Регистрация
27 сеп 2011, 14:41

Ромите от махалата в Катуница: Не сме с цар Киро, сами сме

От Лора Филева, Катуница Всички статии на автора
Малко преди свечеряване на ул. "Тракия" номер 1 в Катуница (това е единственият номер, а улицата е по-скоро прашна алея, която се извива около няколко къщи) пет дечица тичат. Те са много усмихнати. От време на време си разменят едно малко за всички колело.Митко, Васка, Гергана, Жана, Даниел живеят в ромската махала на Катуница. Гледат с любопитство диктофона и позират за снимки. Разпитват, оглеждат, но не спират да се усмихват. Родителите им не са наблизо. Знаят какво се е случило в селото преди ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

74 коментара
 
Преглед на профил

Красимир Кабакчиев

Рейтинг: 1345 Неутрално
  • 1
  • 14:52
  • 27 сеп, 2011

Има и добри цигани, ноооо ......

Красимир Кабакчиев, д.ф.н. http://kkabakciev.blogspot.com/ http://kkabakciev.blog.bg/

Оценка
-34 +45
 
Преглед на профил

USSR

Рейтинг: 2653 Любопитно
  • 2
  • 14:54
  • 27 сеп, 2011

Къде са коментарите !



Опитите на независими държави да следват общи задачи водят до неуспех, а нарушаване на правилата водят до анархия , тирания и война .

Оценка
-21 +30
 
Преглед на профил

tinamisu

Рейтинг: 58 Неутрално
  • 3
  • 14:55
  • 27 сеп, 2011

Оправете си употребата на "и" и "й":
1. Някой ги е страх, някой не.
2. Какво направи Бойко Борисов, стой на една маса,

Оценка
-7 +46
 
Преглед на профил

Deepdish

Рейтинг: 1961 Неутрално
  • 4
  • 14:56
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#3] от "tinamisu":
Това е нарочно! Следвали се граматиката на говорене на бразилиеросите....

Оценка
-50 +17
 
Преглед на профил

Тsonkooo

Рейтинг: 8781 Неутрално
  • 5
  • 14:57
  • 27 сеп, 2011

Колко романтично?!

Оценка
-33 +18
 
Преглед на профил

a.ni.

Рейтинг: 3343 Неутрално
  • 6
  • 14:59
  • 27 сеп, 2011

Медала винаги има две страни. И тази му страна е много несправедлива и тъжна. Спрямо децата, които се раждат обречени на мизерия, спрямо майките и бащите, които не могат да изхранят децата си. В тези махали циганите живеят по-лошо и от кучета. И се надявам не да не ни приемат в Шенген, но и някой да осъди България за умишлено поддържаното беззаконие, с което се насажда расизъм.

Оценка
-5 +166
 
Преглед на профил

maniask

Рейтинг: 1668 Неутрално
  • 7
  • 14:59
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#2] от "USSR":

Няма ги, понеже няма какво да омерзиш тука.

Коментари ше има винаги само под провокативните заглавия, само там може да се с*ре яко.

Оценка
-6 +60
 
Преглед на профил

Читател

Рейтинг: 4968 Неутрално
  • 8
  • 15:00
  • 27 сеп, 2011

Щом и те са осъзнали силата Бойкова, тежко му и горко. Ще ги видим тези избори, а парламентарните отсега мога да кажа, че са непредвидими. Както се бяха засилили за втори мандат, като нищо ще се препънат в Катуница.

Колкото до самите роми - повечето от тях незаслужено се страхуват. Защото вместо властта да праща по затворите тези, които нарушават обществените правила, тя толерира много от тях и така се създават нагласи към цялото малцинство. А не е редно. Навремето капитан Петко воевода е защитавал в съда турците от своеволията на новите български управници, които насмалко да го затрият дори в Ич Кале. Защото същият е държал на равноправието за всички и така трябва да бъде.

Оценка
-5 +85
 
Преглед на профил

m17

Рейтинг: 773 Разстроено
  • 9
  • 15:01
  • 27 сеп, 2011

"Момиченцето ми искаше да ходи на танци миналата година, записах я. Но след втория път се върна разплакана, никой от групата не искал да я хваща за ръката. После я отписахме я."

Този шовинизъм е ужасно вреден и е една от причините да има цигански проблем. Ако всеки един от нас положи дори минимални усилия като например не насъсква децата си против циганите след 1-2 поколения проблема ще изчезне.

Оценка
-8 +149
 
Преглед на профил

Милен

Рейтинг: 2917 Неутрално
  • 10
  • 15:02
  • 27 сеп, 2011

"От цигани до цигани разлика има, както от българи до българи има.''

Кажете ми, че не е вярно?!

истината е във виното

Оценка
-2 +142
 
Преглед на профил

Язе

Рейтинг: 501 Разстроено
  • 11
  • 15:02
  • 27 сеп, 2011

"след втория път се върна разплакана, никой от групата не искал да я хваща за ръката."

Това е тъжно. Дано му провърви на детето по-натам в живота.

Оценка
+120
 
Преглед на профил

bot

Рейтинг: 354 Неутрално
  • 12
  • 15:03
  • 27 сеп, 2011

Остана ли нормален човек в държавата, който да не разбра, че проблемът не е етнически, а става въпрос за равнопоставеност пред закона. Само политиците дъвчат тая етническа дрисня. Протестът е срещу държавата, в която живеем, ама некак си не е много ПР, нали г-жи и г-да президентски кандидати

Оценка
-4 +113
 
Преглед на профил

Deepdish

Рейтинг: 1961 Неутрално
  • 13
  • 15:03
  • 27 сеп, 2011

Лора Филева, вашия репортаж влиза в моя топ пет на най-тенденциозните статии след умишленото убийство, извършено в Катуница! И не се заблуждавайте от престорената мъка на циганите! Те това го умеят най-добре. От такова съчуствие са се научили да карат само на помощи и кражби. Защото съчуствието води до усещане за безнаказаност и анархия....

Оценка
-125 +20
 
Преглед на профил

Skydiver

Рейтинг: 545 Неутрално
  • 14
  • 15:04
  • 27 сеп, 2011

Свестни хора, личи си. Както борбата на Левски е била срещу султана, а не срещу турците, така и сега борбата е срещу нечитавите бизнесмени, не срещу ромите.

Оценка
-6 +90
 
Преглед на профил

Читател

Рейтинг: 4968 Неутрално
  • 15
  • 15:05
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#6] от "a.nice":

По времето на царя, дето щеше да ни оправи за 800 дни, започна Десетилетието на ромското включване. Към днешна дата, видно е колко са ги включили, а колко пари са гушнали фондацийки и НПО-та - сигурно са безчет. Отговорността е на държавата и престъпното й бездействие за интеграцията на малцинствата, а не справедливия гняв на обикновените хора от тази разпасаност и беззаконие. Не знам дават ли си сметка хората по върховете на държавата каква престъпност и какво напрежение си отглеждат с тази безпросветност и изолация на малцинствата, конкретно ромското, тъй като турците са далеч по-интегрирани и по-кротки, при тези демографски процеси.

Оценка
-4 +53
 
Преглед на профил

4e

Рейтинг: 533 Неутрално
  • 16
  • 15:06
  • 27 сеп, 2011

Циганите са неграмотни-факт, циганите не работят съвестно-факт, циганите не спазват никакви норми и правила - работно време, почивки, работно облекло...-факт Кой да ги наеме на работа? За какво? Даже и да ги наемат, почват да мърморят, че за 20лв на ден няма да работят, ако им наложат глоби на работното място-само напускат - факт. Правата си ги знаят идеално, ама хайде господа "журналисти" в следващото си сълзливо интервю питайте клетите жженици знаят ли си задълженията. Много ми е интересно да науча резултата.

Оценка
-55 +27
 
Преглед на профил

a.ni.

Рейтинг: 3343 Неутрално
  • 17
  • 15:07
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#13] от "deepdish":

Ти деца имаш ли ? Не ти ли е поне малко жал?

Оценка
-10 +47
 
Преглед на профил

be_free

Рейтинг: 1656 Неутрално
  • 18
  • 15:08
  • 27 сеп, 2011

Няма по-безнадежно поробени от тези, които сляпо вярват, че са свободни!

Оценка
-17 +2
 
Преглед на профил

munich

Рейтинг: 2028 Неутрално
  • 19
  • 15:08
  • 27 сеп, 2011

Към днешна дата, видно е колко са ги включили- цитат на коментар #15 от “Читател”

...в списъка на донорите на политиците.

"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита"Хр. Ботев

Оценка
+23
 
Преглед на профил

Читател

Рейтинг: 4968 Неутрално
  • 20
  • 15:08
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#13] от "deepdish":

Тя просто дава тяхната гледна точка. Сходна е на тази на ромите в другите квартали в страната. Проблемът не е в тях, а в държавата.

В Щатите живеят етноси от цял свят, ама такова чудо като Кирил Рашков няма да видиш там - защото всички - от просяка до мултимилионера са отговорни пред закона.

Оценка
-5 +65
 
Преглед на профил

VMORO

Рейтинг: 752 Неутрално
  • 21
  • 15:09
  • 27 сеп, 2011

На фона на циганските набези тези само потвърждават правилото!! Забравяте и друго има си поговорка лъже като дърт циганин, тези са способни и дявола да излъжат. На циганин не вярвам! При тяхния родово-общинен строй няма начин да са настрана, просто са страхливи, видяха тоягата и почнаха да скимтят като бити песове. Нагли и подли, те са като бездомните песове гледаш ги уж едни слаби и безащитни с мили очи , но почувстват ли силата на глутницата и ,че са силни са готови да те разкъсат!

Оценка
-45 +19
 
Преглед на профил

Читател

Рейтинг: 4968 Неутрално
  • 22
  • 15:11
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#19] от "от Мюнхен":

Да, там най-вече. В последните седмици и трите национални телевизии излъчиха серии репортажи за брокери на гласове сред малцинствата и по селата, а само тук-таме има новина за задържани. Защо главният прокурор не хвърля такава енергия и по този проблем, който има пряко отношение за устойчивостта на демокрацията в страната.

Оценка
+35
 
Преглед на профил

USSR

Рейтинг: 2653 Неутрално
  • 23
  • 15:14
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#7] от "maniask":

Не виждам нито един от тези които бяха много "активни" през тези 2-3 дена .

Народът е озлобен , пуберите и децата нагледали се на много америкашкини филми и се вживят в "герои" , знаейки че няма да бъдат наказани или ако бъдат наказани то ще е за "пет" лева , това се отнася и за циганите крадейки налево и надясно .

Закона да се измени , по строг за нарушителите и да се прилага към всички , полицията да не се продава ,съдиите да не продават "свободата" на престъпниците , а да ги изпращат на "топли места" за по дълго време ............. !

Опитите на независими държави да следват общи задачи водят до неуспех, а нарушаване на правилата водят до анархия , тирания и война .

Оценка
-2 +27
 
Преглед на профил

Deepdish

Рейтинг: 1961 Неутрално
  • 24
  • 15:14
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#17] от "a.nice":
А ти комуникирал ли си някога с цигани. Докато говорите, те неусетно винаги насочват разговора в посока как да те използват за нещо. Неизменно е така. Било по един или друг повод те винаги се опитват да те използват. Ако откажеш на молбите им, можеш да си сигурен че клетвите им политат към теб. А ако са повече, започват и заплахи, явни, както в случая с Филева, която е трябвало да пуска репортажа през цензурата на стария в селото. Затова не ми е жал!

Оценка
-30 +22
 
Преглед на профил

a.ni.

Рейтинг: 3343 Неутрално
  • 25
  • 15:15
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#15] от "Читател":

Естествено, че си дават сметка. Те според мен ги поддържат нарочно бедни и неграмотни, заради изборите. Много е цинично, но съм склонна да го вярвам. Защо иначе ще ги оставят да се давят в тинята?
Трябва според мен държавата да се задължи да поддържа еднаква безработица у всички етноси. При тях е 70-80% и нямат никакъв шанс да си намерят работа. Виктор Орбан имал предложение, което не знам дали ще приемат унгарците, но звучи смислено. Да си заработват помощите. Там ставаше въпрос за 400лв., у нас и 300 да са пак е добре. Иначе да им ги спрат. Както и да им отнемат децата, за които не се грижат. Въобще мерки колкото искаш, желание нямат.
Но това беззаконие, което цари, освен расизъм може да ни доведе и други злини.

Оценка
-1 +35
 
Преглед на профил

Искандер

Рейтинг: 1612 Неутрално
  • 26
  • 15:16
  • 27 сеп, 2011

Дожаля ми за момиченцето, дето не го искали на танците. Разбира се, не знаем каква е причината, ако са го водили мръсно на танците, нормално е другите деца да не искат да го хващат за ръката.

ISLAMOPHOBIC AND PROUD OF IT

Оценка
-26 +9
 
Преглед на профил

pavtaf

Рейтинг: 474 Неутрално
  • 27
  • 15:17
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#12] от "bot":
Не се притеснявай, ще се намерерят. Лесно ще ги познаеш - те са най- гръмогласните и с най - "патриотични" скандирания.


Оценка
+8
 
Преглед на профил

dimitarnz

Рейтинг: 319 Неутрално
  • 28
  • 15:18
  • 27 сеп, 2011

Браво Дневник!

Оценка
-6 +25
 
Преглед на профил

gospod

Рейтинг: 138 Любопитно
  • 29
  • 15:19
  • 27 сеп, 2011

Няма какво да ги показвате.

Ясни са ни.

На всеки е ясно, проблема е в държавата не е в циганите!

НАЙ-ГОЛЕМИЯТ РАСИСТ И ПОДСТРЕКАТЕЛ Е ДЪРЖАВАТА!!!

Българина никога не е бил расист, няма и да бъде!!!

В момента, в който отпаднат "благините" за малцинствата финансирани от джоба на данъкоплатеца и всеки престъпник търка нар в затвора, ИЗЧЕЗВАТ ВСИЧКИ ПРОБЛЕМИ!!!

ВСИЧКО Е ПОВЕЧЕ ОТ ЯСНО!!!

Само дето някой НЯМА ИНТЕРЕС това да стане!!!!!

Оценка
-3 +59
 
Преглед на профил

palermo88

Рейтинг: 1050 Неутрално
  • 30
  • 15:21
  • 27 сеп, 2011

Тия милостиви репортажчета и хуманни образи изградени от платените журналя ги знаем и те се очакваха , за да замажат очите и нищо повече .. до следващия българин/българка прободен с нож , изнасилена или прегазени с кола и бити със сопи .

Оценка
-48 +18
 
Преглед на профил

halomasar

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 31
  • 15:23
  • 27 сеп, 2011

Това,че 3-4% от циганите са по нормални работят(даже добре-лични впечатления)не променя картината в страната.Безнаказаността на другите толерирането от държавата и абсолютното беззаконие и корупция на всички нива са причината за гнева на нормалните работещи плащащи осигуровки и сметки данъкоплатци.Всичко друго което се бълва по медиите са манипулации и откровенни лъжи обслужващи различни политически и полицейски интереси.

Публикувано през m.dnevnik.bg

Оценка
-7 +32
 
Преглед на профил

a.ni.

Рейтинг: 3343 Неутрално
  • 32
  • 15:25
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#24] от "deepdish":

Това, че родителите ти са необразовани и бедни според теб е основателна причина да страдат децата и да не ти е жал за тях? Обществото ни ги прави същите като техните родители.

Оценка
-5 +28
 
Преглед на профил

USSR

Рейтинг: 2653 Любопитно
  • 33
  • 15:27
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#30] от "palermo88":

Имаш ли 20 годинки поне !?

Опитите на независими държави да следват общи задачи водят до неуспех, а нарушаване на правилата водят до анархия , тирания и война .

Оценка
-4 +15
 
Преглед на профил

Deepdish

Рейтинг: 1961 Неутрално
  • 34
  • 15:31
  • 27 сеп, 2011

Жал ми е, че от нашите данъци се плащат помощите на тия от репортажа, а нашите родители, които цял живат са бъхтали, сега живеят с 200 лева пенсии. Жал ми е, че ни вдигат пенсионната възраст през година, за да се събират средства за социалния интегритет на тези, които нямат никакво желание за работа - 90% от тия не искат да работят, какво да говорим за здравно осигуряване и плащане на сметки и данъци.

Оценка
-23 +19
 
Преглед на профил

Светослав Трайков - Slavi

Рейтинг: 623 Неутрално
  • 35
  • 15:38
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#34] от "deepdish":

Жал ми е, че принципно толерантния ни народ се поражда толкова злоба и агресия към едни хора, които са нямали равен шанс за старт, както повечето пишещи тук...

http://jivotmoi.blogspot.com

Оценка
-11 +34
 
Преглед на профил

maniask

Рейтинг: 1668 Неутрално
  • 36
  • 15:40
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#35] от "Светослав Трайков - Slavi":

Животът не е справедлив и никога няма да бъде. Има си обаче начини да се сведат нещата до минимум.

Оценка
-1 +18
 
Преглед на профил

rodos

Рейтинг: 5695 Неутрално
  • 37
  • 15:42
  • 27 сеп, 2011

от просяка до мултимилионера са отговорни пред закона.- цитат на коментар #20 от “Читател”

--------------------------------------------------
От там трябва да се тръгне.

Оценка
-1 +13
 
Преглед на профил

pesho_

Рейтинг: 530 Неутрално
  • 38
  • 15:44
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#16] от "4e":

Знаеш ли какво означава думичката "факт" и кога трябва да се използва?

Да ви е честита Втората българска тоталитарна държава! Свалихме бай Тошо, да живее бат Боко

Оценка
+11
 
Преглед на профил

Dreamer69

Рейтинг: 174 Неутрално
  • 39
  • 15:45
  • 27 сеп, 2011

Не трябва всичко да избива към етническа омраза към представителите на една малцинствена група. Както има българи, които не са стока, така има и цигани, и мюсюлмани. Както се казва, за всеки влак си има пътници. Тази статия показва един голям проблем на нашето общество, пренебрежението към всички цигани. Дано голяма част от нашето население да приеме по толерантен начин свестните цигани - един човек си проличава много бързо колко струва. Дано тези дечица да имат по-добра съдба от техните родители, а това зависи от всички нас.

Величието не е в това да не падаш, а да ставаш всеки път, когато си паднал. Конфуций

Оценка
-2 +26
 
Преглед на профил

Мартин

Рейтинг: 337 Неутрално
  • 40
  • 15:48
  • 27 сеп, 2011



Остана ли нормален човек в държавата, който да не разбра, че проблемът не е етнически, а става въпрос за равнопоставеност пред закона. Само политиците дъвчат тая етническа дрисня. - цитат на коментар #12 от “bot”


За нормалните хора,това е ясно. Проблема е,че сме малко.
Много по-лесно е да имаш някой виновен,за проблемите си.Враг,който можеш да обвиняваш за всичко.
Циганския "проблем" се създава само за да оневини празнодумците,който 20 години обещават светло бъдеще ... а то все не идва.
А преди 20 години, врага беше Роналд Рейгън, целта и употребата му беше същата.
Лозунги от типа "Роналд Рейгън враг номер 1 на община Тутракан" бяха на всеки километър.

Разликата между комунистическата икономическа система на Източна Европа и западните системи е не разлика в същността, а разлика в степента. (Ф.Х.)

Оценка
+21
 
Преглед на профил

paragraph39

Рейтинг: 0 Гневно
  • 41
  • 15:50
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#12] от "bot":

"Какво направи Бойко Борисов, стои на една маса, а пенсиите и детските намаляват", казва възрастната жена. "Вместо да ходят наляво-надясно по избори, да създадат работни места", възмущава се една от жените. "Бойко Борисов да се махне!"

КОМЕНТАРА Е ИЗЛИШЕН !!

Защо главният прокурор не хвърля такава енергия и по този проблем, който има пряко отношение за устойчивостта на демокрацията в страната. - цитат на коментар #22 от “Читател”

Защото е СЛУГА на треторазрядния ешалон на БКП , наречен ГЕРБ !

Цензурата е висша форма на ГЕРБЕРСКА ПРОСТОТИЯ!Ненавиждам ГЕРБ и ги псувам открито ...

Оценка
-2 +11
 
Преглед на профил

bombichka

Рейтинг: 336 Неутрално
  • 42
  • 15:50
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#34] от "deepdish":

Нашите родители живеят с 200 лв пенсии, защото първо външният дълг, натрупан от комунистическата власт, а сетне и бандитските фалити на банки през 1990-те изядоха пенсионния фонд. За това циганите не са ти виновни.

А че крадели и не си плащали тока - да, така е! В тази държава много хора биха направили всичко, за което знаят, че ще им се размине. Българите не правят изключение от това. Тия с финансовите пирамиди и рекета едно време, тия със скандалните корупционни сделки за милиони да не би да са все цигани? И само цигани ли се разхождат безнаказани по улиците? Пред блока си веднага виждам един джип на чист етнически българин, който редовно нарушава правилата на движението и знаците за еднопосочна улица, но явно е "някой" и полицаите не го закачат. Само случаен пример, такива има хиляди.

Оценка
-5 +22
 
Преглед на профил

tedif

Рейтинг: 503 Любопитно
  • 43
  • 15:52
  • 27 сеп, 2011

Случайно да знаеш,*35*, коя етническа група,не каста,е изгонена от Индия и е забранено да се връща под страх от смъртно наказание?И аз не знаех,ама се заинтересувах.Циганите,пич,циганите!

Оценка
-17 +6
 
Преглед на профил

Тsonkooo

Рейтинг: 8781 Неутрално
  • 44
  • 15:56
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#42] от "bombichka":

Изключенията потвърждават правилото!

Оценка
-10
 
Преглед на профил

BG

Рейтинг: 965 Неутрално
  • 45
  • 15:57
  • 27 сеп, 2011

Ами отиди в САЩ и мини през черните квартали, ако излезнеш жив, запали свещ на Св. Богородица! Нашите цигани са божи кравички в сравнение с негите в гетата.
Зависи от нас и как възпитаваме децата си. Но ако не отписваха циганчетата децата си от училище и извънкласни занимания, нямаше другите да ги дискреминират. Непознатото ти е чуждо, но като от малък стоиш на един чин с циганче, като се познавате и сте се сприятелили, мислиш по друг начин. Тук учителката не си е свършила работата, трябваше тя самата да хване циганчето за ръка и да бъде за пример....


До коментар [#22] от "Читател":

Оценка
-2 +24
 
Преглед на профил

Спеакер

Рейтинг: 1919 Неутрално
  • 46
  • 16:05
  • 27 сеп, 2011

Добра статия, трудно решим проблем...

Оценка
-1 +14
 
Преглед на профил

devane

Рейтинг: 548 Неутрално
  • 48
  • 16:12
  • 27 сеп, 2011

Еми така си е .. има и свестни но на практика свестните са 1% от всичкото мангал в България...
Да не говорим че и български боклук има колкото щеш.
Проблема не трябва да се раздухва като етнически а като мутренски.

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Оценка
-3 +11
 
Преглед на профил

PinotNoar

Рейтинг: 147 Гневно
  • 49
  • 16:12
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#16] от "4e":

Не зная от къде са Вашите "факти" - аз съм работодател, имам работници от всички етноси и искам да кажа, че правило няма - хващал съм в кражба най-много българи (аз съмият съм българин), а най-добрият ми настройчик е циганин, на който вярвам безрезервно, всичко е до хората, а те са различни и всичко зависи от шанса, който са имали в живота.

Две неща на този свят са безкрайни - човешката глупост и вселената. За второто не съм съвсем сигурен.Айнщайн

Оценка
-2 +33
 
Преглед на профил

greebo

Рейтинг: 656 Неутрално
  • 50
  • 16:16
  • 27 сеп, 2011

Да, тъжно е, но е факт. Романтичната представа, че ако ние ги прегърнем братски и всичко ще се оправи обаче е доста наивна... Няма дим без огън казват хората и отношението ни към мързеливите, неработещи и нежелаещи да положат каквито и да било усилия хора е еднаква, независимо от цвета и етноса им. Ако съседа ти е мърляч, не знае имената на децата си и не ходи на работа, а си "взима" от твоята маза каквото му допадне, дали ще има значение дали е бял, черен, розов или зелен? Ето днес - прибирам се вкъщи и на улицата двама мъже говорят. Единия казва на другия: "Недей така да предлагаш стока по улиците, незаконно е и ако те хванат ще е лошо." Не го нарича крадец или измамник, просто му обяснява, че не бива да го прави. Замина си, а "търговеца" се обръща към мен без да му мигне окото: "Кака, искаш ли парфюм"... Все едно никой нищо не му е казал - те просто отказват да се интегрират. Тъжно ми е за децата, всяко дете е парче глина, от която може да се оформи какво ли не. Но и да казваме, че само ние сме виновни, защото ги репресираме, с това твърдо никога няма да се съглася.

Автентичната тъпота всеки път надминава изкуствения интелект.

Оценка
-3 +12
 
Преглед на профил

gospod

Рейтинг: 138 Любопитно
  • 51
  • 16:25
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#49] от "PinotNoar":

Това е точно така, Моите лични наблюдения са, че българите сме не по-малко мързеливи от циганите!

Но шанса тук не значи нищо. Имал съм служители българи, които претендират да са специалисти на високо ниво от добри семейства, но въпреки това се оказват долнопробни крадливи боклуци.

Какво и те ли не са имали "шанс"?!?!?

Не става въпрс за "шанс" става дума за "манталитет".

А така наречения "цигански въпрос" е въпрос на справедливо право налагане и ликвидиране привилегиите на дадени социални прослойки!

Нищо повече!

Оценка
-2 +22
 
Преглед на профил

PinotNoar

Рейтинг: 147 Неутрално
  • 52
  • 16:34
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#51] от "gospod":

Да, не съм се изразил достатъчно ясно - става въпрос за някакъв шанс въобще, какъвто много деца, не само в циганските гета, но и в "българските" квартали просто нямат, никакъв!!! - без образование, нормални семейни отношения и контакт с правилната за развитието на всяко дете среда.
А колкото до дадения от Вас пример - да, винаги има и изключения за съжаление...

Две неща на този свят са безкрайни - човешката глупост и вселената. За второто не съм съвсем сигурен.Айнщайн

Оценка
+12
 
Преглед на профил

koydae

Рейтинг: 409 Неутрално
  • 53
  • 16:36
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#17] от "a.nice":
Жал ми е за моите, че както е тръгнало, ако останат в БГ, ще трябва да издържат десет пъти повече цигани.

Оценка
-15 +3
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4306 Неутрално
  • 54
  • 16:39
  • 27 сеп, 2011

Малко преди свечеряване...- цитат на коментар #0 от “Лора Филева”

Авторката ме взе на ръце, пренесе ме, потопи ме в атмосферата и ми разказа ситуацията сякаш аз съм я видял. Написано на световно ниво. Голям кеф беше да прочета материала.

"Any fool can make a rule, and any fool will mind it." - Henry David Thoreau, 1853

Оценка
-3 +15
 
Преглед на профил

Чеша си езика

Рейтинг: 1290 Неутрално
  • 55
  • 16:49
  • 27 сеп, 2011

Вярвам им. Хубава статия.

Обичам моя компютър, защото приятелите ми живеят в него.

Оценка
-2 +14
 
Преглед на профил

Танас

Рейтинг: 4719 Разстроено
  • 56
  • 16:51
  • 27 сеп, 2011

Това е самата истина каквато е представена в статията.
Умишленото капсулиране в гетата още отпреди 1989 год. сега дава яловият резултат също както и с възродителният процес.
Тази попара е надробена по времето на ръководната роля на БКП а сега ще я сърбаме всички за съжаление.

<< Морето живите обича, мъртвите ги изхвърля на брега.>> / Хр. Фотев /

Оценка
-2 +20
 
Преглед на профил

kkozarev

Рейтинг: 511 Неутрално
  • 57
  • 17:09
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#52] от "PinotNoar":

Да, ето - от репортажите се видя, че тези, които излезнаха да протестират бяха точно тези деца без шанс. Сигурно усещат, че се превръщат в български аналог на необразованите цигани и негодуват... Но защо протестират срещу тях? Може би се припознават в циганите като в огледало, и искат да го счупят?

Оценка
-1 +11
 
Преглед на профил

VMORO

Рейтинг: 752 Неутрално
  • 58
  • 17:14
  • 27 сеп, 2011

На тези които са ми сложили минус не им пожелавам да се срещнат от близо с циганска толерантност, за да не се наложи после да излизаме на протести и в тяхна памет!

Оценка
-7 +4
 
Преглед на профил

gospod

Рейтинг: 138 Любопитно
  • 59
  • 17:27
  • 27 сеп, 2011

Ми не е истина статията. Най-лесно е да се изкарат комунистите или тройната коалиция виновни.

Попарата се дроби всеки месец с изплащането на стотици милиони за социални помощи и детски надбавки.

Попарата се дроби с всеки ненаказан случай на дребна битова престъпност генерирана от нисшите социални слоеве.

Попарата се дроби с всяка една подобна статия, изкарваща тези социални слоеве като жертви!

Попарата се дроби с всяка една новина от запад за поредната криминална тумба от цигани депортирана към България.

Попарата е надробена до степен на запад имат следната представа за нас българите:

http://vbox7.com/play:38be2fca

На фона на всичко това, какви статии, какъв Шенген, какви 5 лева?

Оценка
-7 +3
 
Преглед на профил

gospod

Рейтинг: 138 Неутрално
  • 60
  • 17:30
  • 27 сеп, 2011

Предното До коментар [#56] от "Танас":

Оценка
+1
 
Преглед на профил

entusiast

Рейтинг: 67 Неутрално
  • 61
  • 17:40
  • 27 сеп, 2011

Браво за статията! Скинарите, футболните агитки, Атака и всичките националисти са по-вредни и от циганите!

Оценка
-3 +9
 
Преглед на профил

bombichka

Рейтинг: 336 Неутрално
  • 62
  • 17:56
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#44] от "tsonkooo":

Нещо не разбрах - кое според теб е "правилото"?

Аз изложих едно простичко правило: че, като има корупция и се създава атмосфера на безказаност, всички са изкушени да крадат, независимо от етнос.

Или това не е вярно - което трябва да докажеш - или всички приказки за "циганска", "българска" и "патагонска" престъпност са глупост, защото закономерността е една и важи еднакво за всички народности.



Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

****

  • 63
  • 19:31
  • 27 сеп, 2011

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Преглед на профил

Клюводървец

Рейтинг: 625 Неутрално
  • 64
  • 21:43
  • 27 сеп, 2011

До 25.
Напълно съгласен.Партиите в България през последните години създадоха този проблем.Иван Костов да не говори глупости в народното събрание а да признае че , и той е от съоснователите му.
Роден съм гр.Лом.Учил съм с българи/при социализма русия ги наричаше цигани,при демокрацията те се кръстиха роми/,нормални хора,може би малко по емционални от мнозинството в България..Приемат ли те,оставате за винаги приятели в истинският смисъл на думата.

Ръй! Ръй!

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

dduchev

Рейтинг: 593 Любопитно
  • 65
  • 22:24
  • 27 сеп, 2011

Скъпи журналисти,
Като ходите по селата да взимате интервюта, опитвайте се да обяснявате на милите хора да си пращат децата на училище. Кажете им че това ще ги спаси от мизерията. Кажете им, че ги използват най-брутално. Кажете им, че могат техните деца да са по-добре от тях, ако са по-образовани ... Кажете им.... не чакайте поредната многомилионна кампания за интеграция с реклами във вестниците и гръмки кампании по телевизията - те гледат музикланите канали, а вестниците използват за вторични и за разплки.... Като ходите да правите интервюта - говорете, говорете , защото във факутета по Журналистика и на това са ви учили

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

Илде

Рейтинг: 327 Неутрално
  • 66
  • 23:07
  • 27 сеп, 2011

Недялко Йорданов
ОБРЪЩЕНИЕ

Днес, когато нашата Българска държава
всеки я купува и я препродава,
днес, когато всеки кръгъл идиот
прави се на лидер и на патриот,
днес, когато бившите пак се подредиха
и от демокрацията шапка си скроиха
основаха фирми, построиха банки
на социализЪма с гнилите останки.
днес, когато новите наши демократи
спяха във палатки, спят сега в палати,
а народът гладен в никого не вярва
и със много мъка хляба си изкарва,
ако не открадне, ще загине инак,
днес, когато кражбата стана ни поминък,
днес, когато гинат нашите войничета
и проституират нашите момичета,
днес, когато властват рекет и пиратство
и си пълнят гушите с нашето богатство,
наглият престъпник има нова роля –
вместо във затвора пуснат е на воля,
граби, и насилВа под път и над път,
днес, когато няма ни закон, ни съд,
днес, когато вредом тържествува злото –
трябва да му сложим прът във колелото,
кърлежа да смажем, стига кръв е локал!
Ножът във плътта ни стигнал е до кокал.

И вместо да скочи, да извика кански,
спи във сън дълбок юнакът балкански.
Защото България вече е свободна,
но къде си, вярна ти любов народна,
но къде си, съвест, но къде си, смелост?
Или се превърнахте пак във вкаменелост?
Тъй ли ще си иде цяло поколение
с жалкия инстинкт за самосъхранение?
Българино кротък, българино хрисим,
докога от други ти ще си зависим,
докога съдбата ти ще решава друг?
Я впрегни магарето в дървения плуг,
изори земята от гнилите бурени,
смачкай паразитите, върху тебе турени,
отгледай грижливо своя собствен плод,
за да се докажеш, за да си народ.

Но търпим как бавно и без съпротива
малката ни нация почва да загива.
Мъките не свършват. Бягствата не спират,
младите не раждат, старите умират,
няма го отдавна българският трепет,
чужди ни командват, своите ни трепят.
Сякаш озверя човешката природа,
где е покаянието, где е милостта,
едни чрез властта ограбват народа,
други чрез народа заграбват властта.

Затова да махнем днешните бездария
и не Бог, а ние да пазим България!
1995

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

Тропчо

Рейтинг: 1025 Неутрално
  • 67
  • 23:09
  • 27 сеп, 2011

До коментар [#16] от "4e":

Това, друже, са твоите предразсъдаци, струва ми се. Има всякакви цигани, както има всякакви българи.

www.zaednovchas.bg +

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

uran

Рейтинг: 1953 Неутрално
  • 68
  • 23:13
  • 27 сеп, 2011

Покрай суровото гори и сухото, както е казал народът наш любим.

Yet another blue planet.

Оценка
+4
 
Преглед на профил

mechopuh

Рейтинг: 1593 Неутрално
  • 69
  • 04:05
  • 28 сеп, 2011

До коментар [#8] от "Читател":
До коментар [#15] от "Читател":
До коментар [#20] от "Читател":

100+

Нещата които бих казал, вече ги видях в твоите постове.


Оценка
+1
 
Преглед на профил

kaka_ginka

Рейтинг: 2508 Неутрално
  • 70
  • 08:58
  • 28 сеп, 2011

Мда, хем циганите да работят, хем не им дават работа, щото са цигани.

Хем децата да ходят на училище, хем да не хващат българчетата за ръка.

Пък после ще се правят демонстрации, щото циганите не работели и не учели.

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

issunboshi

Рейтинг: 1706 Неутрално
  • 71
  • 09:18
  • 28 сеп, 2011

Много хубава статия, браво Лора!

българинът угодия няма :)

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

stg

Рейтинг: 3154 Неутрално
  • 72
  • 10:20
  • 28 сеп, 2011

съгласен съм че има цигани, които стават , но кучето скача според тоягата, ако циганина знае че сметките се плащат, за краждба се лежи в затвор и прочие постулати ще се държи съвсем различно, поне повечето, но те сега знаят че няма смисъл да се работи и че ако крадеш е лесно и приятно

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

Gopeто

Рейтинг: 4344 Неутрално
  • 73
  • 14:00
  • 28 сеп, 2011

До коментар [#1] от "Красимир Кабакчиев":Тя дъртата циганка си го е казала: "И при българите и при циганите има лоши и добри хора". Ама ходи го обяснявай това на лумпените.

"Новите системи неизбежно генерират нови проблеми"

Оценка
+3
 
Преглед на профил

Лилия Костова

Рейтинг: 1816 Неутрално
  • 74
  • 15:32
  • 29 сеп, 2011

До коментар [#29] от "gospod":

Много хора имат интерес това да стане. Само че седят вкъщи и мърморят.
ТОВА Е ПРОБЛЕМЪТ!

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.