Държавата се е изпързаляла с договора за ски зона Банско

© Юлия Лазарова

Днес природозащитници протестираха заради казуса "Юлен"



Концесионният договор за ски зона Банско, сключен в края на 2001 г., е написан така, че държавата не може да търси сериозни неустойки от фирма "Юлен" за нарушаването на екозаконодателството. Това заявиха пред "Дневник" от министерството на околната среда ден след като министър Нона Караджова обяви, че вместо разрешените по договор 99.5 хектара фирмата използва още 64.7 хектара от Националния парк "Пирин".


"Договорът е писан с две леви ръце и интересът на държавата не е бил гарантиран", коментира главният секретар на министерството Климентина Денева. Според документа, с който "Дневник" разполага, спазването на природозащитните норми в парк "Пирин" при строителството на зоната се гарантира само с банкова гаранция в размер 25% от минималната годишна концесионна такса на "Юлен".


Тъй като в последните години фирмата плаща по около 200 000 лв. годишно, това прави близо 50 000 лв. Тази гаранция трябва да се внася всяка година, но министерството все още проверява дали концесионерът действително го прави.




Концесионният договор не предвижда възможност държавата да го прекрати едностранно, ако "Юлен" се разпростре върху повече площ. Това може да стане само "по силата на съдебно решение", е записано в него. "В случай че решим едностранно да го прекратим или пък да премахнем съоръженията извън разрешената площ, ще затънем в дълги съдебни спорове с неясен изход, което не е добър вариант за никого", каза Денева.


Ако Законът за концесиите бъде променен, така че да може да се промени и концесионният договор, както предложи Караджова, министерството ще настоява и за по-високи концесионни възнаграждения от фирмата, каза още Денева. По настоящия договор таксата е определена на 2% - 3.5% от годишната печалба на фирмата.


Вчера от екокоалицията "За да остане природа" в писмо до премиера Бойко Борисов призоваха да не се търсят компромиси, а концесията да бъде прекратена. Според екоактивистите държавата трябва да конфискува незаконно изградените съоръжения и да рекултивира заграбените терени от парка, а зоната да се прехвърли на община Банско до назначаване на конкурс за нов концесионер.


Концесионната територия от 99.5 ха по договора е базирана на териториално-устройствения план на ски зона Банско от 2001 г. Този план е актуализиран през 2005 г. и вероятно точно тогава размерът на зоната е бил раздут над първоначалното, твърдят природозащитници. Изменението е направено със сериозни процедурни нарушения, показа проверка на "Дневник".


Петър Петров от ръководството на "Юлен", който е в управата и на фирма "Витоша ски", отрече с актуализацията да е увеличена площта на зоната. По думите му в първоначалния устройствен план външната граница на зоната била нанесена на картата неточно и при изменението била направена корекция.


"Каквито и изменения да са направени в този план, те по никакъв начин не засягат концесията на "Юлен", така че за всички площи извън определените й в концесионния договор фирмата може да се счита за "самонастанила се", коментира председателят на асоциацията на парковете Тома Белев.


Още от началото на строителството на зоната "Юлен" редовно е нарушавала дадените й разрешения, за което са й били налагани глоби. През септември 2002 г. министерството е санкционирало фирмата с 16 000 лв. за две нарушения при строежа на кабинковия лифт от Банско до местността Бъндеришка поляна и писта.


През юни 2003 г. за лифта от Бъндеришка поляна до вр. Тодорка е глобена два пъти с общо 7500 лв., а на следващия месец за прилежащата писта "Бъндерица" следват две глоби от по 4000 лв. Концесионерът превиши правата си и при последните си проекти миналата година, когато му беше разрешено да монтира нов лифт на мястото на два малки влека.


Оказа се, че фирмата значително е удължила просеката, изсичайки над 80 дървета, за което министерството й наложи максималната глоба за неспазване на решение по екооценка - 20 000 лв. "Юлен" ни скъсаха нервите", коментира тогава зам.-министър Евдокия Манева. Заради две от нарушенията Европейската комисия наложи наказателна процедура.


Щафетата на нарушенията


- началото на 2001 г. - тогавашният министър Евдокия Манева одобрява устройствения план на бъдещата ски зона
- декември 2001 г. - новият министър Долорес Арсенова сключва концесионния договор
- септември 2002 г. - започват периодичните глоби за нарушения при строителството на зоната
- август 2004 г. - "Юлен" кандидатства за актуализация на устройствения план
- декември 2004 г. - Арсенова решава да се направи доклад за екологична оценка на новия план
- август 2005 г. - в паузата между двете правителства след изборите Арсенова прехвърля решението по екооценката на РИОСВ - Благоевград. Това е нарушение на закона, защото решенията за националните паркове се вземат от министъра
- септември 2005 г. - шефът на регионалната екоинспекция Ангел Георгиев дава зелена светлина на проекта
- 2006 г. - сдружението "За земята" публикува обширен доклад за нарушенията в ски зоната и незаконното й разширение
- октомври 2009 г. - Еврокомисията открива наказателна процедура срещу България за нарушения на "Юлен" в Пирин
- януари 2010 г. - екоорганизации показват със сателитни снимки, че площта на зоната е много над разрешената
- септември 2010 г. - екоминистерството поръчва геодезично измерване
- 29 юни 2011 г. - министър Караджова признава, че площта е надхвърлена с 650 декара, но предлага узаконяване на нарушението

Мнения за казуса


адвокат Михаил Екимджиев: Недопустима от европейското право държавна помощ
Първото ми впечатление е за недопустима от европейското право държавна помощ. България може да има проблем с Европейската комисия и да се задейства наказателна процедура и заради нарушение на екологичното законодателство, и заради реверанса на държавата към една фирма без социални основания за това, защото не става дума за закриване на завод с 2000 работници. Това е реверанс към един нарушител на закона, държавата толерира нарушението му. Ако сега един инвеститор реши да прави същите нарушения на "Перелик" например, държавата едва ли ще му направи същите отстъпки.


адвокат Иван Груйкин: Държавата е инструмент на икономически лобита, абдикирала е от контрола
Това, което се вижда, е, че държавата е инструмент в ръцете на икономически лобита. Същото е положението и със Закона за управление на отпадъците - заради няколко големи фирми се премахват около 1000 малки в бранша. В интерес на сериозни икономически лобита държавата префасонира законите в нарушение на правния принцип за предвидимост и устойчивост на нормативните актове. Някои действия на концесионера "Юлен" са съставомерни деяния по Наказателния кодекс, които няма как да се санират. Това е поръчково законодателство. Държавата е абдикирала от основната си функция - контролната.


Свилен Нейков, министър на спорта: И вълкът да е сит, и агнето цяло
Има сключен договор и са си превишили правата. Има три варианта: да се съборят незаконните съоръжения, да се затвори Банско като ски курорт, да се търси друг начин. Това Нона Караджова трябва да го предложи така, че вълкът да е сит и агнето цяло. Първите две възможности не се оправдават от обществото дори и предвид двата старта за световната купа, на която Банско ще бъде домакин следващата зима. Нека да вървим напред и да не гледаме назад. Освен това трябва да се актуализира наемът, защото сега той не отговаря на това, което реално ползва компанията. Не сме казали, че тотално ще правим промени в закона за концесиите. В момента се прави анализ на ситуацията, а не предложения за промени в закона. Трябва да се види точно какъв е процентът на отклонението. Аз съм за спорта, да няма злоба, да си взаимодействат хората и природата и да няма скъпи съоръжения, които стоят като паметници в един умрял курорт.

Коментари (130)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sion1972
    sion1972
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Ами сега ще видим дали политиката на "двете леви ръце" ще продължи..Държавата е затова , да следи за спазването на законите в нея..Не самата тя да ги нарушава или да облича нарушенията в законова форма..Ще изпаднат в дълги съдебни процедури..Ами да изпадат..Каква е алтернативата - да узаконим беззаконието и да оставим една офшорка да се подиграва и с държава и със закони?!

    Заедно Ипон и Ин ще ни управляват во веки веков! Амин!
  2. 2 Профил на ЗаНи3А
    ЗаНи3А
    Рейтинг: 3181 Разстроено

    "...е написан така, че държавата не може да търси..." - колко БОЛИ, когато ч(В)иновник констатира, като наакано дете, ПРОДАЖНОСТТА в действие...

    Обогатявай своя свят, опознавайки света на другите...
  3. 3 Профил на moreni
    moreni
    Рейтинг: 796 Неутрално

    "Аз съм за спорта... " - и какво тук значи някакъв си закон! И каквотук значи парк с национално и световно значение! Важно е двудневното състезаниепо ски идната година.

    Груйкин е прав, държавата е абдикирала от функциите си. Случаят Юлен е изключително фрапантен в смисъл че ни удря страхотна плесница в лицето - на всички, които мислим, че тука има закони.

    SOS Витоша! Не позволявай да унищожат 1000 дка от най-стария парк на Балканите!
  4. 4 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    Инвестициите в Банско са 14 млрд. евро, вземете помислете преди да пишете. А туризма носи 20% от бвп. По-скоро държавните служители виновни за това трябва да се накажат.

  5. 5 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 949 Неутрално

    И сега, пак питам, голям рев беше, голямо чудо, ама никой не каза нищо за престъпниците допуснали това своеволие. Боко бил виновен. Боко има неудоволствието да вземе трудно решение в момента и това е. Да питаме всички преди него какви са ги дробили, като не пропускаме и "безгрешния" и "най-достоен" премиер според много коментиращи тук - Иван Костов.

  6. 6 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Да се провери дали ннарочно не са изпързаляли държавата ни.

  7. 7 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    До коментар [#5] от "gogo2011":

    Договора е подписан от НДСВ, какъв Костов сънувате?

  8. 8 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 2541 Любопитно

    Държавата се е изпързаляла с договора за ски зона Банско
    ..................
    Не, по-правилно е да се каже:
    Държавата беше изпързаляна за Банско от ПИБ.
    Според Байърли:
    "ПИБ е описана като банка с непрозрачни офшорни собственици, стъпила с единия крак в легалния бизнес, а с другия “в най-тъмните сфери на престъпния свят”. Името на Цеко Минев се свързва както със собствеността на банката, така и с по-голямата част на курорта Банско."
    А ето и снимки на Цеко Минев с Цветелина Бориславова
    http://winter.pamporovoresort.com/%D0%B5%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D1%83%D0%BF%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B7-2012/

    nemo malus felix, minime corruptor.
  9. 9 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 913 Неутрално

    Ами ако от утре спрем да си плащаме данъците?!

  10. 10 Профил на sion1972
    sion1972
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#4] от "a.nice":

    И за 114 млрд да са , закононарушителите се санкционират с цялата строгост на закона..Не съм чел още в НПК да има индулгенции заради инвестиции..И много извинявай , но ако някой смята , че може да нарушава законите и че офшорката му е над тях , значи има сериозни проблеми с възприятията..Задай си въпроса , би ли имало значение кой е , какъв е , ако това нещо е направено примерно в Австрия , Германия или Швейцария?! Ще му треснат такива глоби , че няма да му стигнат инвестициите да ги плати..Върховенството е на закона , не на парите..Г-н Цеко Минев е направил инвестиции не за да ни подарява пари или защото много сме му мили , а за да печели..Ами да бъде така добър да си носи и последиците..Цялата строгост на закона срещу такива "инвеститори"...Иначе да разпускаме държавата и всеки да си прави каквото иска.

    Заедно Ипон и Ин ще ни управляват во веки веков! Амин!
  11. 11 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1291 Гневно

    Държавата може да го национализира!!!!
    Една пиклива сонда с дебит над определения в законидателството се води държавна собственост, а ще подаряват Рила на мутри!!! Национални природни паркове не са мутренска собственост!!!!!! Ако мошениците са ги откраднали с измама от държавата , държавата да си ги обяви отново за национални паркове и да си ги вземе!!!
    Ама на страхливата картофенотиквена мутра стиска ли му??? То да не е , като да режеш ленти за новооткрити писоари???

  12. 12 Профил на krasi_99
    krasi_99
    Рейтинг: 535 Гневно

    Боко взе парите, пое ангажимент и сега го изпълнява безусловно. Виновен за подаръка, който в момента МС прави на Цеко Минев разбира се, ще е някой трети.

  13. 13 Профил на _az_
    _az_
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Как пък един път частника не се прецака, за сметка на държавата...

  14. 14 Профил на toffeetwr
    toffeetwr
    Рейтинг: 799 Гневно

    Това е брутално погазване на всякакви закони и за награда престъпникът придобива 65ха национални гори.

    Утре Бойко или някой от приближените му може да ре6и да си приватизира и Странджа или Родопите, тогава пак ли 6те го узаконят на базата "Ами безумие 6те е да му ги отнемем"?!?!?!?

    Ваша великорусская мечта, сидя по горло в дерьме, затащить туда всех остальных. Это и есть Русизм
  15. 15 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    До коментар [#10] от "sion1972":

    Явно темата ви е интересна, вижте днешното предаване на Милен Цветков по Нова. Имат документи за всеки метър и всичко е законно, за това и Дневник смениха тона. Там, където са написали, че района е раздут, това е станало с разрешения от община Банско.

  16. 16 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 2541 Любопитно

    Само едно не ми е ясно.
    Когато на царя му върнаха имотите по реституцията, половин България започна да вие на умряло и да кърши ръце.
    Сега става дума за едни от най-апетитните парчета изконна българска земя
    ПОДАРЕНИ на ПИБ, която е близка до Цветелина,
    а нещо май се взима за нормално...

    nemo malus felix, minime corruptor.
  17. 17 Профил на uran
    uran
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Бих се изненадал ако беше нещо по-различно.

    Yet another blue planet.
  18. 18 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 949 Неутрално

    До коментар [#4] от "a.nice":

    Тук съм съгласен, но не съм видял осъден държавен служител за подобни безхаберия.

  19. 19 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    И Дневник пак са пропуснали в хронологията на събитията, да включат април 2011г., когато от същата еврокомисия дойдоха, провериха и не установиха нищо, не я закриха само да намалят общественото напрежение и казаха, че ще работят по нея, само ако има нови данни. Не позволявайте да ви манипулират така лесно. Това, че в момента от Юлен мълчат е жест на добра воля към Борисов, ако нямат някакви други с/ки с него.

  20. 20 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    До коментар [#18] от "gogo2011":

    Не е луд тоя дето яде баницата.

  21. 21 Профил на Илде
    Илде
    Рейтинг: 620 Весело

    България! Това е пералня за мръсни пари !

  22. 22 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Кой чиновник мисли първо за държавата ..всеки гледа първо какво му влиза в джоба ..

  23. 23 Профил на noshorn
    noshorn
    Рейтинг: 571 Неутрално

    "Първото ми впечатление е за недопустима от европейското право държавна помощ. България може да има проблем с Европейската комисия и да се задейства наказателна процедура и заради нарушение на екологичното законодателство, и заради реверанса на държавата към една фирма без социални основания за това, защото не става дума за закриване на завод с 2000 работници. Това е реверанс към един нарушител на закона, държавата толерира нарушението му." - това е цитат от мнението на адвокат Екимджиев. Толкова ясно и розбираемо го е казал човека, че няма какво да се добави. Напълно съм съгласен с мнението му.

  24. 24 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    “Напротив, формално всичко е законно, тъй като в годините са правени съответните екологичните процедури, одобрявани са проектите от екологична гледна точка, получавани всички разрешения за строеж от общината. Формално, от една страна имаме законни строежи. От друга страна, имаме договор, който е безкрайно противоречив по самата си същност и в който са записани 99 хектара и половина концесионна площ. От друга страна, в други клаузи на договора е записано, че се отдава на концесия цялата ски зона, която в нейните контури, съгласно териториално-устройствени план, е многократно по-голяма“, каза екоминистърът.

  25. 25 Профил на truth
    truth
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Всичко започва от Долорес Арсенова, т.е. от правителството на НДСВ.Това е най-тъпият и некадърен министър в българската история. И на това малоумно същество е поверена задачата да подписва договори. Разбира се тя е подписала под диктовката на деда, който дойде да ни оправи за 800 дни. Този престъпник донесе много злини на България. Сегашното правителство, вместо да се опита да поправи нещата, се готви да узакони откраднатото. Вероятно са забравили, че идват избори.

  26. 26 Профил на prokopi
    prokopi
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Добре де, какъв е проблема да има ски писти- по цял свят използват даже и дерета само и само да карат ски.По логиката на тези екоактивисти да се върнем да живеем в пещери ли?

  27. 27 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2642 Весело

    До коментар [#24] от "a.nice":

    "формално всичко е законно, тъй като в годините са правени съответните екологичните процедури" Ако това беше вярно, нямаше да искат да променят закона.
    Апропо, териториално-устройствени план приложен ли е към договора? Щото, ако не е приложен със заверките по съответния ред, това са откровенни лъжи на министърката. Или прокуратурата или психиатрията трябва да се погрижат за министърката.

  28. 28 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2642 Любопитно

    До коментар [#26] от "prokopi":

    Добре де, какъв е проблемът да ми дадеш една стая под наем, пък аз да ползвам целия апартамент. Теб (държавата) и без това те няма, що да не преустроя една от стаите в байсейн. Какво те интересуват съседите под тебе, ако плочата не издържи. Пък нали те няма, ако страдата се срути, нали няма да пострадаш.
    По "цял свят" държат сметка за всичко. Пък и деретата на Еверест никой не ги използва. Дали защото няма инфраструктура или скиорите за нищо не стават?

  29. 29 Профил на moreni
    moreni
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#19:"a.nice"]И Дневник пак са пропуснали в хронологията на събитията, да включат април 2011г., когато от същата еврокомисия дойдоха, провериха и не установиха нищо, не я закриха само да намалят общественото напрежение и казаха, че ще работят по нея, само ако има нови данни. [/quote]
    Не е вярно, виж “ЕK отрече твърденията за спиране на наказателна процедурa срещу България”
    http://www.dnevnik.bg/ekobiznes/2011/04/06/1071215_ek_otreche_tvurdeniiata_za_spirane_na_nakazatelna/

    SOS Витоша! Не позволявай да унищожат 1000 дка от най-стария парк на Балканите!
  30. 30 Профил на moreni
    moreni
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Ето паметното изказване на експерта именноот посещението им през април:
    "Голям недостатък на българското природозащитно законодателство са ниските санкции, несъответстващи на груби нарушения като непозволено строителство в защитените зони, отбеляза Бракелан. Той даде пример с лифта и ски-пистите, изградени в Пирин от фирма "Юлен", които са причина за наказателната процедура срещу България. Фирмата ги е построила в нарушение на дадените й разрешения от екоминистерството, надхвърляйки позволената площ, за което е била глобена с 2000 лв. "Това е шега", коментира експертът. Той съобщи, че България трябва да въведе в законодателството си европейската директива за престъпленията срещу природата, която изисква много по-високи санкции за нарушителите на екологичните правила, съразмерни на нарушенията. Правителството е имало срок до края на миналата година да въведе новите правила, но все още не го е направило."

    SOS Витоша! Не позволявай да унищожат 1000 дка от най-стария парк на Балканите!
  31. 31 Профил на Lyuboznaiko
    Lyuboznaiko
    Рейтинг: 174 Неутрално

    До коментар [#25] от "truth":

    Далеч по-малко "некадърно", отколкото нагло и продажно

  32. 32 Профил на Lyuboznaiko
    Lyuboznaiko
    Рейтинг: 174 Неутрално

    До коментар [#27] от "wanderer":

    Съшото лице - министърка взе екологията тогава за Солунската митница... Бедна е фантазията на матрияла какви рушвети са я правили тогава така "разсеяна", че договора на държавата с Юлен да е като пожелателно есе за концесионера

  33. 33 Профил на prokopi
    prokopi
    Рейтинг: 444 Неутрално

    до wanderer-ще използвам твоя пример-не е ли по-добре в празната стая да има басеин които го ползват всички вместо да стои празна

  34. 34 Профил на Ivanski
    Ivanski
    Рейтинг: 550 Гневно

    До коментар [#4] от "a.nice":

    Ти знаеш ли колко са 14 млрд евро?????????????? Ако наистина бяха толкова, цялата благоевградска област щеше да е цъфнала и завързала.

    Ivanski
  35. 35 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    До коментар [#29] от "moreni":

    Напротив вярно е. Процедурата не е закрита, но не са открити нарушения и по нея не се работи. Цитата е под статията за Юлен в Капитал, не мога да го копирам в момента.

  36. 36 Профил на sion1972
    sion1972
    Рейтинг: 740 Любопитно

    До коментар [#15] от "a.nice":

    Ако всичко е законно Министъра на екологията трябва да си ходи незабавно..Тя , а не Дневник или други медии , каза че е извършено замерване и контролно такова след това и са налице драстичните нарушения..И апропо , ако всичко е наред защо се събира МС на оперативно заседание за да обсъжда промяна в закона за концесиите?!

    Заедно Ипон и Ин ще ни управляват во веки веков! Амин!
  37. 37 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2021 Весело

    До коментар [#5] от "gogo2011":

    Ха-ха, Борисов да вземе решение? Това да не ти е като да говориш глупости по цял ден на кучетата? И какво общо има Костов с този случай? Има само един одобрен проект за ски зона и нищо повече. Няма подписан документ, който да обвързва държавата с концесионер, няма нищо, колкото и да ти е мъчно.

  38. 38 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    До коментар [#36] от "sion1972":

    Днес Минев им беше казал, че са измерили и старите писти, явно за това изглежда са повече. Аз също се вързах, мислех че са направили пистите по-широки. Какъв автогол на г-жа министърката. А Дневник така обработиха публиката с 5, 6 статии, та сега дори в Капитал 85% искат съораженията да се съборят или национализират. Голямо излагане.

  39. 39 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    До коментар [#36] от "sion1972":

    Не знам защо ще променят закона.

  40. 40 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Тая Арсенова не беше ли с площадката за вертолети на вилата си?

  41. 41 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#28] от "wanderer":

    Yeahs, за дебилни питания - дебилни обяснения обаче тъй щото да им стане ясно, понеже имотеца значи много и всичко

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  42. 42 Профил на sospecha
    sospecha
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Законитве са затова да се спазват от всички който живеят или упражняват някаква дейност на територията на страната.В случая е явно че някой е заинтересован от това да има изменение на закон който е неизгоден но за сметка на това е доходоносен на дадена фирма.Как да си представим безхаберието на държавата от 2002 та до сега че не е видяла че има закононарушение.Да се уволнят служителите които не са си свършили работата и да въстановат заплатите които са получавали през въпросния период.Няма никъде в света договор да е съставен преди да има натура 2000 и след това закон гласуван от народно събрание да е нищожен спрямо дадения пример.Фирмата е била длъжна да има предоговаряне и след това да започне евентуално строежа.Въпросната фирма е законо нарушение само защото е заграбила Държавна земя без зананито и разрешението на цобственика.От там нататък започват всички нарушения и фирмата е длъжна да въстонови всичко в първоначалния му вид.За такива нарушения на запат всичко се конфискува а собственика се съди по всички разрешени закони.Да сте чули някъде че някой на своя глава е решил да застроява националенпарк защитен от Юнеско.Просто не ми се мисли какво го чака него и фамилията му.

  43. 43 Профил на sion1972
    sion1972
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#38] от "a.nice":

    Едно знам..Когато министър излезе и обвини голям инвеститор в сериозни нарушения , трябва да има доказателства че е така..И то солидни..Иначе трябва да си ходи..Когато един концесионер или който и да е инвеститор си позволи да нарушава закона , трябва да бъде санкциониран незабавно с цялата строгост на закона..Когато един закон е бил нарушен не може МС да облича това закононарушение в законна форма..щото ако го направи целият МС трябва да си ходи..От създалата се ситуация изходите не са много..Ако е нарушен договора за концесия , той се разваля , както е по действащото законодателство..Фирмата нарушител се санкционира също по действащото законодателство..Ако не е нарушен договора и министърката е говорила на половин бутилка водка , логично е тя да си замине..Но пак повтарям - не може и не бива да се търсят никакви компромиси ако концесионера си е позволил да наруши договора..Аргументи 3 години , 5 години са несъстоятелни..Ако трябва и 150 години няма да работят..Законите са да се спазват..Не само от обикновените хора , а от всички.

    Заедно Ипон и Ин ще ни управляват во веки веков! Амин!
  44. 44 Профил на sion1972
    sion1972
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#4] от "a.nice":

    Не мисля че разбираш правилно гнева на хората ,изразен след тази случка..Скандалното е , че може да излезе министър , да заяви , че има нарушение на еди кой си договор и да предложи на колегите си , а те да приемат , това беззаконие да се узакони като се промени закона...Разбираш ли? Не иде реч само за конкретния казус , а за начина на мислене на тези министри..Не може в правова държава , нарушителите на законите , вместо да се санкционират , да получават индулгенции от държавата..Това е проблема..че вместо да видим непоколебимост и нетърпимост към тези , които нарушават закона , ние търсим начин да узаконим нарушенията им.

    Заедно Ипон и Ин ще ни управляват во веки веков! Амин!
  45. 45 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Интересно Долорес Арсенова срещу какво е подписала такъв договор.

  46. 46 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#12] от "krasi_99":

    Подаръкът е бил направен преди десет години.

    Въпросът е сега да не се направи втори подарък като награда за нарушаването на закона.

  47. 47 Профил на kaka_ginka
    kaka_ginka
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#42] от "sospecha":

    Да, договорът не може да има по-голяма сила от законите.

    И не знам какъв е този договор, който като е нарушен от едната страна, другата да не може да го развали. Такъв договор не може да бъде валиден.

  48. 48 Профил на Илде
    Илде
    Рейтинг: 620 Любопитно

    "Концесионният договор за ски зона Банско, сключен в края на 2001 г., е написан така, че държавата не може да търси сериозни неустойки от фирма "Юлен" за нарушаването на екозаконодателството."
    Идва ми една мисъл , трябва да има възможност за прекратяване на този договор , поради ред причини и обстоятелства които ощетяват Държавата !
    Тук на едно място намерих , че е възможен този вариант и след като се прекрати този "смешен' и уреден за невалидност договор се изготвя нов в който Държавата да не е ощетена по никакъв предлог и да има право да налага солидни неустойки по изпълнение на същият.Прекратяването на договора за концесия е уредено в чл. 22 и 23 от ЗК.л. 22 е уредено правото на държавата да прекрати договора при лимитивно изброени хипотези, които са специални и при които не е необходимо кредиторът да е виновен: При последващо възникване на опасност за националната сигурност и отбраната на страната, за околната среда, за защитените със закон територии и обекти и за обществения ред. Тези основания са доста широко формулирани и законът дава възможност за голяма свобода на държавата. В тези хипотези договорът се прекратява с предизвестие в подходящ срок. Страните обаче могат и да изменят договора.
    Хъм !!! Нещо се омотах като коте у прежда

  49. 49 Профил на gorskia
    gorskia
    Рейтинг: 564 Неутрално

    [quote#15:"a.nice"]Там, където са написали, че района е раздут, това е станало с разрешения от община Банско[/quote]
    каква е община банско на държавния имот? това е все едно аз сега да разреша на тубмба сенегалци да се настанят в твоя дом и държавата да ми узакони действието.

    gorskia
  50. 50 Профил на gorskia
    gorskia
    Рейтинг: 564 Неутрално

    [quote#4:"a.nice"]Инвестициите в Банско са 14 млрд. евро[/quote]
    на филип цанов да не вярваш - още не е платил на бюджета половин милион лева данъци от приватизираната Родопа Пазарджик. За да разбереш що за за глупосто приказва виж колко са всички инвестиции в България или просто раздели 14 млрд на 11 000 жители на общината - получава се по 1 727 727 евро на калпак. Вярваш ли го?

    gorskia
  51. 51 Профил на gorskia
    gorskia
    Рейтинг: 564 Неутрално

    [quote#33:"prokopi"]-не е ли по-добре в празната стая да има басеин които го ползват всички вместо да стои празна [/quote]
    Прокопи, да направим и една мини АЕЦ? Ти шегуваш ли се или наистина си фен на самоуправството и други подобни действия описани в НК?

    gorskia
  52. 52 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    До коментар [#50] от "gorskia":

    Не знам какво включват и на мен ми се видяха много. Ремонта на пътя Симитли-Банско например беше сериозен, хотели, съоражения. Хотелите обаче са много.

  53. 53 Профил на smej
    smej
    Рейтинг: 600 Неутрално

    НЕ МОЖЕ ДА ИМА ВАЛИДЕН ДОГОВОР, КОЙТО НАРУШАВА ЗАКОН. Цялата концесия на Юлен е невалидна.

  54. 54 Профил на astika
    astika
    Рейтинг: 233 Гневно

    Държавата е изпързаляна. Но някой държавен служител си е оправил финансовото положение за години напред.

  55. 55 Профил на johnkill
    johnkill
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Царчетата яко папкали и се наакали. Ама им се усладило и поканили комундета и фесчета да им помогнат с папкането и те са оакали до тях и сега ще си вземат кенефа на концесия за да ги е яд цветчетата (герберчета), че не могат да им бутнат осрания харман.

  56. 56 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    До коментар [#44] от "sion1972":

    Не е до начинна на мислене, а точно до конкретния казус. Политическото ни мнозинство в парламента може да се окаже купено и то с нашите пари, да не говорим че вота на избирателите беше друг, за мен това е скандално. И цял ден питам какво правиме с балконите, които са по-незаконни от пистите? Впрочем, ако наистина така скачахме срещу беззаконията, както екоактивистите, щяхме много по добре да живеем.
    Не можеш да искаш разваляне на договора, и без това всички чакаме инвеститори и нови работни места. Те имат уши и чуват как един крупен такъв, го заливат с помия и заплашват. И понеже са супер некомпетентни, не са си изчели всички документи, го обвиниха без основание. За всичко е виновна администрацията. Смешни договори, още по-смешни глоби. Ако първата му е била вместо 2000, 120 000 нямало е да се стигне до второ нарушение. Най-вероятно са записани като абсолютни стойности, както е в з-на за дв. по пътищата. Караш кола за 100 000, а те глобяват 150 лв. Дреме им на шапките. Скоро разбрах, че в Германия е % от средно дневното възнаграждение.

  57. 57 Профил на johnkill
    johnkill
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#56] от "a.nice":

    Те законите са такива ялови , а наказанията за нарушения са винаги смешни с огромни дупки и врати за да има далавери и рушвети. Не ти ли се е случвало да чуеш "За това нарушение се предвижда затвор от 3 до 15 години или 5 години условно." Няма такива ялови мерки за назидание като нашите. Как може да се приравняват 15 години с някакви "обещания" каквито са тези "условни" присъди.
    Глобите са смешни и са суми, а винаги трябва да са проценти 100%, 200% и т.н. - ГНИЛО е всичко само корупция

  58. 58 Профил на ХАРИ
    ХАРИ
    Рейтинг: 776 Гневно

    До коментар [#26] от "prokopi":
    "По логиката на тези екоактивисти да се върнем да живеем в пещери ли?"
    ---------------------------------------------
    Да, Прокопи, с твоя "манталитет" ти би трябвало да живееш в пещера! Вместо това живееш в апартамент и си се докопал до компютър.
    Пълен абсурд !

    Човек - това е една особена болест по маймуните.
  59. 59 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    До коментар [#57] от "johnkill":
    За да има място за корупция. Защо са ограниченията 50 на трилентови пътища с мантинели /Вл. Вазов/? Държавата стимулира корупцията. Сега се оказа, че нямало пари за камери, а ще спестяват от глоби. Пак със същата цел.
    Още по дразнещото е, че прехвърлят вината в/у тези които ядат баницата в случая с Юлен. А Всички ПТп-та са в следствие на превишена скорост и колелото се завърта.

  60. 60 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#15] от "a.nice":

    Каква е община Банско, че да дава разрешения в НАЦИОНАЛЕН ПАРК? Концесията се дава от държавата. Аман от глупости... Това много пилича на онова "и от мен още една година" на ББ към ресторантьорите по повод отлагането на забраната за тютюнопушенето.

  61. 61 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 594 Неутрално

    На министър Караджова, освен всичко друго й куца и логиката. Това че има банкова гаранция за 50 хил. лева, не значи че не може да се търси по-сериозна (заслужена) санкция. Просто държавата ще има проблем докато си събере вземанията. Иначе гаранцията веднага се активира и държавата прибира тези 50 хил. Всичките активи на Юлен за какво са? Ако има воля, могат така да ги одрусат, че свят да им се завие. Просто да вземат да си свършат работа веднъж поне, а?

  62. 62 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1265 Весело

    [quote#4:"a.nice"]Инвестициите в Банско са 14 млрд. евро, вземете помислете преди да пишете. А туризма носи 20% от бвп. По-скоро държавните служители виновни за това трябва да се накажат. [/quote]
    Я колко лесно се пишат милиардите..
    14 милиона милиарда..са половината само.ХАхахаха
    Обичам ,такива цифри..Обичам!!! В Бг.винаги мнго лесно ги давате .Но на думи.За реален бизнес трудно се намират хора с по 20 000лв.
    Не говиря за имиджово оправдание купуваме скъпа кола за да ни видят ,че сме бизнесМЕНИ /или бизнесМЪТЧ/

  63. 63 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    Не съм запознат с договора.НО!!
    Предлагам на инвеститорите да помислят ,как да се насочат към Банско и да завземат хотелчетата/дворчетата....зщото те са се напечелили на ваш гръб.Спретнете някаква концесия.Попитайте същите "Юрист консулти".Оставам с впечатлението ,че ще се справят.
    Успех !!!
    Да се подготвят и тези от Морето. Че и за там чакат едни14 милиарда даже 15...

  64. 64 Профил на taurus
    taurus
    Рейтинг: 451 Разстроено

    Престъпление има и това е безспорно. Дори Юлен да имат всички необходими документи и замервания, издадени им срещу съответния рушвет, престъплението е налице. Погазен е морала за пореден път. Но едва ли разрушаването на съораженията и пистите е подходяща мярка. Пък и еко равновесието няма да бъде възстановено по този начин. Санкция обаче също трябва да има. Няколко стотин милиона ми звучи добре..., но дали...???

  65. 65 Профил на enterfornone
    enterfornone
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Вие тук си пишете...
    Я пробвайте да я намерите тая новина по битивиту...

  66. 66 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1265 Любопитно

    http://kafene.net/analysis.html
    Има и още ...истини.
    Само чакат да бъдат изказани.

  67. 67 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 676 Неутрално

    В случая самото правителство се явява предател спрямо държавата ни.Наистина на Боко тиквата ръцете са му здраво вързани,гащите са му долу,само устата му е свободна да ръси глупости

  68. 68 Профил на dtd
    dtd
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Още дълго ще сърбаме попарата на НДСВ и Тройната коалиция. Ама така ни се пада, като гласуваме за такива управници или ходим за риба по време на избори. Дори в момента подкрепата към БСП расте. Вярно е, че ГЕРБ и Синята коалиция не струват много, ама са по-малкото зло.
    Много лошо говори за нас българите, че Доган с 5-10% от избирателите стои във власта вече над 22 години.

    Sofianec
  69. 69 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#68] от "dtd":
    Герб и в момента е в коалиция с БСП и ДПС,макар и неформална.Бойко Борисов постоянно се обгражда само с комуняги.Цялата парламентарна група на герб са членували в БСП,без исключение

  70. 70 Профил на srebroliubec
    srebroliubec
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Най-накря едно свястно правителство мислещо за развитието на бг.Без туризъм няма пари. Банско се превърна в един от най-добрите курорти в европа и е малоумщина да се затваря.Отговорност трябвада се търси от този който е подписал договора.За съжаление законите спъват и принуждават всеки който иска да направи нещо читаво да се прави на луд.Сега обаче веднъж за винаги ще се оправи тази бъркотия и за бъдещи проекти трябва да се подготвят внимателно договорите. Следващият договор е за ски зона алеко

  71. 71 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    [quote#70:"гъзолизец"]Бансо се превърна в един от най-добрите курорти в европа и е малоумщина да се затваря[/quote]
    - Айде още една отколешна подлога на Цеко да повърне каквото му е наредено...

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  72. 72 Профил на Don Octavio del Flores
    Don Octavio del Flores
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Хайде да не говорим глупости: държавата не се е изпързавляла, защото държавата няма ръце и не е сложила подпис. Държавата са я изпързаляли хора, които носят отговорност. И ако не искат революция, управляващите трябва да правят законодателни промени, които да вкарат пързалящите обществения интерес в затвора, а не такива, които ги амнистират и оправдават и узаконяват. На Пирин няма по 650 декара за всеки.

  73. 73 Профил на Еколог
    Еколог
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#7] от "a.nice":

    Те са готови да съдят Костов и за пропуснатите ползи след изригването на вулкана в Чили

    Станаха банални с Костов, все той виновен, все едно цар, Сергей, Луканов, Попов, Виденов, Борисов не съществуват и не са направили нито една поразия...

    Път без препятствия не води до никъде.
  74. 74 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1265 Весело

    До коментар [#70] от "srebroliubec":

    ХАха симпатяга ти карал ли си някога ски.
    Не ми отговаряй!
    Не знаеш дори от коя страна се хващат щеките.
    А за качаство..европейско ниво..съотношение цена /качество...не говоро глупости.
    По-добре е да не кажеш нищо ,отколкото да кажеш нищо!

  75. 75 Профил на Лилия Костова
    Лилия Костова
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Министрите, я не внушавайте на хората, че без Юлен курортът ще умре! Долни лъжци! Мафията си назначава бизнесмени, а вие после ги обявявате за нужни на България като въздуха и водата за всяко живо същество!

    СПРЕТЕ ДА ЛЪЖЕТЕ!

    Наглецът Минев е за затвора! Махнете го и от Алеко, и от Банско!

    Бойко Борисов е тъп като г.з. Освен това е малоумен магистраладжия и има титла Негово Тиквочество.
  76. 76 Профил на sir__lanselot
    sir__lanselot
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Що за малоумни изявления на Нона Караджова и Климентина Денева ? Концесията обхваща 99.5 хектара ! За тях се касае ДОГОВОРА ...
    А това, че фирмата използва още 64.7 хектара от Националния парк "Пирин" БЕЗ ПРАВНО ОСНОВАНИЕ си е чисто обсебване,присвояване или каквато и да било друга квалификация,съобразно данните !
    А за това трябва да алармират и ПРОКУРАТУРАТА !!!.
    Отделно са нарушенията на екологичното законодателство!!!

    "Договорът е писан с две леви ръце и интересът на държавата не е бил гарантиран", коментира главният секретар на министерството .
    87. Когато длъжникът по един двустранен договор не изпълни задължението си поради причина, за която той отговаря, кредиторът може да развали договора, като даде на длъжника подходящ срок за изпълнение с предупреждение, че след изтичането на срока ще смята договора за развален. Предупреждението трябва да се направи писмено, когато договорът е сключен в писмена форма.

    Кредиторът може да заяви на длъжника, че разваля договора и без да даде срок, ако изпълнението е станало невъзможно изцяло или отчасти, ако поради забава на длъжника то е станало безполезно, или ако задължението е трябвало да се изпълни непременно в уговореното време.


    Развалянето на договорите, с които се прехвърлят, учредяват, признават или прекратяват вещни права върху недвижими имоти, става по съдебен ред. Ако ответникът предложи изпълнение в течение на процеса, съдът може да даде според обстоятелствата срок за това.


    Разваляне на договора не се допуща, когато неизпълнената част от задължението е незначителна с оглед на интереса на кредитора.


    Правото да се разваля договорът се погасява с петгодишна давност.

  77. 77 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1731 Весело

    До коментар [#73] от "ecolog":

    По Костов започват да се хвърлят упреци най-късно до 15 пост. на повечето статии с негативен контекст. Днес присъства и под тази за инцидента с пожара. За Чили сега обмислят концепцията. Жалка картинка сме.

  78. 78 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 4624 Весело

    Всички изменения на Закона , в полза на МАФИЯТА , са "полезни" , обявиха от гражданите за "европейско развитие " на България ...
    Свикнали сме...:)))) Не , че не го знаем :))
    ,Мафията е над всичко и над всеки , и е време ТОЗИ ФАКТ да бъде "УЗАКОНЕН" и заявен ...Все пак в България сме ..)))
    И мутрите от мафията ни управляват ..))

    BIG AL
  79. 79 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 4624 Весело

    Държавата НЕ се е изпързаляла , а държаваната администрация / нейни служите / са написали и подписали ТОЗИ договор , сякаш са били адвокати на мафиота , а не на държавата )))

    BIG AL
  80. 80 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 4624 Весело

    А други , още по- тъпи и корумпирани "слуги на народа" , ни убеждават , че НИЩО не можело да се направи :)))
    Това се казва връх на наглостта ..>))) на "гражданите " от герб - начело с Рапона ..))

    BIG AL
  81. 81 Профил на cahdar
    cahdar
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Господа "Еколози"...., да не би предизборната кампания да е почнала по-рано тази година? Политически пристрастия с екологична окраска нещо не се връзват, според мен, де. И освен да плюете непрестанно, имате ли някакво работещо предложение, както в подкрепа на запазването на природата девствена, така и в това да не се унищожи поминъкът на хората от регионите, които споменавате, а и за развитието на туризма в България? Някакви идеи? Нещо различно от - "уууууууууу", "мафия" и т.н.? Лесно е само да се критикува, но ако сте честни към себе си - вие живеете ли живот, който ПАЗИ природата? Не карате коли, нямате телефони, нямате кухни с бяла техника, а с тока как сте - свещи ли ползвате? Бирата как я изстудявате....? Сега от къде пишете и ползвате интернет?! Всичко това, а и много още други нещица от живота ни влияят директно върху екологичната среда! Няколкото лифта, построени за по-лесен и наистина екологичен достъп /вместо с автомобилите/ до и в планините и пистите, по-които упражняват спорт нашите деца, ли са най-големия проблем за българската природа? Та, за да сложи думата ЕКО някъде около името си, може би човек е добре да си отговори на тези въпроси.

  82. 82 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Тоя министър дето е подписал договора що вече не е в ареста? Нулева толерантност към всеки политик! Няма бивш, няма настоящ!

    Отделете време навреме.
  83. 83 Профил на srebroliubec
    srebroliubec
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#81] от "cahdar":

    Абсолютно правилно,те въобще незнят какво се случва и най-малко могат да се нарекат и еколози.
    Всеки иска да направи крачка назад,но никой неиска да го направи пеша.Според мен правителството нетрябва да се подвежда по 50-60 объркани и манипулирани хора и да лишава от поминък хиляди.Сами знае,че хората на запад насърчават изграждането на лифтове като екологичен транспорт.Дори в Иелоустоун са изградени 2 лифта за посетители на парка. Там коли и мотори не се допускат,замислете се обаче за лифтовете.Имам чувство,че не ви е грижа за планината а ви е яд,че някой изкарва пари а други имат работа за разлика от вас.Това обяснява,защо имате време за ежедневни протести и приказки по чатовете.

  84. 84 Профил на srebroliubec
    srebroliubec
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Време е и на Витоша нещо да се направи,ние нямаме ли право да караме ски и да се возим на нови и надеждни саоръжения?
    Господа от правителството не лишавайте хиляди от спорт заради шепа болни мозъци.

  85. 85 Профил на deep_water
    deep_water
    Рейтинг: 251 Неутрално

    Хора хубаво е да се бунтувате и да се правите на опортюнисти, но поне намерете разумно решение на този казус. Най-лесно е да се протестира, да се посочи с пръст и и да се гледа в паничката на съседа, но какво разумно решение на проблема предлагате вие? Махането на пистите е абсолютна глупост и не е решение на проблема и ще ви кажа защо. Първо, вие замисляте ли се изобщо, че демонтирането на вече монтираните писти ще донесе още повече вреда на природата? Второ, оставете богатите хора, помислете за бедните, обикновени селски хора, от какво ще живеят те, при положение, че това е основният им поминък? Трето не знам дали си давате сметка какви огромни загуби ще претърпи цяла България от заличаването на пистите в Банско? Давате ли си сметка какво голямо перо е туризма от БВП? Мисля, че трябва да се помисли трезво и да се намери консенсусно решение, което да е добро за всички страни

  86. 86 Профил на milena_vt
    milena_vt
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Премахването на пистите би било грешка. Бетона вече е излят и няма да изчезне...трябва с парите от глобата, която концесионера ще плати, да се помисли как да се намали вредното влияние на вече стореното- залесявания, облагородяване на планинския район.

  87. 87 Профил на Лилия Костова
    Лилия Костова
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#81] от "cahdar":

    Много си нагъл... Честно.

    И за твое сведение, нямам кола. Хайде сега, пукни се от яд

    Бойко Борисов е тъп като г.з. Освен това е малоумен магистраладжия и има титла Негово Тиквочество.
  88. 88 Профил на cveketo
    cveketo
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#86] от "milena_vt":

    Съгласна съм с Милена. Трябва да се помисли за допълнително залесяване и облагородяване...

  89. 89 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 4624 Весело

    Другари клакьори..Никой не иска да маха писти- които са били в ПЪРВОНАЧАЛНИЯ план, проект, дължина ..Става дума за самоволно ЗАГРАБВАНЕ на ОЩЕ 65 ха...))...
    Който иска хляб срещу свобода /ЗАКОННОСТ /, накрая ГУБИ и хляба и свободата ..
    Става дума дори НЕ за прецедент , а вече практика-противозаконна , на някои хора- нагли , алчни и ..мутри ..
    САега -това , утре - друго -и накря ще сте разбрали, че сте загубили ПРАВАТА си - за сметка на бандата, на власт ..
    Пред закона - всички би трябвало , да са равни, а не някои - да са по-равни ::))))
    П.С. А заличаване на нарушението - престъпление - става с ПАРИ на нарушителя , престъпника ..Елементарно ...Ииииии, интересно защо в Банско си мислят, че ДЪРЖАВНИТЕ гори -на планината , трябва да са изключително и само от ТЯХ ползвани .и както те решат!!???..И аз искам улицата пред нас - САМО аз да я ползувам - с бариери,но , не става , не може :)))

    BIG AL
  90. 90 Профил на cahdar
    cahdar
    Рейтинг: 433 Неутрално

    liliakostova, нямаш кола, но сигурно имаш колело, което караш и зимата... А иначе - да, мога да се пукна от яд, когато виждам толкова хора да мзразят себеподобни. Знам също, че на черното не бива да се казва бяло и обратното. И когато на Банско е направено такова ски съоръжение, което наистина е в наша полза - както за спорта, така и за препитанието на целия регион, но също и за това, че тази държава започва да се споменава и с нещо положително извън пределите й. И съм сигурен, че изобщо не може да става въпрос за унищожаване на природата. Разбира се, важно разширяването на курортите и прилежащите бази към тях да става под контрол. Та, макар да имам кола използвам всяка възможност да карам колело, да пестя енергия, да изхвърлям буклукът разделно.

  91. 91 Профил на popvn
    popvn
    Рейтинг: 346 Весело

    Алооооооу, туканка е БГ бееееййййй .
    Нищо няма да направят тия мутри серберсисти .И предишните нищо не направиха и се осраха рилските езера с лифтове и т.н. и сега .........
    Е.. им м..... на европейците - да си ходят у алпите и да ни остяват на мира да си изорем планините.
    То освен дървен материал какво изнасяме вече, а да отрови като соди, цименти и т.н.

    POPVN-строг но справедлив :)
  92. 92 Профил на prokopi
    prokopi
    Рейтинг: 444 Неутрално

    до ХАРИ-точно това имам предид- ако навремето си имаха и слушаха такива еколози-не дълбаи тука - не строи там- сега нямаше да имаш ни компютър ни жилище-трябваше да сме още в пещери Пак ти повтарям- на запад правят писти на всяко хълмче, съобразяват се с природата режат стари дървета, садят нови на други места, но правят писти и хотели Има си начин да се прави природосъобразно. Но това няма да правим защото......... е просто завист че някои прави нещо . Знам много добре какво беше Банско преди 30 години и какво е сега- отиди от другата страна на Места в Родопите да видиш какво значи мизерия всички им завиждат на Банскалии за биснеса От всички коментари досега виждам само завист че някои прави някъде нещо

  93. 93 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    До коментар [#4] от "a.nice":

    10.2 млрд. лв. е капиталът на всички банки
    - 53.1 млрд. лв. са заемите за фирми и домакинства
    - 280 млн. лв. е печалбата на системата
    - 3.3% е годишният ръст на печалбата
    - 503 млн. лв. е общият размер на обезценките
    А то в Банско-то само вложени 14 млрд.. "хахаххихи

  94. 94 Профил на against
    against
    Рейтинг: 740 Весело

    Опаа седесарчета какво стана сега - плюете по ББ, а то се оказа, че било във вашата градина?

  95. 95 Профил на Бела
    Бела
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Ще кажа само едно и няма да влизам повече в излишни полемики. Гледайте по-широкоспектърно на живота, не мислете ограничено и тесногръдо само от ваша гледна точка. ОК пука ви за природата, за запазването на национален парк Пирин, парк Витоша ... На мен също ми пука. Аз съм израстнала в полите на Витоша и определено ми пука какво се случва с планината и прилежащите й площи. Но помислете и от друг ъгъл. В модернизирането на зимните курорти няма нищо лошо, напротив колкото по-атрактивни курорти, толкова повече туристи и приходи от туризма. Това създава допълнително работни места и работа за голяма част от населението. Изсечени са дървета, ще се засадят нови на тяхно място. Но какво става с икономиката ни? Защо спирате напредъка? Не може ли селският и еко туризъм да вървят ръка за ръка със ски туризма?

  96. 96 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    Променете закона, така че да е възможна конфискация!

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  97. 97 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#95] от "belisima":

    Ти откъде падна? При положение, че се изсичат гори, създават се свлачища и се изливат бетони, за какъв еко туризъм говориш. Иначе именно затова искаме справедливо наказание за Юлен - за да се види, че е възможен и законен природосъобразен туризъм

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  98. 98 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2642 Любопитно

    До коментар [#33] от "prokopi":

    Да разбирам, че си съгласен с наем за една стая да ползвам останалите пет стаи безплатно?
    Колкото до стаята, дори да се допусне, че е празна, има норми, на които трябва да отговаря басейнът спрямо конструкцията на стаята и конструкцията на сградата. От договора не е видно, че ски пистите са изградени безопасно - съобразени с екоизисквания, инфраструктура и т.н. Да разбирам, че заради едното "пълнене на стаята" си съгласен да загинат хора?
    Колкото до "ползването от всички" - то да не би да е договорено да е безплатно. Да разбирам, че си съгласен без да получаваш нищо, но си задължен за разходите по имота (данъци, ремонти, такса буклук), аз да отдавам под наем ония другите стаи за да ги били ползвали всички (само тия които плащат достатъчно, де; аз не съм самарянин) и цялата печалба да влиза в моя джоб, що съм хубав, находчив и не ми дреме, че тормозя околните.
    Да не си помислиш, че твоето е филантропия! Чиста проба просташка безотговорност - затриване на капитали поради непремерена алчност. Или с други думи, що си некъдърен да караш между дърветата в гората (или не ти стиска), искаш някой да те дандури на гладко и ако може за без пари.

  99. 99 Профил на krassiblackgreen
    krassiblackgreen
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Пълна рекултивация на тези 650 декара с пари на концесионера!
    Като рушат и секат сега да си възстановят поразиите, което са направили. Това не са хора, а жалки прости същества. Жестоки глоби и затвор за виновните олигархични кръгове. Законите в България обслужват само богатите мутробандити. За тях няма затвори, няма глоби те винаги са прави. Когато законите почнат да важат и за тях, тогава България ще може да се нарече държава. Сега е просто мафиотска структора на бандити.

  100. 100 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2642 Любопитно

    До коментар [#95] от "belisima":

    Де ги тез приходи от туризъм!?

    Камериерки, бармани 4 месеца работят на минимална заплата, сиреч по 60 лв. месечно плащат данъци и осигуровки. После осем месеца получават социална помощ от по 120 лв. месечно. Дотук салдото ДОД и осигуровки е дълбоко отрицателно.
    Косвените данъци - 9% ДДС от приходите в туризма, който се прихваща срещу 20% ДДС от направените инвестиции (луксозни лимузини за лично ползване, поддръжка на лични имоти и всичко останало как Вальо Топлото е точил топлофикацията). Приход за държавата от ДДС също отрицателен.
    Какъв напредък дава туризма - нови технологии, производство на услуга/стока с висока добавена стойност (немските туристи купуват каси бира от Билла в Бургас или в Благоевград)?
    Айде стига простотии! Вижте Залцбург от какво печели! Ски пистите са на четвърто място.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах