Екоекспертите одобриха проекта за тунел под Шипка

Архив

© Надежда Чипева, Капитал

Архив



Висшият експертен екологичен съвет при Министерството на околната среда и водите одобри реализацията на дълго бсъждания проект за изграждане на тунел под връх Шипка, събщи Коалицията за устойчиво развитие.


Инвестиционното предложение на Агенция "Пътна инфраструктура" предвижда югозападен обход на град Габрово, който трябва да свърже града със съществуващия път до град Шипка. Условно трасето е разделено на пет етапа.


Представителите на неправителствените организации обаче са депозирали особено мнение, тъй като има вероятност осъществяването на проекта да окаже значително отрицателно въздействие върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитените зони.


В края на 2009 г. стана ясно, че министерството на регионалното развитие води разговори с инвеститорите, заявили интерес за строителство на тунел под връх Шипка. "Говорим с компаниите, проявили интерес, и ако те са съгласни да започнат без държавно участие, ще дадем зелена светлина", заяви тогавашният строителен министър Росен Плевнелиев. Премиерът Борисов е казвал по повод този проект, че ще бъде реализиран, ако ГЕРБ получи втори мандат.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 616 Неутрално

    По добре тунел,отколкото аец белене

  2. 2 Профил на StiffUpperLip
    StiffUpperLip
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Градим България

    "Демагогията е на върха на БСП", "партийната аристокрация е една от най-уродливите форми на обществото". Жан Виденов ви го каза.
  3. 3 Профил на Santa_Claus
    Santa_Claus
    Рейтинг: 552 Неутрално

    "Представителите на неправителствените организации облаче са депозирали особено мнение, тъй като има вероятност осъществяването на проекта да окаже значително отрицателно въздействие върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитените зони."

    Има си хас тия да се съгласят с нещо полезно за икономиката...

    Powerful you have become, the dark side I sense in you.
  4. 4 Профил на Santa_Claus
    Santa_Claus
    Рейтинг: 552 Неутрално

    [quote#1:"kitaec__"]По добре тунел,отколкото аец белене [/quote]

    Най добре и двете

    Powerful you have become, the dark side I sense in you.
  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3516 Неутрално

    До коментар [#4] от "Santa_Claus":

    Едва ли. Белене ще ни закопа, а тунела изобщо не съм убеден дали трябва да е под Шипка, щото мястото му е по-на изток.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Няма как да няма въздействие върху околната среда.
    Ако се пробие тунел ще се разбере дали е отрицателно или положително.

  7. 7 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Луд умора нема, само се поти. Някой премерил ли е икономическия ефект от това? Колко трафик от Витиня ще се пренасочи през Шипка и колко ще се спести ако се минава под Шипка а не през Витиня, и дали пък не е по-добре да се ремонтира и разшири пътя през върха, вместо да се копае под планината?

  8. 8 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 506 Любопитно

    Време е да се направи този тунел и да има бърза връзка между севрна и южна България,все пак живеем в 21 век,а катерим проходите като гламави,а зимата е направо страшно Няма да е лошо,като така и така ще се строи да се направи и железопътен тунел! Ако трябва може да се сложи някава нормална такса,за да се избие инвестицията или да се направи с европейски пари,но не трябва да е за сметка на унищожаването на природата,а трябва да се направи по екологичен начин.Да видим какво ще стане защото този тунел го строят поне от 40 години и още си е на фаза идеен проект

  9. 9 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    До коментар [#5] от "Тони!":

    Къде по на изток, нали там е пътя

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  10. 10 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#9] от "deepdp":

    Да речем при Елена

  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3516 Неутрално

    До коментар [#9] от "deepdp":

    Пътища дал господ - просто друг път би трябвало да поеме този поток (международния), а прохода Шипка да си стои с чисто локално значение.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на ЗаНи3А
    ЗаНи3А
    Рейтинг: 2608 Любопитно

    "...предмет на опазване в защитените зони..." - само с мнение НЕ СТАВА, трябва и дейности, които да дават алтернативи. Троян-Кърнаре ли?!?

    Коментиране на анализираното, вече...
  13. 13 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    Хората тунели под Алпите и под Ла Манша прокараха, а ние още се туткаме заради два глигана и три сърни!!!

  14. 14 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    При Троян Кърнаре ще е по-добре. Тунела ще е най-къс.

  15. 15 Профил на windok
    windok
    Рейтинг: 506 Весело

    Година преди избори се "започва" строителството на тоз тунел. Винаги е било така последните 25 години! Питайте някой габровец да ви осветли!

  16. 16 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#6] от "prirodata":

    ще бликне злато

  17. 17 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#11] от "Тони!":

    Кой международен поток? От Тутракан за Смолян ли? Именно това е тъпото - няма международен поток

  18. 18 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    този тунел ще спести много зимни мъки

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3516 Неутрално

    До коментар [#17] от "gsb":

    От Русе към Турция. Тоя локален ли го водим?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    А дано стане,че с това катерене и слизане,на човек свят му се завива.А и опашките след тировете изнервят...

  21. 21 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Малко безсмислен ми се вижда тоя тунел - много по-добре е да се направи бърза връзка Варна - Бургас и след това Варна- Русе, че е срамота тези големи градове да ги свързат тесни двулентови пътища. Иначе тоя тунел ще има смисъл като добутат магистралата и скоростните пътища до Търново/ Габрово иначе и с тунела пак няма да може следващите пътища да поемат трафика.

  22. 22 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#19] от "Тони!":

    Спориш с Волен

  23. 23 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#7] от "gsb":

    Целта не е да се пренасочва трафик от София, а да се свържат Северна и Южна България между Габрово и Казанлък. Основният проблем на прохода Шипка, както и на останалите високопланински проходи, е зимната проходимост. Проходите остават затворени през по-голяма част от зимата, а даже и през лятото отнема над 40-50 минути да се преминат.

    Като по-малък си спомням какво беше преминаването на друго място - между Правец и Ябланица. Сега има тунел и два моста през които се минава за 3-4 минути. Преди 10 години тази отсечка от около 6 километра се вземаше за над 20 минути, главно заради тировете които качваха склона с под 20 км/ч. А баща ми ми е разказвал какво приключение е било в проходът Витиня. Аз от там съм минавал 2-3 пъти когато ремонтираха тунела преди около 5 години и бяха пуснали движението еднопосочно от там. Беше си голямо приключение.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  24. 24 Профил на Главичка на малкото на овцата
    Главичка на малкото на овцата
    Рейтинг: 878 Неутрално


    Прави се нещо в тая държава...

    И после хората си имат едно на ум за кой да гласуват...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  25. 25 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#22] от "bta":

    То като погледне човек картата, пътя от Русе до Турция точно през Шипка е най-кратък

  26. 26 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    Дневник оправете заглавието !
    "Екоекспертите одобриха проекта за тунел по Шипка", май трябва да е
    "Екоекспертите одобриха проекта за тунел поД Шипка"

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  27. 27 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1391 Весело

    Премиерът Борисов е казвал по повод този проект, че ще бъде реализиран, ако ГЕРБ получи втори мандат.
    ====================
    Значи ще има тунел под Шипка...

    الرجل الكبير
  28. 28 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1668 Любопитно

    Бат Бойко оправи другите работи, че и до тунел го докара чак.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  29. 29 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2860 Неутрално

    """ за тунел по Шипка """
    ======================

    Тунела не трябва ли да е ПОД Шипка ? ? ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  30. 30 Профил на скруч
    скруч
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#7] от "gsb":след торино в посока франция има тунел-Фрежу.при подобни географски условия -но вероятно не е имало други организации освен такива които са решили проблема с трафика в този туристически район.тази зима целия беше обледен но използваем.на българина мисленето му е в повече -затова и действията малко


    за чиста и свята република-но не с този народ
  31. 31 Профил на W140
    W140
    Рейтинг: 507 Неутрално

    "Премиерът Борисов е казвал по повод този проект, че ще бъде реализиран, ако ГЕРБ получи втори мандат."

    значи няма да има тунел, искренно се надявам

    http://www.panoramio.com/user/1141979
  32. 32 Профил на Марин Мидилев
    Марин Мидилев
    Рейтинг: 506 Любопитно

    Ще се копае в златната жила!

  33. 33 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1771 Неутрално

    За сега винаги проектът е бил съпътстван от съмнения за икономическия му ефект. Но имайки предвид, че едва ли би бил готов за по-малко от четири години от днешна дата, може би ще е по-смислен тогава. Така или иначе такива съоръжения трябва да се обмислят отвсякъде и да се планират за експлоатация поне 50 години напред.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  34. 34 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1771 Любопитно

    До коментар [#22] от "bta":

    Кой Волен имаш пред вид, че и друг път съм виждал да казваш това? И ако е Той, от къде си сигурен?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  35. 35 Профил на boneti.1958
    boneti.1958
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Абе за този тунел се говори от 1980 годна, ама само приказките остават. Най много се говори за него преди избори, обещава се и т.н. Всички които досега са били на власт, ако бяха копали вместо да говорят празни приказки в парламента, досега да беше изкопан. А особено червените са големи майстори в празнословието.

  36. 36 Профил на kirilrz
    kirilrz
    Рейтинг: 416 Неутрално

    До коментар [#8] от "simeonov_":

    мда прав си -тунела е много по-мудна и тромава процедура по-добре да напражят два що годе скоростни пътя като единия да е около Етрополе или по-точно Ябланица -Златица а другия около Петолъчката и да е примерно Омуртаг-Сливен като се използва прохода през Котел който за БГ поне до миналата година бе в супер състояние

  37. 37 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 756 Неутрално
  38. 38 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#34] от "chichi":

    На АТАКА ,наи оня е против всякакви връзки с Турците.

  39. 39 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Мдаааааааа, този проект е предстоящ поне от половин век.
    Даже от южната страна имаше нещо прокопано- виждал съм го преди мнооооого години(а може би беше при Троян-Карнаре? ).

    Сега вероятно ще стане- крайно време е , особено зиме, да има сигурен и винаги проходим път през централния Балкан- най-краткото разстояние между северната и южната ни граница.
    От всяко положение един такъв тунел е значително по-необходим от този ,идиотския, който се гласят да правят край Кресна.

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  40. 40 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#16] от "bta":"ще бликне злато" Именно за това няма да се прокарва! Според достоверни данни от Висшия Експертен Съвет на Иманярите в България- да ги пази Господ, от Ком до Емине е една огромна златна жила!? А както знаем, всички подземни и надземни богатства в тази ТЕРИТОРИЯ се харизват на разни Цоловци, Вълкановци, Дъндита, Шевроновци- списъка е безкраен. За това никакви тунели! А сега сериозно- знае ли някой колко километра ще е дължината му и колко ще струва? Но без такива инфлации и анекси, като на Белене и т.н.! Иначе аз съм и за Белене и за тунела! За разлика от промитите от СМИ мозъци, смятам че, нямат АЛТЕРНАТИВА!

  41. 41 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#40] от "Гражданин":

    така е

  42. 42 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 651 Неутрално

    "тунел по Шипка"? За пръв път чувам за подобно нещо!!

  43. 43 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 1151 Весело

    До коментар [#39] от "mi6osp":много си прав, тунел под Шипка и оправяне на пътя до Русе е къде по важен от Креснеските изгъзици (тази магистрала я бяха "посветили" на Олимпиядата в Атина м/у впрочем).....

    За справка първият проект на току що освободената България през 1880-те е бил път №1 Свищов, Левски, Ловеч, Троян, Кърнаре Пловдив.../имало е и вариант тунел Троян Кърнаре/

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  44. 44 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Другите мнения не ме интересуват! Гледам само положителните. Щото след този тунел най-после ще разберем има ли шистов газ у нас, накъде тече нефтената река от Румъния, може ли да стане Казанлък балнеологичен център и коя е любимата строителна компания на ББ. Това е един многоцелеви проект, който ще затъмни огледалото, камъка и гьола едновременно...

  45. 45 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#1:"kitaec__"]По добре тунел,отколкото аец белене[/quote]
    [quote#4:"Santa_Claus"]Най добре и двете [/quote]
    Все пак, ако така се поставя въпроса по-добре и без двете!

  46. 46 Профил на baba_minka
    baba_minka
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Израснал съм в Габрово като от много години не живея там.За "тунела" слушам още от като бях малък а родителите ми от когато са били сега на моите години.Нито го направиха през комунизма нито ще го направят някога, опа пардон, тунела се започва всяка година когато наближават избори без значение дали са местни или парламентарни, поне така е от 1990г. насам.Колко кметове, колко парламента се изредиха и след публикуването на изборните резултати тунела "заспива" докато не се "събуди" за следващите избори.

  47. 47 Профил на gorskia
    gorskia
    Рейтинг: 506 Неутрално

    спорът с еколозите е не дали да има тунел, а кой от вариантите да бъде - избрания къс тунел (3 км) високо в планината или по-дълъг тунел (7 км) на 300 м. по ниска надморска височина.

    gorskia
  48. 48 Профил на marine eng.
    marine eng.
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Дано когато почнат строителството да започнат работа от двете страни на планината , така ако имаме късмет след 10-20 години ще имаме два тунела ))))

  49. 49 Профил на robbie_williams
    robbie_williams
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Нали трябваше първо метрото да стане готово, пък тогава да мислим за тунел през Шипка

    Ти виждаш нещата и питаш защо? А Аз мечтая за неща, които никога не са били и питам - защо не?
  50. 50 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7346 Неутрално

    "Представителите на неправителствените организации облаче са депозирали особено мнение..."

    Значи пътя,който се вие до билото и слиза до низината,като дели планината е по-екологичен,от един тунел в основата на планината!
    Ей,тия не се отучиха от рекетьорският си нрав!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  51. 51 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    Най – после е избран изпълнител за прокопаване на тунел под прохода Шипка. Месец по-късно челната копаеща машина се разтърсва от мощен удар и спира. Екипът от специалисти и работници се събира мястото, а после следва буря от възклицания, вариращи от „О, май год!” до „Бах маа му!”. Скоро идва полиция, после официални лица, районът е отцепен. Всички следят новините и сменят канала точно преди спорта, което срива тотално рекламния пазар. За всеки случай проектът е променен и се почва копаене на съвсем друго място, но и там се повтаря същото – удар и т.н.
    Извиканите на място геолози (впрочем, доста идват по собствено желание) само констатират неумолимата истина – тунел няма да има.
    Понеже цялата основа за планината е един огромен слитък самородно злато, с тегло около десет милиарда тона.

    Когато научава новината, министър- председателят, който в момента одобрява стратегия за доказване, че всъщност сега народът живее много по-добре от преди две години, се сепва, отказва да отиде да открие линията на метрото „Люлин – Перник” и звъни на президента. Тъй като това е почти прецедент в последно време, държавният глава оставя за миг плана, предназначен да убеди всички, че никога не са живели по- зле и вдига слушалката на специалния телефон.
    „Гошо, разбра ли?” – пита възбудено министър- председателят – „Я зарязвай всичко и ела да се напием!”
    Когато чува новината, президентът само успява да попита: „Ама на всеки километър и така – до края?” Чул потвърждение, нарежда да приготвят кортежа, а пилотната кола е пратена да купи домати – от розовите, които са най-скъпи.
    Така де, толкова злато не се намира всеки ден.

    Световните борси се сриват, неподготвени за подобен удар. Тъй като обаче твърде малко са страните, досетили се да държат резерви в калай или синьо сирене, нищо не може да се направи. Освен да се завижда, разбира се.

    Редица основни играчи в в родното публично пространство получават микроинфаркт – да е тон-два, да го откраднеш, но цяла планина реже ли се с ножовки? Това да не ти е подводница? А и всичко е блокирано от армията, стреля се без предупреждение.
    Но все пак скоро кирките достигат цената на телевизорите и дори се превръщат в уместен сватбен подарък – да направиш първата копка, така да се каже.А оксижен се разменя срещу джип, но пак е трудно да се намери.

    2012 г.
    България отдавна е изплатила всички свои дългове и сега кредитира съседите си. Сериозно се обсъжда идеята левът да стане общоевропейска валута, но БНБ се колебае – все пак, да ни висят на гърба толкова икономики.... Никой вече не работи, заплатите се получават по сметка от държавата, голяма част от банките фалират, понеже никой не иска парите им.
    Всички български емигранти се връщат у дома, въпреки настоятелните молби на местните власти да останат и да харчат там парите си.
    Митниците и Министерството на труда и социалните грижи са премахнати като абсолютно излишни.

    „Ролс-Ройс” открива завод в Ловеч само за нуждите на местния пазар.

    2013г.
    Партиите са премахнати, понеже вече никой не го е еня за тях. Някой се сеща, че тя всъщност и Стара планина някога била подарена от народа на баща му, но този път го отсвирват. Обиден, той предлага да го направят поне цар.

    България става президентска република. За държавен глава е избран бившият министър-председател, понеже в кампанията си успява да докаже, че именно той е бил инициаторът да се прокара тунела, в резултат на което... Печели всички гласове на трите процента българи, направили си труда да отидат до урните. Впрочем, според новоприетата конституция това е не е проблем – нейният член първи гласи: „Гледай си живота и не се прави на интересен”.
    Сменен е и химна – сега той се нарича „Селската баня”, като при особено официални случаи на места се пее „на-на-на”.

    Най–големите световни банки заемат мястото на фалиралите местни. На мястото на „Кремиковци” започва строежа на „Българияленд”, увеличено копие на „Дисниленд”.

    Македония, Турция и Гърция започват да излъчват новини на български език.


    2014 г.
    Цар Киро купува „Манчестер Юнайтед” и назначава за президент Александър Томов. В резултат на това Бербатов прекратява договора си, връща се у нас и спори за титулярно място в „Спортист” – Своге с Кристияно Роналдо.

    Променена е изцяло учебната програма в средния курс – например, по математика се изучават само броене до сто и теория на вероятностите (основно - приложението й при игра на рулетка). Останалите предмети почти всички отпадат, понеже на богат човек образование не му трябва. В часовете по физическо възпитание се играе само голф.

    България излиза от НАТО и го наема като частна фирма за охрана на границите да спира увеличаващите се вълни от имигранти.

    Провежда се преатестиране на хотелите в страната и всички, получили по-малко от шест звезди са съборени и построени отново.

    Потомците на Балдуин Фландърски ( и цялата им рода до десето коляно, както и съседите) претендират да получат българско гражданство.


    2015 г.
    Вестник „Капитал” купува "Файненшъл таймс", добавя там форум и забранява писането на латиница в него. Впрочем, това е проблем само за по – възрастното поколение – младите вече три години учат български като основен чужд език и общо-взето се оправят.

    Страната е залята от испански, френски и немски емигранти, работещи основно в туризма и строителството.

    Главният офис на „Майкрософт” е преместен в Правец, а Бил Гейтс обича да отдъхва на пейката до паметника на Тодор Живков. На пазара се появява новият “Windows Bay Ganyo”, който работи само с гласови команди на български. Например, за рестарт се използва: „Abe az shto ne ti…”

    В знак на добра воля и желание за бъдещо сътрудничество от всички европейски затвори са освободени лежащите там българи, въпреки че никой не е молил за това. Цялата тази пасмина пристига на летище София и директно е изпратена в Белене – по това време вече известен курорт. Осъдените денем прекарват времето си на спа-процедури, а вечер в казиното. „Амнистия” се смята за неприлична дума и никой не я използва.


    2016 г.
    „ЦСКА” и „Левски” за пореден път отказват поканата за участие в Шампионската лига – пари не им трябват, а и ги мързи да тичат. БФС тегли жребий кой да представя страната (никой не иска), пада се на „Калиакра” и те проклинат лошия си късмет.

    След месец спортните медии по света се възхищават на подвига на „Реал” – Мадрид, който въпреки скромния си бюджет успява да завърши наравно на свой терен със звездната селекция на българския клуб.

    Откупената обратно от държавата БТК на свой ред купува Дойче Телеком и още няколко големи оператори. В знак на уважение към славното минало целият чуждестранен мениджмънт е задължен да ползва само стационарни телефони.
    Започват снимките на „Батман -5” – „СуперЛюбо”.

    На границата са заловени първите американски и японски емигранти.


    2017 г.
    Като първа световна икономическа сила България осъзнава своя дълг пред човечеството и почва да се меси във всички регионални конфликти. Понеже – нали помните – отдавна няма армия, просто изпраща свои представители да декларират, че ако вие не...., ще спрем инвестициите у вас. Обикновено след подобно изявление враждуващите страни почват да се прегръщат и отварят бутилка с гроздова.

    Тъй като страната разполага с огромен фонд за исторически изследвания и спонсорира кого ли не, скоро всеки ученик в Европа е твърдо убеден, че България е спечелила сама Втората световна война срещу съюза на Германия, СССР, САЩ , Япония и останалите, въпреки че подло са били бомбардирани с атомно оръжие малките сливенски селца Хирошимово и Нагазаково. Все още се спори обаче дали Наполеон е бил роден в Плевен, или само коренът му е български.

    Водени от носталгията, известни наши финансисти – като Жоро Сороса например – си играят с икономиките на Великобритания или Италия и понеже им е в кръвта, почти ги докарват до фалит. Но когато местните започнат да палят парламентите, ние поемаме разходите и всички са доволни.

    България извежда двадесети пореден сателит в космоса, за да могат и членовете на експедицията ни в Антарктида да гледат мача „ЦСКА” – „Левски”.


    11.09.2018 г.
    Два самолета, отвлечени съответно от американски и японски терористи, се насочват към двата най-големи мола в София...

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  52. 52 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1405 Весело



    - Роска, Бойко,
    посоката е абсолютно вярна !!!

    - Успех и конгратулейшън !

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  53. 53 Профил на hristogd
    hristogd
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#8] от "simeonov_":

    Строи се от 40 години защото е в България.Ако беше в някоя алпийска държава щеше да има няколко тунела.

  54. 54 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#53] от "hristogd":

    Ама то остави финансирането,ако го бяха дали на някой на концесия да го построи и да събира някакви такси,до сега да си е избил инвестицията. Та ние сме като в 15 век,като падне снега и северната част е откъсната от южната докато се стопи снега,смешна работа

  55. 55 Профил на jojin
    jojin
    Рейтинг: 616 Любопитно

    До коментар [#40] от "Гражданин":
    Абсолютно++++++++++++++++++++

  56. 56 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 629 Любопитно

    "Представителите на неправителствените организации облаче са депозирали особено мнение, тъй като има вероятност осъществяването на проекта да окаже значително отрицателно въздействие върху природни местообитания . . ."

    И върху кого ще окаже отрицателно въздействие проектът, върху земните червеи ли?

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  57. 57 Профил на Вовка Вурдалак
    Вовка Вурдалак
    Рейтинг: 775 Весело

    "събщи Коалицията за устойчиво развитие"

    Много подходяща комбинация от думи. Дневник, използвайте абревиатурата

    Praise the Lord and Pass the Ammunition! Ще не вмерла Україна!
  58. 58 Профил на Lana
    Lana
    Рейтинг: 450 Весело

    До коментар [#57] от "bungee":

    Ахахахах нека аз, нека аз да кажа!!

    Мозъкът е чудесно нещо! Иска ми се всички да имаха по един!
  59. 59 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4151 Неутрално

    [quote#17:"gsb"]Кой международен поток? От Тутракан за Смолян ли? [/quote]

    Например: от Русе за Свиленград!

  60. 60 Профил на омбре
    омбре
    Рейтинг: 765 Неутрално



    До коментар [#51] от "tribiri":+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО
  61. 61 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#40] от "Гражданин":

    Баце кво си пушил

  62. 62 Профил на Вовка Вурдалак
    Вовка Вурдалак
    Рейтинг: 775 Весело

    До коментар [#51] от "tribiri":

    Браво,
    +++++++++++++++++!

    Praise the Lord and Pass the Ammunition! Ще не вмерла Україна!
  63. 63 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2941 Весело

    еправителствените организации облаче са депозирали особено мнение
    --------
    На тия от Облаче моем ли да им кажем да ходят да си гушкат дърветата по у лево???

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  64. 64 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#35] от "boneti.1958":

    За такъв тунел под Шипка се говори от времето на Стамболов!

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  65. 65 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 629 Весело

    До коментар [#51] от "tribiri"

    В първите 20-тина реда ми напомня Дан Браун. Това писание трябва да се използва за сценарий на филм. Любопитно ми е да го видя поне на кино.

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  66. 66 Профил на alter_ego
    alter_ego
    Рейтинг: 562 Весело

    Да щурмуваме парламента да им се връчи по една кирка и да почват да копат онези 240 тикви... Може и да ги раздели по 120 от всяка страна, да видим с какво отклонение ще се срещнат. И вссеки петък "парламентарен контрол", БиБи да се отчита с колко метра са напреднали. Ако е послушен може да му се дава на всеки 10 метра лентичка да реже

  67. 67 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    Не на фракинга! Със кирка и лопата да копат от бригадирското движение "младо герберче".
    Тоя тунел се строи откакто се помня - още Тодър Живкава обещаваше че ще го прави, а преди него Гошо Тарабата беше толкова прост че беше на логиката че в България няма нужда от пътища, защото колите откъде минат - там си става път по естествен път. Германците са имало план за тунел, но в мноог начален и бегъл вариант.
    ега тия екооценки се ползват за да се бави топката преди отпускането на еврофинансирания - лъжат се с тях за да могат да предстсвят проекта като нов на следващия кръг, защото на предишния са им отказали с предтекста - изграждайте инфраструктурата в страната си и с ваши средства, а не само с европейско финансиране.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  68. 68 Профил на Водолаз
    Водолаз
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Най-после - одобрен проект!
    А тунелът трябваше още преди 6-7 години да е вече готов!
    Ха, дано!

    dragoon
  69. 69 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 731 Весело

    [quote#13:"Дедо Либен"] а ние още се туткаме заради два глигана и три сърни!!![/quote]

    Не, бе! Сега къртиците са на дневен ред. Все пак иде реч за тунел...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  70. 70 Профил на superstar
    superstar
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Браво Тони!
    Мястото на тунела е по на изток!!! За сравнение котата на Прохода на Републиката /Хаинбоаз/ е 700 м ,а на предложения тунел е 800 м.
    Необходима връзка между Северна и Южна България е с минимален габарит Г20!

  71. 71 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Дневник, цял ден не Ви ли стигна да си оправите заглавието .
    Така, според Вас, този тунел ще се строи по билото.

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  72. 72 Профил на pipeto
    pipeto
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Ба си работата! Пробиването на тунела е съпроводено с фракинг на скалите , а ако излезе газ ?? Къде са зелените - поне зам.директора им да се обади , той е тук , а директора им прескочи до Москва за парички.

  73. 73 Профил на jenq.mavrikova
    jenq.mavrikova
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Ако строя и него като магистралите.....ще му се радват след 5 поколения!Ако не свърши света през декември

  74. 74 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Тоя тунел отдавна трябваше да е факт, ще съкрати комуникациите между няколко големи индустиални БГ града - Севлиево, Габрово и Търново от север с Казанлък, Стара Загора, Хасково, Димитровград на юг.
    Габрово и Казанлък стават направо като квартали на един град.

    икономист - неграмотник с диплома
  75. 75 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Имаше виц преди време на тази тема...че ако датат обекта на българска фирма ще сме на кяр,щото ще почнат едновременно и от двата края на Стара Планина и няма да се засекат в средата.Така че ще сме на далавера,с парите за един ще имаме два тунела...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  76. 76 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    [quote#24:"Six feet under"]Прави се нещо в тая държава... [/quote]

    Да уточним. Приказва се нещо.
    В този стил: "Говорим с компаниите, проявили интерес, и ако те са съгласни да започнат без държавно участие, ще дадем зелена светлина"
    Други пък се размечтали за [quote#8:"simeonov_"]европейск пари[/quote]
    Лошото е, че за тия от Брюксел този участък вече е Completed..
    Шъ са ъпгрейдва Хаинбоаз. Тъй пише тук: Brussels, 19.12.2011
    COM(2011) 650 final/2
    http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/doc/com(2011)_650_final_2_annex_i_part21.pdf
    Голямо приказване пада из таз държава. Като из форума.

    Ecrasez l’infâme
  77. 77 Профил на rumata
    rumata
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#51] от "tribiri":

    Хе, хе . . великолепно! БРАВО!!

    Според Козяшката прислуга, на Шипка, РУСКИ АГРЕСОРИ И БЪЛГАРСКИ СЕПАРАТИСТИ ВЛЯЗОХА В БОЙ СЪС ЗАКОННАТА ОСМАНСКА ВЛАСТ.
  78. 78 Профил на ku4e
    ku4e
    Рейтинг: 673 Весело

    Коалицията за устойчиво развитие, съкратено КУР!
    Е, не е истина!

  79. 79 Профил на bradley
    bradley
    Рейтинг: 342 Неутрално
  80. 80 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 950 Любопитно

    Няма да стане. ЕС пари за това няма да даде, а в бюджета - идущите 15 години пари няма да има за подобен лукс.

    и най-умният си е малко прост....
  81. 81 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 670 Неутрално

    До коментар [#51] от "tribiri":

    ...но и там се повтаря същото – удар и т.н....

    точно удар надали ще има - златото е доста мек метал/а ако говорим за самородно такова - и минерал/ и във всеки случай би било по-меко от скалите в шипченския Балкан ...
    според сценария ти въпросните машини даже би трябвало да почнат да копат с бая по-голяма скорост...

  82. 82 Профил на hrige
    hrige
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Колко са "еко" тези експерти и колко са послушковците там, в тази групичка чиновници?

  83. 83 Профил на Бил Тамусен
    Бил Тамусен
    Рейтинг: 562 Весело

    И на този ли ще му работи винаги само едната тръба, както е по традиция на Витиня?

  84. 84 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3090 Весело

    До коментар [#5] от "Тони!":Еее,а ако Костов беше министър председател сега ,щеше да си най-големия защитник на проекта...

  85. 85 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3516 Неутрално

    До коментар [#84] от "yanne":

    Какъв Костов бе? Аз и сега съм защитник на проекта (то проект още няма всъщност), просто твърдя, че мястото му е малко по-встрани.
    Що па все Костов сънувате...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  86. 86 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3090 Неутрално

    До коментар [#7] от "gsb":Не може да има нормална икономика без адекватна инфраструктура.Този тунел ще скъсява време и път,които в края на краищата се измерват в пари.

  87. 87 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#86] от "yanne":

    Именно, думата "адекватна" е ключова. Такъв тунел не е адекватен.
    За Габровци е добре да, но е прекалено голям проект за да се направи кеф на Габровци

  88. 88 Профил на superstar
    superstar
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#76] от Графа

    Браво г-н Графе!!!
    Едно е да си искащ екоексперт или политически опълченец, друго е да си даваш парите!
    Истината за преминаването на Стара планина е Проходът на Републиката!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах