Търсят се: Необикновени учители за обикновените училища

Учителите на "Заедно в час" често остават и след часовете, за да работят с децата и да изглаждат трудностите в учебния материал.

© "Заедно в час"

Учителите на "Заедно в час" често остават и след часовете, за да работят с децата и да изглаждат трудностите в учебния материал.



Да сте отдадени. И търпеливи. Да нямате праг на толерантност и да сте последователни в живота и кариерното си израстване. Да сте добре образовани и да искате повече хора да са като вас.  Да умеете да се изправяте очи в очи с предизвикателствата, да не подминавате проблемите, а да търсите решенията им. Да смятате, че можете да вкарате в класната стая дори отдавна забравил училището неграмотен овчар и да го накарате да пее с пълен глас детски песни на английски.


Последното ви дойде в повече, нали? Но има и такива хора. В момента те са 21 – учителите от програмата на "Заедно в час". И се търсят още.


Крайният срок за кандидатстване по документи през сайта на "Заедно в час" е 20 март.  Кандидатите трябва да подготвят две есета на тема "Кое е най-голямото ми постижение" и "Каква е мотивацията ми". След това следва три степени на подбор - интервюта, тестове и тренинги.


Важни условия са перфектното владеене на български език и висшето образование. Английският е голямо предимство, както и образованието в някое от базовите науки – химия, физика, биология и др. Одобрените преминават през няколкомесечно обучение.  

В края на миналата година ви разказахме за Евгения Пеева, която на 26 години вече изпълнителен директор на неправителствената организация "Заедно в час", част от групата Teach for all.  Тя и екипът й търсят и обучават за учители млади и мотивирани хора, които да бъдат изпратени в училища из цялата страна. Мисията им "е всяко дете в България да има достъп до качествено образование, независимо кое училище посещава, в кое населено място живее и какви са финансовите възможности на неговите родители. Всяко дете в страната да се обучава от учители, които успешно подкрепят своите ученици да развият максимално потенциала си."




Обратно в училище


През октомври ви разказахме и за един от учителите 26 годишната Теодора Зарева, която преподава в едно софийско училище в жк "Надежда". Останалите й колеги, също толкова млади учители, се борят за интереса и ентусиазма на децата в общо 12 училища в София, Карлово, Копривщица, Горна Малина. Предстои да бъдат избрани още 45, които да заминат в областите Пловдив, Стара Загора, Враца, Монтана, Кюстендил, Пазарджик, Благоевград.  


Повече за подбора и типа търсени хора, разказа пред "Дневник" Петя Велева, която отговаря за маркетинга и комуникациите на "Заедно в час". Тя провежда и част от интервютата. 



Четете утре в "Дневник" репортаж от един софийски клас на "Заедно в час"

Млад, находчив, образован, мотивиран, учител 


"Търсим човек, който намира разрешения във всяка една ситуация, която не го устройва. Който се справя с предизвикателства. Който е млад. Не държим непременно хората да са имали някакъв опит в образованието или като преподаватели. Това не е задължително. Даже напротив. Избираме по-скоро с лидерски заложби", започва спокойно Петя и междувременно ме пита дали не сме се виждали по-рано някъде.  В търсене на подходящите кандидати се е срещнала с толкова много хора, че й се струва, че познава всички, шегува се самата тя.

Евгения Пенева с подаръка от Teach for all в Индия - "табло-слон". Там всеки отмята постигнатото всяка седмица. Хоботът символизира предприемаческия нюх, на гърба се изнася професионализмът, в главата се концентрират резултатите, а краката олицетворяват скромността и уважението

© Анелия Николова

Евгения Пенева с подаръка от Teach for all в Индия - "табло-слон". Там всеки отмята постигнатото всяка седмица. Хоботът символизира предприемаческия нюх, на гърба се изнася професионализмът, в главата се концентрират резултатите, а краката олицетворяват скромността и уважението


Амбициозната цел на "Заедно в час" е да привлекат поне 400 души на интервю, от които да избере най-мотивираните 45 бъдещи учители.


Изискванията са едновременно доста широки, но и високи. Кандидатите трябва да са висшисти, да владеят отлично български език. Английският е сериозно предимство, защото гладът за такива преподаватели е голям, вметва тя. Магистратура или докторантура в CV-то също са плюс.  "Държим да видим, че човекът проявява постоянство – започва някаква инициатива и си я завършва по най-добрия начин. Ако докато е бил студент е изкарвал много добри оценки, това за нас е сериозно постижение", дава пример тя.


Ако пък кандидатът не е отличник, то в негов плюс би било членството му в неправителствени организации, доброволчески инициативи и участие в студентски клубове. "Важно е умее ли да увлича другите около себе си. Защото по-скоро търсим умения, отколкото квалификации", обяснява тя.


"Педагогическата способност я осигуряваме заедно със Софийския университет, след като бъдат избрани." Сред сега преподаващите имало и съвсем млади ентусиасти. Трима от тях били на едва 22 години, тъкмо завършили.


Учители - будители


Петя Велева подчертава, че учителите от програмата са много по-заети от останалите педагози. Често им се налага да работят с часове с изостаналите ученици, чисто физически да ги "измъкват" сутрин от домовете им за училище. "Много упорита работа ги чака", усмихва се тя.  


Някои от хората отпадали на самия финал на подбора, защото осъзнавали, че работа изисква голяма всеотдайност. Свързана е и с постоянни обучения - вътрешни и международни, с време и понякога с живот извън големите градове.


Петя подчертава, че организацията се интересува и от онова, което учителите искат да правят след изтичането на двегодишния срок на програмата. За този период всеки от тях получава ментор от бизнеса или средата, в която иска да се развива след това. Заплащането е като на всеки новоназначен млад учител. "Заедно в час" допълват с премии за извънкласните дейности и поемат квартирата на преподавателите си.


Преподавай като лидер


"За мен е престъпление учителите да казват "Ами те толкова си могат". Това ни обрича. По последни данни около 41% от 15-годишните не могат да четат и пишат на функционално ниво. Това са почти половината ни ученици в България. И реално, ако ние не се занимаваме с почти половината си ученици, то какво общество си градим в крайна сметка", разсъждава тя. "Така че не можем да ги оставим. Напротив – просто сме длъжни", продължава.  

Преподаватели и ученици от програмата не работят с оценки, а със специални табла, където успеха на децата и развитието им се измерва в проценти.

© "Заедно в час"

Преподаватели и ученици от програмата не работят с оценки, а със специални табла, където успеха на децата и развитието им се измерва в проценти.


Според нея учителите трябва да преподават като лидери и самите те да учат на лидерство. Затова и някои от основните правила и насоки, които използват, са популярни и сред управленските среди. "Поставяй много високи цели, използвай техники за мотивация, планирай добре", са само част от пътеводните правила, които преподавателите следват.


"И самият метод на преподаване е различен. Той не е нещо магическо сам по себе си, разбира се. Още от ден първи, когато учители влязат в час, събират всички деца и се съгласяват за определени правила, които ще се спазват в класната стая. Формулирани са много позитивно. Няма "Да не закъсняваме", има "Идвам навреме". Организира се дискусия, дават се предложения и накрая крайният вариант на правилата се залепя на стената. Когато някой ги наруши, учителите просто се позовават на правилата, които всички заедно са приели", издава част от хитростите за обезоръжаване на непослушните тя.


Системата на оценяване е също така изградена, че да не поставя оценки на самите деца, а само на тяхното ниво на усвояване на материала. "Това е една голяма таблица с името на всяко дете и процентите, в които то е усвоило материала. А оценката не е дамгосване. Тя се пише на работата им, не на самите деца", разяснява тя.


По думите й, макар само за един срок, постиженията на първите 21 учители са вече факт.  На  молбата да изброи някои от тях получавам отговор - "О, толкова са много".


Но през смях разказва за гордостта на Мария и Ива, учителки по програмата на "Заедно в час" в Копривщица: "Един от овчарите, който е на 20 години и отдавна е забравил за училище – успяха да го вкарат в класната стая. И сега пее с другите с пълен глас "Джингъл белс"...


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2629 Неутрално

    Имаше, ама отдавна заминаха. Сега другаде им се радват на нашите учители съчетаващи горе изброените качества.

  2. 2 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Някой друг живот.Е има все още надъхани от 1-ви до 4 клас.

  3. 3 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 726 Весело

    И най-кадърния, толерантен, всеотдаен и обичлив човек, ако прочете дори само един учебник ще се превърне в див звяр!

  4. 4 Профил на monique
    monique
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Ако до всяко добро същество...

    Всички ние сме затворници, но едни килии имат прозороци, а други - не...
  5. 5 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 855 Неутрално

    И сега големият въпрос, какво е финансовото измерение на тези качества?
    Защото няма такъв човек, хем умен, образован и тн. който да работи за 300 - 400 лв.

    Неудобен за комунисти и турци - неудобен за ДНЕВНИК!!!
  6. 6 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 442 Неутрално

    заплатата? аз пасвам идеално на исканията.

  7. 7 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 793 Любопитно

    "...оценката не е дамгосване. Тя се пише на работата им, не на самите деца",..."

    -Че кога оценките не са били за "работите" на децата? Затова има и различни оценки по различните предмети.,в резултат от различните постижения в "работата" по тях.

  8. 8 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    Пропуснали са да добавят, че суперучителя трябва да е доволен на половин заплата на чистачка в банка. А имитацията на GRID обучение за лидери, която показват на таблата, не е панацея за образованието.

    «Все, что русские взяли от православия – перекреститься перед тем, как зарубить тебя топором». © Ф.М. Достоевский
  9. 9 Профил на Бил Тамусен
    Бил Тамусен
    Рейтинг: 551 Весело

    В обединената Европа може да има база, но няма образование. Прекрасният нов свят бързо навлиза и в България, където също няма да има образование съвсем скоро. Статията е красноречив пример за това.

  10. 10 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 806 Неутрално

    Струва ми се, че това ще си остане само едно добро пожелание - изтича срокът на програмата и какво правим? После недоумение буди у мен тезата, че оценката се поставя на работата на ученика, а не на самия него - кога и къде този принцип не е бил водещ в образованието, или ей тъй си говорим празни приказки?! Съжалявам, че коментарът ми звучи негативно, но образованието ни има нужда от цялостна нова концепция/не по американски модел/, а не от работа на парче, каквато е програмата.

    Sic transit..
  11. 11 Профил на rosko1306
    rosko1306
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Мога само да ви пожелая УСПЕХ! Дано има повече такива програми, дано има повече такива инициативи! И не 21, дано има много такива учители!

  12. 12 Профил на rosko1306
    rosko1306
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#3:"ju.li"]И най-кадърния, толерантен, всеотдаен и обичлив човек, ако прочете дори само един учебник ще се превърне в див звяр! [/quote]
    Аааа, не е така! Учебникът на лапето (7ми клас) по литература е невероятен! По-добър учебник през живота си не съм виждал! Заклевам се! Вярно, че има големи недоразумения, но този учебник сериозно ме впечатли! Само да и ма кой да чете

  13. 13 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 848 Неутрално

    [quote#10:"antropos"]че оценката се поставя на работата на ученика, а не на самия него [/quote]
    еми може би според майка му и баща му, и това все още го има, за съжаление!

  14. 14 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 793 Любопитно

    "Търсят се: Необикновени учители за обикновените училища"

    -Може да се разшири.-Търсят се: Необикновени депутати за обикновените НС;Необикновени министри за обикновените министерства;Необикновени областни управители и кметове за обикновените области и общини;Необикновени журналисти за обикновените мас-медии;Необикновени лекари за обикновените болници;и пр. и пр.Необикновени специалисти за всички обикновени професии и длъжности.Тогава БГ ще бъде рай на земята.

  15. 15 Профил на rosko1306
    rosko1306
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#10:"antropos"]После недоумение буди у мен тезата, че оценката се поставя на работата на ученика, а не на самия него - кога и къде този принцип не е бил водещ в образованието, или ей тъй си говорим празни приказки?![/quote]
    Щото не си преподавал. Винаги има субективизъм в оценяването. Признавам си, едно време, като даскалувах, и аз съм бил субективен понякога. Никак не обичам натегачите и все им намирах някой кусур да ги "порежа"..... Не е най-правилното, но е факт.... Признавам си.

  16. 16 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#10:"antropos"]образоването ни има нужда от цялостна нова концепция/не по американски модел/, а не от работа на парче, каквато е програмата. [/quote]

    -„Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!”
    За съжаление,превръщането на българските деца и младежи в аутсайдери започва още в семейството,продължава в училището и намира своя пълноценен завършек на пазара на труда.
    -

  17. 17 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    Balkanson, това не е вярно. Синът ми в момента учи във Франция технически науки и трябва да ти кажа, че обучението е присъствено и е толкова интензивно и сериозно, колкото беше у нас около 80-те години на миналия век в техническите университети. Обучението е лекции и семинарни упражнения с разработка и защита на проекти, като се групират по 3-4 души на проект. След първия семестър имаха среща с работодателите, които спонсорират университета, и те си избират водещи групи, на които дават за разработка задачи от производството. Оцелелите след 1-вия семестър получават пълно опрощаване на таксите за следването и месечна стипендия в зависимост от успеха както следва: Група Б - 500 евро на месец, група А - 1000 евро на месец. След всеки семестър се прави класация на група А, група Б и отпаднали.

    «Все, что русские взяли от православия – перекреститься перед тем, как зарубить тебя топором». © Ф.М. Достоевский
  18. 18 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 793 Весело

    [quote#13:"ban"]еми може би според майка му и баща му, и това все още го има,[/quote]

    -От Автобиография/Бранислав Нушич/;

    "В началото не учехме нищо, само учителят ни питаше за имената ии и най-вече за професиите на родителите ни.

    — Какво работи баща ти?

    — Файтонджия е.

    — Добре, седни си! А твоят?

    — Колбасар.

    — А, колбасар? Е, поздрави баща си! А твоят?

    — Зарзаватчия.

    — Зарзаватчия, така ли? Поздрави и ти баща си!

    Отначало ние не разбирахме какво значат тия поздрави. Едва по-късно, когато всички научихме една приказка за доброто и за лошото дете и когато забелязахме, че всеки път учителят променя професията на героя на приказката в зависимост от това, как различните родители са отговорили на неговия поздрав — всичко ни стана ясно. Така например един ден, когато синът на колбасаря му донесе четири наденици, приказката гласеше така:

    — Имало две момченца — Симо и Ненад. Симо бил син на един файтонджия и бил непослушен, глупав и непрокопсаи, а Ненад бил син на един много почтен човек, честен и при мерен гражданин, колбасар. Разбира се, и синът приличал на баща си и бил почтено и добро момче.

    Ако например синът на зарзаватчията не си знаеше урока, но беше донесъл наскоро двадесетина зелки и три венци лук, учителят го съветваше по следния начин:

    — Виждаш ли, моето момче, баща ти е честен и почтен човек, вземи пример от него. За днеска ти прощавам, но гледай утре да си знаеш урока. Поздрави баща си.

    А ако урока не си знаеше синът на гробаря, учителят го кореше по следния начин:

    — От тебе, моето момче, нищо няма да излезе. И собственият ти баща няма да може да ти изкопае гроба — ти ще свършиш на бесилката.

    Професията на родителите ни определяше и успеха и поведението ни. Най-добрият ученик например беше синът на колбасаря, а непосредствено след него следваше синът на месаря, след него идваше синът на един бакалин, след това — синът на зарзаватчията (и то след като баща му започна освен зеленчуци да изпраща пилета и пуйки) и чак на най-последния чин седяха синът на гробаря, на един музикант, на файтонджията и въобще синове на родители с непродуктивни професии.

    Отначало и моят баща като търговец се числеше към непродуктивните професии и затова и аз бях лош ученик. Но след като два-три пъти (за Коледа, за Великден и за Нова година) занесох на учителя нещо, сгънато в един малък, бял плик, то аз преминах в първата редица и известната приказка получи следния вид:

    — Имало едно време две момченца — Си мо и Ненад. Симо, син на един файтонджия, бил лош, непослушен, глупав и тъп, а Ненад, син на един търговец, бил…

    След свършването на основното училище можехме спокойно да пресметнем колко е похарчил всеки от нас, за да се научи да чете и пише…

    Така например на Симо Янкович това му струваше 380 яйца, на Перо Вукич — четири гъски, десет пилета и 140 яйца, на Миленко Пурич — сто зелки, седемнадесет венци кромид лук и десет чифта телешки крака за пача, на Янко Попович 294 чифта наденици, четири бута шунка, четири суджука, две парчета сушена сланина и единадесет чифта пушени ребра.

    Такава е приблизително стойността на нашата грамотност, изразена в материални величини. Жалко, че днес са изчезнали вече тия идилични отношения между учители и ученици и по такъв начин е загубена и мярката за преценяване на грамотността. Затова, изглежда, и неграмотността е добила такава висока цена.'

  19. 19 Профил на петър палчев
    петър палчев
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Това е бъдещето на младите. такива учители ни трябват, и правете всичко възможно програмата да продължи, нали знаете,че къщата се строи до покрив а не само основите.

  20. 20 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Министерството на образованието има тотално сбъркана политика. От обръща прекалено много внимание на това какво се учи, и почти никакво на това кой и как преподава, и какъв е ефекта от преподаването.

    Всеки е бил ученик и много добре знае, че един добър учител може да те "запали" да учиш предмет който по-рано не ти е бил интересен, и обратното любим предмет става досаден заради учителя.

    Предлагам, във всички училища да се въведе АНОНИМНА анкета с десетина въпроса относно учителите, КАК ТЕ ПРЕПОДАВАТ и дали учениците НАУЧАВАТ нещо от тях. Тази анкета да се попълва всеки срок САМО ОТ УЧЕНИЦИТЕ за ВСЕКИ УЧИТЕЛ, който им преподава. Резултатите да се обявяват публично в училищата и да се предоставят на родители, инспекторат, министерство и др.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  21. 21 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 848 Весело

    [quote#15:"rosko1306"]Никак не обичам натегачите[/quote]
    Лощо си правил, защото виждаш, че всичките натягачи министри и депутати стават!

  22. 22 Профил на rosko1306
    rosko1306
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#20] от "BlueWater":

    Не става, така строгите и взискателни учители ще са най-зле оценени, а развей-прах и купонджиите ще получат най-високите оценки

  23. 23 Профил на rosko1306
    rosko1306
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#21] от "ban":

    Знам, ама на..... Имам биологическа нетърпимост някак си..... Не ги понасям още от училище, не ги понасям и сега. И ако в момента преподавам - пак ще ги режа ми се струва..... С възпитателна цел

  24. 24 Профил на tedinzeto
    tedinzeto
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Да са ни живи и здрави тези ентусиазирани, млади учители!

    Ама аз все се сещам за любимото изказване на една моя стара учителка: "Първите 7 години не ги давам аз!".
    Като се огледам в автобуса, по улиците, в собствените ни домове ... мъчно ми става.
    Малко е извън темата, но бабите и дядовците ми вси ми казват:
    -На времето нямаше "Не искам да уча,не ми се ходи на училище" ... Учителите са били уважавани!
    Не е имало нужда от някакви кой знае какви свръх учители (с невероятни умения и прочие).

  25. 25 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#22] от "rosko1306":
    [quote#22:"rosko1306"]Не става, така строгите и взискателни учители ще са най-зле оценени, а развей-прах и купонджиите ще получат най-високите оценки[/quote]Грешите!

    В тази анонимна анкета ще се пита какво научават учениците и колко им помага учителя за това. Учениците ще са искренни, не ги подценявайте, защото всички са умни и бързо ще осъзнаят какви възможности ще им даде това да накарат учителите си да ги слушат когато имат проблеми с ученето. Ако някой все пак започне да лъже, то успехът му бързо ще се срине надолу.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  26. 26 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1171 Весело

    От това имат нужда децата, моля информирайте ни кои са училищата с късмет, получаващи избраните преподаватели. Пожелавам успех на начинанието от цялото си сърце!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  27. 27 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#24] от "tedinzeto":
    [quote#24:"tedinzeto"]Ама аз все се сещам за любимото изказване на една моя стара учителка: "Първите 7 години не ги давам аз!". [/quote]Жалко за тази учителка, защото показва безсилие и опит за оправдание!

    Моята учителка от първи до четвърти клас е прекрасен човек и често ни казваше "Учете, защото иначе ще метете улиците!"

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  28. 28 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Защото по-скоро търсим умения, отколкото квалификации
    Само, че защо не сложихте снимка с една химическа или биологическа лаборатория, именно реалната работа, наред с липсата на каквато и да е дисциплина, са един от големите проблеми! Другият - интернет и компютрите, това което преди ученикът е можел да научи, само от учителя, учебниците и дебелите книги, днес е на екрана на компютъра или таблета, така, че аз бих казал умерено количество знания плюс умения за разширяването им, и най-важното практикуването на тези знания!

  29. 29 Профил на nimway
    nimway
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А защо не се търсят качествени и всеотдайни преподаватели с опит и желание да изграждат личности при нормални условия на труд и адекватно заплащане? Стотици учители вече на възраст отдавна гният в мизерия, затиснати от абсурдната образователна система и обградени от социопати и търтеи. Учебните им часове приличат повече на оргии и екшън с елементи на психодрама, а адинистративните и пъдарски задължения изискват неуморността на чиновник и здравата психика на надзирател в затвор. Подкрепям идеята за създаване на възможности за надъхани и млади учители с интерактивни обучения и изпълнение на социална мисия, но ми се струва, че за мотивиране на децата и подобряване на образователната среда трябва да се сондира доста по-дълбоко в проблема. Иначе хубава инициатива, като изключим заплащането...

  30. 30 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Успех може да бъде постигнат само от учител, който се осмели да каже високо, че учебниците НЕ стават, учебните програми НЕ стават, да им обърне гръб, да извади учебници от преди 20 години и да започне да преподава истински.
    Иначе всички усиля се губят в безумието на изискванията към учителите - гонят се нормативи и на никой не му остава време да обърне внимание, какво знаят и могат наистина децата.

  31. 31 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    Много от тях и сега са такива - кой би работил при тези условия!

  32. 32 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#15] от "rosko1306":Защо мислите, че и по тази програма и точно при тези обучители няма да има субективизъм???
    Апропо, за разлика от вас, все още преподавам!

    Sic transit..
  33. 33 Профил на ЗаНи3А
    ЗаНи3А
    Рейтинг: 2556 Разстроено

    "...около 41% от 15-годишните не могат да четат и пишат на функционално ниво..." - е, всички знаем защо, знаем как да не бъде така, НО НЯМА да ГО направят, точно тези, които продължават с РИФОРМИТЕ. И го правят НАРОЧНО, а и с успех...

    Коментиране на анализираното, вече...
  34. 34 Профил на HAGBARD
    HAGBARD
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Обикновено този, който търси, казва и какво предлага, освен много работа. И да престанат най- после със спекулациите, колко много са се повишили учителските заплати. Масово младите учители вземат малко над 400 лв., а квалифицираните и със стаж едва докарват до 500. Каква креативност и всеотдайност се очаква при това?

  35. 35 Профил на rosko1306
    rosko1306
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#32] от "antropos":

    Никъде не съм твърдил, че точно тези учители няма да го направят, просто посочих субективизма - при един така, при друг - иначе, при трети просто го няма. И не програмата прави човек субективен или обективен, просто той или е, или не е.... А какво ще декларира дадена програма - това няма никакво значение.

  36. 36 Профил на _dd
    _dd
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Ако дадете необикновените пари на обикновените учители и те ще станат необикновени. Няма нужда от хора без образование, но с усет - хем няма да намерите такива, хем няма кой да гарантира за работата им. На нашите учители им трябва самочувствие - т.е. пари, и повече права.

    "Общество, което допуска бедност и нещастия, и човечество, което допуска война, са общество и човечество от низш род." Виктор Юго
  37. 37 Профил на rozablue
    rozablue
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Срещу добро заплащане в България ще се намерят необикновени учитгели, необикновени лекари, необикновени инженери и всякакви други необикновени,перфектни специалисти.

  38. 38 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#35] от "rosko1306":Малко късно ви отговарям, но ... О кей, съгласен съм с аргументите ви! Наистина една програма сама по себе си е нищо!

    Sic transit..
  39. 39 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 661 Неутрално

    заплатите бяха някъде 700-800лв + екстри

  40. 40 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 497 Любопитно

    "Да сте отдадени. И търпеливи. Да нямате праг на толерантност и да сте последователни в живота и кариерното си израстване. Да сте добре образовани и да искате повече хора да са като вас. Да умеете да се изправяте очи в очи с предизвикателствата, да не подминавате проблемите, а да търсите решенията им..."

    - И най- важното - да не работите за пари, а безплатно, даром! А как ще живеете като учители в личен план - това държавата не я интересува, нито обществото!

  41. 41 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 934 Любопитно

    Хубава програма, ама двугодишна. И после? Какво ще стане с тези ученици, започнали да се учат по тази програма?

    Изискванията към учителите са изключително високи (което е добре), а заплащането-"като на всеки новоназначен учител"?? Дори и с премиите, които се обещават, едва ли тези хора ще успеят да докарат месечен доход повече от 600 лв. Смешно малко за толкова години учене, усъвършенстване, за удължено работно време и изискваната всеотдайност...

    Не разбрах идеята за ментора и бизеса....споменато с едно изречение и някак пуснато в нищото. Може би обещанието за по-нататъшна кариера е в същност мотивацията на младия човек да се включи в програмата?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах