Регистрация
17 яну 2012, 13:40

Роми от Кюстендил и Дупница протестират срещу закона за гражданската регистрация

От Дневник
Роми от Кюстендил и от Дупница заплашиха с протести, ако не се промени законът за гражданската регистрация, който ги лишавал от социални помощи. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

68 коментара
 
Преглед на профил

орехотрошач

Рейтинг: 1740 Гневно
  • 1
  • 13:47
  • 17 яну, 2012

След като мрънкат, значи е ефективен, иначе щяха да си го преместят в другия крачол ....

http://bbd.bg

Оценка
-1 +73
 
Преглед на профил

omega

Рейтинг: 995 Неутрално
  • 2
  • 13:48
  • 17 яну, 2012

"новият закон за гражданската регистрация е най-неразумният начин за интеграция на ромите"

Действително ги поставят в невъзможно положение, но някак не мога да не се съглася, че има известна доза справедливост в тази мярка. В крайна сметка да се напънат малко и те.

Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.

Оценка
-5 +45
 
Преглед на профил

fragrance

Рейтинг: 219 Неутрално
  • 3
  • 13:49
  • 17 яну, 2012

"Според недоволните законът е "убиец за ромите в България"."

Хубаво.

Оценка
-3 +53
 
Преглед на профил

Dehumanizer

Рейтинг: 4076 Неутрално
  • 4
  • 13:49
  • 17 яну, 2012

"...законът за гражданската регистрация, който ги лишавал от социални помощи"

Това им е зорът. Но така се получава когато се интересуват само и единствено от правата си, не и от задълженията си.

"Адресната регистрация пък се получава само при наличието на нотариален акт за имота, който обитават"

Нормално е да е така. Или пък когато човек живее под наем. Иначе всеки ще се регистрира където си поиска.

«Акъл море, глава кофпомпа.»

Оценка
-1 +56
 
Преглед на профил

Хриси

Рейтинг: 2536 Неутрално
  • 5
  • 13:49
  • 17 яну, 2012

Крайно време е т.нар. "роми" да се научат да спазват законите, които се отнасят за всички. Те не са с нищо по-специални от останалите граждани на тази държава, но се радват на куп привилегии и социални придобивки като безплатен ток, вода, жилища, транспорт и възможността да си правят, общо взето, каквото и където си поискат.

Pilkunnussija

Оценка
-1 +52
 
Преглед на профил

Eisbär

Рейтинг: 5269 Неутрално
  • 6
  • 13:51
  • 17 яну, 2012

кройно време е да разберат, че освен да получават помощи циганите като всички останали имат и задължения.

Оценка
-1 +38
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 1199 Неутрално
  • 7
  • 13:52
  • 17 яну, 2012

И защо за лична карта да имаш Нотариален акт за имот? Защото най-лесно? За незаконно строителство има ДНСК!
Наистина ли е приет така Закона?
Това е скудоумие!
Виж, за постоянен адрес да ти искат да платиш данъци, и то догодина, разбирам. Но това?

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-31 +6
 
Преглед на профил

Канасубиги

Рейтинг: 412 Неутрално
  • 8
  • 13:53
  • 17 яну, 2012

Освен регистрация и образувание, ако ще и до 4-ти клас !

Ad gloriam, ad honores! Aut vincere, aut mori!

Оценка
-4 +13
 
Преглед на профил

VеnRus 2008

Рейтинг: 5332 Неутрално
  • 9
  • 13:53
  • 17 яну, 2012

Те настояват да се намесят правителството и депутатите, "защото стотици хора ще останат гладни и боси на улицата".
*************************

А тези стотици хора защо не си намерят работа, а карат само на помощи? Не е да няма работа, ей-на, пустеещи земи - дал Господ, само желание трябва.

Те бяха със очи, ала не виждаха, с уши – ала не чуваха. И цял живот – подобни на видения, прекарваха в мъгла и мрак. ЕСХИЛ , Прикованият Прометей

Оценка
-2 +33
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 1199 Любопитно
  • 10
  • 13:54
  • 17 яну, 2012

Че то по селата хората масово нямат Нотариални актове!
Този Закон важи само за градовете ли?
Пак ще има осъдена България във Страсбург!

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-30 +2
 
Преглед на профил

ugi

Рейтинг: 1459 Неутрално
  • 11
  • 13:54
  • 17 яну, 2012

И аз не искам да плащам данъци, ама никой не ме пита. Няма държава в света (е, в Африка сигурно има, ама те там не искат да идат), където човек да не е длъжен да има документ за самоличност. И навсякъде този документ се издава срещу адресна регистрация. То на тия, ако им се поддадем трябва да се върнем в племенния строй и така да живеем.

Оценка
-1 +27
 
Преглед на профил

aron25

Рейтинг: 1492 Любопитно
  • 12
  • 13:55
  • 17 яну, 2012

"Адресната регистрация пък се получава само при наличието на нотариален акт за имота, който обитават. Без лична карта пък не може да се получават помощи, обясниха от службата за социално подпомагане в Кюстендил".
ГЕНИАЛНО!!!!!! Така всички български граждани се изравнихме! Най-после се почувствувах и аз равноправен. Досега имах усещането, че съм несправедливо поставен в неравностойно положение. Освен регистрацията и личната карта, да се платят всички сметки: за вода, ток и прочие комунални "особености" на българския национален "риболов".

Оценка
-1 +37
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 1199 Гневно
  • 13
  • 13:55
  • 17 яну, 2012

Освен регистрация и образувание, ако ще и до 4-ти клас ! - цитат на коментар #8 от “Канасубиги”

Да си занесеш личната карта във най-близкото РПУ! И да им я върнеш!
Неграмотник със претенции!

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-10 +9
 
Преглед на профил

charlyb

Рейтинг: 978 Неутрално
  • 14
  • 13:57
  • 17 яну, 2012

"Заради промени в законодателството ромите от Кюстендил не могат да си извадят лични карти"
===
А някой може ли да обясни как и на кого са се давали и как са се отчитали парите за социални помощи, след като получилите ги, не са имали документ за самоличност?! И изобщо възможно ли е да се води някаква отчетност по такъв начин?!

Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!

Оценка
-2 +20
 
Преглед на профил

Sinergy

Рейтинг: 1036 Неутрално
  • 15
  • 13:57
  • 17 яну, 2012

Освен с нотариален акт, адресна регистрация може да се получи и с договор за наем на имота. Родните ни роми като нямат адресна регистрация и документи да вземат да си извадят или да се прибират там от където са дошли (това за големите градове). Законите са равни за всички и конкретният случай макар, че представлява леко неудобство за редовните граждани, е много добре измислен с цел да се прекратят всякакви злоупотреби по въпроса.

Оценка
-2 +15
 
Преглед на профил

bgpainter

Рейтинг: 3551 Весело
  • 16
  • 13:58
  • 17 яну, 2012

Могат да се пробват да си намерят работа - за това нотариален акт не се иска.

Жената е покана за щастие!

Оценка
-3 +25
 
Преглед на профил

VеnRus 2008

Рейтинг: 5332 Неутрално
  • 17
  • 13:58
  • 17 яну, 2012

И защо за лична карта да имаш Нотариален акт за имот?- цитат на коментар #7 от “skara”


Сега, не знам как е в момента в България, но като си правиш лична карта, не трябва ли да оставиш адреса, на който си регистриран? Проблемът с циганите е, че повечето им къщи са ги струпвали от днес за утре, без планове и разрешения, съответно са незаконни. И след като един имот е незаконен, значи не съществува в градоустройствения план и така излиза, че те не живеят никъде. Явно с този закон искат да ги принудят да си узаконят бараките и да платят всичко необходимо, та да може адресите, където живеят, да станат законни и реално съществуващи.

Те бяха със очи, ала не виждаха, с уши – ала не чуваха. И цял живот – подобни на видения, прекарваха в мъгла и мрак. ЕСХИЛ , Прикованият Прометей

Оценка
-1 +18
 
Преглед на профил

gripen

Рейтинг: 951 Неутрално
  • 18
  • 14:01
  • 17 яну, 2012

Проблема го има и при бездомниците, едно че не разполагат със средствата да си платят документите, второ искат им адрес. Най- редовно полицаи спират тези нещасни хора и им пишат актове за това, че са без лична карта, прибират ги в районните. Имам клиенти с по десетина акта, които разбира се никога нама да бъдат платени, но милиционера е искал да покаже колко е велик, а и да отчете някаква дейност за смяната.

FYROM delenda est

Оценка
-3 +13
 
Преглед на профил

edk

Рейтинг: 353 Неутрално
  • 19
  • 14:01
  • 17 яну, 2012

До коментар [#10] от "skara":

Нещо си в грешка! По селата хората си имат нотариални актове и за къщите, и за имотите си.
А за закона, най - после и нещо хубаво за българите. Аз не съм съгласен от моите данъци да дават помощи на тези вечно недоволни цигани!

Оценка
-1 +17
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 1199 Неутрално
  • 20
  • 14:02
  • 17 яну, 2012

Явно с този закон искат да ги принудят да си узаконят бараките и да платят всичко необходимо, та да може адресите, където живеят, да станат законни и реално съществуващи. - цитат на коментар #17 от “VеnRus 2008”

Със тази материя се занимава съвсем друг закон!
Във момента името му е Закон за устройство на територията!
Да натиснат за неговото спазване. Пак повтарям - има ДНСК!
Не стават така работите!

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-5 +4
 
Преглед на профил

Eisbär

Рейтинг: 5269 Неутрално
  • 21
  • 14:03
  • 17 яну, 2012

До коментар [#9] от "VеnRus 2008":

циганин да работи. не се излагай. заради тия хубавци по черешово време пазят градините с пушки.

Оценка
-1 +13
 
Преглед на профил

paf

Рейтинг: 1054 Гневно
  • 22
  • 14:07
  • 17 яну, 2012

Щом са граждани на България, циганите да спазват всички нейни закони. Щом важи за всички, длъжни са и те да го спазват. Да си плащат данъците, таксите, услугите и т.н. Да не чакат само на помощи, които им плащаме всички ние, работещите!
Иначе да си ходят в Циганиландия.

Оценка
-2 +12
 
Преглед на профил

нервна

Рейтинг: 1162 Любопитно
  • 23
  • 14:08
  • 17 яну, 2012

До коментар [#7] от "skara":

Виж, за постоянен адрес да ти искат да платиш данъци, и то догодина, разбирам. Но това?- цитат на коментар #7 от “skara”

Ми просто е.Когато постройката е незаконна и няма нот.акття няма ДАНЪЧНА ОЦЕНКА.А когато няма дан.оценкане се дължат МЕСТНИ ДАНЪЦИ И ТАКСИ.
Как си представяшче циганите плащат данък сгради и такса смет,като живеят в незаконни бараки и за тях не се начисляват данъци и такси? Наясно ли си,че изриването на безбройните боклуци от циганските маали го плащаме ние?

Оценка
-1 +18
 
Преглед на профил

VеnRus 2008

Рейтинг: 5332 Неутрално
  • 24
  • 14:10
  • 17 яну, 2012

циганин да работи. не се излагай- цитат на коментар #21 от “gesch18”


Именно де. Нали затова казвам, че не е да няма работа, просто желаещи да работят няма.

Те бяха със очи, ала не виждаха, с уши – ала не чуваха. И цял живот – подобни на видения, прекарваха в мъгла и мрак. ЕСХИЛ , Прикованият Прометей

Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

pavelsilistra

Рейтинг: 436 Любопитно
  • 25
  • 14:15
  • 17 яну, 2012

Ромите сигурно са почитатели на алкохолната напитка "Ром" ??? Или са фенове на футболен клуб "РОМА" (Италия) ???

А иначе протестиращите от Кюстендил и от Дупница са си най-обикновенни цигани !

Оценка
-1 +10
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 1199 Гневно
  • 26
  • 14:18
  • 17 яну, 2012

До коментар [#23] от "нервна":
Вие не разбирате ли, че смесвате понятия?
Какво отношение има собственост към документ, който да удостовери, че това си ти?
Нямаш собственост, живееш си безгрижен, само че държавата те тормози за лична карта!

Да се разберем, защото явно не вдявате:
Аз също съм против циганския начин на живот и на всички привилегии, със които се ползват! Които ме познават, знаят за какво говоря!
Но да се радвам или да защитавам скудоумието на бюрокрацията няма да стане!

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-11 +4
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 1199 Неутрално
  • 27
  • 14:20
  • 17 яну, 2012

Как си представяшче циганите плащат данък сгради и такса смет,като живеят в незаконни бараки и за тях не се начисляват данъци и такси?- цитат на коментар #23 от “нервна”

Абсолютно вярно!
Но тези неща не бива и не трябва да се уреждат точно със този Закон!
Това е нонсенс! Това е пълна дивотия!
Та дори при комунистите нямаше такива недомислия и идиотия!

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-8 +4
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 1585 Неутрално
  • 28
  • 14:21
  • 17 яну, 2012

"...Адресната регистрация пък се получава само при наличието на нотариален акт за имота, който обитават. Без лична карта пък не може да се получават помощи, обясниха от службата за социално подпомагане в Кюстендил...."Е,време е всички бг. граждани да са равни пред закона- и българи, и цигани. Недоволните граждани да ходят да се заселват или паразитират в Белгия или Франция- нека там не спазват белгийските или френски закони и после пак да крещи БХК-" Дискриминация"

Оценка
-2 +12
 
Преглед на профил

customize

Рейтинг: 472 Неутрално
  • 29
  • 14:22
  • 17 яну, 2012

адресна регистрация: SPQR

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 1585 Любопитно
  • 30
  • 14:25
  • 17 яну, 2012

А за закона, най - после и нещо хубаво за българите. - цитат на коментар #19 от “edk”

Не само за българите! Има и арменци,евреи, турци, руснаци, и т.н. бг. граждани- защо и за тях важи същият този закон и хората го спазват- само циганите нещо недоволни?! Защото хората си имат НА за собствеността върху имотите си, спазват си закона, ПЛАЩАТ СИ ДАНЪК СГРАДИ И ТАКСА СМЕТ, нали?

Оценка
-2 +11
 
Преглед на профил

selena

Рейтинг: 1434 Любопитно
  • 31
  • 14:30
  • 17 яну, 2012

трябва да им се ограничи със социални стимули раждаемостта, а не обратното като сега.

Оценка
-1 +11
 
Преглед на профил

naskom44

Рейтинг: 611 Неутрално
  • 32
  • 14:32
  • 17 яну, 2012

На цял свят е така . Без адресна регистрация нама социални помощи, няма помощи за безработни. Хората отдажна сеа разбрали че по този начин ще получаваш помощи само там където си адресно регистриран и само жеднаж . Най-после нещо смислено. В Германия безработният е закрепостен едва ли не. Не може да напуска когато и както му скимне адреса на който е регистриран, да не говорим за пътувания зад граница

Оценка
-2 +11
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 1585 Любопитно
  • 33
  • 14:35
  • 17 яну, 2012

Не може всеки да си направи временна постройка за живеене или да гради къща, където му хрумне- има си ред и правила как стават тези неща? Колко евреи, арменци, турци, руснаци и т.н.,- бг. граждани, живеещи в Бг. , постъпват като циганите, когато стане въпрос за жилище? Хората си купуват УПИ и тогава строят , или си купуват готови апартаменти и за това имат НА. НА се издават след спазване на всички правила по ЗУТ за строеж на жилище, или при покупко- продажба на недвижим имот. Кога циганите си купиха замята под бараките си във вид на УПИ, кога и при какви правила си издигнаха временните постройки и къщите? Колко от протестиращите цигани имат документи за собственост за земята, върху която са построили "жилищата "си, и колко имат НА - за земята + постройката върху нея????

Оценка
-1 +12
 
Преглед на профил

Ogiigo

Рейтинг: 6237 Неутрално
  • 34
  • 14:40
  • 17 яну, 2012

Само така! С циганите по друг начин не може! Законите трябва да важат и да се прилагат еднакво за всички! Не стига че не работят и крадат, не стига че ни си плащат консумацията на ток, вода и др. (а ги плащаме всички останали), не стига че получават социални помощи пак от нашите пари, не стига че превърнаха раждаемостта в бизнес, ами сега ще протестират! Като искат да станат пълноправни български граждани, да спазват законите на България!

Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.

Оценка
-2 +10
 
Преглед на профил

VеnRus 2008

Рейтинг: 5332 Неутрално
  • 35
  • 14:44
  • 17 яну, 2012

Какво отношение има собственост към документ, който да удостовери, че това си ти?- цитат на коментар #26 от “skara”


Е, как какво? Нали трябва да имаш постоянен адрес, за да ти се издаде документ за самоличност? А как да го имаш този постоянен адрес, след като бараката, в която живееш е незаконна и адреса реално не съществува? Нещата са свързани.

Те бяха със очи, ала не виждаха, с уши – ала не чуваха. И цял живот – подобни на видения, прекарваха в мъгла и мрак. ЕСХИЛ , Прикованият Прометей

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 1585 Неутрално
  • 36
  • 14:51
  • 17 яну, 2012

А как да го имаш този постоянен адрес, след като бараката, в която живееш е незаконна и адреса реално не съществува? - цитат на коментар #35 от “VеnRus 2008”

++++++++++++++++++++++++++++++++
Това е точно така- това е връзката мнежду нещата! Още повече , че ако нямат НА за земята си и "постройките" си, циганските гета на практика са НЕЗАКОННИ ПОСТРОЙКИ! Отделно- обикновено се оказва, че земята, върху която са изградени повечето такива "квартали", е общинска собственост., а не е закупена преди 20,30, 40, 50 години от предишните поколения цигани, живели на същото място.

Оценка
-2 +7
 
Преглед на профил

Roger

Рейтинг: 768 Гневно
  • 37
  • 15:11
  • 17 яну, 2012

"защото стотици хора ще останат гладни и боси на улицата"

Нагли боклуци!Всичко трябва да им е на готово,никакви данъци,никакви сметки,нищо да не плащат!До кога ще ги търпим?!

НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.

Оценка
-1 +12
 
Преглед на профил

grohnal

Рейтинг: 177 Неутрално
  • 38
  • 15:18
  • 17 яну, 2012

В циганските квартали, ако спрат на някого тока, му го пускат веднага дистанционно и без такса. На мен ако ми спрат тока, ще трябва да чакам 3 дена някой техник да благоволи да дойде да го пусне.

В циганските квартали вода не се плаща - нито има водомери, нито някой е куражлия да си търси парите. И понеже, ако я спрат, ще настане смрад и мор, пускат кранчето съвсем малко. Но е без пари.

Ако циганка на 15 години роди последното дете на 2011, я дават по телевизията, събират и помощи, че и с баща ще я уредят. Ако някой бял го направи - ще го съдят за педофилия (детето е било на 14 когато е забременяло) и не само, че няма да види помощи, но и работа няма да си намери.

Ако аз дължа някакъв данък или друго вземане от държавата, не мога да си взема дори подновената книжка от КАТ.

В една нормална държава поданиците освен права, имат и много задължения.

Оценка
-1 +11
 
Преглед на профил

cogito

Рейтинг: 353 Неутрално
  • 39
  • 15:24
  • 17 яну, 2012

Сигурно ще е правилно целокупния български народ да си зададе въпроса - какво значи интерграция. Та нали тези хора са живяли винаги тук?
Но (кой знае защо ЕС, по принципа - равнис преброй се) циганите, а впрочем и други прослойки от населението на определен етап от развитието на света са се дезинтегрирали. Защо и пак защо - вероятно те, както и другите, но преди всичко техните "босове", заради престъпни мотиви са имали интерес от това да се дезинтегрират.
Интересно е например, че циганите ги няма в доста отрасли на производството и услугите, а в други преобладават... например в търговията, развлекателната индустрия (вкл. не нормативно регулираната проституция), събирането на вторични суровини.
В същото време дори и тук те предпочитат да не развиват прогресивните тенденции на тези направления, а да ги дърпат назад. Да вземем например проституцията - не щат да работят по утвърдените и опазващи здравето западни модели.
Тяхното "циганско/българско ноу-хау" при събиране на вторични суровини приложено в Дания, Финландия, Холандия страни с висока степен на преработка на вторичните суровини доведе до спад на този процент и затова ги изпъдиха ( не ги искат).
Иначе в същите тези страни не пъдят индийци, пакистанци, китайци, турци, араби, африканци и пр., защото тези, които изброихме не наблягат толкоз на "другостта", те също така "други" си намират нишата, интегрират се без високо афиширани и богато финансирани програми и бачкат ... до побъркване.

Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

king_Julien

Рейтинг: 8 Гневно
  • 40
  • 15:37
  • 17 яну, 2012

циганин звучи далеч по добре от ром

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

stoicho2

Рейтинг: 1192 Неутрално
  • 41
  • 16:06
  • 17 яну, 2012

До коментар [#18] от "gripen":

Много от бездомниците сами са си виновни. Имал дом но приживе го преписал на синът си и той го изгонил. Имам познат, около 57 годишен от София. Има средно образование по химия. Живееше с брат си в наследствен апартамент. Брат му, бивш борец, се алкохолизира и почина. познатия продава апартамента и заминава за Франция. Кво е правил там не е ясно, но след десетина години се връща в България, опухал парите за апартамента и няма къде да живее. Има около 15 години трудов стаж отпреди 10.11. И естествено спи по улиците. мой роднина и негов съученик го прибра за временно, но вече година живее у тях и те го хранят. Няколко пъти му намираха работа, но той вземе да се заяда с шефовете и те го изгонят.

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

****

  • 42
  • 16:29
  • 17 яну, 2012

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Анонимен потребител

****

  • 43
  • 16:54
  • 17 яну, 2012

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 1199 Неутрално
  • 44
  • 17:38
  • 17 яну, 2012

Без адресна регистрация нама социални помощи, няма помощи за безработни. - цитат на коментар #32 от “naskom44”

Имат ли обаче документ за самоличност?
Това ми е на мен въпроса!
И за такива мерки говоря - да те стискат за гушата, когато си зависим от държавата!
А не да те стискат за гушата, защото държавата има нужда от документ за самоличност!
Аз нямам нужда от такъв документ! Тя има!

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

Orchid

Рейтинг: 1883 Неутрално
  • 45
  • 17:40
  • 17 яну, 2012

След като всички правителства до момента (без изключение!!!) съвсем целенасочено къткаха циганите в незаконните им жилища, опрощаваха им се сметки за битови и комунални услуги, стимулираха раждаемостта със социални помощи и прочие, как няма да са толкова нагли и безочливи сега, когато се опитваме да им вменим освен права и задължения?
След като разни измислени неправителствени организации им оказват подмолна за нашата държава помощ при съдебни процедури в Стразбург и Хага, как няма да се чувстват недосегаеми и да заплашват?
Трябва веднъж завинаги българските политици да захвърлят изкривените си понятия за демокрация, търпимост и толерантност и да започнат да третират всички граждани на държавата по еднакъв начин!

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 1585 Неутрално
  • 46
  • 18:39
  • 17 яну, 2012

До коментар [#44] от "skara":
ЗАКОН ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ЛИЧНИ ДОКУМЕНТИ изм. ДВ. бр.55 от 19 Юли 2011г. Глава първа.
БЪЛГАРСКИ ЛИЧНИ ДОКУМЕНТИ (ЗАГЛ. ИЗМ. - ДВ, БР. 82 ОТ 2009 Г.)
Чл. 1. (1) (Изм. - ДВ, бр. 82 от 2009 г.) Този закон урежда условията и реда за издаване, ползване и съхраняване на българските лични документи.
(5) (Нова - ДВ, бр. 82 от 2009 г.) Български лични документи по смисъла на този закон са:
1. документи за самоличност;
Чл. 2. (Изм. - ДВ, бр. 82 от 2009 г.) Българските лични документи са собственост на държавата
Чл. 27. (1) Всеки български гражданин е длъжен да посочи избрания от него постоянен адрес.
(2) На постоянния адрес гражданинът получава официални съобщения от органите на държавната администрация и от органите на съдебната власт.
(3) Постоянният адрес на гражданите служи за:
1. записване на всички промени, свързани с гражданското състояние на лицата в регистрите на населението;
2. (изм. - ДВ, бр. 108 от 2000 г., в сила от 29.12.2000 г., изм. - ДВ, бр. 105 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) адрес за кореспонденция и съдебен адрес;
3. получаване на социални осигуровки и помощи;
4. оказване на безплатна медицинска помощ;
5. упражняване на избирателно право;
6. издаване на документи за самоличност и други документи, свързани с гражданското състояние на лицата;
7. друго основание, посочено в закон.
(4) Постоянният адрес може да съвпада с настоящия адрес.


Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ

Рейтинг: 981 Неутрално
  • 47
  • 19:10
  • 17 яну, 2012

До коментар [#28] от "dqdomart":Има недомислие в ЗАКОНА относно адр. РЕГИСТРАЦИЯ...допуснато поради бързане заради изборите и нагаждането му към нуждите на ИК...законът изпуска студентите например!!!!! така че .....................преди да коментираме , следва добре да осмисляме....законът е за поправка....

Оценка
+2
 
Преглед на профил

skara

Рейтинг: 1199 Любопитно
  • 48
  • 19:11
  • 17 яну, 2012

До коментар [#46] от "dqdomart":

???????

Прави каквото трябва, да става каквото ще.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ

Рейтинг: 981 Неутрално
  • 49
  • 19:31
  • 17 яну, 2012

До коментар [#36] от "dqdomart":бараката по ЗУТ е временна постройка

Оценка
+3
 
Преглед на профил

БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ

Рейтинг: 981 Неутрално
  • 50
  • 19:35
  • 17 яну, 2012

За временни постройки НА не се издават и не се изискват.

Недомислие е за адр. регистрация да се изисква нот. акт...ЕДНО жилище може законно да се обитава и на други основания...законът всъщност . признава това, но в случай на наем изисква ДЕКЛРАЦИЯ С НОТ. ЗАВЕРКА КОЕТО ВЕчЕ Е ПЪЛЕН АБСУРД!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 А И КАКТО КАЗАХ - ИЗПУСКА СТУДЕНТИТЕ , щОТО НАЛИ СЕ СЕщАТЕ КАК РЕКТОРИТЕ щЕ ДАВАТ ДЕКЛАРАЦИЯ С НОТ. ЗАВЕРКА ЗА ВСЕКИ СТУДЕНТ който настаняват в общежитие.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ

Рейтинг: 981 Неутрално
  • 51
  • 19:57
  • 17 яну, 2012

Незаконен строеж- строеж изпълнен без строителни книжа най-общо казано ....за НА изобщо не говорим...един строеж би бил незаконен и когато собственикът на земята строи, ако е без строителни книжа

Оценка
+2
 
Преглед на профил

БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ

Рейтинг: 981 Неутрално
  • 52
  • 20:00
  • 17 яну, 2012

Прави са да протестират...студентите биха ги подкрепили, ако общините където има Студ, общежития не са принуждавани да нарушават закона и недомислените му изисквания за да регистрират адресно студентите в общежитията.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 1585 Любопитно
  • 53
  • 20:00
  • 17 яну, 2012

. признава това, но в случай на наем изисква ДЕКЛРАЦИЯ С НОТ. ЗАВЕРКА КОЕТО ВЕчЕ Е ПЪЛЕН АБСУРД!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- цитат на коментар #50 от “dol”

Защо да е абсурд?
ЗАКОН ЗА ГРАЖДАНСКАТА РЕГИСТРАЦИЯ
С какво нарушава" ути, фруе и абути" на собственика това изискване?

щОТО НАЛИ СЕ СЕщАТЕ КАК РЕКТОРИТЕ щЕ ДАВАТ ДЕКЛАРАЦИЯ С НОТ. ЗАВЕРКА ЗА ВСЕКИ СТУДЕНТ който настаняват в общежитие.- цитат на коментар #50 от “dol”

Опааа - в общежитията има други правила...

Оценка
-3 +1
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 1585 Неутрално
  • 54
  • 20:06
  • 17 яну, 2012

До коментар [#51] от "dol":
http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2135600803
НАРЕДБА ЗА ПОЛЗВАНЕ НА СТУДЕНТСКИТЕ ОБЩЕЖИТИЯ И СТОЛОВЕ
Чл. 1. (1) С наредбата се уреждат условията и редът за ползване на студентските общежития и столове от студентите, докторантите и специализантите в редовна форма на обучение, както и условията за получаване на парична помощ от студенти за свободно наета квартира
Чл. 5. (1) Ректорът на висшето училище:
1. издава настанителни заповеди;
2. определя със заповед размерите на месечните наеми, семестриалните депозити и другите плащания за консумативи в студентските общежития;
3. налага наказания за нарушаване на условията и реда за ползване на студентските общежития;
4. контролира целевото разходване на средствата от държавната субсидия и всички приходи от студентските общежития;
5. решава окончателно всички въпроси, свързани с класирането;
6. (изм. - ДВ, бр. 79 от 2009 г.) организира поддържането във висшето училище на база данни за настанените лица в студентските общежития, както и предоставянето на данните в МОМН;
7. изпълнява и други дейности, свързани с управлението на студентските общежития.
(2) Упражняването на правомощията по ал. 1, т. 1, 3 и 6 може да се възлага със заповед на определено от ректора длъжностно лице.
(3) Председателят на БАН и ръководителите на научните организации, които провеждат обучение в образователна и научна степен "доктор", упражняват правомощията по ал. 1, т. 1 и 3 и уведомяват съответното висше училище или ССО - ЕАД, когато е отпаднало основанието за ползване на студентското общежитие.
Чл. 13. (1) Право за настаняване в студентско общежитие имат студенти, докторанти и специализанти в редовна форма на обучение, на които не е налагано наказание "отстраняване от общежитие" и които са с установени жилищни нужди в населеното място, където се обучават.
(2) Жилищни нужди са налице, ако студентът, докторантът или специализантът, или членовете на неговото семейство не притежават в съответното населено място жилище или не ползват такова, предоставено им от държавата или от общината.
(3) Наличието на обстоятелствата по ал. 2 се установява с декларация.
Чл. 14. (1) Настаняването на студентите, докторантите и специализантите се извършва от висшето училище, в което те се обучават.

Оценка
-3 +1
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 1585 Неутрално
  • 55
  • 20:07
  • 17 яну, 2012

но в случай на наем изисква ДЕКЛРАЦИЯ С НОТ. ЗАВЕРКА КОЕТО ВЕчЕ Е ПЪЛЕН АБСУРД!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- цитат на коментар #50 от “dol”

От СОБСТВЕНИКА„ ЧЕ Е СЪГЛАСЕН, А НЕ ОТ НАЕМАТЕЛЯ!

Оценка
-3 +1
 
Преглед на профил

aron25

Рейтинг: 1492 Любопитно
  • 56
  • 20:11
  • 17 яну, 2012

Да си плащат данъците, таксите, услугите и - цитат на коментар #22 от “paf”

Хм..по-скоро "тополата ще роди круши", както казва Георги Константинов))))

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ

Рейтинг: 981 Неутрално
  • 57
  • 20:15
  • 17 яну, 2012

До коментар [#55] от "dqdomart":ЕСТЕСТВЕНО чЕ ОТ СОБСТВЕНИКА, САМО чЕ СОБСТЕНИКЪТ ОБИКНОВЕНО Е И НАЕМОДАТЕЛ. ТА?????????????

Оценка
+2
 
Преглед на профил

БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ

Рейтинг: 981 Неутрално
  • 58
  • 20:17
  • 17 яну, 2012

До коментар [#55] от "dqdomart":ТАЗИ НАРЕДБА ЗА КАКВО МИ Я ПЛЕСВАТЕ....Я ВИЖТЕ КАКВО ПИшЕ- НАСТАНИТЕЛНА ЗАПОВЕД..КЪДЕ В ЗГР Е ДОПУСНАТА НАСТ. ЗАПОВЕД КАТО ГОДНО ОСНОВАНИЕ за адр. регистрация.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 1585 Неутрално
  • 59
  • 20:22
  • 17 яну, 2012

До коментар [#57] от "dol":
Вижте пост № 54 - специално за студентските общежития- нали за тях негодувахте?

Оценка
-3 +1
 
Преглед на профил

БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ

Рейтинг: 981 Неутрално
  • 60
  • 20:29
  • 17 яну, 2012

До коментар [#54] от "dqdomart":Чл. 92. (1) (В сила от 1.01.2000 г., предишен текст на чл. 92 - ДВ, бр. 9 от 2011 г., изм. - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.) Адресната регистрация се извършва от кмета на общината, на района или на кметството или от определени от тях длъжностни лица при заявяване от лицето.

(2) (Нова - ДВ, бр. 9 от 2011 г.) За извършване на адресна регистрация лицата представят един от следните документи:

1. документ за собственост;

2. договор за ползване на имота за жилищни нужди.

(3) (Нова - ДВ, бр. 9 от 2011 г.) За извършване на адресна регистрация се представя и писмено съгласие на собственика чрез декларация по образец, подадена лично пред органа по ал. 1, или с нотариална заверка на подписа.

(4) (Нова - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.) Органите по ал. 1 съхраняват копия от документите по ал. 2 и 3 за срок 5 години.




Чл. 93. (В сила от 1.01.2000 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.) Постоянен адрес е адресът в населеното място, което лицето избира да бъде вписано в регистъра на населението.

(2) Постоянният адрес е винаги на територията на Република България.

(3) Всяко лице може да има само един постоянен адрес.

(4) (Изм. - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.) Български граждани, живеещи в чужбина, които не са вписани в регистъра на населението и не могат да посочат постоянен адрес в Република България, се вписват служебно в регистъра на населението от район "Средец" на гр. София.

(5) (Нова - ДВ, бр. 96 от 2004 г., отм. - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.)




Чл. 94. (В сила от 1.01.2000 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.) Настоящ адрес е адресът, на който лицето живее.

(2) Всяко лице има само един настоящ адрес.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 96 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.) Настоящият адрес на българските граждани, на които мястото на живеене е в чужбина, се отразява в регистъра на населението само с името на държавата, в която живеят.




Чл. 95. (В сила от 1.01.2000 г.) (Доп. - ДВ, бр. 37 от 2001 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 82 от 2009 г., изм. - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.) Постоянният адрес се заявява чрез подаване на заявление от лицето до органите по чл. 92, ал. 1.

(2) Заявяването се извършва лично, а по изключение - от упълномощено лице след представяне на нотариално заверено изрично пълномощно.

(3) За малолетни и непълнолетни и на поставени под запрещение лица заявяването се извършва от законните им представители.

(4) (Изм. - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.) Образецът на заявлението се утвърждава от министъра на регионалното развитие и благоустройство
та НЕ РАЗБРАХ ЗА КАКВО МИ ПЛЕСВАТЕ НАРЕДБАТА...КЪДЕ В ЗАКОНА ПИшЕ НАСТ. ЗАПОВЕД....КОЙ АКТ Е С ПО-ВИСОК РАНГ...КАКВИ СА РАЗПОРЕДБИТЕ НА ЗГР АКО НЕ ИМПЕРАТИВНИ?????А ЗАщО НЕ СЛЕЗЕТЕ ПО-НАДОЛУ ПЪК ДА ВИДИТЕ КАК СЕ ВАДИ ЛИчНА КАРТА, ЗА ДА РАЗБЕРЕТЕ чЕ ЦИГАНИТЕ СА В ОМАГЬОСНА КРЪГ..И НИТО АДРЕСНА РЕГИСТРАЦИЯ, НИТО ЛИчНА КАРТА МОГАТ ДА СИ ИЗВАДЯТ!!!!! БЕЗ АДР. РЕГИСТРАЦИЯ НЯМА ЛИчНА КАРТА!!!!

Оценка
+2
 
Преглед на профил

БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ

Рейтинг: 981 Неутрално
  • 61
  • 20:30
  • 17 яну, 2012

та НЕ РАЗБРАХ ЗА КАКВО МИ ПЛЕСВАТЕ НАРЕДБАТА...КЪДЕ В ЗАКОНА ПИшЕ НАСТ. ЗАПОВЕД....КОЙ АКТ Е С ПО-ВИСОК РАНГ...КАКВИ СА РАЗПОРЕДБИТЕ НА ЗГР АКО НЕ ИМПЕРАТИВНИ?????А ЗАщО НЕ СЛЕЗЕТЕ ПО-НАДОЛУ ПЪК ДА ВИДИТЕ КАК СЕ ВАДИ ЛИчНА КАРТА, ЗА ДА РАЗБЕРЕТЕ чЕ ЦИГАНИТЕ СА В ОМАГЬОСНА КРЪГ..И НИТО АДРЕСНА РЕГИСТРАЦИЯ, НИТО ЛИчНА КАРТА МОГАТ ДА СИ ИЗВАДЯТ!!!!! БЕЗ АДР. РЕГИСТРАЦИЯ НЯМА ЛИчНА КАРТА!!!!

Оценка
+2
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 1585 Неутрално
  • 62
  • 20:30
  • 17 яну, 2012

Я ВИЖТЕ КАКВО ПИшЕ- НАСТАНИТЕЛНА ЗАПОВЕД..КЪДЕ В ЗГР Е ДОПУСНАТА НАСТ. ЗАПОВЕД КАТО ГОДНО ОСНОВАНИЕ за адр. регистрация. - цитат на коментар #58 от “dol”

Вижте в закона
Чл. 3. (1) Висшите училища и ССО - ЕАД, на основата на наредбата приемат свои правилници за условията и реда за настаняване, ползване и вътрешния ред в студентските общежития, както и за ползване на студентските столове.
(2) Правилниците по ал. 1 се приемат от висшите училища след писмено съгласуване със студентските съвети, а от ССО - ЕАД - с Националното представителство на студентските съвети.
http://www.uni-campus.net/editor/files/zapoved_2011.pdf
http://www.uni-campus.net/index.php?section=pages&pages_id=44

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ

Рейтинг: 981 Неутрално
  • 63
  • 20:31
  • 17 яну, 2012

Негодувам срещу недомислието на закона допусната заради изб. и изб. кодекс относно док. за адр. регистрация, както и срещу вашето недомислие в конкр. случай.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ

Рейтинг: 981 Неутрално
  • 64
  • 20:33
  • 17 яну, 2012

Надявам се , че правите разлика между настаняване в студ. общежитие, адресна регистрация и изваждане на лична карта, както и между закон и Наредба.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 1585 Неутрално
  • 65
  • 20:41
  • 17 яну, 2012

БЕЗ АДР. РЕГИСТРАЦИЯ НЯМА ЛИчНА КАРТА!!!! - цитат на коментар #61 от “dol”

ЕСТЕСТВЕНО! ВИЖТЕ ЧЛ6 АЛ.2 ОТ КРБ- ЩОМ ЦИГАНИТЕ СА БГ.. ГРАЖДАНИ, ТРЯБВА ДА СПАЗВАТ ЗГР - ЧЛ.89 , КОЙТО КАЗВА ЗА КАКВО ВСЪЩНОСТ Е АДРЕСНАТА РЕГИСТРАЦИЯ
ЗАКОН ЗА ГРАЖДАНСКАТА РЕГИСТРАЦИЯ
Чл. 89. (В сила от 1.01.2000 г.) (1) Адресът е еднозначното описание на мястото, където лицето живее или където то получава кореспонденцията си.

(2) Адресът в Република България се състои задължително от името на областта, общината и населеното място.

(3) (Изм. - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.) В зависимост от мястото, което описва, адресът може да включва и наименование на локализационна единица (площад, булевард, улица, жилищен комплекс, квартал и други), номер, вход, етаж, апартамент. Номерът на локализационната единица може да се състои от комбинация, съдържаща до четири символа, като първите три задължително са цифри, а последният символ е буква. Входът се обозначава с една буква или с число до две цифри. Етажът се обозначава с число до две цифри. Апартаментът се обозначава с число до три цифри.

(4) Когато адресът е извън регулацията на населеното място, вместо данните по ал. 3 се вписва името на местността от землището му.

(5) (Нова - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.) Кметът на общината определя адресите на територията на общината, на които може да се извършва адресна регистрация.

(6) (Нова - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.) За адресите по ал. 5 и настъпилите промени в тях се изпраща писмено информация до териториалните звена "Гражданска регистрация и административно обслужване" към Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

(7) (Нова - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.) Съвкупността от адресите по ал. 5 за всички общини образуват Националния класификатор на настоящите и постоянните адреси в Република България.
Чл. 90. (В сила от 1.01.2000 г.) (1) (Доп. - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.) Всяко лице, подлежащо на гражданска регистрация по този закон, е задължено да заяви писмено своя постоянен и настоящ адрес, който трябва да съответства на адрес по чл. 89, ал. 5.

(2) Постоянният и настоящият адрес на новороденото дете съвпадат със съответните адреси на родителите му. Когато родителите имат различни постоянни адреси, те избират един от тях за детето си. Когато родителите имат различни настоящи адреси, настоящият адрес на майката е настоящ адрес и за детето.
Чл. 91. (В сила от 1.01.2000 г., изм. - ДВ, бр. 39 от 2011 г., в сила от 20.05.2011 г.) Адресната регистрация на лицето е отразяване на постоянния и настоящия му адрес в регистъра на населението.

Оценка
-3 +2
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 1585 Любопитно
  • 66
  • 20:51
  • 17 яну, 2012

както и срещу вашето недомислие в конкр. случай.- цитат на коментар #63 от “dol”

с КАКВО ДЕКЛАРАЦИЯТА НА СОБСТВЕНИКА, ЧЕ Е СЪГЛАСЕН ДА ОТДАДЕ ПОД НАЕМ ИМОТА СИ Е НЕДОМИСЛИЕ? ПОПИТАХ ВИ- С КАКВО СЕ НАРУШАВАТ ПРАВАТА НА СОБСТВЕНИКА- "УТИ, ФРУЕ И АБУТИ" , АКО ТОЙ ПОДАДЕ ТАКАВА ДЕКЛАРАЦИЯ? Студентите също се подчиняват на закона- следователно- от ВУЗа Ви са ДЛЪЖНИ да Ви издадат такъв документ - има действащ закон и щом ВУЗа е собственик на общежитията , не разбирам какъв е проблема законът да се изпълнява? Може би проблема е ,. че нот. заверка струва ПАРИ на Вашият ВУЗ и от него не искат да плащат за нея?

Оценка
-3 +2
 
Анонимен потребител

****

  • 67
  • 22:05
  • 17 яну, 2012

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Преглед на профил

kirsner

Рейтинг: 1566 Неутрално
  • 68
  • 15:01
  • 04 апр, 2012

Да променят закона така че за получаване на лична карта освен с нотариален акт/договор за наем, да може да става и с копие на платени сметки за ток, вода, телефон, кабел и пр. за поне 3 месеца....

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.