Регионалното министерство публикува пет варианта на магистрала "Струма" при Кресна

Регионалното министерство публикува пет варианта на магистрала "Струма" при Кресна

© Надежда Чипева, Капитал



Министерството на регионалното развитие и благоустройството публикува на сайта си петте варианта за магистрала "Струма" в Кресненското дефиле, предаде БНР.


Първият вариант предвижда рехабилитацията на сегашния път Е-79 в посока Гърция, а в посока София да бъде изграден друг път източно от Кресна. Това е и вариантът, чиято реализация държавата даде ясен знак, че ще защитава, като най-евтин и по думите на Министър Нанков - най-екологичен. Жители на района в Кресненското дефиле обаче настояват магистралата да не минава по стария път и той да остане нейна алтернатива.


Втората възможност е за дълъг 15 километра тунел. Идеята за изграждане на 15-километровия тунел бе одобрена още през 2008 г., но по предварителни изчисления той бе оценен на около 1.2 млрд. лв. и държавата се отказа от този вариант.




Третият вариант е за трасе по нов терен извън Кресненското дефиле, като и двете платна на движение са изнесени в източна посока около селата Брежани, Стара Кресна и Ощава. Освен жителите на района на Кресна, еколози също се обявиха против вариант, в който магистралата минава през дефилето. Според тях изграждането ще е пагубно за някои видове, а и ще е много скъпо.


Четвъртият вариант предлага две платна през Кресненското дефиле като се използва максимално трасето на стария път. Петият е за две платна в дефилето, като едното следва сегашния път, а второто - нов терен с тунели и съоръжения в западния масив.


За 11 септември са предвидени обществените обсъждания на проектите с жителите на Кресна и Симитли, посочва държавното радио. Повече за проектите вижте тук.

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9637 Неутрално

    И нито един няма да бъде построен :)

  2. 2 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Единствената причина всички да са мобилизирани да реват срещу големия тунел, е че нито една от фирмите на бойковите олигарси нямат съоръженията за да го построят. Което означава че парите няма да могат да бъдат откраднати от "наш човек". А всичките други проекти за "полу-магистрала", можете да бъдете сигурни че най-накрая ще струват колкото два тунела.

  3. 3 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Да ходят да питат гърците, те имат подобни планиски масиви и дефилета, и в последните 5 години построиха тихо и кротко стотици километри магистрали с европейски пари.

    А тук у нас само се квичи и се търси вариант фирмите на Пеевски да налапат кокала, а не се търси варианта природата да е запазена и да спрат да се пилеят човешки животи в този скапан участък на пътя към Гърция.

  4. 4 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    нищо лично но подкрепям варианта който не минава прев Кресна
    Ябланица още псуват че не се минава през нея ама с тези цени които бяха надули хак да им е

  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4097 Неутрално

    До коментар [#3] от "praseta_mezeta":

    Могат да попитат и сърбите, които построиха през последните години повече километри магистрала от нас дори без евросредства! И то също през планински райони.

  6. 6 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    Да се внушава:" Асфалт не ядем"! Академично тролчета, спазвайте методиката и резултатите ще дойдат!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  7. 7 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    между другото източното трасе е перфектно там е по ниско, а че щяло да има 6 големи вместо 5 моста не е съществено на фона че на запад ще трябват и повече тунели
    Пък и магистрала строим що трябва да минава близо до Кресна тези с капанчетата да се спасяват

  8. 8 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6597 Неутрално

    Нямаме фирми, тясно специализирани в строеж на тунели

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  9. 9 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    До коментар [#2] от "olga_kokoshkina":

    Захажаева, ти упойваш през този профил. Ковеш яко ..направа - огън, пламък и галубой камък

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  10. 10 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    и да признавам си като пътувам за Петрич-култа почни винаги спирам в Кресна магазина е удобен д пътя

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4097 Неутрално

    До коментар [#8] от "neut":

    Е и? В Европа има много такива фирми, които могат да прокопаят тунел от 15 км. И то по-евтино от фирмите на Шиши!

  12. 12 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    До коментар [#2] от "olga_kokoshkina":
    "... реват срещу големия тунел...."
    И от самолет се вижда, че варианта с тунел е най-разумния и екологосъобразен.
    Ако на Шиши той му идва твърде дълъг и дебел и Буйко иска да го даде обезателно на него, а не на някоя европейска фирма с опит, ами да го разделят на две части с почивка между тях.
    Но под границите на резервата „Тисата“, задължително трябва да са се мине с тунел.
    И никакви компромиси по отношение на габаритите и мерките за безопасност....

    Отмяна или отлагане председателството на троянският кон!
  13. 13 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1590 Весело

    До коментар [#12] от "1_april":

    стига вицове те Витиня не могат да оправят ти за такъв дълъг тунел си мечтаеш, ако лично поемеш да го поддължаш може

  14. 14 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5414 Неутрално

    Сякаш става въпрос не за 25 километра, а за 250 километра магистрала... Идете и вижте какво е от Генуа до Ница - перфектна магистрала само от тунели и мостове! Баси и мащабите у нас - 20 км магистралка, четири тона суджук... И раздувки до безкрай! Бакалска работа...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  15. 15 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    До коментар [#13] от "1001":

    Във всеки от другите четири варианта за трасе има поне по няколко тунела, само че значително по-къси.
    Удобно къси, че да паснат на "наш'те"пътностроителни фирми, но все пак достатъчно дълги да ти падне накоя лампа на главата, при сегашната "поддлъжка", както удачно сте сбъркали правописа....

    Отмяна или отлагане председателството на троянският кон!
  16. 16 Профил на wix09528776
    wix09528776
    Рейтинг: 37 Неутрално

    Най-адекватен изглежда Вариант 3 - и двете платна да се изнесат от дефилето. А старият път да си остане като алтернативен и туристически. Не може магистрала без алтернативен път.
    Но това не променя необходимостта от тунели в дефилето. Те са нужни за ЖП-линията София-Кулата, която следва да се модернизира и да стане високоскоростна в най-кратки срокове, за да поеме китайските стоки от гръцките пристанища за Европа. Иначе македонците ще ни изпреварят.

  17. 17 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Македонците и сърбите от доста време се рекламират като пътя на китайските стоки от гръцките пристанища за Европа.
    Всеки може да погледне на картата колко транспортни връзки обновиха или изцяло построиха нови , и тази магия без еврофондове.

  18. 18 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#9] от "oporna_to4ka":

    Спасиба! Чудесно е да получа признание от професионален трол-гербераст като теб :)

  19. 19 Профил на wix09528776
    wix09528776
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#17] от "praseta_mezeta":

    И двете държави имат повече километри завършени магистрали и в строеж, ако ги съотнесем към площ или население. А ГЕРБ се тупат в гърдите с тия магистрали, черешката на управлението им били и пр. глупости. Срам, с еврофинансиране и пак ни бият. Най-ми е смешно ББ като се изпъчи на некоя тристранка да им говори какво биха спечелили от членство в ЕС, като най-често им говори за магистрали, свободно пътуване или стандарт на живот. Че те пътуват повече и от нас, в Гърция не можеш да се разминеш от сърби и македонци, по разни Австрии и Швейцарии също.

  20. 20 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#3] от "praseta_mezeta":Могат да попитат и сърбите, които построиха през последните години повече километри магистрала от нас дори без евросредства! И то също през планински райони.
    —цитат от коментар 5 на vassilun


    Къде без евросредства? Кой залъгваш? Нали на всяка табела пише, че парите идват от Европейската банка, бе пич? Ти въобще минавал ли си през Сърбия някога?

  21. 21 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    До коментар [#16] от "wix09528776":
    "... старият път да си остане като алтернативен и туристически"-съвсем правилно!
    Но чисто графично се вижда, че при източният вариант имаме значително отклонение от правата линия Кресна-Симитли, значи трасето е излишно удължено, качваш се и после слизаш, и най-грозното е, че тази тежка транспортна структура ще отхапе още едно парче от Пирин планина, тоест това е псевдо екологосъобразно трасе. То налива вода в мелницата на Буйковия Цеко Минев, който се чуди как да свали статута на Природен парк Пирин!
    :-) А за македонците не бери кахър, те заедно с Гърция и Сърбия ще направят плавателен канал Солун-Белград, баш за китайските стоки!

    Отмяна или отлагане председателството на троянският кон!
  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4097 Неутрално

    Най-големият провал на Борисов (според мен) е Шенген! И това е следствие от "опрасканата" съдебна реформа заради зависимостта му от Шиши и шишковците!

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4097 Неутрално

    До коментар [#20] от "volrath":

    Не "залъгвам" никого! Вие вероятно не правите разлика между предприсъединителни фондове, които са значително по-малки и евросубсидии. А също така и между безвъзмездни субсидии и заеми от ЕБР! Едва ли твърдите, че Сърбия получава повече евросредства от България! Може и да греша. Може и това да твърдите!

  24. 24 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4097 Неутрално

    До коментар [#21] от "1_april":

    Имаше едни други "ентузиасти" за плавателен канал от Панчарево до София. Само рояци комари докараха в Младост.

  25. 25 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1273 Весело

    До коментар [#24] от "vassilun":
    А не , чакахме канала да дойде до Варна и кюмюра директно с парахода от Черно Море- та в Кремиковци.
    Само, че бригадирският ентусиазъм на нашите родители нямаше как да бъде поддържан безкрайно за изпълнение на проекти за без пари. Уви!
    Тъкмо щеше да бъде построено развитото соцобщество, и социализма рухна. Сега гледам Буйко е тръгнал по пътя на ментора си Тошо и току виж го построил: РЗО.
    Както и да е ! Лека....

    Отмяна или отлагане председателството на троянският кон!
  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4097 Неутрално

    До коментар [#25] от "1_april":

    Лека нощ и от мен! Живи и здрави!

  27. 27 Профил на wix09528776
    wix09528776
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#21] от "1_april":

    Ами ще направят и канал, може и китайците ЖП-линия да им построят, затова и нашите мъдреци требва да се разбързат с ЖП-линията София-Кулата за да ги изпреварим.

    А що се отнася до Пирин си прав, не е приятно магистралата да се качва толкова високо. Там по коритата на реките слизат и мечки да ядат малини и къпини, не случайно село Мечкул се казва така. Магистралата ще замърсява с газове, течове, шум и светлина. Поддръжката на пътищата зимно време - химия, сол, всичко това ще отиде в почвата, по деретата в реките. Но като не искат и не могат да строят тунели. Иначе една поредица от по-къси тунели и мостове щеше да дойде идеално.

  28. 28 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    Хубавото е че нито един от тези варианти няма да се реализира, поне докато не дойде по-кадърно правителство. Хубаво е щото ще научат румънците да не ходят в Гърция, а да се гърчат с нашите мутроидиоти хаха. До 1-2 години очаквам отборче в А групата на някое хотелче, толкова ни се вдигна левела :)

    Обичам да грухтя и плюскам.
  29. 29 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 490 Неутрално

    1.2 милиарда ще струвал тунела - еми да колко да струва? Цанков камък колко струва? Милиард? Белене? Там колко платихме? Милиард? КТБ? Колко струва на народа? И няма сега за магистрала пари, така ли?

  30. 30 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    До коментар [#29] от "falkoneti":

    Ти как го виждаш това с колко беше....15км тунел, пълна трагедия бе братче. Тунелите по Хемус дето са има-няма километър виждаш какво става там. Ще настъпи огромен сеир предвид кой го строи и как се прави ремонт на ремонта. А колко народ ще измре не е истина.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  31. 31 Профил на aiaks
    aiaks
    Рейтинг: 679 Неутрално

    А шестия вариант? Японците не стрели магистралите си над плодородни земи,а ги правели на виадукти над коритото на самата река. Така няма да се дават пари за отчуждаване на терени,няма да се унищожават архиологически разкопки и може би виадукта ще е по-евтин от тунела,ако разбира се Герб не крадат така безобразно.

  32. 32 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    Значи тунела да го построят чужди фирми и на тях да платим милиард и отгоре вместо тия пари да ги вземат български фирми. Браво, машшала! Това вече е държавност. Такива блестящи хора като тебе едно време са ги пращали на директна служба при Тангра.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  33. 33 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    Значи тунела да го построят чужди фирми и на тях да платим милиард и отгоре вместо тия пари да ги вземат български фирми. Браво, машшала! Това вече е държавност. Такива блестящи хора като тебе едно време са ги пращали на директна служба при Тангра.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  34. 34 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Накрая ще е както винаги - къс и дебел. Хем боли, хем не стига. Премиерът е майстор на късия пас, както иска да пробута и късите тунели. Дебелата сметка ще си остане за нас - а дебелите джобове за дебелите.

  35. 35 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 625 Неутрално

    "И от самолет се вижда, че варианта с тунел е най-разумния ...
    —цитат от коментар 12 на 1_april


    Изглежда не сте минавали по тези места или ако сте минавали не сте шофирали, а сте бляли. Районът е населен с изключително недисциплинирани граждани. Същите те карат едни много стари коли, за които е предизвикателство изминаването безпроблемно на 50км. Отделно всеки минавайки оттам веднага придобива същите качества, незнайно как. Всичките тези неща се достатъчна предпоствка за много катастрофи, които в тунел са особено опасни. Аз лично като активен шофьор най-мразя тунелите, особено дългите. Не ми пука за мнението на кресна, че щели да им развалят бизнеса по крайпътните дюкянчета. Да поискат от останалата част на страната данък Кресна и готово. Ще им се даде...
    Аз лично предпочитам по-дългото трасе. Както са казали древните японци: "Ако бързаш- заобиколи."

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  36. 36 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#32] от "bombov_saruyar":


    Няма никакво значение, дали евентуален тунел ще бъде построен от софийска, варненска, петричка, румънска, сръбска или друга фирма. Имат значение само срокове, цени и качество на изпълнение. Твърдението, че е лошо да платим едни пари на външен доставчик вместо на местен се основава на икономически теории, които са оборени преди над два века. Да отричате тези два века еволюция на икономическото познание е равносилно на това да отричате последните два века еволюция в технологиите, медицината и т.н. Представете си живота без ваксини, антибиотици, електричество, течаща вода в жилището си... Ето това е нивото на икономическо познание, за което говорите Вие. По Вашите думи: "Браво, машшала!"

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  37. 37 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#8] от "neut":
    Имаме, разбира се:
    http://eae.bg/en

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  38. 38 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#6] от "oporna_to4ka":

    Ами..., да ти кажа..., някъде и да искаш да го изядеш асфалта, няма! Толкова са разбити и изтърбушени пътищата!
    Ппреди няколко дена, наблюдавах и нов метод за запълване на дупки. С каменно брашно и някакви други боклуци, които не можах да разбера, какви са...
    На ГЕРБ-ерите, може и да не ви се вярва..., ама положението не е просто зле. Трагично е...!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  39. 39 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1759 Любопитно

    До коментар [#35] от "Чоко и Боко":
    Не мисля, че е ставало въпрос за капанчетата или магазините за вода и зехтин на Кресненци. Така или иначе те са кауза пердута - в населено място са!
    Проблемите се създават от еколозите. Ако бяха започнали тунела през 2013 вече щеше да е готов. И да, знам че еколозите се правеха че защитават вариант тунел. Всъщност те не искат изобщо нищо да не се пипа там!!!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  40. 40 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#33] от "bombov_saruyar":

    Да ти кажа... Лично за себе си съм убеден, че ако пътя/тунела по Кресненското дефиле го направи чужда и свястна фирма, във времето ще ни излезе, много по-евтино...!
    Мога и да ти кажа, защо! Ама, не ми се разправя...!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  41. 41 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1759 Любопитно

    Корекция: искат нищо да не се пипа

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  42. 42 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#39] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    А, най-големия проблем са, калпавите и некадърни правителства в последните десетина години...! Еколозите са, по-малкия проблем...! :)

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  43. 43 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Стига с тази екология за комфортно чифтосване на змии и костенурки!Колко хора се изтрепаха по това шосе от преди Втората Световна,а?!Може ли 170 км от София за Кулата да се пътуват повече от 3 часа в ХХ! в.?

  44. 44 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 490 Неутрално

    ДДо коментар [#30] от "Свинчуга":
    Защо си представяте тунела като 15 километров такъв от Витиня? Сигурно ще е такъв ако го направи ГБС а то няма как да стане. Значи цяла Европа и нейните мургави гости могат културно да пътуват в тунелите под Алпите а тук няма да стане? Виж какво представляват тези тунели за които ти говоря. Не си представяй тунелите като такива през които си минавал за провинцията....

  45. 45 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#36] от "russian78":
    Да отричате тези два века еволюция на икономическото познание е равносилно на това да отричате последните два века еволюция в технологиите, медицината и т.н""

    Драго симпатично пингвинче, едва ли трябва да се избере най-скъпия вариант с най-скъпа поддръжка и безспорно най-опасния за шофьорите само защото ще го построи чужда фирма и нито една българска фирма нямала да се облажи. От това направо ми призлява. Благодаря за двата века само, с които съм бил изостанал. Аз лично смятам, че преди два века не са живели по-зле от нас но това е друг въпрос. Конкуренцията е прекрасно нещо но тъй като обикалям доста по света мога да ви уверя, че всеки гледа да си я спести особено когато става въпрос за пари на данъкоплатците. От Германия до Япония, вервайте ми. Във всички проспериращи страни има неписани правила, които се спазват много по стриктно от писаните. Колкото за този крайно антипатичен Пееевски, той все повече ми заприличва на маркиз дьо Карабаз.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  46. 46 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#36] от "russian78":
    Да отричате тези два века еволюция на икономическото познание е равносилно на това да отричате последните два века еволюция в технологиите, медицината и т.н""

    Драго симпатично пингвинче, едва ли трябва да се избере най-скъпия вариант с най-скъпа поддръжка и безспорно най-опасния за шофьорите само защото ще го построи чужда фирма и нито една българска фирма нямала да се облажи. От това направо ми призлява. Благодаря за двата века само, с които съм бил изостанал. Аз лично смятам, че преди два века не са живели по-зле от нас но това е друг въпрос. Конкуренцията е прекрасно нещо но тъй като обикалям доста по света мога да ви уверя, че всеки гледа да си я спести особено когато става въпрос за пари на данъкоплатците. От Германия до Япония, вервайте ми. Във всички проспериращи страни има неписани правила, които се спазват много по стриктно от писаните. Колкото за този крайно антипатичен Пееевски, той все повече ми заприличва на маркиз дьо Карабаз.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  47. 47 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#36] от "russian78":
    Да отричате тези два века еволюция на икономическото познание е равносилно на това да отричате последните два века еволюция в технологиите, медицината и т.н""

    Драго симпатично пингвинче, едва ли трябва да се избере най-скъпия вариант с най-скъпа поддръжка и безспорно най-опасния за шофьорите само защото ще го построи чужда фирма и нито една българска фирма нямала да се облажи. От това направо ми призлява. Благодаря за двата века само, с които съм бил изостанал. Аз лично смятам, че преди два века не са живели по-зле от нас но това е друг въпрос. Конкуренцията е прекрасно нещо но тъй като обикалям доста по света мога да ви уверя, че всеки гледа да си я спести особено когато става въпрос за пари на данъкоплатците. От Германия до Япония, вервайте ми. Във всички проспериращи страни има неписани правила, които се спазват много по стриктно от писаните. Колкото за този крайно антипатичен Пееевски, той все повече ми заприличва на маркиз дьо Карабаз.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  48. 48 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#36] от "russian78":
    Да отричате тези два века еволюция на икономическото познание е равносилно на това да отричате последните два века еволюция в технологиите, медицината и т.н""

    Драго симпатично пингвинче, едва ли трябва да се избере най-скъпия вариант с най-скъпа поддръжка и безспорно най-опасния за шофьорите само защото ще го построи чужда фирма и нито една българска фирма нямала да се облажи. От това направо ми призлява. Благодаря за двата века само, с които съм бил изостанал. Аз лично смятам, че преди два века не са живели по-зле от нас но това е друг въпрос. Конкуренцията е прекрасно нещо но тъй като обикалям доста по света мога да ви уверя, че всеки гледа да си я спести особено когато става въпрос за пари на данъкоплатците. От Германия до Япония, вервайте ми. Във всички проспериращи страни има неписани правила, които се спазват много по стриктно от писаните. Колкото за този крайно антипатичен Пееевски, той все повече ми заприличва на маркиз дьо Карабаз.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  49. 49 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#36] от "russian78":
    Да отричате тези два века еволюция на икономическото познание е равносилно на това да отричате последните два века еволюция в технологиите, медицината и т.н""

    Драго симпатично пингвинче, едва ли трябва да се избере най-скъпия вариант с най-скъпа поддръжка и безспорно най-опасния за шофьорите само защото ще го построи чужда фирма и нито една българска фирма нямала да се облажи. От това направо ми призлява. Благодаря за двата века само, с които съм бил изостанал. Аз лично смятам, че преди два века не са живели по-зле от нас но това е друг въпрос. Конкуренцията е прекрасно нещо но тъй като обикалям доста по света мога да ви уверя, че всеки гледа да си я спести особено когато става въпрос за пари на данъкоплатците. От Германия до Япония, вервайте ми. Във всички проспериращи страни има неписани правила, които се спазват много по стриктно от писаните. Колкото за този крайно антипатичен Пееевски, той все повече ми заприличва на маркиз дьо Карабаз.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  50. 50 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    До коментар [#3] от "praseta_mezeta":Могат да попитат и сърбите, които построиха през последните години повече километри магистрала от нас дори без евросредства! И то също през планински райони.
    —цитат от коментар 5 на vassilun


    Мисля , че или преувеличаваш или откровено лъжеш.
    Магистралите в Сърбия са построени още при Титово време. Можеш ли да посочиш след разпада на Югославия къде точно и колко километра магистрали са построени в Сърбия?

  51. 51 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 1843 Неутрално

    Най глупаво е да се строи тунел не за да се пресече планина , а успоредно на планината с цел да се изправи пътя, за да няма много завои. Това просто е безумие и е жалко , че фигурира като вариант. Дано не се реализира , защото безумието ще стане факт и България ще затвърди прозвището си Абсурдистан.

  52. 52 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Защо министерството си прави труда да публикува пет варианта след като строителното лоби и слугинажа им с държавните институции от две години са си избрали най-лесния за тях!

    аман от фалшификати в България!

  53. 53 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    До коментар [#44] от "falkoneti":

    Цяла Европа може защото си няма вундеркинд като Баце на власт и Делянчо като главен строител на републиката.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  54. 54 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#2] от "olga_kokoshkina":

    Добре е когато човек е НЕ компетентен или Не разбира дадена материя да не я коментира. Ако това, което казвате имаше зрънце истина, такива машини могат да се наемат за определен срок, (друга тема е колко би струвало това) А, чужди фирми, които евентуално биха спечелили такава поръчка със сигурност имат такива. А замисляли ли сте се, къде евентуално биха се изсипали тези милн. куб. м. земна маса изкопани от този (евентуален) тунел. Имате ли изобщо представа какво представлява такова количество земя?! Каква сеизмична устойчивост е необходима в доказано най-сеизмично опасният район у нас и колко (ако е възможоно) би струвало това. Колко струва поддръжката, годишно на такова съоражение?! Знам, че у нас всеки разбира от всичко, но все пак..... замисляйте се понякога, ако можете.

  55. 55 Профил на wix09528776
    wix09528776
    Рейтинг: 37 Неутрално



    Районът е населен с изключително недисциплинирани граждани
    —цитат от коментар 35 на Чоко и Боко


    Това са глупости, в дефилето най-бързо, некадърно и неразумно карат софиянци и винаги е било така. Макар и с малко по-нови коли. Местните познават всеки завой, но софийските дебили са опасни както за себе си, така и за останалите участници в движението. Даже не е лошо да има некакви специални ограничения за коли със софийска регистрация, например максимална скорост за всички и максимална отделно за софиянци, която да е с поне 20 км/ч по-ниска.

  56. 56 Профил на wix09528776
    wix09528776
    Рейтинг: 37 Неутрално

    Няма никакво значение, дали евентуален тунел ще бъде построен от софийска, варненска, петричка, румънска, сръбска или друга фирма
    —цитат от коментар 36 на russian78


    Напротив, в единия случай парите изтичат навън, в другия остават тук и се вливат в местната икономика по един или друг начин. А и местните фирми винаги са привилегировани и могат да свършат работата в по-евтино. Въпросът е да има здрав контрол и силни договори за изпълнение, както и санкции при неспазване на стандарти и срокове.

  57. 57 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Напротив, в единия случай парите изтичат навън, в другия остават тук и се вливат в местната икономика по един или друг начин.
    —цитат от коментар 56 на wix09528776



    До коментар [#56] от "wix09528776":

    Както написах и на колегата, с това си твърдение зачеркнахте над два века еволюция на икономическата теория.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  58. 58 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#45] от "bombov_saruyar":

    Уважаеми и не по-малко симпатичен колега, не съм казвал, кой вариант трябва да бъде избран, а само Ви обърнах внимание, че националността евентуалния изпълнител не е и не може да бъде критерий за избор на решение в този или в друг случай.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  59. 59 Профил на wix09528776
    wix09528776
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#57] от "russian78":

    Това са голи лозунги. Разберете го най-после че икономиката не е физика. Един постулат или теория в икономиката не винаги и при всички условия е актуален на практика. Теорията е едно, реалността друго. Ако не беше така, всичко щеше да е цветя и рози. Тука всеки случай си е сам за себе си, затова и се иска доста акъл за да се борави успешно с икономическата наука, има прекалено много неизвестни. И ако си мислиш че развитите икономики са едни разградени дворове, в които всеки външен може да влезе и да усвоява , жестоко се бъркаш. Ти виж само как си защитиха селското стопанство като ни наложиха в пъти по-ниски субсидии, с което напрактика *** майката на цял един отрасъл в България. Икономиката е едно надлъгване, една постоянно битка на интереси, в която силните искат свободни пазари когато знаят че са с предимство и не са застрашени, а когато са застрашени забравят за лозунгите и си пазят интересите.

  60. 60 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#2] от "olga_kokoshkina":Добре е когато човек е НЕ компетентен или Не разбира дадена материя да не я коментира. Ако това, което казвате имаше зрънце истина, такива машини могат да се наемат за определен срок, (друга тема е колко би струвало това) А, чужди фирми, които евентуално биха спечелили такава поръчка със сигурност имат такива. А замисляли ли сте се, къде евентуално биха се изсипали тези милн. куб. м. земна маса изкопани от този (евентуален) тунел. Имате ли изобщо представа какво представлява такова количество земя?! Каква сеизмична устойчивост е необходима в доказано най-сеизмично опасният район у нас и колко (ако е възможоно) би струвало това. Колко струва поддръжката, годишно на такова съоражение?! Знам, че у нас всеки разбира от всичко, но все пак..... замисляйте се понякога, ако можете.
    —цитат от коментар 54 на shule


    А ти понеже цял живот такива тунели строиш, затова и акъл в интернет вече даваш...:)

  61. 61 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Защо не скоростен път с по две платна в посока, разделени с мантинела и тук-там отбивки. 15-20 км са. Така са направили гърците с пътя до Солун. През планниската местност - скоростен път с по-остри завои. Ограничили са скоростта и няма проблем. Но са го направили. Няма да е по-скъпо от магистрала в една посока през планината и магистрала в обратна през дефилето. Долу пътят остава локален. Това искат еколозите и в случая са прави.

  62. 62 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#56] от "wix09528776":

    Абе..., че парите оставали тук и се вливали в местната икономика е вярно, ама само донякъде...!
    Като знаем, кои и какви са собствениците на фирмите, дето все са абонирани за обществените поръчки при строежа на пътища в България...! Практиката показва, че работниците може и да останат без платени осигуровки, даже може и без заплати да останат. Да не говорим, за многото завлечени дребни подизпълнители и доставчици, които накрая пият една студена вода...!
    Казвал съм го и друг път. Имам един клиент, малка строителна фирма... Доста си разбират от работата и обикновено ги търсят ако някой от великите фирми, дето печелят дебелите поръчки, са се осрали някъде или не знаят, какво точно да правят, понеже са наели най-евтините и калпави цигани, които са намерили. Та, когато ги потърсят от тия фирми, се започва работа, само и единствено след 100 процента авансово плащане...! Познай, защо...?! :)

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  63. 63 Профил на wix09528776
    wix09528776
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#62] от "tww09306483":

    Ами практиката показва и че с чуждестранен изпълнител можем да останем и дълги години без магистрала, като в случая с отсечката Сандански - Кулата. Така че чуждо не винаги значи качествено и коректно. Ясно е че и нашите не са стока, но проблемът е в държавата че не може да ги държи по-изкъсо и да ги принуди да са коректни.

  64. 64 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 543 Неутрално

    До коментар [#59] от "wix09528776":

    Цялата ни работа е такава - наричаме "лозунги" науката, правим си, каквото ни се струва правилно уж според ситуацията и после се вайкаме, какво ни се е случило. Отворените икономики не са "разградени дворове", както Вие ги наричате, а са носители на просперитет за собствените си граждани и за търговските си партньопи. Давате ми пример със селскостопанската политика в ЕС без да осъзнавате, че големите губещи от това безумие не сме ние, а страните в ЕС, които налагат тази политика в защита на собствените си селскостопански производители. Това което тези старани постигат е подпомагане на селскостопанския си секто за сметка на по-ефективни сектори от икономиката си. Това е същото, като спринтьор да се радва, че е похабил времето си за тренировки, за да постигне посредствети резултати в маратона, вместо да вложи тренировките си в своите силни страни и да бъде водещ състезател в спринта.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  65. 65 Профил на wix09528776
    wix09528776
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#64] от "russian78":

    Аз не наричам икономиката "лозунги", а ползването на обобщени цитати от икономически теории като универсални закони, това са лозунги. Точно развитите икономики действат според случая. А това дали субсидирането на земеделска продукция е грешна политика по принцип или правилна, нема нищо общо с отстраняването на конкуренцията, каквато видеха в лицето на новите членки като нас. Ако субсидиите са лоши за тех, то значи в пъти по-ниските субсидии за нас требва да са нещо по-малко лошо? Факт е че благодарение на тия по-високи субсидии постигат и по-висока рентабилност от единица земеделска площ, и по-добро присъствие на пазара. Пък не виждам некой наш земеделец да се е ударил по челото и да се е захванал с по-ефективно производство, каквото ти предлагаш. Така че резултатът от всичко това не е в наша полза.

  66. 66 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1759 Любопитно

    До коментар [#42] от "tww09306483":
    Прав си, вместо да ги осъди или репресира, Борисов се държи с тях като с равни. Резултатът е милиарди евра загуби от всичко неосъществено, плюс 60 или 70 човешки живота, които оставям на теб да оцениш! Наистина проблемът е в правителствата на Борисов. Прекалено цивилизовано се отнася с враговете си.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах