Още един заем от над 36 млн. лв. ще изтегли община Варна

Още един заем от над 36 млн. лв. ще изтегли община Варна

© Дневник



Дългосрочен заем в размер на над 36 млн. лв. възнамерява да изтегли община Варна, за да финансира шумно рекламирания си проект за реконструкция на централните градски булеварди "Васил Левски" и "Сливница". Това стана ясно по време на публично обсъждане на намерението, което се състоя днес. Заемът ще бъде отпуснат от Европейската банка за възстановяване и развитие и фонд ФЛАГ и ще бъде обезпечен чрез учредяване на залог върху настоящи и планирани приходи на общината.


Миналия вторник местната администрация подложи на обществено обсъждане намерението си да изтегли и друг заем,


в размер на 38.5 млн. лв.




Той трябва да покрие недопустими разходи и мостово финансиране на проектите за строеж на пречиствателна станция в курорта Златни пясъци, за естетизация на градската среда, за изграждането на синя зона и за втората фаза на проваления в първата си част проект "Интегриран градски транспорт на Варна".


Така само в рамките на седмица заемите, които администрацията на кмета Иван Портних обяви, че има намерение да изтегли,


достигнаха близо 75 млн. лв.


Около 58 млн. от тях са дългосрочни заеми, а останалите 16.5 млн. лв. - краткосрочни за т.нар. "мостово финансиране" до възстановяване на направените разходи по проекти, подпомагани от фондове на Европейския съюз.


Двата проекта, за които сега общината ще търси дългово финансиране, са за реконструкцията на бул. "Васил Левски" от ул. "Подвис" до ул. "Девня" и удължаването на бул. "Сливница" до бул. "Атанас Москов" в Западната промишлена зона на града и свързването му с автомагистрала "Хемус".


Стойността на първия проект е малко над 113 млн. лв. Около 80,5 млн. лева. от тях ще бъдат осигурени от държавния бюджет. Останалите


около 33 млн. лв. ще бъдат набавени с въпросния банков кредит.


По-голямата част от парите ще отидат за разходите по отчуждителни процедури за придобиване на земя и сгради по трасетата на булевардите "Васил Левски и "Сливница". С друга част от парите ще бъдат покрити разходи за проектиране, авторски и строителен надзор, както и за изграждането на на два участъка от уличната инфраструктура във Варна.


За т.нар. пробив на бул. "Сливница" ще бъдат похарчени над 7.7 млн. лв. Общинският дял във финансирането на този проект ще е около 3,2 млн. лв. Така сумата на кредитите, които предстои да бъдат изтеглени, става общо около 36 млн. лв.


Месец след като правителството взе решение да отпусне над 80 млн. лв. за ново трасе на бул. "Васил Левски" във Варна, проектът, финансовите разчети за реконструкцията и строителните книжа, свързани с нея, продължават да са сред


най-строго пазените тайни на местната администрация.


Това стана ясно от отговорите на местната администрация изпратени до "Камарата на геодезистите в България", след като оттам поискаха подробна информация за проекта.


Въпреки започналото частично изпълнение на проекта за реконструкция на бул. "Васил Левски" от община Варна продължават да не дават ясен отговор на въпросите има ли изработен технически проект за реконструкцията, издадени ли са строителни разрешения и на какво основание в момента се извършват дейности по подмяна на подземни комуникации по трасето му. Подобна информация не е качена и на сайта на общината, въпреки че това е задължително според Закона за устройство на територията. В него е записано: "Кметът на общината организира поддържането на архив на одобрените устройствени планове и измененията им, на издадените строителни книжа и публични регистри на всички актове за изработване и одобряване на устройствени планове и на измененията им, на издадените разрешения за строеж и на въведените в експлоатация строежи."


Ако работата по всички проекти, които са част от инвестиционната програма на община Варна, вървят по план,


в навечерието на предстоящите през 2019г. избори за местна власт


те би трябвало да са в напреднала фаза на изпълнение. Отпускането на 85 млн. лв. за реализацията им обаче при пълната неяснота около проектната готовност за това напомнят за друга, пак предизборна щедрост на правителство, оглавявано от Бойко Борисов.


През пролетта на 2013 г. пак с решение на Министерския съвет за ремонта на входния бул. "Владислав Варненчик" в града


спешно бяха отпуснати 5 млн. лв.


Разследване на "Дневник" тогава показа, че парите са били дадени "на око" без финансова обосновка за реалната стойност на строителните работи. Откриването на преасфалтирания булевард бе едно от основните събития в кампанията на Иван Портних преди проведените в началото на юни 2013 г. частични избори за кмет на Варна. До тях се стигна след оставката на предшественика му Кирил Йорданов, поискана от ГЕРБ след безпрецедентен уличен натиск.

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Vidin_123
    Vidin_123
    Рейтинг: 592 Неутрално
  2. 2 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Фалит на голяма община ?

  3. 3 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1933 Весело

    Няма кой да ги цапне през крадливите ръчички...

    «Все, что русские взяли от православия – перекреститься перед тем, как зарубить тебя топором». © Ф.М. Достоевский
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2449 Неутрално
  5. 5 Профил на ptichka007
    ptichka007
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Най-корумпираната, нагла и крадлива община в България.

    А аз се чудя от Европейската Банка с какъв акъл им отпускат заем след като всички видяхме как блестящо изпълниха поетите ангажименти за интегриран градски транспорт, срещу който беше отпуснат заем от ЕС?

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  7. 7 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Следващият месец си идвам във Варна. Някой може ли да ме осведоми за този вече станал исторически проект наречен "Интегриран Градски Транспорт". Къде и как да видя какво е свършено? С изключение разбира се на станалите символ за корупция и печално известни нефункциониращи автомати за билети.

  8. 8 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Не се наядоха трибуквената групировка.....

  9. 9 Профил на vnrad
    vnrad
    Рейтинг: 444 Гневно

    Завиждам на бургазлии. Попаднаха на добър кмет и градът им разцъфтя, а Варна с Кирил Йорданов и Портних потъва с всяка изминала година. Нищо в града не стана по-добро, след като един млад живот беше пренесен в жертва за да се махне стария кмет. Жалко за момчето! Очаквах, че поне за Младежката столица за 2017 година градът ще изглежда по-добре и това не се случи. Завършиха проекти на Йорданов и то така, че само пропиляха пари. Да не говорим за волоалеите. Преди поне спокойно се движихме по тротоарите, а сега непрекъснато се оглеждам да не се блъсна или да ме блъсне някой с колело. Къде ги видяха в Европа да има такива велоалеи, не знам. Дори в Букурещ са по улиците с отделни сфетофари, а тук-трагедия. Кой болен ум го измисли?

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    Колкото и да изтеглят пак няма да стигат, понеже се харчат на тъмно, да не казвам директно че се крадат.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  12. 12 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3039 Неутрално

    Не се безпокойте, парите попадат в правилните ръце!
    В ръцете на руско-българския холдинг Химимпорт.

  13. 13 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#12] от "historama":

    Глупости на търкалета! Сверете си часовника! Вече и деца от подготвителната знаят, че ТИМ не играят в инфраструктурните проекти. Хидрострой, Инжстрой и всякакви малко или повече известни касички на тримата шишковци източват цялата пара.
    Ако Ви е известна ТИМ-аджийска фирма работила по инфраструктирен проект с държавно или общинско финансиране през последните 8-9 години, ще ми е интересно да чуя името ѝ.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 828 Неутрално

    До коментар [#13] от "quasimodo":

    Разпределили са си баницата. Стадионът примерно е по-завъртяна, но също толкова мафиотска схема. Или Алея Първа.

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3930 Неутрално

    До коментар [#7] от "tsyrvulan":

    За да се "види" какво е свършено по "интегрирания градски транспорт" във Варна, не трябва да се ходи във Варна, а до МКС! Като погледнеш през люка в космоса, ще видиш вакуум, НИЩО! Те това е направено за няколко десетки милиона във Варна!

  17. 17 Профил на elibal
    elibal
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Няма ли кой да напише до Евр. банка за възст. и разв. да НЕ дава заем?

    Интегр. транспорт не се получи. Няма обяснения защо - вероятно кражба и НЕКАДЪРНОСТ. Много милиони бяха похарчени, с 2 г. се удължи проекта и накрая - нищо. Дори електр. табла по спирките работят през ден. Автоматите за билети по спирките - скъпи и красиви, никога не са работили, нито тези в автобусите.
    Общината е трагедия

  18. 18 Профил на elibal
    elibal
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Няма ли кой да напише до Евр. банка за възст. и разв. да НЕ дава заем?

    Интегр. транспорт не се получи. Няма обяснения защо - вероятно кражба и НЕКАДЪРНОСТ. Много милиони бяха похарчени, с 2 г. се удължи проекта и накрая - нищо. Дори електр. табла по спирките работят през ден. Автоматите за билети по спирките - скъпи и красиви, никога не са работили, нито тези в автобусите.
    Общината е трагедия

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3930 Неутрално

    Много се краде в тази държава! Това ни е проблема! Ако можехме поне да ограничим кражбите, пари би имало и за учители, и за армия, и за пенсии (за здраве не споменавам, защото там се краде като за световно). След като Великобритания си "внесе" управител на централната банка от Канада, ние бихме могли да си "внесем" главен прокурор от Дания!

  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8357 Неутрално

    Той Бойко ще им ги покрие догодина.

  21. 21 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    До коментар [#19] от "vassilun":

    вярно е ,че много се краде във Варна ,питам се ,при огромните данъци които плащаме там за хиляди къщи и апартаменти и имоти ,земи и т н , в кварталите над пътя за Златните ,защо няма никакви асфалтирани улици ,нещата са мноого зле ,макадами ,дупка до дупка , тесни улици , къде отиват парите от данъци ,след като тук държава и община няма ,инфраструктурните проекти ги поема държавата , сега и бул В Левски ще бъде финансиран от 8.5 милиона ,а сега се оказва от 36 , няма лошо ,но къде са парите от данъци на варненци ,къде потъват тези десетки милиони .

  22. 22 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#9] от "vnrad":

    А отворете другата статия на Спас Спасов за жилищния пазар в Бургас и ще видите колко е разцъвтял града, толкова че направо е на умирачка.

  23. 23 Профил на pppdaemon
    pppdaemon
    Рейтинг: 400 Неутрално

    Спасе, отдавна ми е ясна работата ти, а на тези на които не им е ясна - загледайте се в емоционалните епитети, използвани в статията. И Дневник публикуват това... Все едно чета Телеграф или някой друг долен парцал. Не казвам, че няма гнили ябълки в община Варна и, че не се краде, но държа да се информирам от обективни източници, а не от махленски клюкарки.

  24. 24 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#13] от "quasimodo":Разпределили са си баницата. Стадионът примерно е по-завъртяна, но също толкова мафиотска схема. Или Алея Първа.
    —цитат от коментар 15 на Дундурук


    Нищо няма да кажа за стадиона, защото и там схемата е известна и ТИМ са със знак минус в нея, но нека не влизам в подробности, защото неоснователно ще бъда обвинен в техен защитник. Там тримата шишковци имат пръст също!
    За Алеята - дума да няма! Техен проект си е и никой няма представа до къде ще го докарат.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах