Министър Нанков е привърженик на най-евтиния и най-екологичен вариант за "Струма" през Кресненското дефиле

Автомагистрала "Струма"

© Цветелина Белутова, Капитал

Автомагистрала "Струма"



Ако до 2019 г. не започнем строителството на магистрала "Струма" в Кресненското дефиле, има риск България да загуби безвъзмездното европейско финансиране за проекта и да се наложи той да бъде завършен със средства от бюджета, което е безотговорно. Това заяви пред Би Ти Ви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той обясни, че в момента се разглеждат всичките 5 варианта за трасе през Кресненското дефиле.


"Най-важното е да изберем този, който ще гарантира възможно най-безопасното пътуване и преминаване. Трябва да спазим и всички законови мерки, както и да защитим околната среда. Не трябва да забравяме също финансовата и икономическата точка на въпроса", отбеляза министърът.


Инженер Светослав Глосов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", уточни пред БНТ, "че най-късно през пролетта на 2019 г. трябва да започне изграждането на най-сложния участък между Крупник и Кресна. Участъкът (лот 3.2) трябва да бъде изпълнен до края на 2023 г., за да не се връщат на Европейската комисия средства и за вече построените отсечки от автомагистралата.




Николай Нанков

© Цветелина Белутова, Капитал

Николай Нанков


Според Нанков от икономическа и екологична гледна точка оптимален е полуизточният вариант. Той предвижда запазване на съществуващото трасе в посока Гърция с уширение, рехабилитация и изправяне на завои и екологични мерки, които гарантират безопасността на животинските видове. В проекта е включено и изграждането на обходен път на Кресна, с което ще се обезопаси трафикът в града.


В посока София движението ще бъде се изнесено от дефилето в източна посока. Ще бъдат осигурени пет пътни възела и 6 връзки между двете трасета, както и връзки с всички населени места, каза още Нанков. Той е убеден, че това е оптималният вариант от гледна точка на сигурност и безопасност на пътуващите. Освен това икономическата и финансова логика показвали, че това е най-евтиният вариант – до 4 пъти по-евтин от дългия тунел. Индикативната стойност на варианта на трасе с разделяне на посоките на движение е около 1 млрд. лв. Нанков добави, че Кресненското дефиле е най-сеизмично тежкият и сложен район в България и затова няма да има тунел.


Ако затънем в процедури по обжалване на проекта за "Струма" има риск да загубим средствата. Останалите участъци от Лот 3 на магистралата се строят в срок, дори участъкът към Сандански изпреварва сроковете, информира той.


Български и европейски неправителствени организации са внесли официална жалба в Европейската комисия срещу строителството на "Струма" заради нарушения на европейското законодателство с това строителство.


"Тракия" ще се разширява между Пловдив и София


В края на годината ще имаме готови планове за разширяването на магистрала "Тракия" от София до Пловдив, защото това е най-натовареният участък, в който през лятото трафикът достига 40 хил. автомобила на денонощие, съобщи още министър Нанков. В момента се извършват анализ и оценка на сервитутите и проучвания за изграждане на още по една лента в двете посоки. По думите му през 2018 г. може да започне проектиране и остойностяване на уширението.


Държавата ще съди фирмите, обжалващи тол системата


"Минималната щета за държавата от обжалванията на тол системата е 1.5 млн. лева на ден. Ще заведем иск срещу тези фирми, които непрекъснато обжалват, като в момента правим остойностяване на всички пропуснати ползи за страната", коментира министърът във връзка с процедурата за внедряването на интегрираната система за плащане на пътни такси. "В края на 2018 година тол системата ще заработи", зарече се Нанков и напомни, че заради процедурни хватки въвеждането й се бави с година и половина. Министърът добави, че се обмисля вариантът за създаване на държавна компания, която да внедри системата на принципа на ин хаус.

Ключови думи към статията:

Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2649 Неутрално

    Не е невъзможно, но трябва да се раздели на участъци по 10-тина километра на различни фирми.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4246 Гневно

    защото 3 некадърни правителства на ГЕРБ нищо не направиха !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    След като платихме КТБ, Беляне, Мариците даже и токсичните вещества от Полимери, колко му е да платим още некой масраф! Явно машината работи за сплашване на мит'ряла.

  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":
    Най-добре на всеки километър нов лот!

  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6145 Любопитно

    А държавата може ли да осъди НПО-тата, които са внесли официална жалба в Европейската комисия срещу строителството на "Струма" за антидържавна дейност?

    karabastun@abv.bg
  6. 6 Профил на Светлото бъдеще
    Светлото бъдеще
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Е, па ще ги върнем, голяма работа.
    За нас кво са няколком милиарда.
    Все пак гарантираНо от ГЕРБ!

    Не знам какви нови дроги са плъзнали у нашенско, ама много хора ги ползват.
  7. 7 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    Добре де, щом е едната посока ще се строи ново трасе, какво пречи да се направи двупосочно? Това "рехабилитиране, разширяване и изправяне на завоите" звучи като нещо, което ще разкаже играта на трафика по този път поне за година...

  8. 8 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    Не знам докога обжалванията ще бъдат форма на рекет. Не може непрекъснато да си с вързани ръце, защото на някой му хрумва да обжалва.

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    Звучи разумно. Много по разумно от тунела.

    Като погледнеш тунелите на Витиня, които са много по къси, колко пари гълтат и винаги са в лошо състояние, представям си какво би струвал и как би се подържа един еднокилометров тунел...

    Толкоз си можем и по-добре да не се напъваме, да не се изпуснем в гащите.

  10. 10 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1811 Неутрално

    На 1 квадратен километър в Кресненското дефиле имало повече пеперуди отколкото в цяла Англия! Как да не им завидиш на англичаните! Тези еколози знаят ли какво животно са пеперудите преди да станат пеперуди?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  11. 11 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    Оправяйте пътищата вътре в страната, щото след 2020 много от шопите дето си пият кафето у гръцко ще започнат втора и трета работа, а може и за странство да се запътят.

  12. 12 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    До коментар [#5] от "karabastun":
    Сигурно можем но не е ли по-добре да спре фекалната река край Ахтопол? Това не е от това лято а от много години откакто почна да се застрояват терени след пристанището. Вчера беше пуснат материала, макар че е публична тайна. А там кой кого да съди?

  13. 13 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5148 Неутрално

    Дано да я построят в срок. Жалко е да ти дават БЕЗВЪЗМЕЗДНО толкова пари и да не можеш да ги усвоиш...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  14. 14 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1811 Неутрално

    Имам усещането, че НПО тата са получили задачата да превърнат България в зоологическа градина, където партнерите да водят децата си на екзотични пътувания, при които да бъдат обслужвани от аборигените.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  15. 15 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 729 Гневно

    Ако е с качеството кат до благоевград, по добре да не я строят ... 1 за магистрала, 3 за крадене

    Sapienti Sat
  16. 16 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 812 Любопитно

    за антидържавна дейност?
    —цитат от коментар 5 на karabastun


    искането да спазваш законите са антидържавна дейност ?

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  17. 17 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2068 Неутрално

    "Тракия" ще се разширява между Пловдив и София

    В края на годината ще имаме готови планове за разширяването на магистрала "Тракия" от София до Пловдив, защото това е най-натовареният участък, в който през лятото трафикът достига 40 хил. автомобила на денонощие, съобщи още министър Нанков.

    Това е абсолютна идиотщина - това, че имало трафик 40 хиляди показва единствено, че магистралата има пропускливост - има къде по - приоритетни направления, където могат да се вложат няколко милиарда от това да се спестят 5мин на някой пътуващ от София до Пловдив - казвам го като такъв ползваш често въпросната отсечка.

  18. 18 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2372 Неутрално

    ясно е , че управляващите не могат да я направят навреме ,поне да прехвърлят парите за построяване на РУСЕ БЯЛА и магистралата от Ябланица в посока Русе , чувам ,че тунела на Шипка е с готови подходи и има само едни 3.2 км пробив в скалите ,което е работа за не повече от няколко месеца , ай стига с тези метростанции ,цяла Северна България се затвори ,изтрепа се народа , а сега се включиха и румънци ,молдованци и украинци и руснаци ,за които този е основния път до Гърция ,има възможност да се направи магистрала Север юг с много малко инвестиции и в кратки срокове и пари за това също има , но има и герберски инат , да се прави само за софиянци ,за да могат само те да живеят и ходят във всички посоки бързо по магистрали на море и на планина ,докато останалите се трепем да им събираме данъците си за тях .

  19. 19 Профил на deacon
    deacon
    Рейтинг: 249 Весело

    Цитирайте като ще цитирате....каза:"...ще гарантира възможно най-безопасното пътуване и преминаване НА ВСИЧКИ БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ." Край на цитата!А останалите си минават на техен риск.

  20. 20 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 260 Неутрално

    "Останалите участъци от Лот 3 на магистралата се строят в срок, дори участъкът към Сандански изпреварва сроковете, информира той"

    Лицето от Априлци лъже най-нагло. Лот 3.1 (пътна част) закъснява трагично, още няма издадено разрежение за строеж, предполагам още няма и готов технически проект от Агромах. А оговорът е сключен преди 1 година и 8 месеца. За тунел "Железница" още няма обявен търг (3 месеца след като дойдоха на власт) и уж все трябва да го пуснат" до 1-2 седмици".

  21. 21 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 5953 Весело

    До коментар [#5] от "karabastun":

    А държавата може ли да осъди НПО-тата, които са внесли официална жалба в Европейската комисия срещу строителството на "Струма" за антидържавна дейност?
    —цитат от коментар 5 на karabastun

    Може. Но само по руското законодателство. Цацата да пита Чайката как става...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  22. 22 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Всеки си гледа интереса.
    Управлявящите - да откраднат повече от 30% (а с тунелите това е невъзможно, чужденците са трудни за рекетиране).
    Местните и еколозите не искат две трасета по обясними причини. Така че те са с педимство и никой не трябва да се съди, че си защитават интереса.
    И накрая - на мен ми е все тая дали ще ме затрупа тунел под земята, или ще падна от виадукт от 30 метра. Даже тунела ми изглежда по-безопасен, а и ще го строят чужденци. На Бойковите виадукти, ако не държиш здраво волана - може и да изпуснеш пътя (ако не вярвате, значи не сте пътували по магистрала "Струма").

  23. 23 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6145 Любопитно

    До коментар [#21] от "Депутат 241":

    Аз не разбирам никак от законодателства, ама ми се струва, че тези НПО играят шантаж срещу народа да няма път и срещу държавата - да плаща за път, който го няма!
    Това - шантажът / рекетът, изнудването / не е ли подсъдно ???

    karabastun@abv.bg
  24. 24 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1944 Весело

    Същите форумни **** , които бурно се възмущават от забавянето на строителството , също така бурно подкрепят обструкциите на екоджихадистите, поради които е това забавяне.
    То да е чеп, да го набиеш, ама с акъл как да стане не е измислено още....
    :) :) :) :)

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  25. 25 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    Български и европейски неправителствени организации са внесли официална жалба
    ------------------------------------------------------
    Нито са български, нито са европейски.
    Грантаджийски са.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  26. 26 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    Като го гледам в сурата най-ве1е е привърженик на суджиците и то по възможност платени с бюджетни средства. Къде си бе дедо Тодоре да ни спасиш от зулумите на новия башибозук.

  27. 27 Профил на lil67
    lil67
    Рейтинг: 219 Весело

    Дневник, оправете си заглавието, че хората се чудят откъде се взе този Ненков...

  28. 28 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 5953 Неутрално

    До коментар [#23] от "karabastun":
    Това - шантажът / рекетът, изнудването / не е ли подсъдно ???
    ––––––––––––––––––––––
    Ако упражняването на конституционни права е шантаж - прав си!
    Само дето не мисля, че правото на жалба е шантаж. Шантаж е да няма нормално работеща правораздавателна система. Защото такива жалби могат да се гледат ТОЧНО за една седмица!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  29. 29 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2093 Неутрално


    До коментар [#27] от "lil67":

    Ще му купят риза.
    Пък ако направят Струма, за да не се налага този гърч през дефилето, ще е много хубаво, да ме прощават пеперудите, жабите и змиите, които се "темперирали" на платното и затова са в опасност.

    Доброто е заразно
  30. 30 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 731 Неутрално

    А държавата може ли да осъди НПО-тата, които са внесли официална жалба в Европейската комисия срещу строителството на "Струма" за антидържавна дейност?
    —цитат от коментар 5 на karabastun


    Би трабвало да може.
    Те са страна в спора

  31. 31 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2620 Весело

    До коментар [#16] от "Психонавт":"искането да спазваш законите са антидържавна дейност ? "

    В държавата на Мафията, е така! Думата на Мафията е Закона! ;)

  32. 32 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Защо не направите нова поръчка за ТОЛ система по правилата и няма да има проблем?

    При 80 % покритие на тол системата, как ще осигурите алтернативни маршрути ?

  33. 33 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 533 Неутрално

    А дали целта не е финансирането за Струма да се загуби и парите да се пренасочат към Метро или друго, както стана със София -Видин ?

  34. 34 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Да ви сера на пеперудите и на костенурките, 1000 души вече погубиха живота си в това дефиле. Колко още ще го бавят този проект?

  35. 35 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2580 Неутрално

    За най-евтин е много спорно. Със сигурност не е най-екологичен. А безотговорност е не обжалването, а желанието и на този и на предишните министри да дадат строителството на фирми на господарите им. За това е много съмнително дали този безумен вариант е по-евтин.

    "Новите системи неизбежно генерират нови проблеми"
  36. 36 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Разширяване на Тракия е най-тъпото нещо на света.
    Защо не се помисли за наистина бърз влак между София и Пловдив (който да взема разстоянието примерно за около час). Знам, че имаше нещо, което се прави по темата и просто не трябва да е половинчато.

    Освен това - Тракия е много натоварена, защото много хора я ползват вместо Хемус.
    така че - експрес до Пловдив (защо не и до Бургас) и изградена Хемус и автоматично ще отпадне нуждата да се прави нещо толкова малоумно...

  37. 37 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 499 Весело

    Какво мрънкате срещу НПО-тата? Повечето от тях поне се борят за полезни каузи. АМериканците може и да финансират част от тях, но руснаците държат почти всички политически партии във властта... А министъра е професионалист, той държи на най-безопасния, евтин и екологичен вариант? Интересно кои са останалите варианти?

    Умерен толераст
  38. 38 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2478 Весело

    Щом този му е привърженик - значи, че е върло калпав варианта!
    Но пък е със сигурност профитабелен ...

  39. 39 Профил на xali
    xali
    Рейтинг: 4379 Неутрално

    В това дефиле отдавна кънти старо ехо. Старо ама златно ;-)

  40. 40 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2478 Весело

    Звучи разумно....
    —цитат от коментар 9 на niakoi_si

    Тоя ли бе?
    Ъхъм!

    Само като му видиш фейса и му чуеш приказките - запитай се: Ти би ли си купил кола "нов внос" от тоя?

  41. 41 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Разширяване на Тракия е най-тъпото нещо на света.Защо не се помисли за наистина бърз влак между София и Пловдив (който да взема разстоянието примерно за около час). Знам, че имаше нещо, което се прави по темата и просто не трябва да е половинчато.Освен това - Тракия е много натоварена, защото много хора я ползват вместо Хемус.така че - експрес до Пловдив (защо не и до Бургас) и изградена Хемус и автоматично ще отпадне нуждата да се прави нещо толкова малоумно...
    —цитат от коментар 36 на carpe_diem_


    Много правилно! Подкрепям

  42. 42 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    Ебах ги в глупаците - Хемус още няма, но ще разширяват Тракия. И 5 пъти по-широка да стане ще е същото щото проблема не е трафика, а олигофрените.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  43. 43 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 798 Неутрално

    Министър Нанков да дрънка глупостите за "най-екологичния" вариант на който ще.
    Факт е, че ЕК до момента е удобрила единствено "скъпия" вариант със дългия тунел защото само той няма да съсипе природата в дефилето. А министъра да строи каквото ще и като ЕК не му даде пари проблема ще си е негов.....

  44. 44 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 898 Неутрално

    А Нанков може ли да е по-малко мазен и нагъл тип?

  45. 45 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 798 Неутрално

    А държавата може ли да осъди НПО-тата, които са внесли официална жалба в Европейската комисия срещу строителството на "Струма" за антидържавна дейност?
    —цитат от коментар 5 на karabastun


    На Ганьовците още не им е влязло в главата, че изискванията за еколкогично строителство не са от някъкви си НПО-та а от ЕК. И точно ЕК дава парите за мигистралата. Въпросните НПО-та само са показали, че Боко не изптлнява изискванията на ЕК. Толко ли е трудно за схващане?

  46. 46 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#36] от "carpe_diem_":

    Някои от ЖП отсечките до Бургас са вече направени, други се строят. Наскоро пуснаха обществени поръчки за планинските участъци от Елин Пелин до Септември. Но ще трябва пак да минат жалби, едно - друго. Искат София Пловдив да се взима с влак за час, но според мен е твърде оптимистично, дори и 80-90 минути ще е добре

  47. 47 Профил на widowmaker Борисов е единствената партия !?!
    widowmaker Борисов е единствената партия !?!
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#9] от "niakoi_si":

    Тунелите са такива, защото се поддържат от "правилните" фирми.
    Изискванията към тях са, суджуците да стигат навреме и нито една подкова да не се загуби по пътя. Дали могат или не могат да поддържат тунели е второстепенен въпрос.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  48. 48 Профил на widowmaker Борисов е единствената партия !?!
    widowmaker Борисов е единствената партия !?!
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Тракия е натоварена, защото обходните пътища са трагични. Ако го оправят тях, много хора няма да се качват на магистралата, защото ще им е по-удобно.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  50. 50 Профил на papyre
    papyre
    Рейтинг: 2038 Неутрално

    Ако до 2019 г. не започнем строителството на магистрала "Струма" в Кресненското дефиле, има риск България да загуби безвъзмездното европейско финансиране за проекта и да се наложи той да бъде завършен със средства от бюджета, което е безотговорно. $

    За пръв път чувам, и то от министър , избран да управлява част от държавните проблеми , че мантрата , проповядвана от демократите вече повече от четвърт век, не била вярна . Парите от еврофондовете били тъкмо такъв безплатен обяд , и затова било съвсем безотговорно да се строи нещо си с бюджетни средства , след като дърветата по европа плододавали валета . Изглежда господина не знае , че да , раждат валута , но преди това трябва да се наторят с български левчета . Дамак , да се плати беритбата . Сиреч, както казва жефа му , обяда . Сигурно щеше да бъде прав , ако след завършването на проекта , брюкселските "благодетели " ни опростят една - две от вноските в европейския бюджет От който фактически излизат БЕЗВЪЗМЕЗДНИТЕ финансирания . Освен , ако наистина в Брюксел парите не растат по дърветата .

  51. 51 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4187 Неутрално

    До коментар [#21] от "Депутат 241":Аз не разбирам никак от законодателства, ама ми се струва, че тези НПО играят шантаж срещу народа да няма път и срещу държавата - да плаща за път, който го няма!Това - шантажът / рекетът, изнудването / не е ли подсъдно ???
    —цитат от коментар 23 на karabastun


    Това червените сте големи баламурници бе!
    Как пък един път на поставихте съществени аргументи, а само тъпотии пишете!?

    Ако гласувате за предателите на България в БСП, вие я обричате на смърт!
  52. 52 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7790 Неутрално

    Този е егати неприяътния многознайко.

  53. 53 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    Оставам с впечатлението, че за много от вас е по-важно да има повод за плюене, а не да станат магистралите.
    Лично на мен Хемус и Струма не ми трябват, но искам да ги има, защото така е нормално. За пеперудите ще се притесня, когато те се притеснят за нас. Сега повече се страхувам за хората.

    Еретик
  54. 54 Профил на obektiven_new
    obektiven_new
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Решение по ОВОС има от 2008 г. От тогава са минали ДЕВЕТ години, а държавата не е направила НИЩО. Как така за това забяване излязоха виновни екологичнит организации?

  55. 55 Профил на obektiven_new
    obektiven_new
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Няма по -тъпа идея от това сегашното трасе да го направиш магистрала и да няма локален път.

  56. 56 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2721 Неутрално

    Проблемът са разните "зелени" ,които вече 5-6 години блокират строежа.Искат си рекета и това е.Трябва да се знае,че това са убийци.Не преивеличавам изобщо.За последните 6-7 години има десетки убити и стотици ранени в този участък.Даже двама пишман-еколози ги блъсна кола(Господ ги предупреди) но и това не ги спира...

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  58. 58 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2721 Неутрално

    До коментар [#6] от "Светлото бъдеще":

    Гарантирано е от Прокопиев,който стои зад разните Зелени.Те спират строежа там от години.

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  60. 60 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9538 Неутрално

    Този министър перди бизнесмен ли е бил? Не изглежда да е на министерска заплата...

  61. 61 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2721 Неутрално

    До коментар [#33] от "starlighter":

    Целта е наистина Струма да не се довърши.Защото е в интерес на едни държави трафика от Солун към Европа да продължава да си минава през Сърбия.

  62. 62 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2721 Неутрално

    До коментар [#37] от "Наблюдател":

    Полезните каузи на НПО тата-осеменяване на гущери и преброяване на корояди..Айде стига-това е източване на обществени средства.Как пък един еколог не видях да направи протест срещу мръсния въздух в големите градове-ама там няма грснтове,а?!

  63. 63 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2721 Весело

    До коментар [#52] от "Роси":

    Костовист,бивш член на ДСБ,даже един от основателите май,бил неприятен многознайко?!

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  65. 65 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6026 Неутрално

    Пропиляхме толкова време за дефилето, дано се създаде приемлива организация и започне строежа преди крайния срок

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  66. 66 Профил на koalimar
    koalimar
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Интересно ми е как ще стане разширяването на Тракия, при положение, че има тунел. Ако добавят по едно платно на цялата отсечка между София и Пловдив, но тунелът си остане същия, няма ли да се образува тапа? И както хората са писали по-горе - има далеч по-важни пътища (Русе - Бяла), за които могат да вземат статистика за ПТП-та от МВР. Ясно е, че удобството на софиянци, включително управляващата хайка, е приоритет за всяко правителство, защото правителствата се свалят именно там, но нека направят нещо и за останалите българи.

  67. 67 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 947 Неутрално

    "Министър Нанков е привърженик на най-евтиния и най-екологичен вариант за "Струма" през Кресненското дефиле"
    Най - евтиния не е най - екологичен и обратно. Накрая най-евтиното винаги излиза много, много скъпо. На данъкоплатците.

  68. 68 Профил на tediblabla
    tediblabla
    Рейтинг: 306 Неутрално

    До коментар [#23] от
    До коментар [#30] от "WWW":

    Хахаха ами подайте жалба срещу НПОтата, даже може и срещу Европейския съд да пробвате. Нека и там да се посмеят.

  69. 69 Профил на papyre
    papyre
    Рейтинг: 2038 Неутрално

    "Най-важното е да изберем този, който ще гарантира възможно най-безопасното пътуване и преминаване. Трябва да спазим и всички законови мерки, както и да защитим околната среда. Не трябва да забравяме също финансовата и икономическата точка на въпроса", отбеляза министърът. "

    Ами в такъв случай няма абсолютно никаква нужда от нова магистрала . Ако се спазват всички условия при пътуването през Кресненското дефиле в момента 1 които посочва " експерта " изобщо няма да има катастрофи , които са единствената причина да се говори за Дефилето . Никъде до сега НЕ СА посочени причините , довели до високата смъртност в този участък . Няма анализ за причините , за това няма и ясен поглед какво трябва да се построи. Единственото изискване е да бъде пътя прав , равен , широк и евтин за построяване . С проходи за хвърчаши , пълзящи и крачещи гадинки . Но се пропускат правилник и Закон за движението им . Както и курсове за обучението им . И хаоса ще стане още по - голям , защото и сега има едни гадинки , за които са осигурени всички гореизброени условия , но катастрофите са изключително техни заслуги . Набърка ли се и останалия животински свят, хаоса ще се задълбочи . И Гринпийс ще си намери постоянен пристан и в България .

  70. 70 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Гърците си направиха магистралата от границата ни до Солун някак тихо, без скандали и екологични притеснения. Също с европейски пари. Но как са постъпили в една планинска част, някъде по средата. Направили са скоростен път. По две платна в посока, с бетонни прегради между тях, но без аварийни платна. Освен това са оставили завоите доста остри, което е допустимо за скоростен път. И Европа е платила. Става дума за трийсетина километра може би. Дори повече от кресненските. Не може ли да се направи такъв скоростен път в планината над прохода? Да се остави пътя долу за локален. По-евтино отколкото да правят магистрални платна долу, и горе също. Ще бъде и безопасно. Имаш две платна в една посока. И отбивки тук-там.

  71. 71 Профил на Светлото бъдеще
    Светлото бъдеще
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#58] от "yanne":

    Тролиш!

    Не знам какви нови дроги са плъзнали у нашенско, ама много хора ги ползват.
  72. 72 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3184 Любопитно

    "....запазване на съществуващото трасе в посока Гърция с уширение..."

    Извинете, може ли да помоля за превод на български език на думата "уширение"? Нещо като уши ли ще се троят, що ли?

  73. 73 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3184 Любопитно

    До коментар [#63] от "yanne":

    До коментар [#52] от "Роси":Костовист,бивш член на ДСБ,даже един от основателите май,бил неприятен многознайко?!
    —цитат от коментар 63 на yanne


    То добре, че са бившите кадри на ДСБ та герберите да отчетете що-годе някаква деятелност. Иначе както сте се събрали мутри и милиционери сте си гОла вОда .

  74. 74 Профил на ОГРАДА с Турция  - ВЕДНАГА!
    ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    А държавата може ли да осъди НПО-тата, които са внесли официална жалба в Европейската комисия срещу строителството на "Струма" за антидържавна дейност?
    —цитат от коментар 5 на karabastun


    Не може.. НПОтата по закон са неприкосновени от закона.. Те са над-партийни, над-дървавни, над-национални и ВИНАГИ ПРАВИ !!

  75. 75 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3075 Неутрално

    " Участъкът (лот 3.2) трябва да бъде изпълнен до края на 2023 г., за да не се връщат на Европейската комисия средства и за вече построените отсечки от автомагистралата."
    Ето тук е заровено кучето. Ако магистралата не стане в срок, не само, че няма да бъде платено последното строителство, ами и ще се връщат парите за цялата. И майка България ще изреве на умряло. Пък до момента даже не е избрано трасе. Че след това ще се прави проект. А и платно по реката е живо предизвикателство. Не е въпроса само до едно разширяване, кривите са с големи радиуси, пътят трябва да се изправя. Реката също е проблем, ще има големи естакади, може и целия път да е естакада. Единствената утеха е, че новият министър е инженер и не е гербаджия.

  76. 76 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2721 Неутрално

    До коментар [#59] от "Моа Преател Тайпи":

    Не споделям гастрономическите ти тежнения по адрес на турската кухня...

  77. 77 Профил на wix09528776
    wix09528776
    Рейтинг: 97 Неутрално

    Ако настоящото трасе през Дефилето продължи да се ползва и като магистрала в едната посока, то кой път ще бъде алтернативен на магистрала Струма? Как може да има магистрала без алтернативен път?

    Ако намерите алтернатива, разделете магистралата на две, но при условие че се спазят всички стандарти за истинска автомагистрала. Ширина на лентите, аварийни, завои, градуси, криви и пр. Ако ще нещо средно между магистрала и скоростен път, то по-добре не го почвайте.

    Също така, отсега трябва да се предвиди, че в бъдеще трафикът може да се увеличи и пътят през дефилето отново да не отговаря на екологичните норми. Да отеснее. Тогава трябва и другото платно да го качите на изток или да се правят тунели. Отсега трябва да се предвиди и такъв вариант.

    Не на последно место стои въпросът и с ЖП-линията София-Кулата, чието модернизиране не търпи отлагане. Т.е. трябва да се изгради наново за да бъде високоскоростна, с нови тунели и пр. Което значи че се налага и да се проектира наедно с магистралата. После ще е късно.

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах