Надявам се следващата година да приключим темата дългове на БДЖ, обяви министърът на транспорта

Надявам се следващата година да приключим темата дългове на БДЖ, обяви министърът на транспорта

© Надежда Чипева, Капитал



В процес сме на изчистване на дълговете на БДЖ. От 400 млн. лева те вече са намалени на 193 млн. Надявам се следващата година да приключим с тази тема, каза днес по БНР министърът на транспорта Ивайло Московски.


За да стане това, България трябва да получи одобрение от петте банки, които са отпуснали най-големи кредити на превозвача, за даването на държавна помощ. Според министъра отпуснатият безлихвен заем от бюджета може да се покрива с бъдещите приходи в системата на транспорта.


Ивайло Московски посочи още, че планът за развитие на БДЖ предвижда през октомври да започне процедура за покупка на нови влакове. "Парите за влаковете няма да са подарък от данъкоплатците. Те ще се осигурят или чрез заем, или чрез разсрочено плащане, с пари от БДЖ в следващите 10 години.


Клиенти са подали 103 жалби срещу "България еър"




В отговор на въпрос министърът на транспорта каза, че до момента има 103 жалби срещу авиокомпанията "България еър" за закъснели полети. Проверката на Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА) е открила, че компанията няма резервни самолети и екипажи, за да реагира при проблем с някоя от използваните машини.


Московски допълни, че ГВА ще направи четиримесечен мониторинг върху дейността на "България еър" и вероятно ще има и глоби.


До 2 млн. лева са нужни, за да поеме държавата изпитите за книжка


Коментирайки намеренията на държавата да поеме практическия изпит за получаване на книжка, министърът на транспорта посочи, че това ще гарантира в голяма степен прозрачност и край на корупцията. Московски обяви, че не приема твърденията, че само служителите на автомобилната администрация са проводник на корупцията.


"Не съм чул някой да е отишъл директно при инспекторите да предложи подкуп. Системата работи с посредничеството на колегите от автошколите, но те не искат да си ги признаят", отбеляза министърът.


Той допълни, че 1.5-2 млн лева ще са достатъчни държавата да купи до 100 специално оборудвани автомобила за провеждане на изпитите. Московски поясни, че има коли, които фабрично са оборудвани за изпити, като са снабдени с професионално видеонаблюдение и система за сигнализация, когато бъдат натиснати педалите откъм страната на инструктора.


Министърът уточни, че вероятно практическите изпити за взимане на категория за микробуси, камиони и мотори ще се организират от автошколи, доказали през годините, че работят коректно.

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3773 Разстроено

    единственият начин е да постъпят като с КТБ . Нищо добро не са способни да направят !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 277 Неутрално

    темата вие сигурно ще я приключите, ама дълговете пак ние ще плащаме...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3773 Разстроено

    Ивайло Московски посочи още, че планът за развитие на БДЖ предвижда през октомври да започне процедура за покупка на нови влакове. "Парите за влаковете няма да са подарък от данъкоплатците. Те ще се осигурят или чрез заем, или чрез разсрочено плащане, с пари от БДЖ в следващите 10 години.

    Просто полудявам от подобни нелепици и нахалство. Този някаква елементарна икономика учил ли е някога ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3386 Неутрално

    "Ивайло Московски посочи още, че планът за развитие на БДЖ предвижда през октомври да започне процедура за покупка на нови влакове."

    Така е, така е, ще се платят дълговете на БДЖ, ще се купят нови влакове, а за изтребители, ако останат пари. Ма няма да останат, щото ще се прави 12 км от Хемус с пари от бюджета. Разбрахте ли?

  5. 5 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Тоя е един от министрите които трябва да си отидат незабавно. Може и "забавно"да си отидат през прокуратурата...

  6. 6 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 710 Неутрално

    България от поне едно десетилетие яко субсидира автомобилния транспорт, като строи с пари на европейските и българските данъкоплатци пътища. Освен това парите събирани от винетки не стигат дори за поддръжка на пътищата, като и там трябва да се добавят пари на данъкоплатците.

    При такива конкуренция и неинвестиране в БДЖ е нормално БДЖ да запандне и да работи на загуба.

  7. 7 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 902 Неутрално

    А така, я му обяснете на тоя как не се прави така, как нищо не разбира от елементарна икономика и колко е прост. Ех, какъв късмет е, че ви има такива гений, има надежда за страната. Поздрави,

  8. 8 Профил на alex_8712
    alex_8712
    Рейтинг: 544 Любопитно

    Поне безумното предложение да се използва еднократния аванс от евентуалната концесия на летище София за покриване на дълговете на БДЖ явно не седи на дневен план.
    В тази връзка дали министърът като принципал на летището най-накрая ще изиска неплатените летищни такси от България Еър в размер на близо 50 млн. лв.? Или ТИМ по-добре да не се закачат, а?

    #Оставка на #Кой!!

    Поздрав

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    До коментар [#7] от "nema_labavo":

    хайде дай решението ти.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 536 Неутрално

    "Не съм чул някой да е отишъл директно при инспекторите да предложи подкуп. Системата работи с посредничеството на колегите от автошколите, но те не искат да си ги признаят", отбеляза министърът.
    И ние не сме чули. Затова оня рошавия "експерт" и другия от Асоциацията се показва по телевизийте и реват.... Ще им затворят кранчето.

  11. 11 Профил на one_1980
    one_1980
    Рейтинг: 254 Неутрално

    нормално е че БДЖ трява да се развива и да бъде подпомаган от държавата.

    няма как да е печеливша компания без да инвестирано страшно много в процеси, влакове и др.

    това не е сладкарница

  12. 12 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Тц, не мога да се меря с твоя безграничен ум. Но мога да стоя отстрани и да мрънкам. Оказва се не лоша идея.

  13. 13 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Преди да се купуват нови влакове трябва да се обнови пътя. При тези скорости кой да се качи?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  14. 14 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Другото което стимулира влаковете по света са високите такси за паркиране на амтомобили.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  15. 15 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 689 Неутрално

    400млн до края на годината за БДЖ, които уж ще се изплатят с бъдещи приходи. Само дето не спомена, че от много години насам държавата редовно дава субсидия на БДЖ понеже компанията е вечно на загуба. Преди време се появи един млад директор, който имаше мерак да оправи нещата, но в момента, в който се опита да спре кражбите и да съкрати излишните служители беше махнат.

  16. 16 Профил на Grimalkin
    Grimalkin
    Рейтинг: 938 Неутрално

    И аз се надявам догодина да кацнат извънземни, но подозирам че и двамата ще останем разочаровани.

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  17. 17 Профил на Чоко
    Чоко
    Рейтинг: 580 Неутрално

    С Домусчиев как сте напоследък, има ли развитие? Има ли нови търкания или ви беше казано да чакате как ще се развият събитията?

    Proud to be anonymous!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах