Регистрация
10 фев 2012, 15:53

Игнатов: Нивото на образованост е основна причина за младежката безработица

По думите на Игнатов през 2012-та мерките ще бъдат приоритетно насочени към младите хора до 29 години. "Нашата грижа трябва да бъде повече за тези хора, които са без или с ниско образование, защото образования човек има много повече шансове", каза той. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

101 коментара
 
Преглед на профил

Г.

Рейтинг: 2563 Неутрално
  • 1
  • 15:58
  • 10 фев, 2012

Това е огромен проблем по който не се прави нищо.
Максимумът е това, което прави сега министъра - да го сподели с нас.
И?
Националната стратегия каква е?
Малцинствата?
Редът в училищата?
ПА-РИ-ТЕ-ЗА-У-ЧИ-ТЕ-ЛИ-ТЕ?!
Нещо?
Каквото и да е?
...
Нищо. Нула.
Една планина илитерати и дори някои от тях - с претенции.

- A witty saying proves nothing. Voltaire

Оценка
-10 +85
 
Преглед на профил

John Balkanson

Рейтинг: 990 Весело
  • 2
  • 16:01
  • 10 фев, 2012

Въпрос на време е да преоткрият и младежките бригади. Познати в западните демокрации като доброволен и ученически труд, особено през лятото.

На който му прищрака – щрака, останалите – в мрака.

Оценка
-16 +41
 
Преглед на профил

2029

Рейтинг: 530 Неутрално
  • 3
  • 16:02
  • 10 фев, 2012

"Основаната причина за младежката безработица у нас е нивото на образованост. Това заяви министърът на образованието Сергей Игнатов..."

Това просто не е истина.

Оценка
-27 +67
 
Преглед на профил

lol

Рейтинг: 2487 Неутрално
  • 4
  • 16:04
  • 10 фев, 2012

не съм сигурен, моя опит показва, че простотията и незнанията не са пречка да заемаш високи позиции у нас и особено в държавната администрация.

Гоце, яж "цензурирано от дневник за обидно описание на кулинарните предпочитания на конкретна личност"!

Оценка
-4 +195
 
Преглед на профил

ZeroOne

Рейтинг: 763 Неутрално
  • 5
  • 16:05
  • 10 фев, 2012

"Ресорният министър посочи, че често бизнесът не открива онова, което търси, в университетите и училищата, а обучава сам кадрите си."

Кой бизнес???Хотелиери, ресторантьори, хазарт, наркотици?

ZeroOne

Оценка
-12 +116
 
Преглед на профил

lz2

Рейтинг: 7414 Неутрално
  • 6
  • 16:05
  • 10 фев, 2012

Нали девиза беше: "Учи мама,за да не работиш"!Е,постигнахме го!

ПравописА е поле за изява на неграмотните!

Оценка
-19 +70
 
Преглед на профил

The Shadow

Рейтинг: 2038 Неутрално
  • 7
  • 16:06
  • 10 фев, 2012

Абсолютно прав е. Кой ще те вземе, когато и името си не можеш да напишеш правилно?

“In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel

Оценка
-31 +47
 
Преглед на профил

veragena

Рейтинг: 422 Неутрално
  • 8
  • 16:07
  • 10 фев, 2012

В милата ни родина отдавна не е от значение колко си образован и квалифициран. Дори е точно обратното. Но не е зле да образоваме младите хора ,за да могат поне да са по-високо поставени като емигранти.

Оценка
-13 +87
 
Преглед на профил

Георги

Рейтинг: 569 Неутрално
  • 9
  • 16:08
  • 10 фев, 2012

Причините са много и неграмотността е само един от тях. Във всяка обява фигурира изискване стаж на подобна длъжност. В държавната администрация искат дипломи за висше и за най-елементарни длъжности. Ако искат да преборят проблема, трябва да подходят сериозно към него а не с безумни и елементарни констатации.

АЕЦ БЕЛЯ-НЕЕЕЕЕЕ

Оценка
-3 +63
 
Преглед на профил

ostin22

Рейтинг: 1033 Гневно
  • 10
  • 16:11
  • 10 фев, 2012

Глупости на търкалета... Затова имаме половин милион висшисти в странство и затова 8 висшисти се борят за място като чистач в плевенската прокуратура...Омръзна ми от идиоти за министри... Обвиняваха предното правителство, но са същите некадърници! Плямпат колкото да не заспят заучени строфи...

There is no way to happiness, happiness is the way!

Оценка
-14 +113
 
Преглед на профил

etty1

Рейтинг: 1399 Неутрално
  • 11
  • 16:11
  • 10 фев, 2012

Тази констатация на отговорния министър е цинизъм. В много училища се преподава небрежно, обществена тайна е. Дори не е въпрос на заплащане, защото парите не са толкова малко за половин ден и големи ваканции. Естествено, както във всяка професия има учители по призвание, които се справят с достойнство в трудната ситуация и ги е грижа за децата. Но те често са упреквани и тормозени от колегите си. Обществото трябва да изисква от управниците, но точно този диалог липсва и не е регламентиран у нас.

Оценка
-15 +47
 
Преглед на профил

palermo88

Рейтинг: 1289 Неутрално
  • 12
  • 16:16
  • 10 фев, 2012

поредните лъжи , и тези с дипломи от университети ( мнозина мои познати ) и другите без дипломи не могат да намерят никаква работа отговаряща за техните години . А ако случайно нещо намерят то е фиктивни договори с уловки и есксплоатация - работа на проценти с цел промотиране и т.н докато някой дебел батко седи на стола и взима 80-90% от изработеното .

Оценка
-9 +39
 
Преглед на профил

Yard

Рейтинг: 1988 Неутрално
  • 13
  • 16:18
  • 10 фев, 2012

Хм, в обществото ни съществува мисленето, че трябва да завършиш висше; като това дали ще завършиш полезна специалност (т.е. такава, в която човек иска да работи) или в университет, който не може да предложи качествено образование, остава почти без значение. А знаем, че и така нареченият бизнес не знае въобще какво иска или какво е положението.

Оценка
-8 +36
 
Преглед на профил

smile

Рейтинг: 732 Неутрално
  • 14
  • 16:20
  • 10 фев, 2012

Да бе....при повече свободни места в университетите от завършващите едва ли точно това е проблема. Проблема е по-скоро в качеството на образование в голяма част от училищата и университетите. От много време дипломата не дава много. Всеки работодател търси можещи хора и такива, които искат да си изкарат заплатата, а не такива, които са свикнали от поколения да живеят на гърба на държавата без да си помръдват пръста.
Тези, които знаят само правата си, но не и задълженията няма да си намерят работа...

Оценка
-13 +28
 
Преглед на профил

B52

Рейтинг: 3139 Разстроено
  • 15
  • 16:24
  • 10 фев, 2012

Проблемът е многостранен.
Идва основно от "ценностната" система на Андре6ко, който не иска да се хАби много много.
Това че няма квалифицирани хора (кадри?) е едно, ама и да има, какво? Това да не би случайно да е "гаранция" за някакъв успех...
Или е много по-важно кого познава6, "на кого си човек" и подобни връзкарско-6уро-баджана6ки практики, дълбоко вкоренени в мисленето и практиката.
"Дай ми пари, не ми давай акъл" и какво ли не друго...
Племенно-родови-партийни вериги са завардили всичко, няма място за "вън6ни" хора - било то с 3 дипломи и 5 езика.
Не е хубаво да си разваля човек хатъра с конкуренция и напъни!

He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.

Оценка
-5 +49
 
Преглед на профил

А БЪ В

Рейтинг: 5034 Любопитно
  • 16
  • 16:29
  • 10 фев, 2012

"...нивото на образованост..." - всяко НИВО трябва да се ИЗПЪЛНИ със СЪДЪРЖАНИЕ. В МОМН са като във вица за полуидиот на 15 години и идиот на 30...

А БЪ В –СБЛИЖАВАТ и ОТЛИЧАВАТ в един глобален свят...

Оценка
-1 +26
 
Преглед на профил

хм

Рейтинг: 711 Неутрално
  • 17
  • 16:31
  • 10 фев, 2012

към кандидатите за свободни позиции - притежанието на документ за завършено образование не е признак за образованост.

вината обаче за този факт е споделена между:
- образователното министерство - с неговата изключително мудна и корупционна система по одобрение на нови учебни материали и въвеждането на нови учебни програми повече пречи, отколкото помага на Образованието. чудя се колко века ще има трябват, за да въведат един консултант по професиите.
- висшите учебни заведения - неадекватните специалности, които "бълват" безработни икономически полу-образовани "специалисти", просто не отговарят на нуждите на пазара на труда. разберете - не може всички да са икономисти! има огромен глад за специалисти в сферата на информационните технологии, заплатите са отлични, а работата е повече от интересна.
- самите учащи се - липсата на мотивация води до фиктивни знания и оценки на хартия. учете, сякаш утре няма да ви има и успехът ви е гарантиран!

Оценка
-3 +30
 
Преглед на профил

interesen1

Рейтинг: 568 Неутрално
  • 18
  • 16:38
  • 10 фев, 2012

Може и така да е "Нивото на образованост е основна причина за младежката безработица", но струва ми се,
"Нивото на образованост на" ОПРАВНИ(ци)те пък е причина за Безработицата като ЦЯЛО!!!

Оценка
-2 +30
 
Преглед на профил

romika

Рейтинг: 5 Неутрално
  • 19
  • 16:41
  • 10 фев, 2012

С министър Игнатов младежката безработица може само да расте за напред,защото е заменил реформата с нищоправене.Няма по-безличен министър,след като кадруването в образователната система стигна до там ,че ветеринари се назначават за директори на училища,а РИО-та са хранилка за политически марионетки.Никак не ги ингересува колко младежи ще превърнат в гастербайтери,всичко читаво ги плаши.В средното образование има голям публичен ресурс,но той не е за да осигури качество ,а само за заплати и спокойствие на управляващите.

Оценка
-5 +17
 
Преглед на профил

interesen1

Рейтинг: 568 Неутрално
  • 20
  • 16:42
  • 10 фев, 2012

В областния центът Кюс-Дол най-много работни места традиционно са за хора с основно!! Чат-пат за среднисти.
Т.е. младежите като гледат свободните работни места, да си правят извода колко да учат... Но това е положението, Министеро витае по Софиата, а не знае как е по провинциАта?!

Оценка
-2 +23
 
Преглед на профил

vedarr

Рейтинг: 63 Неутрално
  • 21
  • 16:45
  • 10 фев, 2012

Пример от САЩ, но валиден и у нас:
На какви места ще има най-много назначения до 2018 г. в САЩ? За касиери. Кои са втори в списъка? Продавачите. Трети? Сервитьорите. Четвърти? Продавач-консултантите. Трите следващи? Медицински сестри, подготвители на храни (авторът има предвид ресторантите за бързо хранене, където персоналът само подготвя за продажба полуфабрикатите – (бел. ред. ), чиновници в канцелария. Забелязвате ли общото между тези професии? Нито една от тях не се нуждае от университетска диплома. Като изключим тази на медицинската сестра, всички останали изискват кратко обучение, най-често на работното място. Само една, отново тази на медицинската сестра, е достатъчно добре заплатена, за да поддържа домакинството на относителна дистанция от прага на бедността. Впрочем според американското статистическо бюро от сега до 2018 година само една на всеки четири длъжности ще се нуждае от университетска диплома. Останалите ще могат да се заемат от хора, обучени при поискване, и заплащането им ще бъде обвързано с този факт.
http://analitichen.pogled.info/news/28779/Obrazovanieto-shte-bade-li-dostatachno

Оценка
-2 +36
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 5067 Неутрално
  • 22
  • 17:16
  • 10 фев, 2012

Който е образован и кадърен се реализира на запад.
В България за съжаление остават само посредствените, неудачниците, комлексираните и страхливите

No one is taller than the last man standing.

Оценка
-36 +29
 
Преглед на профил

interesen1

Рейтинг: 568 Неутрално
  • 23
  • 17:17
  • 10 фев, 2012

Дори не е въпрос на заплащане, защото парите не са толкова малко за половин ден и големи ваканции- цитат на коментар #11 от “etty1”

Отиди да преподаваш един месец на днешните средношколци, после пиши!!!

Оценка
-6 +55
 
Преглед на профил

dobrich

Рейтинг: 3210 Гневно
  • 24
  • 17:22
  • 10 фев, 2012

Министър Игнатов е поредното недоразумение в МОН - нищо не правещо, за да спре пропадането на българското образование!?.........В Германия 80% от средните училища са технически! У нас е точно обратното? Няма работници по елементарни професии - заварчици, стругари, фрезисти?.....

Оценка
-5 +28
 
Преглед на профил

nv

Рейтинг: 806 Неутрално
  • 25
  • 17:23
  • 10 фев, 2012

До коментар [#22] от "Десен":

Ти към кой от тези 4 типа спадаш?

Оценка
-3 +21
 
Преглед на профил

rehwaz

Рейтинг: 91 Гневно
  • 26
  • 17:25
  • 10 фев, 2012

На никого ли не му прави впечатление, че е:
През програмата ще преминат 53 000 ученици, който ще трябва да отчетат 240 часа работа като стажанти.
????
Това "който" не ви ли притеснява?
Дневник.бг отново троши тъпомера!

Та какво казвате за грамотността? ))

Оценка
-2 +20
 
Преглед на профил

ostin22

Рейтинг: 1033 Любопитно
  • 27
  • 17:25
  • 10 фев, 2012

До коментар [#23] от "interesen1":

Я да те попитам нещо...Ако дават по 5.000 лева месечно на учител-средношколците ще се променят ли? Учителите ще се променят ли?? Аз знам отговорът...

There is no way to happiness, happiness is the way!

Оценка
-18 +18
 
Преглед на профил

111

Рейтинг: 355 Любопитно
  • 28
  • 17:28
  • 10 фев, 2012

До Десен - и каккво правят повечето образовани на Запад - Чистят Офиси и работят в Супермаркети и си мечтаят да дойде деня за пенсиониране да вземат минималната пенсиика и да се върнат в България да си я харчат че там Мъка .

Оценка
-9 +15
 
Преглед на профил

Мерилин

Рейтинг: 1026 Неутрално
  • 29
  • 17:30
  • 10 фев, 2012

Игнатов: Нивото на образованост е основна причина за младежката безработица

Глупости, нали преди няколко дена показаха статистика, че най-търсени са хората с ниска квалификация, капитализмът по условие възпроизвежда определен процент безработица, който особено силно се повишава в моментите на криза, както е сега и никаква квалификация не е в състояние да се пребори с този икономически закон, господин Игнатов, като образован човек несъмнено знае това и не е коректно да ни качва на тази пързалка. че един вид ние младите сме си виновни.

Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.

Оценка
-3 +30
 
Преглед на профил

ivanko001

Рейтинг: 364 Гневно
  • 30
  • 17:30
  • 10 фев, 2012

Да е.а и министерският му задник да е.а . Абе шматко нали 8 години више уча (бакалавър, магистър после специализации към същият университет) и после работа по специалноста естествено не, взимат ме на запад. Връщам се тук и в момента 4 месеца си търся работа, като ме видят кандидат работодателите че не съм глупав и "послушен- безмозъчен" и започват ами ше ви се обадим и така никои не звани. Каква ми е равносметката държавата е боли оная работа за младите хора, апропо в бюрото по труда ми казаха тъй като съм над 30-ет години че нямат програми за хора на такава възраст тъй като не биле рисков контингент. Абе пълни абсурди, и после искат да живееш тук и да се биеш в гърдите че си Българин, как става това като си учил толкова време и в собствената си страна си чужденец.
Да живееш в България е безценно!!!!!!!!!!

Оценка
-13 +30
 
Преглед на профил

dobrich

Рейтинг: 3210 Гневно
  • 31
  • 17:31
  • 10 фев, 2012

До коментар [#28] от "111":

.."Стажовете ще са платени – по 300 лв. на ученик за цели период на работното им задължение"....Те учениците на училище не ходят, та на стаж!? Но даскалите ще отчетат на всички "стажа"...Делегиран бюджет, какво да се прави?

Оценка
-3 +21
 
Преглед на профил

Iron Maiden

Рейтинг: 903 Неутрално
  • 32
  • 17:32
  • 10 фев, 2012

До коментар [#27] от "ostin22":

Ще се променят. Като вземат учителите да паркират мазератита, на учениците ще им светне, че в образованието май има смисъл...

Ще дойде ден да плачем за хартиените книги и хартиените пари.

Оценка
-1 +34
 
Преглед на профил

AzDebil

Рейтинг: 2128 Любопитно
  • 33
  • 17:34
  • 10 фев, 2012

Пак дъвки, бонбонки и прах в очите за отвличането на вниманието. Чудех се кога и коя тема ще е. Хоп дежурната тема с образованието. Да се готвят лекарите!
И след това отначало. Раз-два ...
Глупости! РАВНИЩЕТО на образование е добро. Доказват го всички, които отиват да работят и учат в чужбина!!!
Равнището на ГАЛЕНИКА, така наречен "бизнес" е негодно! От мутромилиционери - толкова!
Т.н. Бизнесмени все са недоволни. СЯКАШ ВСИЧКИ СА ИМ ДЛЪЖНИ! За какво са недоволни?
На практика държавата им подготвя кадрите в държавните професионални училища и повечето университети. ТОВА Е СКРИТА ДЪРЖАВНА ДОТАЦИЯ!
Същите тези "негодно обучени" младежи и не само младежи се реализират другаде. В чужбина никой не говори за тяхната "негодност". Да не би нашата икономика да е на светлинни години напред срямо Европа или САЩ , а само аз да не съм разбрал?
Празното дърдорене е заявка за ПРОБУТВАНЕ НА НЕГОДНИТЕ ИМ ЗАКОНИ. Като предстоящия за училищата - социалистически по същност и тодорживковски по конкретно съдържание.
А така наречения бизнес щом е толкова недоволен да свали бремето на професионалното образование от държавата и да почне сам да си инвестира в кадрите.
Истината е , че младите НЯМА КЪДЕ ДА РАБОТЯТ У НАС. Нито имат възможност сами да се заемат със сериозно предприемачество. Защото има "бизнесменски" МОНОПОЛ.
Простичко казано МАФИЯ!

Оценка
-3 +50
 
Преглед на профил

_dan_

Рейтинг: 1768 Неутрално
  • 34
  • 17:35
  • 10 фев, 2012

А аз бих отговорил на министъра с въпрос - защо тогава завършилите Харвард и Кембридж не идват да работят в България? Не е само до образованието, ами и до икономиката - след като има "бизнесмени" искащи бачкачите да им работят за без пари, образованието на последните ли е виновно? Като се добави и все по-големия процент ЦИГАНИ се оказва, че ситуацията ще се влошава.

Оценка
-2 +36
 
Преглед на профил

nv

Рейтинг: 806 Неутрално
  • 35
  • 17:35
  • 10 фев, 2012

До коментар [#30] от "ivanko001":

Стигнах до 6 правописни и също толкова пунктуационни грешки в писанието ти и се изморих да броя Как очакваш някой да ти даде работа тогава?

"Више" образование специално цепи мрака

Оценка
-3 +28
 
Преглед на профил

ostin22

Рейтинг: 1033 Весело
  • 36
  • 17:36
  • 10 фев, 2012

Между другото да споделя едно лично наблюдение: В България има висшисти-които очакват щото много са учили да имат работа ама някак си да не работят и има нисшисти, които няма какво да работят защото никой ги не ще... Познайте какво липсва?? Ами среднисти, които да искат да работят, а и да могат...

There is no way to happiness, happiness is the way!

Оценка
-8 +15
 
Преглед на профил

dobrich

Рейтинг: 3210 Весело
  • 37
  • 17:42
  • 10 фев, 2012

До коментар [#36] от "ostin22":

От догодина всички ще бъдат среднисти. Който се яви на матура - получава диплама! В която ще бъде отразено само точковото оценяване.....

Оценка
-2 +12
 
Преглед на профил

ostin22

Рейтинг: 1033 Весело
  • 38
  • 17:44
  • 10 фев, 2012

До коментар [#32] от "Iron Maiden":

Хаха...Между другото образованието и здравеопазването са най-големите балони... 10 години учат за да се справят не по-добре от някой с едногодишен курс... Познавам и ДжиПи-та, и сестри..и учители...Бъдещето на образованието и без това е в технологиите...А и сегашните деца имат информация за 1 година колкото ние/предишните/ пълзящо усвоявахме за 10 години...Така че е смешен плачът ни... Да те питам нещо...не мислиш ли че твоята работа/не знам каква е/ може да бъде работена от почти всеки след няколкомесечен курс и няколко месеца стаж?? Ама ми отговори честно..

There is no way to happiness, happiness is the way!

Оценка
-17 +10
 
Преглед на профил

Ламбо

Рейтинг: 837 Неутрално
  • 39
  • 17:47
  • 10 фев, 2012

Нека поправя!

Нивото на образованост сред министрите и депутатите е основна причина за младежката безработица (и не само за младежката).

Оценка
-3 +28
 
Преглед на профил

flagellumdei

Рейтинг: 2222 Неутрално
  • 40
  • 17:49
  • 10 фев, 2012

Това е една от основните причини, но не и единствената ...

България е древна и заслужава много повече!

Оценка
-2 +7
 
Преглед на профил

Храбър

Рейтинг: 4302 Неутрално
  • 41
  • 17:50
  • 10 фев, 2012

Е не мога да ги раабера тези фирми! Хем искат да са млади, хем с опит и голям стаж по предмета им. И за всичко са им виновни вузовете. Ами като знаете какво искате има два изхода. Или да си вземат млади момчета и да ги обучат, или да вземат по-възрастни с достатъчно опит. Въпрос на компромиси. Среден път няма.

Политиците са за да дават политически отговори на обществени проблеми. Ако не дават такива, те просто искат вземат властта и да злоупотребят с нея.

Оценка
-1 +31
 
Преглед на профил

rycher

Рейтинг: 770 Гневно
  • 42
  • 17:51
  • 10 фев, 2012

"...често бизнесът не открива онова, което търси, в университетите и училищата, а обучава сам кадрите си..."

Аз бих казал, че бизнеса просто не знае какво търси. Ще ме извиняват, ама колко фирми в БГ предлагат фирмено обучение, ако не броим някоя друга чужда? Нее, те не им трябва да си губят времето и да харчат пари за това. Те чакат "идеалния" кадър. Отворете който и да е сайт за работа и просто вижте как са написани обявите. Аз съм вишист, компютърни науки и вече 3 години, откакто съм завършил, навсякъде ми затварят вратите в тази сфера. Стигнах до там, че и сервитьор по морето бях, срам не срам...
Точно бизнесът е този, който трябва да открива нови таланти и да ги развива, но явно още не е узрял за да го разбере...

Оценка
-2 +29
 
Преглед на профил

cockmeat

Рейтинг: 720 Неутрално
  • 43
  • 17:52
  • 10 фев, 2012

Този министър изобщо не е прав. Причината за младежката безработица е, че в Бантустаня няма достатъчен брой макдоналдс, кфц, бензиностанции и кафенета. И младите прои това положение къде да работят?

Политиците и папмерсите трябва да се сменят често поради една и съща причина!

Оценка
-1 +11
 
Преглед на профил

sqrt

Рейтинг: 715 Неутрално
  • 44
  • 17:52
  • 10 фев, 2012

То пък министрите като са с висше все едно не са глупаци? Висшето само по себе си е нищо. Това да не е соца да ти дават заплата защото имаш висше?

Оценка
-4 +10
 
Преглед на профил

interesen1

Рейтинг: 568 Разстроено
  • 45
  • 17:54
  • 10 фев, 2012

Ако дават по 5.000 лева месечно на учител-средношколците ще се променят ли? Учителите ще се променят ли??- цитат на коментар #27 от “ostin22”

Да, учителите ще се променят. Сто процента - просто ще направят всички, за да си ги получават.
НО: сега дават по 450 лв за начинаещ учител. Въпросът ти с много усмивки е неразбираем, честно казано. Освен това, в бг няма пазар на труда - учителите са хора с вързани ръце!!
Последният път, когато надигнаха глас, другарят 'тани-шеффф дето се вози с медерни немски Опел-и, направи "опело" на селските училища...

Оценка
-2 +17
 
Преглед на профил

etty1

Рейтинг: 1399 Неутрално
  • 46
  • 17:54
  • 10 фев, 2012

До коментар [#23] от "interesen1":

Отговорът Ви никак не е интересен. Аз правя това, в което съм добра и преподаването не ми е призвание, нито професия. Това не означава, че трябва да приемам безкритично лошите практики, от които страдам като родител.

Оценка
-8 +4
 
Преглед на профил

popovski31

Рейтинг: 4103 Неутрално
  • 47
  • 17:55
  • 10 фев, 2012

Какво обрадование,какви 5 лева?!!!При положение,че сме имали министър на образованието,който искаше да махне "Аз съм българче" от букварити....

Оценка
-1 +14
 
Преглед на профил

SeoKungFu

Рейтинг: 1469 Разстроено
  • 48
  • 17:56
  • 10 фев, 2012

В страна, управлявана от хора, които не обичат да четат, и които инвестират единствено в милиция, бъдещето е нещо такова, каквото се създава сега...

~ Happy people are loving. Fearful people are busy with other things. ~ >>> Using governmental force to impose vision on others is intellectual sloth ! <<<

Оценка
-1 +27
 
Преглед на профил

dobrich

Рейтинг: 3210 Весело
  • 49
  • 17:57
  • 10 фев, 2012

До коментар [#45] от "interesen1":

450 лева получава келнер на Албена, работещ на инклузива - само отсервира празните чинии...….

Оценка
-1 +24
 
Преглед на профил

NnT

Рейтинг: 784 Неутрално
  • 50
  • 18:02
  • 10 фев, 2012

"Нивото на образованост"? Кажете си го направо: неграмотни!

И далеч не са само младите в отбора. Мнозинството са неграмотни и невежи за елементарни неща; и млади, и стари. Работодателите - също.
Аз гладко изразена сентенция не съм чул от служител - нито държавен, нито частен - от години! Хъкане, мъкане, "значи", "в смисъл" "определено", фамилиарничене и т.н.
Толкова прости хора, че и когато говорят правят правописни грешки.

"If a nation expects to be ignorant and free, in a state of civilization, it expects what never was and never will be." - Thomas Jefferson

Оценка
-2 +15
 
Преглед на профил

Храбър

Рейтинг: 4302 Неутрално
  • 51
  • 18:02
  • 10 фев, 2012

До коментар [#16] от "А БЪ В":
Отношението на нацията към ученето се е променило коренно. Сега всеки харесва дебеловратите с луксозни автомобили, а те не са придобили парите си чрез труд и учене. След като има толкова лесен начин за натрупване на богатство, защо да се товарят толкова. Докато не се промени ценностната система на обществото, не можем да говорим за истинско учене.

Политиците са за да дават политически отговори на обществени проблеми. Ако не дават такива, те просто искат вземат властта и да злоупотребят с нея.

Оценка
-1 +30
 
Преглед на профил

Iron Maiden

Рейтинг: 903 Неутрално
  • 52
  • 18:04
  • 10 фев, 2012

До коментар [#38] от "ostin22":

Съвсем честно ти отговарям. За една седмица обучение му давам занаята в ръцете и почва да си вади хляба. Докато стигне до салама обаче, трябват много години, много четене и много бачкане.

Ще дойде ден да плачем за хартиените книги и хартиените пари.

Оценка
-2 +10
 
Преглед на профил

ostin22

Рейтинг: 1033 Любопитно
  • 53
  • 18:05
  • 10 фев, 2012

До коментар [#45] от "interesen1":

В България има дори прекалено много учители...затова няма "пазар" както се изразяваш... В България освен учители, доктори, чиновници, милиционери и други подобни... няма ама никаква средна класа!!!..останалите са мутри и бедняци... Я да видим какво точно искаш?? Отрочетата на мутрите да не се фукат с ай-пода и отрочетата на бедняците да се интересуват от тригонометрия??? На мен най-много ми писна пък от тази вашата група с ГОЛЕМИ УСТА... постоянно тръбят как всички наоколо били глупави, как сте вземали все малко пари... А се не виждате, че сте паразитите на системата... Без един реален изкаран лев през цялата си трудова кариера... само преразпределящи... откраднати от работещите пари...

There is no way to happiness, happiness is the way!

Оценка
-16 +8
 
Преглед на профил

Quo Vadis?

Рейтинг: 895 Весело
  • 54
  • 18:06
  • 10 фев, 2012

До коментар [#28] от "111":

Много си тъп и комплексиран за да мислиш така. Имам около няколко стотин познати който работят в чужбина и никой от тези който имат висше образование не чисти офиси или продава по магазини.
Почти всички са на позиции свъзани по някъкъв начин със завършеното им висше образование.
Както и 90% от тях са със запалти по високи от средната за страната.

Оценка
-3 +8
 
Преглед на профил

Quo Vadis?

Рейтинг: 895 Неутрално
  • 55
  • 18:07
  • 10 фев, 2012

До коментар [#30] от "ivanko001":

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Оценка
-3
 
Преглед на профил

ostin22

Рейтинг: 1033 Неутрално
  • 56
  • 18:10
  • 10 фев, 2012

До коментар [#52] от "Iron Maiden":

Именно...Това исках да кажа...Всеки с желание и ум може да се справи дори без 20 години в "образователната" ни система...

There is no way to happiness, happiness is the way!

Оценка
-6 +4
 
Преглед на профил

Quo Vadis?

Рейтинг: 895 Неутрално
  • 57
  • 18:17
  • 10 фев, 2012

До коментар [#56] от "ostin22":

Да но след като при много хора липсва желанието и са спрели с четенето само до Винету т.1 ... няма как да се направи нещо повече.

И най-добрата образователна система да се направи, като липсва желание и мотивация за учене и работа положението ще е пак същото.

Всъщност ако разгледаш така наречения "елит" на българия ще се види и кой е най демотивиращия фактор за младите

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

valerivutev

Рейтинг: 117 Неутрално
  • 58
  • 18:21
  • 10 фев, 2012

Игнатов, причината за безработицата е ниското заплащане, не ниското образование. Назначените бизнесмени искат да им работят по 12 часа за 300 лева. Циганите взимат повече пари от помощи, отколкото работещите взимат заплати. Няма такива мазохисти хем да работят хем да гладуват. Могат да гладуват и без да работят.

Оценка
-2 +36
 
Преглед на профил

Някой

Рейтинг: 289 Неутрално
  • 59
  • 18:21
  • 10 фев, 2012

Не знам какво правят, но реално не виждам промяна!! Тези действия вече са закъснели малко, но и сега да започнат да работят по този въпрос няма да сгрешат.

Оценка
-3 +4
 
Преглед на профил

kihano

Рейтинг: 2056 Неутрално
  • 60
  • 18:21
  • 10 фев, 2012

Тоя пак се е изцепил. Аман от некъдърници. Това дето го приказва просто не е вярно. "Бизнесът" не е никакъв индикатор. На бизнеса му дай безплатна работа. Никой образован няма да му се хване. Освен това е редно бизнеса да си образова кадрите или да плаща на държавата за това, след като го иска от нея. Няма аз с моите данъци да образовам кадри на Левон Парпацулян. Да си плати. За ония които ще викнат, че видите ли и те плащали данъци, погледнете структурата на приходите в бюджета и ще видите каква незначителна част е корпоративния данък.

Оруеловата 1984-та е сега!

Оценка
-1 +29
 
Преглед на профил

bat_plamen

Рейтинг: 2293 Гневно
  • 61
  • 18:25
  • 10 фев, 2012

Липсата на сериозни инвестиции в нашата икономика и нежеланието на работодателите да инвестират в обучението на хората си е основнта причина за високото ниво на безработицата у нас/при всички възрасти/!Не може един работодател да иска да си завъшил университет,да знаеш поне един език добре,да имаш опит/а няма къде да го създадеш/,да му работиш съвестно и да получаваш мизерните 350,400 или 450 лева/защото си новак/ и да не иска да инвестира в твоето обучение/защото му струвало скъпо/!Пълно безумие!!!!!

Оценка
-1 +21
 
Преглед на профил

mnodulgaregforma

Рейтинг: 749 Неутрално
  • 62
  • 18:28
  • 10 фев, 2012

Да, нивото на образованост е, ама не са виновни младежите, а институциите! Кой допуска да излизат от училище неграмотни деца, които пък даже стават студенти? Кой прави тия малоумни програми в университетите, които нямат нищо общо с реалния свят?

Оценка
-3 +14
 
Преглед на профил

SeoKungFu

Рейтинг: 1469 Неутрално
  • 63
  • 18:31
  • 10 фев, 2012

До коментар [#28] от "111":

ORLY ?!?

~ Happy people are loving. Fearful people are busy with other things. ~ >>> Using governmental force to impose vision on others is intellectual sloth ! <<<

Оценка
-1
 
Преглед на профил

vasilaki49

Рейтинг: 230 Неутрално
  • 64
  • 18:33
  • 10 фев, 2012

НИВОТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО НА ПОЛИТИЦИТЕ И УПРАВЛЯВАЩИТЕ е критерий за безработицата на младежта.
Повишаване възрастта за пенсиониране за скалъпване фискалната стабилност не е изход, а навлизане в безизходно състояние.
Младите са без работа защото възрастните са заели местата им, не по собствено желание, а по принуда. Известно е че, възрастният човек е много по-малко производителен от колкото младият. И опитността му не може да компенсира пъргавината на младите. Известно е че младите са обременени с дългът им към децата си. Ако има работа, с труд съчетава задълженията си към работодателя и задълженията си към семейството. Ако няма работа, не може да осигури за децата си необходимият минимум необходим за отглеждането им.
А на възрастните, не само защото потребностите им са минимални, но и защото съзнават че, производителността им е спаднала драстично, са съгласни да работят за минимално заплащане.
Само политици и управляващи с неадекватно образование могат да въведат икономиката до съсипване.
Вместо да намаляват възрастта за пенсиониране, я увеличават. Вместо да освобождават работни места за младите, те заемат оскъдните работни места с възрастни.
Вместо да дадат възможност на възрастните да гледат внуците си и да освободят младите от ангажиментите им към децата си, управляващите оставят младите без работа и заемат възрастните с работа, която не могат да вършат пълноценно.
За това Управляващите са с неадекватно образование.

Оценка
-3 +17
 
Преглед на профил

7777

Рейтинг: 2780 Неутрално
  • 65
  • 18:33
  • 10 фев, 2012

А се не виждате, че сте паразитите на системата... - цитат на коментар #53 от “ostin22”

Голяма част от моите бивши учители и техни познати напуснаха системата именно заради такова топло отношение. Напуснаха първа английска и френската в София. Сега са еврочиновници и взимат много повече пари и споряд тях самите за много по-лека работа. Другарските критики от този тип ощетяват децата.

A man without faith is like a fish without a bicycle.

Оценка
-2 +14
 
Преглед на профил

etty1

Рейтинг: 1399 Неутрално
  • 66
  • 18:36
  • 10 фев, 2012

До коментар [#55] от "Quo Vadis?":

Какво пък толкова харесахте в един коментар, в който няма изречение без грешки? Особено на фона на твърдението на господина, че има магистратура в чужбина. След подобни правописни грешки на документален етап, такъв кандидат трудно ще стигне до интервю.

Оценка
-2 +6
 
Преглед на профил

Mai Tai

Рейтинг: 2345 Гневно
  • 67
  • 18:36
  • 10 фев, 2012

Тоя лалугер Игнатов изпълзя най-накрая и каза нещо, което се знае от всеки и го има във всяка популярна книжка по икономика. Откакто залезе темата "БАН" боксьорът-египтолог се скатава беззвучно. Е, показа се, за да ни разтърси с откритието си
Нещастник!

Оценка
-2 +15
 
Преглед на профил

Mai Tai

Рейтинг: 2345 Неутрално
  • 68
  • 18:39
  • 10 фев, 2012

Ами като имаме най-тъпия министър, сложен да управлява образованието и науката у нас, какво можем да очакваме?!

Оценка
-2 +12
 
Преглед на профил

drakich

Рейтинг: 58 Неутрално
  • 69
  • 18:43
  • 10 фев, 2012

"Ресорнит министър посочи, че често бизнесът не открива онова, което търси, в университетите и училищата, а обучава сам кадрите си."

Кой бизнес???Хотелиери, ресторантьори, хазарт, наркотици? - цитат на коментар #5 от “ZeroOne”


Да

* Днес банкоматът ми изписа съобщение "недостатъчна наличност". Не разбрах дали става въпрос за моята карта или за банката.

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

e.lady

Рейтинг: 584 Неутрално
  • 70
  • 18:45
  • 10 фев, 2012

Всичко дето го говори министърът са пълни глупости. Докато заплатите на учителите зависят от учениците - необразоваността /да не кажа неграмотността/ ще расте.

Оценка
-1 +12
 
Преглед на профил

e.lady

Рейтинг: 584 Неутрално
  • 71
  • 18:50
  • 10 фев, 2012

До коментар [#62] от "mnodulgaregforma": просто е -
т.н. делегирани бюджети, които обвързват заплатите на преподавателите с бройката ученици/студенти.

Оценка
-1 +9
 
Преглед на профил

Quo Vadis?

Рейтинг: 895 Неутрално
  • 72
  • 18:52
  • 10 фев, 2012

До коментар [#66] от "etty1":

Харесал съм мнението му, а ако пиша от телефона си например аз също допускам доста грешки, просто поради грешно натиснат клавиш.
"След подобни правописни грешки на документален етап, такъв кандидат трудно ще стигне до интервю. " - за това сте напълно права но в случаят никой не кандидаствува за никъде

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

nor_tex

Рейтинг: 1265 Неутрално
  • 73
  • 18:52
  • 10 фев, 2012

До коментар [#30] от "ivanko001":
Да Ви имам претенцийте. Виши ползвам само като маска, макар че ми идва скъпичка в тази кризисна ситуация .И какво като се връщаш, носиш нови познания, технология, контакти експертиза или си мислиш че от всяка калинка става я министър я депутат.

Ако не си Гек,бъди Чук

Оценка
-4 +4
 
Преглед на профил

dobrich

Рейтинг: 3210 Весело
  • 74
  • 18:53
  • 10 фев, 2012

До коментар [#67] от "Mai Tai":

"боксьорът-египтолог"......Това ми хареса!

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

nor_tex

Рейтинг: 1265 Неутрално
  • 75
  • 18:54
  • 10 фев, 2012

държавата е обществен договор, като не ти харесва не го спазвай
или смени държавата

Ако не си Гек,бъди Чук

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

Митридат

Рейтинг: 3276 Неутрално
  • 76
  • 19:46
  • 10 фев, 2012

А и сегашните деца имат информация за 1 година колкото ние/предишните/ пълзящо усвоявахме за 10 години...- цитат на коментар #38 от “ostin22”


В 90% от случаите тази информация, дето я имали сегашните деца, е напълно безполезна. Знания не се трупат с висене във фейсбук...

"Чалгата е в нас и ние сме във чалгата. Ту нас обръща, ту ние нея." Сергей Игнатов-Египтолога, 2012 г.

Оценка
-2 +14
 
Преглед на профил

capricornicus

Рейтинг: 3081 Неутрално
  • 77
  • 19:57
  • 10 фев, 2012

До коментар [#22] от "Десен":

А не може ли да се реализираме и тук, да си получаваме добрата заплата и да пътуваме, на глобъл роля примерно? Има не малко Българи (1/20), които са се реализирали добре и в България. Аз не виждам проблем, ако си образован, адаптивен и виждаш възможности там където другите виждат проблеми ... но това си е същото и на запад, само дето там посредствените живеят по-добре от тук.

Проблемите в основното, средното предразполагат и висшето да не може да ги реши - ама то и не иска ... параграф 22.

Всеки има право на мнение, дори да е различно от моето!

Оценка
-5
 
Преглед на профил

akostamosta

Рейтинг: 717 Разстроено
  • 78
  • 19:59
  • 10 фев, 2012

До коментар [#33] от "AzDebil":

Браво, точно казвате,- НЯМА къде да се работи у нас! Липсват технически фирми (производствени), а те правят най-голяма добавена стойност. Преди време беше престижно да учиш в "механото", най-малкото занаят вземаш и то със солидна основа, а сега е къде-къде по-престжно да си в гимназия по хотелиерство, икономика и туризъм.

Оценка
-2 +11
 
Преглед на профил

sia_plovdiv

Рейтинг: 140 Любопитно
  • 79
  • 20:12
  • 10 фев, 2012

Пример за сегашните "вишисти":по време на държавен изпит в АУ-Пловдив ,след вклюване на заглушително устройство в залата -90% слаб успех.Нещо да кажете?!

Оценка
-1 +10
 
Преглед на профил

пуц муц

Рейтинг: 1237 Неутрално
  • 80
  • 20:19
  • 10 фев, 2012

Аууууууууууу, открихме топлата вода!
От 22 години , който дойде на власт има една единствена цел!!! :
Младите хора в Българияь да са неорганизцирани, отдадени на чалгата и простотията, да са колкото може по необразовани.
И сега кво???
Ура, МУТРИТЕ командват България - друго на управляващите не им трябва. И както беше казал някой:
Прост народ , слаба държава!
Мъка, но това е!

ура и да живей!!!

Оценка
-2 +11
 
Преглед на профил

Musashi

Рейтинг: 654 Неутрално
  • 81
  • 20:28
  • 10 фев, 2012

"През програмата ще преминат 53 000 ученици, който ще трябва да отчетат 240 часа работа като стажанти."

Трогателна е тази загриженост и инициативност за подрастващите, пречупена през такава изненадваща гледна точка! Но явно това е управленската "истина", за която ние нито сме дорасли, нито можем да я проумеем. От друга страна, като се замислим, на тия 53000, които ще преминат през "програмата" за 30 млн. лв. ще им се разкаже играта! За един месец трябва да направят дебел врат, да се острижат нула номер, да се облекат в черно, да гледат страшно и заканително, а нечленоразделните звуци и жаргонни изрази, неразбираеми за лаиците, ще се зачитат за плюс! След това, ще са готови да си намерят "работа" в България! Ако не покрият "изискванията" и се покажат невъзприемчиви (да не кажем тъпи), към такава напредничава идея, сътворена изключително за тяхното добро и не могат да се впишат към изискванията на нашенския "бизнес", не им остава нищо друго, освен да си увият дипломите в едно "вързопче" и да отидат при тъпите западняци!

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

Spand

Рейтинг: 384 Неутрално
  • 82
  • 20:42
  • 10 фев, 2012

До коментар [#27] от "ostin22":

Не, но тогава прагът за влизане в бранша ще е доста по-висок. Поради простата причина, че търсенето на такава позиция ще е хилядократно по-голямо. Няма нормален човек, който, бидейки добър специалист в своята област и със сигурност можещ да изкарва много по-добри пари при бизнеса, да се глави за учител. Възрожденците отдавна измряха.
Всъщност, в ония възрожденски времена даскала е бил редом с кмета и попа. За училите в края на 20-ти век е ясно какво имам предвид. За "училите" по-късно... да питат, ако им пука.

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

dimi60

Рейтинг: 73 Неутрално
  • 83
  • 20:47
  • 10 фев, 2012

За разлика от други неща,присъщи на демокрацията,като свободата на словото,с всичката условност на тази свобода,където все пак постигнахме нещо,то в образованието сме пълна скръб!Колкото и да беше идеологизирано нашето образование преди промените,имаше ясна политика,която се изпълняваше и даваше видими резултати.Ако направим някакво бегло сравнение с тогавашната и днешната грамотност на младите хора,можем да се убедим,че тогавашният прогимназист беше по-грамотен от сегашния кандидат-студент.Това от една страна.От друга,тогавашната индустриализация на страната налагаше развитие на специализирани средни учебни заведения,които "захранваха"индустрията с високоподготвени работници.Сега няма никаква политика по образованието.Няма никаква координация между нуждите на бизнеса от конкретни специалисти и учебните програми на училищата.Така голяма част от завършващите средно образование на практика са неквалифицирани кадри,непотребни за някои фирми.Освен това увеличаването на броя на циганското население,за което образованието не е сред приоритетите му също съдействува за увеличаване на безработицата.Ако тази тенденция се задържи и занапред,рискуваме да се затвърдим на опашката в Европа и по степен на квалификация на работната сила и съответно по равнище на безработицата.Следователн икономическото ни развитие е обречено на застой,а народът ни на бедност.

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

deaddark

Рейтинг: 1093 Неутрално
  • 84
  • 20:48
  • 10 фев, 2012

Лъже най-безсрамно - основната причина е връзкарството и слагането на послушни, но некадърни хора - така ще ги държат изкъсо и ще ги карат да изпълняват всичко - законно или не.
А е ясно, че послушния некадърник не може да свърши никаква работа в полза на обществото, единствено може да помогне при далаверите на шефа си.

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

Християн Митев

Рейтинг: 458 Неутрално
  • 85
  • 20:53
  • 10 фев, 2012

А нивото на образованост от кого зависи ? Само от студентите ли ? Аз съм в задочна форма на обучение и в занятията на преподавател със звание професор сме освободени цялата група. От предвидени 18 часа имахме 3 минути, в които даде оказания за курсовата работа, по която ще ни оценява. На всичкото отгоре, накрая на месеца ще си вземе заплатата.
После дай да отпускаме държавни пари на бизнеса да ни обучава кадрите, щото професорите не си вършат работа. Кръпки, братче, кръпки.
Игнатов, за СУ и УНСС трябва една хубава метла. И на студенти, и на преподаватели. Ема, така не се печелят избори, джанъм.

Оценка
-3 +11
 
Преглед на профил

kuku032

Рейтинг: 2302 Неутрално
  • 86
  • 21:22
  • 10 фев, 2012

Не образованост, образованието! ББ е висшист, ЦвЦв, ... Списъкът е дълъг и е показателен за качеството на образованието у нас. А как да учат децата като виждат крайния резултат?

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

Flash

Рейтинг: 2336 Неутрално
  • 87
  • 21:27
  • 10 фев, 2012

Абсолютни глупости. Безработицата се дължи на факта, че 70 % искат да станат футболисти или фолк звезди и като не станат, вместо да им се връчи мотиката, кибичат у кафето и попържат.

"Всички простаци побесняват, когато ги наречеш простаци" - Дж. Д. Селинджър, "Спасителят в ръжта"

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

Маниачко

Рейтинг: 94 Весело
  • 88
  • 21:36
  • 10 фев, 2012

Мдааа, ....прав е министерот, ..не са образувани младите хора, ...само некои намират сериозна реализация, ...основно завършилите престижните специалности "Дедо-разорител на мандри" или "Вуйчо от полковник нагоре в ДС-то". Образуваш нещо такова и хич да не ти пука Лиляно на Калинката!

Тигър под прикритие.

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

pachino

Рейтинг: 548 Неутрално
  • 89
  • 21:39
  • 10 фев, 2012

Египтолога Игнатов - поредното недоразумение в българското образование.

Оценка
-1 +6
 
Анонимен потребител

****

  • 90
  • 21:52
  • 10 фев, 2012

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Преглед на профил

нервна

Рейтинг: 1416 Неутрално
  • 91
  • 21:56
  • 10 фев, 2012

Игнатов дрънка пълни глупости.Според предвижданията на Тотювото министерство,образованите хора към 2020 ще бъдат излишни,най-много ще се харчат нискообразованите.

През 2020 г. хората, които ще търсят работа у нас, ще са с 660 хил. повече от наличните трудови позиции. Това показа проучване на социалното министерство за потребностите на трудовия пазар у нас.
Най-голям ще е дисбалансът в групата на завършилите средно образование - предлагането на работна сила ще надвиши с 400 хил. търсенето. При висшистите се очаква търсещите да са с 200 хил. повече, а при хората с основно и по-ниско образование - с 60 хил. души.

Изводът?! Най-малко безработни ще има сред нискообразованите.То и сега е така.И мен ме отрязаха в два конкурса за чистачка.Трябвали им хора с опит.Ами аз имам опит-20 години въртя метлата и парцала в къщи.

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

Маниачко

Рейтинг: 94 Неутрално
  • 92
  • 22:00
  • 10 фев, 2012

Сингапур: "Разходът за образование съставлява 20 % от националния годишен бюджет."
И обикалят да предлагат работа и да примамят най-добрите по успех, ...по списък, ...нема шменти-капели, ..първо правителството, ..армията, ..полицията, ...та до бизнеса, който наддава.

Тигър под прикритие.

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

patsis

Рейтинг: 2149 Неутрално
  • 93
  • 22:07
  • 10 фев, 2012

До коментар [#82] от "Spand":

Не редом, а доста по-добре е бил учителят от попа. Преди 100 години /около 1910/ заплатата на свещеник е била от 60 до 80 лева месечно /последното в градовете/, а на начинаещ селски учител - 120 лева за да стигне при успешно развитие до 400 лева месечно. За сравнение - средната заплата на работник в промишлеността - 532 лева годишно /44,33 лева месечно/...

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

Хи-хи

Рейтинг: 1928 Неутрално
  • 94
  • 22:17
  • 10 фев, 2012

Да приемем, че всички безработни младежи от утре за с висше или някакво специално образование. Какво точно ще се случи според министъра?

Оценка
-1 +9
 
Преглед на профил

windok

Рейтинг: 411 Гневно
  • 95
  • 22:20
  • 10 фев, 2012

Тоя умник що не си гледа папирусите? Баа.ти гламавщината! Вече съм сигурен, че нарочно дърдорят така - да дразнят! Малей къ'в вятър ще ги брули... !

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

kalcho

Рейтинг: 206 Неутрално
  • 96
  • 22:29
  • 10 фев, 2012

и тук е логично човек да попита, ако повечето млади хора са с нужното образование и ценз - какво ще правят като няма каво и къде да работят?
е изхода е на терминал 1 или 2 и по света в услуга на другите след като собствената ти държава не цени твоето образование и самия теб - странно нали?
е драги управници какво правите ВИЕ да задържите тук в България и подтикнете те да имам стимул и желание да учат - нищо защото е по лесно?

няма кой, значи – аз, няма кога, значи – сега! Control - C Control - V! DONT Control - ME! ... Просто е НАЛИ!

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

biba_jaba

Рейтинг: 753 Гневно
  • 97
  • 23:16
  • 10 фев, 2012

Не образованието.
Мотивация нямат.
Мечтата на всеки зальохав младеж е да стане полицай или поне сотаджия. Дънгалаци и здравеняци висят по разни входчета и бариерки проявявайки важности на база униформа.....признак за симбиоза към някакъв общ голям и силен организъм. Нямат никаква самоопределеност.

Пребиваването в социалните мрежи от служебния компютър е по-голяма заплаха за капитализма от пролетарска революция.

Оценка
-3 +9
 
Преглед на профил

Donkey

Рейтинг: 265 Неутрално
  • 98
  • 04:42
  • 11 фев, 2012

Не е вярно това!!! Мързелът е основна причина за младежката безработица... За всеки желаещ ще се намери работа според нивото на образованост.

...what a difference indifference can make...

Оценка
-5
 
Преглед на профил

rumenvl

Рейтинг: 360 Весело
  • 99
  • 09:01
  • 11 фев, 2012

ПРАВ Е МИНИСТЪР ИГНАТОВ!!
"Основаната причина за младежката безработица у нас е нивото на образованост"

да се разбира.
НИСКАТА ОБРАЗОВАНОСТ НА НАРОДНИТЕ ПРЕДСТАВИТЕЛИ, МИНИСТРИ И ЦЯЛАТА ЗАКОНОДАТЕЛНА И ИЗПЪЛНИТЕЛНА ВЛАСТ Е ОСНОВНАТА ПРИЧИНА ЗА МЛАДЕЖКАТА БЕЗРАБОТИЦА.

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

saseff

Рейтинг: 2801 Неутрално
  • 100
  • 11:35
  • 11 фев, 2012

Игнатов: Нивото на образованост е основна причина за младежката безработица.........
Ами така е.
За последните 15 години изучихте стотици икономисти,адвокати,компютърни специалисти и лекари,при условие че България няма нужда.
На една държава и трябват също и стругари,заварчици,строители,бояджий и още много професии които създават средната класа на една държава...която за съжаление в Бг вече липсва.

saseff

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

deaddark

Рейтинг: 1093 Неутрално
  • 101
  • 12:35
  • 11 фев, 2012

На една държава и трябват също и стругари,заварчици,строители,бояджий и още много професии които създават средната класа на една държава...която за съжаление в Бг вече липсва. - цитат на коментар #100 от “saseff”


Липсва, защото нашите политици продадоха вътрешния пазар и чуждите инвеститори, които ги взеха си вкарват безработни от техните си страни, само за ниско квалифицирания труд вземат българи, макар че за него предпочитат цигани - защото онези не плащат здравни, осигуровки и др. такси; да си спести чужденеца някой лев.
Ей сега гледам в супермаркета - почти всичко е внос - от плодове и зеленчуци, през меса и колбаси, та до дребна и едра техника. А това, което се произвежда у нас - почти винаги е от чужда фирма, която си изнася спечелените пари навън в собствената си страна.
Комунизма засра производството в България, но за почти четвърт век демокрация нито едно правителство не се зае с проблема да създаде производство, поне за вътрешния пазар.

Оценка
-1 +2
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.