Идеи за пешеходен или еднопосочен бул. "Цар Освободител" обсъжда Столичната община

Бул. "Цар Освободител".

© Надежда Чипева, Капитал

Бул. "Цар Освободител".



Столичната община обмисля възможност централният градски булевард "Цар Освободител" да стане пешеходна зона. Това казва зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев в отговор до "Дневник". В края на миналата седмица от общината представиха идея участъци от булевардите "Княз Александър Дондуков", "Цар Освободител" и успоредната му улица "Гурко" да станат еднопосочни. Предстои идеята за пешеходна зона да премине обществени обсъждания.


Двете идеи, които се обмислят в Столичната община, включват промяна на движението по улица "Гурко". Ако 'Цар Освободител" стане пешеходна зона, автомобилите ще се движат по нея само в посока бул. "Васил Левски" и националния стадион, а не двупосочно, както е сега. В случай, че булевардът стане еднопосочен, то посоката на движение по "Гурко" ще е обратната - към центъра.


В края на миналата седмица кметът на София Йорданка Фандъкова и зам.-кметът по транспорта представиха проект, според който "Дондуков" да бъде еднопосочен от кръстовището с бул. "Васил Левски" (където са Царските конюшни) по посока към бившия Партиен дом. В обратна посока - от бившия Партиен дом на изток колите ще се движат по "Цар Освободител". Движението по улица "Гурко" пък ще бъде единствено в посока от бул. "Васил Левски" към ул. "Алабин".




Възможността "Цар Освободител" да бъде пешеходен между Националната художествена галерия и Народното събрание е била обсъждана в Столичната община, каза пред "Дневник" Крусев. За този вариант е предвидена и промяна на организацията на движението в централната част. Според нея трафикът към източната част на София ще се отклонява вдясно покрай сградата на Българска народна банка по ул. "Княз Александър I", откъдето автомобилите ще продължават по ул. "Гурко".



Задръстванията като причина


Зам.-кметът съобщи, че са направени симулации на трафика, като анализите от тях показват, че движението в сегашната ситуация води до значителни задръствания в района между булевардите "Княгиня Мария Луиза","Витоша", "Васил Левски" и "Сливница".


Било е потърсено решение с нова симулация, в която са използвани данни за броя на автомобилите, увеличени с 20%. Резултатите показали, че "еднопосочното движение ще премахне няколко конфликтни точки, безопасността ще се увеличи, както и пропусквателния капацитет".


Една стара идея и няколко проблема


Идеята "Дондуков" да стане еднопосочен е предлагана много отдавна. Още през 2000-та година тогавашният кмет Стефан Софиянски я подлагал на обсъждане, припомни пред "Дневник" Вили Лилков, който е бил общински съветник в Столичната община от 1999 г. до 2014 г.


Причината за предложението е била подобряването на трафика, както и "паветата, които се нагънаха след една тежка зима", каза Лилков.


По думите му концепцията може да звучи добре, но тя би повлияла на цялата централна част, като отбиването на движението по "Гурко" би имало негативен ефект. "Такива идеи за натоварване и претоварване на "Гурко" са били лансирани няколко пъти преди години и са били отхвърляни", каза той.


"Това означава преосмисляне на всички решения, които са взимани досега за централната градска част. Само преди три години бяха избрани изпълнители за реконструкции в четирите зони в центъра (предвидени да започнат това лято бел.ред.). Те са на база проекти, които не предвиждат затваряне на "Цар Освободител", каза Лилков.


Според него промяната на движението няма да намали вредните емисии във въздуха, защото представляват просто пренасяне на движението.


И за въздуха


Темата за замърсяването на въздуха в София и мерките, които взема Столичната община по въпроса доби особена популярност в последните няколко месеца. През цялата зима данните от измервателните станции показваха превишение на допустимата концентрация на фини прахови частици в града.


Според Крусев и двете идеи за промяна на движението ще намалят трафика, а от там и вредните емисии във въздуха. По думите му това е установено след като са направени симулациите.


Проучването е показало, че ако булевардите станат еднопосочни, "автомобилите ще стоят по-малко време на светофарите, ще има по-малко задръствания, ще се намали времето за пътуване и в резултат ще има и по-малко вредни емисии", каза зам.-кметът.


Как ще изглежда "Дондуков"


Ремонтът на "Дондуков" трябва да започне през лятото тази година, като бе представен от Столичната община през 2016 г. Първоначално той предвиждаше само подмяна на настилката и трамвайните линии. С новата идея за едносопочно движение, булевардът би могъл да изглежда по съвсем различен начин.


"Предложението в момента е трамвайната линия да промени своя досегашен маршрут през средата на платното, като леко се измести, което ще позволи да се оформят обезопасени перони за пътниците. Пероните ще осигуряват както безопасност на хората, така и удобен достъп за пътниците, които имат двигателни проблеми. Този проект предвижда изграждането на велоалея по бул. "Дондуков", която да е със широчина 2.5 метра.", казва Евгени Крусев в отговор до "Дневник".

Ключови думи към статията:

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7301 Неутрално

    Предложенията са разумни - хубавото е, че ще има широко обсъждане/дискусия сред столичани.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 3359 Любопитно

    "Дондуков "отдавна се нуждае от ремонт.Идеята да стане еднопосочен е добра.Както и Царя.Но да видим.....

    До истината се достига с познание!
  3. 3 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3161 Неутрално

    Потрес... Гербавата шайка в СО е решила да гаси пожар с бензин.
    Гениално!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  4. 4 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    Царя-обезателно. От колите характерът на историческия център на града се губи. На не говорим за жълтите павета. Като ги видях омазани със синя боя ми се приплака.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  5. 5 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 2232 Любопитно

    А, не може ли да се направи Дондуков на две нива/едно подземно/ и Царя да е пешеходна зона

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    Пълни глупости и имитация на някакво рационално мислен. подобна организация само ще влоши трафика в центъра. Гурко няма никаква възможност да поеме трафика от Цариградско към центъра а в същото време Дондуков няма да бъде натоварен достатъчно. Няма да стане и по една друга причина - ще се блокира МВР, което е недопустимо.
    НЯМА ДА СТАНЕ. САМО ИМИТИРАТ ДЕЙНОСТ КАЛИНКИТЕ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Не казвам, че са лоши идеите, но не би трябвало да се увеличава пропускливостта на централните булеварди.
    Трафикът е най-добре да се изнесе от центъра, като се достроят ринговете.

    И най-важното - сериозен контрол върху паркирането.
    Всички от крайните квартали, идвайки на Витошка за кафенце, ако знаят, че ще ги глобят примерно 200 лв. за неправилно паркиране, ще дойдат с метрото.
    А сега знаят, че няма кой да ги глоби (полицията нехае, а синята зона си има "работно време", а ЦГМ и не се занимава с неправилно паркиране) и знаци от рода на "забранен престой и паркиране" из целия център грам не ги смущава.
    По-малко коли, по-чист въздух

  8. 8 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 590 Неутрално

    НЕ ПИПАЙТЕ ПАВЕТАТА!

    I shave with Occam's razor
  9. 9 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Всяка симулация се прави с входни данни от измервания. Къде и кога са правени измервания за кореспонденциите (не за транспортните потоци в отсечки)? Да не би да се ползват данни от т.н." Генерален транспортен план", за който СО плати 3 млн.лв. и изготвен на база 1300 ???? телефонни анкети?
    Отврат.

  10. 10 Профил на Krasimir Yalamov
    Krasimir Yalamov
    Рейтинг: 2612 Любопитно

    ЕДИННА ЕВРОПА

    Верно, че нормалните столичански софиянски европейски граждани беха наврени да слизат и лазят след туй да излазят
    от подлези.

    Верно, че автоматичната пешоходна пътека от Моста на Орлите
    до МОЧАта не ходи (спрян) година или две.

    Немаше ли да е по-добре идеен Проект в посока Напред?

    Булевард "Независимост"
    и Ларго "Брависимо":

    към Заветния мир
    Запад Всемир?

    "Идеи за пешеходен или еднопосочен бул. "Цар Освободител" обсъжда Столичната община"

  11. 11 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    Въпросът не е да увеличите пропускателната способност и да вдигнете трафика през центъра. Трябва да намалите трафика. Което става с пешеходни зони.
    Е, ще трябва да се бръкнете и за оправяне на градския транспорт. И за доста други неща. Ама общината не е само да краде и да прави безмислени ремонти на прясно ремонтираното.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  12. 12 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    Забравих гениалните бутони за пешеходците на светофарите. Напълно безмислени ако не броим комисионните. Гарантирано от ГЕРБ. Винаги могат да измислят нещо ново за усвояване на обществени средства.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  13. 13 Профил на Krasimir Yalamov
    Krasimir Yalamov
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    секи 4ти км

    Къде сте наблюдавал Цар да ходи пеш,
    освен до Златна тоалетна?

    пп
    Инкрустиран връз кон
    Царски нагон

    Ориентирова гражданите
    Многая лета.

    До коментар [#5] от "daam":

    А, не може ли да се направи Дондуков на две нива/едно подземно/ и Царя да е пешеходна зона

  14. 14 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Върнете трамвая по Цар Освободител, и забранете колите там. Дондуков двупосочен, с повече платна, заради липсата на трамваи.

  15. 15 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1800 Весело

    целата площ, затворена в периметъра гарата, руски паметник, ндк, орлов мост, театър софия и пак гарата, требва да е свободна от движение на лични автомобили... паркирането да става в паркинги по периферията... сегашния градски транспорт вътре да се развие и допълни с електрически шатали в по-малките улици... комерсиалния транспорт (снабдяване, сметоизвозване, строителство и прочее) да се ограничи до 2-3 отрязъка от време в подходящи части на денонощието... и спазването на целата тая история да се контролира и санкционира по подходящ начин...
    и туйто... направи ли се туй, другата убавиня ше доде от самосебеси...

    имам два президента - единия е самовлюбен токсичен пърдел, а другия подла рушняшка подлога...
  16. 16 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    Едно време ни надуваха главите как социалистическото градустройство имало план и било във пъти по-добро от капиталистическото. Сега виждаме колко "планирано" е било!
    Сега като гледам как няма нито тангенти, нито секущи, нито обиколна на градския център и напоследък какво натвориха със Ларгото е пределно ясно, че вече нищо не може да бъде направено за трафика - всички булеварди към центъра забиват във стеснения. И няма как да бъдат оправени - просто вече не съществува физическа възможност.
    Направете един обиколен еднопосочен булевард (движение надясно от Цариградско шосе) около центъра и затворете Центъра за превозни средства. Друго спасение няма.
    Но първо еднопосочния булевард около Центъра!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  17. 17 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Какви идей...., какви 5 лева. Идей се раждат гледайки в тавана... Да обсъждат обосновани проекти...
    И не мога да разбера - защо трамвай, а не тролей. И двата са екологични, ползуват едни и същи подстанции, плаща им се еднакво - 4 лв. на километър. Шум от трамвая - 85 дб, тролей < 60 дв. За цена не говорим - трамвай - 4 млн.лв, тролей - 1,3 млн.лв. Трамвай с релсов път, тролей - не и т.н.

  18. 18 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Едва ли има нужда да спекулираме кое е по-добре - има софтуер който лесно моделира ефекта на подобни промени върху трафика, и буквално за минути може да се каже кое ще е по-ефективно като решение.

    Като гражданин ще кажа че ще е най-хубаво бул. Цар Освободител да стане пешеходна зона между БНБ и НС (а защо не направо от президентството до ректората на СУ?).

    По този начин може да се въстанови парка който е свързвал НХГ (Двореца) с градинката пред театъра, както е било преди 1944. В момента за съжаление НХГ е толкова изолирана от този шумен булевард вечно пълен с коли, и от един твърде голям паркинг в самия център на града.

    Дано гражданите от центъра се организират и включат активно в тези обсъждания - в техен интерес е да има пешеходна зона и трафика изток-запад (който реално дублира маршрута на метрото) да се изтласка от центъра и да минава по бул. Хр.Ботев-петте кьошета-тунела под НДК, бул. Левски-ректората.

    Нека направят подземни паркинги под площадите само за жители на околните улици и да стеснят улиците за сметка на тротоарите, както е в Барселона:
    https://www.youtube.com/watch?v=ZORzsubQA_M

  19. 19 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 590 Неутрално

    [quote#16:"skara"]Направете един обиколен еднопосочен булевард (движение надясно от Цариградско шосе) около центъра и затворете Центъра за превозни средства. Друго спасение няма.
    Но първо еднопосочния булевард около Центъра! [/quote]

    Браво! Точно това трябва да се направи! Не е по възможностите на Данчето това обаче, искат се топки и визия

    I shave with Occam's razor
  20. 20 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Цитат: "...ако булевардите станат еднопосочни, "автомобилите ще стоят по-малко време на светофарите, ще има по-малко задръствания, ще се намали времето за пътуване и в резултат ще има и по-малко вредни емисии", каза зам.-кметът...."

    Аман от вас безхаберници. Имахте всичките пари на света за да направите бързи трасета, по които колите да преминават бързо от един район/квартал към друг. Тези трасета не трябва да се пресичат или да се накъсват с пешеходни пътеки. Така колите нямаше да пъплят с по 10-20 км. в час и нямаше да има задръствания и замърсяване на въздуха. В локалните квартални пътища нека си има пешеходни пътеки и предимства на пешеходци. Но това трябваше да се решава след дискусии със специалисти а не еднолично от новоизлюпени безхаберници и тъпи парашутисти свикнали да изпълняват и издават заповеди.

  21. 21 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#14] от "Батков-вън":По Цар освободител трамвай никога не е имало с изключение на участъка от Университета, покрай турското посолство до Орлов мост по северната алея. Тогава минаваше трамвай по Иван Асен до Ситняково. Това няма отношение с колите по булеварда. Трамвай имаше по Московска преди да построят Партийния дом.

  22. 22 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#14] от "Батков-вън":По Дондуков винаги е имало трамвай.

  23. 23 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    Пешеходна пътека от 2.5 метра на Дондуков е лудост!

  24. 24 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    Пардон - велосипедна пътека от 2-5 метра е лудост.

  25. 25 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    Без никакви колебания пешеходна зона. Пълна гавра е с това уникално архитектурно решение жълтите павета които имат толкова романтичен дух да се пусне по тях автомобилното движение.

    Омацаха ги със следи от гумите, изкъртени павета и грозни дупки... отвратително! А и самият характер на улицата не предполага автомобилно движение по нея, тясна но с красиви сгради по нея които чакат да им обърнеш внимание.

    Да пуснат автомобилите по Дондуков но да измислят някакъв начин за минаване към Цариградско шосе без да се минава покрай паметника на Левски, там също не е подходящо за автомобили.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  26. 26 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    [quote#16:"skara"]затворете Центъра за превозни средства. Друго спасение няма.[/quote]
    Напълно съгласен. Трябва да си сляп за да не виждаш, че Центъра въобще не е приспособен за автомобилно движение по него. Не е имало толкова леки коли навремето /и въобще никакви дори/ когато е мислен.

    Каквито и ще булеварди да правят стигнат ли до Центъра опират до стена с тесните му улички. Дори трамваите едва се побират в тях какво остава за автомобили. А от жълтите павета става само и единствено пешеходна зона, нищо друго.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  27. 27 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Да вземат да отворят московска пред английското посолство и тогава да правят пешеходен Цар Освободител!

  28. 28 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 379 Неутрално

    До коментар [#19] от "Сахаров":


    Ама то го има тоя булевард - Сливница!

  29. 29 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 3820 Весело

    Направете адекватен Градски транспорт с адекватни разписания за всички смени да има и тогава ще спадне трафикът. Не може на 3 - 5 км. от дома да няма с какво да отиде на работа човек при сменен режим. Естествено, че ще се изязди в некой гореляк за 300 лв. дето им викат по винкеу щрасе и ще бълва кълбета сажди като дрът Икарус..

    Морето само живите обича, а мъртвите изхвърля на брега./ Христо Фотев /
  30. 30 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 3820 Весело

    Направете адекватен Градски транспорт с адекватни разписания за всички смени да има и тогава ще спадне трафикът. Не може на 3 - 5 км. от дома да няма с какво да отиде на работа човек при сменен режим. Естествено, че ще се изязди в некой гореляк за 300 лв. дето им викат по винкеу щрасе и ще бълва кълбета сажди като дрът Икарус..
    [quote#18:"skeptichen"]Като гражданин ще кажа че ще е най-хубаво бул. Цар Освободител да стане пешеходна зона между БНБ и НС (а защо не направо от президентството до ректората на СУ?).

    По този начин може да се въстанови парка който е свързвал НХГ (Двореца) с градинката пред театъра, както е било преди 1944. В момента за съжаление НХГ е толкова изолирана от този шумен булевард вечно пълен с коли, и от един твърде голям паркинг в самия център на града. [/quote]

    +++++ Подкрепям. Но без строеж на никакъв мавзолей защото знам какво им се върти в чугунените милиционерски глави.

    Морето само живите обича, а мъртвите изхвърля на брега./ Христо Фотев /
  31. 31 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#28] от "vtl53383951":

    Центърът трябва да се затвори за автомобили, като трафикът се вкара в два еднопосочни, скоростни, околовръстни пътя: вътрешен - бул. В. Левски - Сливница - Опълченска - Скобелев (обратно на часовниковата), и външен - България - Евлоги - Николаев - Мария Луиза след гарата - Скопие - К. Величков - Гешов (по часовниковата)... като вътрешния кръг се изчиства от светофари, а при външния се намаляват драстично, като за целта се изградят нужните кръгови, подлези, надлези и естакади... каналите на Перловска и Владайска се покриват и се изграждат в буферни паркинги, а градският транспорт и велоалеите в центъра се оразмеряват за засилен човекопоток север-юг.

    I shave with Occam's razor
  32. 32 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2525 Неутрално

    Да! Скапаните трошки съсипват жълтите павета! Градовете са за хората, а не за строшляците на селянията (не е географско понятие)! Искаш ли да караш кола, купи си читава и не я трясвай на тротоара! Нямаш ли гараж, не карай кола! Не спиш на улицата, нали? И аз не искам да ти я гледам под прозореца си, след като съм инвестирала няколко хилядарки за гараж! Кой си ти, че ще ми натресеш строшляка си на улицата?

    Платената тролщина трябва да бъде криминализирана!
  33. 33 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    [quote#16:"skara"]Едно време ни надуваха главите как социалистическото градустройство имало план и било във пъти по-добро от капиталистическото. Сега виждаме колко "планирано" е било![/quote]

    Е, те, комундетата, иимаха гражданство тогава и не са мислели, че в София могат да живеят почти 2 млн човека!!!
    Идеята за пешеходна зона на Цар Освободител е добра, но нереалистична!Просто ще стават по-големи задръствания от сега, ако се реализира.
    Лошото е, че в София се работи за улесняване на автомобилите, а не за пешеходците, но е така, защото и хората така мислят, като управниците - за колите, а не за пешеходците!

  34. 34 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Продължава войната срещу автомобилиста. Алтернативата която ни представят - да му отрежем едната или двете ръце ? А ние автомобилистите не може ли да се обединим и да им бием един шут. Никакво пипане на двупосочното движение по булеварда. Така и така движението там ще продължи - има посолства и хотели. Целта е просто да бъдат изгонени обикновенните хора. На който му се ходи пеша, Борисовата и Витоша ей къде са. Оставете града на хората. Те карат коли. А магаретата - те ходят пеша. Място в града нямат.

  35. 35 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Еднопосочно движение по Царя? Не е достатъчно радикално! За да се постигне целта за пълен транспортен хаос, редно е да се затвори Цариградско шосе. Изцяло и веднага!

    Комунистът иска да е ортак на кесията ти. Дядо ми.
  36. 36 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#33] от "chinaski":В София проблем не са 2-та млн хора, а единият милион коли.

  37. 37 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 515 Неутрално

    А заведения като на бившия булевард "Витоша" предвиждат ли се? Ще го затворите ли и него за велосипеди? Ще сложите ли кафяви и оранжеви плочки по тротоарите та да се връзват с паветата? Фонтан на средата ще има ли? Паметници със светещи части някакви да се планират задължително.

  38. 38 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#34] от "bcbg":

    Града сме го оставили на селяците. А в центъра само те карат. Другите ходим пеша.

  39. 39 Профил на bcbg
    bcbg
    Рейтинг: 871 Неутрално

    До коментар [#38] от "falkoneti":

    Селяците са хора, да шофират в града където си искат. Магаре виждал ли си да шофира ? Не, всички ходят пеша. Пак повтарям, магаретата нямат място по градовете, по щастливи са по поляните и ливадите. Никой не им забранява да са магарета, ама да ни оставят на мира - нас хората, да си живеем като такива по градовете.

  40. 40 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    [quote#36:"ahasver"]В София проблем не са 2-та млн хора, а единият милион коли. [/quote]


    По твоята логика, за катастрофите са виновни колите, а не хората, които ги управляват!!!Ако всеки спазва законите и правилата, проблемите щяха да са почти никакви!И под всеки, включвам и държавата - да се изградят паркинги, да се глобяват паркиралите на тротоара и всички неправилно и да се направи центъра пешеходна зона!

  41. 41 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    До коментар [#18] от "skeptichen":

    +++++

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  42. 42 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Доста хора предлагат центъра да стане изцяло пешеходен, но дали някой от тях живее там? Аз пък предлагам Младост 2, Люлин 4 и Левски Ж да станат пешеходни, щото искам да ходя пеша там.

  43. 43 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#36] от "ahasver":

    Не се движат 1 мил. автомобили, а около 750 хиляди - 550 хил. със софийски номера и 200 с друга регистрация. И нещо важно - те не се движат едновременно - това е броя за 12 часа в светлата част на деня. През тези часове с включени задръствания един автомобил за лично ползуване е в движение около 1 час.

  44. 44 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#43] от "Софианец2": те не се движат едновременно -
    Не можах да ти отговоря веднага защото ме бамнаха.
    Пешеходците също не се мотаят непрекъснато по улиците. Повече стоят по офисите и работилниците, понякога и у дома си. На тротоарите не съм виждал задръствания, но по паважа - много.

  45. 45 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#44] от "ahasver":
    Задръствания правят движещите се автомобили, а те не са 1 милион. Задръстванията са причинени от липсата на адекватна инфрастуктура, защото никога не са правени пълни транспортни изследвания на кореспонденцийте. (Справка "Ген транспортен план на София е направен на база 1300 телвфонни анкети?????) само за 3 милиона лева. ХА-ХА
    По тротоара няма задръствания, защото се возят на автомобили.

  46. 46 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    До коментар [#45] от "Софианец2":Разбира се,че не всички коли се движат едновременно - както пешеходците. Но един автомобил заема място колкото 10-15 пешака. В движение или до бордюра, място си го има. Както всички градове, развили се в доавтомобилната епоха, и София пати.
    В средата на 19 вес един английски социолог, като изследвал темпа на нарастване на каретите и файтоните, сметнал, че през 20 век Лондон ще бъде зарит до втория етаж от конски тор. Сега е зарит от леки коли.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах