България е сред страните в ЕС с най-много стари самолети

Архив

© Красимир Юскеселиев

Архив



България е една от страните в ЕС с най-стара летателна техника в гражданската авиация, показват данни на европейската статистическа служба Евростат за 2015 г. Евростат публикува информацията по повод Международния ден на гражданската авиация, който се отбелязва на 7 декември.


В шест от страните над половината летателни апарати (пътнически и транспортни самолети и хеликоптери) са на възраст 20 и повече години. Най-голям е делът на старите самолети в Хърватия (61%), Швеция (60%), България и Литва (с по 55%), Словакия и Кипър (с по 52 на сто). Над една трета от летателната техника е на повече от 20 години в Естония (43%), Румъния (39%) и Дания (37%).


В другия край на скалата са Финландия, където едва 2% от самолетите са на 20 и повече години, Люксембург (6%) и Ирландия (7%).




От друга страна, голяма част от летателната техника е на по-малко от 5 години в Унгария (44%), Малта (42%) и Люксембург (31%), следвани от Полша (26%), Германия и Ирландия (с по 25%), Холандия (23%), Великобритания (22%) и Испания (21%).


За разлика от тях операторите в Хърватия и Кипър не разполагат с техника на възраст под 5 години. В други пет страни от ЕС едва под 10% от летателната техника е на възраст под 5 г. - Литва (4%), Швеция (6%), Румъния (7%), Гърция и Латвия (по 8%).


През 2015 г. авиооператорите в ЕС разполагат с общо 6500 единици летателна техника, използвана за пътници и товари. От данните се изключват малките самолети и хеликоптери (под 2.6 тона).


България е сред страните в ЕС с най-много стари самолети

© Евърглейдс е огромно блато, обхващащо голяма част от Южна Флорида. Формирало се е хиляди години в резултат на преливане на езерото Окехобе след проливните дъждове. Евърглейдс се простира на югозапад от езерото до бреговете на Флорида и Мексиканския залив. Блатото се намира в плитък басейн от варовик, който започва на няколко км. северно от нос Сабъл в южната част на полуостров Флорида и се простира на север до езерото Окехобе. Блатото Евърглейд е наречено още

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    нормална възраст.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 1816 Любопитно

    Е кажете самолетните компании за да не летим с тях!

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2629 Неутрално

    Добре, че не са се загледали в автомобилният ни парк, че ще изпоприпадат.

  4. 4 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    До коментар [#3] от "442":

    Напротив, там сме по-добре :)

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    До коментар [#3] от "442":


    До коментар [#4] от "Вонин":

    Самолетите са със значително по-голям ресурс за възраст от колите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Тея клатят стабилността с тъпите си статистики. Под 10 години управление на Боко , с яките еврофондове и яките заеми, България гърми и всичко е наред във всяка сфера.

  7. 7 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 3817 Любопитно

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    пак се изказваш неподготвен старшинка....самолетите има конструктивен ресурс(в часове).Колкото една машина е повече във въздуха толкова повече часове налетява.Средният показател за двата големи производителя е 30000-40000часа(или по състояние).Машини на нискотарифните компании биват бракувани след 16-20 години!Има самолети "дълголетници"скоро едим В747-200 чукна 42 годишнина и има още 3800 часа.

    До истината се достига с познание!
  8. 8 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 3817 Разстроено

    Проблема в България са хеликоптерите...наистина са стари Ми-8 и Ми -17 са доставени още при соца.А цените на нови западни машини хич на са ниски

    До истината се достига с познание!
  9. 9 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Ирландците са напред сигурно заради Райън.

  10. 10 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1154 Весело

    Значи - можем да се наречем Музей България и ще сме още по-посещавани от туристи!

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    До коментар [#7] от "Messerschmitt":

    както обикновено не си запознат - ресурсът в часове е за двигателите и те се сменят като го изразходват а за кокпита ресурсът е в брой излитания и кацания .
    От мания да ме апострофирате ставате за смях.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Под "България" имат в пред вид очевидно "Бълагария Ейр". Но тъй като населението пътува най-вече с унгарска и ирландска компания, положението не е чак толкова зле.

    И на мен не ми харесва нашествието на чужденци. Но няма да пиша злобни параноични глупости срещу тях, защото така най-вече ще изложа себе си.
  13. 13 Профил на XtReMe
    XtReMe
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Под "България" имат в пред вид очевидно "Бълагария Ейр". Но тъй като населението пътува най-вече с унгарска и ирландска компания, положението не е чак толкова зле.
    —цитат от коментар 12 на Емо


    Точно пък за Бг Ер не важи. Повечето им самолети са много нови.
    https://www.air.bg/bg/za-bylgarija-er/flot

  14. 14 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 688 Весело

    До коментар [#13] от "XtReMe":

    К...ите обаче са старите.

    chavo64
  15. 15 Профил на Чинчила
    Чинчила
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Българските самолети със сигурност не са много и още по-сигурно не са нови.
    Всъщност нямаме нито един самолет по-нов от 5 г.
    Така че написаното в сайта на България Еър по-скоро звучи като виц.

  16. 16 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 468 Неутрално

    В изследването се имат предвид всички летала или поне гражданските, без значение дали са на националния превозвач или по-малки фирми и частни лица. Като цяло в България няма много летателни апарати, затова и чисто процентно ан-2, които си летят масово в селското стопанство, та даже и прелитат до Близкия изток да пръскат, ан-овете и старите съветски хеликоптери на компании като Ер София и Хели Ер и други подобни. заемат голям дял. Ако добавим и военните диспропорцията е още по-голяма.Машините на БГ ЕР са направо нови.

  17. 17 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 468 Неутрално

    До коментар [#15] от "ЧинчиВ
    БГ ЕР основно летят шесте ембраера. Те са буквално нови по стандартите на гражданската авиация. Не ми се занимава сега да гледам хронологията на доставките, но нищо чудно една част тях да са на по-малко 5 години. Но дори е 5 години си е НОВ. За другите еърбъси малко трудно е да се каже, защото не са дали модификации, но пак са машини от 90те години. В сравнение с тях масово използваните от големи западни авиокомпании фокери или пък БаЕ 146 са направо антики.

  18. 18 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Най-стари самолети, най-стари автомобили, най-застаряващо население, може би има някаква връзка?!

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    До коментар [#17] от "anton83":

    а на отряда как са ? нещо бойко искаше смяна до края на годината на Еърбъса.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    Българинът не трябва да се притеснява от възрастта на самолетите, а от действията и бездействията на ГВА.
    Щото честно казано, не си представям, как ГВА ще накара ТИМ да направи каквото и да е, ако на тях не им се занимава( или не им се дават пари)

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    До коментар [#20] от "1107a":

    и това е вярно за съжаление. сега ще им подарят и летище София.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 468 Неутрално

    До коментар [#19] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Въртяха се такива идеи 2015, но доколкото си спомням бяха свързани с , това че А 319 е всъщност твърде голямо добиче за правителствен самолет и не е рентабилен. Дори и за превоз на Бистришките тигри плюс родата им пак е голям. Та се говореше за смяната му с някой по-големичък от фалкон 2000 бизнесджет, който да може да побира до към 30 души и да може да прелита през океана.Но това остана в миналото. В момента и в близко бъдеше Авиоотряд 28 си остава с1 Фалкон 2000, 1 А 319 и 2 Ми 8. Самолетите са толкова нови(особено еърбъса) и с толкова малко нальот, че спокойно могат да изкарат още 20-30 години

  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3932 Весело

    До коментар [#22] от "anton83":

    обясни ги моля тези неща на Месершмитчето, че се прави на голям специалист.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Е, какво да обяснявам.Аз не съм специалист, още по-малко голям. Много си зависи. В Аляска и Канада масово летят на самолети предшестващи реактивната авиация, като ДЦ 3, ДЦ 4. Локхиид Електра и не се счита за проблем. Въздушните им таксита са от сорта на ДХЦ-2 и ДХЦ-3 на по40- 50 години. В същото време по-нови от тях реактивни самолети пък вече са спряни или са тотална екзотика . Не е толкова ненормално за стандартните авиокомпании да ползват самолети на по 30 години. Всичко зависи от това, до каква степен е рентабилна поддръжката и експлоатацията им.

  25. 25 Профил на fillipova
    fillipova
    Рейтинг: 243 Неутрално

    Не съм чула до сега България Еър да са правили компромиси със сигурността на пътниците за разлика от други компании.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах