Бойко Яръмов, "Телерик": С програмирането децата от консуматори се превръщат в създатели

Бойко Яръмов

© Георги Кожухаров

Бойко Яръмов



Наближава денят, в който учениците ще се върнат по чиновете, а зад вратата на класната стая ще дебнат домашни, контролни и куп уроци. 


Ученето обаче може да се окаже вълнуващо, любимо и неустоимо занимание, ако съумеем да го съчетаем със забавлението. В тазгодишната поредица "На училище" "Детски дневник" ще се постарае да представи ученето по-скоро като награда и отмора, а не като бреме. Днес ще ви запознаем с един човек, приел като своя кауза обучението и забавлението. 


Бойко Яръмов е съосновател и главен директор "Процеси" в "Телерик". В компанията той отговаря и за дългосрочната визия и стратегия за развитие на академията, която включва "Софтуерната академия на Телерик", "Детска академия по програмиране", "Училищна академия" и "Алго академия". Там деца от 4 до 12 клас се обучават напълно безплатно по програмиране.




Как дойде идеята да бъдат обучавани по програмиране деца?


Идеята за детската академия "Телерик" е естествено продължение на това, което вече бяхме започнали като професионална софтуерна академия. Искахме да дадем възможността на децата да станат генератори на идеи, не просто консуматори зад компютъра или зад телефона. Вярвахме, че колкото по-рано им дадем възможността да изживеят, да видят какво е технология, какво е софтуер, толкова по-рано можем да ги разпалим да започнат да си задават въпроса: "Как работи това, мога ли аз да го манипулирам, мога ли аз да създавам тези неща?" И решихме, че това е най-добрият практически начин - да им предоставим възможност да работят с тези технологии, да създават софтуер от наистина супер ранна възраст.


Преди 5 години това беше един малък пилотен проект, започна в няколко града, а сега все повече се разширява. И вече сме в доста от големите градове на страната.


От каква възраст започвате обучението на децата?


От 4-ти до 6-ти клас. На тази възраст те вече имат от училище достатъчно добра основа от математика, от логическо мислене, за да се запознаят с принципите на програмирането. Започват с елементарни логически задачи, а с течение на времето се изисква по-голяма компетенция, познание и страст към математиката. Това са нива, които смятаме, че са напълно достатъчни, за да могат да бъдат задоволени изискванията за увод в програмирането.


 

© Детска академия "Телерик"


Предлагате ли продължаващо обучение за децата? Т.е. да ги обучавате от малки чак до служители в "Телерик"?


Всичко стана много органично. В момента всеки, който се интересува, може да извърви целия път до професионалната реализация. Детската академия покрива от 4-ти до 6-ти клас. Училищната академия покрива дисциплините, които са математическо, логическо или състезателно програмиране, които са от 7-ми до 12-ти клас. Те учат и приложно програмиране - мобилни, уеб технологии. След 12-ти клас заинтересованите влизат в софтуерната академия, която им дава компетенции и знания, които в момента пазарът търси. Ние постоянно модерираме всички програми, за да бъдат актуални с търсените от пазара, за да могат нашите випускници веднага да се реализират. И те го правят в рамките на една година.


Какви са етапите на обучение?


В детската академия програмата, която сме разработили не повтаря материалите, които са научени в предходната година, а постоянно се надгражда. Ако едно дете идва редовно от 4-ти клас, то няма да цикли на една и съща програма, а ще надгражда компетенции. Преподавателите наблюдават децата и се съобразяват с тяхното напредване, с темпото на усвояване на материала, с това колко често идват. Някои идват по-рядко, но са активни в онлайн формата на обучение, могат във всеки един момент да прескочат от група в група.


Затова една от новостите, които правим, е да дигитализираме цялото съдържание, което имаме към момента и цялото бъдещо съдържание. Качваме го на сайта на детската академия, за да може децата да се учат дистанционно.


Програмата на "Детската академия на Телерик" започва с въвеждащ модул – "Базови умения за работа с компютър и програмиране". Децата научават как работи един компютър, какво представляват операционните системи, интернет, алгоритмите и средите за програмиране.


След успешно приключване на въвеждащия модул децата могат да изучават състезателно програмиране, като в школите в София и Шумен могат да избират между състезателно програмиране и пилотно да се обучават по приложно програмиране.


След като завършат своето обучение в детската академия, те могат да изберат да продължат да се развиват в посока състезателно програмиране или приложно програмиране. Първите участват в "Алго академията на Телерик", а вторите – в "Училищната академия на Телерик".


Трябва ли да си добър професионалист, за да си добър педагог?


Някои от преподавателите имат педагогическо образование. По-ценно обаче е умението да събереш една група от 10-30 деца на тази възраст и да можеш да им приковеш вниманието за 40 минути, да ги усетиш на какво реагират. Задачите вече не са примерно "влак пътува срещу друг влак и кога ще се срещнат". Говори се за космически кораби, за черни дупки… децата се разпалват от тези примери. И връзката, която преподавателите осъществяват с тези деца, е много специална, те успяват да обърнат индивидуално внимание на всяко дете. Така се изгражда здрава връзка на обич и доверие между децата и преподавателите. 


 

© Детска академия "Телерик"


Защо е важно от ранна възраст да се обучават деца по програмиране?


Колкото по-рано, толкова по-добре. Ако на едно дете му се покаже що е това технология, щото е това софтуер и му се запали любопитството, то много бързо може да си избере с течение на времето с какво да се занимава в тази ИТ дисциплина. Колкото по-рано тези деца изживеят технологията и успеем да ги разпалим, толкова по-голям е шансът им за реализация и стремглаво развитие.


В обученията на академията на "Телерик" участват някои от медалистите, които наскоро се прибраха от олимпиадата по информатика в Тайланд", а едно от децата ни направи програма, аналогична на Скайп.


Какво дават на децата придобитите знания и умения тук? Какви качества развиват у тях?


Преди всичко развиват логическото мислене. Децата успяват да влязат в една малко по-систематична методика за приоретизация, стават по-подредени, по-дисциплинирани и постоянни, което и самите родители ни го дават като обратна връзка. Това са черти на характера, които ако толкова рано ние може да моделираме у тези деца, това остава, без значение дали ще изберат професията на програмист или някоя друга.


Какво ще кажете на родителите, които не искат децата им да стоят пред компютъра?


Ние не можем да се борим срещу еволюцията, която така или иначе навлиза в живота. Няма човек, който да отрече, че технологиите са все по-дълбоко в ежедневието ни. Преди бя ха смарт телефони, сега вече има смарт перални, смарт хладилници, умни врати и т.н. Да предоставим възможността на децата да видят какво е тенологията и да решат за себе си е ли това нещото, което ги пали, което им е любопитно, дали искат да станат част от тази революция, еволюция или има аспирация към нещо друго, било то спорт, изобразително изкуство, музика и т.н.


Но да не им дадем тази възможност би било грешка.


Аз бях в 4-ти клас, когато родителите ми за пръв път ми показаха компютър и естествено първото, което ме заинтригува, беше игра. После обаче разкостих компютъра, бях бръкнал вътре, за да видя как работи хардуеъра и това насетне ме насочи към програмирането.


Ако дадем на децата си възможността да се научат да създават игри, тогава обръщаме картината. Защото детето вече е създател, не консуматор. И това е гледната точка - родителите да се запитат "Може ли моето дете да бъде създател на тези технологии?".


 

© Детска академия "Телерик"



Днес "Академията на Телерик" е водеща по мащаб инициатива за безплатно софтуерно обучение за всички възрасти: от деца в 4-6 клас, през гимназиални ученици и състезатели по програмиране до студенти и начинаещи софтуерни инженери.


От 2009 г. до днес през всички инициативи на "Академията на Телерик" са преминали присъствено над 5 хил. души от всички възрасти. Над 3 300 деца и младежи са преминали през обучение в "Детската академия", "Училищната академия" и "Алго академия". 


Между 15 и 21 септември 2014 г. в София ще се проведат входящите изпити за "Детската академия на Телерик". През следващите седмици в школите в страната ще се проведат входящите изпити и за останалите градове. Конкретните дати и часове ще бъдат публикувани на сайта на академията


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Из програмата за обучение на академията: "намиране на оптимален елемент"
    Представям си как му обясняваш на едно дете в четвърти клас какво означава думата оптимален...
    Хората май не си дават сметка, че на определена възраст децата могат да разберат едни неща, а други ще им се сторят крайно непонятни, това няма да е защото някой не им е обяснил нещата, а просто мозъкът на една определена възраст може или не може да мисли абстрактно.

  2. 2 Профил на debil
    debil
    Рейтинг: 397 Весело

    Децата по-добре да си играят игрите и да си изживеят детството докрай. Ще дойде след това времето да "кодят" за някой ИТ-чорбаджия.

  3. 3 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 761 Неутрално

    С цялото ми уважение към г-н Яръмов, но тази детска академия прилича повече на ПР-активност. При толкова деца накуп - едва ли нещо ще научат, камо ли да го осмислят.

  4. 4 Профил на spatz
    spatz
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Класически хейтъри.

    Децата имат фантазия и емоция. Те могат да отдадат цялото си внимание на някоя тема, колкото и скучна, ненужна или досадна да изглежда тя за останалите хора. Децата имат енергия, която е толкова много и толкова силна, че понякога не подлежи на контрол. И по-добре...

    Разбира се, че децата имат полза от тази "Детска академия". Имат полза, доколкото ще разберат интересно ли им е, или не. Преди години ходих на корабомоделизъм. Беше ми интересно да гледам макетите, но не вдявах нищо от "производствената" част. Просто не ме грабна. Другите деца монтираха бубини, запояваха кабели... вероятно голяма част от тях сега са инженери. Същото и с детската академия на Телерик - на някои ще им хареса, на други не. Добавената стойност тук е, че всички ще видят за какво става въпрос, а тези които искат - ще могат да получат знания и напътствия. Останалото човек прави сам. Акъл и умения се придобиват, не се наливат.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на ramones79
    ramones79
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Чудесно е това, което правят Телерик. Минал съм по пътя от игрите, през разглобяването на компютъра и до ентусиазма, който те заразява и те кара да навлизаш в материята, да решаваш проблеми и да се развиваш. Естествено не всеки човек има тръпка точно за ИТ, но е много хубаво за тези деца, които ги влекат технологиите да имат такова място, където да учат и да се запалват по материята.

  7. 7 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#4] от "spatz":

    [quote#4:"spatz"]Класически хейтъри. [/quote]

    След като си сложил етикет "Академия" направи си труда да работиш с по-малки групи от деца, а не да се хвалиш с панорамни снимки на пълна зала ... Да обяснявам ли защо е необходимо ???
    ... В кръжока по корабомоделизъм колко бяхте в групата ??? ... Между другото - "бОбина".

  8. 8 Профил на ВаняХр.
    ВаняХр.
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    Напротив, колкото по-рано, толкова по-добре, детският мозък попива като гъба, проблемът е привличането на внимание и задържането му. Един човек на 30+ години, който не се е занимавал с тази материя ще му е много трудно, да не кажа невъзможно да я научи и разбере. Така че, нека.

  9. 9 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 539 Неутрално

    На песимистите по-горе препоръчвам да гледат следното видео:

    https://www.youtube.com/watch?v=nKIu9yen5nc

  10. 10 Профил на yws02375476
    yws02375476
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Хаха, песимисти сме били. Аз лино съм ходил в тая академия, когато все още беше за студенти. Сега явно са свършили будалите и са минали хептен на куцо, сакато и на пеленачета. Поне преди 1-2 години обучението беше обвързано с едни договори, които те задължават да бачкаш доста време за Телерик без да имаш претенции за нормална заплата или каквото и да е. Както преди, така и сега тия просто си търсят евтина работна ръка. Да престанат да се прават на светци защото са поросто поредните капиталистчета...

  11. 11 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Гледал и слушал съм видеоуроците на академията за изграждане на страници с HTML и CSS. За мен бяха полезни, защото исках бързо да направя една страница. Направи ми впечатление, обаче, че никъде не се дикутира въпроса "защо". Един от лекторите, може би осъзнал липсата на този важен въпрос, често сам си го задаваше "защо е така?" и сам си отговаряше: "за да ви е гадно". Опитвам се да разбера чувството му за хумор, но си представям какво ще стане ако аз отговоря така на моите студенти. Но да продължа. За мен лекциите бяха полезни, защото от много отдавна пиша компютърни програми, свързани с моите научни интереси и аз можех лесно да си отговоря на въпросите "защо". Ако човек започва с тези лекции, той не може да си отговори на тези въпроси.
    С това потвърждавам "практическата насоченост", с която академията се рекламира. Все ми се струва, обаче, че от една академия трябва да се иска повече. Например да ти даде теоретичната основа, така че да можеш да продължиш сам да учиш, а не при най-малките промени да се връщаш отново в академията, за да искараш още един курс. Или може би академията е създадена точно за тази цел.

  12. 12 Профил на e.coli
    e.coli
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Хаир да е, ама някой има ли най бегла представа за значението на думата АКАДЕМИЯ???

  13. 13 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Интересно ми е с какво е по-различна "Академията" на Телерик от Софтуерния "Университет" на Наков. Явно има разлика, защото под статиите за "университета" има много положителни коментари, тук - основно хейт.

  14. 14 Профил на Чугун Индъстрис
    Чугун Индъстрис
    Рейтинг: 213 Весело

    [quote#11:"grajdanin1"]Все ми се струва, обаче, че от една академия трябва да се иска повече. Например да ти даде теоретичната основа, така че да можеш да продължиш сам да учиш, а не при най-малките промени да се връщаш отново в академията, за да искараш още един курс.[/quote]
    е го па и тоя мислител...как я мислиш тая работа...ще ви предадем if-else, ама ако искате switch вземете тоя курс ) аман от "theory first, practice later" адвокати...за това гимназиите преподават още паскал, щото докато учим теория другите практикуват...

  15. 15 Профил на debil
    debil
    Рейтинг: 397 Весело

    Ха-ха, прилагаме индийския модел,а !

  16. 16 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#14] от "Фостата":

    Независимо от езика в програмирането има основни структури, основани на математиката и логиката. И именно, за да не се налага да правите това, което вие казвате (за всяко нещо да има курс) е необходимо те да се знаят. Иначе си оставаш на ниво занятчийство.
    Що се отнася за езика Паскал - по-полека. Той е създаден именно, за начално запознаване с програмирането и е най-близко до синтаксиса на човешкия език. Той умря не, защото беше лош, а поради маркетингови причини. Borland на практика го приватизираха с успешния си платен компилатор и когато фирмата тръгна на зле замря и езика. Все пак има една доста голяма група, която развива Free Pascal и то успешно. Аз самият поне от 10 г. не съм програмирал на Паскал, но по други причини. От моя гледна точка големият му недостатък е липса на вградена библиотека за комплексни числа.
    Изобщо по внимателно при оплюването на езиците и със съветите, кои езици трябва да се учат, доколкото модата в тях е нещо доста изменчиво и в никакъв случай не е мерило за функционалността на езика. Вие, например чували ли сте за езика PL1. През 80-те го рекламираха като революционен и предричаха края на Фортран. Без да отричам някои добри страни на този език той умря, а Фортран се развива много успешно и за целите, за които е създаден (физични, математични и инженерни приложения) все още е ненадминат по бързина, налични подпрограми и функционалност.
    И един съвет от мен. Пишете цели, завършени изречения: подлог, сказуемо, допълнение. Шегата на страна, знаете ли колко мои студенти не могат да напишат три последователни цели изречения. На това му казват функционална неграмотност.

  17. 17 Профил на galleen
    galleen
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Наистина прекалявате с хейта, академията е безплатна и не задължава никой да ходи! Освен това всички изнесени уроци ги има безплатно на сайта им: http://academy.telerik.com/

    И да разбира се, че Телерик по тази начин вдигат качеството и намалят цената на работната ръка, но ако искаме да продължаваме да сме IT център това е правилната посока. Защото в БГ все по-трудно се намират добри специалисти и някои чужди фирми си тръгват.

    El pueblo unido, jamás será vencido.
  18. 18 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#17] от "galleen":

    И с какво сме ИТ център ????? С поддръжката на телефонните централи на големите фирми ли???Или със сглобяването на разни програми.Айде да слезнеме на земята.Програмирането от много време мина на процес сглобяване.Нищо не се програмира.То вече е програмирано.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  19. 19 Профил на simo.smo
    simo.smo
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Аз съм един от тези, които изкараха цялата Академия на Телерик за 2013 г. След това започнах работа и вече 1 година съм служител на Телерик.

    Мога да кажа следното:
    1/ На по-добре подготвени курсове по програмиране аз лично не съм ходил. Бакалавър съм по информатика - това, което ни учеха в университета не може да стъпи на малкия пръст на преподаденото ми в Академията. Освен това съм ходил и на други безплатни и платени курсове по програмиране преди това. С две думи имам база за сравнение и за мен нивото на курсовете в Академията е много високо (за това и я изкарах до край - 1 година яко учене).
    2/ Започнах работа в Телерик, защото ми хареса подхода при обучението, хареса ми, че инвестират в България, освен това знаех, че фирмата е най-добър работодател за България няколко години подред. Не съжалявам - чудесно място за работа и страхотни колеги.
    3/ Ако имах деца с удоволствие бих ги записал в детската Академия. С преподавателите вече 1 година сме колеги, пили сме си бирата и са страхотни хора, знаят, че правят нещо добро за бъдещето на България и това ги кефи и мотивира още повече да си вършат добре работата.

  20. 20 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#2] от "debil":

    но това е много адекватна възраст никъде по света децата 10 г не играят по 24 часа в денонощието.

  21. 21 Профил на tsu
    tsu
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Раздвоен съм, очевидно Телерик е супер компания, една от малкото български такива, които могат да си позволят да откриват офиси в чужбина и да наемат хора там.
    От друга страна, чувам, че основите интереси на "създателите" там, извън работата и тимбилдингите, са закупуването и разговорите за скъпи коли (основна тема), помпане на мускули в джима (съответно разговори за това), и... салсата

  22. 22 Профил на dr.watson
    dr.watson
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Ефектът от цялата работа е, че здраво се подкопава и обезценява смисълът на думата Академия. Не само от начинанието на Телерик, а и от всевъзможните ТВ "академии" (за циркаджии).

    Относно възрастта - 4-6 клас е оптимално. Проблемът е в подхода - количеството на децата и самата идея. Ако наистина искат да направят нещо, могат да пускат някакви конкурси със задачи и състезания и съответно да подаряват хардуер на победителите и други подобни стимули. Да издадат 2-3 свестни книги. Тяхната работа обаче е повече с цел пропаганда, изграждане на имидж и зарибяване на бъдещи работници. Казано накратко - опитват се на думи да правят "благородни" каузи, а зад тях се крие чисто сметкаджийство. Когато някой иска да спечели обаче го е срам да не се разбере целта му - работата е зле.

  23. 23 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#1] от "slon":
    Бях същия скептик като тебе когато покойния проф. Шишков се опитваше да прави нещо подобно преди повече от 10г.
    Зарибяваше петокласници с матрично смятане и линейна алгебра от високо ниво. На мен това ми бяха едни от най-трудните като студент, а малчуганите ги вдяваха бързо и плуваха като риби във водите на алгебрата и матриците.
    Определено работи и поздравления за Телерик. на тая възраст мозъците им са като попивателни, а това което им предлагат е при всички случаи по-добро от клипчета в нета.
    Само приказките на бабите и дядовците са по-добрия вариант, но то вече такива дето да ги знаят не останаха.

  24. 24 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#1] от "slon":

    децата в детската градинка демонстрират изключителен интелект, ти се съмняваш в 4-то класници
    Програмирането е като математиката, не съм чул някой да е против решаването на задачи от 4-то класници

    twitter.com/voxybg
  25. 25 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#24] от "voxy":

    Какво означава, че децата демонстрират изключителен интелект в детската градина?! На базата на какво сравняваш, за да извадиш такива заключения?
    Аз не съм против решаването на задачи по математика в 4 клас, но математиката изучавана в 4 клас и първи курс в унивеситета е коренно различна.
    И тук не става дума за трудност на задачите, а за начин на мислене, който се развива с възрастта на човека. Теория на числата е част от висшата математика, която доста възрастни хора не разбират просто до толкова им стига акъла, това не го казвам с лошо, но всеки си има капацитет.
    Намирането на оптимален елемент в дадено множество е сложно понятие, което изисква широка база от знания по алгебра и едно от тях е теория на множествата.
    Не случайно хората от Телерик са си написали в програмата ' Осмисляне на понятието “оптималност” '... явно си дават сметка, че се опитват да обяснят нещо, което е доста непонятно за един човек на възраст м/у 7 и 13 години.
    Знаеш ли, предлагам ти да вземеш 2 чаши вода, с еднакъв обем, но различни по форма така, че едната да изглежда по-пълна и попитай някое дете дали според него в двете чаши има еднакво количество вода. Започни с 3-4 годишни и карай така до 4ти - 5ти клас и си записвай отговорите. Може да изпробваш същото и със стярия лаф за 1 килограм памук и 1 килограм желязо, много хора се бъркат, но като им обясниш и разбират логическата грешка, но при децата не е така.

  26. 26 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#23] от "k_":

    Ти кажи на едно дете, че съществуват н-мерни пространства, които се изразяват с матрици и гледай само как ще те погледне.
    Смятането не е математиката.

  27. 27 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#26] от "slon":
    Точно това имах предвид.
    Ако можеш да му обясниш какво точно означава н-мерно пространство и как се правят сметките (те сами по себе си не са сложни) само гледай кво става.
    Децата много по-лесно от възрастните вдяват многомерността.
    Не знам защо е така. Може би заради свежите им мозъци.

  28. 28 Профил на Светлин Наков (nakov.com)
    Светлин Наков (nakov.com)
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ама вярно много хейт пускате. Има будни деца, които още в 4-ти клас искат да се занимават с програмиране и технологии. Школата за деца е безплатна и който има интерес може да си заведе детето. Свидетел съм, че стотици родители го правят, а резултатите са, че огромна част от малките шампиончета по състезанията по информатика произхождат точно от детската академия по програмиране.

    Аз лично се занимавам с програмиране от 4-ти клас, защото по-малки не приемаха по кръжоците по онова време на социализма. Ако имаше начин, още 2-ри клас щях да програмирам. Разбира се, това не е за всеки, но има талантливи деца, на които ние като общество трябва да дадем шанс.

    Защо можеш да учиш математика и да ходиш по състезания от 1-2 клас още, а да не можеш по програмиране?

    Безплатни курове по програмиране - http://www.nakov.com
  29. 29 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    До коментар [#28] от "Светлин Наков (nakov.com)": Абсолютно съгласен. Всъщност, математиката в определен смисъл е по-абстрактна от програмирането. При програмирането може да видиш някакъв реален резултат, ако ще да е "Hello World", докато в математиката по принцип не е така - няма feedback, няма интерактивност. В този смисъл, има дори още по-голям резон да се започва с програмирането от ранна възраст, когато абстрактното мислене не е силно развито.

    Апропо, шапка свалям на това, което правите сега и, което сте правили преди в Телерик. Хора като Вас ме карат да не губя надежда за България.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах