Борисов заминава за Гърция, за да договори жп връзката между Дунав, Черно и Егейско море

Кадър от посещението на Алексис Ципрас в България през 2016 г., при което той се срещна с премиера Бойко Борисов и тогавашния президент Росен Плевнелиев.

© Георги Кожухаров

Кадър от посещението на Алексис Ципрас в България през 2016 г., при което той се срещна с премиера Бойко Борисов и тогавашния президент Росен Плевнелиев.



Министър-председателят Бойко Борисов замина на посещение в гръцкия град Кавала. Там той ще се срещне с министър-председателя на южната ни съседка Алексис Ципрас и ще участва в церемония по подписването на Меморандум за разбирателство между България и Гърция за развитието на железопътната връзка Солун - Кавала - Александруполис - Бургас - Варна - Русе, съобщиха от правителствената пресслужба.


Документът регламентира подготвителните работи и съвместното управление на коридора от двете държави. Проектът предвижда свързването на река Дунав, Черно и Егейско море със скоростен железопътен коридор, както и развитие на пристанищата, които са част от основната транспортна мрежа.


Предвидено е още и изграждането на двойна електрифицирана жп линия с внедрена ERTMS система за управление на железопътния трафик.




След като коридорът бъде завършен, ще се постигне пълна мултимодалност чрез комбиниране на пътен, железопътен, воден и речен транспорт, отбелязват от правителството. Очаква се проектът да привлече големи инвеститори от Близкия и Средния изток, Китай, Русия и други големи пазари.


Меморандумът ще бъде подписан утре от транспортния министър Ивайло Московски и от гръцкия министър на инфраструктурата Христос Спирдзис. В официалната делегация, придружаваща премиера, е включен и вицепремиерът Томислав Дончев.

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    Бъдещето е в интермодалния транспорт, така че това е добра стъпка.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 1165 Разстроено

    Големият дипломат Борисов прави сериозна грешка. Страната трябва да се съсредоточи в изграждането на Коридор 8 Бургас-София-Скопие-Тирана-Италия, не да поляга пред гърците. Така би извадил Македония от антибългарската ос (Москва)-Белград-Скопие-Атина...
    Жалко, че всъщност големият дипломат Борисов е дипломат само според Цветанов и тролетариата на ГЕРБ, не и в действителност.

  3. 3 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    някак си се успокоих, щом ТОЙ заминава, значи всичко ще е ОК, нищо че за тази връзка и по този повод се говори, при това от него, много години подред.

  4. 4 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 846 Неутрално

    До коментар [#2] от "globetrotter":

    проекта е паралелно да се строй и другия коридор ще го обявят само още малко Заев да си стъпи на краката пък и Косово да се стабилизира

  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4199 Неутрално

    ББ и Ципрас са решили да "доят" ЕС с този безмислен проект.
    Пример: Товарите от Ст.Загора ще отиват до Варна/Синдел/ и оттам Русе, а не Ст.Загора-Русе-Букурещ-Европа

  6. 6 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Щом замириса на далавера, ТАМ Е.
    КАПО ДИ ТУТИ КАПИ.
    (А Гробарските лапачи вече са си отворили ненаситните уста).

  7. 7 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 1165 Весело

    До коментар [#5] от "pet_fire":

    На бас на черно Джони, както вика Каролев?

  8. 8 Профил на dragond
    dragond
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Съдейки по част коментарите, дори самата мисъл да се направи нещо за Северна България, да се свърже с нещо, среща яростна съпротива. Винаги е безсмислено, винаги скъпо, винаги неефективно, или нещо си друго. А даже говорим за празни приказки, защото между добрите намерения и осъществяването им - цял Космос. Справка "Хемус", Русе - Велико Търново, скоростният път до Видин, скоростните ЖП пътища на север (нула на брой) и прочее. С тази политика и отношение към Северна България, е въпрос на време да се случи случка, вече има и съответните обществени настроения.

  9. 9 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 846 Неутрално

    До коментар [#5] от "pet_fire":

    проекта е начин да се заобиколи Босфора

    какво ще е изпълнението можем само да гадаем
    и аз имам съмнения
    но като идея мисля че ще е рентабилен

  10. 10 Профил на rfq35526131
    rfq35526131
    Рейтинг: 846 Неутрално

    До коментар [#8] от "dragond"
    искрени адмирации за поста

  11. 11 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5311 Весело

    Коридори да има! Релси и жици! Да текат потоци и да се въртят колела!!! УРА!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на gemeto
    gemeto
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Най-интересни при всяка среща между български и гръцки политици са коментарите в македонската преса.

    Социализма е най-висшата форма на канибализма .
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  16. 16 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Интересно, след като линията стигне до Дедеагач (според гърците Александрополис), което е пристанище на Егейско море, откакъв зор ще бие път до Солун (подобно пристанище).
    Или аз нещо пропускам.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  17. 17 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    Ще се обезсмисли коридор 8 . Русе ще остане единственият град пресичан от два коридора ! Това би дало предимства , ако ГЕРБЕРСКАТА ШАЙКА мисли въобще за Северна България (княжество България)

  18. 18 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    "железопътната връзка Солун - Кавала - Александруполис - Бургас - Варна - Русе"

    Интересно откъде ще минава линията между Бургас и Варна - дали по сегашното трасе или по по-пряк път?

  19. 19 Профил на xali
    xali
    Рейтинг: 4702 Неутрално

    Дундьо.Това за Ципрас. Не, че нашия е по-стока.

  20. 20 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3939 Неутрално

    Този проект е от стратегическо значение и е тясно свързан с "Новият път на коприната" !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  21. 21 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3939 Неутрално

    Три съседни на България страни от семейството на Европейския съюз станаха пълноправни членове на Азиатската банка за инфраструктурни инвестиции /Asian Infrastructure Investment Bank, AIIB/. В една от новите финансови институции на Китай, която ще подпомага осъществяването на амбициозната китайска инициатива “Един пояс, един път”, известна като “Новия път на коприната”, бяха приети Румъния, Гърция и Кипър.

    С този ход трите държави дадоха сериозна заявка за достъп до милиардните азиатски капитали и свое място в мащабната икономическа, търговска и инфраструктурна мрежа, изграждаща се между Азия и Европа, тъй като банката ще финансира приоритетно проекти в страните-членки.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  22. 22 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2351 Неутрално

    Дано да не остане само на хартия.

  23. 23 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    ... откакъв зор ще бие път до Солун ... .Или аз нещо пропускам.
    —цитат от коментар 16 на simval

    Китайците ще разтоварват в Солун.

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  24. 24 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    " Интересно откъде ще минава линията между Бургас и Варна - дали по сегашното трасе или по по-пряк път?
    —цитат от коментар 18 на ijj

    В репортажа на БНТ трасето изглеждаше същото (картата беше доста груба), но и се споменаваше милиардна цена на отсечката.
    Т.е. възможно е да планират престрояване на пътя в същия район, подобно на плановете за Елин Пелин - Белово.

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  25. 25 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    До коментар [#18] от "ijj":

    http://news.bnt.bg/bg/a/nov-skorosten-zhelezopten-koridor-shche-svrzhe-blgarskite-i-grtskite-pristanishcha

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8301 Неутрално

    Абе, по-скоро шум да се вдига, отколкото работа.

  27. 27 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 526 Гневно

    Каква вопиюща недалновидност и наивност ?
    Сваляме гащите и подсигуряваме транспортен коридор на Гърция с Русия, а "коридор №8" на практика ще заобикали България и Р.Македония !

  28. 28 Профил на bgj49530769
    bgj49530769
    Рейтинг: 107 Неутрално

    Не се и съмнявам че нашите тикви ще се съгласят на такъв проект. Той е против интересите на България. От Солун до Бургас може да се мине и през Кулата-София-Пловдив като разстоянието ще е същото, но разликата е че по-големата част от ЖП-линията ще е на наша територия, а сега както го планират ще е на гръцка земя. Нашият интерес е да се модернизира линията София-Кулата и тя да стане двойна и високоскоростна, защото освен до Бургас, от там се минава и за Букурещ-Русия, Белград-Европа, пристанище Лом ...

  29. 29 Профил на bgj49530769
    bgj49530769
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#27] от "objective":

    Не бери грижа за Македония, с тоя проект на практика Гърция ни изхвърля от големата игра и Скопие остава без конкуренция по най-важната линия Атина-Солун-Белград-Европа за транспортирането на китайски товари. Също и София губи възможността да се превърне в транспортен център на Балканите. Но като ни управляват прости тикви така ще е.

  30. 30 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    До коментар [#27] от "objective":Не бери грижа за Македония, с тоя проект на практика Гърция ни изхвърля от големата игра и Скопие остава без конкуренция по най-важната линия Атина-Солун-Белград-Европа за транспортирането на китайски товари. Също и София губи възможността да се превърне в транспортен център на Балканите. Но като ни управляват прости тикви така ще е.
    —цитат от коментар 29 на bgj49530769


    Малко преувеличаваш - всичко се строи успоредно - Бургас-София-Скопие - Тирана е в строеж - остава само жп линията до БГ границата и ние да модернизираме Кюстендил - Гюешево. Също коридора от Турция - София - Сърбия върви в момента, и ще е и жп и магистрален.

    Китайските товари няма да идват само в Солун - голяма част от тях е планирана да се транспортира по суша - това означава през турция и България.

    А на нас си ни трябва и заобикаляне на Босфора, и свързване север-юг по оста Русе - Варна- Бургас - турция/гърция.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  31. 31 Профил на bgj49530769
    bgj49530769
    Рейтинг: 107 Неутрално

    До коментар [#30] от "Пешката":

    Тия коридори които си изброил са си съвсем отделни, аз говоря за Солун-Белград-Европа, който ще ни заобиколи през Скопие. Затова казвам, че е най-добре да се свържат гръцките и българските пристанища през Кулата и София, вместо тая глупост която са измислили сега, съответно и да се модернизира отсечката София-Кулата. Така ще поемем и товарите от Солун за Западна Европа през Белград. Така товарите ще изминават и по-големо разстояние на наша територия, вместо на гръцка.

  32. 32 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 1083 Любопитно

    ... е въпрос на време да се случи случка, вече има и съответните обществени настроения.
    —цитат от коментар 8 на dragond

    Какво казват инструкторите по въпроса?

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  33. 33 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    До коментар [#30] от "Пешката":Тия коридори които си изброил са си съвсем отделни, аз говоря за Солун-Белград-Европа, който ще ни заобиколи през Скопие. Затова казвам, че е най-добре да се свържат гръцките и българските пристанища през Кулата и София, вместо тая глупост която са измислили сега, съответно и да се модернизира отсечката София-Кулата. Така ще поемем и товарите от Солун за Западна Европа през Белград. Така товарите ще изминават и по-големо разстояние на наша територия, вместо на гръцка.
    —цитат от коментар 31 на bgj49530769


    Да, тук съм съгласен, че не трябва да се приоритизира коридора през Солун-Скопие и на север. Отделно на нас ни трябва свързаност между Кап Андреево и Северна България при Руси и Силистра - огромна част от жп транспорта е именно север-юг по-това направление, като Гърция се избягва тотално. Та в този ред на мисли си мислех дали този коридор няма да ни облагодетелства и нас, поне в часта между Свиленград и Русе.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  34. 34 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#25] от "инж. Ганев - малцинство от 5.87%":

    Благодаря за линка!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах