Пенсиите се вдигат средно с 10% от 1 април 2013 година

© Анелия Николова



Средно с 10 процента ще бъдат увеличени пенсиите от 1 април 2013 година, съобщи министърът на труда и социалната политика Тотю Младенов, цитиран от БНР.



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (254)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 847 Неутрално

    Ха , ще издържи ли бюджета на тези педизборни увеличения или ще трябва да се отпуска лева към 3-4 за 1 евро , иначе ще има бум ............ !!!?

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    Защо "средно с 10%"?
    Процентът трябва да е еднакъв за всички пенсии.

  3. 3 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 450 Весело

    Да точно преди изборите...
    а то ако ги вдигнат по-рано пенсионерите ще вземат да забогатеят много и ще забравят "благодетеля" си и току виж,че объркали бюлетината

  4. 4 Профил на нервна
    нервна
    Рейтинг: 933 Любопитно

    от 1 април 2013
    Първи април?! Шегичка???

  5. 5 Профил на d3si
    d3si
    Рейтинг: 538 Неутрално

    [quote#2:"xmm"] Процентът трябва да е еднакъв за всички пенсии. [/quote]

    А не е ли по-правилно най-ниските пенсии, които са 120-130 лв. да бъдат увеличени с по-висок процент, все пак това са крайно нуждаещи се хора, които пенсии дори не стигат за елементарно оцеляване. Дори смятам,че пенсии от 600-700 лв. могат да изчакат и да не бъдат повишавани, за да могат по-ниските пенсии да бъдат увеличени с по значителна сума. Де факто увеличението на пенсията от 130 лв. с 10% са някакви нищожни 13 лв. а този който взима 700 лв. ще се облажи значително повече.

  6. 6 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Ууууу , долу! Пенсиите ще ми вдигат , тикви , физкултурници , милиционери! Долу!!!

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4117 Неутрално

    това СРЕДНО вдигане много прилича на това, че средно се яде свинско с праз ама за Герб едни големи пържоли а за народа един голям праз !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на !
    !
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    "134 трапезарии ще отворят врати от 1 октомври за около 11 000 потребители от цялата страна. Те ще работят до април следващата година."

    Не стига унижението на хората, че ще се налага да посещават подобни места, а ми и да ги наричат "потребители"...
    Не че пенсионерите ще се доредят от братята роми, ама това е съвсем друга тема.

  9. 9 Профил на neznaiko_2011
    neznaiko_2011
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Поредната подигравка с българите.Производителноста на труда в България е средно около 45% от средно европейската.Средната минимална работна заплата в Евросъюза е 738 ,38 евро,което значи 600 лева минимална работна заплата в БГ.Нека Министър Младенов обясни на мат,ряла кой краде останалите почти 300 лева?

  10. 10 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 1732 Весело

    До коментар [#3] от "makendji":

    3 години мрънкаха, че предните били вдигнали пенсиите предизборно...и хоп направиха същото.. Извод - на мрънкането на политици не вярвайте!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  11. 11 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    До коментар [#3] от "makendji":

    Пенциите никога се не бръкат. Те са винаги на червено.

  12. 12 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1617 Гневно

    "развитието на програмите за младежка безработица" - Каква програма, бе Тотьо!? 40 000 пенсионери, главно зелени чорапи, работят на държавни служби?!

  13. 13 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1398 Весело

    Не беше ли до 10%? Тази сага става малко като рекламите за пърхот - купете си този шампоан и до 99% от пърхота ще изчезне. Ама то и половин процент е "до 99%"

    Governments never learn. Only people learn.
  14. 14 Профил на khaleesi
    khaleesi
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Хората от Враца котка не си взимат, ние двама министри - Тотю Тъжното и Миро Мазното. Фани единия - удари другия!

  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2993 Неутрално

    Е то до тогава 10% от пенсионерите ще се гътнат хитро са го измислили !
    Социалната политика постоянно намалява живите пенсионери и контролира популацията им както ЕКО РАВНОВЕСИЕ следи за бездомните кучета!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#5] от "d3si":

    Не, не е правилно! Някой, който не е внасял навремето отчисления за пенсия или е внесъл много малко, да вземе сега по-голяма надбавка от този, който е изкарвал повече за хазната. Стига с това сиромахомилство!



    'Let light surround you' Dream Theater
  17. 17 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1617 Неутрално

    До коментар [#10] от "ostin22":

    Ти ще видиш колко плащания ще оставят за следващото правителство, ако разберат че няма да спечелят изборите?!

  18. 18 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 1732 Весело

    До коментар [#12] от "dobrich":

    Ее сега...знаеш ли колко озеленители и общински пъдари назначи за по 3-6 месеца Тотю??...Не мо'е да му се не признае "изкореняването на младежката безработица"..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  19. 19 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Весело

    Те на това електората на Доган ефенди му дума гьонсуратлък.
    Първо го гласувайте в Министерски съвет па после го вкарайте в комисията в Народното събрание да се гласува и чак когато е подпечатено с Държавният печат и обнародвано в Държавен вестник тогава е истина а на всичко отгоре датата е перфектна дето сте избрали досущ като целокупното ГЕРБаво правителство.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  20. 20 Профил на d3si
    d3si
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#16] от "ariel28":

    Ти може би не си запознат/а (личи си, че не си) обаче пенсионерите, които в момента са на ръба на оцеляването, най-чинно в продължение на 30-40 години са си внасяли до последната стотинка за осигуряване, защото са нямали друга опция, държавата им е удържала директно от заплатите. А тези, които сега взимат по 700 лв. пенсии са предимно бивши партийни минжитурки или военни, миньори и още 1-2 пенсии. А по отношение на "сиромахомилство" надявам се никога, ама никога да не изпадаш в положение да живееш с по 130 лв. на месец при сегашните цени и условия на живот. А може би пък трябва, за да видиш, какво е сиромахомилство..

  21. 21 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2993 Неутрално

    [quote#16:"ariel28"]Не, не е правилно! Някой, който не е внасял навремето отчисления за пенсия или е внесъл много малко, да вземе сега по-голяма надбавка от този, който е изкарвал повече за хазната. Стига с това сиромахомилство! [/quote]
    Принционо не може точно да се изчисли !

    Ако примерни дято ти е работил като вол и е построил завод който бившо или настояще правителство е продало за 1$ заслужава малка пенсия !

    А топ чиновника който е бил в агенцията по приватизация веднъж е взимал хубави заплати за това ,че е взел 1$ взел за държавата взел си е подмасата комисионните от чуждите инвеститори и на всичкото отгоре се е пенсионирал с почести и голяма пенсия !?




    Libertarianism is just anarchy for rich people
  22. 22 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    До коментар [#17] от "dobrich":

    Аз затова предлагам да се правят избори когато изтича една бюджетна година и новото правителство да правят следващият бюджет...а не ама ние..ама те...прехвърляне на топката...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  23. 23 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1987 Любопитно

    [quote#5:"d3si"]Де факто увеличението на пенсията от 130 лв. с 10% са някакви нищожни 13 лв. а този който взима 700 лв. ще се облажи значително повече. [/quote]
    За теб няма ли значение каква осигурителна вноска си правил през годините?
    Какъв е смисълът да внасям повече,след като след ....брой години ще се изравня по пенсия с по-малко внасящи?

  24. 24 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1617 Гневно

    До коментар [#16] от "ariel28":

    "Стига с това сиромахомилство!"...Като стига, защо не направихте персонални пенсионните вноски?!

  25. 25 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2172 Неутрално

    До коментар [#5] от "d3si":Първо - пенсии по 120 лева няма. Минималната е 145. Второ - минималните пенсии са дадени за бог да прости на хора , които са правили нищожни вноски през живота си. Не стига дето работещите носят пенсионерите , ами искате и нормалните пенсии да носят минималните.

  26. 26 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#2] от "xmm":Тук е уловката, я. После как ще накарат хората да се осигуряват за високи пенсии? И ще плачат, че НОИ бил в дефицит!
    Кражба на пенсиите над 700 лв., ощетяване на високите пенсии, кражба на личните партиди, кражба на допълнителното пенсионно осигуряване и небивал популизъм. Това е политиката на ГЕРБ!

    apoloniy
  27. 27 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#20:"d3si"]А може би пък трябва, за да видиш, какво е сиромахомилство..[/quote]
    Ама как се повтаря историята, а? Сиромахомислтвото..началото на 20 век..като по същото време Европа е възхитена от икономическата стабилност в България! Сега пак ни хвалят..и пак сме бедни..докога , бре, джанъм..?

  28. 28 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#24] от "dobrich":

    Аз ли? Хахахаха

    'Let light surround you' Dream Theater
  29. 29 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#14:"khaleesi"]Хората от Враца котка не си взимат[/quote]
    Не е вярно - врачанките са най-напетите моми в Българско..че и српско биля..недей обижда..

  30. 30 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#23] от "xmm":

    +++++++++++

    'Let light surround you' Dream Theater
  31. 31 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#5] от "d3si":Ами тези с ниските пенсии да бяха внасяли големите вноски, а не да изчакват да им ги внася някой друг!
    Да си чувал баснята за щуреца и мравката?

    apoloniy
  32. 32 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1617 Гневно

    До коментар [#25] от "ahasver":

    А защо се дават пенсии и на хора, които нямат нито един ден трудов стаж?! С 20-30 лв. е по малка социалната пенсия от минималната!?!

  33. 33 Профил на d3si
    d3si
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#23] от "xmm":

    Абе вие явно или си те малоумни или не схващате идеята. Пенсионерите в момента, които живеят с минимални пенсии са внасяли доста повече, многократно повече от това, което получават и което трябва да получават. Само, че пенсионните фондове бяха изядени от сини, червени и каквито се сетите - парите им бяха изхарчени за лични цели, така да се каже. Никой не ти говори за сега, а говорим за това, че това са хора, които са работили десетки години, внасяли са сумай ти пари в хазната и накрая не получават едно голямо нищо. Е това е проблема. А хората с големите пенсии не са внасяли кой знае колко повече.

  34. 34 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2172 Неутрално

    До коментар [#16] от "ariel28":Когато се пенсионирах , пенсията ми беше близка до максималната. След ред повишения с предимство за минималните, сега е равна на средната.

  35. 35 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#25] от "ahasver":

    Точно!!! Като жената на Калата например, на която той, моля ви се, не позжолявал цял живот и един ден да работи и да му слугува, а сега се жалва, че й била малка пенсията!

    'Let light surround you' Dream Theater
  36. 36 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    [quote#12:"dobrich"]"развитието на програмите за младежка безработица" - Каква програма, бе Тотьо!? 40 000 пенсионери, главно зелени чорапи, работят на държавни служби?![/quote]По нова година на площадката изхвърлиха хората в работоспособна възраст и оставиха предимно пенсионери назначени на по 4 4аса, а работят по 8 и 12 ... има някаква далаверка и по-младите се оказаха "неконкурентоспособни"... Това е капка в морето. Работни места поголовно липсват. Това е проблема ...и кой ще плаща пенсиите като убиха малкия бизнес.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  37. 37 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    До коментар [#16] от "ariel28":

    Най-големи пенсии взимат в момента търтеите от държавните службички, драга.. И да им ги увеличаваме ПАК на тях със 80 лева, а на останалите само с 10 лева е леко казано ПРОСТАШКО!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  38. 38 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#34] от "ahasver":

    Същото с баща ми, затова знам за какво говоря.

    'Let light surround you' Dream Theater
  39. 39 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    маиките с деца имат нижда от помощи но децата са непьлнолетни и не гласуват за сулио и пулио

  40. 40 Профил на d3si
    d3si
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#31] от "Apolon ot Tiana":

    Преди 89-та година е нямало "самоосигуряване" държавата си е дърпала директно осигуровките от заплатите - 20%. Първо е нямало къде да доплащаш за самоосигуряване, второ никой е нямало да ти позволи.

  41. 41 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1391 Разстроено

    [quote#10:"ostin22"]Извод - на мрънкането на политици не вярвайте![/quote]
    Да разбирам ли, че намеквате за духовна връзка между БСП и ГЕРБ? Няма такъво нещо..тц..да предупредя всички, които се съмняват в това! Не е вярно! Ние от ГЕРБ не сми комунисти! И никога няма да бъдем!

  42. 42 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#37] от "ostin22":

    Драги, така е, но под тази максимална пенсия има други по 300-400 лева на напълно заслужили хора, които в момента са ощетени .

    'Let light surround you' Dream Theater
  43. 43 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#36:"bay Tan"] Работни места поголовно липсват. Това е проблема ...и кой ще плаща пенсиите като убиха малкия бизнес.[/quote]
    Гласувай за ГЕРБ, за да усетиш плодовете на новата програма за повдигане на жисненото равнище на народа до европейското в ускорени темпове! Времето е наше!

  44. 44 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#16] от "ariel28":

    Изобщо не сте права! Майка ми е с под 200 лева пенсия, а работеше поне по 12 часа на ден по Татово време. Нейният директор и партиен секретар, дето не знаеха де е предприятието и ходеха само по оперативки / разбирай запои/ и командировки и висяха по Софията са с тройно по-високи пенсии. Защо? И сега пак на тях да им се дигат пенсиите с по 70 лева, а на обикновените с по 20 лева. много справедливо, няма що. Правилно е да се увеличат на всички с определена сума, или за по големите пенсии тази сума да намалява, за да се достигне някакво справедливо съотношение. За тези дето не са работили и не са се осигурявали е справедливо да не им се увеличават пенсиите. Стига социалност!

  45. 45 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Нещо се обърках, да не би тройната да е вече на власт? Защото ББ ясно каза, само те, лошите, вдигали пенсиите предизборно.
    Ама май са си от едно котило и са вързани на едни и същи ясли.

  46. 46 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2172 Неутрално

    До коментар [#31] от "Apolon ot Tiana":Аполоне , веднаж едно бабе ми се оплака ,че не вдигат максималните пенсии. Аз я загледах зачудено па я запитах какво е работила та гони максималната . А тя ми отговори :" Старшина от разузнаването !" Прави си изводи кой взема най-високите.

  47. 47 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    До коментар [#38] от "ariel28":

    Причината за това е заради сгрешена методология именно на тези които изчисляват пенсиите... Познавам лично двама пенсионери от пенсионното/службата за изчисляване на пенсиите/ - и двамата са с изчислени пенсии над 1000 лева и само чакат да падне тавана.. А пък колко мизерии са причинили на останалите пенсионери ти е малка фантазията...Сега разбираш ли ме?

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  48. 48 Профил на selianin
    selianin
    Рейтинг: 650 Весело

    До коментар [#6] от "Karla GOP Hanneman":

    "Ууууу , долу! "

    Карла ,ние обикновените ,поскачаме
    от радост (за първоаприлската шега
    от 290 на 310лв.),
    'а ВИЕ ? ? ?

    ...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTIN
  49. 49 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#44] от "razlichen123":
    Стига (криворазбрана) социалност - съгласна съм, и Вашият коментар си противоречи с този Ваш краен призив

    Господине, пенсията зависи от заплатата. Точка. За това, че по комунизма нещата бяха крайно несправедливи, сори, сега със задна дата няма как да променим онези заплати.


    'Let light surround you' Dream Theater
  50. 50 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#34] от "ahasver":Това е в резултат на политиката на популизъм на всички правителства след 1990 г., което е в ущърб на тези с по-голям принос за обществения продукт.

    apoloniy
  51. 51 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#47] от "ostin22":

    Сърдете се на комунистите, сега как да знаем персонално на кого колко да се дава?

    'Let light surround you' Dream Theater
  52. 52 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1241 Весело

    До коментар [#29] от "leon12":

    Ей, Я вазе с Каролев не моо да ви разбера? И он не е тоя къде се представя за него. И ти не си за ГЕРБ. Къде е удоволствието от писанието?

  53. 53 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1617 Весело

    До коментар [#41] от "leon12":

    "Ние от ГЕРБ не сми комунисти!" - Вие от ГерП стИ комунисти! От втория ешалон.....По делата им ще ги познаете!!!!

  54. 54 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5000 Разстроено

    При нормална и действаща пенсионно-осигурителна система,работа на манистрите ли е да свалят или повишават пенсиите ????

    Това,което сега се вдига по милостта на Бащицата и министрите,не са пенсии,а правителствени плащания от държавния бюджет.
    Точно такива,каквито са подобните плащания в подобни държави,като Северна Корея,Куба и Беларус...

  55. 55 Профил на selianin
    selianin
    Рейтинг: 650 Гневно

    До коментар [#43] от "leon12":

    "Гласувай за ГЕРБ "

    Гласувай ,за когото и да е.ЦРУ си знае.
    А бюлетините в "дисаги " на мусор.
    (мусор-толкова струва, подадения глас на
    "матрала " )

    ...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTIN
  56. 56 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#44:"razlichen123"]дето не знаеха де е предприятието и ходеха само по оперативки / разбирай запои/ и командировки и висяха по Софията са с тройно по-високи пенсии. Защо? [/quote]
    Мхмхм....знаеш много добре защо - защото от работа можеш само да се "изгърбиш"! Тарикатите не работят. Те само броят бюлетините. За да им е лесен животът... За съжаление на всички останали, които са запазили у себе си усещането за справедливост. Което не им върши много работа - най-много да им вдигне "кръвното"))))) Аз затова викам, че е измислена бирата! Да им теглим на всички по една и да си я караме, както си знаем! Наздраве за ония допълнителни 7-800 лева, дето никой не знае как ни идват в джоба, при деклариран минимален осигурителен праг, хахахаха.

  57. 57 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1617 Любопитно

    До коментар [#49] от "ariel28":

    "пенсията зависи от заплатата" - Не е верно! Защо съществува така наречената социална пенсия?! И възможно ли е да имаме 700 000 души с инвалидни пенсии????? Кой да ги оправи тези недоразумения?!

  58. 58 Профил на d3si
    d3si
    Рейтинг: 538 Весело

    До коментар [#49] от "ariel28":

    Ти явно.. наистина си много тъпа и коравосърдечна Тц, тц... а между другото всичко може да се промени, ама заради такива като тебе не стават нещата. Освен това преди да пишеш нещо се информирай по темата.

  59. 59 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 1732 Неутрално

    До коментар [#51] от "ariel28":

    Персоналното ще става от пенсионните фондове занапред...а НОИ трябва просто да уравновеси нещата/батака/ сега - друг начин няма! И да обвинявам византийците, турците, комунистите... смисъл НУЛА! Живеем днес и утре, а не вчера!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  60. 60 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#54] от "Hawaii":

    Въпросът е, че нашите пенсионери са работили по комунизма, когато нямаше пенсионен фонд (беше изпапан, а той е бил изключително богат преди 9-и). Затова последиците ще се теглят, за съжаление, докато и последният пенсионер, заработвал тогава, си отиде...

    'Let light surround you' Dream Theater
  61. 61 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2172 Неутрално

    Абе вие никога ли няма да разберете ,че в България комунисти никога не е имало - нито преди ,нито след 1989 година . ! Има една крадлива шайка , която си сменя боята ,така както и е изгодно.
    Мой колега , завърши малко след мен и остана на работа в университета , а аз отидох да паса по горите. Стана партиен секретар и на 40 години професор. През 1992 година вече беше лют седесар. После като дойде Жан Виденов на власт не можа да вземе новия завой , получи инфаркт и дядо Боже си го прибра. !

  62. 62 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    До коментар [#45] от "focusnik":

    Бойко Борисов нико се не оплаквал, че са раздале на ората повече пари, а са сръдеше, че ги плаща той, а ония не са ги изкарале и бехар опоскале бюджета. А тези пенсии пак той ще си ги плаща през вторият мандат. Така че не е същото.

  63. 63 Профил на khaleesi
    khaleesi
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#60] от "ariel28":

    Защо смяташ, че към момента пенсионният фонд съществува реално? Той съществува само на книга.

  64. 64 Профил на Калина Лазарова
    Калина Лазарова
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ха и какво значи "средно с 10%"? Пак някои ще ядат свинско, а други зеле и накрая ще отчетат, че средно всички са яли свинско със зеле. Справедливостта е последната грижа на българската пенсионна система.

    http://kalinalazarova.wordpress.com/
  65. 65 Профил на selianin
    selianin
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#44] от "razlichen123":

    " а работеше поне по 12 часа на ден "

    Работила е , построли (онова поколение)
    ТЕЦове , АЕЦ , .. сега са не нужни и ги подариха
    на американците.

    ...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTIN
  66. 66 Профил на khaleesi
    khaleesi
    Рейтинг: 542 Неутрално

    736 000 пенсионери в България получават минимална пенсия от 145 лева. 10% дори не може да компенсира увеличението на стоки и услуги за последните години, което е средно около 35%.

  67. 67 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    [quote#53:"dobrich"]По делата им ще ги познаете!!!![/quote]
    Айде да видиме:
    - построихме ли магистралите? Построихме ги..малко само дет остана там..колкото да не е без хич.
    - спортната зала стана ли? Стана.
    - децки градини над 100-200 бройки построихме ли? Построихме.
    - европари в "пъти" повече от комунетата усвоихми ли? Усвоихми.
    Дигнахме ли пенсиите? Дигнахме.
    - ценити дигнахме ли? Дигнахми, щото от ЕС така наредиха.
    ...Еее, ко искате повече?

  68. 68 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#57] от "dobrich":

    Аз говоря по принцип, господине. Социалната пенсия също зависи от заплатата. От минималната.

    'Let light surround you' Dream Theater
  69. 69 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1617 Весело

    До коментар [#67] от "leon12":

    "Усвоихми"....Знам че "УсвоихТи" Не си ли наплю устата от хвалби? .

  70. 70 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1391 Разстроено

    [quote#52:"Wrornoxmaniak"]И ти не си за ГЕРБ. [/quote]
    Баси клеветника дет си станал..тц..тц..опорочи светлия ми образ! Как можа да ти мине подобна грозна мисъл? Шта кажа аз на бат Бойко, после дан ми викаш ела ми помогни..няма да дода..тъй да знаиш!

  71. 71 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#59] от "ostin22":

    С "уравновесяване на батака" уравниловка ли имате предвид?
    А за този батак са виновни комунистите, така че не ми излизайте с номера "да затворим страницата".

    'Let light surround you' Dream Theater
  72. 72 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    До коментар [#2] от "xmm": Иска ти се ,
    но по добре е сумата на увеличените пари да е еднаква .
    Инфлацията ( тъй като всички се позовават на нея ) е еднаква и за пенсионера със 700 лв. и за тоя със 150 лв.

    Натиск, постоянство и търпение.
  73. 73 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#63] от "khaleesi":

    Коментарът ми беше за ТОГАВА.

    'Let light surround you' Dream Theater
  74. 74 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1617 Гневно

    До коментар [#68] от "ariel28":

    Пенсия трябва да се дава на хора коти имат ТРУДОВ стаж! Тези които нямат могат да получават социална помощ ако имат нужда, но НЕ пенсия!!!!

  75. 75 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1391 Разстроено

    До коментар [#69] от "dobrich":
    Сега..ако за две-три дребни неволни грешчици смятати да оприличавати ГЕРБ като партия от неграмотници..мноо са извинявам! Не вървити!

  76. 76 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1393 Гневно

    Борисов пазарува пенсионери!
    Целите ги купва на едро, с нашите пари.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  77. 77 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#54] от "Hawaii":

    При нормална пенсионно-осигурителна система се събира борда на НОИ и решават с колко да се дигне. Но нашата не е нормална защото не е на самоиздръжка. От осигурителни вноски се събира по-малко от половината сума за пенсиите на настоящите пенсионери, защото съотношението работещи : пенсионери е горе-долу 1 : 1. А това означава, че вноските които трябва да се смъкват от гърба на работещите трябва да са равни на пенсиите. Или ако средната пенсия е 300 лв. то тези 300 лв. трябва да ги смъкваме от един работещ, заради съотношението 1 : 1. Очевидно е, че това е невъзможно, така, че от работещия смъкваме 150 лв., а останалите 150 лв. идват от други данъци - ДДС и т. н.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  78. 78 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#74] от "dobrich":

    Именно!

    'Let light surround you' Dream Theater
  79. 79 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5000 Любопитно

    [quote#60:"ariel28"]Въпросът е, че нашите пенсионери са работили по комунизма, когато нямаше пенсионен фонд[/quote]
    Така елно нали мантрата беше.че сегашните работещи плащат пенсиите на сегашните пенсионери
    Това за което говориш са лични пенсионни партиди
    Това никога няма да се приеме тук в Бъ.гария
    Приемат ли го ще лъсне цялата виртуалност на кухата пенсионна пирамида

  80. 80 Профил на kras 059
    kras 059
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Ама и Тотю все тъжно гледа, сякаш ще намаля пенсии, а не че ще ги повишава. Един път не съм го видял усмихнат. Имам чувството, че е най-нещастния министър в това правителство.

  81. 81 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1617 Гневно

    До коментар [#78] от "ariel28":

    Именно, но не е така?

  82. 82 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    ниама никаква солидарност в пенсионно осигурителната система сегашните работещи да плащат а следващите поколениа ще плащат на сега работещите
    следващи поколениа просто ниама да има с какво да изкарват пари за да има доходи за тиах и за пенсиите на сега работещите

  83. 83 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#76] от "Десен":

    Същото направи и Станишев през 2009 г. Достатъчно дълго се задържаха пенсиите, но вдигането им няколко месеца преди изборите е очевиден предизборен ход. Но дали ще даде очаквания ефект? На Станишко не помогна много...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  84. 84 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#80] от "kras 059":

    Тотю не се усмихва защото има развалени зъби...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  85. 85 Профил на al20
    al20
    Рейтинг: 5 Неутрално

    На всички трябва да е ясно, че пенсиите не са социални помощи. Формирането им е на базата на месечните вноски в НОИ, които се превеждат по времето на целият ни трудов стаж. Тези, които искат всички да получават еднакви пенсии, трябва да искат и всички заплати да са еднакви, от на пилота на Airbus A380 до портиера в музея и от миньора до дребния чиновник.

  86. 86 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#79] от "Hawaii":

    Това е един от начините да противопоставят хората едни на други, дори и с цената да се насажда омраза от децата към техните родители. Лесно се управляват разединени от омраза хора!

    А преди 9-и най-кадърните икономисти са управлявали пенсионните фондове и са влагали по най-добрия и отговорен начин поверените им пари: в имоти и т. н. Комунистите ги изпапаха за отрицателно време.

    'Let light surround you' Dream Theater
  87. 87 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1241 Весело

    До коментар [#76] от "Десен":

    Ти требва да се радваш, че Костов сега като излезне догодина в пенсия ще взема повече пари.

  88. 88 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#81] от "dobrich":
    "Именно" означава, че се съгласих с последния Ви коментар.

    'Let light surround you' Dream Theater
  89. 89 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    До коментар [#83] от "geo_19":

    Дъртите нямат историческа памет и който им вдигне подаянията - него избират. Българските пенсионери са социалната група която истински деградира обществото.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  90. 90 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#85] от "al20":

    ++++++++++++++

    'Let light surround you' Dream Theater
  91. 91 Профил на Иван Кавръков
    Иван Кавръков
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Не е редно увеличението на пенсиите да се ограничава от 10%. При всички положения то трябва да се съпостави с факта на липса от индексация 3 години ,от процената на ифлация и други фактори ,които касаят цени ,горива и т.н. Има достатъчно хора,които им е ясно за какво става дума. Ако стане по правилата и се обясни открито как се смята този процент -добре. Ако не стане(което е повече от сигурно),значи е предизборни игри ...Мисля ,че опонентите на герб трябва точно това да на правят и да изнесат истината за реалното състояние на икономиката ,финансите. Всички те трябва да натиснат правителството както за по-висока минимална заплата ,така и за пенсии. Всичко това може са постигне с ясна схема на изчисляване на пенсиите и заплатите , с организация и протести. Точно сега преди изборите трябва да се притисне МНОГО здраво ...на жълтите павета !
    Който иска му се ДАВА!
    Който мълчи му се ВЗЕМА!

    inkata22
  92. 92 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    [quote#43:"leon12"]Гласувай за ГЕРБ, за да усетиш плодовете [/quote]Едно принудително затворено магазинче и освен него загубата на едно работно място в семейството ... са достатъчно силно и незабравимо усещане за ГЕРБ и плодовете му... ... дано има гъби по изборите ...

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  93. 93 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    [quote#72:"do"] по добре е сумата на увеличените пари да е еднаква . [/quote]
    Не се ли разминахме с комунизма?!
    Остави майтапа настрана - внасяйки определена по МОД осигурителна вноска,разчиташ на равностойна пенсия.Ако така по равно се раздават парите в НОИ как мислиш да останат и за теб?А за тези вноски се бъркаш и ти,и работодателя.
    Аз лично мисля,че мога по-добре да управлявам парите си за бъдещето,но....задължително трябва да поддържам НОИ.

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  95. 95 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 1732 Любопитно

    До коментар [#71] от "ariel28":

    Драга моя - случвало ли ти се е да четеш книга?? Ако да - как минаваш на следващата страница?? Дали пък не затваряш предишната? Или просто си седиш на една страница и никога не прочиташ книгата... И още нещо - след като имаш виновни...имаш ли разрешение? Или те удолетворява само да имаш кой да псуваш/с извинение/...А знаеш ли, че понякога е по-добре да построиш нещо отначало вместо да кърпиш постоянно...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  96. 96 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#49] от "ariel28":

    -------------------"Стига (криворазбрана) социалност - съгласна съм, и Вашият коментар си противоречи с този Ваш краен призив

    Господине, пенсията зависи от заплатата. Точка. За това, че по комунизма нещата бяха крайно несправедливи, сори, сега със задна дата няма как да променим онези заплати."________________

    Може би не съм се изразил правилно, или вие не сте разбрали. Стига социалност за тези, които никога не са работили и не са внасяли в бюджета.
    А за тези преди промените имате странни разбирания. Дайте да ги избием и да решим въпроса! А?
    А замисляли ли сте се, че ако ги е нямало и вас нямаше да ви има? И че някой от тях са с над 40 години трудов стаж а са с 160 лева пенсии, защото тогава нещата се определяха по други правила, а изкараните от тя пари бяха майсторски окрадени, а крадците ненаказани?


  97. 97 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    [quote#23:"xmm"]Какъв е смисълът да внасям повече,след като след ....брой години ще се изравня по пенсия с по-малко внасящи?[/quote]
    Смисъла е да знаеш къде да ги внасяш - ако разчиташ на ДОИ си или невероятен оптимист, или носиш зелени чорапи !

    Натиск, постоянство и търпение.
  98. 98 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#95] от "ostin22":

    Аз не псувам, господине. И мисля, че с достатъчно коментари по темата обясних позицията си.
    За книгата и кърпенето... оценявам метафорите Ви, но реалността е, че миналото определя настоящето.

    'Let light surround you' Dream Theater
  99. 99 Профил на leon12
    leon12
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#80:"kras 059"]Един път не съм го видял усмихнат. Имам чувството, че е най-нещастния министър в това правителство.[/quote]
    Щото е серьозен и работлив човек! Сън не спи, за да реши проблемите на работническата класа! Хвала на подобни герои на нашето трудно време! България трябва да отдаде признание на новите си апостоли, които на всичкото отгоре са и безкрайно скромни..съдейки по унилите им физиономии с увесени носове..като на този Тотю, пък и който и да вземеш от това правителство, съставено от отговорни хора!

  100. 100 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#96] от "razlichen123":

    "А за тези преди промените имате странни разбирания. Дайте да ги избием и да решим въпроса! А?"

    Как стигнахте до този извод? Казвам само, че не е редно да се повишават пенсиите "на калпак". За несправедливите заплати на днешните пенсионери се сърдете на комунистите преди 1989.

    'Let light surround you' Dream Theater




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах