Регистрация
11 мар 2013, 19:10

Дянков: Олигарси, с милиони задължения, имат интерес да падне валутният борд

От Дневник
Това заяви финансовият министър в оставка Симеон Дянков, който присъства на подписването на инструкция за прилагането на закона за конфискация. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

97 коментара
 
Преглед на профил

The Shadow

Рейтинг: 2082 Неутрално
  • 1
  • 19:13
  • 11 мар, 2013

Както обикновено е прав.

“In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel

Оценка
-55 +207
 
Преглед на профил

42

Рейтинг: 956 Неутрално
  • 2
  • 19:16
  • 11 мар, 2013

Мда ,голяма борба хвърли това правителство, изгреба резера, взе нови заеми и не уволни нито един милиционер, военен или чиновник. За 23 години България намаля с 2 млн души, но милиционерите и чиновниците в нея непрекъснато се увеличават.

Оценка
-67 +150
 
Преглед на профил

Gaetano Scirea

Рейтинг: 3906 Неутрално
  • 3
  • 19:16
  • 11 мар, 2013

Да ги бяхте преборили тези нечестни олигарси бе деева...

Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)

Оценка
-18 +178
 
Преглед на профил

Танас

Рейтинг: 8411 Весело
  • 4
  • 19:18
  • 11 мар, 2013

Кажи им имената.
Нали щяхте да отваряте досиетата на кредитните милионери и нещо май запецна.

<< Морето само живите обича, а мъртвите изхвърля на брега.>> / Хр. Фотев /

Оценка
-5 +205
 
Анонимен потребител

****

  • 5
  • 19:19
  • 11 мар, 2013

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

 
Преглед на профил

dobrich

Рейтинг: 5053 Весело
  • 6
  • 19:19
  • 11 мар, 2013

..."през последните четири години правителството "ден за ден се е борило да не се допусне фалит на държавата"......хехехехехе.....Борбаааа, борбааа, безмилостно жестока, ката ден и ката час....

Оценка
-20 +54
 
Преглед на профил

Нефертити

Рейтинг: 17890 Неутрално
  • 7
  • 19:19
  • 11 мар, 2013

Ами това вече е доста лошо .... Само това ни липсва ...

Оценка
-8 +68
 
Преглед на профил

Norman Granz

Рейтинг: 3330 Неутрално
  • 8
  • 19:20
  • 11 мар, 2013

Валутният борд НЕ БИВА да пада. Проклето да е това правителство, което под натиск на мутри го свали. Без валутен борд ни чака 1996 г. - дъното.

Communists and socialists are the most shameless people in the world. Baroness Margaret Thatcher

Оценка
-13 +180
 
Преглед на профил

Танас

Рейтинг: 8411 Любопитно
  • 9
  • 19:21
  • 11 мар, 2013

Мда ,голяма борба хвърли това правителство, изгреба резера, взе нови заеми и не уволни нито един милиционер, военен или чиновник. - цитат на коментар #2 от “42”


Не е верно е сега в новините по БТВ казаха, че 12,4% са се увеличили пенсионираните милиционери а с 1,2 % са намалели инвалидните пенсии. :-О

<< Морето само живите обича, а мъртвите изхвърля на брега.>> / Хр. Фотев /

Оценка
-5 +41
 
Преглед на профил

Karla Hanneman

Рейтинг: 3850 Неутрално
  • 10
  • 19:21
  • 11 мар, 2013

Въобще не се съмнявам , че е прав , ама понеже е Дянков - уууууууууууу , долу!!!

Up The Shut Fuck You Must! Master Yoda.

Оценка
-57 +48
 
Преглед на профил

Иван Петров

Рейтинг: 738 Неутрално
  • 11
  • 19:21
  • 11 мар, 2013

42 е прав, най-голямата беда на държавата са чорбарите и циганите.
Не произвеждат, а само потребяват.
И крадат!

Оценка
-13 +79
 
Преглед на профил

etty1

Рейтинг: 3687 Любопитно
  • 12
  • 19:24
  • 11 мар, 2013

Звучи правдоподобно, но стойността на тази информация, в която има само намеци и години без никакви имена, е малко спорна.

“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Stephen Hawking

Оценка
-9 +60
 
Преглед на профил

eurogi

Рейтинг: 1464 Неутрално
  • 13
  • 19:24
  • 11 мар, 2013

"По думите му през последните четири години правителството "ден за ден се е борило да не се допусне фалит на държавата"- едно си баба знае,едно си бае....

Оценка
-21 +31
 
Преглед на профил

Храбър

Рейтинг: 6176 Неутрално
  • 14
  • 19:25
  • 11 мар, 2013

Разни мултиплексове и подобни ряпа да ядат. Голямата премиера на гангстерския екшън филм "Кой кого ще натопи повече" току що започна.
След изявленията на Станишев, Манолова и подобни следва контраудар от Дянков и Добрев. В последствие филмът се развива с все по-завладяващи и вледеняващи разкрития, водевили, инсценировки и преигравания...
Запасил съм се с пуканки, бира и закуски за три месеца напред, че знае ли човек.

"Мое дълбоко вярване е, че сътрудничеството е ключово за иновациите" Стив Джобс

Оценка
-10 +40
 
Преглед на профил

Gaetano Scirea

Рейтинг: 3906 Неутрално
  • 15
  • 19:26
  • 11 мар, 2013

До коментар [#8] от "Norman Granz":

Като захапате някакви мантри и само това повтаряте за да плашите гаргите...Какво общо имат мутрите и Борда? Валутният борд е нещо дискусионно(има привърженици и противници), докато мутрите просто не би трябвало да съществуват. И с Борд и без него!

Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)

Оценка
-21 +47
 
Преглед на профил

dobrich

Рейтинг: 5053 Весело
  • 16
  • 19:26
  • 11 мар, 2013

"инструкция за прилагането на закона за конфискация" - ДуБрутрУ! От тука нататък, до края на седмицата ША конфискуват!?


Оценка
-8 +17
 
Преглед на профил

Ф.Нинов

Рейтинг: 2513 Неутрално
  • 17
  • 19:28
  • 11 мар, 2013

Абе, такова изказване звучи доста страшичко... в друга страна би предизвикало лека паника и обръщане на местна валута в чужда... самият факт, че допускат бутане на борда, означава че могат и да го сторят наистина...

Оценка
-7 +70
 
Преглед на профил

smokingpipe

Рейтинг: 1241 Неутрално
  • 18
  • 19:29
  • 11 мар, 2013

" Олигарсите не са се променили оттогава, те са същите хора и имат същите интереси. Междувременно са натрупали заеми преди кризата, и сега кризата и тях ги е заварила неподготвени "

Това е .

Другото е за червенокутьовците .

Оценка
-6 +55
 
Преглед на профил

hodounski

Рейтинг: 6844 Весело
  • 19
  • 19:29
  • 11 мар, 2013

Щом Дянков не успя да катурне борда ,значи ще оцелее

Оценка
-43 +33
 
Преглед на профил

waterfall

Рейтинг: 1293 Неутрално
  • 20
  • 19:30
  • 11 мар, 2013

До коментар [#8] от "Norman Granz":


валутният борд беше въведен по идея на Жан Виденов. Всички бяха против него,включително Костов.

Оценка
-48 +30
 
Преглед на профил

hodounski

Рейтинг: 6844 Любопитно
  • 21
  • 19:30
  • 11 мар, 2013

До коментар [#17] от "Ф.Нинов":

Може би това е идеята-след нас потоп

Оценка
-9 +18
 
Преглед на профил

Храбър

Рейтинг: 6176 Неутрално
  • 22
  • 19:30
  • 11 мар, 2013

Какво общо имат мутрите и Борда? - цитат на коментар #15 от “Gaetano Scirea”

Ами разни тъпи червени олигарси са я загазили яко покрай кризата и дължат майка си и баща си на банките. Единствения начин да се измъкнат е да махнат борда и да предизвикат голяма инфлация както през 1996-та.

"Мое дълбоко вярване е, че сътрудничеството е ключово за иновациите" Стив Джобс

Оценка
-6 +84
 
Преглед на профил

xalikarans

Рейтинг: 12589 Неутрално
  • 23
  • 19:31
  • 11 мар, 2013

На вал.борд Софиянски му знае цаката

Оценка
-10 +11
 
Преглед на профил

Norman Granz

Рейтинг: 3330 Неутрално
  • 24
  • 19:33
  • 11 мар, 2013

Какво общо имат мутрите и Борда? - цитат на коментар #15 от “Gaetano Scirea”


Какво общо имат мутрите и хиперинфлацията от средата на 90-те? Всичко общо, защото те я предизвикаха, за да връщат кредити в инфлационни левчета.

Не ни мислете за идиоти.

Communists and socialists are the most shameless people in the world. Baroness Margaret Thatcher

Оценка
-4 +78
 
Преглед на профил

Lady Zeppelin

Рейтинг: 9530 Неутрално
  • 25
  • 19:34
  • 11 мар, 2013

Дано бордът да не падне, тогава ще стане наистина страшно.

Vasa inania plurimum sonant.

Оценка
-5 +64
 
Преглед на профил

Ф.Нинов

Рейтинг: 2513 Неутрално
  • 26
  • 19:35
  • 11 мар, 2013

До коментар [#21] от "hodounski":

Аз за друго си мисля... когато стават важни негативни промени за широката публика... политиците се презастраховат предварително с фрази от рода "ама аз нали ви казах преди 2 дни/седмици/месеца" , защото не върви да дойде като гръм от ясно небе, понеже тогава става е опасно и за самите тях.

Оценка
-8 +21
 
Преглед на профил

Gaetano Scirea

Рейтинг: 3906 Неутрално
  • 27
  • 19:37
  • 11 мар, 2013

До коментар [#22] от "Храбър":

Браво, много внимателно си прочел статията...Ама хайде тези мутри, "тъпи червени олигарси" първо да бъдат разследвани и вкарани в затвора, ама не защото искат да бутат Борда, а защото така е редно и честно. И каквото е заграбено да бъде възстановено на хазната и за общото благо. Нещо против? А дискусията за Борда да бъде сложена на друга плоскост, чисто иконмическа и финансова. Всъщност мнението на Дянков е за Валутния борд е ясно впредвид работодателите му...Така че той е абсолютно заинтересована страна в случая!

Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)

Оценка
-8 +31
 
Преглед на профил

4i4e

Рейтинг: 1485 Неутрално
  • 28
  • 19:38
  • 11 мар, 2013

И ТОЯ МИНА В ОПОЗИЦИЯ НА САМИЯ СЕБЕ СИ,БАБА МУ ДЪРЖИ СЕДЕМСТОТИН МИЛИОНА В ОНАЯ БАНКА С МУСТАЦИТЕ,БАБА МУ ГО НАПРАВИ МИЛЯРДЕР ТИКВАТА,БЕЗСРАМНИК

Оценка
-16 +22
 
Преглед на профил

ikapitan

Рейтинг: 809 Неутрално
  • 29
  • 19:39
  • 11 мар, 2013

имена дянков, имена искаме

и къде спа 4 години докато беше вицепремиер

Оценка
-7 +48
 
Преглед на профил

Gaetano Scirea

Рейтинг: 3906 Неутрално
  • 30
  • 19:44
  • 11 мар, 2013

До коментар [#24] от "Norman Granz":

Ами защо след 1997 г. тези същите мутри не бяха разследвани?

Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)

Оценка
-7 +38
 
Преглед на профил

cobanmaala

Рейтинг: 2432 Разстроено
  • 31
  • 19:46
  • 11 мар, 2013

Мда ,голяма борба хвърли това правителство, изгреба резера, взе нови заеми и не уволни нито един милиционер, военен или чиновник. - цитат на коментар #2 от “42”
Не е верно е сега в новините по БТВ казаха, че 12,4% са се увеличили пенсионираните милиционери а с 1,2 % са намалели инвалидните пенсии. :-О - цитат на коментар #9 от “Танас”

Танасе ,не си прав. ПенЦонираните мил,ционери се увеличават щот са млади и здрави и не бързат да умиргат. А инвалидните пенЦии намалят, щот са им дали нота на дофтурите да ги намалят. И те намалят инвалидността на кандидат-пенЦионерите по инвалидност дотолкова ,че да не могат да вземат пенЦия. Брат ми е такъв пенсионер и когота му казали ,че % на инвалидност му е намалял ,той попитал: Да не бо кракът ми да е почнал да расте?/ Едната му става се е скапала и е по-къса от другата.

Свикване на парламента, приемане на закон за мажоритарни избори в 240 едномандатни избирателни района в два тура и нови избори. Другото е агония.

Оценка
-4 +18
 
Преглед на профил

cucing

Рейтинг: 2529 Неутрално
  • 32
  • 19:49
  • 11 мар, 2013

Ми що не си плащат сметките олигарсите бре хер Флик?!
Или, като не плащат - в панделата - А?
Нещо не ми се връзва - 3-4 години ги къткахте, дундуркахте, обгрижвахте същите тези олигарси, па сега - лелеееее чакат на гюме и точат зъби!

ура и да живей!!!

Оценка
-11 +28
 
Преглед на профил

koko65bg

Рейтинг: 827 Разстроено
  • 33
  • 19:50
  • 11 мар, 2013

Всички управляващи се оправдават с някакви лоши олигарси които правят магарски работи. Само, че никой не казва кои са. Може би защото точно тези олигарси ги финансират за да дойдат на власт

Оценка
-6 +33
 
Преглед на профил

Nikolay UK

Рейтинг: 2419 Неутрално
  • 34
  • 19:58
  • 11 мар, 2013

Ми що не си плащат сметките олигарсите бре хер Флик?!Или, като не плащат - в панделата -А?- цитат на коментар #32 от “пуц муц”

Предлагате, лично Дянков да ги вкара в "панделата"?

Оценка
-8 +19
 
Преглед на профил

cobanmaala

Рейтинг: 2432 Неутрално
  • 35
  • 19:59
  • 11 мар, 2013

До коментар [#8] от "Norman Granz":Прав си.Без борд ни чака 1996/7. Обаче сме се запътили със страшна сила натам. Хазната е празна. И тоя ,който опразни хазната, НЗОК, взе редица заеми ни съветва да не вземаме нови заеми, защото ще колабираме. Ами ние и без тях пак ще колабираме. Затова служебното правителство трбява да поиска помощ от ЕС, ако не искаме да се сринем. Това трябва ясно да се каже.Тоя вариант - с помощ от ЕС , като че ли всички "наши" политици са го загърбили? Защо? защото са политическите мекерета на олигарсите и сега само удължават безвластието, което ни води към пропастта. И всички ,даже и тоя наглец и Боко ,с идиотската си политика ,почват да реват в хор ,че друг е виновен ,а след протестите ,вече не партиите в парламента ,а народът е виновен за състоянието на икономиката. Да ,той е винове ,че много търпя. И ще е виновен ,че не постави само едно искане - мажоритарни избори в 240 едномандатни избирателни района в два тура и измитане на мутрополитиците от властта. Само тогава правителството ще си сдне на гъза, ще стегне полиция и НАН ,и ще спре контрабанда и точене на държавата. Сега какво? Сега всичко се отлага до след изборите ,когато ще се види ,че мутрополитиците и олигарсите са излъгали народи и отново протести. Ама веще се сме подминали ръба и не падане на валутния борд,а падане в пропастта. 1996/7 ще е нищо в сравнение с това, което ни очаква.

Свикване на парламента, приемане на закон за мажоритарни избори в 240 едномандатни избирателни района в два тура и нови избори. Другото е агония.

Оценка
-14 +23
 
Преглед на профил

alegria

Рейтинг: 424 Неутрално
  • 36
  • 20:01
  • 11 мар, 2013

Кажи им имената.
Нали щяхте да отваряте досиетата на кредитните милионери и нещо май запецна.- цитат на коментар #4 от “Танас”


Те от 1996 та до сега са си същите. И всички си ги пазят - от Костов та до цоко и тиквуня. Затова няма и няма и да има съдени. Всичко е актьорска игра до изборите - и после както си знаят - грабеж до безкрай....

Оценка
-10 +17
 
Преглед на профил

shmatko

Рейтинг: 386 Неутрално
  • 37
  • 20:02
  • 11 мар, 2013

До коментар [#4] от "Танас":
Викам с Прокопиев да почнем, като казахте имена.

Оценка
-12 +12
 
Преглед на профил

kr

Рейтинг: 2416 Неутрално
  • 38
  • 20:02
  • 11 мар, 2013

до последно верен на себе си - нагъл лъжец

Оценка
-15 +9
 
Преглед на профил

Мартин Akakka

Рейтинг: 1020 Любопитно
  • 39
  • 20:03
  • 11 мар, 2013

оо олигарси с милиони задължения ли ?! Не ставай смешен флик.Аз с заем от 10 палки нямам търпение да падне борда , а да не говорим хорицата които изплащат ипотечни заеми.

Оценка
-14 +11
 
Преглед на профил

cobanmaala

Рейтинг: 2432 Неутрално
  • 40
  • 20:08
  • 11 мар, 2013

До коментар [#17] от "Ф.Нинов":Нинов, тия от Гроб още с идването си почнаха да говорят за "разхлабване на борда". Та с културното "разхлабване на борда", не успяха, но затова пък подготвиха грубото му разхлабване- виж какво има като резерви и какви са вътрешните и задължения на страната.

Свикване на парламента, приемане на закон за мажоритарни избори в 240 едномандатни избирателни района в два тура и нови избори. Другото е агония.

Оценка
-9 +14
 
Преглед на профил

Мартин Akakka

Рейтинг: 1020 Неутрално
  • 41
  • 20:08
  • 11 мар, 2013

И като се замисля наистина е долен лъжец . Те банките да не са толкова прости че големи заеми да ги отпускат в лева . Всичко е в евро . Че ме заблуди този измамник .

Оценка
-13 +11
 
Преглед на профил

USSR

Рейтинг: 1631 Неутрално
  • 42
  • 20:09
  • 11 мар, 2013

Еми щом ви страх от борда толкова , то спокйно може да се направи валутен коридор от 1.50 -3.00 лева за тази година и пазара ще покаже реалната цена на лева и стига сте плашили гаргите с тази 1996или 1997 , тя не може да се повтои при правилна икономическа политика от училите по Оксфорд и МВА защото в онези години действително беше страшно щото пуснаха България без спирачки по наклона . Валутен коридор които се регулира от БНБ . И кредитните милионери като са взимали кредиити то в банките трябвало да са работили кадърни калри и с малки буквичи отдолу да пише ,че при изменение на валутната стоиност на лева то заема автоматически да се преизчисли в еврА .... И ТЕ БАНКИТЕ ЩЕ ПОСТРАД АКО НЕЩО НЕ СА ДОГЛЕДАЛИ ,А ТЕЗИ КРЕДИТНИ МИЛИОНЕРИ ИМАТ И АКТИВИ .... !Я ДАЙТЕ СЪВЕТ като да не се пипа лева , да не се взима заем а пАри нема -откъде да се вземат средства за соц попмощи , пенисии , детски .... Нарда ще излезне отново на улицата .... и тогова ще стане по страшно от 1996 щото това поколение са възпитавани от американските филми и шоуата към агресия .... .

КОЙ УПРАВЛЯВА СВЕТА ?

Оценка
-22 +12
 
Преглед на профил

kr

Рейтинг: 2416 Неутрално
  • 43
  • 20:12
  • 11 мар, 2013

всички заеми имат клауза за предпазване от преоценка на лева. Това, което прави Дянков е най-долнопробен популизъм
въобще Дянков да ми говори за "гърба на народа" - наглец и половина

Оценка
-18 +15
 
Преглед на профил

_dan_

Рейтинг: 1474 Любопитно
  • 44
  • 20:20
  • 11 мар, 2013

Когато си счупите ръката, ви слагат гипс (а вече и специални шини) който трябва да се махне след около 20 дни. Борда е нещо като шина и е крайно време да се махне, защото хората и държавата фалираха!

Оценка
-21 +4
 
Преглед на профил

kr

Рейтинг: 2416 Гневно
  • 45
  • 20:22
  • 11 мар, 2013

изпразни хазната, уби бизнеса, бетонира монополите, не посегна на олигарсите, а напротив
народа - гол и бос се пали и самоубива
и сега тръгнал да плаши с борда
марш оттука .... айде да не продължавам

Оценка
-10 +13
 
Преглед на профил

bgkurshum

Рейтинг: 1243 Неутрално
  • 46
  • 20:26
  • 11 мар, 2013

Ами защо след 1997 г. тези същите мутри не бяха разследвани?- цитат на коментар #30 от “Gaetano Scirea”


Ами защото се оказа, че тези, които подготвиха хиперинфлацията са заграбили и властта. И към милионите започнаха да си добавят фабрики, авиокомпании, банки на безценица. За награбеното тогава може да се съди по това, че един бивш премиер от след 1997 г.(който в началото на 90-те, тогава фин.министър, се хвалеше, че е архитекта на новата банкова система в България) подари на мутресата на последния ни премиер една цяла банка, която тя продаде малко по-късно за близо половин милиард. Колко трябва да си награбил, че да можеш да подариш банка?

Да изринем мутренската банда.

Оценка
-8 +19
 
Преглед на профил

coffee.bean

Рейтинг: 724 Неутрално
  • 47
  • 20:42
  • 11 мар, 2013

Най-големия олигарх с големи задължения е Божков и неговите фирми дължат огромни суми и на ОББ и на Булбанк и на много частни дружества, като на практика са ги завлекли с неплатени доставки.

Оценка
-2 +14
 
Анонимен потребител

****

  • 48
  • 20:48
  • 11 мар, 2013

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

 
Преглед на профил

cobanmaala

Рейтинг: 2432 Неутрално
  • 49
  • 20:49
  • 11 мар, 2013

Колко трябва да си награбил, че да можеш да подариш банка? - цитат на коментар #46 от “bgkurshum”

Той нея подари. Взеха му я. В мутренския свят е така. По-голямата мутра взема играчките на по-малката. Това ,че това са мутрополитици. Няма значение. А и двамата са само елементи от управляващата у нас клика. Тя подготви и извърши преврата 1989 година и след това разпредели хората си по кланове/ партии и след като прие 1990 година пропорционалната система за избор на народните представители си осигури система за "представителна демокрация" чрез назначаемите от "лидерите" "народни представители" и премиерска република, която канролира изкъсо. Затова , ако не си обърнал внимание, веднага щом се чуха призиви за мажоритарни избори, Боко хвърли оставка. Те, мажоритарните избори, заплашват на Боко , а цялата система , наложена ни 1990 година. Пропорционалните избори какво дават на управляващата ни клика? Дават им имидж да демократични управляващи. Дават ли на хората възможност да изборат? Не . Какво да избереш ,когато можеш да избираш само сред това, което те са ти спуснали.

Свикване на парламента, приемане на закон за мажоритарни избори в 240 едномандатни избирателни района в два тура и нови избори. Другото е агония.

Оценка
-6 +8
 
Преглед на профил

Скарамуш

Рейтинг: 2222 Неутрално
  • 50
  • 20:51
  • 11 мар, 2013

Нямам спестявания... Парите заминават за плащане на сметки, наем, ядене, пиене, излизане, разни други удоволствия. Ако падне валутния борд пак няма да имам нищо, но поне ще съм си поживял добре Шегата настрана, ако тръгнат слухове, че разни мастити личности теглят големи заеми в левове и аз почвам.

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

reakzioner

Рейтинг: 2136 Неутрално
  • 51
  • 20:55
  • 11 мар, 2013

Левът от години е изкуствено надценен. Въпрос на време е да се девалвира!

Оценка
-14 +8
 
Преглед на профил

Нощен злодей

Рейтинг: 853 Неутрално
  • 52
  • 20:57
  • 11 мар, 2013

Хайде! По живо, по здраво и тихичко се изнизвай, Джиджи...

Оценка
-4 +3
 
Преглед на профил

USSR

Рейтинг: 1631 Неутрално
  • 53
  • 20:57
  • 11 мар, 2013

Реалната цена на лева е към 5-6 лв за 1 евро , но това се пази в каса от " седем врати " !

КОЙ УПРАВЛЯВА СВЕТА ?

Оценка
-18 +3
 
Преглед на профил

cobanmaala

Рейтинг: 2432 Неутрално
  • 54
  • 21:00
  • 11 мар, 2013

Кажи им имената.
Нали щяхте да отваряте досиетата на кредитните милионери и нещо май запецна.- цитат на коментар #4 от “Танас”

Защо да ти ги дават? Нали затова вадиха клюките - кой с кого спал, кой докладвал съседа, колегата. Даже не се посвениха и да извадят досиетата на разузнавачите и да предадат работилите зад граница. Трябваше им време да преперат парите и да станат "чисти" бизнесмени. А тези" бизнесмени" хич не си поплюват. "Дон Карло Л" си замина , Кюлев си замина и т.н. Ходи, вади досиета , ако не ти е мил животът.

Свикване на парламента, приемане на закон за мажоритарни избори в 240 едномандатни избирателни района в два тура и нови избори. Другото е агония.

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

solaar

Рейтинг: 1286 Неутрално
  • 55
  • 21:00
  • 11 мар, 2013

Какво чета - Дянков се бил борил да спаси борда?!? Как? Като позволи фискалния резерв да падне под сантарния минимум от 4 млрд лв или като взе 2 млрд нов външен дълг?!? Вместо микрофон заслужава въже тоя.

Оценка
-9 +15
 
Преглед на профил

Graf

Рейтинг: 3842 Неутрално
  • 56
  • 21:15
  • 11 мар, 2013

Тоя пак е цункал Джиджи.

" Той е категоричен, че към днешна дата "нетно бюджетът на държавата е в по-добро състояние, отколкото ние го заварихме"

Да бе. Минус 540 милиона за януари. Срещу минус 370 милиона до юли. Пак собствен принос на приматите, защото за една седмица опукаха с мерак повече от 400 милиона.
В БНБ - 2.7 мииларда кешовица.
Този пак е бръкнал дълбоко, а служебният кабинет ще завари голи тезгяси и празна каса в пицарията. Даже брашно за блат няма да има, а водата и тока ще са спрени зарад неплатени сметки.
Цункай Джиджи Джиджин...

Мисля че е време за социалдемократическа революция!

Оценка
-4 +25
 
Преглед на профил

minjo

Рейтинг: 237 Весело
  • 57
  • 21:22
  • 11 мар, 2013

Еми тия олигарси нали вие си ги поддържахте!
Спряха да се отчитат или кво?

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

stenli1

Рейтинг: 1966 Любопитно
  • 58
  • 21:26
  • 11 мар, 2013

Данкоффф, най-големия експерт по въпроса за олигарсите е твоят агент Буда.
Всички олигарси са лични приятели и клиенти на агент Буда

Оценка
-1 +13
 
Преглед на профил

Чърчил

Рейтинг: 851 Неутрално
  • 59
  • 21:30
  • 11 мар, 2013

Що ми се струва че тези думи са изречени от друг политик-икономист много ,много преди Дянков. Но тогава обстоятелствата бяха други .Този политик и партията която той ръководи бе в опозиция но не бе снел доверието в Дянков заради неговата стриктна финансова дисциплина.Значи г-н Дянков е успявал да се ВСЛУШВА! И сега когато се обърна палачинката това чутото го възпроизвежда.............И това е нещо!?.

ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

zuk_trombon

Рейтинг: 1346 Весело
  • 60
  • 21:30
  • 11 мар, 2013

Пропорциналните избори какво дават на управляващата ни клика? Дават им имидж да демократични управляващи. - цитат на коментар #49 от “cobanmaala”

Правилно, това си е изпросено доверие. Легитимация на крадците. Кражбите след това са напълно законни и гласуващите са виновни за това. Параграф 22

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

ЗА Революция

Рейтинг: 1084 Неутрално
  • 61
  • 21:42
  • 11 мар, 2013

До коментар [#1] от "The Shadow":

Какво направи Дянков, правителството да разбият олигарсите? Олигархията стана още по-богата, а народа реално обедня при управлението на ГЕРБ? За какво е прав Дянков? Прав е че задлъжнелите бизнесмени искат падане на валутния борд. Но какво направи правителството за да няма олигархия и монополи? Не е добре да имаме валутен борд, защото частично сме загубили суверенитет. Но още по-лошо нещо са българските политици. Валутния борд е някаква спирачка пред безумието им. Важни са делата. Правителството работеше за олигархията. Мисля че голямото мнозинство пенсионери е крайно недоволно от управлението на ГЕРБ.

Никой не може да се счита за победен, докато не се предаде в собствената си мисъл. Н. Хил

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

effi

Рейтинг: 764 Неутрално
  • 62
  • 21:43
  • 11 мар, 2013

Абе, тоя още ли е тука? Докарайте въртолета и му извъртете една лезгинка - ще духне. Толкова пришкав и плитък човек - ами спроти шефа си. Пожелавам ви пак да ви е министър! Аз слизам от каруцата...

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

xmm

Рейтинг: 2876 Неутрално
  • 63
  • 21:50
  • 11 мар, 2013
Оценка
+3
 
Преглед на профил

tur671

Рейтинг: 1494 Неутрално
  • 64
  • 21:52
  • 11 мар, 2013

борда ни предпазва от фалит ,само пенсионната система генерира 600 милиона лева дефицит всеки месец ,тоест парите ,които постъпват от осигуровки на всички трудещи се са 260 милиона месечно ,а разхода за пенсии 860 милиона ,от този дефицит 280 милиона са милиционерските и военни пенсии ,покривани от държавния бюджет на хора ,които никога не са внасяли такива пари за такива пенсии.отделно от това от 1.04-2013 разхода за пенсии скача до около 950 млн месечно поради вдигането на пенсиите ,за всички печеливши честито ,за тези дето плащаме данъци и накрая се усмихваме мило ,свободно,важното е милиционерите на по 45 години да не си изтърват този месец пенсията ,дето е 4 пъти по голяма от тази на майка ми, проста медицинска сестра с 43 години стаж и 156 лв пенсия,сакън ,щото те са допринесли много повече от нея за обществото .

Оценка
-1 +20
 
Преглед на профил

kr

Рейтинг: 2416 Неутрално
  • 65
  • 21:52
  • 11 мар, 2013

Данкоффф, най-големия експерт по въпроса за олигарсите е твоят агент Буда.
Всички олигарси са лични приятели и клиенти на агент Буда- цитат на коментар #58 от “stenli1”


не, самият той е олигарх, може би най-големия

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

Ганий

Рейтинг: 2510 Неутрално
  • 66
  • 21:53
  • 11 мар, 2013

Абе, такова изказване звучи доста страшичко... в друга страна би предизвикало лека паника и обръщане на местна валута в чужда... самият факт, че допускат бутане на борда, означава че могат и да го сторят наистина...- цитат на коментар #17 от “Ф.Нинов”


Писал съм го няколко хиляди пъти...
Т.нар. борд не е природно явление, а действа по силата на закон (т.е. акт на НС)... За последните 3.5 години гюбрето се отчете с 554 (петстотин петдесет и четири) закона...
Та колко му е да се изгласува всякакъв закон за борда - за неговата отмяна, изменение и т.н.

Оценка
-2
 
Преглед на профил

kr

Рейтинг: 2416 Неутрално
  • 67
  • 21:56
  • 11 мар, 2013

"Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия вече е с нов директор, става ясно от съобщение на сайта й.
Досегашен директор на агенцията беше Марияна Велкова. През април миналата година стана известно, че тя е получила над 17 000 лв. по граждански договори за 2011 година и общо 43 000 лв. под формата на "допълнително материално стимулиране"."

ето това са кадрите на ГЕРБ и Дянков

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

t' Ankus

Рейтинг: 4439 Неутрално
  • 68
  • 22:00
  • 11 мар, 2013

пенсионнат система генерира 600 милиона лева дефицит всеки месец - цитат на коментар #64 от “tur671”

Сега парите свършиха ... Няма работещи които да внасят осигуровки. Познайте какво следва ... или режем пенсии, или пускаме инфлация и прибиваме борда, или вземаме заеми и отлагаме краха с няколко месеца.

ЗДРАВИТЕ СИЛИ ОТНОВО ПОБЕДИХА ЗДРАВИЯ РАЗУМ

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

t' Ankus

Рейтинг: 4439 Неутрално
  • 69
  • 22:07
  • 11 мар, 2013

разни мастити личности теглят големи заеми в левове и аз почвам. - цитат на коментар #50 от “Scaramouche”

ЗАКЪСНЯ !!! Те отдавна изтеглиха парите и сега не могат да си покрият плащанията ... Нали за това е целия цирк и за това клатят борда!

ЗДРАВИТЕ СИЛИ ОТНОВО ПОБЕДИХА ЗДРАВИЯ РАЗУМ

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

бАрни

Рейтинг: 517 Любопитно
  • 70
  • 22:18
  • 11 мар, 2013

Дянков да не се е напушил?

Оценка
-3 +3
 
Преглед на профил

ikechukwu

Рейтинг: 1695 Неутрално
  • 71
  • 22:31
  • 11 мар, 2013

Според мен това е някаква форма на геноцид.

Оценка
+4
 
Преглед на профил

Seola

Рейтинг: 1383 Неутрално
  • 72
  • 22:37
  • 11 мар, 2013

До коментар [#66] от "Ганий":

Писал съм го няколко хиляди пъти...
Т.нар. борд не е природно явление, а действа по силата на закон (т.е. акт на НС)... За последните 3.5 години гюбрето се отчете с 554 (петстотин петдесет и четири) закона...
Та колко му е да се изгласува всякакъв закон за борда - за неговата отмяна, изменение и т.н. - цитат на коментар #66 от “Ганий”


Да,но Гюбрето не би направило това с борда никога и особенно с Дянков там за съжаление не мога да кажа нищо за идният утре избор на кукловода президент който ако избистри някое Гюбре от комунистите като нищо с 600млн.намесец дефицити само в пенсионната сфера ще рече да понапечати хартия и кеф ти хляб на 500 лв кеф ти безнин на 6000 лв


The extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

historama

Рейтинг: 1164 Неутрално
  • 73
  • 22:39
  • 11 мар, 2013

До коментар [#12] от "etty1":
Това е псиологическа подготовка на матряла. За това са и викали Плевнята в Брюксел, но на него не му пука.

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

schleimer

Рейтинг: 1326 Неутрално
  • 74
  • 23:31
  • 11 мар, 2013

Дянков е прав от една страна. Тези, които са теглили кредити в евро, а доходите им са фиксирани в лева, ще бъдат съсипани при евентуално падане на борда. От друга страна обаче - ако искаме, да влезем в еврозоната, падането на борда е задължително. Колкото и да не ни се иска. Румънците вече минаха по този път и сега имат една сравнително стабилна валута, за разлика от нас.

Оценка
-6 +1
 
Преглед на профил

Seola

Рейтинг: 1383 Неутрално
  • 75
  • 00:40
  • 12 мар, 2013

До коментар [#74] от "schleimer":

От друга страна обаче - ако искаме, да влезем в еврозоната, падането на борда е задължително. Колкото и да не ни се иска. Румънците вече минаха по този път и сега имат една сравнително стабилна валута, за разлика от нас. - цитат на коментар #74 от “schleimer”


Едва ли знаеш какво говориш и добре е ,че никога няма да ти се даде в ръце финансите на тая страна

The extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue.

Оценка
+8
 
Преглед на профил

pogled

Рейтинг: 1138 Неутрално
  • 76
  • 01:41
  • 12 мар, 2013

В света има само два успешни валутни борда - в Хонконг и в Сингапур. Единият град е врата към Китай, другият - към Далечния Изток и въобще не страдат от липса на капитал.
Всички останали валутни бордове са се провалили в срок между 10 и 17 години.
Бордът се крепи на приток на пари, а те се дават от икономиката и от преки инвестиции. У нас няма нито едното, нито другото.
От 12 месеца м.г. касата на бюджета е на плюс само през 5 месеца
* 424 млн. - март заради данъците,
* жалките 1.886 млн. - април,
* 100.5 млн.- юни,
* само за юли и ноември сумите са по-големи заради взети външни и вътрешни заеми - респективно облигационният заем на Дянков за 950 млн. евро през юли и над 300 млн. през ноември.
През останалите 7 месеца от м.г. хазната е на червено със суми всеки месец между 100 и 150 млн. (3 месеца), 277 млн. (1 месец), 619 и 832 млн. (2 месеца)
Само през декември касата на бюджета излезе на червено с 619 милиона 993 хиляди и 800 лева, през януари - с 1 милиард 750 милиона 721 хиляди и 100 лева, през февруари - с 98 милиона 348 хиляди лева (и пореден нов заем - за 800 милиона или общо почти 900 милиона).
За да плаща, бюджетът бръкна във валутните си сметки, които са част от парите на Валутния борд. Само през януари от тези активи на борда са изхарчени 1 милиард 692 милиона и 400 хиляди, подобна се очертава и сметката за февруари.
Здравното осигуряване е във фалит, пенсионното остана без изхарчения Сребърън фонд, НЕК и БЕХ са в технически фалит, БДЖ е във фалит, ВМЗ, Соф. топлофикации и т.н., и т.н.
В така наречената Единна сметка на държавата в БНБ има (8 март) жалките 2,708 млрд лева - това са абсолютно всички пари на правителство, министерства, агенции, комитети, фондове и извънбюджетни фондове, вкл. Сребърен, радиоактивни отпадъци, земеделския и т.н., всички пари на здравното, социалното осигуряване, на втория стълб от пенсионното, на учителския фонд, на всички държавни ВУЗ, на всички държавни предприятия и т.н., и т.н.
Дълговете на държавните предприятия надминаха сумата от 11,5 млрд. лева извън сумите по дълговете на самата държава. Половината от сумата по външния и вътрешен дълг на държавата трябва да се плати през оставащите 4.5 години, което означава всяка година да се заделят към 1 милиард лева само по главниците, без да се смятат парите за лихви.
Вместо да падне, стойността на банкнотите в обръщение от юли 2009 до края на февруари 2013 е нараснала с 16%, макар че стокооборотът - продажбите на стоки и услуги се е свил с над 33%, което трябваше да се отрази като съответното понижение на този показател. Т.е. държавата е завъртяла печатницата за пари и то не от вчера.
В самите активи на борда над 2 млрд. са в неконвертируеми валути (!), 26 тона от златния резерв (водещ се 40 тона) са оформени чисто счетоводно като депозити в чужбина, макар че са продадени и затова никъде в балансите на БНб не могат да се открият приходи от тези депозити, облигациите с отстъпка са записани по пълната им стойност, макар че тя ще бъде платима след 10, 15, 20 и 30 години) и т.н., и т.н. БНБ дори води в активите облигации на Бутан (!!!!), които поради неплатежоспособност бяха сменени м.г. с нови облигационни хартийки.
БНБ е с нето резултат от покупко-продажбите на валута с минус 400 млн. евро и да не изброявам по-нататък. За състоянието на банковата система и лошите кредити въобще не ми се отваря дума.
Цялата суматоха с оставката на Борисов е в замисъла ГЕРБ да не поеме отговорност за предстоящата катастрофа. Рефренът ще е - вижте каква я свършихте, след като напуснахме властта. И за по-убедително затова е дистанцирането от Плевнелиев.
А мотането на президента със служебния кабинет и липсата на кандидати също е затова, понеже никой не иска да носи също отговорност за рухването на Борда освен няколко...., които явно не разбират какво предстои. Но тяхната идея пък е за нов заем от 1 млрд, за да се закрепи статуквото до изборите и после да задигнат рефрена на ГЕРБ - какво стана след нас.
Това е ситуацията. Иначе Дянков е колкото прав, толкова и неправ - олигарсите, които правят износ, искат да съборят Борда (продукцията им ще излезе без пари), олигарсите с продажби у нас (монополите) искат да го запазят, понеже продажбите им ще се сринат и обезценят. Олигарсите с левови задължения искат да го сринат, тези с валутни - търсят време и връзки да ги превалутират. А всички желаят да получат техническо време да си изтеглят капиталите извън страната, да си шатнат облигациите, които са купили и да останат на чисто.
А специалистите ми говорят за фин. стабилност на Борда, който не зависел от състоянието икономиката и финансите, а от субективните желания на този или онзи. Икономиката обаче е като природата - не можеш да спреш дъжда, освен да се предпазиш с чадър (ако си бил умен да си го вземеш, излизайки от къщи). Всъщност аналогията не е точна - не става дума за дъжд, а за надигащото се цунами. Остава ти индивидуалното спасение да избягаш надалеч и по-нависоко, за да не те удави.
Всъщност още през 2011 г. на конференция в прибалтийските страни Европейската централна банка се обяви срещу Валутния борд у нас, МВФ и Световната банка - също и поискаха още м.г. едностранно въвеждане на еврото у нас.
И един факт - международната конференция през миналото лято на БНБ за Валутния борд (изненадващо свикана) беше неочаквано обявена за закрита за публиката и медиите. (понеже там се чу истината за състоянието и липсата на възможности Бордът да бъде удържан.) Повечето предложение се ориентираха за курс 5:1, но от онова време ситуацията съвсем се влоши и без инфлационен взрив от десетки пъти надали ще се разминем. И може би затова всички искания за заеми от чужбина бяха отказани (от семейната визита на Дянков в САЩ преди оставката му до посещението преди дни на Плевнелиев в Брюксел и Австрия).

Оценка
-3 +4
 
Преглед на профил

widowmaker

Рейтинг: 2666 Неутрално
  • 77
  • 01:47
  • 12 мар, 2013

До коментар [#22] от "Храбър":

Има обаче една особеност. Голяма част от кредитите са договорени в Евро, та една хиперинфлация, та и две такива не им решават проблема.
Това, което би "изчистила" хиперинфлацията е междуфирмрната задлъжнялост(до голяма степен) и задължения към бюджета.

"We're not gonna take it! Anymore."

Оценка
+4
 
Преглед на профил

be_free

Рейтинг: 1494 Неутрално
  • 78
  • 05:25
  • 12 мар, 2013

Казах ви, че инфлацията през 80-те беше умишлено предизвикана от мафията!

България - отличник по неолиберализъм!

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

be_free

Рейтинг: 1494 Неутрално
  • 79
  • 05:30
  • 12 мар, 2013

Валутният Борд ТРЯБВА да падне, та това е най-голямата мафия на света, мафиотите предизвикаха кризата в БЪЛГАРИЯ И ПОСЛЕ ПРЕДЛОЖИХА ЗА РЕШЕНИЕ ДА СЕ ВЪРЖЕМ КЪМ БОРДА. Едни и същи са!

България - отличник по неолиберализъм!

Оценка
-3 +2
 
Преглед на профил

be_free

Рейтинг: 1494 Любопитно
  • 80
  • 05:42
  • 12 мар, 2013

Вързали сме се към валута, която е в абсолютна инфлация(долара) но засега доларовата инфлация се изнася в чужбина, защото доларът е световна валута. Интересно какво ще се случи с тези, които са вързани за долара, когато долара падне?

България - отличник по неолиберализъм!

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

zeer_streng

Рейтинг: 1486 Неутрално
  • 81
  • 06:48
  • 12 мар, 2013

1996/7 ще е нищо в сравнение с това, което ни очаква. - цитат на коментар #35 от “cobanmaala”


Това е така, защото не останаха активи за разпродаване. Сега ще стане със заеми, които никога няма да можем да върнем и ще плащаме вечно вихви. Окончаттелно ще ни заробят.

Оценка
+4
 
Преглед на профил

salinarka

Рейтинг: 559 Неутрално
  • 82
  • 08:39
  • 12 мар, 2013

Дянков да каже за нещата, за които отговаряше - НДК - защо назначи Десислава Бинева? Какво правеше там Доротея Пандова? И защо Ирина Велкова кадруваше по структурите, за които отговаряше министерството на финансите?

Оценка
+3
 
Преглед на профил

Arexander

Рейтинг: 750 Гневно
  • 83
  • 09:10
  • 12 мар, 2013

Олигофрен

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

torondor

Рейтинг: 778 Любопитно
  • 84
  • 09:13
  • 12 мар, 2013

Вие не сте ли приятели с тези така наречени олигарси или ходенето по-коктейли и "случайните" срещи са включени в длъжностната характеристика на министрите? Не са ли тези същите олигарси дали пари за предизборни кампании на партиите, защото партиите се менят но червения цвят и олигарсите остават.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

Мърмор

Рейтинг: 1905 Неутрално
  • 85
  • 09:29
  • 12 мар, 2013

"...Дянков: Олигарси, с милиони задължения, имат интерес да падне валутният борд..."
Този глас - камбана,
А държавата, обрана!

Оценка
+1
 
Преглед на профил

kimba3

Рейтинг: 3380 Разстроено
  • 86
  • 09:50
  • 12 мар, 2013

Ми прав е Дянков , за съжаление!!! Въпросът е какво направиха пожарникарят и лично Дянков , това , да не се случи??? Кой направи всичко възможно , за да падне правителството на глупавия пожарникар??? Нали Дянков??? Кой го би Дянков по главата три месеца , преди Коледа , през ден да обещава коледни надбавки на оскотелите от мизерия български пенсионери и накрая да не им даде и стотинка коледен бонус?????? Това бе умишлена измама , с цел да се настроят пенсионерите , срещу ГЕРБ!!! Къде се скри Дянков , когато пламна скандалът с високите цени на тока??? Нима той не бе пряко отговорен за тях , съдействайки за назначавайки Трайков за министър на енергетиката????

Оценка
+1
 
Преглед на профил

bta

Рейтинг: 4592 Неутрално
  • 87
  • 09:53
  • 12 мар, 2013

До коментар [#86] от "kimba3":

Ами май доста парици им спряха .
А Дянков не се е крил .

Оценка
-1
 
Преглед на профил

Варна

Рейтинг: 1541 Неутрално
  • 88
  • 09:54
  • 12 мар, 2013

Вярвах му и все още му вярвам на Дянков - толкова е ясно и реално туй което казва за нашего брата кредитнбите милионери. А народа си плюе наред, без мисъл, лъган, мотан и гола вода като деен фактор , та няма как да видим скоро светлинката в тунела. Лично, не се поддавам на изкривени и дрискаво жълти информации и ползвам собствената си глава и разумни преценки основани на голи факти за постигнатото през мътните години на прехода. Морал е нашия най-голям дефицит, туй ни изяжда главите, а не Дянков например..

" Бъдете промяната, която искате да видите в света" М.Ганди

Оценка
+3
 
Преглед на профил

chicago514

Рейтинг: 2107 Неутрално
  • 89
  • 09:58
  • 12 мар, 2013

Дянков,ма не ми говори като протестиращ от площада бе рожбо.Ти беше министър в правителство което обеща,че ще потърси отговорност от всички ограбили държавата.Единствената ви дейност в тази насока беше - направихте няколко панорамни снимки от птичи поглед.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

kimba3

Рейтинг: 3380 Разстроено
  • 90
  • 10:01
  • 12 мар, 2013

Анализирайки фактите , аз стигнах до извода , че ГЕРБ , сами се свалиха умишлено от власт , предизвиквайки народа да излезе на улицата , подлагайки го и на енергиен геноцид, с цел , да не се вдигнат обещаните повишения за пенсиите на пенсионерите от 1-ви април!!! Целта бе тези пари да бъдат окрадени и се окрадоха!!! Отидоха в джобовете на латифундистите и енергийната МАФИЯ!!! БОЙКО БОРИСОВ ГИ ОТКРАДНА, от българските пенсионери и им ги подари , за да си купят нови жипки, ку_ви, палати, летящи чинии...!!!А за българските пенсионери и работещите българи , остана един среден герберски пръст!!! Не забравяйте , че болшинството от българските пенсионери , работят срещу мизерни заплати до последния си дъх и отчисленията от тях влизат в здравните и пенсионните фондове , които биват ограбвани и от мошеници , като Дянков!!!!!Как се оцелява в България , с пенсия от 100 евро , при положение , че само токът ти е толкова??? Ами пари за храна , лекарства , кремция , погребение??? ИЗРОДИ ОБЛЕЧЕНИ ВЪВ ВЛАСТ, разсипаха Родината ни!!!!!

Оценка
+2
 
Преглед на профил

Seola

Рейтинг: 1383 Неутрално
  • 91
  • 13:19
  • 12 мар, 2013

До коментар [#76] от "pogled":

понеже никой не иска да носи също отговорност за рухването на Борда освен няколко...., които явно не разбират какво предстои.- цитат на коментар #76 от “pogled”


Бастрахирайки се от детайлно дългият ти анализ остава да се изкажеш по най важният въпрос а именно :
Кога?



Валутният Борд ТРЯБВА да падне, та това е най-голямата мафия на света, мафиотите предизвикаха кризата в БЪЛГАРИЯ И ПОСЛЕ ПРЕДЛОЖИХА ЗА РЕШЕНИЕ ДА СЕ ВЪРЖЕМ КЪМ БОРДА. Едни и същи са! - цитат на коментар #79 от “be_free”



Хал хабер си нямаш за какво говориш та май децата ти и родителите ти ще те псуват сериозно ако знаят какво говориш или аз така си мисля поне.

The extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue.

 
Преглед на профил

pogled

Рейтинг: 1138 Неутрално
  • 92
  • 15:01
  • 12 мар, 2013

Кога? - В зависимост от възможността за заем или опит за удържане (което ще е бавна агония) чрез смяна на валутното съотношение: или до два месеца (може и по-рано, понеже и аз не знам дали ситуацията не е още по-плашеща от известните ми данни) или в смутното време след изборите - накъде лятото, за да влезем начисто в есента. Иначе ще има грандиозна и помитаща социална експлозия. Тя и така зрее, но падането на Борда е мотив, с който ще обяснят дереджето на хората и ще ги озаптят с програма за индексации след хиперинфлацията, както и с въвеждане на еврото, което ще премахне родните източници на поскъпване.

 
Преглед на профил

schleimer

Рейтинг: 1326 Неутрално
  • 93
  • 21:22
  • 12 мар, 2013

До коментар [#75] от "Seola":

И кое точно е грешно в коментара ми?

 
Преглед на профил

Seola

Рейтинг: 1383 Неутрално
  • 94
  • 19:53
  • 13 мар, 2013

До коментар [#92] от "pogled":
Все пак вярвам отчиташ относително стабилният ни кредитен рейтинг в външните пазари които все още позволяват да емитираме дълг в сравнително не лоши нива доказано наскоро с прясен аукцион на БНБ и 800 млн.позиция при многократно завишено търсене.
Нищо не пречи да емитираме и 5 милиарда
Ние сме с потенциал да вземем добри заеми
Ние не сме Гърция от никъде в дългово съотношение сме на най ниското спъпало в Европа (да не река света )
От практиката е известно ,очевидната поради малограмотност не и на Дянков че дълг -стандарт на живот са имплицитно обвързани понятия в икономиката.
Освен това незнам дали отчиташ,че подобно решение в момента като член на ЕС не зависи от това какво ние искаме щото имаме ясен бюджет по който се кара и критерии за присъединяване един куп с монетарен контрол отблизо на ЕЦБ Дефакто ЦБ днес няма правомощията да започне неконтролируемо печатане на пари което бе в основата на хипер кризата в 90 те единственият начин да се справи с дефицита и е Да реже разходи
БНБ Тя няма собственна монетарна политика изобщо понеже функциите са и по скоро представителни и поети -аутсорснати на ЕЦ и Драги
Не вярвам те да са във възторг от идеите ти
А освен това не бъркаш ли политическа и държавна криза с криза на ликвидността в банковата система
Радикално различни неща са Кредитни милионери имаше тогава и източиха ...
Ликвидността реално в сегашната цялата ни банкова система е в добро ниво не е под въпрос изобщо напротив нужно е преохлаждане на пазара
По всички отчети на БНБ монетарната база расте много стабилно с 2,5 млд.лв годишен аспект само от депозитни позиции без инвестиционните
Както и Нуриел Рубини наскоро спомена ние може да се финансираме с евтини нива и стабилизираме краткосрочно.
Технически погледнато от друга страна тези месеци в момента (от януари до април или май ) са тежки защото са месеци в които ние очакваме разплащанията на ЕС които резонно се бавят винаги по това време а и имахме плащания на Дълг Велчев и Зеленчукопроизв (3млд )
Фиска в този аспект не е под въпрос отделен въпрос е средносрочният и дългосрочният му аспект защото някои тикви направиха оещания за какво ли не а и за да се тушира социалното недоволство ще трябват някои не много популярни мерки но в рамките на наличният бюджет
Лошите индикации наистина са повсеместни,но те са технически параметри в економетрията относно структурната трансформация която изживява икономиката ни и това е отразено в производителността която расте реално ще даде плодове и основа на бъдещият ик. растеж защото в момента всичко е заради рискът който Борисов пръсна с идиотските си магистрали и брътвежи и хората свиха потребление и кеш в банките
Твоите обаче прогнози надминават и песимиста дет викал на опимиста,че и от това лошо иде по лошо

Мисля ,че това е непредсказуем момент и реално новото правителство още с встъпването си отрази много добър сигнал за борда и инвеститорите .
Все пак ме човъркат тези твои писания
Хипеинфлация в 90 те СЕ СЛУЧИ поради радикално различни причини .
Там нямаше никаква конвертируемост на лева и цялотната икономика колабира сектор по сектор в бездната основно подади отказа на Русия да приема плащания в друго освен долари които ние нямаше откъде да получим при положение че пазарите в Близкият ни изток и цялият ни ВТК колабира и спря да плаща

The extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue.

 
Преглед на профил

Seola

Рейтинг: 1383 Неутрално
  • 95
  • 20:47
  • 13 мар, 2013



Половината от сумата по външния и вътрешен дълг на държавата трябва да се плати през оставащите 4.5 години, което означава всяка година да се заделят към 1 милиард лева само по главниците, без да се смятат парите за лихви.- цитат на коментар #76 от “pogled”


Тц .,
Позволи да не се съглася .Никой не ни кара да ги платим веднага,всичките и навреме .
Дългът ще бъде превъртян -практика многократно прилагана което ще го оскъпи естественно ,но отложи напред в времето с плащанията.

Дянков извърши огромно плащане на дълг който естественно снижи резерва
земеделците също един цял милиард получиха
ЕС ни бави плащанията

Ти все пак недей да се скъпиш подавай навременна и нова информация с данни ще е от полза преди гюбретата да са омазали целият пейзаж

The extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue.

 
Преглед на профил

pogled

Рейтинг: 1138 Неутрално
  • 96
  • 23:07
  • 15 мар, 2013

До коментар [#94] от "Seola":
Първо по дълга и митовете за него. През 1989 г. България обяви мораториум не толкова заради размера на дълга, колкото заради това, че предстоящите плащания бяха за 3.5 млрд. долара, които нямаше откъде да вземем. Днес може да се търси подобна аналогия.
Вярно е, че дългът ни е много нисък. Но всеки професионален финансист и банкер анализира и още два показателя в него: структурата му като падежи (матуритет) и техен размер и остатъчния срок до погасяването.
По вътрешния дълг от 5.067 млрд. в края на януари 2013 (без новите емисии, които се пуснаха и ще се пускат), в срок от една година трябва да се погасят 2.66% от главниците. Това са 134 млн., лв. а разходите за лихви само през януари т.г. са 53.326 млн.. Не са отчетени онези 800 млн. от февруари, чието погасяване предстои след шест месеца.
В срок от 1 до 5 години трябва да се погасят 52.55% (2.662 млрд. лева). Средногодишно ни предстоят плащания за 559.2 млн. лева без да се отчитат тези по лихвите (а за тази година - над милиард).
Външният държавен дълг е 3.605 млрд. евро. От тях в срок от 5 години трябва да се погасят 51.33% от главниците, което прави средно по 370.08 млн. евро средногодишно.
Или общо плащанията по главниците са по 666 млн. евро средно на година. Лихвените разходи в бюджета за тази година са 841.64 млн. лева (440.55 млн. евро).
Цялата сума е по 1.106 млрд. евро. (за тази година 1.511 млрд.) или 2.163 млрд. лева средногодишно.
Добре, но целият бюджет (републикански, от който се плащат главници и лихви) е 18.4 млрд. лева за тази година по приходите и вероятно ще гравитира и в следващите години около тази величина, като нараства слабо.
Като равносметка средногодишно бюджетът на правителството ще трябва да заделя над 10% (!) от приходите си и да отделя над 25% (!!!) от разходите си (без трансферите към общини, социално, здравно, ВУз и т.н., които са 10 млрд.), за да прави погашения и лихвени плащания. За тази година процентите са още по-високи.
Много съществен фактор в тази сметка е обстоятелството, че тя не включва нови дългови емисии на външните пазари.
В сметката трябва да се включи и държавно гарантиран дълг за почти половин милиард евро, който също предстои за спешни плащания (например сега през май 195 млн. на НЕК към консорциума около "Париба", тези към БДЖ и др).
Процентите (10% и 25%), които посочих, са плътно до тези на Гърция!
Още една бележка - изплащането на сумите в такъв размер е напълно възможно, но това означава намаляване на другите разходи на бюджета и най-вече на трансферите. Т.е. дилемата е плащане или тотален фалит на цели обществени системи, което всъщност е равнозначно. И дори по-лошо - неизбежна социална експлозия с огромни мащаби, която допълнително ще влоши ситуацията.
Същите аспекти от дълговата криза с борчовете на държавата у нас ги има и при ситуацията с брутния външен дълг на страната, който е надвишил брутния ни продукт.
Например външните задължения на банките са 6,455 млрд. евро, от които краткосрочните са 4,813 млрд. БНБ в момента бърка в Борда, за да спасява системата. Бърка и заради бюджета, който само през януари т.г. от 2.1 млрд. докара валутната си сметка на 430 млн. (чрез намалението на фискалния резерв(. Едно пояснение - фискалният резерв присъства в пасива на Борда като левово задължение на БНБ към правителството, а в актива му - като валутно изражение на същите привлечени от бюджета средства.
Допълнително фирмите имат 12.281 млрд. евро задължения, от които краткосрочните са 5,790 млрд. евро. И да не изброявам повече.
Практически валутният ресурс на страната и активите на Борда са недостатъчни, за да обслужат тези плащания - особено на фона на дефицити по текущата сметка и намаляване на притока по капиталовата сметка на платежния баланс. Освен това срещу активите на борда имаме и пасиви, които те покриват.
Ресурс няма, за да се покрият нуждите, освен един - да се разгърне още по-нашироко прането на пари и трансфера на пари от световния поток на наркомънитата, които обаче Запада няма да ни позволи (видя се по обвиненията към Брендо).
Мога да изброя още много данни (вкл. и започналия заради политическата нестабилност износ на капитал, износ на депозити на виждане от нерезидентите)
Т.е. катастрофата е неизбежна. Вариантът е да отидем на стенд-бай от МВФ и др. институционални инвеститори, обаче и МВФ, и Световната банка, и Европейската централна банка си смениха позициите и вече са срещу валутните бордове в страни като нашата. Вторият вариант е да влезем в еврозоната, но това изисква техническо време, политически е невъзможно и трето - няма кой да финансира операцията (трябва да се покрият с евро маса парични показатели). Самият МВФ точно заради абсурдността от гл. точка на политическата възможност за еврозоната м.г. ни предложи едностранно въвеждане на еврото, но след развързване на Борда - т.е. масивен инфлационен шок, за да се облекчи финансирането на операцията и дълговите плащания по нея в бъдеще.
По повод операциите с 800 млн., взети наскоро (на вътрешния пазар). Не се възхищавайте от относително ниските равнища на доходност, които постига МФ. Основните играчи са банките. Те са задължени да държат като гаранция поне толкова ценни книги на бюджета, колкото е сумата на неговите операции с тях. Т.е. имаме нещо като шантаж от държавата към финансовата система. Освен това така евентуалният ресурс за кредитиране се помпа в бюджета, от което икономиката допълнително стагнира. Накрая проблемите на бюджета повишават риска, а банките го пренасят чрез лихвите си към клиентите, което допълнително влошава стоп.- конюктура в страната.
Това са аргументи, които излагат някои макроикономисти. Към тях аз ще добавя още един, които практически е забранен за дискутиране.
Вътрешните облигационни заеми на МФ практически заобикалят изискванията на Закона за Борда да не финансира бъджета, понеже по същество го кредитират за сметка на БНБ.
Начинът - закупените от банките държавни ценни книжа са платежно средство, с което те покриват изискванията за необходими резерви и провизии по сметките им в централната банка. Това ще ви обясни защо задълженията на Борда към банките от малко над 3 млрд. през 2009 г. сега вече достигат сумата от 7.3 млрд. Т.е. хартийките на Дянков и наследника му на практика чрез осчетоводяването им от БНБ преместват финансирането от закупилите ги в крайна сметка към парите на Борда. Освен това облигациите са залог за теглене на заеми от банките от БНБ (което се разреши заради системния риск пред финансовата система). Т.е. от тези операции банките печелят отстъпки, лихви, свежи пари, без практически да носят абсолютно никакъв риск. Всъщност БНБ нямаше друга алтернатива, понеже през 2011, а и 2012 банковата система така я беше закъсала, че с всякакви полузаконни трикове те "слаба богу, май спасихме банковата система" - цитирам подуправител на БНБ в частен разговор. Личната ми реакция беше, че всъщност нищо не са спасили освен техническия фалит, в който изпадна, но банкрутът за част от нея предстои.
Операцията с ценните книги на МФ има още един аспект - рискът от нарастващата неплатежоспособност на държавата се пренася от банковата система към БНБ и съответно към Борда.
И една лична бележка - занимавам се и с анализи за големи чужди инвеститори, фондове и световни банки. По въпросниците, които получавам от тях, ясно се вижда, че и там мислят така - от началото на 2012 г. изпитват нарастващи притеснения за стабилността на Борда, истинското състояние на фиска, достоверността на официалните отчети и опасността от социална експлозия у нас.

 
Преглед на профил

Seola

Рейтинг: 1383 Неутрално
  • 97
  • 12:02
  • 19 мар, 2013

До коментар [#96] от "pogled":
Благодаря ви за детайлният и обстоен анализ направо ме хвърлихте в потрес и ми изправихте косата като ви чета.
Определено ще имате заслуга скоро,след 2 месеца да ме е страх да погледна лева изобщо като алтернатива за следващата година и нещо .
Въпреки ,че и аз съм на абсолютно аналогичното мнение по въпроса дългосрочно все съм считал ,че не е толкова зле положението и се надявам поне да не сте прав за едно -диригентите да отложат занапред в времето 'транзицията "
и тези 2 месеца
Отново поздрави .
http://www.youtube.com/watch?v=FHFf7NIwOHQ

The extremism in the defense of liberty is no vice! And let me remind you also that moderation in the pursuit of justice is no virtue.

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.