаше нито един!
Някой агент да беше махнат, не нито един!

Днес Костов и Димитров доказаха на практика тезата на Борисов за безалтернативността на ГЕРБ.

Искам, мечтая, млади и необременени с минало хора, да се сдружават и формират нови партии, които да поемат властта след като се изградят докажат, че са по-добри, по-знаещи, по-можещи от ГЕРБ.

Никога вече власт за синьо-червената мафиотска банда!

Оценка
-25 +23
 
Преглед на профил

kaka_ginka

Рейтинг: 2644 Неутрално
  • 14
  • 20:07
  • 09 фев, 2011

До коментар [#11] от "Ежко":

Високите цени досега не са били противозаконни, защото е нямало закон, който да ги регулира.

Не разбирам защо е толкова трудно за разбиране.

Оценка
-3 +26
 
Преглед на профил

Irina

Рейтинг: 2660 Неутрално
  • 15
  • 20:23
  • 09 фев, 2011

нека най после да ги озаптят.Дебнат като лешояди около летището.

Оценка
-3 +18
 
Преглед на профил

Ежко

Рейтинг: 1373 Неутрално
  • 16
  • 20:35
  • 09 фев, 2011

До коментар [#14] от "kaka_ginka":

Не говорим за високите цени, а за такситата менте. И на мен ми се е случвало да видя такси с обявени цени 6 лв. на километър и просто не се качвам.
Но когато някой ти поиска 100 лв за 12-15 км., даде ти касов бон, на кой отдолу пише "нефискален бон", тогава определено трябва да се намесят съответните органи.

Не съм съгласен с Вашето мнение, но съм готов да умра за правото Ви да го изказвате. Волтер

Оценка
-5 +13
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4959 Неутрално
  • 17
  • 20:42
  • 09 фев, 2011

Браво! А дано!
1 лв дневна
1.50 нощна
50 ст престой
1 -2 лв повикване!
това трябва да са таваните

No one is taller than the last man standing.

Оценка
-6 +12
 
Преглед на профил

4itatel

Рейтинг: 790 Неутрално
  • 18
  • 21:06
  • 09 фев, 2011

Моят принцип е :никога в такси с надпис "ЛЕВИНС"!

Оценка
-2 +18
 
Преглед на профил

european

Рейтинг: 416 Неутрално
  • 19
  • 21:23
  • 09 фев, 2011

"Така т.нар. фалшиви таксита, или "копърки", в момента отговарят на всички законови изисквания и никой не може да ги санкционира за нереално високите цени."
Най-сетне да се сетят да озаптят тези боклуци. До сега нито едно правителство не го е правило. И сега някои твърдят, че този закон няма да реши въпроса. Не, ще го реши, защото вече ще има законово основание за санкционирането им. Край на пълненето на партийни каси с тези пошли и долни номера.

Оценка
-2 +14
 
Преглед на профил

Едно_Българче

Рейтинг: 1597 Неутрално
  • 20
  • 21:38
  • 09 фев, 2011

до един месец ще са намерили начин как да продължат да мамят ... нищо лично срещу хората каращи такси, но по- голямата част от тях имат доста голям криминален потенциал

Fortuna favet fortibus!

Оценка
+18
 
Преглед на профил

Тони!

Рейтинг: 4201 Неутрално
  • 21
  • 21:39
  • 09 фев, 2011

Герберите днес още вият осмисляйки факта, че СК иска оставката на четвърти министър. На предишните трима оставката беше приета, сега и този е пътник. Никога няма да им дойде акъла защо СК може да прокарва намеренията си, но това така или иначе няма значение.
По темата - копърките обслужват една-единствена фирма, която от както Боко е кмет на София тази фирма е почти монополист тук и се бърка пряко в управлението на града. С идването на Фандъкова нищо не се промени. Даже ми е трудно да повярвам, че ще забранят копърките. А това със забраната на таксита над 7 места е пълно безумие - в нормалния свят е съвсем нормално да си извикаш такси за група.

Оценка
-9 +8
 
Преглед на профил

deutschwagen

Рейтинг: 1081 Неутрално
  • 22
  • 21:49
  • 09 фев, 2011

До коментар [#5] от "Белия Негър":
До коментар [#13] от "ironhorse":

Вие сте отличен пример за това колко елементарни и злобни са повечето български "избиратели". Ами като "немало алтернатива", живейте си в мърша, избирайте царе и пожарникари. Не правете никакви анализи, не се интересувайте от данни, повтаряйте дружно митовете от комунизма. Ама защо да пречите на тези, които могат и искат повече?

Оценка
-9 +11
 
Преглед на профил

arch_

Рейтинг: 840 Неутрално
  • 23
  • 21:58
  • 09 фев, 2011

До коментар [#21] от "Тони!":

Забраната за големи таксита съвсем определено е дошла от лобито на маршрутките.
В Германия (в Берлин и Мюнхен със сигурност поне) има обща тарифа на такситата, пък не съм забелязала бизнесът им да е в застой, въпреки солените цени. Проблемът на копърките не е толкова в цените, а че се насочват нарочно към беззащитни жертви. Чужденци, пенсионери, хора по гарите с объркан вид и много багаж, и което според мен е особено гнусно - хора пред спешните центрове и болниците. Когато ти е лошо или си оставил болен близък не ти е много до гледане на тарифите, нали? Според мен няма да е проблем да останат, ако ги разделят на някакви ценови категории, които да са маркирани с големи знаци мнооого ясно на вратите и на предните и задните стъкла. Така ще си отмрат сами.

Оценка
-2 +21
 
Анонимен потребител

****

  • 24
  • 22:29
  • 09 фев, 2011

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

 
Преглед на профил

Тони!

Рейтинг: 4201 Неутрално
  • 25
  • 22:32
  • 09 фев, 2011

До коментар [#23] от "arch_":

Проблема на копърките е, че изкривяват нормалната пазарна среда и насочват клиентите към една фирма. Това, че има ужилени клиенти е следствие и добре дошло за самите копърки.

Оценка
-4 +5
 
Преглед на профил

gogoggggggg

Рейтинг: 463 Неутрално
  • 26
  • 22:45
  • 09 фев, 2011

пазарна икономика ,бай бай

Оценка
-15 +4
 
Преглед на профил

HerrNY

Рейтинг: 468 Неутрално
  • 27
  • 00:07
  • 10 фев, 2011

Наказателен кодекс:

Чл. 209. (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., в сила от 01.07.1982 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 10 от 1993 г., изм. - ДВ, бр. 26 от 2010 г.) Който с цел да набави за себе си или за другиго имотна облага възбуди или поддържа у някого заблуждение и с това причини нему или другиму имотна вреда, се наказва за измама с лишаване от свобода от една до шест години.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 10 от 1993 г., изм. - ДВ, бр. 26 от 2010 г.) Който със същата цел използва заблуждението, неопитността или неосведомеността на някого и с това причини нему или другиму имотна вреда, се наказва с лишаване от свобода до пет години.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 103 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.) В маловажни случаи по предходните алинеи наказанието е лишаване от свобода до една година или пробация.

Оценка
-1 +11
 
Преглед на профил

renegat

Рейтинг: 1168 Неутрално
  • 28
  • 05:37
  • 10 фев, 2011

До коментар [#13] от "ironhorse":

...той боко не ги маха, ти си седнал костов да дрънчиш...

Оценка
+2
 
Преглед на профил

vankata1

Рейтинг: 684 Любопитно
  • 29
  • 06:09
  • 10 фев, 2011

"Копърките" можеха да бъдат елиминирани отдавна, както правилно отбелязва Другаря Сталин. Липсва желание, не закон! При желание можеха да се използват както наказателния кодекс, цитиран от HerrNY, така и наредби на общините. Властта създава грешната представа, че липсата на закони и пречела. Нищо подобно! Цялата система на зависимост на полиция, магистрати, депутати, та чак до Президента и Министър-Председателя от "бизнесмени" и откровени престъпници е изградена на напълно доброволни начала. "Лапкането" не спира нито денем, нито нощем! Вижте бързо закръглящите се бузи и други части на повечето от известните и всякакво съмнение ще отпадне.

Оценка
-2 +18
 
Преглед на профил

svoboden

Рейтинг: 1246 Неутрално
  • 30
  • 08:32
  • 10 фев, 2011

Да както при комунизма нямаше таксита ментета, така и сега очакваме и да се въведат пределни цени на хляба, после на сиренето, на панталоните....на апартаментите....на труда.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2syZ4YpRkrE

Оценка
-3 +5
 
Преглед на профил

Snowpeak

Рейтинг: 186 Неутрално
  • 31
  • 08:39
  • 10 фев, 2011

Аз си го представям да има светещи ел. табелки на предното стъкло който да информират клиентите за цените. Така всеки който застане на стоянката ще може да осредни цената и да избере.
Големите таксита трябва да бъдат позволени. Колко често ви се е случвало да сте 5 души а да викате две таксита, кому е нужно.

rideo dicere verum

Оценка
+8
 
Преглед на профил

sigo

Рейтинг: 75 Неутрално
  • 32
  • 09:26
  • 10 фев, 2011

До коментар [#2] от "emil_":
решението е българинът да се научи да ЧЕТЕ и да внимава за собствените си интереси, а не да разчита на "онези горе" да го пазят. парламентът да се занимава с приоритетите на страната, а да остави цените на такцитата да се регулират от пазара. ниските цени и безобразното качество на услугите навежда на мисълта за картел, но това е др тема.

Оценка
-4 +2
 
Преглед на профил

Hierophant

Рейтинг: 506 Неутрално
  • 33
  • 09:34
  • 10 фев, 2011

а борбата с простотията на бакшишите кога ще започне?

Оценка
+5
 
Преглед на профил

Христомир Йорданов

Рейтинг: 383 Неутрално
  • 34
  • 10:17
  • 10 фев, 2011

Борбата със скъпите таксита не може да бъде с поставяне на таван на цените - някой може да иска да предложи луксозно такси с, да речем, мини-бар в него, на цена 10лв на км. Просто трябва да се спазват законите за лоялна конкуренция, които не позволяват да се копират фирмени символи, както и да се въведе стандартизиран формат на ценоразписа и забрана за изписване на каквито и да е други цифри по таксито. Това е пазарния и демократичен подход, а не налагането на ограничения.

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

Камен

Рейтинг: 559 Неутрално
  • 35
  • 10:30
  • 10 фев, 2011

тея копърки са много изобретателни, наскоро гледах един уж нормален, копирал много точно известно лого, и цени следните:
- на км 70 ст
- първоначална 70 ст
- за повикване 70 ст
- за престой на мин 70 ст
уж всичко точно, ама ако не забележиш, че за минута висене е 70 (а не 15, колкото вземат нормалните таксита) ще дадеш 10 лв докато минеш светофара на орлов мост, дето се чака 15 мин.

та сигурно ако има пределни цени за км, ще ментят с начални такси или цени за минута.

Оценка
+11
 
Преглед на профил

interesen1

Рейтинг: 560 Неутрално
  • 36
  • 10:43
  • 10 фев, 2011

ОПИТ за връщане на имиджа и клиентите.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Nikolay UK

Рейтинг: 843 Неутрално
  • 37
  • 11:14
  • 10 фев, 2011

Най-после!

От години водим дискусия на тази тема с мои приятели в България. Те ми обясняват, че в пазарна икономика нямало как да се определят тавани на цените, а аз им обяснявам, че на Запад за някои неща (и таксиметровите услуги са между тях) си има тавани. Което хич ама хич не им пречи да си имат пазарна икономика.

Много бавно, но все пак нещата в България започват да се нормализират. Тези бандити по летищата са едно от най-гнусните неща с които България посреща и изпраща чужденци озовали се по някакво стечение на обстоятелствата в страната. Дано с този закон най-после се приключи с това.

Оценка
-1 +9
 
Преглед на профил

hito

Рейтинг: 609 Неутрално
  • 38
  • 13:12
  • 10 фев, 2011

Шофьорите на таксита ментета ще се качат на таксита не ментета, където положението си е пак доста зле.

Всеки път като взимам такси от летището, се очаква от мен да дам поне 2лв бакшиш, и едва ли не трябва да се моля за рестото.

Или като се прибирам от някъде (вечер, когато няма трафик, може би леко подпийнал), се чувствам като на изпит за таксиметров шофьор. Оттук ли, оттам ли, по този булевард или по онзи. Зарекъл съм се следващия път да си нося гпс-а и да му кажа на поредния бакшиш, "чакай малко да въведа адреса, и ще ти покажа по кой маршрут", защото съм сигурен, че опциите които ми се предлагат далеч не са най-благоприятните за джоба ми.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

Yoda

Рейтинг: 598 Весело
  • 39
  • 17:06
  • 10 фев, 2011

Аз пък се сещам за един исландец, попаднал на копърка за 80 лева от летището до центъра как обясняваше доволно колко било евтино тука.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

1984

Рейтинг: 448 Неутрално
  • 40
  • 19:16
  • 10 фев, 2011

Единна цена на такситата е практика в голяма част от западна Европа. Таксита микробуси с по 7-8 места също са практика и возят на нормалната цена + някаква допълнителна такса от порядъка на 2-3 евро. Ако имам много багаж, че се обадя за комби, което е на нормалната цена просто може да се наложи да почакам малко повече, или да си го поръчам от предната вечер примерно.
Маршрутки има, защото няма адекватен градски транспорт.

"One-upmanship is the systematic and conscious practice of making one's associates feel inferior and thereby gaining the status of being "one-up" on them.

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

****

  • 41
  • 20:04
  • 10 фев, 2011

Този коментар беше изтрит в 22:24 на 10/02/2011 от неговия автор.

 
Преглед на профил

атанас

Рейтинг: 1347 Неутрално
  • 42
  • 13:39
  • 12 фев, 2011

8,
Абе, престоят е нормативно определен като % от таксата за километър. Сигурно и началната такса има подобна връзка.
Сега добре са го гласували това с пределните цени, макар и с огромно закъснение. Дано промени нещо. Поне един смислен текст да пуснат без лобизъм в него, макар че е неясно как ще определят таваните в общините, примерно. Можеше да е просто нещо свързано със средната цена на фирмите в региона(примерно махат най-ниските и най-високите и осредняват, за да не влияе наличие на тарифи 10ст и 10лв) и % отклонение от нея, ама това е лично мое мнение на непрофесионалист.

"Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.

 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4959 Неутрално
  • 43
  • 11:56
  • 13 фев, 2011

Всъщност ако имаше трамвай или метро до аерогарата никой нямаше да ползва такси.
Ако имаше метро до младост - технополис никой нямаше да взима такси. Ако вървеше до 1:30 през нощта, както е в Мюнхен от където Тони! обича да дава примери, таксита никой нямаше да ползва.
Тука нямаме градски транспорт - а такситата, че и копърките са функция от това. Маршрутките пък са функция на криминалния контингент в СОС като оня Андрей Иванов - полицаят милионер, шефа на общинския парламент който герберите не могат да изгонят от партията си.
Уж трябваше да карат по маршрути които не дублират градските линии, пък маршрутка до Железница няма, а от Младост до Орлов Мост са 7 линии, поне.
И в целия тоя калабалък на всичко отгоре некой олигофрен от Силистра да се довлече в София и да тури един стикер и да мами хората докато ние спорим колко било недемократично е много смешно.

No one is taller than the last man standing.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Perfanov

Рейтинг: 472 Неутрално
  • 44
  • 12:23
  • 14 фев, 2011

До коментар [#43] от "Десен":

Е, кога ще стигне метрото?

.

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.