За половината шестокласници основните предмети са напълно безинтересни

За половината шестокласници основните предмети са напълно безинтересни

© Красимир Юскеселиев



Близо половината от шестокласниците (46%) смятат едни от най-важните предмети в училище като математика и английски език за напълно безинтересни. Това показва национално представително изследване, извършено преди началото на новата учебна година по поръчка на Центъра за приобщаващо образование. Изследването е в рамките на програма "С поглед в бъдещето – училището има смисъл", реализирана с подкрепата на фондация "Велукс".


Любимите на децата предмети са физическо възпитание и спорт (за 76% от учениците), рисуване (57%) и музика (56 на сто). От центъра посочват, че резултатите не са изненадващи, тъй като там има учене чрез правене и децата са активни участници в процеса. Същевременно обаче предмети, смятани за едни от най-важните, са най-малко харесвани - история (от 43% от шестокласниците), математика (40%), география (35%) и английски език (31%). За 59% от запитаните тези предмети са трудни, а за 46 на сто те са безинтересни.


Децата не разбират каква е ползата от тези предмети,




а начина на преподаване намират за скучен. "Класно-урочната форма, в която те все още масово се преподават, се проваля да вдъхнови децата към учене", казват от неправителствената организация.


За момичетата в шести клас най-желаните професии са адвокат (19%) и лекар (18%). Момчетата мечтаят в най-голяма степен да бъдат футболисти (23%) и полицаи (17%). Това обаче се дължи основно на филмите, които те гледат, и


нито едните, нито другите имат план как да постигнат тези професии,


е друг извод от проучването.


Като положителен знак се посочва, че по-голямата част от шестокласниците са на мнение, че е важно да се ходи на училище (95%), и харесват преподавателите си (79%). Въпреки това обаче почти половината (45 на сто) са готови да избягат от час при първа възможност.


Според изследването обаче


30% от децата в 6 клас са в риск от загуба на мотивация за учене


и съответно от отпадане от образователната система. Според проучването 23% от децата живеят в семейства в крайна бедност, а 18 на сто имат трудности с българския език. За риска от отпадане от училище има и други фактори. На 14% от шестокласниците им се налага да работят, за да изкарват пари, 12 на сто от децата всеки ден пътуват до друго населено място, за да учат, а 10% не живеят с родителите си.


В България годишно има около 57 хил. шестокласници и инициаторите на изследването посочват, че те са най-малко изследваната група ученици, а същевременно са във важна възраст. "Обикновено се вълнуваме силно от 5 клас, когато децата започват да учат с много учители, и от 7-ми, когато има матури и кандидатстване. Но шести клас е критичен за самите деца, защото тогава те формират основни възгледи за живота и рискът да загубят интерес към ученето и дори да отпаднат е най-голям", коментира Димитър Лазаров, програмен директор на Центъра за приобщаващо образование.


Изследването е показало още, че най-големият страх на шестокласниците е от провал в ученето. Това са посочили 56% от децата. 37 на сто се страхуват от подигравки на съученици, което им пречи да бъдат уверени в себе си, а едва 18 на сто са посочили като проблем агресията в училище.


От Центъра за приобщаващо образование дават препоръки за задържане на интереса към училището:
- често да се демонстрира защо това, което децата учат, е важно и как може да се приложи;
- да се въведат повече практически занятия и уроци, свързани с учене чрез правене;
- да се преподава извън класната стая, в среда, свързана с темите на урока.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1162 Весело

    Искали да станат адвокати и лекари ама ако може с наблягане на физическото и рисуването.

  2. 2 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Децата да си гледат работата. А тя е да учат!

  3. 3 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3525 Любопитно

    За момичетата в шести клас най-желаните професии са адвокат (19%) и лекар (18%). Момчетата мечтаят в най-голяма степен да бъдат футболисти (23%) и полицаи (17%).

    Е, при такива мераци защо се чудят някои къде да търсят коренчето на прОблема, че недолюбвали математиката?

  4. 4 Профил на Боб Марли Фарук
    Боб Марли Фарук
    Рейтинг: 159 Любопитно

    До коментар [#1] от "lustmord":

    не разбирам защо ме информират за мнението на децата на мутрите, чалгаджиите и комунетата.

  5. 5 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    И какво искате да кажете сега, че жасимчето с джиесемчето ще таправи така, че да са им интересни?
    Ми няма как да стане, някои предмети просто са си по-скучни от другите.
    Но пак трябва да се изучават, въпреки мрънкането.

  6. 6 Профил на dogwoman
    dogwoman
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    Това винаги е било така и светът е оцелял някак си. В шести клас човек не знае риба ли е, орел ли е. Спокойно.

    Доброто е заразно
  7. 7 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    "-Ако ми кажеш тайната-прошепна Юлия- ще ти дам да ми поправиш самописката.
    -Не може-категорично каза Коста-пък и няма никаква тайна. Макар че, както го сърбяха ръцете, да му падне тая писалка...
    -Добре-въздъхна Юлия-тогава ще ти дам...ще ти дам една карта на Северна Америка, а?
    Това беше вече много.Изкушението беше огромно. Четеш, примерно за индианците, за Поразяващата ръка, отваряш картата и веднага разбираш за какво става дума. Коста беше на път да се предаде..."
    "Следите остават",1955 г.

  8. 8 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 790 Неутрално

    И преди само 5% от децата се интересуваха от математика, имаше още 5% де се интересуваха от история и география и 10-15% от езици.
    И толкова, останалите ученето им се свеждаще до пеене и физическо.
    Не може всички да искаме да станат лекари, адвокати и инжинери.
    Хората сме различни и това трябва всички да ни е ясно. ГЕННО не сме равни.

    Аз и синът ми може и да сме добри икономисти, ама като шофьори никакви ни няма. Е сега какво да се ..... А тоя дето кара като фитипалди защо трябва да го мъчите с математика. Километрите на пътния лист и ГПС-а може да ги сметне

  9. 9 Профил на bijop
    bijop
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ми, скучно им е в час. Може би трябва да се промени изцяло системата на преподаване, начинът на представяне на информацията, но за тази цел трябва да има целенасочена работа по промяна на образователната система.
    Всеки един от нас се опитва да се насочи към работа, която му е интересна. На децата работата им е да учат, така че защо те да са изключение от това правило? И все пак имайте предвид, че това са на 12-годишни деца. На тази възраст много малко са ориентирани какво искат да правят в бъдеще, а да не говорим за това как да го постигнат. Ако нямат подкрепа на родители, училище, среда, повечето се носят по течението и очакват някой да вземе решението вместо тях.

  10. 10 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Оф, добре, че навремето нас не ни питаха кое ни е интересно и кое не, че щяхме да сме също толкова незаинтересовании нямаше да може сега да плюем по "днешната младеж"...
    Естествено, че тийнейджърите искат да играят и да пеят и танцуват, обаче трябва да научат простата причинно-следствена връзка, отречена от антикомунистите, че "който учи той ще сполучи".

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    "За момичетата в шести клас най-желаните професии са адвокат (19%) и лекар (18%). Момчетата мечтаят в най-голяма степен да бъдат футболисти (23%) и полицаи (17%). Това обаче се дължи основно на филмите, които те гледат, и нито едните, нито другите имат план как да постигнат тези професии"

    Не ми е ясно кой очаква от дете в шести клас да има ясна представа какъв иска да стане в бъдеще и дори "да има план как да го постигне"! Нека тези, които са правили това "проучване" отговорят на въпроса те на каква възраст са определили (и са имали план) какви искат да станат!?

  12. 12 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3525 Неутрално

    И какво искате да кажете сега, че жасимчето с джиесемчето ще таправи така, че да са им интересни?Ми няма как да стане, някои предмети просто са си по-скучни от другите.Но пак трябва да се изучават, въпреки мрънкането.
    —цитат от коментар 5 на НеКой

    Кхъ, кхъ ...
    Какво им е скучното?

    Няма да навлизам с обяснения за математиката, ама история и география как може да са скучни за деца? Защото говоим за шестокласници ...

  13. 13 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Не знам това как може да изненадва някого. Математика, български и история / география се преподават напълно неадекватно, в повечето случаи от стари хора със закостенял подход. Най-важното при изучаването на тея предмети е да се постави наученото в някакъв контекст, иначе всички губят много интерес. На техните години и аз не виждах никакъв смисъл да уча нещо по-сложно от елементарна аритметика, няколко години по-късно бях трети на националната олимпиада по математика. Просто попаднах на учител с подход, това е разликата. Има толкова яки канали в ютуб, пускайте тях на децата, ще научат повече...

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  14. 14 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 758 Неутрално

    Шести клас вече не са малки деца - това са 13-14г. Момчетата явно са по-тъпички, щом на тази възраст още мечтаят да ритат топче или да слагат белезници (не в спалнята). По мое време всички бяхме наясно колко скучно и безсмислено е зубренето на видовете почви в България или преходът на не-знам-си-кой владетел преди 1000 години към не-знам-си-кое-място. Няма как в 6ти клас да оцениш цялата информация, която ти се налива, нито пък е нормално - аз и досега съм направил съзнателен избор да не се интересувам от почвите в България или видовете зелки, които селяните копаят. Но и повечето тогава разбирахме, че трябва да учим тия неща за личното ни благо, пък и за да си нямаш проблеми вкъщи. Математиката е изключително интересна, но има огромен проблем с преподаването й, не само в България. Просто няма учител, който да те накара да ти стане интересна.

  15. 15 Профил на еко
    еко
    Рейтинг: 767 Неутрално

    Много от учениците са с надценен интелект, по принцип. Повече хора са със слаба памет и ограничен лимит за обработване на информация. А умните деца са умни от малки и това няма как да се скрие. Просто повечето са ... такива, каквито са.

  16. 16 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 6191 Весело

    За момичетата в шести клас най-желаните професии са адвокат (19%) и лекар (18%). Момчетата мечтаят в най-голяма степен да бъдат футболисти (23%) и полицаи (17%). Това обаче се дължи основно на филмите, които те гледат".Е няма как на 13 години да се дължи на житейски опит.

  17. 17 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#7] от "man_un":

    Никога не е било така.
    Написаното от Павел Вежинов е чиста комунистическа пропаганда. Не случайно беше галеното дете на политбюро.

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  18. 18 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3525 Весело

    Шести клас вече не са малки деца - това са 13-14г....
    —цитат от коментар 14 на m_todorov

    Вие да не споделяте наблюдения от Столипиново или Факултето?

  19. 19 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 829 Весело

    То ако питаш шестокласниците кое им е най-интересно ще отговорят, че искат да гледат порно филми по цял ден...

    Като станат пълнолетни да си избират пътя. Дотогава да слушат родителите и учителите и това е. Ако в конкретно училище "не им е интересно", да го сменят!

    При управлението на Путин има истински бум в производството! Всеки ден откриват нови наказателни производства срещу инакомислещите!
  20. 20 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 334 Неутрално


    Проблема с Английския в България е че родителите неговорят на децата си на Английски и не им пускат анимации на този език.
    Така българските деца трябва в училище да почнат да учат основата. Съответно в училищата невинаги слагат добри учители и по този предмед повечено от децата неразбират нищо.
    Географията е предмет, който се изучава изучаван за обща култура.
    Историята е същата работа като Географията. На децата им стига да знаят основни неща от българската история,
    Целта на математиката е да развива мисленето и тази математика която се изучава в училищата е лесна. Съответно ако нямат основни знания по математика, като станат студенти
    ще им е трудно, защото тогава ще учат висша математика.

  21. 21 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 840 Неутрално

    Препоръките от въпросния център са правилни. Работата е там, че преподаването не стои встрани от учебниците и учебните програми и планове. Доста е трудно да се отклоняваш от тях. А ако искаш да се придържаш към препоръките, неизбежно ще трябва да се отклониш от учебниците.
    Да не говорим, че да се прилага в клас "учене чрез правене" е доста ангажиращо занимание за учителя, за неговата предварителна подготовка - материали и пособия. Да се очаква, че учителите ще ги купуват тези неща с пари от заплатите си е меко казано ***.
    Когато някога бях учител, аз съм го правил няколко пъти. Работата е там, че за един единствен урок подготовката ми отне няколко седмици, плюс допълнително закупени материали за пособия, които трябваше сам да изработя.
    С други думи - препоръките са добри и правилни, но напълно лишени от материалната си подкрепа, което ги прави съвършено безполезни.

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  22. 22 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 911 Неутрално

    До коментар [#6] от "dogwoman":

    Това винаги е било така и светът е оцелял някак си.
    —цитат от коментар 6 на dogwoman

    Не е точно така. Сега децата се развиват по-динамично, свикнали са да получават бърз достъп до информация, да комуникират по-бързо и по-стегнато и се отегчават много повече от децата по твое време. Имам един приятел, който беше учител и ми каза, че трудно можеш да запазиш вниманието им повече от 5-10 минути със стария метод на обучение, при който им излагаш някаква материя, а те трябва да слушат или записват. Ако успееш да ги накараш да са активни през часа, са много по-ефективни. Има и някои универсални неща, които повишават вниманието на учениците - например ако има мултимедия или ако ги караш да представят проекти, които сами са подготвили.

  23. 23 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    Много точно казано!
    Аз в шести клас исках да стана космонавт.

    (Отделно от това, до 11-12 клас нямах реална представа какво искам да правя след училище. Освен може би мъглявата идея, че трябва да е нещо леко, на закрито и ако може да ми плащат за което. Разбира се, имаше мои съученици, които ми казваха, че в седми клас вече било "късно". Така беше, те после станаха продавачи в сладкарница. Имах съученици, които ходеха на кръжок за радиолюбители, и които също "знаеха" какви искат да станат като пораснат - те по-късно станаха продавачи в магазин за електрочасти. Дори не успяха да влязат в механотехникума, където аз отидох да уча само защото имах добър успех по математика.)

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  24. 24 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Живеем във време на динамичен и двупосочен обмен на информация, но това сякаш не се отразява върху учебният процес, където подрастващите все още са третирани като пасивни и безгласни потребители на знанията и уменията. Този рязък контраст между училището и живота е истинската трагедия.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    Това е новина, която би трябвало да прати половината учители на улицата поради некадърност, а също и почти всички методисти и хрантутници в МОН, включително и министъра.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 156 Неутрално

    Това че им е тъпо, не е оправдание да правят каквото си искат и да се държат унизително с "даскалите". За жалост много богати хлапенца нямат никаква мяра за нещата, държат се арогантно и в крайна сметка с 4-ки за срока отиват да учат в Холандия....
    Който не го вълнува предмета, просто да спазва дисциплина и да не пречи на децата, които желаят да се обогатяват. Все още има такива!

  27. 27 Профил на Петкова
    Петкова
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Изследването показва, че децата ги мързи да гледат. Ако физическото, музиката и рисуването им бяха чак толкова любими, щяхме да сме пълни със спортни таланти, любителски хорове и изложби, ама май не е така. Истината е, че децата харесват тези предмети, защото в тях си почиват, защото правят каквото си искат в тях.

    Необяснимо е присъствието на английския сред недолюбваните предмети, доколкото на свободния пазар е пълно с платени школи за изучаване на този език. Щом има голямо предлагане, трябва да има и голямо търсене. Но там преподаватели и ученици са мотивирани. А в държавните училища много често преподавателите по тези предмети се сменят всяка година, не са добре квалифицирани и методиката им е лоша.

    Общо взето децата показват много добре дефицитите на училищното образование - зубрят никому ненужни неща и съответно нямат никаква представа какво ще правят, като пораснат и какво трябва да правят сега, за да могат да постигнат мечтите си.

    За сметка на това са зубрачи от класа. Не знаят защо учат това, което учат, скучно им е да го учат, но се страхуват да не се провалят в ученето. Браво, училище.

    Ще завърша коментара си с думите на моя учител по литература: "Единственият резултат от обучението по литература в училище, е че децата трайно намразват четенето".

  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    До коментар [#26] от "vzt34526152":

    Интересно как при толкова бедна страна все се намират някакви богати синчета на богати родители, които прецакват всичко. Откъде? И те не са ли по частните училища, които странно, не страдат от подобни проблеми?

    Проблемът е изцяло в нашата образователна система, начело с идиотите в МОН и огромна част от учителите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на coxo
    coxo
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Хайде, децата пак са виновни! Родителите масово са еднокнижни тъпанари, които трият талончета, изхранват се със Зрънчо и ракия и не могат да ти кажат една приказка на право, камо ли да дадат пример. От друга страна, началното образование е тотално феминизирано, което подбива заплащането и отблъсква тези, които ценят труда си и конкуренцията. А като се прибави и това, кой влиза и с какви знания излиза от педагогическите факултети, резултатите са видими.

  30. 30 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Преди 24 години, когато аз бях шести клас, процентът беше много по-нисък според мен. Така че няма нужда да се правят трагедии :)

  31. 31 Профил на germina
    germina
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Не само са безинтересни, ами са и ненужни.

  32. 32 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Исках да кажа "процентът на интересуващите се от математика" беше много по-нисък. Че иначе спрямо заглавието излиза, че и аз съм объркал математиката :D

  33. 33 Профил на Biker
    Biker
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Интересно обаче как се тълкуват цифрите. Когато става въпрос за политика тълкуванията се обръщат на опаки. Най-одобрявания политик бил с 17% одобрение, вместо да се каже, че е с 83% неодобрение.

  34. 34 Профил на Playncooler
    Playncooler
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Ами и аз бях така в шести клас. Ако не бяха родителите ми да ме вкарат в правия път, сигурно животът ми щеше да се развие доста по-различно. За което съм им благодарен.

  35. 35 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#14] от "m_todorov":

    когато един футболист получава годишно възнаграждение, което двамата ти родители общо могат да изкарат за 1000 /ХИЛЯДА/ години и то при положение, че получават по около 1700 лв месечно мисля, че е нормално да искаш да станеш футболист. А полицай - кое момче не е искало никога да стане пожарникар, полицай или нещо такова и то не защото са тъпички, а защото искат да гонят лошите или да спасяват хора и защото ги считат за смели. Направо ме изумяват подобни констатации ...

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3136 Неутрално

    До коментар [#35] от "bludniq_sin":

    Тая работа с футболиста далеч не стои така да ти кажа..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4250 Весело

    Искали да станат адвокати и лекари ама ако може с наблягане на физическото и рисуването.
    —цитат от коментар 1 на lustmord


    Ми правилно е да наблягат на изкуствата!
    Затова нашите юристи и лекари са най-големите артисти измежду колегите си!
    Такива номера могат да ти изиграят, че ум да ти зайде!

    Мултигруп и подобните и бяха нужни на ЦК на БКП за да охраняват от конкуренцията активите, които в последствие управляващата клика придоби през приватизацията
  38. 38 Профил на deacon
    deacon
    Рейтинг: 251 Разстроено

    Те на студентите не им е интересно,те ФанАли 6-то класници.?!?!
    К'во чудо е по ВУЗ-овете....

  39. 39 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1101 Весело

    Момчетата мечтаят в най-голяма степен да бъдат футболисти (23%) и полицаи (17%).
    -------------------------------

    За тези провизии те им трябва да ходят на училище.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  40. 40 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 544 Неутрално


    До коментар [#26] от "vzt34526152":
    Ако с четворки за срока отидеш да учиш в Холандия, имаш много поздрави от мен!

  41. 41 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 156 Неутрално

    Учил съм само и единствено в държавни училища в София - от 30 човека, имаше поне 5-6 с адски богати родители.
    Неслучайно много чужденци се чудят как в град като София може да има толкова много S класи, Q7 и техните еквиваленти. Това че има бедни не изключва, че няма много богати. Ние сме си като Русия - само че там пропастта богати-бедни е още по-голяма.

  42. 42 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 498 Разстроено

    Децата на първо място не разбират смисъла от ученето ... а той не е предмета да ти е интересен или да запомниш някакви числа и факти. Ама някой трябва да ги научи на това по адекватен начин. Важното е да се научиш да учиш (цял живот), да се научиш на самодисциплина, да се научиш да мислиш и да развиеш гъвкав ум ... на това му се вика интелигентност. Другото е зубрене. На децата първо трябва да им се разясни разликата между едното и другото и какъв е смисъла да се учи въобще. Само че и родители и учители се провалят явно в това ...

    От друга страна управляващите много се кефят на безмозъчни избиратели ...

  43. 43 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3723 Неутрално
  44. 44 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3723 Неутрално

    До коментар [#1] от "lustmord":

    Все по-лоша става ситуацията в образователната система у нас!

  45. 45 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    Стряскащото в изследването е, че 23% от учениците (почти една четвърт) живеят в крайна бедност. Как да ги вълнува тези деца английската граматика или математиката? Те се борят да оцелеят. Иначе проучването показва някои много положителни неща. Въпреки че на децата намират за скучни основни предмети, те се страхуват от провал. Т.е., по някакъв начин разбират, че е важно да придобиват трудни умения, каквито са владеенето на математиката или на граматиката на чужд език, и полагат усилия. Това не ги прави зубрачи, както несхватливо твърди някой по-горе, а показва зрялост. Другата положителна находка от проучването е, че 79% харесват учителите си. Е, щяха ли да ги харесват, ако в училище име беше чак толкова скучно? Браво на децата, браво на учителите. Мярката, която се налага, но тъпите ни алчни политици няма да осъществят, е в училище да има голяма подкрепа за децата в крайна бедност. Наистина трябва да се помисли за въвеждане на някакви норми за облекло, за да не се чувстват тези деца унизени, да не се позволява носенето на скъпи телефони и други джаджи в клас и да им е осигурена храна. И тъй като държавата няма да го свърши, трябва да се организират родителите на останалите 77%.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  46. 46 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#20] от "eminem9876":
    А поради що трябва да говорим на децата си на английски?

    "Новите системи неизбежно генерират нови проблеми"
  47. 47 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    Ще завърша коментара си с думите на моя учител по литература: "Единственият резултат от обучението по литература в училище, е че децата трайно намразват четенето".[/quote]

    Учителят ти е направил самопризнание за некадърност май. Школите по езици са пълни не защото децата са мотивирани, а защото плащащите им родители са мотивирани и карат отроците си да си натскат парцалите.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  48. 48 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    Всички известни и постигнали нещо хора, не само са знаели, какво искат да бъдат, но и вече са го започнали приди да навършат 14 години...

  49. 49 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#27] от "Петкова":
    Никакво противоречие няма между мразенето на Английския и многото частни уроци. Просто родителите искат децата им да учат езика, без да се съобразяват с мнението им. А много от родителите пък си мислят, че даването по X-стотин лева на месец за частни уроци е напълно достатъчно децата им да научат перфектно езика.
    От изследването изобщо не може да се направи извод, че децата са мързеливи. По - скоро е ориентир за учителите и най вече за инспекторите, които продължават да изискват и държат на глупости. Но понеже много от последните нямат функционална грамотност, то едва ли ще има полза от прочитането на изследването.
    А учителката ти по литература не е съвсем права. Учителят на моето дете, го запали да чете книги.

    "Новите системи неизбежно генерират нови проблеми"
  50. 50 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Какво се шашкате толкова? Нали и за ТФР, тежка физическа работа, както и казваха на времето, трябват хора. Чистачки, продавачки и т.н. професии са резервирани за тези, дето скучаят в час. Или, както казва поетът "раждала е майка синове......да не е улицата без хора".
    Да пълнят кафенетата и кръчмите и да оплакват живота си и да кълнат държавата и политиците за мизерията си.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  51. 51 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 840 Неутрално

    На децата първо трябва да им се разясни разликата между едното и другото...
    —цитат от коментар 42 на v_l

    Че трябва, трябва. И децата често питат точно това. За нещастие в шести клас те имат твърде ограничена възможност да мислят толкова абстрактно. Както и да запомнят отговора, който си им дал ;)

    Понеже не само съм преподавал на много шестокласници, но също съм бил и класен ръководител на такива, съм установил, че единствената работеща тактика е да се научиш да отбиваш ефективно такива въпроси. Не да им даваш пространен и изчерпателен смислен отговор, а да дадеш такъв отговор, който ще предотврати задаването на тоя въпрос отново. Или поне за тая седмица ;)
    А относно КАК да им отговориш - това вече зависи от контекста, в който е зададен въпросъс (кой го задава, по какъв повод, с какъв тон, пред кого и т.н.). Но такъв въпрос ( това къде ще ни трябва в живота? ) никога не трябва да остава без отговор.

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  52. 52 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    е то и преди си беше тъй . и на нас само физическото ни дупадаше . и кво? не станахме ли ора ? еми да тъпо е целото училиште а не само некои предмети . и съштото важи и за вишето образувание . не са ми били от никва полза . да , за некои хора има смисъл да ги учат. но за повечето - не. просто това е некъв иструметнт за мачкане на тия дето не им допада от другите . което гадно . наместо хлапетата да пправят нешто полезно или поне да са по стадионите те требва да се моткат по дакскалото и да си губат реално времето .

  53. 53 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":Всички известни и постигнали нещо хора, не само са знаели, какво искат да бъдат, но и вече са го започнали приди да навършат 14 години...
    —цитат от коментар 48 на tie_interceptor


    С много малки изключения, това просто не е вярно :)

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  54. 54 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    Ученик и учител:
    - Всичката тази математика ще ми послужи ли за нещо?
    - На теб - не. На някое от по-умните деца - може би.

    Birds of a feather flock together.
  55. 55 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Е, добре, бе господа анализатори, тези проценти много ли са? ... малко ли са ? ... някакъв сравнителен анализ ??? ... А, че часовете по физическо са учене чрез правене - това си е бисер отвсякъде. Очевидно нямате представа каква е масовата практика в тези часове.

    "Класно-урочната форма, в която те все още масово се преподават, се проваля да вдъхнови децата към учене", казват от неправителствената организация.

    ... Ето тук е ключът от палатката ... НПО-то неистово иска да пробута някакъв "грантов' метод ала Монтесори.

  56. 56 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 727 Неутрално

    От горната статистика извода е;
    Затваряме две-трети от ВУЗовете.
    Отваряме ПУЦ-ове за занаяти след 7 клас. От 6 месечните.

  57. 57 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 3550 Неутрално

    Много зависи от преподавателите; те са в състояние да превърнат и най-скучния предмет в интригуващо преживяване, както и обратното.
    Спомням си за една моя учителка по български език и литература, която успяваше да запали по скучната граматика и най-заспалите и мързеливи в класа. За уроците по литература да не говоря - едва ли не се биехме, за да взимаме участие. На другата година, шести клас, тази учителка се премети и на нейно място дойде една сухарка с вид на пазачка в концлагер, която скова сърцата ни в страх, скука и почти омраза към граматика и литература. Беше интелигентна жена, но не беше създадена за преподавател на подрастващи.

  58. 58 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    До коментар [#57] от "princess_x":

    И ние така в пети и шести клас имахме много талантлива учителка по задължителния тогава руски. И най-ненадарените езиково им се проясни какво е това падеж и как се употребява, и най-големите хайти се превръщаха в мили, възпитани и заинтересовани деца в часовете й. Никой не се сърдеше, когато му цапнеше някоя двойка или тройка. Вярвахме в справедливостта й. Другите учители по езици - български, западни - отбелязаха всеобщо повишаване на уменията по граматика в своите часове. След това учителката се пенсионира и в седми клас пристигна една млада жена без опит, която се жалваше безутешно, че я разпределили да е учителка, а не преводачка. И се свърши с руския ни.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  59. 59 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    защо децата обичат физическо, рисуване и пеене - защото 99% са бутафория
    българите са сред най-малко спортуващите, масово липсве естетически усет, което се вижда дои на улицата - всичко е криво грозно и на никого не му пука.
    за музиката какво да кажа - чалгата е номер едно тук.

    Birds of a feather flock together.
  60. 60 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#20] от "eminem9876":А поради що трябва да говорим на децата си на английски?
    —цитат от коментар 46 на Gopeто


    Защото ще научат основите на английския по същия начин по който ще учат българския и един ден, като пораснат езика ще им е от полза.


  61. 61 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 2227 Неутрално

    До коментар [#60] от "eminem9876":

    Двама стачкуващи полицаи пушат на една пейка. По едно време към тях се обръща чужденец на първо англииски, немски, после пита на френски, испански, италиански - нашите го гледат неразбиращо, но строго. Туриста си тръгва отчаян а единия полицай вика на другия:
    - Виде ли го тоя бе, колко езици знае!
    - И кво, да не би да му помогна нещо?

    Birds of a feather flock together.
  62. 62 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Че то не всичко в живота е интересно!
    Пък и не е необходимо всички да са доктори на науките!
    Да се чете и пише, да се смята до 1000 с два знака след десетичната запетая е напълно достатъчно заповечето граждани и гражданки,особено продавачки, сервитьорки, рецепционистки, хугиенистки и офис сътрудници,шофьори.

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  63. 63 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1328 Весело

    До коментар [#1] от "lustmord":


    Те сега сестрите ги приемат с изпит по Етика,що не и с изпит по физическо или музика??

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  64. 64 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1135 Любопитно

    Хм, не мога да повярвам, че поне 20% от момичетата не са посочили "фолк певица" или "плеймейтка".

  65. 65 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Живеем във време на динамичен и двупосочен обмен на информация
    —цитат от коментар 24 на Божикравов

    Ти каква важна информация очакваш да получиш обратно от един 13-годишен? Нали първо трябва да му налееш нещо... Хората са различни - едни ги влече математика, други история, ама това не значи, че трябва основното образование да е профилирано.

  66. 66 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    До коментар [#60] от "eminem9876":

    викаш "ползата преси сичко" ....ако читеш весниците би требвало да знаиш че тва е бита карта

  67. 67 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#60] от "eminem9876":
    А като тръгнат на училище какво ще правят в часовете по английски? Ще играят белот?
    И аз с моя дърводелски (бойкоборисовски) английски каква основа ще му дам? Да му се кара учителката да не говори на български?

    "Новите системи неизбежно генерират нови проблеми"
  68. 68 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 1802 Весело

    Чербите в САЩ с абсолютна сигурност са много по-голям фактор в основаването и успешното просъществуване на САЩ, отколкото българските имигранти. Никой не очаква от един новоизлюпен скорошен имигрант в САЩ с комунистически манталитет да проумее това. Приятно злобеене.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах