Регистрация
05 авг 2007, 16:56

Софиянци харесват града си, но не и градския транспорт

От "Дневник"
Проучване на Флаш/Евробарометър от края на миналата година проведено в 75 европейски града задава въпроси на жителите им като доволни ли сте от града, в който живеете, лесно ли се намира работа там. Ами жилище на прилични цени? Какво е нивото на градския транспорт, замърсеността на въздуха, озеленяването, болниците. Тази седмица "Дневник" ще разкаже за резултатите от проучването по различните показатели, включително и в двата български града София и Бургас. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

24 коментара
 
Анонимен потребител

наводнихте се бе шопи

  • 1
  • 18:24
  • 05 авг, 2007

Коментарът беше изтрит от модераторите.

 
Анонимен потребител

Гуджо

Неутрално
  • 2
  • 18:49
  • 05 авг, 2007

Преди 30-40 години, когато в София живееха главно шопи или хора първо поколение софиянци, улиците се миеха всяка божа вечер, ватманите бяха с униформи и нямаше панелни гета, като Люлин, Дружба, Младост и т.н. Комунягите направиха Кремиковци и докараха хора от цялата страна за да си строят панелки и да обслужват градския транспорт. Хора без цивилизовани навици, които днес можеш да видиш в Люлин, Дружба, Овча Купел и т.н.

 
Анонимен потребител

заточен

  • 3
  • 19:51
  • 05 авг, 2007

Коментарът беше изтрит от модераторите.

 
Анонимен потребител

chochko

Неутрално
  • 4
  • 21:14
  • 05 авг, 2007

Абсолютно съм сигурен, че обидите които се сипят в мрежата са белег на ниска култура, а колкото до София не я познавате въобще защото аз съм играл мач на пл.Македония и през 70-те години беше наистина хубав град.Сега е просто мравуняк.

 
Анонимен потребител

motor

Неутрално
  • 5
  • 22:02
  • 05 авг, 2007

И транспорта ще го прежиевеем, но това паркиране по тротоарите и детските площадки е наистина своеобразна кулминация на ориенталската простащина, присъства иначе латентно в душата на българина и търси повод за изява навсякъде, където усети лабаво. В нашия вход има семейства, които от 1 година не плащат 2-те лева месечно за чистачката, в същото време на 3 души имат 4 коли и всичките нощуват качени по тротоарите или зелените площи.

 
Анонимен потребител

наводнихте ни селяци

Неутрално
  • 6
  • 22:35
  • 05 авг, 2007

До #5 много си прав. А оня селяк от №3, ами за такива като теб говора бе охлюв нещастен, дето дойдохте и осрахте София с "мозъка " си.Пфу, селяк.

 
Анонимен потребител

anon

Неутрално
  • 7
  • 23:30
  • 05 авг, 2007

#3. "Izvouval da jiveia v Sofia s mozaka si." Jalak si, pich. Absoluten zarvul.

 
Анонимен потребител

до третия

Неутрално
  • 8
  • 00:47
  • 06 авг, 2007

Брей, как си се издигнал просто със собствени знания и услиия, и "моъзк" над това което би ти отредил селяшкият ти произход и манталитет. Не цървул, ами подметка на цървул...

 
Анонимен потребител

Ooooo

Неутрално
  • 9
  • 02:08
  • 06 авг, 2007

Приятелите от провинцията които осмиват София нямат право.
Ако толкова не им харесва да си идат в Прованса....

П.С. Балгарска работа! Знаеме само да сереме(акаме..)!!!

 
Анонимен потребител

Кварталите на София са гета.

Неутрално
  • 10
  • 02:50
  • 06 авг, 2007


Столичани толкова харесват София, че предпочитат да се отделят от нея.
Предстои обявяването на Люлин за град. Процедурата включва изгонване на администрацията на софийската община, конфискуване на собствеността й на територията на Люлин, отмяна на всички сключени от нея договори и разрешителни, закриване игралните зали, бинго залите, казината и интернетните клубове, отнемане имуществото на мафията, включително това на ВИС и СИК, конфискуване на незаконните строежи в полза на новия град, изгонване от училищата на общинската фирма „Егида”, уличена в сутеньорство и продажба на наркотици, и др. Градът въвеждане самостоятелна система за охрана, създава своя банка и пререгистрира всички банки на територията си като самостоятелни АД., създава акционерен фонд, който събира и разпределя сред жителите всички печалби от търговските обекти и обектите за услуги. Разработени са различни мерки за изискване на средствата на Люлин, задържани в бюджета на Софийска община , включващи и блокиране на авоарите на общината. Взимат се мерки са смазване на терор от страна на кмета Борисов с оглед практиката му да блокира населените райони с полиция от други краища на страната, или жандармерия, каквато беше акцията му в Суходол. Жителите на Люлин не желаят да бъдат гетото на София, както го третира софийският кмет Борисов.
До решението за обявяване на Люлин за град се стигна след конфликт с наместника на Борисов в Люлин, който отказа да спази съществуващите закони – ЗУТ, да възстанови зелените площи и да пресели самонанесли се цигани в градинки към блоковете.

 
Анонимен потребител

"Младост" и "Дружба" следват &...

Неутрално
  • 11
  • 02:54
  • 06 авг, 2007


Вярно е, че с управлението си Борисов превърна кварталите на София в гета. Оставя на поколенията един средновековен град с тесни улици. Улиците на София трябва да се разширят с от две до четири платна, за да поемат автомобилния поток, но той изцяло погреба тази перспектива. Заедно с копумпирания си екип издава разрешителни да се строи плътно до третоарите и осуетява всяка възможност за разширяване - дори в новите квартали, където такова разширяване преди него беше възможно. В много европейски столици , ако строителят не е осигурил по две външни паркингови места за всеки строящ се апартамент той не получава право на строеж. Така е не само в Европа. Такъв закон има и в Япония. Прилагат го дори в Токио, където нямат нашите пространства. Кметът навсякъде нарушава интензивността на застрояване. Масово застроява градинките, които са част от зелената среда за почивка и възстановяване на обитателите на вече съществуващите жилищни сгради, променя оптималния баланс на застроената и свободната среда. Когато се строени новите квартали, те са проектирани при оптимален коефициент на интензивност (КИНТ), който е 1.0-1.2 за комплексно застрояване. С градоустройственият си план, който потъпква Наредба No5, кметът ликвидира половината от зелените площи в столицата в нарушение на закона – ЗУТ, чл.22, ал.4, внушавайки на софиянци, че коефициентът на интензивност на застрояване вече трябва да бъде друг. Какъв? Без площи за възстановяване и отдих. Такова безобразие не си позволяват дори в асфалтовите джунгли на мегаполисите. Там оставят зелени площи и за игрите на децата, и за отдиха на по-възрастните, и за майките с количките и бебетата. Жителите на кварталите недоволстват от управлението на Борисов. За кратко време той направи невероятни поразии. Софиянци се ужасяват, ако трябва да го търпят цял мандат. На евро-вота за неговата партия ГЕРБ гласуваха едва 57 000 души от почти двумилионното население на София. Вече се готви отделянето на „Люлин”, „Младост” и „Дружба” от столична община. В Банкя са пред бунт , защото софийската община застроява площите, предвидени за трасе на метрото до Банкя. Ако Борисов продължи да стои на кметския стол от софийска община може да остане само центъра.

 
Анонимен потребител

Конфискация на лични имоти

Неутрално
  • 12
  • 03:01
  • 06 авг, 2007


Строителните босове също няма да останат ненаказани след като кварталите „Люлин” и „Младост” се самообявят за отделни градове. Тогава като компенсация ще бъде конфискувано имущество не само на архитектите на общината, заради издадените разрешителни, но ще се продават и имоти на строителни предприемачи. Сгради, които пречат за разширяване на основните улици в новите градове или са построени в градинки, ще бъдат събаряни, а собствениците ще бъдат компенсирани с приходите от конфискуваното. Достатъчно ли е това обаче?

 
Анонимен потребител

Кметът на София не спазва законите

Неутрално
  • 13
  • 03:12
  • 06 авг, 2007

Кметът и главният архитект на София са се поставили извън закона, т.е. те по нищо не се различават от закоравелите престъпници. Тяхно задължение е да възстановят зелените площи в столицата и спазят ЗАКОНА - чл. 61 , ал.2 на ЗУТ , съгласно който „зелените площи са публична общинска собственост и не могат да бъдат продавани , преотстъпвани и обременяване с вещни тежести, както и да бъдат използувани за други цели”.

 
Анонимен потребител

bg

  • 14
  • 05:47
  • 06 авг, 2007

Коментарът беше изтрит от модераторите.

 
Анонимен потребител

bg

Неутрално
  • 15
  • 05:48
  • 06 авг, 2007

Аман от бсп и тиахната агитка селанитееееееее

 
Анонимен потребител

заварчик.

Гневно
  • 16
  • 06:42
  • 06 авг, 2007

Стига ревахте за градинките! Ако толкова ви пукаше зе градинки и площадки, нямаше да приличат на клоака.

Майките нямаше да си мятат фасовете в пясъчника, бащите нямаше да си оставят спиртосаните пласмасови чашки и пвц биричките. Бабите нямаше да гледат с умиление как пуделчето им оцапва пейзаща с фекалии.

Ако наистина ни пукаше за градинките, щяхте да си ги пазим. Като начало - от боклуците, които сами хвърляме там - щяхме да ги набучкаме с цветя, и щяхме да им се радваме.

А като два блока се радват на една градинка, когато тя е почистена и "отгледана" с любов - няма сила на света която да я превърне в асфалт, паркинг или там-каквото-архитекта-реши.

Хайде стига друг ни е бъркал в очите.

Като дайте да позачистим около нас, а после да разширим периметъра.

Или пък не? Да седим да люпим семки и пак костов да ние в виновен, че националния отбор по каланетика изпаднал от предварителните групи за класиране в 3-та регионална лига на Аападна Африка.

Аман!

 
Анонимен потребител

София е селско сборище

Неутрално
  • 17
  • 06:47
  • 06 авг, 2007

След Кремиковци,София не е същата.Навлязоха хора без култура и простащината се настани в града.А след 1989г маргиналите завзеха София и днес е това от което се ужасявам-гето помийна яма с няколко острова на култура,острови обречени на ерозия от заобикалчщата ги селящина.

 
Анонимен потребител

заточен

Неутрално
  • 18
  • 09:23
  • 06 авг, 2007

До 6
Пих съвсем не съм осрал София като съм отишъл, плюс това вехе не живея в БГ. Напротив допринесъл съм за имиджа и. Няма да бъда по/конкретен за да не кажат 7 и 8 че съм имал много мозък.

До 7
Не знам как раъбра че съм жалак. Искам само да ти кажа че начинът по който си написал zarvul само издава че си учил немски. Ние всички знаем че само дебилите учат немски ( тия на които не им стига бал за англииски например ).

До 8
Прав си че съм се издигнал и ти вместо да ме подкрепиш знаеш само да плюеш. Не аз съм подмедката пич, не аз.

До 9
Много си прав. Добре че беше ти, защото щях да си помисля че в Бг са останали само цървули.

 
Анонимен потребител

dame

Неутрално
  • 19
  • 11:01
  • 06 авг, 2007

Няма какво да се гнявите толкова. Селски манталитет има и в някои софиянци от предградията, но като цяло селянията идва от провинцията заедно с комплексите и лошата миризма на некъпано и запотено. Но и това щеше да е търпимо, ако имаха поне малко политическа култура и не ни бяха докарали комунистите на власт.

 
Анонимен потребител

Petleshev

  • 20
  • 11:10
  • 06 авг, 2007

Коментарът беше изтрит от модераторите.

 
Анонимен потребител

Хриси

Неутрално
  • 21
  • 11:25
  • 06 авг, 2007

Хъхъ, откъде го измислиха това проучване, не знам... Мен никой не ме е питал.
Мога само да кажа, че Лондон, в сравнение със София, която е един прекрасен град според проучването, е в пъти по-удобен за живеене. Там задръствания няма, въпреки че има население 8 милиона. Може би защото управата там не се притеснява да въведе такса за влизане в центъра (congestion charge) и съответно в идеалния център се движат главно автобуси на градския транспорт и таксита. - Който иска да си кара колата в центъра, си плаща и не мрънка. Който не иска - се закарва до границата на зоната с колата си, оставя я на подземния паркинг и се качва на рейса или метрото. Който бърза много, си хваща такси.
Паркирането в центъра е платено и паяците не се свенят да вдигат неправилно паркиралите. А коли, паркирани на тротоар, кръстовище, пешеходна пътека или в градинка е просто немислимо да има...
Градският им транспорт е перфектно уреден и организиран и най-странното е, че се движи по разписание. Да, в час пик е натоварено и понатъпкано в метрото, но има влакове през минута...
Освен това в Лондон е в пъти по-чисто, отколкото в нашата мила свинска София, въпреки че има 8 милиона население и голяма част от тях са от светло кафяви до антрацитено черни. - Може и да не са англичани, ама не ги видях да си хвърлят обвивката от шоколад на тротоара или да си плюят дъвката в тревата.
Кучетата са само на каишка и кучешки фекалии не видях абсолютно никъде. Бездомни кучета също не забелязах.
Има велосипедни алеи и в Лондон колоездачите са доста смели.
Парковете изобщо няма какво да ги коментирам - те са световно известни.
Не казвам, че англичаните са по-добри от нас. - От народонаселението, посещаващо нашите прехвалени курорти е видно, че и там по-голямата част са тотални простаци, но са научени да не цапат и да спазват правилата. Как? - С глоби, разбира се. Тлъсти глоби, които обаче се налагат безкомпромисно и няма шест-пет.
Извън центъра на Лондон също е чисто и подредено - хората имат градинки пред домовете си и всичките изглеждат като за конкурс по градинарство.
Та какво сте седнали да ми говорите колко е хубаво в София?! Хубаво беше едно време като бях дете и не се беше пренаселило с индивиди от Долно Нанагорнище и Горно Уйно...

 
Анонимен потребител

Лондончанин

Неутрално
  • 22
  • 13:06
  • 06 авг, 2007

Хриси (номер 21),
не те знам къде си била в Лондон, но големи глупости говориш, моето момиче. Едно е да дойдеш за 5 дни, да поцъкаш с език, да се разходиш край парламента и да си тръгнеш, а съвсем друго е да имаш истинска предства за града, моето момиче. Тук има и боклуци по тротоарите, и мръсни паркове, и безмислени улични убийства, и мръсни автобуси и вагони, и много таквиз неща... а плащането за минаване с кола през центъра (congestion charge) са го въвели след като са построили метрото.. айде, че нямам време, ама друг път не ставай за смях

 
Анонимен потребител

Хриси

Неутрално
  • 23
  • 13:22
  • 06 авг, 2007

Напълно е възможно и да е така. На мен впечатленията са ми от първа и втора заона на метрото. Но тук и в центъра е същата кочина като в покрайнините, че и по-голяма.

 
Анонимен потребител

-

Неутрално
  • 24
  • 13:36
  • 06 авг, 2007

Кефиш ме Хриси! Първо разправяш, че Лондон е пълен със селяндури от всички краища на света и е толкоз хубуу там, че чак свети, после че на софиянци им пречат селяндурите от незнам къде си (предимно местни все пак) да си поддържат градеца в приличен вид.
Драги софианци - само за протокола градчета на всички селяндури срещу които толкоз ритате, преди години също са били мити със сапун и вода всеки ден, а (за съжаление) малка част от тях продължатават да се поддържат доста по-добре от прехвалената столица. Всъщност голяма част от селяндурите живеят по принуда в Голямата Клоака в която се е превърнало инак приличното може би преди дооооста време градче. Има и още два-три града в милата ни татковина, които могат да се похвалят с "просперитет" и колкото повече "просперитет" получават - толкова повече свинщина в същото време ... вървят в комплект явно. И току някой се жалва от селяндурите, друг от Кремиковци, трети от градския транспорт, автомобилите паркират по тротоарите, зелените площи се застрояват за има къде да живеят новодошлите ... малко, по-малко любимия ви град се е превърнал в кочина. Кой е виновен? Местните, "външните", общините, кметовете?

 
Анонимен потребител

атанас

Неутрално
  • 25
  • 15:50
  • 06 авг, 2007

Стига с тия приказки за селяните в София. Ех, колко щеше да е хубаво да има работа за всеки кореняк столичанин, малко хора и т.н. Но... "Селяните" идват, защото в София няма много квалифицирани столичани. Как някой се навива да иде в София с наем от 400лв? В Пловдив това е над половин заплата за високо квалифициран труд. Фирмите също имат явно нужда от такива хора, щом им дават тия 400лв плюс повече пари чисто от заплатата им в родното място. Селянията е и сред софиянци. И пак се говори как били докарани комунистите на власт... Софиянски беше цвете за мирисане и хич не краде... Е, стана един от най-богатите хора в БГ. По негово време изобщо не е имало Вальо Топлото да краде май? Стига с глупости! София е клоака и не е хубаво място за живеене. Но тук има работа и съм тук. Просто трябва да се избират управници, които да работят за града.
За Лондон не знам. И все пак стандартът на един англичанин е различен от българския. Тук доволни и богати са хора с ниска английска заплата. Сигурно и там не е перфектно, но на българин му се струва рай, докато не започне да живее там и да мисли по английския стандарт за нещата. Все пак глутница от 20 кучета да лае всяка вечер под терасата в скъп квартал като Борово, дупки по улиците, задръствания по тесни улици, боклуци и в най-скъпите квартали едва ли има. Но англичаните търсят отговорност от тези, за които гласуват.

 
Анонимен потребител

Seljanin

Неутрално
  • 26
  • 17:07
  • 06 авг, 2007

Здравейте Софиянци!
На Вас не Ви ли прави впечатление, че особено в чужбина е много по-чисто в селата и малките градчета отколкото в големите градове?Също и в Англия и Германия. А те хората не ходят в града, според това дали обичат чистотата. Това са същите, които преди това са живяли на чисто, в селата. Т.е.: пробемът е в града. Колкото по-голям, толкова по-мръсен, но най-вече зависи от народа. На запад има по-големи градове от София и са много по-чисти. И който е живял на запад (аз също, в по-голям град от София, а в България в по-малък), София може да го впечатли само с мръсотия, корупция и хубави жени. А е мръсно, защото живеят много българи в нея. Ако живееха 1,5 милиона немци или англичани, щеше да е по-чистоб - без да обсъждам останалите им черти. Както се казва: на калпава ракета, космосът и виновен...

 
Анонимен потребител

заточен

Неутрално
  • 27
  • 17:32
  • 06 авг, 2007

Виж сега селянин номер 26 ( наричам те така защото ти сам си си избрал този прякор, не че искам да се заяждам), прав си в началото на твоето изказване но малко по-нататък не съм съгласен.
За немците и англичаните говоря. По супер случайно стечение на обстоятелствата аз живея в Германия и съвсем случайно работя с англичани. Искам да поясня за онези от читателите които не са запознати с културата нито на едните нито на другите. Те ЦАПАТ. При това точно колкото и ние. Заклевам се. Има обаче една разлика. Тук в Германия 48% от заплатата ти отива за държавата ( който не вярва да провери ) при това купувайки си каквото и да било от магазина оставяме още 19% ДДС. Къде отиват всички тези пари ли. Ами огромна част от тях отиват за инфраструктура и поддръжката и. Който желае може да ми даде е-маил/ът си и аз мога да изпратя направени лично от мен снимки на мизерията тук ( държа да отбележа, мизерията ПРЕДИ да бъде почистено от 6000 души с лопати и и камиони и малки машинки за почистване.
Сега последно. Бюджетът на София е *поне последно преди 3,4 месеца беше толкова) 300 милиона евро, на Белград (също толкова голям колкото София ) 900 милиона евро, на Виена (също толкова голям колкото София ) 12 милиарда евро годишно.
С две думи: харесваме или не кмета на София, факт е че той се опитва да увеличи този скромен бюджет на столицата. И знаете ли кои са пречката. Ами правителството много ясно. Така че преди да се сърдим на когото и да било за дупките в София, нека имаме търпение, нека всеки си върши работата както трябва и живее умно и нещата ще се наредят. Стига сме плюли вече. А за тия от провинцията на коио много им знае устата ( не говоря за интелигентните хора в провинцията ), пичове, когато и във ващите градове построите 2000 км пътища които да се нуждаят спешмо от ремонт, тогава говорете че София е дупка. Смешници!!!

 
Анонимен потребител

Иванов

Неутрално
  • 28
  • 16:28
  • 24 авг, 2007

48% процента са удръжките. От които поне 6 (12/2) са за здравно осигуряване, с тях не се чисти . 19% отиват за пенсия. Още малко за осигуряването в случай на инвалидност и към 18% за държавата

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.