Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
17 фев 2017, 19:25

СЕМ реши, че "Господари на ефира" са нарушили медиийния закон

От Дневник
Последна промяна в 15:04 на 18 фев 2017, 37612 прочитания, 99 коментара
Предаването "Господари на ефира" на Нова телевизия е нарушило Закона за радиото и телевизията с репортажа си за сексуален контакт на монах и подставено лице на предаването. Това реши Съветът за електронни медии (СЕМ) като се уточнява, че органът е предприел административни мерки и продължава кореспонденцията със зрители и организации.

Изводът си регулаторът е направил след мониторинг на предаването "Господари на ефира" на 2 и 6 февруари 2017 г., както и на сутрешния блок "Здравей, България" на 7 февруари 2017 година.

Анонимен източник на "Господари на ефира" подтиква свой приятел да осъществи сексуален контакт с млад монах, с цел разобличение на моралния му облик, както и този на Православната църква. Личната кореспонденция на монаха в интернет сайт за запознанства се разгласява публично. Зрителите стават свидетели на уреждането на "любовна" среща, а след това чрез скрита камера проследяват и сексуалния контакт в дома на монаха. Подставеното лице от мъжки пол остава анонимно в кадрите, пишат в решението си от СЕМ.

От "Господари на ефира" припомнят видео от 2013 г., когато на телевизионната публика беше представен идентичен скандал в Троянския манастир. В архивните кадри отпреди четири години присъства и интервю със споменатия по-горе млад монах. Двата казуса са монтирани паралелно. Първата част от материала зрителите наблюдават на 2-ри, а след това и на 6-ти февруари.

В предаването е намесено името и показана снимка на патриарха, както и на началника на отдел "Връзки с обществеността" при Светия Синод. "Опровержение срещу приписаните от шоуто думи на църковния пиар беше публикувано на официалния сайт на БПЦ-БП, но не е намерило място в програмата на доставчика на медийни услуги Нова телевизия", констатира регулаторът.

Потърпевшият от скандала монах се обърнал към СЕМ като изрично подчертал в кореспонденцията си с медийния регулатор, че кадрите са заснети и излъчени без негово знание и съгласие.

"Изложените факти и направеният мониторинг показват недвусмислено, че Нова телевизия е излъчила аудио-визуален материал, който е в противоречие с нормите на Закона за радиото и телевизията. СЕМ е предприел административни мерки и продължава кореспонденцията със зрители и организации", се казва в решението на регулатора по казуса, публикувано на сайта на СЕМ.
  • Зарче
Етикети
Реклама
Реклама