Реформаторите ще търсят начин как да узаконят Uber

Реформаторите ще търсят начин как да узаконят Uber

© Tyrone Siu, Reuters



Депутати от Реформаторския блок се заеха с търсенето на решение с казуса около компанията за споделени превози Uber, спряла работа на българския пазар след решение на Върховния административен съд, научи "Дневник".


"Комисията за защита на конкуренцията изобщо не е трябвало да разглежда дейността на Uber, които са IT компания с приложение, а е трябвало да санкционира техните клиенти - шофьорите на коли", заяви пред "Дневник" депутатът от Реформаторския блок Настимир Ананиев.


Според него трябва да се търси начин за узаконяване на дейността, като според него добър вариант би бил опитът на Ирландия, където се е въвело понятието частно такси. "Там не е през приложение, а поръчката на автомобил става по телефона", уточни той. Ананиев ще проучи и опита на други държави.




По-рано тази седмица Ананиев беше и инициатор на среща на управлението на компанията с него, председателя на транспортната комисия Гроздан Караджов и съпредседателя на парламентарната група на реформаторите Радан Кънев. Пред "Дневник" Караджов посочи, че от фирмата са заявили желание да се намери начин за узаконяване на работата им, а депутатите са ги посъветвали да предложат какви да бъдат тези промени.


Uber беше обвинена в нелоялна конкуренция и е лишена от правото да работи в страната, докато съдът не се произнесе по същество в спора между нея и антимонополния регулатор. Компанията спря работа във вторник - приложението работи, но изписва, че няма налични коли. Веднага след това започна и подписка в защита на Uber.

Ключови думи към статията:

Коментари (174)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    ... Към декември 2014 г. протести са били организирани в Германия, Индия, Тайланд, Испания, Франция и Англия...
    Tя извършва незаконни таксиметрови услуги, прилага нечестни бизнес практики и компрометира безопасността на пътниците...

    Вън...!!!

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  2. 2 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2948 Весело

    Бравос за старанието на реформаторите да реформират таксиметровия бизнес !

    Ама бакшишите дали ще им влязат в положението !?!

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    Даааа, това е първостепенна задача за рИформаторскио блок. До си създадеш обръчи от фирми, които да те ранат е задача от особена важност за всяка партия.

  4. 4 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 245 Неутрално

    КЗК да вземат да спрат и интернета щото уби пощенските услуги...

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 6296 Неутрално

    На кой ли номер отговарят у нас държавните таксита,че да въведем понятието частно такси.Народа има хубави определения за таксиметровите превози у нас - Бакшиши,Копърки,понятия които в Ирландия сигурно ги нямат в езика си.

  6. 6 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    http://lex.bg/bg/laws/ldoc/-549659648

    [quote#0:"закон"]Таксиметров превоз на пътници е обществен превоз срещу заплащане, извършван с лек автомобил до седем места, включително мястото на водача, по заявен от пътника маршрут.[/quote]

  7. 7 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Всичко е ок, но кой носи отговорност, ако стане катастрофа, кой следи изправноста на колата, ако е частна минава преглед само, но клиентите трябва да са сигурни.. А за данъците- Юбер е това, което и Продавалник-там да сте чули някой да плати данък, че е продал нещо? Данъкът е платен при купуването му като нов, но пак е същия казус-оплетена работа.. Юбер неже такси, дали ще ме накажат, ако вземам колега сутрин за работа и той зареди веднъж гориво

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  8. 8 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Нема какво толкова да го мислят.

    1. или Юбер да се съобразява със съществуващото законодателство и да минава там през каквито лицензи, проверки и т.н. правила са задължителни за лицата който извършват организиран / таксиметров превоз.

    2. или да се промени съществуващото законодателство и новите правила да важат за всички които предоставят таксиметрови услуги.

    Тия глупости за "споделено пътуване" и "иновации" са само marketing bullshit на една мега-корпорация която иска да стане монопол в световен мащаб (и има достатъчно милиарди за да го направи)

  9. 9 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    [quote#1:"sto67nes"]Вън...!!![/quote]
    Лошо Седларов, лошо - западно влияние а? Аз като главен оформител на общественото мнение ти предлагам следното внушение : " Сорос плаща на реформаторите да разтурят таксиметровите услуги в БГ- то".

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  10. 10 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2948 Весело

    Сега сериозно - нямам нищо против да им разрешат да оперират !

    Ама ако приложим лафа , че никой не може да избяга от данъците и смъртта (спорен , според мене, никой не може да избяга само от оная с косата) - държавата трябва да си ги обложи адекватно !!
    Та тъй като едва ли ще им хване спатиите на всички ползващи приложението давам почти безплатна идея на Горанчето (може да я ползва с/у 1% от прихода) - разрешение на Uber да оперира в България с/у скромен патент = на събраното от целокупният законно работещ бакшиш !!!

    ПП. ако им отърва да работят в страната ама да си платят - пък после ако могат да си гонят печалбата от всички ползващи им софтуера (както съм сигурен ,че всички си плащат чинно на Майкрософт за уиндоуса)

  11. 11 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално


    [quote#0:"статията"]Веднага след това започна и подписка в защита на Uber.[/quote]

    В рамките на София работят поне 5 приложения с които можеш да си поръчаш "конвенционално такси" от мобилния телефон.

    Тия същите хора да вземат да пуснат една подписка, че ако си поръчаш такси от мобилния през произволно от тези приложения, то не е задължително колата която ги взима да има таксиметров апарат, лиценз от общината и каквито там глупости се изискват в момента от законодателството.

    Ако това стане, ще приема че наистина са застъпници на иновациите и привърженици на свободната конкуренция - и ще се подпиша и аз.

  12. 12 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#10] от "SS":

    [quote#10:"SS"]разрешение на Uber да оперира в България с/у скромен патент [/quote]

    И защо трябва да има специално разрешение или законодателство за Юбер ?

    Искам същите правила да важат и за компанията "Дюбел" която основахме с два колеги миналата седмица.

  13. 13 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ан Он":

    1. Според цитирания от Вас по-горе закон, Юбер не се явява такси превоз, защото не притежава автомобили, линии за превоз, служители-шофьори и т.н., на кратко не вози никой, защото услугата на компанията е комуникационна.

    2. Проблем ще има при едни други органи, не КЗК, ако шофьорите не декларират и плащат данъци, ма за това що не ревете - не знам.

    3. Тия "глупости" със споделеното пътуване са бъдещето, както преди години е бил парния стан, лудитите са ритали срещу него, трошали са и са всявали хаос, но прогреса не може да бъде спрян от тъпанарите. Е, може и да може де, локално, в някоя нещастна държавица, ма като я напуснат предприемчивите и прогресивни хора, за да потърсят развитие другаде, останалите ще изостанат още повече

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  14. 14 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 858 Неутрално

    [quote#11:"Ан Он"]В рамките на София работят поне 5 приложения с които можеш да си поръчаш "конвенционално такси" от мобилния телефон.[/quote]

    Ма аз не искам конвенционално такси, щото държавните регулации и контрол са толкова качествени, че в три от пет таксита, в които съм се возил, са пушели, не са ми издавали касова бележка, нямали са дребни да ми върнат, правиха опит за саморазправа с мен... Е, не им се удаде - служебна карта + редовни тренировки лекуват много добре бакшишите.

    ПП Като ревете за закони, що не ревете да се подобри контрола на сегашните бакшиши? Срамота е партньор от чужбина да ми дойде на гости и да не знае с каква тарифа такси ще му викнат на летището (айде, вече им а метро там), дали апарата няма да е с помпа, дали ще го качат въобще (ако курса е кратък) и т.н.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  15. 15 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#13] от "The_Curious":

    [quote#13:"The_Curious"]Според цитирания от Вас по-горе закон, Юбер не се явява такси превоз, защото не притежава автомобили[/quote]

    Не съм юрист, но не виждам в закона да има изискване за "притежаване на автомобили" или каквото и да било друго ...

    [quote#13:"The_Curious"]3. Тия "глупости" със споделеното пътуване са бъдещето, както преди години е бил парния стан [/quote]

    Терминологията с коята аз работя е следната:

    1. ако се уговоря с трима познати да пътуваме заедно до Слънчев бряг - това е споделено пътуване.

    2. ако аз поръчам след 10 мин да дойде кола която да ме превози от "точка А" до "точка Б" и си платя за услугата - това е таксиметрова услуга.

    Разбира се терминологията е субективна ...

    [quote#13:"The_Curious"]... но прогреса не може да бъде спрян ...[/quote]

    Аз не виждам кой знае какъв прогрес или иновация (разбира се това също е субективно), в София има поне още няколко доставчика на сходна (но законна) услуга.

    В заключения отново ще повторя това което смятам за най-важно - трябва да има общи правила, които трябва да важат да всички.

    Ако на Юбер може легално да оперира по този начин, то би трябвало и други компания (включително и нашата "Дюбел" да оперират по същите правила - да няма нужда от лицензи, таксиметрови апарати и каквито там други простотии изисква законодателството в момента.


  16. 16 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Явно някои хора не разбират къде е проблема. А той е в неплащането на данъци и осигуровки. Ако Uber внасят данъци и осигуровки върху парите, отиващи към шофьорите, проблем изобщо няма да има. В момента цената на Uber такси е по-ниска, защото има по-малко разходи. Спестяват се 8% здравни вноски, 17% пенсионни и 10% ДОД. Това както и да се погледне е най-малкото нелоялна конкуренция.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  17. 17 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#14] от "The_Curious":

    [quote#14:"The_Curious"]Ма аз не искам [/quote]

    Съжалявам, но не мога да разбера съвсем какво точно искате Вие.

    Аз искам равни правила за всички които предоставят идентична услуга.

    А Вие ?

    [quote#14:"The_Curious"] ... че в три от пет таксита, в които съм се возил, са пушели ...[/quote]

    Не знам как си избирате такситата на които се возите, аз от около две години използвам софтуерно решение със сходни характеристики на Юбер, и не съм имал такова проблеми.

    Само дето шофьорите които ме возят изпълняват разпоредбите на актуалното законодателство.

  18. 18 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Това не му ли викат лобизъм?

  19. 19 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#16] от "Дразнител":

    [quote#16:"Дразнител"]Явно някои хора не разбират къде е проблема[/quote]

    Основния проблем е че Юбер не спазва актуалното законодателство (не казвам че то е най-доброто, нямам нищо против да се промени и новите правила да важат за всички).

    Тук става дума за лицензионен режим за такситата, регистриране на апарати в метролигията и всякакви други "детайли" дето за едно законно такси са задължителни ...

  20. 20 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#16] от "Дразнител":

    А реално истинския проблем е че Юбер е мегакорпорация (в нея досега са наляти десетина милиарда долара) която има за крайна цел да установи тотален монопол (ако може и в световен мащаб) в таксиметровите услуги.

    Юбер разполага с толкова пари, че може да вози всички хора в София безплатно следващите 12 месеца - докато конвенционалните таксита измрат от глад и се преквалифицират.

    Не става въпрос за иновации и споделени пътувания тука, играта е съвсем друга ...

  21. 21 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#18] от "jig":

    [quote#18:"jig"]Това не му ли викат лобизъм ?[/quote]

    Е той "лобизма" е легален "подход" в разни части на света ...

    Моето лично впечатление е че "Дневник" и "Капитал" също доста лобират за "Юбер" - намирам разлика между статиите им за "Юбер" и обичайните анализи на "Капитал" (които са доста повече про-конкуренцията и спазването на правилата)

  22. 22 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Кой ли е собственик на Юба че тече такава полемика и лобиране около него? На този тип таксита в София май им казват "копърки".

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Too much цензура Баце.
  23. 23 Профил на Мазутная Коптилка
    Мазутная Коптилка
    Рейтинг: 1417 Гневно

    ГЕНИАЛНО!
    1.Дайте да узаконим дейността на компания , която не минава лицензи и плаща данъци в Холандия, вместо в България!

    Още по-гениално -да ударим хората, не компанията!
    2. "Комисията за защита на конкуренцията изобщо не е трябвало да разглежда дейността на Uber, които са IT компания с приложение, а е трябвало да санкционира техните клиенти - шофьорите на коли"

    Не, че ще гласувам за друг, но съм много, много, много разочарован от толкова лобистки акт

    Fidel Castro’s legacy is one of firing squads, theft, unimaginable suffering, poverty and the denial - D.Trump
  24. 24 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ан Он":

    Съгласен до някъде. "Дюбел" може да оперира и без апарати и лицензи, стига да предоставя комуникационна свързаност така, както мобилните оператори ти предоставят връзка с някой по ГСМ-а.
    За апаратите - как ще става отчитането, ми като викнеш съседа да те закара до някъде срещу заплащане, се предполага, че ще се разберете по между си т.е. законодателството вече е неадекватно в това отношение.
    Относно лицензите, това си е вид държавно-контролиран монопол. А държава, в която орган за защита на конкуренцията, я спъва и защитава монополи...

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  25. 25 Профил на Мазутная Коптилка
    Мазутная Коптилка
    Рейтинг: 1417 Гневно

    [quote#20:"Ан Он"]докато конвенционалните таксита измрат от глад и се преквалифицират. [/quote]

    Да умрат от глад шибаните бакшиши - хич не ми пука. Пука ми, че не плащат данъци и извършват нелоялна конкуренция. Днес са такситата. Утре ще са дрехите. После компютрите. А най-накрая и хр. продукти.
    Докато в един момент не се стигне до там данъците от търговията в почти цял свят да се плащат в 2-3 държави. А другите държави просто няма да могат да предоставят социални услуги като образование, транспорт, здравеопазване, пенсии и майчински, понеже всичко това идва от данъците

    Fidel Castro’s legacy is one of firing squads, theft, unimaginable suffering, poverty and the denial - D.Trump
  26. 26 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    "Реформаторите ще търсят начин как да узаконят Uber"

    А когато ДПС търси (и намира) начини да подпомогнат фирми говорим за лобизъм и"обръч от фирми".
    Ако БСП и ГЕРБ търсят начини за подпомагане на фирми, говорим за лобиране и корупция.
    Когато "Реформаторския блок" се ангажира да подпомогне определена фирма за какво говорим?

  27. 27 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#24] от "The_Curious":

    [quote#24:"The_Curious"]"Дюбел"; може да оперира и без апарати и лицензи, стига да предоставя комуникационна свързаност [/quote]

    Извинявам се за израза, но това е "bullshit".

    Ако правилата са такива, още утре всеки ще започне да "предоставя комуникационна свързаност" (каквото и да значи това) за да спести разходи.

    Отделно - мисля че повечето нормални такси компании и в момента "предоставят комуникационна свързаност" - такиситата имам непрекъсната връзка с централата - тя знае къде се намират, в каква посока е курса и т.н.

  28. 28 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    "Реформаторите ще търсят начин как да узаконят Uber"
    тоест действително дейността е незаконна . или търсим начин да узаконим беззаконието .
    "Комисията за защита на конкуренцията изобщо не е трябвало да разглежда дейността на Uber, които са IT компания с приложение, а е трябвало да санкционира техните клиенти - шофьорите на коли", заяви пред "Дневник" депутатът от Реформаторския блок Настимир Ананиев."
    върхът на цинизма и лобизма . сайт с детска порнография по тази логика подлежи ли на санкции

  29. 29 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ан Он":

    или се променя законодателството, така че да отчете съществуваща реалност и да не е безнадеждно остаряло. Защото и сегашните таксиметрови фирми са само такива за лизинг, никоя от тях не носи отговорност, ако шофьора и направи поредната магария

    седеньето го зголемува задникот
  30. 30 Профил на Мазутная Коптилка
    Мазутная Коптилка
    Рейтинг: 1417 Гневно

    [quote#17:"Ан Он"]Съжалявам, но не мога да разбера съвсем какво точно искате Вие. [/quote]

    Аз знам какво искат - искат да са тарикати- ся поне са много хитри ще пътуват евтинко, докато баламите плащат за законните услуги. Първо за таксита, после за дрехи, после за всичко. Докато в един момент не се стигне до фалирала държава без никакви постъпления и тия клошари дойдат да ми реват на врата за работа

    Fidel Castro’s legacy is one of firing squads, theft, unimaginable suffering, poverty and the denial - D.Trump
  31. 31 Профил на Мазутная Коптилка
    Мазутная Коптилка
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    [quote#29:"Пипера е много лют"]се променя законодателството, така че да отчете съществуваща реалност [/quote]

    Съществуващата реалност не е наличието на нелегална конкуренция, която не плаща данъци и осигуровки. Такива тарикати има от маса време и държавата знае как да им е*е майката

    Fidel Castro’s legacy is one of firing squads, theft, unimaginable suffering, poverty and the denial - D.Trump
  32. 32 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#28] от "deribeev":

    някога БКП беше единствената законна партия и беше незаконно да си срещу монопола и. Малоумните закони следва да се променят.

    седеньето го зголемува задникот
  33. 33 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#25] от "Youtube.Пу":

    [quote#25:"Youtube.Пу"]Пука ми, че не плащат данъци и извършват нелоялна конкуренция[/quote]

    Сългасен, трябва да се спазват правилата.

    [quote#25:"Youtube.Пу"]Да умрат от глад шибаните бакшиши - хич не ми пука. [/quote]

    Е тук не съм съгласен, по същия начин можете да кажете "да умрат от глад продавачките на дрехи", и "да мрат от глад собствениците на квартални магазинчета".

  34. 34 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 698 Любопитно

    нещо на лобизъм ми мирише тук?

  35. 35 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#29] от "Пипера е много лют":

    [quote#29:"Пипера е много лют"]или се променя законодателството, така че да отчете съществуваща реалност и да не е безнадеждно остаряло.[/quote]

    Съгласен.

    Ама дай да не правим "подписка в защита на Uber" и "да търсим как да се узакони Uber", а да се започне обсъждане в посока как може / как искаме да се либерализира дейността по извършване на таксиметрови услуги ?

  36. 36 Профил на Мазутная Коптилка
    Мазутная Коптилка
    Рейтинг: 1417 Любопитно

    [quote#32:"Пипера е много лют"]Малоумните закони следва да се променят. [/quote]

    Кое точно е малоумното в това да се плащат данъци ?

    Fidel Castro’s legacy is one of firing squads, theft, unimaginable suffering, poverty and the denial - D.Trump
  37. 37 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Реформаторите взели едни пари от юбер и сега реват. Бас ловя, че ако се бяха сетили, таксиджийската мафия щеше да им даде някой лев и пак да са доволни.
    Настимир Ананиев беше човекът, който разчиташе за предизборната си кампания на един билет за мач на Лудогорец... щял да избере някой от симпатизантите си да гледат мач между Лудогорец и Реал Мадрид, май.

    Изобщо, тея реформатори не спират да се излагат, но в това няма нищо лошо. Радвам се, че дадоха възможност на онези от нас, които гласувахме за тях през 2014 г., да осъзнаем каква продажна крадлива сбирщина от интересчии и слагачи са. Воглаве с радан.

  38. 38 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Така поднесено - да намерят начин за узаконяване на Юбер - е ужастно лобистко. Трябваше да го формулират като 'регулиране на услуги за споделени дейности'. Освен това реформаторите трябва да помислят и за реформиране на КЗК, която в момента е просто един поръчков инструмент за разправас бизнес конкуренти. Колкото до услугата, бъдещето е в нея, колкото и да скачат бакшишите.

  39. 39 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#23] от "Youtube.Пу":

    Колега, какво значение има къде е регистрирана компанията? Като в България няма предприемачи да създадат печеливш бизнес и да искат да плащат данъци тук, защо трябва на сила да ги ръчкаме? На сила нещата стават в С.Корея например. Мислех си, че комунизма си е отишъл от нашите земи, ама с тоя чип няма да е скоро.


    [quote#20:"Ан Он"]която има за крайна цел да установи тотален монопол[/quote] - Леле, да не си в управителния съвет, че ги знаеш тия работи?

    [quote#19:"Ан Он"]Тук става дума за лицензионен режим за такситата, регистриране на апарати в метролигията и всякакви други "детайли" дето за едно законно такси са задължителни[/quote] - Да, задължителни са и тези правила са приети, за да се осигури равен старт на всички, но това е било преди 100 години, когато технологиите са били други. Проблема е, че вместо законодателя да се подготви до някъде за тези промени, цикли на едно място и продава монополи на мутри - нали не си правиш илюзията, че такси компаниите са на случайни хора? Гарантирането на тези монополи е отново държавна работа, чрез законодателството и преследване на конкуренцията. Ето това ме вбесява мен (не съм клиент на Юбер, да уточня). Закона е неадекватен и вместо да помислят как да го оправят, натискат орган за защита на конкурентцията да я ликвидира.

    Както някой каза, КЗК да глоби Гугъл заради е-мейла, ютуб, да спре интернет заради нелоялната конкуренция на блоговете, а и СЕМ да се самосезира, че всеки може да си пише по мрежата, без да се съобразява с държавата. Или Вайбър, че няма лиценз за далекосъобщителни услуги. Принципа е еднакъв.

    Ай стига бе, в какво общество живеем, да си защитава монополите и да си жертва свободата... да беше жив Омир, страхотна трагедия щеше да напише.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  40. 40 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#38] от "galapagas":

    [quote#38:"galapagas"]Трябваше да го формулират като 'регулиране на услуги за споделени дейности'. [/quote]

    Нищо "споделено" няма в услугата да поръчаш кола която да те закара от точка А до точка Б срещу заплащане в зависимост от разстоянието и времето на пътуването.

    Но няма лошо да се говори за промени по съществуващата регулация за "услуги по транспортна дейност" и "таксиметрови услуги".

  41. 41 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Не е ли десет пъти по-просто да няма изисквания за такситата. Явно хората са съгласни да се возят по този модел, тогава няма нужда да са жълти, няма нужда от разните му лицензи и т.н. Купуваш си апарат за таксуване и/или пост терминал и започваш. Това прави Юбер и всички, които ги защитават смятат че е нормално. Защо специален закон, а не намаляване на изискванията или така наречената административна тежест. Не може да искаш да има Юбер и също да смяташ, че останалите ще се боядисват жълти, ще плащат нещо в плюс и т.н. И без това общините събират едни пари, а реално какво са направили за бакшишите, не случайно и там е мазало по отношение на осигуровки, култура, данъци и т.н.

  42. 42 Профил на Мазутная Коптилка
    Мазутная Коптилка
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    [quote#39:"The_Curious"]Колега, какво значение има къде е регистрирана компанията? Като в България няма предприемачи да създадат печеливш бизнес и да искат да плащат данъци тук, защо трябва на сила да ги ръчкаме? [/quote]

    Явно не си наясно, но ще обясня крайно елементарно е. Няма никакво значение къде е регистрирана компания. След като тук някой не е успял да се наложи, тяхно право е да си прибират ПЕЧАЛБАТА.
    Въпросът е ,че според законодателството на(България и) държавите в ЕС и НА, всяка компания, която извършва търговска дейност на територията на дадена страна трябва да плаща данъци, ЗА ДЕЙНОСТТА СИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ДАДЕНАТА СТРАНА

    Fidel Castro’s legacy is one of firing squads, theft, unimaginable suffering, poverty and the denial - D.Trump
  43. 43 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 858 Неутрално

    [quote#35:"Ан Он"] да се започне обсъждане в посока как може / как искаме да се либерализира дейността по извършване на таксиметрови услуги ?[/quote]

    Съгласен. Но да не намесваме инвеститора в БеГе Юбер, а да си подредим ние кочинката. Ако искаме да има реални инвеститори де, а не поддържани от държавата т.е. продавани на наши хора монополи и монополчета.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  44. 44 Профил на entwickler
    entwickler
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Дано успеят! След първото пътуване още им станах фен.

  45. 45 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#42] от "Youtube.Пу":

    Ми те си плащат данъците за дейността, какъв ти е проблема? Ако физическо лице, което като самонаето извършва дейност с помощта на платформата на Юбер, не си плаща данъците, това какво общо има с регистрацията на компанията, плащаните от нея данъци и КЗК???

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  46. 46 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#31] от "Youtube.Пу":

    аз не съм чул таксиметрова фирма да отчита реални обороти или пък да плаща осигуровки на шофьорите си. Затова изреваха срещу закона, който каза да назначат шоферите си на трудов договор

    седеньето го зголемува задникот
  47. 47 Профил на lefty
    lefty
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Дървените глави тук много добре защитават буквата на закона. Но реалноста е друга! Огромната част от "легалните" таксита не плащат данъци. Да питам държавата и законозащитниците защо?
    Законодателството в страната трябва да се промени, за да могат платформи като Юбер, букинг, еърбнб да могат да работят легално. Букинг, еърбнб също свързва клиенти с доставчици, Следва ли те да бъдат забранени след като клиенти наемат стаи, апартаменти нелицензирани за хотелиерски услуги.
    Законодатеслтвото в БГ трябва да върви в крак с технологиите, а не с/у тях!

  48. 48 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#39] от "The_Curious":

    [quote#39:"The_Curious"]Леле, да не си в управителния съвет, че ги знаеш тия работи? [/quote]

    Юбер е класическа корпорация.

    Каква си мислиш че е целта на съществуването им ? Моето предположение е - като на всяка друга корпорация - да установи монопол ?

    [quote#39:"The_Curious"]Закона е неадекватен и вместо да помислят как да го оправят, натискат орган за защита на конкурентцията да я ликвидира. [/quote]

    1. В България Юбер оперират незаконно и са нелоялна конкуренция, не съм фен на КЗК, ама това е едно от малкото смислени и правилни решения дето са взели (друг е въпроса дали решението им има каквато и да било тежест)

    2. относно промяна на законодателството - какво вече казах - съгласен съм, ама хайде да не ми го лансират като "ще търсят начин как да узаконят Uber"

  49. 49 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#36] от "Youtube.Пу":

    Питай бакшишите защо не плащат данъци тогава

    седеньето го зголемува задникот
  50. 50 Профил на Johnnie
    Johnnie
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#4] от "Thomas Anderson":

    И GSM-ите - те изцяло промениха бизнес модела на уличните телефони...

    -Тате, какво трябва да продаваш за да си купуваш скъпи коли, яхти, хотели? -Родината, сине, родината...
  51. 51 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 858 Неутрално

    [quote#40:"Ан Он"]Нищо "споделено" няма в услугата да поръчаш кола която да те закара от точка А до точка Б срещу заплащане в зависимост от разстоянието и времето на пътуването. [/quote]

    Ъъъъ, а кой решава дали шофьора не му е кеф да се вози точно в тоя момент, точно по тоя начин? Щом сме двама в колата, значи е споделено. От там насетне бакшишите ще ме прощават, както компютъра уби сметалото, време е за промяна в техния транспорт.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  52. 52 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 750 Любопитно

    А бе, кога за последно някой получи касова бележка от таксиджията?! Ма кирията си я плащаш. Какви данъци, какви пет лева?!

    chavo64
  53. 53 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#43] от "The_Curious":

    [quote#43:"The_Curious"]Но да не намесваме инвеститора в БеГе Юбер, а да си подредим ние кочинката.[/quote]

    За мен Юбер не е никакъв инвеститор, но за кочинката съм съгласен.

    Май като цяло разбиранията ни за ситуацията са близки, макар и да гледаме на нея от съвсем различни ъгли, предлагам да не си хабим повече времето в персонални дискусии

  54. 54 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Само в булгаристаня може обикновеният човек да се застъпва за простите, миришещи на пот бакшиши, чиято услуга е една от най-некачествените, сравнено с целия свят.
    А може би щото тук комунягите са предимно от провинцията и не знаят що е тва животно софийският бакшиш. Който, обаче, е честичко употребявал такси из София, знае за какви хора и услуга става дума.

    Последният път жена ме води даже, викам ще е по-нормална, но не би. Пълна социопатка, която не каза нито една дума, имам предвид добър ден, благодаря, довиждане. Иначе, по-добре да не си отварят устата, щото от тях слушаме само едно: колко е зле държавата. Това, разбира се, на фона на няколко нарушения, които прави паралелно с това да ти обяснява колко сме зле. А въпросната социопатка си отвори устата само веднъж: за да наругае някаква кола, която просто паркираше паралелно.

    Но така де - за такава плява ще се намерят винаги защитници, само щото Америка е гадна, а Путя спасява света, видиш ли.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  55. 55 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#52] от "chavo64":

    [quote#52:"chavo64"]А бе, кога за последно някой получи касова бележка от таксиджията[/quote]

    Аз съм получавал последните 50 пъти като съм се возил на такси (в София + няколко други големи града), въпросът вероятно е как си избираш таксито на което се возиш ? (но същото важи и за заведението къде обядваш ?)

    Но съм яувал съм че в някой други градове (Казанлък ?), касовите бележки не са на почит.

  56. 56 Профил на Мазутная Коптилка
    Мазутная Коптилка
    Рейтинг: 1417 Любопитно

    [quote#45:"The_Curious"] Ако физическо лице, което като самонаето извършва дейност с помощта на платформата на Юбер, не си плаща данъците, това какво общо има с регистрацията на компанията, плащаните от нея данъци и КЗК??[/quote]

    Въпрос на гледна точка е дали компанията не носи вина за дейността на нейните служители. Но дори и да се съглася с теб(което не е толкова лесно, понеже почти всички компании за отговорни за дейността на служители им по повод работните им задължения), наистина ли мислиш, че е добре да ударим хора без доходи, вместо компанията , която ги наема ? Това е все едно да удариш хамалите на някой строеж, които работят за вечерята си, а не този който ги е наел....

    Fidel Castro’s legacy is one of firing squads, theft, unimaginable suffering, poverty and the denial - D.Trump
  57. 57 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 858 Неутрално

    [quote#48:"Ан Он"]В България Юбер оперират незаконно и са нелоялна конкуренция[/quote]

    Ето с тези двете не съм съгласен. Дали е нелоялна конкуренция - не е, най-малко защото бизнес-модела е коренно различен и несъпоставим. Дали са незаконни - не са незаконни, защото техния бизнес-модел не попада в обхвата на закона, според моето неюридическо виждане. Та КЗК да взема отношение по казуса ми се струва гнусно.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  58. 58 Профил на Мазутная Коптилка
    Мазутная Коптилка
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    [quote#46:"Пипера е много лют"]аз не съм чул таксиметрова фирма да отчита реални обороти или пък да плаща осигуровки на шофьорите си.[/quote]

    Много малко си чул. Всеки шофьор без изключение е осигурен. Да, укриват обороти, което е повод държавата да удари и тях, а не да позволи компании хептен да не плащат данъци.

    Това, че някой нарушава закона и не плаща пари, не значи че трябва да премахнем закона. Ми дай като се пътува гратис да махнем билетите и да е на аванта ....

    Fidel Castro’s legacy is one of firing squads, theft, unimaginable suffering, poverty and the denial - D.Trump
  59. 59 Профил на Johnnie
    Johnnie
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#36] от "Youtube.Пу":

    Едно е да не плащаш данъци, а друго е да си в сферата на интереси на Алексей Петров или свинята с катарзиса, например...

    Тук боят е за това: нашите селебрита няма как да рекетират Юбер, а имат стотици законни начини да смъкнат пари от копърките, от лафките, от КТБ...

    Иначе за данъците - ти пък да не мислиш, че Вальо Златев плаща данъци.. или Гриша Ганчев, или свинята-майка и самата свиня?

    Единственият, който си е платил данъците е Цв. Цв. на шесте апартамента..., но пък той е гепил самите апатраменти

    -Тате, какво трябва да продаваш за да си купуваш скъпи коли, яхти, хотели? -Родината, сине, родината...
  60. 60 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#51] от "The_Curious":

    [quote#51:"The_Curious"]Ъъъъ, а кой решава дали шофьора не му е кеф да се вози точно в тоя момент, точно по тоя начин?[/quote]

    Има търговски закон, там се регламентират търговски взаимоотношения (предоставяне на стока или услуга) срещу заплащане.

    Ако ще си играем на терминология - да - предоставянето на услугата "споделено пътуване при повикване" е търговска услуга, аналогично и на предоставяне на услугата "споделена любов при повикване".

    Предоставяш ли търговска услуга - трябва да спазваш регламентираните правила (не че всички го правят, особеното тези с любовта).

    Много затънахме да предъвкваме едно и също, в крайна сметка няма как да промениш на някой представите му за света с няколко поста в някакъф форум. Аз изчезвам, отивам да "споделям" други неща, на останалите участници в дискусията пожелавам лек ден.

  61. 61 Профил на Johnnie
    Johnnie
    Рейтинг: 515 Неутрално

    [quote#58:"Youtube.Пу"] Всеки шофьор без изключение е осигурен.[/quote]

    Тук спирам да чета и започвам да се превивам от смях..

    Хайде, аз ти вярвам... ама ти, бакшиш, неук, вярваш ли си?

    -Тате, какво трябва да продаваш за да си купуваш скъпи коли, яхти, хотели? -Родината, сине, родината...
  62. 62 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 858 Неутрално

    [quote#56:"Youtube.Пу"]Въпрос на гледна точка е дали компанията не носи вина за дейността на нейните служители. Но дори и да се съглася с теб(което не е толкова лесно, понеже почти всички компании за отговорни за дейността на служители им по повод работните им задължения), наистина ли мислиш, че е добре да ударим хора без доходи, вместо компанията , която ги наема ? Това е все едно да удариш хамалите на някой строеж, които работят за вечерята си, а не този който ги е наел.... [/quote]

    Приемам напълно гледната точка, макар да не съм съгласен с нея. А не съм съгласен, защото:

    1. Компанията Юбер не наема шофьорите си за служители и няма как да носи отговорност за тях, това е все едно Мтел да носи отговорност за хората ползващи ГСМ;

    2. За урянето, не смятам, че трябва да бъде удрян който и да е в случая свързан с компанията. Ако шофьорите изкарват пари, НАП да си потърсят начин да отчитат тези приходи и да събират данъци от тях, а не КЗК. Но редно ще е НАП да провери и на каква база бакшишите плащат данъци и да вземе реципрочни мерки спрямо тях. А тук веднага ще лъсне забавната част - на Юбер транзакциите минават по банка и могат супер лесно да се засекат до стотинка, а на бакшишите транзакциите са в брой и опции за мамене имат много повече. Сега, ще ревнете ли за бакшишите?

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  63. 63 Профил на Мазутная Коптилка
    Мазутная Коптилка
    Рейтинг: 1417 Весело

    [quote#54:"stupid_american"]Но така де - за такава плява ще се намерят винаги защитници, само щото Америка е гадна, а Путя спасява света, видиш ли. [/quote]

    Как точно го удари на Путин, Америка и Ганкиното кафене от това, че Юбер не плащат данъци ?

    Fidel Castro’s legacy is one of firing squads, theft, unimaginable suffering, poverty and the denial - D.Trump
  64. 64 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#57] от "The_Curious":


    [quote#57:"The_Curious"]не е, най-малко защото бизнес-модела е коренно различен и несъпоставим[/quote]

    Като функционалност - предоставят същата услуга като Таксистарс или ТаксиМи.

    Предвид че не плащат лицензи, такси и т.н. - да наистина модела им е коренно различен - защото предоставят същата услуга, но си спестяват част от разходите за нея.

    Но стига толкова ...

  65. 65 Профил на .!.
    .!.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#7] от "alray":

    Отговорност носи водача, за техническото състояние се минава технически преглед? Кое му е по-различното от това 4 човека да пътувате заедно до морето и да си платите бензина?

    И да добавя предварително - за плащането на данъци от водачите се грижи НАП, а компанията майка плаща данъци в Холандия, което Е ЗАКОННО.

  66. 66 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Между другото, едва ли България е толкова привлекатекен пазар за Убер, че да плащат чак на лобисти. Просто реформаторите се опитват да направят малко точка пред младите хора с нормални професии от София, които масово се влюбиха в услугата. Реформаторите се целят в тая група просто. А Волен и Михаил Миков знаем в кого се целят: в тия дето ни такси, ни Убер ползват.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  67. 67 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 858 Неутрално

    [quote#60:"Ан Он"]Има търговски закон, там се регламентират търговски взаимоотношения (предоставяне на стока или услуга) срещу заплащане.
    [/quote]

    Отплеснах се, сорри, приемам забележката. Съгласен и, че трябва да се регулира дейността на превозите, но нека е адекватно. А за мен, в този казус адекватно би било КЗК въобще да не се намесва, Юбер да работи и генерира приходи. а органите по приходите да си търсят данъците.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  68. 68 Профил на .!.
    .!.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#1] от "sto67nes":

    Много обичам тролчета с по 2 мозъчни клетки, които никога не са се качвали на Убер (а вероятно и на среднодтатистическо българско такси) и прочели нещо като "нечестни бизнес практики" ама не знаят какво означава.

    И ми дават оценки за качеството на услугата! Откъде накъде ТИ ще ми казваш колко качество намирам в услугата АЗ?!?

  69. 69 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 858 Неутрално

    [quote#64:"Ан Он"]Като функционалност - предоставят същата услуга като Таксистарс или ТаксиМи. [/quote]

    Цъ, функционалност да, но параметрите са различни - двете цитирани те свързват с такси компания, а Юбер с отделен човек

    ПП Успешен ден, беше ми приятно да коментираме!

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  70. 70 Профил на Мазутная Коптилка
    Мазутная Коптилка
    Рейтинг: 1417 Весело

    [quote#65:".!."]компанията майка плаща данъци в Холандия, което Е ЗАКОННО. [/quote]

    Да, но не плаща за дейността си в България , което е НЕЗАКОННО!

    Fidel Castro’s legacy is one of firing squads, theft, unimaginable suffering, poverty and the denial - D.Trump
  71. 71 Профил на .!.
    .!.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#64] от "Ан Он":

    Не забравяй - като функционалност от страна на пътника.

    За шофьора е много по-различно - имаш гъвкавост на работното и не си вързан с конкретна лизингова фирма, което е масовия случай при такситата.

    Качеството на услугата също е от земята до небето.

    Въпреки, че такситата са минали лицензиране и трябва да предлагат по-високо качество, все пак ги следи на кой да е, а ДАЙ. Нали?

  72. 72 Профил на Мазутная Коптилка
    Мазутная Коптилка
    Рейтинг: 1417 Любопитно

    [quote#62:"The_Curious"]Мтел да носи отговорност за хората ползващи ГСМ; [/quote]

    Хората говорещи по ГСМ не получават пари от МТЕЛ
    [quote#62:"The_Curious"] не смятам, че трябва да бъде удрян който и да е в случая свързан с компанията.[/quote]

    По принцип няма никакво значение кой какво смята - който не плаща данъци е престъпник и трябва да си понесе предвиденото в закона наказание

    Fidel Castro’s legacy is one of firing squads, theft, unimaginable suffering, poverty and the denial - D.Trump
  73. 73 Профил на .!.
    .!.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#70] от "Youtube.Пу":

    Коя точно дейност не плаща в България и кое е незаконно? Нещо за споразумения за избягване на двойно данъчно облагане? Гоогле кога ще ги спираме, те приходи от всеки апп плащат ли?

    И като си такъв финансист я ми припомни с неплащането на данъци кой се занимава - КЗК или НАП?

    Да си чул нещо за санкции от НАП?

    Въобще - малко са ви слаби опорните точки...

  74. 74 Профил на Мазутная Коптилка
    Мазутная Коптилка
    Рейтинг: 1417 Любопитно

    [quote#59:"Johnnie"]Иначе за данъците - ти пък да не мислиш, че Вальо Златев плаща данъци.. или Гриша Ганчев, или свинята-майка и самата свиня? [/quote]
    Тоест, понеже Златев много лъже на карти и не плаща данъци, да освободим и Юбер от данъци ?

    Fidel Castro’s legacy is one of firing squads, theft, unimaginable suffering, poverty and the denial - D.Trump
  75. 75 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    До коментар [#7] от "alray":


    [quote#7:"alray"]ой носи отговорност, ако стане катастрофа, кой следи изправноста на колата, ако е частна минава преглед само, но клиентите трябва да са сигурни.. А за данъците- Юбер е това, което и Продавалник-там да сте чули някой да плати данък, че е продал нещо? [/quote]Точно това ме притеснява с тази услуга.Но е ясно,че тези неща не са под контрол,поне в България.Не искам да защитавам таксиметровите фирми,но поне там колите се преглеждат и пътниците са застраховани.Не виждам лоши и Юбер да работи,но да се спазват някакви изисквания за състоянието на автомобила и шофьора.И да се знае ясно кой носи отговорност.Защото сега не е ясно.А,че реформаторите се занимават с глупости,които едва ли интересуват повече от 1% от населението на градовете е ясно.Едва ли Юбер е големия проблем в София или Пловдив или в Кюстендил...

  76. 76 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 282 Неутрално

    правилно начинание. ако РБ успеят да изработят закон, който да "узакони" дейността на Убер и спред нападките срещу тях от страна на цекоминевците и останалите лизингодатели, това е наполовина успешен мандат.

    и бих помолил останалите почитатели на жълтите таксита... да си ги ползват, след като смятат, че предлагат перфектна услуга, шофьорите им са съвестни граждани, а не изнасилвачи, пияници и дребни престъпници... и си плащат данъците...

    всеки е свободен да ползва услугата, която харесва, предпочита и е склонен да си плати. аз искам Убер. не ми ограничавайте избора. не искам да се возя в жълтите смрадливи таратайки с необразовани шофьори, пушещи в колата, каращи безобразно и които дори не ме поздравяват с "Добър ден" и изпращат с "Приятен ден".

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  77. 77 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    [quote#22:"townboy"]Кой ли е собственик на Юба че тече такава полемика и лобиране около него?[/quote]

    То само като се види некъде концентрация на агитпропщина и работата е ясна by default - http://jewishbusinessnews.com/2015/01/01/jewish-owned-uber-expelled-from-spain/

    Пак по- добре Убер, че иначе щехме сигурно да четеме за кахърите на хюмнетата.

  78. 78 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    До коментар [#13] от "The_Curious":


    [quote#13:"The_Curious"]1. Според цитирания от Вас по-горе закон, Юбер не се явява такси превоз, защото не притежава автомобили, линии за превоз, служители-шофьори и т.н., на кратко не вози никой, защото услугата на компанията е комуникационна. [/quote]Това е юридическа еквилибристика.Добре-нека самата Юбер не е превозна компания,обаче шофьорите,които тя свързва с пътниците са точно таксита,защото извършват превоз на хора и стоки срещу заплащане.Значи или шофьорите нека се регистрират като превозвачи и съответно автомобилите им и самите те да отговарят на условията,на които отговаря всяко едно такси,или Юбер да гарантира за тях.Защото все пак някой трябва да носи отговорност и да следи за спазване на правилата.Няма как цялата отговорност и риск да се поема от пътниците-защото сега е точно така..

  79. 79 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 282 Неутрално

    До коментар [#70] от "Youtube.Пу":

    работата е там, че Убер и фирмите й в България си плащат всичките данъци. както и шофьорите й си плащат данъците.

    а българската Убер вероятно плаща такси по инвестиционен заем, или франчайз, или както договорно са организирани отношенията й с холандския Убер.

    Убер получава комисионна от услугата си да свърже шофьора и клиента. шофьорите имат сключени гражданска отговорност и застраховка Каско за 5 места, както и размер на застраховка на определена стойност (бих предположил 20 хиляди лева).

    шофьорите получават приходи от Убер България и плащат данъци върху тях.

    това е всичко. и понеже цените на услугите им са по-ниски, всеки шофьор може да кара когато и където поиска, а клиентите не плащат с банкноти, всичко е улеснено.

    все едно утре КЗК да "отнеме" лиценза на Амазон, Майкрософт, Епъл и Ибей, защото не си плащали данъците в България.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  80. 80 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 282 Любопитно

    До коментар [#78] от "yanne":

    ти като превозваш колега от работа до Орлов мост, или до неговия дом ставаш ли превозвач? и каква отговоност носиш при инцидент?

    и ако го правиш със служебната си кола този превоз превръща ли се в някакво "провинение" (частична ДДС измама), или данъчно престъпление?

    време е да започнем да приемаме новите дигитални услуги и бизнеси като част от ежедневието ни. и да не ги забраняваме, а насърчаваме.

    защото след 5 години отново ще сме изостанали от западния свят с още 25 години.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  81. 81 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    До коментар [#26] от "Virgin":


    [quote#26:"Virgin"]А когато ДПС търси (и намира) начини да подпомогнат фирми говорим за лобизъм и"обръч от фирми".
    Ако БСП и ГЕРБ търсят начини за подпомагане на фирми, говорим за лобиране и корупция.
    Когато "Реформаторския блок" се ангажира да подпомогне определена фирма за какво говорим? [/quote]
    Е- л_йното си е л_йно,но при реформаторите е обвито в реформиран станиол(т.о.е.-рециклиран) ...

  82. 82 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    До коментар [#14] от "The_Curious":

    Това, с лошата услуга, се отнася за българските таксита. В германските таксита не се пуши, идват навреме, издават задължително касови бележки, приемат картово разплащане и те питат по кой маршрут искаш да минат. Какво е иновативното, което предлага Юбер в този случай? Или просто заобикаля законите и дава по-ниска цена за сметка на липсващите данъци лицензи, технически прегледи?

    Ако ще се конкурират с останалите на пазара за превоз, това трябва да става по правилата отнасящи се за всички. Не може за едни да има едни правила, а за други да няма такива. Няма никакъв проблем Юбер да вземат в системата си коли и шофьори, които имат лиценз и отговарят на условията, която фирмата им поставя. Тогава ще видим наистина какво конкурентно предимство предлагат, защото в момента Юбер просто се възползват от това, че не носят никаква отговорност за шофьора и колата - дали той си плаща данъците за стопанската дейност, която извършва и дали има лиценз да я извършва, тях не ги засяга.

    Впрочем част от таксиметровите фирми също не притежават колите, те са си собственост на шофьорите.

  83. 83 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#78] от "yanne":

    За това съм съгласен и не споря. Споря, че казуса е проблем на други органи и закони, а не КЗК.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  84. 84 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    До коментар [#39] от "The_Curious":


    [quote#39:"The_Curious"]Колега, какво значение има къде е регистрирана компанията? [/quote]Наистина ли питаш?!Когато една компания е регистрирана в една държава,а приходите и идват от дейност в друга,тя плаща данъците си в първата и съответно изнася капитал от втората в първата.Или по-просто казано-вместо за образование на твоите деца,едни пари ще отидат за образование на холандчета.

  85. 85 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 282 Любопитно

    До коментар [#84] от "yanne":

    доста примитивна логика. винаги съм смятал, че си човек с десни убеждения. явно съм се заблудил.

    като толкова лесно, направи ти един Убер в Америка и изнасяй от образованието на англосаксончетата и го наливай при българските деца. изобщо, като е толкова лесно да правите бизнес в днешната глобална, конкурентна и цифрова среда, правете бизнес. пък бил той и като бизнеса на Ивайло Пенчев. все пак е лидер в определена ниша. не е като Киро Гелата... макар, че е неговата плешива инкарнация...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  86. 86 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    [quote#54:"stupid_american"]Само в булгаристаня може обикновеният човек да се застъпва за простите, миришещи на пот бакшиши, чиято услуга е една от най-некачествените, сравнено с целия свят. [/quote]


    Само тъп американец може да използва и да се аргументира с клишета, за които дори няма идея.


    По темата - РБ да се гмурка толкова надълбоко в идиотския популизъм ми идва в повече. Настимир е природно тъп и мястото му в РБ е поредният компромис, но от Караджов това не го очаквам.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  87. 87 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2641 Любопитно

    [quote#79:"полувишис"]Убер България [/quote]
    кой все пак го държи това?

  88. 88 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#86] от "Darth Plagueis":

    [quote#86:"Darth Plagueis"]Само тъп американец може да използва и да се аргументира с клишета, за които дори няма идея.
    [/quote]

    За кое нямам точно идея, че не се разбра?

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  89. 89 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#86] от "Darth Plagueis":


    [quote#86:"Darth Plagueis"]По темата - РБ да се гмурка толкова надълбоко в идиотския популизъм ми идва в повече. [/quote]

    Еми ти с тоя вой за държавна регулация и без това по би ти отивало да гласуваш вляво, така че давай смело

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  90. 90 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 878 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ан Он":

    ?! Искаш да кажеш, че Uber са монополисти и ще узурпират пазара? Това просто не е вярно, защото и сега имат конкуренция, а платформи за споделени пътувания има от поне 10 години. Въпросът е, че не са автоматизирани и най-вече че не събират пари. Uber взима 20% комисионна от водача на таксито. Нещо, което е супер изгодно и за двете страни - Uber печелят много срещу нищо (платформата практически може да работи във всяка точка на планетата, защото нищо не я ограничава - съществуват карти и цифрови модел за почти всеки град), а от друга страна шофьорите не плащат никакви данъци и осигуровки - нещо което би им струвало поне 32.5% при сегашните закони в България.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  91. 91 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 354 Неутрално

    Хората са доволни от Юбер. Какъв е смисъла на закона, като неработи в полза на хората? Нека пазара да се определя от търсенето и предлагането а не от някакви си комисии

  92. 92 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    До коментар [#88] от "stupid_american":

    1. Нямаш идея за нивото на услугите у нас, нито за нивото на Убер.
    2. Да, регулация за бакшишите трябва да има и в случая това няма нищо нито ляво, нито дясно, защото просто е част от НОРМАЛНОТО развитие в градовете.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  93. 93 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    [quote#17:"Ан Он"]Аз искам равни правила за всички които предоставят идентична услуга. [/quote]
    услугата не е идентична.
    юбер не можещ да им махаш,
    нямат касаов апарат, не са боядисани и
    не са обществен транспорт.

  94. 94 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 858 Неутрално

    [quote#82:"luda_krava"]дава по-ниска цена за сметка на липсващите данъци лицензи, технически прегледи?[/quote]

    Не знам за кой път повтарям, но "липсващи данъци" няма, или поне органа отговорен за това в България не се е произнесъл.

    Лицензите, ОК, но защо ги търсите от компанията, първо и второ не е ли време да се премахнат, защото очевидно носят повече вреда за потребителите, от колкото полза?

    За техническите прегледи - моля, не ме разсмивайте, болезненено ми е в момента. Ако сравните техническите прегледи на такситата, личните автомобили и Юберските коли (всички се движат по една пътна мрежа и си купуват коли от същите дилъри), ще останете неприятно изненадана от резултата в България, за където коментираме. При Юбер изискванията за колите и шофьорите са много по-високи от тези за такситата (изключвам лицензите), а което е по-важното - се спазват не само на хартия и не се заобикалят така, както тези за такситата.

    Та, какви притеснения още имате за безопасност и отговорност?

    ПП За защитниците на бакшишите: Сигурен съм, че може да откриете в медиите, за една година в София колко ПТП има с пияни таксиджии, колко от тях са хванати да карат с отнета книжка или с множество неплатени актове. Опитайте се да ги сравните с информацията за Юбер, интересно ще останете ли на същата позиция тогава.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  95. 95 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#92] от "Darth Plagueis":

    Значи, такситата в София са ми пределно ясни. Много съм ги ползвал. Ти си с различни впечатления от мен ли?

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  96. 96 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    До коментар [#11] от "Ан Он":

    Нелоша идея, стига да не ползват таксиметровите стоянки.

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  97. 97 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    До коментар [#95] от "stupid_american":

    Определено. Обикновено ползвам зелените приуси - чудесни, нови коли, шофьорите са с костюми, че има и безплатен интернет вътре. Чакам да ми кажеш как са прости, миришещи на пот с некачествена услуга. Ползвам също така и йелоу, които са с чисто нови Кия Сиид.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  98. 98 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#84] от "yanne":

    Ми дай да изгоним всички чуждестранни инвеститори, че не плащали данъци... Абе, в Карл-Марксистката теория явно не ви учат, че най-ценния капитал не са парите (електронни или хартиени), а времето и хората. Като си изгониш предприемчивите хора, кой ще ти работи тогава и ще плаща данъци? Умник, гений си направо. Т'ва нацитата сте нямам думи просто.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  99. 99 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    До коментар [#98] от "The_Curious":

    Кое точно е предприемчивото в Убер? Да станеш шофьор и да ти плащат на час/ курс ли? Невероятно предприемчиво...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  100. 100 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#97] от "Darth Plagueis":

    Еми хубаво, ама ОК и 1280 са миришещи, особено вторите. А то не е само миризмата, човек. Като почнат да ми говорят някви глупости и се изприщвам. Зелените не съм ги ползвал, в интерес на истината, ама не ми се вярва да са ги инструктирали да мълчат и да ти говорят само ако ти ги питаш нещо, както е редно. Някъв пък веднъж ми направи проблем щото нямал място в багажника за чантата ми. После ми направи злостна забележка що му давам до стотинка. А това, че карат като луди, или викаш тия зелените са и възпитани шофьори? Еми а дано да е така, ама нали ти е ясно, че са капка в морето. А дали ще те закарат за един километър, между другото? Щото нали си го знаем тва за простаците таксиджии в София, че трябва да ги питаш ТИ дали ще те закарат донякъде.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах