Тихомълком и с месец закъснение Варна показа нещо като проект на бъдещия бул. "Васил Левски"

Визуализация на бъдещия бул. "Васил Левски" във Варна

© Община Варна

Визуализация на бъдещия бул. "Васил Левски" във Варна



След дълго отлагане и няколко отказа за предоставяне на информация част от работната визия на градската магистрала "Васил Левски" във Варна най-сетне се появи в сайта на местната администрация. Парите за реализацията на проекта в размер на 80.5 млн. лв. бяха отпуснати от правителството още на 11 октомври т.г. За какво и как ще бъдат похарчени те все още не е съвсем ясно.


Публикацията на проекта е направена на 13 ноември. Тя съдържа графична част и три компютърни визуализации. Липсват проектно–сметна документация, количествено–стойностни сметки и ред други важни документи.


Странна подробност




в публикуваната графика е и информационното й каре. Според отразеното там тя би трябвало да е изготвена... през ноември 2007 г.


Независими експерти, чието мнение "Дневник" потърси, смятат, че представеният проект на стойност над 113 млн. лв. е правен набързо и на парче. Според тях той не е изработен върху кадастралната карта на трасето на булеварда, а върху нейна снимка.


Извадка от графичната част на Общия устройствен план на Врна. Червената вертикална линия маркира бъдещия бул. "Варна"

© Община Варна

Извадка от графичната част на Общия устройствен план на Врна. Червената вертикална линия маркира бъдещия бул. "Варна"


Една от най-големите неясноти в проекта е кръговото кръстовище, в което се пресичат бул. "Васил Левски", ул. "Георги Пеячевич" и трасето на бъдещия скоростен бул. "Варна". То е залегнало в Общия устройствен план на града. Градската магистрала би трябвало да преминава над проектираното сега кръстовище и да оформя подхода към бъдещ мост над Варненското езеро (т.нар. втори Аспарухов мост, бел. ред.). В представения сега проект липсва разработка на надлеза, а това издава само


намерение за частично завършване


на кръстовището без ясна визия за бъдещето му според отразеното в Общия устройствен план на Варна.


Кръговото кръствище с бул. "Георги Пеячевич"

© Община Варна

Кръговото кръствище с бул. "Георги Пеячевич"


В публикувания проект явно има и несъответствия в регулационните граници на бъдещия булевард "Васил Левски". За това говорят тротоари, чиято планирана ширина не отговаря на стандартите, зададени със Закона за устройство на територията. За да бъдат коригирани, в бъдеще явно ще се наложат допълнителни промени на регулационните граници, но и допълнителни разходи. Т.нар. линии на отчуждение не преминават върху имотите, които трябва да бъдат откупени от собствениците им за изграждане на кръстовището на булевардите "Васил Левски" и "Сливница". При това положение част от кръстовището ще бъде строено върху частни терени.


Същите недомислици


община Варна допусна и при проектирането на неосъществения и до този момент бърз автобусен коридор (BRT), част от проваления проект за интегриран градски транспорт. Той бе на стойност 115 млн. лв. Според кореспонденция между изпълнителите на трасето и ръководителя на проекта Биляна Якова работата по коридора е била фатално забавена пак от лошо проектиране. При него частни имоти се оказаха в средата на планираните кръстовища.


Внезапният край на една велоалея във Варна

© Спас Спасов

Внезапният край на една велоалея във Варна


За абсурдите на пропадналия проект "Интегриран градски транспорт" сега напомнят и велоалеите по трасето на бул. "Васил Левски". Както в първия случай, когато предизвикаха вълна от иронични публикации в медиите, сега те отново прекъсват внезапно в кръстовищата без яснота къде продължават, сливат се с тесни пешеходни подходи или изобщо изчезват в някои участъци от булеварда. В публикувания проект липсва частта за осветлението му, не е ясно и как става пешеходното пресичане край кръговите кръстовища.


Пак според чертежите на бул. "Васил Левски", публикувани на сайта на община Варна, в трасето му остават паркинг и две от обслужващите сгради на стадион "Спартак". За неговото възстановяване на 30 октомври правителството отпусна 1 млн. лв.


Сградите и паркинга които трябва да бъдат пемахнати край стадион "Спартак" във Варна

© Община Варна

Сградите и паркинга които трябва да бъдат пемахнати край стадион "Спартак" във Варна


По данни на местната администрация проектът, който сега е поместен на сайта й, струва


830 хил. лв. без ДДС.


Той е преработен вариант на друг, изработен преди години, но на двойно по-ниска цена. Представеният сега проект обаче издава прибързана работа в последния момент. А бързането вероятно има обяснение.


Визуализация на бъдещия бул. "Васил Левски" във Варна. В ляво е стадион "Спартак", за чийто ремонт правителството обеща 1 млн. лв.

© Община Варна

Визуализация на бъдещия бул. "Васил Левски" във Варна. В ляво е стадион "Спартак", за чийто ремонт правителството обеща 1 млн. лв.


Ако работата по новото трасе на бул. "Васил Левски" върви без повече проблеми, тя трябва да навлезе във финална фаза през 2019 г., когато ще се проведат редовните избори за кметове и местни органи на властта. Бъдещият булевард безспорно ще бъде сред основните елементи в


предизборната кампания на ГЕРБ.


Нейният неофициален слоган във Варна вече беше подсказан от премиера Бойко Борисов. По време на среща с младежката организация на партията си в града през април т.г. той каза: "Сега поне не можете да се оплачете, че на Бургас се полага повече, отколкото на Варна. Над 300 млн. лв. са инвестициите в града, всичко живо е разкопано. (...) Убеден съм, че до две години ще се стопи разликата с другите по-големи градове и Варна ще застигне София, Пловдив и Бургас".

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7820 Неутрално

    Малиии, 300 млн похарчени в северна България! Голямо охарчване бе софиянци!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 2087 Любопитно

    Първата снимка много прилича на кръстовището на бул. Кенеди в Истанбул при входа на тунела Евразия, който свързва Европа с Азия под Босфора!

  3. 3 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1653 Весело

    Малиии, 300 млн похарчени в северна България! Голямо охарчване бе софиянци!
    —цитат от коментар 1 на lz2


    Чудесно отклоняване от проблемите описани в статията, софиянците са виновни.

    Активен избирател на СТАБИЛНАТА мафия с постоянна адресна регистрация на полето У тиквите.
  4. 4 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 549 Неутрално

    В момента, на посочения участък има по две ленти в двете посоки. Според проекта обаче на същото трасе ще се изградят по пет (!!!) във всяка посока, барабар с отбивка за автобусните спирки от двете страни на булеварда. Не че няма чалъм за леко разширение, но май проектантите бая са се поизхвърлили с лентите ми се струва.

  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7917 Неутрално

    На рисунките булевардът няма нищо общо с реалната ситуация!
    Това не е Варна, а фантастичен филм за Варна!

    karabastun@abv.bg
  6. 6 Профил на Тарасконски
    Тарасконски
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Според мен Варна има нужда от такова нововъведение и то не само на бул Левски, но леко ме притеснява намесата на фирмите на Янко Станев.

  7. 7 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 335 Неутрално

    До коментар [#3] от "virtual brain":

    Определението за Варна, което е най реално:

    Град, в който хората никога не можаха да простят на софиянци, че с гордост носят титлата „столичани“

  8. 8 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 887 Неутрално

    Най-фрапиращото е, че уж ще "освобождаваме движението", а в същност НИЩО такова.
    И трите големи булеварда НЕ са организирани с детелини, а с включване на локални платна и сфетофарно регулиране, което създава тапите в момента.

    Така ч пръснати наакерни пари и бъдещи ремонти. Същота като пръснатите пари на ул.Струга - вкл в Цар Освободител където се утрепаха 5-6 млн.
    Вместо да се направи читав проект и парче по парче да се реализира

  9. 9 Профил на propeller
    propeller
    Рейтинг: 231 Неутрално

    Много красиви картинки. Само дето по волята на съдбата от 22 години живея в т. нар. Цветен квартал на стотина метра от спирката на стадион Спартак. Туй нещо хич не мяза на онуй другото нещо - действителността. Ако се направи толкова широк булеварда точно там, това означава в южна посока буквално да опре в стадиона, а в северна - в жилищните блокове. Хич не го виждам. Накрая лентите ще са по-малко, а усвоените пари - повече от планираното.
    Да ни е честито. Така е тук в мутро-комунистическата столица на Варненската Народна Република, най-новата автономна област на СССР2, с лИбезното съдействие на Гроб

  10. 10 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 299 Неутрално

    Във Варна цари такава корупция и мащабно крадене, просто не знам как Европейската банка се е навила да дават заем. Ама то нали после гражданите ще го плащат...

  11. 11 Профил на brainless
    brainless
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Проекта е повече от нереалистичен. За да се реализира, така както е даден на картинките, трябва да се съборят десетки големи жилищни сгради.

  12. 12 Профил на Александър Йорданов
    Александър Йорданов
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До коментар [#3] от "virtual brain":Определението за Варна, което е най реално:Град, в който хората никога не можаха да простят на софиянци, че с гордост носят титлата „столичани“
    —цитат от коментар 7 на Matematiks


    Не съм родом от Варна, но единствените, които носят гордо титлата "столичани" са тези, родени извън столицата.

    Often plays a very angry brute character, who swears a lot at people he dislikes
  13. 13 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 335 Неутрално

    До коментар [#12] от "Александър Йорданов":

    Е то личи, че не си и от София

  14. 14 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 904 Гневно

    Аз също не можах да позная булеварда по картинките. Не виждам как точно ще стане тази фантасмагория, най-вероятно отново има неотчетени частни терени, както и ненаправени елементарни сметки на пространството.
    830 000 лв са приятна сума за набързо скалъпен проект, поредното замазване на очите, поредната кражба.
    Не само велоалеите са абсурдни и практически неизползваеми. Варненската община за пореден път показва, че работи за да усвоява (=краде) едни пари, вместо да работи в услуга и улеснение на гражданите!
    Вземете пример от някои бели държави, където движението е урегулирано и построено с мисъл за (слагам ги по приоритет): пешеходци, велосипедисти, автомобили!

  15. 15 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    За тази визуализация ще бъдат "необходими" поне два пъти понече пари от обявеното...

  16. 16 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Явно правителството е решило да подари 80 млн на местната номенклатура. Все пак избори идат. За града се предвижда още един мандат обещания.

    Player1
  17. 17 Профил на bicheto
    bicheto
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#14] от "Orchid":

    На такова хубаво и подробно изказване как се намери някой и минус да сложи ,абе личи си че пои форумите е пълно с платени мишоци и гъзолизци .

  18. 18 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Ако някой от община Варна е искал нещо да направи реално за града досега щеше да го е направил. Единственото такова нещо са едни нови автобуси и тролейбуси, които се появиха по-малко от половин година след като дойде на власт Портних - т.е. почти без негово участие. Другото беше 3 месеца разкопано от Червения до Чаталджа. след което напльоскаха един асфалт за отрицателно време.
    Какво като направи 1-2 км булевард Левски широк и с пресичане на две нива, като останалите булеварди са тесни, задръстенички и светофар до светофар. За да е ефективен широк булевард трябва да има кой да поеме тоя трафик. А освен Варненчик това не може да направи нито Сливница, нито Цар Освободител.
    На Варна и трябва релсов градски транспорт, след като няма място за големи булеварди, които да поемат колите.

  19. 19 Профил на Александър Йорданов
    Александър Йорданов
    Рейтинг: 1188 Весело

    До коментар [#12] от "Александър Йорданов":Е то личи, че не си и от София
    —цитат от коментар 13 на Matematiks


    Здравей, столичанин.

    Often plays a very angry brute character, who swears a lot at people he dislikes
  20. 20 Профил на Ентусиаст
    Ентусиаст
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Метро й трябва на Варна

  21. 21 Профил на Ентусиаст
    Ентусиаст
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ентусиаст":

    Или влак - преминаващ в метро в града (центъра)

  22. 22 Профил на billybadboy
    billybadboy
    Рейтинг: 385 Весело

    Ето как изглежда сега. Сами преценете може ли да стане като на картинките по-горе.

    https://www.google.bg/maps/place/ %D0%92%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B0/@43.2208127,27.9137831,68a,35y,231.11h,70.64t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x40a4538baaf3d7a1:0x5727941c71a58b7c!8m2!3d43.2140504!4d27.9147333?hl=bg

  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8357 Неутрално

    Няма страшно, парите ще бъдат изхарчени в срок.

  24. 24 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Дано да стане като на картинките, ама е съмнително. Практиката до сега показва че нещата не се случват както се проектират, а някой път даже въобще не се случват. Споменатият бърз коридор е само един малък пример. Апропо, в проекта влиза и подход към втори мост над езерото/каналите. Някой във Варна да знае нещо за проект за изграждане на такова съоръжение?

  25. 25 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3039 Неутрално

    Да не се окаже, че проектът пак е бил изготвян от някое проектантско бюро от българо-руския холдинг Химимпорт (ТИМ)?

  26. 26 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3039 Неутрално

    Ако живеехме в "бяла държава", само заради горната визуализация на т.нар. "бул. В. Левски до стадион Спартак" цацаратурата трябва немедлено да се намеси! И да задържат предоставилите тази визуализация или проект, защото той НЯМА как да се случи!

  27. 27 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Визуализациите на новия булевард много приличат на 3-Д визуализациите на новия стадион Варна, който мошенгьорите пускат отвреме на време на публиката и който показва почти изграден стадион докато реално той е до кривата круша. Явно голяма част от парите ще отидат във същата мафия, която "строи" и стадиона.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  28. 28 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 515 Любопитно

    Проекта като цяло е недомислица. Булевард с три платна в посока, захранван с автомобилен трафик от кръгово движение - та този булевард винаги ще е празен(още повече, че е без светофари и ще се излиза бързо) = излишно хвърлени пари.

    Между платната - канал! Добре де! Защо не го покриете? Така поне няма да давате пари за чистене. Ще може и да се свие средната ивица, а от там и целия булевард.

    а за визуализациите...
    - от къде ги взеха тези дървета? От джурасик парк?
    - няма надлези за пресичане на булеварда пеш или с велосипед
    - няма и да е осветен

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  29. 29 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ентусиаст":

    какво метро сънуваш ,цяла Варна върви надолу към морето ,навсякъде се напуква и свлачища ,града не е подходящ за подземна железница ,друго щеше да бъде да се изведе извън магистралата транзитния поток за Златните и нагоре , това щеше да облекчи много движението , сега първата тапа в града е още на първия светофар от магистралата на кулите , от там се получават колоните и така вървят из целия град ,другите тапи са на пътя за златните ,т нар кръгово , след това светофара на Бриз и след това серпентината на улица 2 ,където става чудо лятно време ,кола до кола ,миналата година имаше няколко съботи ,когато колите в две колони от златните до варна и обратно с часове чакаха , да се направят няколко отбивки с надлези на основните пътища ,така както е за Виница сега и Св Константин и нещата ще са ок ,защото Варна се нагъчка от блокове и къщи и нови граждани с мнооого коли ,в кл и 80-100000 руснака ,всеки един с джип или голяма кола .Няма да коментирам за пореден път пълната липса на инфраструктура ,улици и асфалт и смето извозване в кварталите след паметника на Бриз ,уникално положение ,събират се на най високо ниво данъци за десетки милиони ,от години няма нито една асфалтирана или отпочната улица , дупка до дупка ,макадам ,малки еднопосочни улички и пълна анархия ,всеки преградил с бариери ,огради където си иска и пълна липса на държава ,община ,някакъв контрол ,само се искат данъци ,които се крадат на 100% и не се влагат в нищо .

  30. 30 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    До коментар [#18] от "Oleg Shishmanov":

    кой от руснаците живеещи в Бриз и Св Никола и Евсиноград ще се качи на релсов транспорт ,всички са в лозята на километри по черен път и карат джипове ,моля не приказвайте глупости ,има нужда от точно такъв булевард ,асфалтиране на целите квартали ,което Портних обеща за 2019 ,само не е сигурно за 2019 или 2119 ще станат нещата ,сещам се за едни китни квартали в Истанбул в посока Черно море , които са същите като във Варна ,но направени ,газифицирани ,къщички ,улички с перфектни настилки и паркинги ,кокетни къщички ,красота , а тук е ужас ,хората влагали огромни пари ,декара е 150-200000 евро ,къщите по 200-300 хил евра ,а инфраструктурата като гето в Рио ,ужас ,кой ще дойде вече да влага тук парите си ,руснаците бягат .

  31. 31 Профил на еМа
    еМа
    Рейтинг: 539 Неутрално

    До коментар [#25] от "historama":

    То това може да се провери и едва ли има смисъл от излишни спекулации. Тъмната сянка на кюфтето, която ще си прибере парите, обаче е друга. Изобщо не разбирам защо се допуска за пореден път участието на фирмите му.

    Няма лоша реклама!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах