Регионалната журналистика в България се продава евтино и се купува масово

© Дневник



Над 2.7 млн. лева е сумата, изхарчена от десет български общини в периода 2013г. - 2015г. за купуване на медийно влияние.


Това показва разследване на "Дневник", направено на базата на справки, получени по Закона за достъп до обществена информация. Те бяха поискани от местните администрации в петте най-големи градове в България извън София и оше пет по-малки общини, в райони с различен икономически профил.


Обобщените данни нямат претенция за изчерпателност, но очертават контурите на административен контрол върху медийната среда извън столицата. Те правят видима и тенденцията, че много медии продават съдържанието си на безценица и без скрупули, а местната власт ги купува "на едро". (Данните по общини можете да видите в прикачената таблица)



Класацията, в която десетте анализирани общини са подредени според разходите си за медийни услуги, се води от Бургас.



За три години


общината "отличник"


е похарчила за присъствие в медиите 720 275 лв. Разходът е направен на фона на общ бюджет за тригодишния период на проучването в размер на близо 802 млн. лева.


От предоставените справки става ясно, че най-голямата част от средствата, платени на местни, централни медии и ПР агенции, са имали за цел публикуването на текстове и излъчването на радио и телевизионни предавания с контролирано съдържание.


Във Варна, която се подрежда на второ място, финансирането на т.нар. "съвместни медийни проекти" с публични средства е ставало по технология, наподобяваща иначе ефективния "проектен принцип".


Дружества – собственици на електронни, печатни и онлайн медии, са изпращали до Общинския съвет писма с предложения. След като са минавали без проблеми през местна комисия "Финанси и бюджет", те са одобрявани (също без проблеми) с гласовете на общинските съветници. През последните три години (а вероятно и преди това) тази схема е работила


"леко, доходно и безаварийно"


За този период местната власт във Варна е похарчила за реклама, публикации и излъчвания в медиите около 618 хил. лв.


Голямата изненада в класацията идва с третата й позиция. Тя е за община Враца.


Бюджетите, с които Враца е разполагала през 2013г. , 2014г. и 2015г. са на обща стойност малко под 130 млн. лева. По-малки, сред десетте анализирани общини, са само тези на Казанлък и Монтана.


Но ограниченият публичен ресурс, с който Враца е имала, не е попречил на бившия кмет на града Николай Иванов (БСП) да похарчи за "медийното отразяване" на администрацията си близо 615 хил. лв. за три години. През 2015г. Враца бие всички рекорди като излиза на челно място по обем на тези разходи и изпреварва дори Бургас (виж таблицата). Сумите, отбелязани в разпечатка от счетоводната система на администрацията, са платени на 49 различни местни компании – голяма част от които с обща или свързана собственост. Имената на повечето от тях ясно обозначават предмет на дейност в сферата на масовите комуникации. На фона на "шампионския" размах, с който Враца е градила медийния си имидж през частни меди, впечатление правят и близо 80 хил. лв., с които общната е финансирала и собствената си медийна група "Вестител" (която прави общинско радио и телевизионна програма за кабелно разпространение).


По размер на тригодишния си общински бюджет Пловдив се нарежда след Бургас и изпреварва Варна. За последните три години той е бил над 737 млн. лв. По разходите си за "медийни и информационни услуги" общината се класира на четвърто място.


Само по договори за: "Публикуване на актове, съобщения, обяви и информационни материали" на администрацията и Общинския съвет в града кметът Иван Тотев (ГЕРБ) е похарчил от 2013г. до 2015г. 270 хил. лв. Това показва официалната справка, предоставена от администрацията.


Впечатляваща с щедростта си към медиите е и друга община от Северозапада – Монтана. Нейният кмет Златко Живков ("Заедно за Монтана") през миналата година встъпи в петия си пореден мандат. От десет възможни позиции в това разследване общината се класира на 5 място с разход от 152 хил. лв. за присъствие в пресата. В същото време тя има най-скромния бюджет от всички наблюдавани – 90.5 млн. лева за тригодишен период.


Сумите, изплащани към медии от един и същи списък, копиран буквално под индиго, са нараствали с всяка следваща година. Пикът в


щедростта на кмета Живков


е отбелязан през изборната 2015г. Тогава плащанията към медиите от списъка му достигат близо 57 хил. лева.


С отделен бюджет за "медийно позициониране" в Монтана е разполагал и Общинският съвет. Далеч по-скромен от кметския, той е в размер на едва 7324 лв. и е похарчен за публикуването на дневния ред и протоколите от заседанията му, както и за излъчването им от местни кабелни телевизии.


Въпреки, че през последните три години е разполагала с бюджет три пъти по-голям от този на Монтана – над 97 млн. лв., администрацията в Русе е била малко по-пестелива. През 2015г. кметът на града Пламен Стоилов (ГЕРБ) встъпи във втория си мандат. За "Поставяне на банери в интернет" и "Договори за медийно обслужване" администрацията му е похарчила общо 109 869 лв.


Но парите, достигнали до местни медии, се оказват


тройно повече


ако към тях се прибавят и средствата, изплатени по 12 договора за публичност на проекти с европейско финансиране. Тази информация община Русе предостави заедно със справката за медийните й разходи без да й бъде поискана. Парите за публичност на европроекти, често се харчат по-скоро за "публичност" на местната и централната власт.


С по около 10 хил. лева на година общинските съветници в Русе, също както и на други места в страната, са обезпечавал излъчването на заседанията си в местни телевизионни канали.


В справката на администрацията в Шумен е посочен относително нисък разход за медиите. Той е около 96 хил. лева за три години при общ бюджет на общината за същия период малко над 162 млн. лева.


Договорите за "медийно обслужване" са съставяни по време на мандата на вече бившия кмет на града Красимир Костов (БСП).


Решен на всяка цена да скрие имената


на дружествата, получавали различни суми по договори за медийно обслужване, наследникът на Костов Любомир Христов (ГЕРБ) ги е заменил в справката си с цифри от 1 до 5.


Любопитно е, че в продължение на три години всяка от номерираните медии е получавала еднакви, вероятно предварително уговорени суми.


© Дневник

Справката, предоставена от община Шмен


Изключение прави само "Медия 5". Нейното възнаграждение за услугите, извършени през изборната 2015г. е завишено с близо 70% спрямо предходната.


Не е ясно защо администрацията в Шумен е отделила толкова пари за медии, след като също като Враца има собствен медиен център. За 2015г. той е финансиран с 62.5 хил. лева.


В класацията по разходи за услуги, предоставяни от различни медии Плевен заема осмото място с около 92 хил. лева въпреки, че тригодишният бюджет на общината е двойно по-голям от този на по-щедрия Шумен. През периода 2013г. - 2015г. кмет на града е бил Димитър Стойков (ГЕРБ), сменен през 2015г. от Георги Спартански (Реформаторски блок).


Последните две места в класацията са заети от Казанлък и Благоевград. Данните, предоставени от двете общини, сочат разходи за услуги, предоставяни им от медии в продължение на три години в размер съответно на 38 хил. и 28 хил. лв. при бюджети за същия период от 114 млн лв. за Казанлък и почти 149 млн. лв. за Благоевград.


Последното място за столицата на Югозапада в тази класация е отредено "служебно" тъй като кметът й Атанас Камбитов (ГЕРБ)


отказа да предостави данни


за разходите на администрацията си по договори и други документи с медии.


Цифрите, цитирани тук, отразяват само сумите, похарчени от Общинския съвет в града по четири договора от 2013г. Те са за "публикуване на обяви, съобщения и други текстове". Според документите, получени по ЗДОИ, с подписа на председателя на съвета Радослав Тасков (Коалиция "Заедно за Благоевград") тези договор не би трябвало да са подновени през 2014 и 2015г.


По неофициалната информация, предоставена от журналисти, работещи в Благоевград обаче, всички медии в града (включително и сайтовете в интернет) са свързани с водещите фигури в местното самоуправление и редовно са подписвали договори за финансиране с администрацията на Атанас Камбитов. Сред ползвалите публичен ресурс е дори и Телевизия "Око", в която до 10 август 2015г. с 40% дялово участие съсобственик е бил бащата на Радослав Тасков - Николай. След това телевизията е прехвърлена на дружеството с недвусмисленото име "Роуд енд уотър инженеринг". То е регистрирано през май м.г. - само шест месеца преди последните местни избори.


Цитираните данни, предоставени от десетте общини в страната, дават най-общата картина на комерсиализацията в отношенията медии – местна власт.


За да стигнем до детайлите на тези констатации, в следващите дни "Дневник" ще продължи с отделни публикации за резултатите от разследването си за всяка от споменатите местни администрации.


* Тази статия е разработена с подкрепата на "Програма достъп до информация" и Фондация "Америка за България". Цитираните данни за направени разходи са получени по Закона за достъп до обществена информация в началото на тази година. Информацията за размера на бюджетите, с които са разполагали десетте общини, е базирана на данни от публикации в сайтовете им и местни медии.


** Текстът на статията е допълнен и променен с данни за Варна на 15 април 2016г.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 10019 Неутрално

    Софийските журналя се гордеят, че се продават по-скъпо!

    karabastun@abv.bg
  2. 2 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    и проблема е че се продават на български общини ? а централните се продават също не скъпо но на не български " общини "

  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2724 Неутрално

    Общините си плащат а медиите ги хвалят или как ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 13018 Весело

    ..... "леко, доходно и безаварийно"във Варна,а че то не се ли работи така навсякъде.

  5. 5 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1552 Весело

    Когато има свръхпредлагане е нормално дадената стока да се продава евтинко, кой колкото даде.......

  6. 6 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1552 Весело

    [quote#1:"karabastun"]Софийските журналя се гордеят, че се продават по-скъпо![/quote]

    Столичани, няма как, нали са яхнали основните парични потоци.......

  7. 7 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 361 Неутрално

    Сила песню тролевой.

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  8. 8 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Не съм много сигурен, че регионалната журналистика в България се продава евтино, но за сметка на това със сигурност не се купува масово.

  9. 9 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Не може всички да се класират за грантове от Америка за България, затова така се получава, мислА.

    Доброто е заразно
  10. 10 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Освен, събития които предоставя общината и сводки на полицията, списани в отвратителен вид, в Шуменските медии друго няма! То и журналисти няма, де!

  11. 11 Профил на dika14
    dika14
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Може ли сравнение със София? Рекламата в медиите не е ли разпространена практика?

  12. 12 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Също като регионалната полиция...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  13. 13 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2507 Любопитно

    Какви причини за удължаване на срока е посочила община Ст. Загора?

  14. 14 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 375 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    а старозагорските си търсят работа в държавни фирми...

  15. 15 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3640 Неутрално

    До коментар [#10] от "ralita68":

    Да не си мислите, че в останалите областни градове е, нещо по-различно...?! Колкото по-малък е града, толкова и цената за медийния слугинаж пада! За 200-300 лева журналистите са готови на всякакви подвизи...! Всякакви безсмислени кметски разходки с общински пари се представят, като мероприятия с голямо обществено значение! Да не говорим, ако има някакъв проект с европари! Започват такива хвалби, колко и как било усвоено, какъв отличник е общината и как населението се радва!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  16. 16 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 6824 Неутрално

    Не само регионалната журналистика се продава и то евтино. Това е масово явление

  17. 17 Профил на ladymerilin
    ladymerilin
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Само не разбрах, Спас Спасов взел ли е пари или не е? И тази статистика отчита ли плащанията от чуждестранни платци?

  18. 18 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Така е
    и Спас е типичен пример за това

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  19. 19 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 842 Неутрално

    В София има и износ, не се продават само на българи

  20. 20 Профил на Barurumm
    Barurumm
    Рейтинг: 433 Неутрално

    "Централните" (щом ония са "регионални" медии прескачат общини и директно помпат от международни корпоративни фондове с цел пропаганда за геополитическите нужди на втори и трети държави. В резултат собствения им народ е парализиран от липса на информация и вменено чувство за малоценност и обреченост.

  21. 21 Профил на Йосиф Давыдович
    Йосиф Давыдович
    Рейтинг: 257 Неутрално

    А софийската община работи директно с националните телевизии. Да сте чули някога по Нова телевизия да кажат нещо против Фандъчката. Всичко в София е по мед и масло според т.нар. "обществени медии".
    Ама точна сметка колко струва това няма да видите.
    Но за съжаление всички медии са склонни на подобен слугинаж, за да се издържат. Икономедия, която в тази статия си позволява да критикува другите не е по-различна, само защото спонсора е от друга страна и защитава чужди задокеански интереси.

    Пока я ходить умею, пока глядеть я умею, Пока я дышать умею я буду идти вперед.
  22. 22 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Във Враца новият кмет Калин Каменов се оплака, че "... ако не плащам данък "Спокойствие", ако не плащам в неговия сайт, ще пострадам аз, семейството ми, дори мои колеги. Затова трябва да плащам, за да имам комфорт".
    Интересно, той ли е отказал да предостави част от информацията, поискана по ЗДОИ, или общината?
    Не сме проядени от корупция. Корупцията се е превърнала в начин на живот във всички сфери, на всички нива...

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  23. 23 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Добре де, но поне за европроектите това е изискване на ЕС - да има отразяване в регионална медия.
    Не съм експерт по темата, но може би е трябвало именно затова да бъдат потърсени за коментар представители на общините и регионалните медии?

  24. 24 Профил на ba4iq
    ba4iq
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Само искам да вмъкна една корекция Монтана е община от Северозапада, а не "друга община от Североизтока".
    Иначе не се учудвам от резултатите за Враца и Монтана. После се чудят защо региона е най-бедния в Европейския съюз. Те си го правят сами.

  25. 25 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3640 Неутрално

    До коментар [#18] от "mtmvb":

    Защото пише неприятни за ГЕРБ неща...?

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  26. 26 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 886 Весело

    Питайте Валерия Велева за темата...тя е декан. А и оня в Бояна, хидролога е много добър. Абе, общо взето, българските медии са тоалетна, с изключение на 2-3 елемента, които са на малко по-високо ниво. Казвам го като човек, които има подробен поглед по темата, като бивш щастлив служител на този "бизнес" в кочината.

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  27. 27 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4570 Весело

    Нещо като ''историята'' по сергиите.....2-3 стотинки на тон !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  28. 28 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Видно е, че се краде. Който както може си краде. Това е статия за медиите, обаче една община има и други изяви, като поддръжа на паркове, пътна инфраструктура, автопарк, културни събития...
    Народа не знае що е това кмет и кметство, не знае за какво трябва да служат и защо се избират. На народа не му пука особенно, защото не разбира, а и не се старае да разбира.
    След като е така, краденето се превръща в лесна работа...

  29. 29 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#25] от "tww09306483":

    Спас пише неприятни неща за всеки, трябва да му се плати обаче.
    Целта е да се величае Радан и кликата му...

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  30. 30 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2827 Неутрално

    В китната ни Татковина нищо не е такова, за каквото се представя!
    Особено в медиите.

    Изнесеното не е нито ново, нито тайна.
    Нито е ново една медия, с греда в окото, да сочи доста гьонсуратски на другите сламките в техните очи.

    Та какъв е смисълът от това потресающо "разкритие", изведено начело в сайта?

    Лично моето обяснение е, че се подготвя почвата и се строяват редиците по дочулия се вече, че се подготвя, нов закон за медийната регулация.
    По който искат да вкарат под надзора на СЕМ и в държавна регулация всички сайтове ...

  31. 31 Профил на iron_cross
    iron_cross
    Рейтинг: 522 Весело

    Ех, стига вече с тая политкоректна евфемистика де - нека все пак е "регионалното поръчково драскачество", щото е в пъти по-близо до истината. То събратята им по перо в софийските медии си продават задни... пардон, уменията за жълти стотинки, какво остава за бедните роднини в прованса

  32. 32 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 642 Неутрално

    За мен не е такъв проблем, че има плащания на държавата за отразяване на дейността й. Истинският проблем е, че у нас няма ВЕЧЕ журналистика. Превеждането на статии от Ройтерс все пак не е журналистика, нали приятели от "Дневник"?

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  33. 33 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    За провинцията е нормално да се продават евтино. Но за колко се продава националните медии на Икономедия? Дайте вашите рекламни, спонсорски, от бюджета на министерствата, от партиите, целевите от реп. бюджет....милиони и милиони!!!
    Понеже последните дни ми триете всеки втори коментар ви казвам чао за дълго време! В Капитал вече имате по 0-4 коментара на материал, тук ще стане същото, успех.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  34. 34 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2827 Неутрално

    [quote#31:"iron_cross"]То събратята им по перо в софийските медии си продават задни... пардон, уменията за жълти стотинки, какво остава за бедните роднини в прованса [/quote]
    То винаги е така - всеки пазар с нивата си.
    И след като в прованса целокупното мат'рял опъва уши - опъват го и местните джурналя ...

    Но не е съвсем вярно за "жълтите стотинки".
    Гледам, че доста "видни" джурналя, жалониращи "общественото мнение", както и медийни постоянни присъствия бая загладиха косъма, снаги и гуши наляха ...

  35. 35 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Софийските медии с 1-2 изключения за заети да обгрижват ''Баце'' и най-добрите Му градове за живеене(?).И успяват..

  36. 36 Профил на Другарката Михайловна
    Другарката Михайловна
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Само регионалната? А в централните ежедневници и медии...

    журналистическата професия се е превърнала в синоним на слагачество...

    няма независими медии в България

    .. още по-малко - разследваща журналистика....

    "щатните" журналисти само отразяват нескончаемите успехи на властта...

    И по татово не е било така....

    падение тотално.

    Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти.
  37. 37 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 886 Весело

    Абе, прави ми впечатление, че каквато и тема (статия) да се отвори, Радан Кънев, Радан Кънев, Радан Кънев - после малко Костов. После ми обяснявайте, че нямало платени тролове или хора с личен интерес, директно свързан с каляската хора. На моменти имам чувството, че цялата каручка е тук и дрънка ли дрънка! Смех!
    Вчера чета за поредната бездарна издънка на Тиквон, отдолу коментар, лек, нежен - Радан да взима кърпата, която Боко да хвърли. Плача хора, плача! А е петък!
    Ще ви кажа под секрет - нищо не става и от тримата, упоменати по-горе. Те само изпълняват частни поръчки и си гледат личния интерес, всичкото това маскирано с дрънкане по медии и събраниица.

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  38. 38 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Тук логиката не мога да я разбера. За някакво извращение в името на плювачеството става дума. Какво от това, че общините изразходвали средства за медийно отразяване? Я извадете приходите на медиите от реклама! Ще излезе че те си купуват много повече медийно представяне. Ама нали го правят частници, нито дума против тях. Дефакто, медиите са купени и подчинени главно на частния, дето тук му викаме "олигархичен", бизнес, независимо дали пряко - чрез собственост, или косвено чрез реклама.
    Така че тази статия е търсене на "теле под вола", отклоняване на вниманието в грешна посока.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  39. 39 Профил на dinkost
    dinkost
    Рейтинг: 434 Гневно

    Пари - власт - пари(прим), Пари - власт - пари(секонд).....

  40. 40 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Регионалната журналистика в България се продава евтино и се купува масово
    *********
    Да разбирами ли, дека глобалната джурналистика в България, напримир дневник, са продава скъпо и купува на единични бройки, ма вав секи случай не стои у кула от слонова кост настарни, коги другити са продават?? Ша риче димек ригионалната джурналистика издава мнениито на ората с пари, па глубалната - на ората с много пари, ма за секи случай не свое независиму и самостоятилну мнении??

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  41. 41 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1624 Неутрално

    Интересното е че пък вие си купувате политици с политически партии.
    Имате много поздрави от Радан и ПМ!

    sdg
  42. 42 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 911 Неутрално

    "Северозападнала" България не била толкова бедна

    А защо, наистина, няма сравнение със София. Софийска община не сключва ли договори за медийно отразяване? Или понеже, по стар социалистически обичай, нашите централни медии и централна власт се изживяват най-вече като софийски такива, нуждата от подобни договори не е толкова належаща?

  43. 43 Профил на lefkovitz
    lefkovitz
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Някой да е учуден, че с европейски пари се купува медийно влияние? Който е най-близо до Борисов (разбирай дава обратно пари), той получава най-много европейски фондове. Примерите са толкова много.

  44. 44 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1624 Неутрално

    Я извадете статистика,колко от собствениците на медии ги издържат с другите си бизнеси,и че реално използват медиите си за натиск според личните си интереси,но казват че е било за по голяма демокрация и че искат по голям морал в политиката.А реално го правят за личен интерес.А журналистите,които реват за свобода на словото,пишат статии каквито им кажат шефовете.В много случаи пишат за истината както те я разбират,а не каквато е в действителност!

    sdg
  45. 45 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 882 Неутрално

    [quote#39:"dinkost"]Пари - власт - пари(прим), Пари - власт - пари(секонд).....[/quote]

    Пари за медии - власт чрез медии. Възхвала до небесата на спонсорите, нашите, тези, които "правят изданието възможно". Цветове, партии, идеологии. морал - абсолютно без значение! При нужда - яко очерняне на непокорни и мислещи хора, които дръзват да се опълчат на вождовете и безобразията им....
    Медиите изглеждат като върха на айсберга и уж "само информират", но днес те са повече от силни като влияние и това ще продължава. На принципа "Всяка десетократно и стократно повторена лъжа става един ден... Истина"!
    Истината, такава, каквато някой щедро е платил, за да ни бъде натрапвана, ежедневно и ежечасно от слугинажа...
    Което, в крайна сметка, е ОСНОВНАТА цел на медиите.

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  46. 46 Профил на Федоp Венедиктович Езеpский
    Федоp Венедиктович Езеpский
    Рейтинг: 1364 Весело

    [quote#44:"Svetlio"]Я извадете статистика,колко от собствениците на медии ги издържат с другите си бизнеси,и че реално използват медиите си за натиск според личните си интереси,но казват че е било за по голяма демокрация и че искат по голям морал в политиката[/quote]

    Това е демократична практика напълно в духа на евроатлантическите ценности! Както казваше видният медиен магнат Жан-Люк Лагардер, лека му пръст - "Пресгрупата е отличен актив, когато се бориш да получиш някой договор". Нима ще противоречиш на великият французин?

    Върнете стария дизайн! Новият е реформиран като Реформаторския блок!
  47. 47 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Област Враца не е ли най-бедната област?

  48. 48 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6894 Неутрално

    Защо сам регионалната журналистика,тя и националната се продава,само че много по-скъпо.А това излиза скъпо и на българските граждани.

  49. 49 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Всички медии, обществени и частни, са продажни и пошли.
    Затова изобщо не им обръщайте внимание - освен за спорта (който също е политизиран - все КАПО ДИ ТУТИ КАПИ му помага) и за времето.
    Гледайте си Евроспорт и Анимал планет за да не си хабите нервите.

  50. 50 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 3748 Неутрално

    Автора говори от първо лице,хонорарчето Спасов, хонорарчето...колко е за дописката?

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  51. 51 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2975 Весело

    Десетте водещи общини взети заедно не могат да стигнат гранта на "Икономедия" от 3 000 000 лв. само от една фондация. Срамота! 🙊

    http://goo.gl/1SqQg5

  52. 52 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    Много обичам да чета такива издания, областни.
    Винаги си купувам.
    Бургас е първенец заради малките черноморски градчета, препълнени с туристи от ранна пролет до късна есен

  53. 53 Профил на cherezchur
    cherezchur
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    Добре е журналистиката??? да се купува от нас, - данъкоплатците, а не от "неизвестни субекти". То е ясно, че всичко се продава и купува, иначе ще е умряло от глад. Ако искате ваши хора да " на власт" , помагайте им, по всякакъв начин. Има честни хора, те ще удържат на глад, но друг ще свърщи работата за звонк.

  54. 54 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Интересно до кога ще се държи чадъра на женския Софиянски - Фандъковица, тя да не би не е дала нито лев на централните ежедневници и на сайтовете? А че гербав Бургас е лидер и баба знае.

  55. 55 Профил на HAGBARD
    HAGBARD
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Дневник, според следния материал на Капитал http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/12/10/2666418_sofiia_burgas_i_stara_zagora_sa_nai-prozrachnite/ община Стара Загора е една от най- прозрачните, а тук нещо се бавят с информацията. Защо така?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах