Кристина Спасова за договора за 50 хил. лв. за реклама на селските райони в интернет: Ако имахме протекция, нямаше да спечелим само една поръчка

© Дневник

Страницата на програмата в социалната мрежа Facebook



"Това е единствената ни поръчка в Министерството на земеделието и храните, която сме спечелили, макар че сме кандидатствали и за други. Ако имаше тенденция към нас и някой ни пазеше, и някой ни даваше протекция и предимство, предполагам, че щяхме да печелим и други. Не! Ние играем на един равен пазар и предлагаме конкурентни продукти". Това заявява пред БНР 25-годишната Кристина Спасова от "КЕЙ ЕМ КОМ" ООД - фирмата, която е спечелила договор за 47 500 лв. с аграрното министерство за популяризиране на Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) в социалните мрежи Facebook Twitter.


Преди дни стана известно, че "КЕЙ ЕМ КОМ" ООД е спечелила конкурса и зад нея стоят две млади бивши служителки в отдела за връзки с обществеността на Българската агенция по безопасност на храните - Кристина Спасова и Лора Димитрова. Фирмата пък е регистрирана на 26 септември миналата година - деня, в който Спасова напуска агенцията по храните, или по-малко от три месеца преди обявяване на поръчката.


Пред държавното радио Спасова обяснява, че фирмата е предложила специалисти, които могат да обезпечат договора. "Заложили сме и рекламна кампания във всички големи агросайтове, каза тя и уточни, че официалното представяне на страниците в социалните мрежи е на 1 септември и затова досега нямало информация за нея в медиите.




Пред "Капитал Daily" Спасова пък заявява, че фирмата й е получила покана от министерството на земеделието за конкурса. По думите й профилът на програмата във Facebook "не е обикикновен профил, а сме изработили приложение, за което сме синтезирали 20 хил. страници документи, за да станат разбираеми за хората". Това отнело два месеца и страницата е готова 10 дни преди крайния срок.


Спасова потвърди, че фирмата е купила офис за над 330 хил. лева, които са изплатени за 7 месеца. Добави, че са поели ангажимент всеки месец да публикуват разходите си.


Мирослав Иванов, медиен съветник на земеделския министър Мирослав Найденов, каза пред БНР, че в конкурса са участвали три фирми, тъй като малките поръчки са с три покани. С най-голяма тежест от критериите е била най-ниската цена. "Ние искахме от кандидатите да са работили по подобни проекти, по изисканата документация трябваше да имат поне една препоръка и подобен договор, който да са осъществявали в областта на информацията и рекламата, те представиха такива документи", обясни Иванов.


"Дневник" препечатва от в. "Сега" стенограма на разговора на Веселина Миланова от БНР с медийния съветник на земеделския министър Мирослав Иванов и с Кристина Спасова, собственик на "КЕЙ ЕМ КОМ" ООД.


Г-н Иванов, разкажете как е сключен този договор за 50 хил. лв. за популяризиране на ПРСР във "Фейсбук" и "Туитър" с "Кей Ем Ком"?


Мирослав Иванов: Само едно уточнение: договорът е за малко по-малка сума - около 47 500 лв. Сключен е по реда на Закона за обществените поръчки, проведена е тръжна процедура, малка обществена поръчка. Три кандидата се явиха.


Това с поканите ли е?


М. И.: Да, до миналата година такъв беше редът на Закона за обществените поръчки, малката обществена поръчка е с 3 покани, като процедурата беше по най-ниска цена. "Кей Ем Ком" предложиха най-ниска цена.


Защо се спряхте на "Кей Ем Ком"?


М. И.: Ами смятаме, че това са млади хора, които работят в пространството на "Фейсбук" и "Туитър"...


О, моля ви, има много млади хора, които работят в пространството на "Фейсбук" и "Туитър".


М. И.: Ами ние и другите компании, които поканихме, бяха млади хора...


Никой ли не си зададе въпроса защо каните фирма, която е на бивш ваш служител?


М. И.: Ами тя не е служител на Министерството на земеделието и храните (МЗХ).


Агенцията по храните е част от системата.


М. И.: Да, но пряко не са в МЗХ, съответно другите две компании бяха абсолютно външни.


При избора на компания не се ли съблюдаваше опит по такъв вид проекти?


М. И.: Ние искахме опит, да.


Но тази фирма е създадена през септември.


М.И.: Ние обявяваме тази процедура през декември, като вече към тази дата...


Фирмата е добила опит? Моля ви. Всъщност как се доказва опит в тази сфера на дейност?


М. И.: Ами по изисканата документация, която ние сме поискали, това беше да имат поне една референция и да са имали подобен договор и те представиха такъв договор.


3 месеца срок съществуване на фирма не ви ли притесни?


М. И.: Ами то е имало комисия по избора на тази фирма. Искам да направя уточнение, че точно това е смисълът на Закона за обществените поръчки, особено за малка обществена поръчка до 50 хил. лв. - да се явяват нови и малки играчи, които не могат да се борят с тези големи обороти от милиони.


Г-жо Спасова, как след 3-месечно съществуване успяхте да спечелите конкурс?


Кристина Спасова: Ами ние регистрирахме фирмата през септември, като се събрахме хора всеки със своите умения и клиенти. Работили сме в сферата на рекламата, на информацията и комуникацията с корпоративни клиенти през октомври и ноември, за която работа сме сключили референция. Предложили сме ръководител на екип с магистърска степен и експерт с бакалавърска степен.


Какво се очаква от вас да свършите по този договор?


К. С.: Когато януари месец подписахме договора, ние започнахме да се запознаваме с материалите, които са над 20 хил., предложихме концепция за съдържание и визия на "Фейсбук" страницата. Заложили сме и рекламна кампания във всички големи агросайтове. Страницата може да бъде видяна. Но на 1 септември официално представяме страницата и по тази причина досега за нея официална информация не е имало. Заложили сме, че най-малко 1300 души ще подсигурим, а хората, които сега са се свързали с нас, просто са търсели информация за ПРСР. Страницата е на 95-96% готова и ние сме готови 10 дни по-рано.


Това, че сте работили в Българската агенция по безопасност на храните, ли ви помогна да спечелите тази поръчка?


К. С.: Това, което ми помогна, е, че освен в БАБХ съм работила в пътната агенция и в други администрации. Над 4 години се занимавам с дейности в сферата на ПР и връзките с обществеността.


Тези данни, които изнася вестник "Сега", истина ли са? Вярно ли е, че фирмата е купила офис за сумата от 332 491 лева?


К. С.: Когато започнахме нашата работа през месец септември, ние бяхме в офис под наем. Тъй като част от корпоративните ни клиенти и това, с което се занимаваме, е обучение, решихме да направим такава инвестиция. Офисът е изплащан 7 месеца. Искам да отбележа, че в БАБХ моята работа е била изцяло да поддържам връзки с медиите и да бъда тази, която подава информация от експертите до медиите.


Което означава, че сте били в близки отношения с експертите и съответно с хора, които одобряват такива обществени поръчки.


К. С.: Хората от БАБХ са ветеринари.


Това, което не разбрах, е 50 хил. лв. ли струва откриване на страница във "Фейсбук"?


К. С.: Не. До момента ние сме получили за страницата във "Фейсбук" 15 хил. лв. Цялата поръчка е на стойност 47 500 лв. В която сума се включва рекламна кампания, която е над 10 хил. лв., техническа изработка, която е приблизително толкова. Обработката на първоначалната информация, която ние трябваше да синтезираме, и поддръжката й за 12 месеца, в което се включва освен рекламната кампания и популяризирането на страницата в теми и рубрики, в които хората се интересуват от програмата като програма.


Тези хора, които действително проявят интерес към програмата, ще имат ли възможност на страницата, която създавате с европейски пари, да видят и вашия отчет за начина, по който са изхарчени парите.


К. С.: Разбира се. Още в началото на август ние сме публикували всички дейности и сме поели ангажимента към всички потребители всеки месец да публикуваме отчет за предходния.


Бихте ли ми обяснили нещо - практиката по поръчки с европейско финансиране не изисква ли минимален оборот за предходни 3 години и изпълнение на поне 2 договора?


К. С.: Предполагам, че господин Иванов е по-запознат, но искам да кажа следното - ако администрацията се затваря към по-младите фирми, не смятам, че това е добра практика.


Да, но нали разбирате, че има много фирми, някак изглежда странно вие да сте работили в БАБХ и изведнъж да спечелите обществена поръчка. Има много млади хора в България, които се опитват да пробият.


К. С.: Ние сме кандидатствали на повече от 30 обществени поръчки, включително и в МЗХ. Кандидатстваме за всяка поръчка, за която отговаряме на условията.


В други министерства кандидатствали ли сте за обществена поръчка?


К. С.: Кандидатствали сме.


И спечелихте в МЗХ?


К. С.: Това е единствената ни поръчка в МЗХ, която сме спечелили, макар че сме кандидатствали и за други. Ако имаше тенденция към нас и някой ни пазеше, и някой ни даваше протекция и предимство, предполагам, че щяхме да печелим и други. Не! Ние играем на един равен пазар и предлагаме конкурентни продукти.


Г-н Иванов, може ли да кажете, че се чувствате доволен от начина, по който се осъществява всичко това - обществената поръчка, казусът, който се създава сега? Има ли някакъв регламент, който да ангажира министерството с обявяването на такава обществена поръчка и плащане на европейски пари с такъв тип договор? Просто защото всички коментират, че един "Фейсбук" профил се създава от един първокласник за 15 минути, а не са необходими 50 хил. лв., за да се създаде "Фейсбук" профил.


М. И.: Аз да уточня по отношение на "Фейсбук" страницата - освен че те трябва да я поддържат и да я направят, те са ангажирани да отговарят и на въпроси, когато обикновени граждани публикуват там. Т.е. те допълнително трябва да имат ангажирани експерти, които да отговарят на обикновените хора. Искам да кажа, че това, че към момента има толкова малко участници във "Фейсбук", не ни плаши, тъй като съм си направил труда да погледна страницата на ПРСР на ЕК. В момента в нея има 1658 човека...


Ние направихме допълнителна реклама на тази страница, така че, надявам се, хората, които ви харесват, да станат повече...


К. С.: Ако можем тук да добавим, че това не е обикновена "Фейсбук" страница, защото за нея допълнително са разработвани приложения, за да може да отговори на нуждите на настоящите и потенциалните бенефициенти на програмата. А сумата, за която е сключен този договор, представлява 0.1% от бюджета на цялата програма, което аз си направих труда да проверя. И още нещо - за младите фирми и за младите хора няма достатъчно възможности да кандидатстват в обществените поръчки...


Сигурна съм в това! Г-н Иванов, завършваме с вас, смятате ли, че има нещо нечестно в начина, по който се е случило всичко, защото знаете, че хората, когато чуят обществени поръчки, покана за 3 фирми, знаят, че дадена фирма е направена, за да спечели дадена обществена поръчка?


М. И.: Значи, искам да кажа, че абсолютно всичко е проведено по Закона за обществените поръчки и когато сме обявявали търга, той е бил публикуван на нашата интернет страница.

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1340 Весело

    Да бе,да...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  2. 2 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Дянков нещо да каже? Аз мисля че парите за награди за медали от олимпиадата са по-важни отколкото тези за Фейсбук, градските тържества за метрото и т.н.!

  3. 3 Профил на miron4o
    miron4o
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Тоя ферман оправдания, не смятам да го чета. Ясно ми е. Всичко е били честно и прозрачно. Като им изтече концесията, във форума сме се разбрали 3-4 души и ние да кандидатстваме, па да видим ще спечелим ли. Даже са намалим цената на 40 000лв.

  4. 4 Профил на cybersas
    cybersas
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "Спасова потвърди, че фирмата е купила офис за над 330 хил. лева, които са изплатени за 7 месеца."

    Ей, ние нормалните фирми сме под наем, ама на - за тия криза няма - земи тия 330К за офис и верно - какво я тормозят - 25 годишно пичЕ за некви 50К?!

    Нямат срам ве тия журналя. Срама нямат, ви казвам.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4063 Неутрално

    ачик ачик далавера съшита с бели конци !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 714 Неутрално

    поредното доказателство за долнопробния и гнусен начин, по който се печелят обществени търгове у нас. Къв бизнес, кви 5 лева, какви млади предприемачи.
    Калинките предварително са проектирали друга една калинка, която да спечели.

    Гнусно, пошло, безхаберно и бездарно филмче създадено от олигофрени.

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  7. 7 Профил на ЗаНи3А
    ЗаНи3А
    Рейтинг: 2940 Весело

    "Ние играем на един равен пазар и предлагаме конкурентни продукти" = "НИЕ, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на..." - бравос на тази смела българска предприемачКА! Да зареже държавната ясла за да се справи с БГ равен пазар и то с тази толкова трудоемка дейност! Офисът и той си го бива!

    Обогатявай своя свят, опознавайки света на другите...
  8. 8 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 1492 Весело

    хубуу, малката, дайте поне да видим страницата у фейсбуук...

  9. 9 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1205 Неутрално

    Всичко е толкова ачик-ачик, че даже прилична лъжа няма как да се съчини.

    Но в поръчките има още една по-интересна история от туитъра и фейсбук - поръчката за участие в Интернет форуми. Тя разкрива, че ГЕРБ е започнал мащабна мръсна кампания, чийто мозъчен център е известната специалистка по черен пиар Диана Дамянова. Нейната пиар агенция "Ди енд Ди" е и пиар на "Лукойл" на Вальо Златев:

    "Агенция БГНЕС вчера обяви имената на компаниите - "Кей Ем Ком" за договора за Facebook и Twitter и "Ем енд Марк" - за публикуването на информация из форумите. През ноември 2011 "Кей Ем Ком" се е сдружила с известната пиар агенция "Ди енд Ди", но няма данни консорциумът да се е състезавал някъде. Фирма "Ем енд Марк" пък е на 25-годишния Антони Стоев, свързан с Емил Дойчинов и през него - с Цонка Дойчинова от агенция "Ди енд Ди". "
    http://www.segabg.com/article.php?id=613349

    Зо който се интересува от действително големите умения на Диана Дамянова в черния пиар, давам линк, защото иначе коментарът ми щеше да е много дълог:
    http://semkiibonbonki.blogspot.com/2012/01/blog-post_23.html

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  10. 10 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    330К изплатени за 7 месеца са точно 47 000 лева на месец. Интересно, фирма на няколко месеца откъде има подобни средства?

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  11. 11 Профил на bravo_vn
    bravo_vn
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Рано са ви хванали, за това имате само една поръчка :0

  12. 12 Профил на doneva
    doneva
    Рейтинг: 497 Весело

    Цитат на деня:

    "Хората от БАБХ са ветеринари."

  13. 13 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 652 Неутрално

    През есента на 2013г. Държавен финансов контрол, Сметната палата, инспекторатите, ДАНС, полицията и прокуратурата ще имат мноооог0 работа....Няма вечни управляващи!

  14. 14 Профил на astronavt
    astronavt
    Рейтинг: 388 Неутрално

    СтраНица във Фейса изготвена от СтраННица от Околовръстното

  15. 15 Профил на astronavt
    astronavt
    Рейтинг: 388 Неутрално

    СтраНица във Фейса изготвена от СтраННица от Околовръстното

  16. 16 Профил на Медунчо
    Медунчо
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Е платили са им да направят реклама и така като гледам са направили. Все пак всички научиха за това : )

  17. 17 Профил на д-р Тошков
    д-р Тошков
    Рейтинг: 428 Неутрално

    ам другото 50к?

    По информация на БГНЕС спечелилият поръчка за около 50 000 лв. за коментари във форумите е 25-годишният Антони Стоев, управител на дружеството "ЕМ ЕНД МАРК" ЕООД. Срещу тази сума от фирмата се очаква "да публикува информация и коментари по Програмата в различни интернет форуми в продължение на една година".

    Някак се припокриват нещата...

  18. 18 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 931 Неутрално

    За мен нещата са ясни.
    Корумпират Найденов чрез тази девойка - преписват му дялове в заводи, купуват му апартаменти и прочие. В замяна девойката печели търгове и връща пари на който трябва.

    въпросът е, че това никога няма да може да се докаже в съда...

    Цензуриран от "Икономедиа"
  19. 19 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Сегашната прокуратура едва ли ще се заинтересува от тези девойки. В бъдеще обаче ги чакат разни съдебни занимания. Според мен като внесеш пари в банка ти се подписваш за произхода на парите. Интересно какъв е произходът на парите за апартамента.

    ... потим ... не за славата ... създава изкуство!
  20. 20 Профил на list46
    list46
    Рейтинг: 421 Гневно

    Още една към ония 600,след 2 год.милионерка,май ние сме големите КАЛИНКИ.

  21. 21 Профил на mila34
    mila34
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Още при разглеждането на въпросната страница си личи, че е много добре подредена и е активна по такъв начин, че да е удобна и лесна за ползване. Колкото и нападки да има, няма как да не се отбележат тези безспорни факти. Важното е информацията да достига бързо и лесно до хората, които имат нужда от нея и да има една постоянна информираност.

  22. 22 Профил на registr_cenzura
    registr_cenzura
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Единственото лесно за харчене са парите за реклама.
    На кравешки език ще пишат ли?
    Всичките ПР и прочие мутри в пандиза за прахосване на парите на данъкоплатците.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах