От Видин до София за 2 часа с влак - най-рано през 2020 г.

© Цветелина Ангелова, Капитал



Пътуването от Видин до София ще отнема около 2 часа, а не повече от 5, и влаковете ще се движат с до 200 км в час. Звучи добре и може да се случи, но най-рано през 2020 г. Дотогава би трябвало да бъде построена новата линия от столицата до Видин. Трасето й ще е различно от сега съществуващото, няма да минава през Искърското дефиле, а покрай Ботевград, и ще се свързва с втория мост през Дунав. Новата линия е част от трансевропейски коридор, който свързва страните от Централна Европа с Турция и Гърция.


Поглед в неясното бъдеще


Проблемът обаче е, че построяването на новите над 220 километра линия ще струва 2.68 млрд. евро. Предвижда се част от тях да бъдат осигурени по европейските програми, но това ще стане едва през следващия програмен период, който започва през 2014 г. Заради голямата сума още отсега специалистите от Националната компания "Железопътна инфраструктура" предупреждават, че планираният край на строителството през 2020 г. може да се отложи още. С колко - никой не може да каже.




Проектът все още е идеен и днес приключи последното обсъждане на доклада за оценка на въздействието му върху околната среда. Предстои предложенията на граждани и общини да бъдат обобщени и след около два месеца експертният съвет към министерството на околната среда да се произнесе по доклада.


Негативните ефекти в рамките на нормалното


Трасето на новата линия е избрано от 35 различни варианта. То минава през Видин, Медковец, Монтана, Криводол, Враца, Мездра, Ботевград и стига до София. Предвидено е създаването на железопътен възел край столицата, който ще прави връзка с линията за Пловдив, и влаковете, особено товарните, няма да минават през София, ако продължават по този маршрут.


В доклада за въздействието върху околната среда е записано, че негативните ефекти от строителството и експлоатацията на линията са в рамките на нормативните изисквания. Евентуалните отрицателни ефекти ще са от това, че на места ще се минава през земеделски земи, чието предназначение ще бъде променено. Освен това живеещите около трасето ще бъдат изложени на шум, ще бъде унищожена растителност и е възможно активизирането на свлачища. Според експертите обаче всичко това може да бъде преодоляно с проучване и проектиране на необходимите съоръжения.


Проблемите вече започнаха


Шумът от бъдещата линия е сред основните притеснения на живеещите във Враца, тъй като и тя, както и сега съществуващото трасе ще минават през града. Според един от проектантите на линията - Валентин Михайловски, едната възможност за преодоляването на проблема е построяването на изолиращи стени покрай релсите. Това засега е и най-реалистичната алтернатива, тъй като другата - подземна линия и гара, ще е много скъпа. "Освен това това ще разруши и сегашните връзки с индустриалната зона на града", каза Михайловски. Третият, още по-скъп вариант е гарата, както и всички връзки към промишлената зона на града да се направят наново извън Враца.


Недоволство от проекта има и в Ботевград. Жителите му не са доволни от това, че гарата ще се намира на 5-6 км от града. "Тук може да се помисли за допълнителна пътна връзка с града или за спирка, която да е по-близо до Ботевград", каза Михайловски.


Тепърва ще бъдат избрани конкретните варианти за изпълнението на линията. Построяването й обаче ще зависи от това кога ще бъдат осигурени нужните 2.68 млрд. евро. Дотогава скоростните релси между Видин и София ще останат само на картите.

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Първо да стане китайската железница... Питайте Цветков - Пекин - Синдел

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  2. 2 Профил на Zamfir
    Zamfir
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Наистина ще има проблеми - първо отива до Берковица, от там Криводол, Враца, Мездра и Ботевград. Проектанта или автора на статията гледал ли е картата на страната?

  3. 3 Профил на Ивайло Йосифов
    Ивайло Йосифов
    Рейтинг: 653 Неутрално

    През 2020 никой няма да си спомня за ГЕРБ, Борисов и най-малкото Цветков

    http://5starhospitality.weebly.com/
  4. 4 Профил на sv84
    sv84
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Във Враца са недоволни, че гарата е в града, в Ботевград, че е извън него. Вземи едните, удари другите...

  5. 5 Профил на Payakoff
    Payakoff
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Някои хора в България сънуват "мокри" сънища...

    Post tenebras spero lucem
  6. 6
    ****

    Този коментар беше изтрит в 08:48 на 16/03/2011 от неговия автор.

  7. 7 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1034 Любопитно

    До коментар [#3] от "Ивайло Йосифов":

    Невероятно е колко примитивизъм и партизанско озлобление се изливат в коментарите на вестник "Дневник". Проекти от такова естество не може да се вместят в един четиригодишен управленски мандат, а дори и в два. От тази гледна точка е напълно ирелевантно да се "коментира" кой щял да бъде на власт през 2020 година и какъв щял да бъде тогава споменът за сега управляващите. Същественото е сега, по време на управлението на ГЕРБ, да се изработят такива проекти, че да не се налага пълно препроектиране и към 2015 година работата по новата жп линия да започне. Останалото е извратена политическа пристрастност. "Коментатори" като Ивайло Йосифов просто отравят форума на "Дневник".

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  8. 8 Профил на brusarski
    brusarski
    Рейтинг: 541 Гневно

    Докато ние тук си обсъждаме, върви процедура по източване на държавни средства по един откровено малоумен от инженерна гледна точка и още по-малоумен от икономическа гледна точка проект. Скорост от само 160 км/ч., докато във Франция TGV се движи с 300, съкращаване на времепътуване чрез увеличаване дължината на линията ( ?!?! ), заобикаляне от южна посока на сегашния ж.п. възел Брусарци / с отклонението за Лом / и строеж на нова гара до с. Дъбова махала, понастоящем с около 20 обитаеми къщи, трасе през адския терен на Витиня с по около 30 км. тунели и още толкова км. естакади и мостове, вместо да се оптимизира готовото трасе през Искърското дефиле и куп подобни идиотщини са само част от примерите. Крайният резултат, след като са изцоцани няколко милиона лева за хартия, мастило и консултантски комисионни ще бъде, че линията е нецелесъобразна.
    От гледна точка на икономическата целесъобразност, най-рационално решение е възстановяване на проектните параметри на сегашното трасе и изправянето му, там където лъкатуши през равни участъци, защото навремето някой не си е давал нивицата за ж.п. трасе. С няколко такива мерки е напълно постижимо съкращаване на времепътуването от София до Видин от сегашните 4 ч. и 23 мин. до около 3 часа и половина. На този фон сегашния проект с времепътуване от 2, 2 и половина часа , на цена от супорнайсет милиарда евро не е нищо повече от мегапростотия.

  9. 9 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#7] от "Югозомби":Напълно съм съгласен с вас относно природата на подобни крупни инвенстиционни обекти и необходимоста от своевременно и далновидно вземане на решение за тяхното изграждане.Примера със софийското метро,проектиранетко в началото на 70-те години, изграждането на което започва по средата на 760-те години на миналия век,е пказатлен.Но защо така остро се нахвърляте върху коментара на "3",който прозира в тази разгърнала се в Северозападна България кампания със строителството на свръскоростната железница популизъм?Как оценявате тази кампания в светлината на дадената от Борисов поръка в едно от предишните заседания на МС на ресорните министри в срок от ТРИ ДЕНА???? да разработят план за възраждането на Северозапада ?Та и този план беше РАЗРАБОТЕН и вднего се пръкна и строителството на тази железница.А още при управлението на тройнатка коалиция бяха договорени от ЕС около 120 милиона евро за РЕМОНТ на тази линия.Какво стана с този ремонт?Дали не ви впечатлява и бързата реакция на общинското ръководство от ГЕРБ във Враца,което,струва ми се по предварителен сценарии ,тутакси и след обсъждането на "кръгла маса" в Монтана сякаш ей-сега започващото строителство на свръскоростната железница,да реагира с писмо до правитеството,че населението от областта се опасявало от замърсяването на въздуха,не искало да се изгражда някаква си "китайска стена"....?Не е необходимо да е човек политически пристрастен,та да не забележи елементарния популизъм на ГЕРБ.А разглеждането на подобен проект като визия за бъдещето,изработването на идейни проекти,разбира се,че това е необходимо да го прави всяко едно правителство,всяка една политическа сила,стремяща се към управление на държавата или управляваща.Това става във всяка бяла държава,но без най-малко подозрение за предизборен популизэъм.Са мо за ваше сведение кмета на гр.Враца шумно обяви започващите ремонти на улиците в града при "подходящи природни условия" и това обявление той направи ...през ВТОРАТА ПОЛОВИНА НА М.НОЕМВРИ м.г.!!!!!!

  10. 10 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1149 Весело

    Това означава ли, че до 2020 гаодина ще си "решим окончателно" въпроса с циганите?????

  11. 11 Профил на Ивайло Йосифов
    Ивайло Йосифов
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#7] от "Югозомби":

    ... И знаеш ли защо никой няма да си ги спомня? Защото просто това говорене по-горе ще остане само с ... това говорене. И ... с една две статии тук таме из сайтовете.

    http://5starhospitality.weebly.com/
  12. 12 Профил на anzug
    anzug
    Рейтинг: 521 Неутрално

    2020 или няма да я има България вече и/или ще има само мангали да пътуват на аванта , кои че го плаща тоя влак ?!

  13. 13 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    220 км за 2.68 млрд... брей, че цена!

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  14. 14
    ****

    Този коментар беше изтрит в 09:42 на 16/03/2011 от неговия автор.

  15. До коментар [#11] от "Ивайло Йосифов":

    Вероятно и сателитните изображения на строящата се магистрала "Тракия" съществуват само във форумните коментари... Йосифов, това е просто нелепо. Мислене като твоето отравя не само форума на "Дневник", но и публичния дебат в България, защото е прицелено върху политическия популизъм, в случая очерняне на управляващите в момента без оглед на адекватността на аргументите, а не върху говоренето по същество и вършенето на конкретна работа. Тази работа е, която трябва да се дискутира.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  16. 16 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    За разлика от теб ще се постарая да остана в границите на сериозното. Никой и никога не е споменавал за "свръхскоростна железница" по трасето София - Видин, каквото и да означава това. Трябва да имаме предвид, че модернизирана стара жп линия, позволяваща максимална скорост от 160 км за обикновени влакове и 200 за такива с накланящ се кош, се вмества в определението на ЕС за "high-speed rail". Това трасе е част от Пан-европейските транспортни коридори и ТЕН-Т мрежата, тоест то е определено като приоритетно и подлежащо на европейско финансиране извън България, на общоевропейско експертно ниво. Неговата цялостна модернизация не е хрумване на българските политици, нито е елемент от някакъв набързо скалъпен техен популистки план, прицелен в поредните избори. Обратното, вместо по време на Тройната коалиция вече да има завършен технически проект за цялостна модернизация (не за ремонт!), то основната част от проектната работа започва едва сега. Да не споменавам пък за това, че Тройната коалиция на практика беше лишена от достъп до европейско финасиране заради неприкрито покровителство над корупцията. Да се върнем към същественото. Поставени сме в ситуация, в която след около година вероятно ще имаме работещ "Дунав мост 2", но жп и пътната инфраструктура към него ще са неадекватни. За отговорността на досегашните правителства за тази ситуация едва ли има нужда да пиша. Пак ще го кажа, останалото е извратена политическа пристрастност.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  17. 17 Профил на nmemory
    nmemory
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#7] от "Югозомби":

    Единствения смислен отговор ++

    рам памет решения
  18. 18 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 721 Весело

    Видин определено е приоритетна дестинация за населението - струва си двата милиарда и половина.

    Някой изобщо направил ли си е труда да изследва по кои дестинации автомобилният трафик (вкл. автобусните линии) е най-натоварен и да го дублира с бърз железопътен транспорт? Или не искаме да си подкопаваме магистралните такси? Това правителство е крещящ пример за популизъм и липса на каквато и да било рационалност.

  19. 19 Профил на nmemory
    nmemory
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#11] от "Ивайло Йосифов":

    Истината е че сме толкова закъсали и толкова зле.. че трябва всичко да се почне от А и Б. Сега България е в застой от 20г и всеки краде и навсякъде е като кошер с оси. Където бутнеш наискачат и почват да жилят щом им нарушаваш схемите. Лекари, земеделци, тютюнопроизводители, всички. Нещата са мого изгнили, държавата е страшно зле, а хората са крайни, озлобени и отчаяни. Не можеш да очакваш чудеса от никой, който и да дойде на власт няма как да оправи за 1-2 години такова блато в каквото сме се превърнали от 20г.

    рам памет решения
  20. До коментар [#18] от "Petak":

    Това е трасе по Пан-европейски транспортен коридор 4, свързващ южните и източните Балкани и Близкия Изток с Централна Европа. Нито парите за строителството ще бъдат основно от българския бюджет, нито предназначението на модернизираната линия ще е да превозва изключително българското население от Северозападна България, а Petak е просто поредният политизиран трол.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  21. 21 Профил на kalin_m
    kalin_m
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Този проект е икономическа демагогия. Няма никакъв еврокоридор, който да обслужва Гърция и Турция едновременно! И така нар. еврокоридор е едно безмислено географско понятие. Той не преминава през нито един град от национално или европейско значение за търговията или пътуванията. Алтернативният маршрут през Сърбия и Македония е 150км по-къс. А нашите железници се опитват да останат ненадминати в света по натрупване на загуби и държавни дългове. За повече от 140г. история никога не са били на печалба!

  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    До коментар [#16] от "Югозомби":

    Нещо се обърка. ЖП инфраструктурата ни по проект дава възможност за 130км в час, като съвсем малко трасета, ремонтирани наскоро предоставят до 160км в час. Реалното им състояние обаче преви тези скорости просто нелепи мечти. Колкото до забележката ти към коментиращите, личното ми мнение, че си в грешка. Прав си, че такива проекти се правят с далновидност, но досега нищо далновидно не виждаме в политиката на Герб. И понеже се биеш с някакви магистрали в темата, да те питам, колко магистрали построи Боко до тоя момент, че на мен нещо ми се губи статистиката?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. До коментар [#21] от "kalin_m":

    Това са откровени лъжи. За справка - първия pdf, стр. 26:

    http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/maps/maps_en.htm

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  24. 24 Профил на OMUNVINGE
    OMUNVINGE
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Тия във Враца и БотевградИ ( както пише автора ) съчмата ги бие яката. В сънищата ли я видяхте тая линия, че недоволствате от нея бе ХЕХЕХЕХЕХЕХЕ

  25. 25 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 538 Весело

    До коментар [#18] от "Petak":

    А прочетохте ли изречението "Новата линия е част от трансевропейски коридор, който свързва страните от Централна Европа с Турция и Гърция"?

    Damnant quod non intellegunt.
  26. До коментар [#22] от "Тони!":

    Поредният трол, който не знае какви са заложените параметри за модернизация на международната транзитна жп мрежа на страната.

    "Пловдив - Свиленград - Турска граница е с обща дължина на трасето 150 км и максимална скорост на конвенционални влакове 160 км/ч и 200 км/ч за влакове с накланящи се кошове."

    http://stroitelstvo.info/infrastructure/2011/02/07/1038337_do_kraia_na_2013_g_bulgariia_shte_ima_visokoskorostni/

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  29. До коментар [#23] от "Югозомби":

    И още:


    TEN-T / Transport infrastructure

    30 priority axes

    22 Railway axis Athina-Sofia-Budapest-Wien-Praha-Nürnberg/Dresden

    http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/maps/30_priority_axes_en.htm

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    До коментар [#26] от "Югозомби":

    Поредния олигофрен, който не чете дори собствените си мнения. Говорим за съществуващата сега мрежа, която НЕ позволява скорост от 160км в час. Какво ще се модернизира е друга тема. Но модернизация в нашия случай означава напълно нови трасета и цялостна подмяна на релсите. С 30 килограмови релси няма как да вдигнеш 160км в час.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. До коментар [#30] от "Тони!":

    Поредният пример за упорит трол, който нито знае, нито мисли. Статията над тези коментари касае проект за бъдеща модернизирана жп линия, не възможностите на съществуващата.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  32. 32
    ****

    Този коментар беше изтрит в 10:34 на 16/03/2011 от неговия автор.

  33. 33 Профил на Reci
    Reci
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Абе,никъкви скорости не вдигайте,оставете си релсите на мира,ами оправете крайбрежния път от Резовска река до Созопол!

    Yol biter-huy çıkmaz!
  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    До коментар [#31] от "Югозомби":

    Подмяна на релси и изграждане на нови трасета модернизация ли се нарича?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1291 Весело

    - кога ще дойде бързият влак до видин? - след 9 години

  37. 37 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 1668 Весело

    А най-рано през 2040-та ще може спокойно да идем да пийнем по бира на безтегловност на луната..Но първо ще трябва да видим дали ще има интерес и средства някъде след 2025-та за полети до там...Приказки за нероден Петко...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  38. 38 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    До коментар [#2] от "Zamfir":

    Къде видя Берковица?

    Иначе цената си доста солена - 12,18 млн. евро на километър. Не е ли малко скъпичко?

    Лицемеркел акбар!
  39. 39 Профил на Landlord
    Landlord
    Рейтинг: 409 Весело

    Ако управниците продължат със същите темпове да се справят с незаонното изкупуване на метални отпадъци, през 2020 г. релсите отдавна ще са отишли на вторични суровини. Ако това се случи алтернативата на железниците ще е да дели въздушни коридори с авиокомпанните. Ако това е скритата идея за постигане на два часа Видин-София, мога да се съглася че е постижимо.

  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    До коментар [#35] от "nmemory":

    ТИ нещо по темата имаш ли да кажеш, или виждането ти за света си остава до копи-пейст?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1108 Любопитно

    Ще ви го кажа директно - тази инвестиция в този и вид е загуба на пари. Защо? Защото от румънска страна никога няма да построят и 1 километър адекватна линия. А каква е ползата да имаме "скоростни" влакове до Видин след като отатък ще се минава по стара разкривена линия? Никаква.
    Дано да не тръгнат да дават някакви пари за това, защото без да се замислям много мога да изброя поне 3 линии с много по-важно значение за страната от тази!

  42. 42 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    До коментар [#41] от "Варненски":

    И още един неадекватен коментар... Напротив, румънската страна постепенно започва да подготвя развитието на инфраструктурните връзки от "Дунав мост 2" към унгарската граница. За съжаление скоростта на действие е малко под тази на българската администрация.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  43. 43 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    До коментар [#41] от "Варненски":

    Прочети румънските коментари:

    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=899304&page=51

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  44. 44 Профил на скруч
    скруч
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#7] от "Югозомби":
    коментара не може да релевантен или ирелевантен.той си е коментар.действията обаче на това правителство безумни или вредни са релевантни-обезателно.а ти не употребявай тази юридически термини криейки се за д образа на един абсолютен престъпник.

    за чиста и свята република-но не с този народ
  45. 45 Профил на Zamfir
    Zamfir
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#38] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Имаше и Берковица, но автора се е поправил .

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1108 Весело

    До коментар [#42] от "Югозомби":

    Там пише, че ще се удвоят някакви отсечки. Е, признавам дори не очаквах да си мръднат пръста. Обаче там се удвоява а не се строи изцяло ново прескъпо трасе. И ако сега ни казва, че струва 5 милиарда бъдете сигурни, че докато завърши ще струва 7. Кому е нужно? По-неефективна инвестиция беше само плащането на помощи на ломските циг@ни преди 10-тина години. Сумата беше за 2-3 години на веднъж. И онея ми ти манг@ли ги изхарчиха за около седмица - основно ядене и пиене. След това отново се наредиха пред социалното за помощ. Паразити !

  48. 48 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 572 Неутрално

    "Заради голямата сума още отсега специалистите от Националната компания "Железопътна инфраструктура" предупреждават, че планираният край на строителството през 2020 г. може да се отложи още. С колко - никой не може да каже."

    Кой е луд да им отпусне пари на тия, просто не знам.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  49. 49 Профил на kalin_m
    kalin_m
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#23] от "Югозомби":
    Апетитът за харчене на чужди пари никога няма да спре. Кое е лъжа - че проекта е финансова демагогия, или че нашите железници никога не са били на печалба, или че алтернативното трасе през Сърбия и Македония е по-късо, или ти наистина си плиткоумен и вярваш на всякакви декларации писани от бюрократи, които дори не са изследвали особеностите на релефа, еле пък икономическите и транспортни връзки?

  50. 50 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#7] от "Югозомби":

    Тъй като депутатите от ГЕРБ са много кадърни (особено депутатът от Ботевград Даниел Георгиев, неукото синче на червения кмет) линията ще стане

  51. 51 Профил на Анастас
    Анастас
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    2220г. ми се вижда по реална, като знам как се работи при нас и на какво ниво е българското БДЖ...
    преди 10 години се говореше за скоростни влакове със 160км в час и 3 часа до Бургас за 2013... как ще стане това?

    http://atphoto.bg




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах