Военни печалби: Българско оръжие допълнително разпалва конфликтите в Близкия изток

Самолет Cargo Boeing 747 на Саудитска Арабия на летище София на 4 ноември, 2014 г.

© Стефан Гагов

Самолет Cargo Boeing 747 на Саудитска Арабия на летище София на 4 ноември, 2014 г.



Мария Петкова е български журналист, който пише в Източния Европа и Близкия Изток. Тази статия е изготвена в рамките на Балканската стипендия за отлични постижения в журналистиката, инициатива на Фондация ERSTE, Фондация "Отворено общество", в сътрудничество с Балканската мрежа за разследващи репортажи.


Коментари (113)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    Аха. В крайна сметка българите сме виновни за конфликта в Близкия Изток. Умно!

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1093 Весело

    Ако не бяха българските оръжия, щяха да им купят водни пистолети

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5929 Гневно

    И какво сега?Трябва да си посипем главата с пепел и да се срамуваме,че оръжейните ни заводи още работят ли?

    karabastun@abv.bg
  4. 4 Профил на М.Георгиева
    М.Георгиева
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Оръжието не може да стои пред идеологията.
    Конфликтите се разпалват от интереси и се реализират чрез религия. Оръжието е консуматив.

  5. 5 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1221 Весело

    Щом "Арсенал" -Казанлък наемат още работници от година насам значи работата е добре!
    ...... а иначе в статията пише и откровени глупости като това за леките картечници и СПГ-9 , които са нещо съвсем различно........

  6. 6 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1654 Неутрално

    "Българско оръжие допълнително разпалва конфликтите в Близкия изток"

    Дневник, за още нещо да ни вмените вина?
    Оръжието си е оръжие, конфликтът се разпалва от съцете, които го държат и от тиквите, които управляват ръцете!

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  7. 7 Профил на Иван К
    Иван К
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    Статията внушава негативи за българската политика. Какво като продаваме оръжия! Всички продават.
    Все пак България не продава оръжия, които са изключително опасни за граждански обекти и не продаваме оръжие директно на терористи и не продаваме оръжия за масово поразяване като катюшите.
    За разлика от България Русия предава в ръцете на своите терористи в Украйна зенитни ракети способни да свалят граждански самолети и артилерияски системи за поразяване на обширни райони.

    тел 032 644 150
  8. 8 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1654 Весело

    До коментар [#7] от "Иван К":

    "Статията внушава негативи за българската политика. Какво като продаваме оръжия! Всички продават. "

    Явно пак сме бръкнали в канчето на някого.
    Едно време беше така със СССР-то, та ни спретнаха историята с Антонов и папата.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  9. 8 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Много просто, не продавайте на саудитците и катарците. Това е прокълната сделка, тези оръжия ще намерят пътя си към ръцете на джихадистите от Ал-Кайда и ИДИЛ, а може, понеже съдбата има чувство за ирония, един ден да бъдат използвани за атентати срещу нас.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  10. 10 Профил на Иван К
    Иван К
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    Питам автора на статията дали е направил някакви изчисления какво количество руски боеприпаси дневно се използваха от терористите в Украйна и дали е изчислил колко вагони са използвани дневно за да се зоставят тези количества.

    тел 032 644 150
  11. 11 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Ауу, ами компот може ли да инасяме, или това ще удължи конфликта?!

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  12. 11 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 2951 Неутрално

    "Оръжие разпалва конфликти" е идиотско заглавие. Конфликтите ги разпалват политиците и моллите; оръжието е подробност. Ако нямаше оръжие, ония щяха да си секат главите с мачете, като хуту и тутси преди 20 години.

    НЕ СПОРЯ С ИДИОТИ И НЕ ОТГОВАРЯМ НА ТРОЛОВЕ.
  13. 13 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 590 Неутрално
  14. 14 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4256 Любопитно

    "От българското министерство на икономиката заявиха, че не издават лицензи за оръжейни сделки, когато има явни опасения относно евентуалното отклоняване или износ на оръжията за трети страни."

    От българското министерство на икономиката явно лъжат, защото е повече от ясно, че тези оръжия няма да се ползват от саудитските сатрапи, които ползват най-модерно американско и европейско оръжие, а ще се ползват от васалните и наемнически групировки, които са подчинени на СА и действа в Сирия и Йемен.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  15. 15 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2121 Весело

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Е ти какво си очаквал от наше момиче, спечелило стипендия на Западна институция? То там част от условията е обилно да се изс...ш върху България след като получиш първия транш и родните к...ви с готовност го правят.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  16. 16 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    [quote#11:"Norman Granz"]Ако нямаше оръжие, ония щяха да си секат главите с мачете, като хуту и тутси преди 20 години.[/quote]

    С един милион жертви.

    The best way to predict the future is to invent it.
  17. 17 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 831 Весело

    Много слаб текст

    седеньето го зголемува задникот
  18. 18 Профил на nasko'geo
    nasko'geo
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Важно е кой стои пред оръжието и кой го държи ... Всеки може да го е произвел .

  19. 19 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2121 Весело

    До коментар [#14] от "Иво":

    Знаем, знаем Ивчо - оръжие трябва да се продава само на групировките, които на леваците като теб са ви любими. Хамас, Хизбула, FARC в Колумбия и т.н. На никой друг. Имам обаче една лоша новина - само можете да мрънкате и да се тръшкате както винаги. Може и хаштагче да си измислите и да си смените профилните снимки във ФБ.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  20. 20 Профил на Ilia Iliev
    Ilia Iliev
    Рейтинг: 316 Весело

    Спомням си времето ,когато чехите си запазеха военното производство , а ние го разрушихме!
    Разликата в класите ни!
    Всичко друго няма смисъл от коментар!
    Не че не си правим сметка!
    Правим я , но като крадец на дребно!

  21. 21 Профил на Ilia Iliev
    Ilia Iliev
    Рейтинг: 316 Весело

    До коментар [#6] от "rapidfire":
    Ха ха ха
    Какво не ти харесва!!
    Нали в новия паспорт за ЕС ще пише европеец!
    Няма да пише българин!
    За това всичко ,свързано с България трябва да бъде намразено!!
    Е тук се престарават-включили са и Русия!
    Защото тя подържала българското самосъзнание на българина!
    ха ха ха

  22. 22 Профил на nasko'geo
    nasko'geo
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#10] от "Иван К":

    Терористи в Украйна няма !

  23. 23 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1654 Неутрално

    До коментар [#21] от "Ilia Iliev":

    "Е тук се престарават-включили са и Русия!
    Защото тя подържала българското самосъзнание на българина! "

    Да бе да. Като жител на Здунайская
    Я бегай бе.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  24. 24 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    носеща приходи до 1.5 милиарда евро (1.3 милиарда долара) в твърда валута на година. "
    все още ттип не е подписан , та рано е за този курс евро/долар ...

  25. 25 Профил на nasko'geo
    nasko'geo
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ilia Iliev":

    Кой български военен завод разрушихме ?

  26. 26 Профил на ispor
    ispor
    Рейтинг: 432 Весело

    Следващата статия може би ще запознае аудиторията с опасността,българското агнешко ,изнасяно в близкия изток,да повишава боеспособноста на ДАЕШ!Да не говорим за българския аспирин !Аз предлагам с указ на президента да закрием всички производства в БГ ,и да отстъпим пазарите на нашите западни партньори!

  27. 27 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Да-а, това българите много лоши хора, бре. Продават оръжие. Примерно за 20 милиона. А други са добри - продават за 20 милиарда. Да не бъдем наивни. Още от момента, в който Никиту Младенов събра в Правец правилните сирийски сили на другарска среща, беше ясно, че истинските сирийски демократи ще си заминат с договори за доставки на българско оръжие.

  28. 28 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Не се засягайте, ами обсъждайте другите акценти в статията - за кого е стоката, как се разпределя, къде са мирните натовци в играта и т.н.

    Сирийски опозиционери в бутиково кафененце в Истанбул, а? Путин плещи глупости, а?

  29. 29 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    [quote#21:"Ilia Iliev"]Нали в новия паспорт за ЕС ще пише европеец!
    Няма да пише българин! [/quote]

    Я да видим?

    The best way to predict the future is to invent it.
  30. 30 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 320 Любопитно

    До коментар [#21] от "Ilia Iliev":

    [quote#21:"Ilia Iliev"]Нали в новия паспорт за ЕС ще пише европеец! Няма да пише българин! [/quote]

    Нови европейски паспорти? Това Вие ли ще го предложите на ЕК, Илия?
    А можете ли да си представите, че има хора, на които не в паспорта, а в самосъзнанието отдавна пише "европеец"?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  31. 31 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#5] от "SSmart":

    . а иначе в статията пише и откровени глупости като това за леките картечници и СПГ-9 , които са нещо съвсем различно........

    Е кои са откровенните глупости !? Просто са споменати, като спецификации. Никъде не пише че са едно и също. Големи експерти по всичко тука.

  32. 32 Профил на faraon
    faraon
    Рейтинг: 340 Неутрално

    За съжаление световните медии тиражират тези новини и хората не остават с добро впечатление за страната ни.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  34. 34 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    Щом е законно, ще продаваме колкото можем. А уважаемата Мария Петкова може да си пише всякакви глупости, все пак и тя за хляба се бори...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  35. 35 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ilia Iliev":

    Военното производство беше повече от 90% предназначено за СССР. Когато през 1991 г. поръчките от Русия спряха, военните заводи започнаха да фалират. Просто нямаше къде да си продават продукцията, която беше по остаряла технология и съветска документация.
    Чехите и техния военно-промишлен комплекс "Шкода" са друга бира...

    Пази Боже руснак да те освобождава и грък да има да ти дава!
  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1389 Любопитно

    никога няма да проумея какво има да се мрънка срещу факти, при това в статията са ви спестили голяма част от обратната им страна.
    България държи 1-во място в доставките на произведени между 2010/14 боеприпаси и 5-то при по-старите. За ИД. Факт.
    http://www.conflictarm.com/

    Какво стана с разследването на взрива в Горни Лом впрочем?

  38. 38 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#32] от "faraon":

    Глупаците няма да останат с добро впечатление. Тези които си мислят, че американското оръжие за СА е за правилни и мирни цели. Не примерно да убиват йеменци.

  39. 39 Профил на nasko'geo
    nasko'geo
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#33] от "1010x11":

    Ами работи си завода . Ето страницата им : https://bg-bg.facebook.com/195337743825561/info?tab=page_info

  40. 40 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 650 Неутрално

    "По времето на комунизма България изгражда огромна оръжейна индустрия,носеща приходи до 1.5 милиарда евро (1.3 милиарда долара) в твърда валута на година."
    "... продажбите започват да се увеличават и през 2014 г. достигат 403 млн. евро, според данни на правителството."

    Е,за да достигне нивото на приходи, от времето на комунизма,на българската оръжейна промишленост и трябват още 1 милиард евро годишен приход.Имайки предвид,че- "По време на своето 45-годишно управление, Българската комунистическата партия развива и добри търговски отношения с Близкия изток и Африка, които много търговци, включително и тези в оръжейния бизнес, продължават да поддържат и до днес.",-не би трябвало, достигането на тези нива да бъде толкова голям проблем.
    И всички тук ще бъдат доволни-профсъюзите,работещите в тези предприятия,чакащите да работят там,държавните хора(чакащи приходи в бюджета),посредниците(при тези гигантски комисионни-"Всеки получава комисионна," казва той, включително държавни служители и брокери. "Комисионните са няколко пъти по-високи от стойността на сделката с оръжие. Ако нещо струва 10 милиона, крайната цена е 35 милиона.",лидери на политически партии и пр.,и пр......Това е.Важно е всички да са доволни.И да има работа и пари-за кой-повече,за кой-по-малко.Всички продават оръжие.И всички са за мир.


  41. 41 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 652 Любопитно

    До коментар [#14] от "Иво":

    От българското министерство на икономиката явно лъжат, защото е повече от ясно, че тези оръжия няма да се ползват от саудитските сатрапи, които ползват най-модерно американско и европейско оръжие, а ще се ползват от васалните и наемнически групировки, които са подчинени на СА и действа в Сирия и Йемен....

    Без да се пиша адвокат на СА, обясни ни все пак, защо Иран тогава може директно да поддържа и въоръжава шиитските бунтовници и превратаджии в Йемен - разпалвайки стар междуконфесионален и етнически конфликт и експортира същия този конфликт и в СА!? По каква логика СА няма да поддържа родствените и близки и сунити там, още повече, че е заплашен суверенитета на собствената и територия.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  43. 43 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Оръжието само по себе си не убива. Може цялата планета да се зарине с оръжие и един човек да не бъде убит. Човекът убива, а не оръжието. И не може 5-те най-големи производители и износители на оръжие в света да са постоянни членове на Съвета за сигурност на ООН.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на Ilia Iliev
    Ilia Iliev
    Рейтинг: 316 Весело

    До коментар [#30] от "дедо Андро":
    Четох за германското предложение!
    Паспорт на ЕС гражданин.
    Та хората мислят напред!
    Нали и за това желаем бежанците-да правим мултинационално общество!
    И без оръжие разбира се!
    За това и ние закриваме производството им!
    -- шега разбира се!


  46. 46 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Жалка журналистика, евтин сензационализъм и промиване на мозъци. "Допълнително разпалва"? МОЛЯ? То в Близкия Изток някой произвежда ли оръжие (освен евреите)? Цялото им оръжие - и на "бунтовниците"(ислямските екстремисти) и на "другите" значи идва от чужди страни. Значи чуждите страни допълнително разпалват конфликта. Сигурно всичките им автомати са Калашников...

  47. 47 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4256 Любопитно

    [quote#13:"balkantourist"]Е и?[/quote]

    Ами например, ти лично съгласен ли си България и български фирми да продават оръжие на престъпни режими, като саудитския, които оръжия след това отиват в ръцете на техните радикални уахабитски и салафитски (бих добавил даже и терористични) групировки в Сирия?

    Ето, какво представляват мнозинството от бунтовническите групировки в Сирия:

    http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-35144420

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на bluesky1
    bluesky1
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Запада, САЩ, Израел, Йордания, Турция, СА, Катар са съюзници на на ИДИЛ и Ал Кайда във войната им срещу законното сирийско правителство... същите тези си създават терористите, после се борят срещу тях... В процеса на създаването и използването на този Франкенщайн се случват случки, като тези в Париж! За западните лицемерни политици обаче това са необходимите странични жертви, освен това подобни случки оправдават "войната" им срещу тероризма....пфууууу...гнусотия... а овцете реват жо суи това, жо суи онова, вместо да потърсят отговорност от управляващите ги политици...

  50. 50 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1221 Неутрално

    До коментар [#31] от "znaesht":

    "...Според него саудитската армията е въоръжена с белгийски леки картечници и не използва SPG-9...._ това е откровена глупост! излиза , че защото има белгийските картечници не използва Средни Противотанкови Гранатомети-9! Едното не замества другото и причините да не ги използва са съвсем различни!!!
    Или е превод или е просто неграмотност!
    Ами това с висшия офицер( значи от МО) дето е в час какво прави министерството на икономиката( там е бгВПК)? Агенция ЕЖК!

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7851 Неутрално

    То,ако не е българско,ще е някакво друго.Щом има търсене,винаги ще има кой да произведе и да продаде.Сега виновни ли трябва да се чувстваме.

  53. 53 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 749 Неутрално

    А японците защо продават пикапчетата тойоти директно на ИД? И са основно щурмово средство.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 55 Профил на niketo88
    niketo88
    Рейтинг: 8 Неутрално

    #Кой поръча статийката? Нека си признаем...мноого сме били добри ние, особено да разрушаваме световния мир...Идиотско!

  56. 56 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Дневник, България НЕ е в топ 20 на страните-износилтелки на оръжие.

    По-долу, прилагам списъкът на първите 10:


    United States: 31%
    Russia: 27%
    China: 5%
    Germany: 5%
    France: 5%
    U.K.: 4%
    Spain: 3%
    Italy: 3%
    Ukraine: 3%
    Israel: 2%

    Хайде на поправителен!

    Та казвате, било байганьовщина смело да заявиш, че всички са маскари!
  57. 57 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 10064 Неутрално

    Нашето си е капка в морето.

  58. 58 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 848 Весело

    [quote#1:"EU defender"]В крайна сметка българите сме виновни за конфликта в Близкия Изток.[/quote]
    Не сме.
    Но поне разбра колко нелеп изглеждаш когато твърдиш че ислямистите се сражават с "Калашников", което означавало че получавали оръжието си от Русия.

  59. 59 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 934 Неутрално

    Ние за милиони, САЩ за милиарди и така. Голям праз! Веднъж и ние нещичко да спечелим!

  60. 60 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#56] от "klecho":

    Ти си дал топ 10, къде са останалите до топ 20?

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  61. 61 Профил на баЙ Радуй Теменужкин
    баЙ Радуй Теменужкин
    Рейтинг: 5850 Неутрално

    Мариика мисли че само ние сме в този бизнес, а ние сме най малките (дребни рибки). Големите пари ги вземат големите играчи като чичо Сам и рашките. а Мариика иска да ни набеди нас за всичките конфликти. Явно някой от конкуренцията и е платил добре

  62. 62 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 858 Неутрално

    "Българско оръжие допълнително разпалва конфликтите в Близкия изток"
    ===============
    Голяма глупост е измислила за заглавие Мария Петкова. Мария, да си чувала някога сентенцията "Свято място, пусто не остава" Така е и при продажбата на оръжия. Ако не от един продавач, ще е друг такъв. Който иска да купи, ще купи.

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  63. 63 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    "....1.5 милиарда евро (1.3 милиарда долара) в твърда валута на година..."
    Може ли тази стринка, посочила курса на валутите в статията да ми смени към 3-4ооо$?

  64. 64 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    Поредния нелеп НПО брътвеж. Поне да беше научила съкращенията и като българка да ги пише на кирилица. И без друго това е азбуката им. РК. Кво е туй ма?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  65. 65 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 687 Неутрално

    "Oтворено общество" ако не плати да оплюят България то кой ще плати!
    Сигурно нашите натовски "партньори" ги е жегнало, че не са те продали оръжие на СА, та са насъскали кучето си "ОО" да лае по нас.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  66. 66 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    нашето оръжие е толкова незначителна част че всякакви писания по повода са просто смешни, освен това ако някой има каквито и да било претенции за сертификатите за краен потребител за българско оръжие да каже какъв му е проблема точно

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  67. 67 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    [quote#20:"Ilia Iliev"]Спомням си времето ,когато чехите си запазеха военното производство , а ние го разрушихме! [/quote]
    как пък ти хрумна точно с чехите да ни сравняваш бе човек, та ние технологично сме от различни планети

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  68. 68 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    оръжие се продава законно само и единствено със сертификат за краен потребител, ако сертификата е фалшив, това може да се провери лесно, друг въпрос е ако законен краен клиент реши да прави нещо друго с оръжието , но не виждам как това ни касае

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  69. 69 Профил на vari
    vari
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Ех как всички забравяме за моралната страна на нещата когато става въпрос за пари... били те и парите на някой БГ оръжеен олигарх.. в Арсенал няма вече държавно участие, да ви напомня.

    А това че наше висококачествено оръжие отива в Ал Насура и ИДИЛ е пренебрежим факт. Да - ако не е наше ще е на някой друг. Да, не ние, а американците и саудитците забъркаха тази каша там. Това не значи, че трябва да си цапаме ръцете с кръвта на невинните жертви и да ни знаят по света като производител на оръжие за терористи.

    Има си закони и резолюции на ООН. Спазвайте ги!

  70. 70 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 741 Неутрално

    [quote#25:"nasko'geo"]Кой български военен завод разрушихме ? [/quote]

    ДЗУ Стара Загора, всеки пиратски диск беше бомба по империализма!

  71. 71 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3327 Неутрално

    "През изминалата година Съединените щати също купуват оръжие от България, като част от програма за обучение и въоръжаване на сирийските опозиционни сили на стойност за 500 млн. долара. Програмата беше прекратена наскоро.”

    Дали?! Очевидно американците не искат определени чалми да пуцат с тяхно оръжие! Видимо не искат и съотв. чалми да спрат да се избиват! Саудитска Арабия е най-надеждния им партньор сред р@заните, така че вадят картофите от жарта. Ние сме дилафа, за което нормално и да изкярим. Колкото повече, толкова по-добре...

    I Want To Believe
  72. 72 Профил на Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Рейтинг: 2230 Гневно

    Ей, ако не е българското, ще е сръПското, украjнското, румънското, чешкото, унгарското или полското оръжие! Или някакво друго там!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  73. 73 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    По долу помествам копи/пейст от фесбука на Г.Лилов от преди няколко дена:
    ** Онова, което твърдях от година насам в маса постове, онова, за което съм подсъден по Наказателния кодекс заради мое разследване за Българо-Саудитския съвет, вече има потвърждение.

    В маса свои постове (и в разследването си в книгите "Дуел" и "БГ милиардери" посочих:
    1. че Българо-саудитският съвет е ключова организация у нас заради милиардите й, които крепят иначе bалиралата ни финансова система.
    2. че всички наши изредили се на кормилото на власта правителства го ухажват заради тези пари така, че ДПС се превърна в незаобиколим и решаващ фактор в родната политика, дори когато е в "опозиция".
    3. че сянката на тази организация прозира и в крайния ислямски фундаментализъм у нас, свързан с терористистични действия, вкл. и с атентата на летището в Бургас.
    4. че доставяме оръжия и боеприпаси в промишлени количества на Саудитска Арабия, ОАЕ и Катар, които не ползват такива образци и доставките всъщност са за радикалните ислямисти в Сирия. (последната от 60 тона). Твърдях, че основните военни заводи като тези в Сопот вече са на денонощен трисменен режим без почивни дни, откриват нови цехове и назначават хиляди нови служители.
    Всъщност именно заради този Българо-саудитски съвет от две години насам срещу мен се водят дела по НК. Знам, че съм бил прецизен и го доказах (бях оправдан на първа инстанция въпреки невероятния натиск у нас).

    Факт: моят самотен глас вече има поредното потвърждение. Факт - вече открито се говори за тероризма и Саудитка Араабия, ОАЕ и т.н. - т.е. онова, което беше родно и международно табу, когато пишех книгата си "Дуел".
    Днес международният център за разследваща журналистика BIRN разказа за тази "дружба" и къде отиват българските муниции и оръжия.

    В РЪЦЕТЕ НА ИСЛЯМСКА ДЪРЖАВА, НА ИДИЛ!!!!

  74. 74 Профил на Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Рейтинг: 2230 Неутрално

    "Българско оръжие допълнително разпалва конфликтите в Близкия изток" -Саудитска Арабия нямаше да се посвени да купи американски автомати, картечници и гранатомети, но тези са далеч по-евтини!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  75. 75 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#7] от "Иван К":

    Всички продаваха. После дойде Фил Димитров и ние спряме да продаваме. Сега пак започнахме, но всъщност пълним гушите на американците, които прибирарт тлъстите комисиони.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  76. 76 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    Проèтох коментарите.Общо взето логиката е:Щом печелим от оръжие е добре.И другите го правят.
    Порочноста и /на логиката / е следната":
    1.Печелим не ние,а търговци и то по добре от наркотърговците.В статията това добре е осветено.
    2.Парите от печалбите са в зоната на мръсните пари.Последните пагубно влияние върху държавите.
    3.Създадените работни места са нетрайни както и самата индустрия.Работниците са на мин.заплата ,не виждам и заводите да са цъфнали.Техниката и технологията им е от 60 години.
    Мислите ли че взривовете в утилизационните складове бяха случайни?А стрелбите срещу бивши барети?А непропорционалното влияние на ДПС?
    Трябват ли ни такива пари и производство в светлината на горното?

  77. 77 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2248 Неутрално

    Напълно излишна статия. Всеки продава това, което е произвел, така че не виждам нищо нередно. Ако някои пишмян журналисти имаха повече национално чуство, нямаше да ровят като кокошки на бунището, за да злепоставят родината си.

  78. 78 Профил на баЙ Радуй Теменужкин
    баЙ Радуй Теменужкин
    Рейтинг: 5850 Неутрално

    До коментар [#77] от "proza":
    И да има национално чувство, парите от конкуренцията да ни плюе е по силно от него

  79. 79 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#77] от "proza":

    Един куршум струва един долар, но убива човек. Да не забравяме, че същите тези оръжия дадени в ръцете на терористи се връщат и при нас и няма да подбират, когато убиват кой ги е произвел. Атентатите във Франция бяха направени именно с такива оръжия. Същите тези печалбари могат и нас да продадат. Няма лошо да продаваш каквото си произвел, но трябва да си подбираш партньорите. Не става въпрос за морал, защото точно тези които продават и печелят, те се пишат за най големи моралисти, до степен че направиха това понятие гнусно. Става въпрос за бъдещото ни оцеляване, а като се въоръжават терористи това ще бъде все по трудно.

  80. 80 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 278 Неутрално

    Статията е добра, и поставя много въпроси.
    Не мисля че авторката осъжда България за това че произвежда или търгува с оръжие, много коректно и нееднократно тя казва че оръжието идва от цяла източна Европа и пост-съвтеското пространство..
    Проблема е в това че някои хора на гърба на държавата и с цената на кръвта на стотиците хиляди убити стават милионери.
    Разбирате ли че по-голямата част от "печалбата" се губи в наши и чужди посредници? Не отива във военните заводи.
    Не отива в държавния бюджет.
    Другата мръсна тайна е че всичко става под дирижирането на САЩ. Как "русофилка" България ще обясни на Русия че въоръжава силите в Сирия срещу които тя воюва?
    Излиза че с български оръжия и боеприпаси се стреля по руски военни?

  81. 81 Профил на дядо Добрин
    дядо Добрин
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    Просто бизнес, нищо лично...
    Боеприпасите отхвърлят повече като разходен материал, да вметна само. Стрелковото оръжие не е основното перо...

  82. 82 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Не виждам проблем, стига да не отказват и доставки на Асад на същите цени.

    Трябва да запазим неутралитет.

  83. 83 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#81] от "Добрин Велков":

    не е баш така, заплатите на персонала не са високи, около 1000 долара на редови боец на месец.

    снарядите за рпг и патроните са доста по-голям разход, те стрелят като на сватба там

  84. 84 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 649 Неутрално

    "Тази статия е изготвена в рамките на Балканската стипендия за отлични постижения в журналистиката, инициатива на Фондация ERSTE, Фондация "Отворено общество", в сътрудничество с Балканската мрежа за разследващи репортажи."
    ... Това казва всичко ... Със сигурност заглавието е неразделна част от поръчката. ... А за журналистката - вече поне знаем колко струва.

  85. 85 Профил на дядо Добрин
    дядо Добрин
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#83] от "abdulhazred":

    "снарядите за рпг и патроните са доста по-голям разход, те стрелят като на сватба там "
    Нали това казвам...
    "Боеприпасите отхвърлят повече като разходен материал"

  86. 86 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 622 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Ако оръжията не бяха от българските оръжейни заводи, щяха да са от други държави. Може би авторката ще упрекне и някои от прословутите екшъни с Арнолд Шварценегер, защото там стреля с Калашников?
    Нали ни накараха в началото на 90-те години да ограничим и преустановим производството на оръжия и оръжейна техника, в резултат на което продажбите на военнопромишления комплекс на САЩ си увеличи значително продажбите и печалбите.

  87. 87 Профил на dereck
    dereck
    Рейтинг: 379 Неутрално

    [quote#0:" "]всеки път самолетите носят между 60 и 80 тона товари в дървени сандъци.[/quote] [quote#0:" "]Пикът на оръжейния износ беше по време на войните в Югославия...[/quote] Обемите са повече от скромни, даже и тези за бивша Югославия... През 80-те години имаше период през който на всеки три месеца се товареше кораб с муниции за Ирак. От Казанлък и Карлово се товареха по няколко ешалона със сандъци с играчки всички надписи бяха на арабски и товаренето на кораб неможеше да остане незабелязано.

    "Кълняхме се в стабилността на финансовата система, а това се оказа похлупак на развалена манджа". Владислав Горанов
  88. 88 Профил на dereck
    dereck
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#86] от "ikar_01":
    [quote#86:"ikar_01"]Ако оръжията не бяха от българските оръжейни заводи, щяха да са от други държави.[/quote]
    Това е точно така и българските заводи не са единствените които продават оръжие. Знам поне за още една държава от бившият СИВ която продава значителни обеми за арабските държави и то не само муниции... Военните и заводи от 2010 са в подем Това не е тайна!

    "Кълняхме се в стабилността на финансовата система, а това се оказа похлупак на развалена манджа". Владислав Горанов
  89. 89 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар №34:"CINZANO" "Щом е законно, ще продаваме колкото можем"
    А ако тези на които продаваме оръжие един ден тръгнат срещу нас , как тогава драги ще се почувстваш ? Пари могат да се изкарват по много начини, ама това да произвеждаш и разпространяваш оръжие е престъпление срещу човечеството ! Има нужда да се произвежда оръжие само за защита на нащионалните или границите на ЕС , но да се продава на трети терористични страни е неморално и подсъдно ! Затова го правят нелегално !

  90. 90 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 278 Неутрално

    До коментар [#64] от "Цецо":

    Предполагам че е ПК - Пулемьот Калшников а и снимката на цевната кутия ми напомня за нея. http://www.opoccuu.com/pk.htm
    В мотострелковите поделения се водеше още и като "ротна картечница"

  91. 91 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 829 Весело

    До коментар [#11] от "soul":

    ще го удължи я, ще поддържа там живи хора. а те май няма да спрат да се колят, докато са живи.

  92. 92 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#28] от "opasno_lud":

    Статията много ясно демонстрира не само, откъде идва относително стабилната в икономически план 2014-та година, но и че всичко това се случва с благословията на съзниците от НАТО и САЩ. Така че в Сирия има доста руско оръжие, продадено кой знае на кого с подкрепата на САЩ. Тюрлюгювечът е пълен.

    Покрай всичко това са се понапълнили и няколко локални джоба.

    А инак, ясно е, че като произвеждаме оръжие, то сигурно гои продаваме.

  93. 93 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Продажби на лицензирани посредници иза държави без ограничение от ООН. Какъв е проблемът?! И да не забравяме, че не оръжието убива, а човекът зад него.

    chavo64
  94. 94 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1112 Любопитно

    [quote#0:"др Николов"]"Всеки получава комисионна," казва той, включително държавни служители и брокери. "Комисионните са няколко пъти по-високи от стойността на сделката с оръжие. Ако нещо струва 10 милиона, крайната цена е 35 милиона."[/quote]

    Затуй значи Реформаторите напират толкоз яко за сделки с оръжие -
    http://btvnovinite.bg/gallery/bulgaria/politika/rb-vkarva-iztrebitelite-i-ktb-v-koalitsionnoto-sporazumenie.html

  95. 95 Профил на jedimonster1
    jedimonster1
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#16] от "EU defender":

    Ако не се лъжа жертвите в Руанда и Борунди бяха около 4 млн.!

  96. 96 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Как ги разпалва?Ни е го продаваме на най-демократичните страни в света-САЩ и Саудитска Арабия-не вярвам те да го дават на лоши хора ,които да го използват за лоши цели!Най-вероятно го използват само за да докарат демокрацията по близо до жителите на Близкия изток!

  97. 97 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 713 Весело
  98. 98 Профил на rogoshev
    rogoshev
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Оооо заблудените ми те .....
    Ако искаме просперираща държава трябва да продаваме не само "чушки и домати", а и МТЛБ и БМП, както автомати и боеприпаси (снаряди, ракети, мини и др.) За съжаление в проспериращите държави това е основно перо в икономиката.

  99. 99 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 807 Неутрално

    По логиката на статията би следвало, че "Американски Джъмбо-джетове допълнително разпалват конфликта в Близкия изток".
    Щото, нали разбирате, ако не бяха американските боинги, как щяха да се изнесат оръжията за да 'доразпалят' конфликта?!
    Сигурно с магарета и камили! Ами, ако магаретата бяха български?!
    Пак щяхме да се виновни!
    ------
    Майтапа настрана, но вменяването на перманентна вина е метод за подтисничество и манипулация.
    Това, разбира се, съвсем не означава, че бг оръжейните търговци са почтени хора, както и че работниците от ВМЗ или целия ВПК ще се видят у пари

  100. 100 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Учудващо е ,че редакцията не може да информира читателите си за най-новите новини навреме,но ни информира с потресаващи подробности за тема,която най-вероятно интересува само някое мързеливо военно аташе на някоя държава от третия свят ,което трябва да пише годишен доклад за дейността си в България!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах